Portál AbcLinuxu, 3. května 2025 16:20

Mail virus pro Linux

1. 4. 2004 | Petr Bravenec
Články - Mail virus pro Linux  

Linuxovému světu se doposud vyhýbaly poštovní viry, které v poslední době s takovou zarputilostí sužují uživatele Windows...

Úvod

... Je to samozřejmě dané především menší rozšířeností Linuxu. Nepochybně má na tom svůj podíl i v průměru vyšší zkušenost s počítači na straně uživatelů Linuxu. Windows dostala většina jejich uživatelů bez možnosti výběru, kdežto Linux si většinou instalují lidé, kteří jeví o výpočetní techniku alespoň minimální zájem. Většinou si uvědomují, kolik práce je stálo osvojení byť i jen základních dovedností v tak odlišném systému, a nehodlají riskovat jeho poškození bezmyšlenkovitým spouštěním každé přílohy v poště. Kdybych chtěl být hodně jedovatý, mohl bych napsat, že rozšíření virů na Linuxu brání vyšší inteligenční koeficient Linuxového klikače ve srovnání s klikačem typové řady MS.

Zabezpečení operačního systému nemá s šířením poštovních virů poslední doby příliš mnoho společného. Viry se šíří jen díky nežádoucí aktivitě uživatelů.

Naneštěstí se neustále zvětšuje okruh lidí, kteří se dostávají k Linuxu bez vlastního přičinění. Linux jim prostě někdo vnutí - ať už je to v práci, doma nebo v internetové kavárně. Tito lidé se u počítače chovají úplně stejným způsobem jako se chovají jejich kolegové ve Windows.

Virus Lirpa.x1 je logickým důsledkem neustále se snižující úrovně průměrného uživatele Linuxu.

Inspirace ve světě Windows

Virus je velmi proměnlivý. Pro své základní šíření využívá přílohu typu tgz, ale tento soubor může být uložen do 'spustitelné' dávky s přípohou sh a v mnoha případech je zašifrovaný pomocí programu GnuPG. V posledním případě může být jeho nebezpečnost extrémní, protože virus nelze detekovat žádným antivirovým programem. V případě, že virus najde v síti keyserver.net veřejný klíč adresáta, zašifruje přílohu i text zprávy a potom dokáže obejít antivirové kontroly a zmátnout i velmi zkušené uživatele a přesvědčit je, aby virus spustili.

Samotný text zprávy se objevuje v mnoha variacích. Nabízí adresátovi modrou pilulku, 30 miliónů dolarů, univerzitní diplomy, kvalitní soukromé fotografie, pozvánky na párty a spoustu dalších výmyslů - autor viru se zjevně inspiroval ve svém archivu se spamem. Někdy virus posílá obrázky nalezené na disku napadeného počítače s tím, že další obrázky jsou v příloze. Bohužel má virus na zkušenější uživatele připravenou i mnohem zákeřnější zbraň: Prohledává pomocí googlu archivy linuxových konferencí a odpovídá na nalezené zprávy. Může se vám tak stát, že vám přijde nečekaná odpověď na váš dotaz v některé konferenci s linuxovou tematikou s textem o nabízené pomoci, s přiloženým tgz souborem a s návodem na instalaci. Navíc může být pro zvýšení věrohodnosti celá zpráva i s přílohou zašifrovaná.

Popis činnosti

I když virus používá pro své šíření pouze blbosti průměrného uživatele, jeho programový kód určitě není jednoduchý. Po spuštění virus prohledá lokální disky počítače a vyhledá v souborech všechny dostupné poštovní adresy a soubory JPG. Tuto databázi adres a obrázků pak používá pro rozesílání vlastních kopií.

Zároveň se virus snaží dostat pomocí různých děr v kernelu (do_mremap, do_brk a ptrace) k lokálnímu účtu roota. Pokud se mu to podaří, upraví inittab tak, aby se virus spouštěl automaticky při každém startu operačního systému.

