Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 14:31

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
5.6.2009 12:07 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pak se v rámci KDE začalo uvažovat o nahrazení KHTML WebKitem, respektive o sjednocení projektů, k čemuž de facto v roce 2007 po úplném otevření WebKitu došlo.
Ale to vubec neni pravda, KHTML a WebKit pokracuji jako dva oddelene produkty, viz napr. nejaky ten blogisek na PlanetKDE ([1], [2], [3],...)
Blésmrt
Fluttershy, yay! avatar 8.6.2009 01:32 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
...KHTML a WebKit pokracuji jako dva oddelene produkty...

To je pravda, nicméně tehdy došlo ke sjednocení vychytávek z obou do WebKitu.

BTW ten druhý odkaz nefunguje...

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
8.6.2009 01:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
Upravil jsem text článku, aby to bylo jednoznačné.
5.6.2009 12:12 Honza
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

 Webkit je taky na Nokia tabletech v Maemu mozny, viz. http://www.palmlinux.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=35 a dle meho soudu je take lepsi.

Fluttershy, yay! avatar 6.6.2009 19:51 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
To nevypadá špatně!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
5.6.2009 15:47 mmmmario
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

 WebKit a MathML tak to mě rozesmálo. Napište do Gůglu třeba "mathml test page" a zírejte, pak zírejte třeba ve firefoxu a řekněte mi 10 rozdílů.

5.6.2009 22:20 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

Kolibáč zjevně často rád píše o věcech, kterým vůbec nerozumí. WebKit MathML vůbec nepodporuje, píše se to dokonce přímo na jejich oficiálním webu.

Grunt avatar 5.6.2009 23:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

Můžu otázku?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
6.6.2009 14:24 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

Ne.

Grunt avatar 6.6.2009 15:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

Stejně se zeptám: Si za to placen a nebo to děláš zcela dobrovolně a ve svém volném čase?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
6.6.2009 18:29 moo
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
viedla ho k tomu vychova od narodenia. nemusi predsa byt plateny za to, co robi zo srdca velmi rad :))
7.6.2009 20:16 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

Ty od srdce velmi rád píšeš krávoviny.

7.6.2009 20:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

 Jak se chová Kolibáč ke mně, tak se chovám já k němu. Nevidím na tom nic nepochopitelného.

Grunt avatar 7.6.2009 20:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

Aha, takže navážení se do prohlížečů jiných než je Firefox(i když jsou stejně dostupné a otevřené či dokonce používají stejné vykreslovací jádro) a vykreslovacích jader, které nepoužívá Firefox a urážení se pokud se i kapánek propagují je pomsta Kolibáčovi? Probůh, radši ani nechci vědět co ti ten Kolíbáč musel udělat tak příšerného.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Fluttershy, yay! avatar 8.6.2009 00:57 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
Probůh, radši ani nechci vědět co ti ten Kolíbáč musel udělat tak příšerného.

Dělal jsem si z něj (pro někoho celkem nepěkným způsobem) srandu v jisté diskuzi o homosexuálech.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
belisarivs avatar 8.6.2009 09:59 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

Kde?

IRC is just multiplayer notepad.
8.6.2009 10:49 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

Ty případy, které píšeš, spolu vůbec nesouvisí v této souvislosti. To píšu zcela jasně. Mě vadilo přílišné informování, jakkoliv chápu argumenty protistrany, svůj názor jsem vyjádřil v diskusi a to je asi tak všechno. Někomu trochu vadila zprávička, někomu jinému komentář v diskusi. Myslím, že to druhé nemusí vadit vůbec.

Grunt avatar 8.6.2009 11:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

:-D

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 8.6.2009 11:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

No dobře, už toho radši nechám.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
belisarivs avatar 6.6.2009 19:36 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

Don't feed da trollz.

