Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 23:06

Nová verze AbcLinuxu v provozu!

26. 7. 2003 | Leoš Literák
Články - Nová verze AbcLinuxu v provozu!  

Po mnoha měsících vývoje jsme dneska nasadili do provozu novou verzi našeho portálu. Přečtěte si, jaké změny a nové služby přináší.

Úvod

Tato verze je věnována mé manželce Zdence, bez jejíž trpělivosti by nikdy nevznikla.

Jak jste si mohli přečíst v článcích o architektuře AbcLinuxu, používali jsme pro renderování stránek engine Velocity z projektu Jakarta. Nicméně vývoj této Open Source knihovny je de facto nulový a tak jsem nemohl očekávat, že někdo odstraní všechny její nevýhody. Například pověstné špatné řazení odpovědí v diskusích má na svědomí právě tato knihovna, která nepodporuje lokální proměnné a parametry funkcí předává jménem. Zkuste pak naprogramovat rekurzivní průchod grafem.

Z těchto důvodů jsem se rozhodl najít jinou knihovnu a nakonec jsem si vybral Freemarker. Opět se jedná o Open Source knihovnu pro renderování stránek, ale je po stránce architektonické mnohem vyspělejší, má více funkcí a hlavně vývoj je velmi živý. Důkazem může být, že mnoho mých námětů či nápadů bylo během několika dnů naimplementováno :-).

Nicméně ač samotné nahrazení jedné knihovny druhou není zase tak složité, zabralo mi spoustu času. Vzal jsem totiž tu změnu od základu a provedl dost výrazný refactoring. A začal přidávat nové služby či vylepšovat existující.

Změny pod povrchem

Takže začněme těmi, které se skrývají pod povrchem. Pro mne celkem význačnou roli hraje nové interfacy Configurable, Configurator a jeho implementace SimpleConfigurator. Používají API java.util.prefs. Díky nim jsem dostal většinu hodnot ze zdrojového kódu do externího XML souboru. Takže když například vyšlo jádro 2.6-test a změnilo se URL, stačí mi opravit konfigurační soubor a restartovat server. Nemusím složitě hledat ve zdrojácích a kompilovat.

Z hlediska kódu malou změnou, z pohledu uživatele zásadním zrychlením je nová implementace transparentní Cache. I původní cache běžela na principu LRU, nicméně neměla omezenou velikost. Místo toho běželo vlákno, které mazalo staré objekty. Důsledkem bylo, že při velkém provozu tato cache zabírala příliš hodně paměti a zpomalovala běh. Několikrát se i stalo, že serveru došla veškerá volná paměť a ten pak havaroval. Nová implementace vychází z CacheLRU z knihovny Jakarta ORO a má pevně nastavenou velikost. V důsledku pečlivého návrhu nikde nenechává odkazy na nepoužívané objekty, které proto Garbagge Collector může bez problému zrušit.

Pro vás to znamená výrazné zrychlení portálu, hlavně v době velkého provozu. Troufám si říct, že dopoledne může jít o několikanásobky. Na tomto zrychlení má ale výraznou zásluhu i používaní SQL příkazů pro nalezení nejnovější odpovědi u diskusí. Původně jsem tuto hodnotu počítal v aplikaci, což bohužel znamenalo načíst všechny odpovědi z databáze a pak je setřídit podle času. Nyní spustím jeden složitý SQL příkaz a za pár setin sekundy nám MySQL vrátí výsledek. Do stejného rance patří i zavedeni JDBC poolu Proxool. Ten jsem však ale nasadil do provozu dříve.

Uživatelé

Začněme třeba u uživatelů, kde z původního kódu zůstal snad jen název servletu :-). Zásadně se změnila politika zasílání emailů. Původně jste si mohli vybrat, zda vám smíme zasílat informační a reklamní emaily. Reklamní email jsme poslali jen jeden, informačních několik, většinou jako upozornění na nové Abíčko. V poslední době drastický narůstá objem spamů a uživatelé se stávají netolerantní k jakýmkoliv komerčním emailům. Často zapomenou, že se k jejich odběru přihlásili a považují je za spam. Nám velmi záleží na naši pověsti a proto nechceme být neprávem nařčeni ze spammerství. Proto jsme zrušili toto nastavení u všech uživatelů. Takže pokud neprovedete změny ve svém nastavení, nedostanete od nás žádný email (leda byste si nechali zaslat zapomenuté heslo).