Ale i když se viru nepodaří získat rootovská práva, jeho činnost nekončí se zastavením systému. Virus se instaluje do prostředí KDE a Gnome do položky "Spustit při startu". Dále sice rozesílá poštu, ale jeho možnost škodit v systému ještě více zůstává naštěstí omezená.

Podaří-li se viru získat účet roota, začíná teprve ta správná legrace. Podle distribuce operačního systému se virus snaží přitáhnout a nainstalovat z internetu binární podobu balíčku Wine a spustit v emulaci MS Outlook. Jakmile je MS Outlook nainstalovaný a spuštěný, je PC s Linuxem zcela otevřené všem poštovním virům pro Windows.

MS Outlook v prostředí fvwm2

Nebezpečí

Příloha je poměrně malá a svým rozsahem maximálně několika málo stovek kilobajtů (její velikost je silně proměnlivá) nevybočuje z řady ostatních poštovních virů. Problém nastává v případě, že se viru podaří získat rootovská práva a začne tahat po síti balík Wine. Dokaže tak citelně zpomalit připojení na internet a je-li napadených počítačů v síti více, virus spolehlivě ucpe jinak i velmi širokou linku.

Pokud se viru podaří nainstalovat Wine a MS Outlook, je počítač náchylný k jakékoli jiné virové infekci obvyklé ve Windows. Potom už záleží jen na virech, které se usadí v instalaci Outlooku, jakým způsobem naloží s napadeným PC. Protože spuštěný Outlook běží v systému s právy roota, je možné prakticky cokoliv.

Jiným způsobem samotný virus neškodí.

Hlavním nebezpečím je ale ztráta důvěryhodnosti Linuxu. Virus Lirpa.x1 zbavuje Linux pověsti bezpečného systému a jeho bezpečnost staví na roveň takovým systémům, jako je řada Windows 95, 98 a Me.

Obrana

Proti viru Lirpa.x1 zatím prakticky neexistuje obrana. Antivirové společnosti z velké většiny ignorují Linux úplně a většina antivirových programů ve Windows není schopná virus detekovat, protože nedovede rozbalit soubor typu tgz. A je-li navíc virus posílán poštou v zašifrované podobě, je jeho detekce v zásadě zcela nemožná.

Do současnosti stačila zareagovat pouze společnost Novell a vydala pro Suse Linux 9.0 záplatu poštovního klienta kmail. Ta zaručí, že všechny přílohy s příponou tgz budou automaticky smazané.

Ostatní distribuce a poštovní klienti zůstávají bez ochrany.

Jedinou účinnou obranou tak zůstává opatrnost. Kvůli šifrování nelze použít ani antispamové filtry ani antivirové programy a mnoho exemplářů viru Lirpa.x1 se tak dostane až ke svým koncovým adresátům.

Pro uživatele Linuxu tak od nynějška platí, že ani oni nesmí bezmyšlenkovitě spouštět každou přílohu v poště.

Virus komentoval i Steve Balmer z Microsoftu. Podle jeho vyjádření nemusí mít z tohoto viru obavy uživatelé produktů Microsoftu. Zároveň dodal, že společnost Microsoft bude poskytovat bezpečnostní záplaty i pro Outlook běžící pod zavirovaným Linuxem a nebude vyžadovat platnou licenci.

Závěr

Je politováníhodné, že Linux začínají používat i lidé, kteří nemají o počítačové bezpečnosti žádné informace a ignorují základní bezpečnostní pravidla. Je smutné, kolik lidí se nachytá i na zjevné nesmysly a šíří pak tuto nákazu ve svém okolí dál.

Doufejme, že virus Lirpa.x1 zůstane osamocený a podobně nepříjemná zpráva se neobjeví dříve než přesně za rok.

