Portál AbcLinuxu, 13. července 2025 18:32

Nejlepší limerik

2. 4. 2010 | Redakce
Články - Nejlepší limerik  

Výsledky hlasování čtenářů o nejlepším limeriku podle vzoru komiksu XKCD. Výherce získává oficiální tričko s motivem XKCD.

Soutěž

U příležitosti vydání překladu XKCD č. 301 jsme vyhlásili soutěž o nejlepší limerik, který by tématicky zapadal. Nakonec se rozhodovalo mezi šesti přihlášenými limeriky, z nichž jste jeden vybrali.

Vítězný limerik jsme tedy vepsali do komiksu a tady jej máte:

Limerik

xkcd 301, czech, česky

← předchozí | originál: http://xkcd.com/301/ | následující →

Překlady xkcd vycházejí se svolením původního autora. © Randall Munroe.
Překlad: Roman Šmakal, písmo: Martin Stiborský

Creative Commons License
Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 2.5




Hlasování bylo dosti vyrovnané a prozradím, že žádný z limeriků nezískal méně než třetinu hlasů vítězného.

Výhra

Roman Šmakal si už v tuto chvíli může vybírat libovolné tričko z obchodu store.xkcd.com. (Až budeš mít vybráno, kontaktuj redakci, prosím.)

Související články

Komiks xkcd 301: Limerik
Zvolte nejlepší limerik

Odkazy a zdroje

http://xkcd.com/301/

Další články z této rubriky

Týden na ScienceMag.cz: Vizualizovali magnetické domény v kvantových materiálech
Týden na ScienceMag.cz: Pohnuli s NP úplným problémem - řešení pomocí 3D integrované fotoniky
Týden na ITBiz: Firmy kvůli nejistotě vyvolané americkými cly snižují plánované investice do IT
Týden na ScienceMag.cz: Umělá inteligence vtělená do kamene
Týden na ITBiz: Nekonečný pracovní den a propouštění lidí ve prospěch AI

Diskuse k tomuto článku

2.4.2010 08:13 Schmaker | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Budu citovat jednoho českého "nejoblíbenějšího" zpěváka: "Toto jsem fakt nečekal" :) Děkuji všem za hlasy a brzy se ozvu s vybranou výhrou. Přeji všem hezký druhý duben - já ho mám - ani ne tak kvůli ceně, jako kvůli výhře, kterou jsem vážně nečekal.
http://linuxclan.org - 1. Československý Linuxový herní klan
LennyCZ avatar 2.4.2010 09:06 LennyCZ | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
To je slabota, měl sis předem natočit video z přebírání ceny ("kdyby náhodou") a teď sem jenom pastnout link na YT .-)

Nene, gratulace, fakt dobrej překlad :-)
Given a choice between dancing pigs and security, users pick dancing pigs every time. (Dancing pigs problem)
2.4.2010 11:03 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
Rovnez se pripojuji ke gratulaci. :o) Z tricek doporucuji napriklad Useless, skvele na seznamovani s nezadanymi geekynemi :o)
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
Fluttershy, yay! avatar 2.4.2010 11:39 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
s nezadanymi geekynemi

Pěkný dvojsmysl.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Jakub Lucký avatar 2.4.2010 15:30 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
+1 :D
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
Jakub Lucký avatar 2.4.2010 15:30 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
Useless mám doma a vypadá opravdu moc hezky... dokonce líp než JustShy (které je IMHO ještě víc seznamovací :D )
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
Fluttershy, yay! avatar 2.4.2010 09:56 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takže MB nevyhrál. o_O

Každopádně gratulace -- tohle také není vůbec špatné.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
3.4.2010 18:43 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je zajímavý, že když je vulgární limerik, tak to neva, je to přece "umění", ale když někdo napíše vulgární komentář, tak to va. Japato?
3.4.2010 21:05 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
<zert> Jak neva? I kdyz mel ten prachsprosty limerik vyhrat, neb byl jediny ve sve kategorii, tak mu byla cena okrouhnuta, a nasledne redakce lstive zmatla uzivatele, takze si mysleli, ze vsechny soutezi o nejlepsi preklad, a tak byl ten sprosty jasny nefavorit, neb nebyl k tematu... je jen otazka, kdy redakce smaze dokazujici komentare, aby zametla stopy! UFO existuje! Duchove!</zert>

Ehm... ale ted vazne. Oteviras diskuzi starou jako je to lidstvo: proc je Aeneida umeni a to, co je napsano na verejnych zachodcich na Smichovskem nadrazi, umeni neni? Neni prece ten napis na dverich pristupnejsi, nez Vergilliuv epos? A je stejne hodnotny rozhovor dvou delniku vecer u piva jako dila Bondyho, Gellnera nebo Borovskeho?