Nově jsme zavedli dvě nové služby přes email. Jedná se o Přehled článků, který se rozesílá každou sobotu. Tato služba je určena těm našim uživatelům, kteří nemají čas nás navštěvovat denně. Obsahem je přehled článků, které vyšly v daném týdnu. Obsah je generován automaticky. Druhou službou je Zpravodaj. Tento email je vytvářen ručně a rozesílá se začátkem každého měsíce. Bude obsahovat upozornění na Abíčko, informace o novinkách na našem serveru i výběr zajímavostí ze světa Linuxu. Obě služby si můžete objednat ve svém profilu.

Dále jsme umožnili přizpůsobit si chování portálu. První novinkou je nastavení přihlašovací cookie. Můžete si vybrat, zda se má vytvářet a jakou má mít platnost. Dále si můžete nastavit, zda se mají nahrazovat emotikony obrázky. Zatím jen nastavit, tato volba prozatím není funkční. Její implementace proběhne později, pokud uvidím ve vašem nastavení zájem.

Profily jsme rozdělili na veřejnou domovskou stránku, na které se můžete prezentovat a soukromou stránku, kde najdete velmi přehledně nejrozličnější nastavení vašeho účtu. Ve vaší domovské stránce můžete o sobě vyplnit spoustu údajů. Napřiklad geografické (město, kraj, stát), osobní (pohlaví, rok narození), či nastavení profilu (URL home page, váš vzkaz, distribuce, jak dlouho používáte Linux). Také můžete nahrát vaší fotografii. Ukázku možností najdete v mém profilu.

Kromě současného listovaní vašich hardwarových a softwarových záznamů přibyly dvě nové služby. Jedná se o listovaní vašich článků (pokud jste u nás publikovali) a hlavně výpis všech vašich dotazů v diskusním fóru. Tedy pokud jste byli přihlášeni. Řekl bych, že to je mnohem jednodušší, než používat fulltextové hledání :-).

Ochranu vašeho emailu myslíme vážně, proto jsme navždy skryli váš email. Nechceme, aby váš email mohl být detekován spamboty. Jedinou možností je, že jej nikdy nikde neuvedeme. Zároveň jsme ale chtěli ponechat našim čtenářům možnost poslat vám email. Například pokud jste napsali návod na zprovoznění hardwaru a někomu nefunguje. Vyřešili jsme to tak, že místo vaší adresy zobrazíme formulář, kam čtenář zapíše svou adresu, předmět a text zprávy. Jako ochranu před hloupými automaty je nutné zadat i náhodné číslo zobrazené v textu.

Design

Asi nejviditelnější změnou je rozšíření diskusního fóra na dva sloupečky. Díky tomu jsme mohli zobrazit delší dotaz - až šedesát znaků. Zároveň jsme omezili počet zobrazených diskusí na patnáct. Ostatní najdete v diskusním fóru. Přibyla i další žádaná funkce - listování diskusí podle data vytvoření. Pokud máte chuť, můžete takhle listovat třeba až k první diskusi.

Přidal jsem i políčko Uživatel dne. V něm se náhodně zvolí tři uživatelé, kteří zde budou zobrazeni celý den. Dále jsem si trochu pohrál s HTML kódem, takže doufám, že se design nerozpadne, pokud někdo použije značku PRE.

Kromě přepracované šablony pro lynx jsem na četné žádosti udělal i verzi pro Plucker. V životě jsem jej sice neviděl, ale doufám, že takhle nějak jste si tuto podporu představovali :-). Prohlížeč se detekuje automaticky, pro lynx i pro Plucker existují samostatné šablony. Pokud to nefunguje, jak má, napište mi email.