Související články

Mailserver s odvirováním pošty
Zajímavosti ze světa Linuxu 4 (Proč je málo linuxových virů)

Odkazy a zdroje

MS Outlook

Další články z této rubriky

Týden na ScienceMag.cz: Hubbleovo napětí by mohl vyřešit pomalu rotující vesmír
Týden na ITBiz: Halucinace balíčků při programování AI
Týden na ScienceMag.cz: Kvantová elektronika v křemíku a diamantu
Týden na ITBiz: DeepSeek nic nemění, umělá inteligence vyžaduje obrovské investice do cloudové infrastruktury
Týden na ScienceMag.cz: Komplexní modely AI prý zpochybňují Occamovu břitvu

Diskuse k tomuto článku

1.4.2004 07:41 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše upresnenie
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nie je mi to celkom jasné, čo teda musí urobiť užívateľ aby spustil vírus - rozbalit a inštalovať?
1.4.2004 07:47 Brand
Rozbalit Rozbalit vše Re: upresnenie
Ne, stačí se podívat na kalendář. Tento zlý virus naštěstí funguje jenom dnes :-)
1.4.2004 09:01 Pavůk | blog: Tučning (Túnění tučňáků) | V Pavůčině (Votice)
Rozbalit Rozbalit vše Re: upresnenie
a nejen na kalendar treba i na nazev toho viru - lirpa = april pozpatku :-)
Petr Bravenec avatar 1.4.2004 07:48 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: upresnenie
Uložit, rozbalit, spustit. Ve Windows to funguje už chvíli, nyní to dorazilo i na Linux.
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
1.4.2004 12:00 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: upresnenie
no proste - klasika:

prectes si README a INSTALL a pak akurat
./configure
make
make install
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
5.4.2004 22:28 šmejky | skóre: 10 | Mariánské Lázně
Rozbalit Rozbalit vše Re: upresnenie
;))))
Lorem ipsum dolor sit amet!
1.4.2004 08:07 Kaktus
Rozbalit Rozbalit vše Re: upresnenie
Prečíst pozpátku jméno viru.
1.4.2004 08:47 *Mirda* | skóre: 24 | Sedlčany
Rozbalit Rozbalit vše Re: upresnenie
Fuj potvoro, to si me vydesila!
1.4.2004 07:51 pavel dopita | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Apríííl!!!!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ze začátku jsem to jaksi nechápal. Pak to přišlo! APRÍÍÍLLL!!! Takže když už jste mě donutili reagovat, tak vám popřeji krásné jaro a neseďte furt u počítače.
1.4.2004 08:06 Antonín Kolísek | skóre: 33 | blog: PDA | Vyškov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Apríííl!!!!
úplně mne zamrazilo..fakt je to Apríl? dnes bych tomu i věřil :)
1.4.2004 08:07 andel
Rozbalit Rozbalit vše virus
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Lirpa.x1 = 1x.apriL :-))))
Pavel Dobeš avatar 1.4.2004 08:17 Pavel Dobeš | skóre: 21 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše gratuluji...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
... tak se Vam povedlo mě nachytat... Nějak jsem si neuvědomil, co je dnes za datum.

První, co mi přišlo divné bylo wine s MS outlookem :) Co by se ale stalo, kdyby někdo opravdu dal do svého viru schopnost vyhledávat adresy v linuxových konferencích. To by byla šance na šíření viru podstatně větší... alespoň 1. vlna.

Jak je to vlastně s antiviry? Chytají na windows i viry pro počítače Mac?

PaD
Windows? A kdo to ještě používá?
1.4.2004 09:31 Tomáš Oberhuber | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: gratuluji...
Mne to taky doslo az u Outlooku:-). Vyborny zertik, gratuluji.
1.4.2004 11:13 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: gratuluji...
jj, taky jsem se kraasne nachytal

