Editor kódu Zed (Wikipedie) má nově v sobě integrovaný debugger. Podporuje Rust, C/C++, JavaScript, Go, Python a pomocí rozšíření i další programovací jazyky.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované GIFy.
Nejnovější X.Org X server 21.1.18 a Xwayland 24.1.8 řeší další bezpečnostní chybu.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 210. sraz, který proběhne 20. června od 18:00 v Red Hat Labu na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity na adrese Botanická 68A nebo také online.
Byla vydána nová verze 17 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.05.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Nově je implementováno standardizované simulační rozhraní ROS (Robot Operating System) 2.
Nejnovější X.Org X server 21.1.17 a Xwayland 24.1.7 řeší 6 bezpečnostních chyb: CVE-2025-49175, CVE-2025-49176, CVE-2025-49177, CVE-2025-49178, CVE-2025-49179 a CVE-2025-49180. Nils Emmerich je nalezl koncem března a dnes publikoval detaily.
Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.4 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.
UN Open Source Week 2025 probíhá tento týden v sídle Organizace spojených národů v New Yorku. Středeční a čtvrteční jednání bude možné sledovat na UN Web TV.
Byla vydána nová verze 2.50.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 98 vývojářů, z toho 35 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
InputStream
. Hlavními metodami jsou read()
a close()
. Použití je snadné. Naučíte se s nimi pracovat třeba při
čtení ze standardního vstupu. Později začnete pracovat se soubory a ejhle -
rozhraní je stejné. Až se dostanete k soketům či komprimovaným archivům, opět
použijete stejné metody a nemusíte se učit nic nového. Takhle je to v Javě se
vším - čistota designu a produktivita práce jsou na prvním místě.
Asi bych se měl zmínit i o dalších aspektech jazyka, které zvyšují efektivitu
programátora.
null
.
Inicializované pole obsahuje položku length
. A pokud si přesto
nedáváte pozor a použijete neexistující prvek, vyskočí
NullPointerException
či ArrayIndexOutOfBoundsException
.
int
do byte
. Céčko vám díky automatické konverzi vezme
cokoliv, Java si vyžádá potvrzení vašeho úmyslu byte b = (byte)i;
.
Zdá se vám to zbytečná buzerace? V 80% případů potvrdím svůj úmysl doplnění
přetypování, ale ve zbylé pětině se zarazím a změním typ deklarované proměnné. A
děsím se představy, za jakých okolností by se tato chyba projevila.
false
a vše ostatní je true
, umožní
programátoru neskutečné optimalizace a kejkle, ale zároveň i příšerné chyby.
Například tento nekonečný cyklus je v Céčku platný, v Javě jej zamítne už
kompilátor:
int i = 2, j = 2; while ( i=j ) i++;Pro méně pozorné, programátor zapomněl jedno rovnítko, takže se z testu rovnosti stalo přiřazení nenulové hodnoty. A to v Cečku nabývá vždy hodnoty
true
. Kompilátor Javy by našel číselný výraz na místě, kde
očekával výraz logický a odmítl by pokračovat. errno
). A pak spoléhat na
to, že programátor nezapomene ji otestovat. V Javě prostě hned na začátku při
testu platnosti vstupních dat vyhodíte vyjímku a i kdyby ji programátor
ignoroval, za běhu programu je možné zjistit, v které části (či dokonce na
kterém řádku) je chyba. Object
. Hierarchie tříd proto tvoří stromovou strukturu. Díky tomu
je snadné napsat metodu, jejímž parametrem může být libovolný objekt. Šablony z
C++ se mohou zahrabat hanbou! Java nepodporuje vícenásobnou dědičnost, ale
rozhraní jsou dostatečnou náhradou této obtížné vlastnosti. Opět vás to přinutí
psát čistší kód. A automatický garbage collector je rájem pro zapomnětlivce,
kteří zapomínali volat destruktor v C++ a zahltili tak volnou paměť. Pravda,
implementace by mohla být efektivnější, ale koncept je výborný. javadoc
lze extrahovat veškerou dokumentaci do podoby html.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
Diskuse byla administrátory uzamčena
4.3.2002 19:28toto je vubec prvni komentar v Abc. Pozdeji pribudou i diskusni fora, nebojte.
Tak programatori, konecne se muzete vyjadrit k tomuto serialu. Pro diskuse o PHP prejdete na minuly clanek. V tomto se muzete vyjadrovat o vasich nazorech a zkusenostech s Javou. Vsechny clanky serialu budou archivovany v sekci Architektura.
Ze jde zapnout warningy, pekne, ale kolik % lidi to pouziva?
Ze jde zapnout warningy, pekne, ale kolik % lidi to pouziva?
1) Jak je to se zatizenim serveru kdyz se porovna puvodni system v PHP a tento system v Jave.
2) Kdy budou nasledovat dalsi clanky, pripadne uvolneni zdrojovych kodu, neb se uz ve svych PHP zacinam pomalu ztracet.
Diky moc za tenhle super server Mikron
pamet: java je nejmin o rad narocnejsi
CPU: nevim, ale typicky pod 2% u 700MHz
procesoru
ad2\
tento vikend budu psat clanek do CW o JDK1.4, takze nejspis druha pulka pristiho tydne.
sorry, nestiham rychleji
Warningy si zapina ten kdo chce predchazet chybam. Me je na C/C++ sympaticky prave to ze mam svobodu se rozhodnout jak kvalitni bude muj kod :))
Ale opet opakuji, a v tom myslim se shodnem, ze programator by mel pouzivat ten jazyk ktery umi nejlepe a pokud jich umi vice stejne dobre pak vyuzit k danemu ucelu ten nejvhodnejsi.