Závěr

Věřím, že provedené změny jsou k lepšímu a že se vám budou líbit. Snažil jsem se vše pečlivě otestovat, ale podle jednoho axiomu každý software má chybu. Pokud na nějakou narazíte, či máte námět na vylepšení, pošlete mi jej emailem. Ten si mohu snadno archivovat, narozdíl od složitého hledání této diskuse.

PS. Předevčírem moje TODO bylo prázdné. Ale během včerejška mě napadly další skvělé služby, máte se na co těšit :-).

Související články

Strč prst skrz AbcLinuxu - II
Strč prst skrz AbcLinuxu - I
Proč právě Java?
AbcLinuxu pro programátory aneb od PHP k Javě

Odkazy a zdroje

FreeMarker

Další články z této rubriky

Událo se v týdnu 18/2025
Událo se v týdnu 17/2025
Událo se v týdnu 16/2025
Událo se v týdnu 15/2025
Událo se v týdnu 14/2025

Diskuse k tomuto článku

26.7.2003 14:56 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vypadá to dost dobře! Entity konečně přežijí náhled, takže vidím, co píšu :-) Smajlíky jsem preventivně vypnul :-) Jen mě trochu zklamaly ,Moje diskuse` -- čekal jsem, že tam najdu diskuse, do kterých jsem se zapojil, ne jen dotazy. To je zrovna v mém případě celkem dost zásadní rozdíl. No, nemohu mít všechno...
26.7.2003 15:02 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
ahoj, muzes :-) ale nebyl jsem si jist, zda je do toho zaclenit ci ne. Obecne moje diskuse jsou urceny pro to, abyste rychle nasli sve dotazy. Kdezto zaclenenim i diskusi by se tento seznam dost protahl :-) A u nekterych lidi by byl nechutne dlouhy ;-). takze pokud bude zajem, muzu to casem naimplementovat. jen budu muset vyresit strankovani.uz ted, kdyz da nekdo zobrazit me clanky, dostane pres stovku zaznamu ..
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
26.7.2003 15:31 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
Je pravda, že vypisovat je všechny asi stejně nikdy nechci, spíš v nich chci vyhledávat -- to teď dělám tak, že dopíšu yeti jako klíčové slovo do vyhledávání, což není samozřejmě úplně ono (btw: kliknutí na nápovědu k vyhledávání hodí chybovou hlášku a kliknutí na ikonku lupy (bez zadání dotazu) také, i když mírnější).
26.7.2003 16:46 Ondra 'Kepi' Kudlík | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
Já jsem na sto procent pro... Myslím, že nejoptimálnější by byly dvě tlačítka: Mé dotazy a diskuze, do kterých jsem se zapojil. A to že bude seznam dlouhý... ať je. Vždyť sám vím, kolik jsem toho tak asi napsal, takže když mě to zajímá, klidně si na výsledek počkám. Jinak rychlost super, širší diskuze stejně tak. Akorát ty rámečky kolem obrázků, které jsou zároveň odkazy nevypadají dobře. Ale předpokládám, že je to přehlédnutí, samotnýmu se mi to stává dost často.
26.7.2003 17:01 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
ok, neco takoveho casem udelam jinak by me zajimal problem s temi ramecky. na mem pocitaci s mozilou se nic takoveho nedeje. v opere take ne. ale kolegovi zase jo, ten vsak rika, ze duvodem je jeho nastaveni mozilly (podtrhavat odkazy). pokud puvodni verze to nedelala a nova ano, budu to muset nejak opravit. ted mam v CSS definici, ze se nema pouzivat BORDER u obrazku v linku. radeji to ale overim. prinejhorsim vlozim border="0" zpatky do znacky img, tech par desitek bajtu snad nebude na zavadu ..
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
26.7.2003 18:39 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
To by mě zajímalo, který browser dělá ty rámečky (pokud jsi to nezměnil).
26.7.2003 23:48 Ondra 'Kepi' Kudlík | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
No, můj browser je samozřejmě ten nejlepší :-) Mozilla Firebird. Žádné podrtrhávání odkazů zapnutné nemám, takže tím to určitě nebylo. Ostatní odkazy byly nepodtržené... Každopádně ty rámečky jsou běžná záležitost. Pokud to není implicitně zakázaný, najde se vždycky dost prohlížečů ve kterých se to tak zobrazí. Já to řeším jednoduše v css:
a img {
   border: 0px;
}
27.7.2003 00:39 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
To je nějaká alfaverze... Mně to s Gecko/20030508, Gecko/20030314, Gecko/20021126 ani Gecko/20020623 nedělá, a zkoušel jsem i Operu, Amayu, Konqueror, ... Podtrhávání odkazů a rámčeky kolem obrázkových odkazů je prakticky všude default, a není třeba to nijak zapínat, dělal to tak už Netscape 2.0... Kde přesně je vidíš? Možná se dívám blbě, ale zatím bych řekl, že chyba je spíš na tvé straně... I podle stylesheetu to vypadá, že všechny obázky, co by mhly být linky, mají nastavený border 0.
27.7.2003 11:26 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
Řekl bych, že je to poměrně jasné. Ty rámečky to v Mozille dělá, když podtrhávání odkazů zakážeš. Z čehož usuzuji na chybu Mozilly, protože stylesheetem nelze dosáhnout toho, aby zapnutí podtrhávání v browseru ve skutečnosti zmenšilo počet podtrhávaných a rámečkovaných věcí.
28.7.2003 16:30 Ondra 'Kepi' Kudlík | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
No, já bych hlavně řekl, že problém je v tom, že už to někdo opravil. Proto už žádný rámečky v žádným prohlížeči nevidíš, stejně jako já :-D
29.7.2003 12:19 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
Když píšu, že se mi těch rámečků podařilo dosáhnout s Mozillou s vypnutým podtrháváním, tak to jsem asi mluvil z hladu... Ale máš pravdu, že teď už to nedělá.
26.7.2003 15:04 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
btw ani tyto ikonky u smajliku se ti nelibi? :-(
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
26.7.2003 15:38 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
Ne. Grafické smajlíky mi přijdou praštěné, a navíc to není bijekce -- mapuje to příliš mnoho různých textových smajlíků na stejný obrázek. Ale díky za tu ochranu entit, teď mohu bez problémů zapisovat textové smajlíky pomocí nich, protože přežijí náhled, což mi vlastně stačí, a aspoň se naučím nazpaměť ASCII :-)))
26.7.2003 20:46 RWS
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
Jen mě trochu zklamaly ,Moje diskuse` -- čekal jsem, že tam najdu diskuse, do kterých jsem se zapojil, ne jen dotazy. To je zrovna v mém případě celkem dost zásadní rozdíl.