skvele - duveryhodny popis, diky :-)
___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
1.4.2004 16:53 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: gratuluji...
Zdravim,
prvni co me blesklo hlavou na uvodni strance abclinuxu.cz diky tomuto clanku bylo, ze se zase dneska neda nic na nete cist :-) Nicmene me to aspon primelo vyvest zertikem kamarada:-).
Jinak k dotazu: antiviry chytaji viry budto podle jistych signifikantnich casti specifickych pro jednotlive viry nebo heuristikou. Obaleni pakovanim se resi jeste driv. Scaneru je tedy uplne putna pro co ten virus je a tech par viru ktere nejsou pro widle/dos pokud nejsou polymorfni chytne taky. Heuristice uz to jedno neni a pokud bys mel chytat viry i pro jine platformy znamenalo by to mit v programu pro kazdou jedno jadro. Scan se uplatni na hloupejsi viry nebo cervy, nicmene pokud se podivas do hystorie tak se nikdy neobjevil uplne genialni virus jen tak. Pokud se nekdy zacnou sirit linux viry tak asi tezko budou od zacatku tak vymakane, aby se nedaly najit a pochybuji o tom, ze by vubec byly alespon tak polymorfni, aby je nechytl jakykoliv scaner:-) Takze prozatim docela v klidu...
-djz
"Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
1.4.2004 08:55 Tomáš Janeček | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše MRCHY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hezky clanek, sezral jsem to i s navijakem.
Takhle desit naivni lidi!!! Kohokoli dneska potkam, uz mu nic nebudu verit:-)
Něco děsně chytrýho a vtipnýho
1.4.2004 09:03 Eagle
Rozbalit Rozbalit vše dostali jste me :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pred chvili jsem na jinem serveru kritizoval redakci, ze jejich zertik byl moc pruhledny, ale tady jsem se nejak zapomnel. :-) Jeste, ze tam byla ta zminka o Balmerovi, to mi teprve pripomnelo, kolikateho ze to dneska je. ;-) SUPER! :-)
1.4.2004 09:28 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Mě nenachytaly
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už jsem si myslel co je to za vola co dokáže napsát takovýto blábol.

A najednou koukám a ono je apríla tak to nějak překousnu.

Jinak u linuxu to může taky fungovat ovšem na začátku musí být někdo kdo podcení bezpečnost a nainstaluje něco o čem nic neví a pokud mu to přijde mailem tak je to jasné. Jediný rozdíl je že linux neinstaluje a nespouští nic automaticky jako M$ takže pokud si to uživatel nenainstaluje sám a nespustí tak je zde v klidu.

Kruci nejak se mě oběvují býlé myšky na monitoru pomoooooc už skáčou na mě :-)))))))))))))))))))))))
1.4.2004 10:03 Mexiko | skóre: 25 | Chrudim
Rozbalit Rozbalit vše APRÍÍÍL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
já už se taky lekl, naštěstí mne to trklo u toho winu a spuštěním Utlouka ... a pak až u poslední věty v závěru. Ale tak trochu mne mrazi nad těma hláškama o podobnosti uživatelů windows a donucených uživatelů linuxu - je to možná až moc pravdivé !!!!

a už jste četli tohle??? http://lidovky.centrum.cz/zajimavosti/clanek.phtml?id=250988
1.4.2004 10:13 Dalibor
Rozbalit Rozbalit vše Lirpa
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dneska spatny den, poprve jsem se zasmal u tohoto clanku. Priznam se, ze az do dvou tretin clanku jsem duvod ke smichu moc nemel. Ale to bylo prvni vyvedeni aprilem.
1.4.2004 11:01 Quak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lirpa
Taky jste mě dostali ...
1.4.2004 10:58 Cronin
Rozbalit Rozbalit vše worm
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bol to velmi podareny zart, ocenujem! :-) Autor by si este mohol ujasnit co to virus je, pretoze pisal o cerve, nie o viruse... Keep fun.
Petr Bravenec avatar 1.4.2004 11:06 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: worm
Rozdíl mezi wormem a virem si uvědomuji. Ale virus je mnohem údernější slovo - proto virus a ne červ.
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
1.4.2004 12:23 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
Rozbalit Rozbalit vše Takovéto vtípky ...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Takovéto vtípky jsem fakt neměl rád, ale tady ten mi ukázal mou naivitu. Je dobře, že 1.  duben exeistuje. Ukazuje to lidem, jak se dají jednoduše mystifikovat a že není dobré věřit bez prověření...