IRC is just multiplayer notepad.
6.6.2009 00:52 petris_ | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
Bacha, ze v gecku (minimalne v 2009050519) je bug, kdy neni napriklad odmocnina spravne "natahnuta", takze nemusi byt jasne, co vsechno je pod ni.
Fluttershy, yay! avatar 8.6.2009 01:03 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
Mea culpa...
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
8.6.2009 02:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
Odstranil jsem z článku zmínku o MathML.
Marek Bernát avatar 5.6.2009 18:45 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Webkit vyzerá dobre navonok, ale videli ste jeho zdrojáky? To je jeden neskutočný humus. Všetka česť ľuďom, ktorí sa v ňom vyznajú a pracujú na ňom.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Grunt avatar 5.6.2009 20:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

Musím se přidat. 200MB binárních ladících symbolů a šedesátý pátý stack frame…buď je to neskutečně geniální, neskutečná prasárna a nebo je to neskutečný hack(což bych řekl, že je nejpravděpodobnější). A Chromium a 10GB volného místa aby se vůbec přeložil na tom nebude lépe.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
7.6.2009 11:46 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

Webkit neznam, ale pred dvema lety jsem nelal neco v XULu(XPCOMu, CHROME). A taky nic moc. Pokud muzu shrnout jak je to napsany tak:

- slaba/zadna typova kontrola. void ** je nejcasteji pouzivany datovy typ

- 6 ruznych trid po stringy mezi kterymy nejde castovat

- prisernej threading model, ruzny metody smeji/nesmeji vykonavat operace v zavislosti na tom, ze ktereho vlakna jsou volany

- coding style z roku 1990. Vetsina vlastnosti C++ je zakazana pouzivat, prevazne kvuli chybam v kompilatorech ktere uz dneska neexistuji(nejen ty chyby ale ani ty kompilatory).  Vsechno se resi pres makra preprocesoru.

Viz napriklad:

potomek.h

------------------------------------------------------------------------------------------

N_CLASS("potomek", A, B, C): public jina_trida {

#ifdef X

int i;

#endif

//constructor

N_CLASS("potomek", A, B, C) (void *neco)

#ifdef A

;

#else

{

//initialize

}

#endif

private:

... dalsi prvky

};

------------------------------------------------------------------------------------------

 potomek.cpp

------------------------------------------------------------------------------------------

include "potomek.h"

#ifdef A

N_CLASS("potomek", A, B, C)::N_CLASS("potomek", A, B, C) (void *)

{

// konstruktor, ktery dela neco uplne jineho

}

------------------------------------------------------------------------------------------

Kdyz nad timhle stravite cca 8 hodin tak zjistite ze:

- v zavisloti na hodnote maker A, B, C dostanete dve ruzne tridy "potomek", "p_potomek"

- kazda trida je v jine knihovne

- Kazdy zdrokak ma vlastni -D makra

- V zavislosti na hodnote makra A muze byt konstruktor inline

- V zavislosti na hodnote makra X zabira trida potomek 16B nebo 20B

- Kontruktor a destruktor maji ruzne nazory na to, kolik mista trida potomek zabira

- Ruzne kusy kodu pouzavaji ruzne kontruktory se  stejnou maskou - viz marko A.

- Pokud vytvorite instanci tridy potomek na heapu tak vse vice-mene funguje, maximalne si obcas prepisete kus pameti.

- Pokud vytvorite tridu potomek lokance na stacku, zacnou se dit straslive veci a vas program bude prepredvidatelne padat

- Pri vhodne kombinaci hodnot maker A, B, C, X a pri alignu na 8 bajtu to nepada.

 

Takze nejakych 200MB ladiciho bordelu na stacku bych nevidel jako velkej problem, zvlast jesti jsou k tomu nastroje jak je analyzovat. Uz jenom ta myslenka ze si hned na zacatku nekdo uvedomil, ze ten SW bude obsahovat chyby, ze ty chyby bude potreba nejak reportovat a dohledavat,  je velice sympaticka.