Ja osobne ten rozdil vidim v case, ktery autor dilu venoval, a umyslu, ktery je z dila patrny. Kuprikladu amigapowerova jednoradkova sprostarnicka nema moc ambice kritizovat mistni spolecnost, pouze je to neco, co ho napadlo a o co se rad podeli, protoze "je to bzunda".

Tot muj nazor. Mimochodem, k me prisprostle basnicce bych poznamenal jeste dve veci:

1.Nevim, jak moc si vsimas, ale ja takove vulgarismy v bezne mluve nepouzivam, a to plati dvojnasob o jeji psane podobe.

2.Byl to pro mne zajimavy experiment, jak spolu bude souperit dilo kontroverzni a odvazne a dila "vazne a uprimne minena". Je trochu skoda, ze se neobjevilo vic pokusu o kritiku/reflexi ceske Linuxove komunity, pak by mne hlasovani mnohem vice bavilo.

I tak jsem byl rad, ze se splnila ma domnenka, kterou jsem nastinil v mem paranoidnim uletu vyse: ze pokud lidi postavime pred K podobnych del (nic ve zlem, jsou to preklady) a jedno naprosto odlisne, a rekneme jim, at jedno zvoli, je velka sance, ze to odlisne zavrhnou, protoze vlastne "nesplnuje pozadovanou normu", coz vsechny ostatni delaji. Pripodobnil bych to k situaci, kdyby v soutezi Miss CR soutezila nektera mene stihla, ale velice sebevedoma a inteligentni divka. Pokud proti ni jsou 3 souperky, ma jeste nejakou sanci, pokud jich je ale 12, budou ji lide pri hodnoceni zamitat s tim, ze "nesplnuje format".

Samozrejme mohla se stat i opacna skutecnost, ze dilo svou odvahou a nekonformnosti zaujme. Inu, nestalo se, aspon jsme se dozvedeli neco o tom, jaka ta nase komunita v prumeru je :o)
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
4.4.2010 16:05 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
pokud lidi postavime pred K podobnych del (nic ve zlem, jsou to preklady) a jedno naprosto odlisne, a rekneme jim, at jedno zvoli, je velka sance, ze to odlisne zavrhnou, protoze vlastne "nesplnuje pozadovanou normu", coz vsechny ostatni delaji
A nepomyslel jsi na možnost, že se lidem tvé dílo prostě nelíbilo? Připadá mi poněkud samolibé hledat příčinu svého neúspěchu v normách a vzorcích hlasování než v tom, že prostě ostatní básničky byly lepší... Tys to možná zamýšlel jako kritiku místních poměrů, ale v tom směru se to podle mě moc netrefilo. Abc má kýbl problémů a neduhů, ale těžko lze za dva hlavní označit cenzuru a gaye.
4.4.2010 17:00 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
To chce klid, uz zase zbytecne urazis :o) Je to muj nazor, tot vse.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
4.4.2010 17:52 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
A tobě připadá urážlivé, když s tvým názorem polemizuji? Protože fakt netuším, co jiného by ti na mém komentáři mohlo vadit. Nepsal jsem ho urážlivě a neměl jsem v úmyslu tě urazit. Chtěl jsem jen nabídnout jiné, obyčejnější vysvětlení.
4.4.2010 18:21 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
Nesouhlas, jak jen muzes :o) Jen "Připadá mi poněkud samolibé" by si nekdo mohl vysvetlit jako utok, nikoli jako nesouhlas.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
4.4.2010 18:52 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
"Připadá mi poněkud samolibé" by si nekdo mohl vysvetlit jako utok, nikoli jako nesouhlas.
a) Nevím, jak jinak to vyjádřit. b) Neberu to jako útok.
pavlix avatar 4.4.2010 21:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
Možná to vyznívá jako útok na tvojí představu o vlastní dokonalosti :), co říkáš.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
4.4.2010 22:28 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
Myslim, ze na tom jeste nejsem tak spatne, abych si myslel, ze tahle basnicka je dukazem me uzasnosti :o)
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
6.4.2010 08:52 void
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejlepší limerik
Myslím, že předpokládáš, že se mi tvoje básnička nelíbila - ale to se mýlíš.

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.