Nenapadlo mě to až do doby, kdy sem se podíval na "cracklej" blackhole.sk a zdrojový kódy té první stránky. Nezdálo se mi, že by tam cracker psal doctype.

S tím Winem a Outlookem se mi to taky moc nezdálo.

.sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
1.4.2004 12:24 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
Rozbalit Rozbalit vše Re: Takovéto vtípky ...
exeistuje je jenom má nepozornost...
.sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
1.4.2004 12:34 Samuel | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Ftip...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak to je dobry vtip... Nevim proc, ale pochopil jsem ho az v sekci o Wine a M$ Outlook.
1.4.2004 13:47 Mirek
Rozbalit Rozbalit vše Autore - dementuj obsah
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zdravím ,

!AUTORA!

myslím, že jako for jsi to nemyslel špatně. Ale zřejmě jsi nedomyslel důsledek tohoto počinu. Domníváš se , že dravci z nejmenované firmy mají čestné a sportovní praktiky? Já ne. Takže se tvé zprávy chytnou různí marketingoví "odborníci" a začnou propagovat ten systém, který není z rovna v oblibě u převážné většiny návštěvníků tohoto serveru. Takže jsi vlastně provedl Linuxu medvědí službu.

Rychle to naprav!!!! a dementuj obsah této zprávy.

Těžko pak napravíš křivdy , které začnou jako houby po dešti hlását různé zpravodajské servery. Snad bych se vsadil, že za cca 10 dní to bude i v televizi, že konečně i Linux napadly viry. Co uděláš v případě , že bude ze všech konců drátů a repráků 1000x denně hrčet , že Linux napadl vir???

Pokud se toho nechytí autor sám, měl by to podle mne udělat co nejdříve ABCLinux, nejlépe na probíhajícím LinuxExpu . Formou oficiální tiskové zprávy dementující obsah tohoto článku.

Zamysli se nad tím.

Ing. Miroslav Saferna , vedoucí IT , VOKD , a.s.
1.4.2004 13:50 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Autore - dementuj obsah
dementovat stačí až zítra, ono, to co se píše jinde ... tohle je slabý odvar
Copak toho není dost?
1.4.2004 14:18 d.f.h
Rozbalit Rozbalit vše Re: Autore - dementuj obsah
hmmmm, tenhle prispevek pana inzenyra je taky doufam jen aprilovej zertik. jinak se fakt zacinam bat...
1.4.2004 18:58 dlouhan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Autore - dementuj obsah
Taky doufam, ze to myslel ze srandy.
4.4.2004 16:51 Geo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Autore - dementuj obsah
Boze to je paranoidni blabol, co udelate az k Vam prijdou cerni panove v obleku a budou rikat neco o sireni polasne zpravy.
15.4.2004 15:26 msk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Autore - dementuj obsah
Hihi, to ze je to az 1.april som si uvedomil nejak az v 1.polovici diskusie a to len preto, ze som sa uz chcel vyjadrit k dementnemu rieseniu odmazavat tgz maily :). Inac bola by to naozaj parada, keby sa fuckous odbornici chytili tejto spravy, nadherne by sa strapnili. Takze nic nedementujte, bude sranda (teda asi uz nebude, lebo je polka aprila a este som o tom nepocul).

MSK.
Josef Kufner avatar 1.4.2004 15:28 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše LOL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
LOL... tak to ze je to ftipek mi fakt vubec nedoslo... jenom jsem si rikal, ze wine uz mam, tak by mi to nemuselo tolik ucpat drat ... :-D

Opravdu dobrej clanek... hodne dobrej...
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
1.4.2004 16:43 Radek Vybíral
Rozbalit Rozbalit vše Co je psáno to je dáno
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tady je dost jasně na reakcích lidí vidět, že co je psáno to je dáno, tudíž pravda... Vyjít to minulý týden, tak by to byla panika první třídy...