No nevim, na co zrovna TY tuhle funkci potrebujes. Dyt odpovidas do kazdy diskuze;-)

27.7.2003 00:42 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
Chtěl jsem původně dodat: ...a taky bych chtěl funkci ,,diskuse, do kterých jsem zatím nepřispěl``, abych to mohl napravit ;-)
27.7.2003 10:04 RWS
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
Jo, Leosi, tak tuhle funkci bys mel Yetimu urcite udelat, myslim, ze by ji vyuzival hooodne casto:-D A ani tolik slozity by to nebylo, jen NOT v podmince WHERE, ne?:-)
28.7.2003 16:31 Ondra 'Kepi' Kudlík | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
Já bych řekl, že pro Yetiho bude řešení ještě jednodušší... nestačilo by udělat prázdnou stránku? :-D
29.7.2003 21:44 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
Zdravim Presne tohle bych uvital i ja. Podobne jako je to na www.czfree.net. chodi mi mailem automaticky upozorneni ze nekdo pridal prispevek do diskuze do ktere jsem se zapojil i ja. Predstavoval bych si to ale trochu jinak. u kazde diskuze by byla nejaka znacka ktera by oznacovala, zad se prispevky v diskuzi zmenily od me posledni navstevy. Doufam ze ty cookies budou fungovat stejne sqjele jako doted. Ale za jednu vec bych se hrozne primlouval, zruste to trapny dvojity potvrzovani prispevku. nejdriv klik na nahled a pak klik na dokoncit. silene to zdrzuje a lidi s pomalyma linkama to dost stve. do toho prvniho okna bych vedle tlacitka nahled pridal tlacitko OK. P.S.: Nemeli jsme tohle psat jeste pred upgradem? Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
26.7.2003 15:17 ...... | skóre: 41 | blog: ...
Rozbalit Rozbalit vše hezké ;-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
je to fakt rychlejší ;-) sice mám jen modem ale kupodivu je to poznat :-)
26.7.2003 15:46 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše ScienceWorld RSS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A když už jsem si začal stěžovat ;-) nefunguje RSS ze ScienceWorldu. Nevím, na čí straně je chyba, ale je tu už asi měsíc totéž.
26.7.2003 16:56 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
Rozbalit Rozbalit vše Popichnuti (pratelske)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nic ve zlem, ale psat takoveto Weby v Jave mne prijde jako se drbat levou rukou za pravym uchem :-). Ja vim, je to ted moda :). PHP je mnohem jednodussi. A ze nema poradne implementovane objekty ? Na co objekty, proboha ? V projektu se da udrzet poradek i bez nich. A ani v PHP nemusime michat HTML s vykonnym kodem - staci si udelat jednoduchy system pro praci se sablonami (pouzivame s kolegou pri tvorbe firemniho intranetu jiz leta...). Toto neni flamewar (proboha!!). Ja mu chci jen trochu nabourat to nadseni z Javy :) Jinak je ABC Linuxu opravdu skvele - o tom neni sporu.
CIJOML avatar 26.7.2003 21:57 CIJOML | skóre: 58 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Popichnuti (pratelske)
taky si myslim ze bez javy by to chodilo naprosto stejne a hlavne by to min zatezovalo server jako ted...
28.7.2003 16:18 Libor Chocholaty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Popichnuti (pratelske)
Kdyz se vam nelibi Java a PHP neni objektove, proc nedoporucit Python? :-)
28.7.2003 16:54 Agent Smith
Rozbalit Rozbalit vše Re: Popichnuti (pratelske)
Fortran rulez!!!
29.7.2003 16:42 Mti.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Popichnuti (pratelske) v.2