 

7.6.2009 01:06 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

Webkit temer neznam, ale o gecku jsem pred par lety od jednoho kamrada c++kare slysel docela stavnatej monolog.

mirec avatar 7.6.2009 08:47 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
To som počul od viacerých ;)
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
5.6.2009 23:45 poli
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Nainstaloval jsem "Midori" a po 5-ti minut jsem napsal: apt-get remove --purge midori

Webovy prohlizec kery neumi https je tak na dve veci .... Dale mi neotervel ani odkaz target="_blank" , nedostal jsem se ani na postu "squirrelmail" .....

Zlata Mozilla.

Grunt avatar 6.6.2009 00:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
  1. Že nevíte jaký je rozdíl mezi prohlížečem a jádrem?
  2. Od kdy Midori neumí HTTPS?
  3. Prohlížeč jako takový neumí vůbec nic, ale jen spoléhá na služby u jednu úroveň níže, které mu poskytují knihovny a předává data z nich mezi sebou. Stěžoval bych si jinde.
  4. Midori je jediný prohlížeč, který pracuje nad WebKitem?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
6.6.2009 10:08 garcia
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

 mam dojem ze on si nainstaloval verziu co je ofko v repoziatroch.. a tam je este starucka 0.0.8 ktora je extremne nestabilna a nevie ani stvrtku toho to dnesna 0,1,7 verzia.. 

6.6.2009 14:25 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

1. Midori je snad jádro? Pán psal o Midori.

4. A psal snad, že je jediný, nebo dělal, že je jediný?

Marek Bernát avatar 6.6.2009 14:36 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

Nechcem nikomu vkladať slová do úst, ale pod správičkou o Webkite mi znie jeho príspevok dosť ako kritika Webkitu a nie len Midori.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Grunt avatar 6.6.2009 15:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

Jasně, ale prohlížeč sám nic o sobě nedělá. Ten využívá k zobrazování stránek jádro a to zas využívá služeb nižších vrstev, atd. Nakonec může být chyba v nějaké Linuxové knihovně. Takže prostě obviňovat prohlížeč nějaký konkrétní prohlížeč mi nepřijde moc košer. To je jako obviňovat Flock za chybu, která leží ve Firefoxu.

A psal snad, že je jediný, nebo dělal, že je jediný?

Proto na to upozorňuju. Netýká se to jen prokletého Midori. Týká se to všech GtkWebKit-based prohlížečů. Dokonce i Epiphany-webkit. (To zas bude voda na tvoje mlýny, co?)

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
7.6.2009 20:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

 Ne, proč? Předsudkáři.

Grunt avatar 7.6.2009 20:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

No dobře, budiž. Jednou bylo napsáno a pamatuj, že už nejde smazat.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
D.A.Tiger avatar 8.6.2009 00:06 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud pominu skutečnost, že jsem měl potíže se stabilitou prohlížečů (vývojové verze), musím uznat, že jsem byl velice spokojen: Stránky se zobrazovaly velice rychle (subjektivně rychleji než ve Firefoxu) a neměl jsem nejmenší potíže se správností jejich vykreslování a funkčností.

Upřímě řečeno: Opera subjektivně zobrazuje stránky taky mnohem rychleji, není náročná ani na paměť a ani nevytěžuje tolik procesor, jako Firefox. A mám takový pocit, že v tomto ohledu je na to líp opravdu většina web browserů, než FF... ;-)
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
9.6.2009 19:41 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
WebKit byl dlouho používán v podstatě jen v Safari a to bylo dlouho dostupné jen na Mac OS X, jeho podíl mezi používanými prohlížeči tedy kopíroval používanost Mac OS X.
A taky v prohlížečích Shiira, OmniWeb… a prakticky ve veškerém software na Mac OS X, který chtěl vykreslovat nějaké HTML+CSS (Adium, Sparkle atd. atd.), protože byl dostupný jako systémová knihovna (resp. WebKit.framework).
Fluttershy, yay! avatar 9.6.2009 22:20 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
To je samozřejmě pravda, ale tyto prohlížeče měly na "trhu" zanedbatelný podíl.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
10.6.2009 10:37 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

Podobně zanedbatelný jako cokoliv kromě IE, Firefoxu, Safari, Chrome a možná Opery?

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.