No nic, pokrok se nedá nezastavit a lidi se nedají předělat.
1.4.2004 16:55 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je psáno to je dáno
Panika prvni tridy snad tezko, ne? Nikdo tak nesvepravnej aby to sezral snad neexistuje a pokud existuje, dobre mu tak:-)
-djz
"Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
15.4.2004 15:29 MSK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je psáno to je dáno
No ja som sa skoro nechal nachytat, akurat mi nebolo jasne, preco a odkedy kmail automaticky rozbaluje tgz a ako sa zaruci binarna kompatibilita, ale dnes som taky prispany ze som si ten clanok precital az do konca s neistym pocitom :)
1.4.2004 17:10 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Super
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Super! Dostals mě.

S tou inteligencí máš pravdu. Např. kdyby většina "Windowsaků" nepracovala normálně pod účtem administrátora, tak by Windows (2000, XP a výše) byla určitě bezpečnější.

1.4.2004 18:15 lubos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Super
A nepracovat pod nim je tezkej vopruz.
1.4.2004 18:24 kavol
Rozbalit Rozbalit vše Re: Super
Mno, ono se s wokny bohužel ani jinak (seriosně) pracovat nedá, než pod adminem. Tedy aspoň když jsem je posledně měl instalované (to už je nějaký pátek, ale už to byly XP), chtěl jsem používat normální uživatelský účet, ale velmi rychle jsem si ho musel přidat do sysadmin grupy (wokna to tuším nazývají "power users"?) A to není apríl :-(

btw, já jsem teda článku něvěřil ani chvilku :-) asi jsem si data příliš dobře vědom ... ale i tak, těch podezřelých věcí je tam dost už od začátku ... lidem, kterým to "docvaklo" až u Outlooku, doporučuju, ať o weekendu zase po dlouhých letech vypnou počítač a vyrazí do přírody, myslímže potřebují odpočinek, takováto pouhá "konzumace" textu je imho znakem přepracování ... :-)
Max avatar 1.4.2004 21:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše hehe, ehm
Tak jo, ja se taky priznam, tez jsem to zpolkl.Wine, outlook a Balmer mi byli dost divny.Moc se mi tomu nechtelo verit ale ....Mimochodem, ted jsem si skocil na chvilku do woken a hned si me podal nejak vetrelec,smejdi,pulka winu mi nesla,pak se se mnou rozloucil nebo spis ja s nim :-).A to neni april.
Měl jsem sen ... :(
2.4.2004 11:35 Tomáš Oberhuber | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: Super
Kdybych to cetl v pul sedmy vecer, taky bych tomu prestal verit uz u nadpisu:-)
6.4.2004 00:03 Whill
Rozbalit Rozbalit vše Re: Super
Mno.... mne to nedocvakalo ani u konce clanku - dokonce jsem uveril tomu s tim Balmerem... pak jsem jeste do pulky precetl diskusi a teprve potom mi to zacalo /velmi pomalu/ dochazet :-D ...takze ja bych mel ten pocitac vypnout prinejmensim na rok :-D
1.4.2004 21:47 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše http://www.gnomemeeting.org/
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A to jste věděli, že GnomeMeeting 2 bude přepsán do QT? :)
Later --- Lukáš Zapletal
3.4.2004 12:22 Václav Fereš
Rozbalit Rozbalit vše ???
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A já si myslel, že by se měl Linux šířit a ono ne! Jestli se rozšíří, tak ho samozřejmě budou používat i obyčejní lidé, kteří nemají moc potuchy o INet bezpečnosti.
3.4.2004 16:01 JP
Rozbalit Rozbalit vše No des a hruza
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak mi konecne tenhle virus taky dorazil do e-mailove schranky! No des, hruza a skripeni zubu!!! Hned jak jsem ho prijal, jal jsem se ho samozrejme okamzite rozbalit a zkompilovat... no vubec mi to neslo!!! Po nekolikahodinovem reseni nekolika zavaznych problemu (vcetne nutnosti zasahu do zdrojoveho kodu), jsem ho konecne nainstaloval a rozjel... uff!