jasne ... a male kousky pro "vylepseni" primo volat binarky v asm :~~)
26.7.2003 23:09 ctenar
Rozbalit Rozbalit vše java
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
to je vsechno hezky (opravdu) jen by teda mohlo vychazet vic clanku o jave a jejim pouziti v obdobnych projektech, jinak zustavam u php ;)
Pavel Stárek avatar 27.7.2003 19:38 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Pochvala !
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Funguje to dobře. Jen tak dál. Pavel.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
Josef Kufner avatar 27.7.2003 21:36 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo, hned jsem si rikal ze je to nejaky rychly.... A diskuze pres dva sloupce ja fakt super... :)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
27.7.2003 23:21 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Distribuce v profilu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Po několika pochvalných příspěvcích se doufám mohu vecpat s dalším problémem ;-) Když dám editovat svůj profil (http://abclinuxu.cz/EditUser?action=editProfile&userId=2204), vyplní mi tam Galeon jako používané distribuce 5x RedHat. Používám ho sice poměrně hodně, ale vyplnil jsem tam původně něco jiného... Ve zdrojáku jsou ovšem ve value= správné hodnoty. Problém je v tom, že všechny inputy mají stejný atribut name, a to ,distributuion`. HTML spcifikace explicitně uvádí dva případy, kdy prvky jednoho formuláře mohou mít stejné jméno -- radio buttony a checkboxy. Nikde explicitně neuvádí, že ostatní jména musí být v rámci formuláře (což je jejich scope) unikátní, OTOH lze napsat klienta, který bude při duplicitních jménech dělat věci, že byste se asi dost divili, a přitom nic neporušovat, protože prostě s tím specifikace prostě nepočítá a nezabývá se tím. Takže i když by to asi šlo odbýt tvrzením, že je to chyba v DOM Galeonu, přijde mi použití jednoho jména pro pět text inputů stejně jako špatný nápad. Šlo by to změnit na distribution1, distribution2, ...?
28.7.2003 08:19 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Distribuce v profilu
no, me prave tohle prijde jako docela standardni vec. tuto vlastnost pouziva jako PHP tak Java pro vytvoreni pole. a muzu vam rici, ze v Sunu si dost potrpi na cistotu kodu, nestandardni veci do jazyka vubec nedavaji. takze se opravdu jedna jen o chybu prohlizece.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
28.7.2003 08:36 met | skóre: 9 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Editace nastaveni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jsem si sel hned taky vypnout smiliky ;-) a hned mam chybku ;-) Kdyz v Zmene nastaveni zadam spatne heslo, tak me to misto pratelskeho upozorneni, ze jsem neco zvoral (tak jak to mas v ostatnich zmenach nastaveni) hodi stranku s hlaskou "Objekt nenalezen".
28.7.2003 10:06 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Editace nastaveni
diky za info. posli mi to mailem.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
28.7.2003 11:05 Martin Kučera | skóre: 12 | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše font-family:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Nedokážu najít nic, co by se dalo funkčnosti vytknout, obsah je ještě lepší než funkčnost, jen vůči layoutu bych měl zásadní výtku: v CSS je vlastnost font-family IMHO nastavena příliš striktně. Za názvy konkrétních fontů bych přidal ještě sans-serif. Moc se přimlouvám...