Jestli vsechny linuxove viry budou takto odflaknute, vykaslu se na to a menim na Windows!
3.4.2004 17:33 Artus
Rozbalit Rozbalit vše Re: No des a hruza
To bylo trochu zbytecne, ne? Kdyz se podivas do README.rpms, jsou tam odkazy na .deb a rpmka, jsou v pohode. emerge lirpa ma taky fungovat, nemuzu ozkouset. Me redhati rpmko nenahlasilo jedinou chybu. Kdyztak se podivej na lirpa.sourceforge.net, jsou tam odkazy na HOWTO a mailing list.
4.4.2004 18:23 mrw
Rozbalit Rozbalit vše Nevyresene zavislosti
Jiste je jednodussi pouzit binarni balicky, protoze pri instalaci ze zdrojovych kodu to chce nejakou liblirp_43xx a kde ji ma clovek shanet?? To nemluvim o mnoha dalsich nevyresenych zavislostech. Google nevyhodi vubec nic, zkuste hledat na konferencich, prinejhorsim nahlaste bug autorovi.

:-)) (Jisteze april.....)
6.4.2004 10:02 JP
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nevyresene zavislosti
Ale to je zbytecne... mne uz to davno jede, ale... mel jsem problem s Wine... zase hruza a des!!! Ted si budu stahovat MS Outlook, ani to si virus neumi sam zajistit!!!

No, snad aspon ted uz to bude bezproblemove... podle udaju vyrobce by mel Outlook byt velice kvalitnim produktem, tak snad ted uz to bude v poradku...

A nechapu, proc vsichni propaguji linux!!! Stabilita? Mozna... ale kam se podela funkcnost? Na windows jsem jeste nemel potize s jedinym virem! Vzdycky se rozbehl tak hladce a sam! Tam tu instalaci zvladne i male dite! Tak proc ne tady?
4.4.2004 10:59 Zdeněk Hurák | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: No des a hruza
Boooozi! Tohle se Ti povedlo...:-))
6.4.2004 10:04 JP
Rozbalit Rozbalit vše Re: No des a hruza
Ano, bojoval jsem s tim, ale nakonec se mi to povedlo... uz to krasne frci!
4.4.2004 19:04 Matěj Pospíšil
Rozbalit Rozbalit vše Lirpa
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Toto by opravdu bylo možné jen na apríla: Zároveň dodal, že společnost Microsoft bude poskytovat bezpečnostní záplaty i pro Outlook běžící pod zavirovaným Linuxem a nebude vyžadovat platnou licenci. Skvělej článek !!! Taky jsem se nechal napálit !!!!!
7.4.2004 21:57 Juraj Variny
Rozbalit Rozbalit vše ;-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zacina to byt vazne....

Virus sa pokusa o sirenie aj cez HTTP!
8.4.2004 02:04 Venca Čepelák
Rozbalit Rozbalit vše Dost dobrý...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No jo, taky jsem naběh, i když je už osmýho :-)))) Jen jsem si říkal, po skušenostech s wine, ať si to ten vir užije. Ale dovedu si představit funkční vir, založený na blbosti uživatelů. Vsaďte se, že by si někdo nainstaloval nějaký "bezva" program z rpm. Jen tomu dát řádný komentář ;-)
13.4.2004 21:07 Baloor
Rozbalit Rozbalit vše :o)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dneska mame 13 a ja na to stejne vletel... To je bomba :o) Supr. :o)))
17.1.2010 22:53 sharkus | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: :o)
To mas dobre me to doslo az v tretine clanku a to to ctu o temer 6 let pozdeji ;o)
"A proc to vlastne delate?" - "Protoze muzeme!"

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.