To je paráda, že používáš Freemarker, taktéž jsem mu propadl, v kombinaci se Struts je to fabrika... :-)

28.7.2003 12:32 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše font-family:
oprav i vylepseni, refactoringu i nametu mam dost, ale minuly tyden mi vyhorel doma pocitac :-( takze to bude muset pockat, az bude opraven. takze prosim o trpelivost. zatim mi namety posilejte postou a nedavejte je do diskusi .. ad freemarker: Jonathan Revusky bude mit z tebe radost :-)
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
Ruža Becelin avatar 29.7.2003 09:21 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše RSS info
Nešlo by přidat jke článkům do rss panelu to, co tam bylo předtím (hardware, software a hlavně diskuzi)..

Jinak se mi nové abclinuxu fakt líbí... ;-))
29.7.2003 11:24 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše RSS info
opet rikam: posli mi presny popis mailem
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
9.8.2003 14:09 pepek namornik
Rozbalit Rozbalit vše textova verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
textova verze vypada pekne, ale ma maly problem. nemyslim si ze je stastne reseni aktivovat ji na zaklade prohlizece, chtelo by to odkaz vedouci primo na ni. duvodu je hned nekolik:
1.ne kazdy pouziva plucker(avantgo, iSilo...)
2.ja osobne ctu vetsinou textove verze i v konvencnim prohlizeci(modem je pomalej:-)
3.mnoho lidi "fakuje" identitu sveho prohlizece(ja mam doma malou LAN ze ktery se konekti cela rodina a squid mam nastavenej tak ze meni User-Agenta na mozillu, prece nebudu kvuli blbosti clenu me rodiny davat zbytecne bod Exploreru;-))) nemyslim si ze by byl problem umistit odkaz na textovou verzi do menu na leve strane(k odkazu na RSS backend), co Leosi? s pozdravem TombStone
25.8.2003 17:17 šmejky | skóre: 10 | Mariánské Lázně
Rozbalit Rozbalit vše Diskuze mailem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Docela mi chybí možnost "zafajfknout" při vkládání příspěvku do diskuze, nebo pokládání dotazu možnost nechat si posílat reakce na můj názor, případně i na celou diskuzi E-mailem...
Lorem ipsum dolor sit amet!
ZdenálM avatar 11.11.2003 08:30 ZdenálM | skóre: 2 | blog: Student | Třebíč
Rozbalit Rozbalit vše Plucker
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Moc dík za verzi pro Plucker :-)

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.