Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 20:13


Nástroje: Začni sledovat (4) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
24.5.2007 04:25 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Domnívám se že ty 3D desktopy mužou někomu způsobit stavy na zvracení a to z toho důvodu že někteří naši spoluobčané jednoduše nemají 3D LIBy v mozku... Osobně jsem se setkal s jedinci, kteří popisovaly tyto stavy stylem "já tu 3D hru nechápu, v tom prostoru se nedokážu orientovat, je mi z toho nazvracení". :-))
25.5.2007 13:53 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
že někteří naši spoluobčané jednoduše nemají 3D LIBy v mozku
Především spoluobčanky :-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
25.5.2007 15:22 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Mozna je tahle reakce obdobou tzv. Simulation sickness (cesky neco jako simulatorva nemoc, obdobne jako treba morska nemoc), viz http://en.wikipedia.org/wiki/Simulation_sickness . Setkal jsem se s lidmi, kterym se delalo spatne z hrani Descenta a slysel o lidech, kterym se delalo spatne i z Dooma. Takze tomu, ze se nekomu dela spatne z 3D desktopu, bych se vubec nedivil.
BigWrigley avatar 27.5.2007 21:45 BigWrigley | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Manzelce se dela spatne uz jen z otacelici se zemekoule v Google Earth...
Linux is like a wigwam - no windows, no gates and Apache inside.
28.5.2007 08:14 frr
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Mne se delalo blbe krome Dooma uz u Wolfensteina a taky v autoskole na trenazeru (ten byl uplne nejhorsi). Jak to pisou na Wikipedii - vnimam optickou iluzi prostoru a chybi mi odpovidajici zrychleni/rotace vnimane vestibularnim systemem ve vnitrnim uchu. No mozna by mi bylo blbe i kdybych se takto skutecne pohyboval.
Jiří P. avatar 24.5.2007 07:44 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
no nevím, mi tedy nejhezčí nepřipadá - tu grafiku dělal určitě programátor-ne grafik. Navíc jsou tam mixovány věci s antialiasingem i bez, což působí až nepěkně.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
24.5.2007 07:47 trubka
Rozbalit Rozbalit vše zbytecnost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdyby ti vývojáři dělali něco užitečného, a ne tyto hračky...
24.5.2007 08:44 Marex
Rozbalit Rozbalit vše Re: zbytecnost
Souhlas ... 2D desktop na vyvoj linuxoveho kernelu stale jaxi dostacuje :) mozna je cas napsat linusovi, ze kdyz uz mame ty 3d kraviny, tak by moh kod jadra byt psany ve vice rovinach :D
24.5.2007 14:34 trubka
Rozbalit Rozbalit vše Re: zbytecnost
:D
24.5.2007 23:58 vicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: zbytecnost
Na druhou stranu jsou i lidé kterým se to líbí, což je pro rozvoj linuxu důležité.
MMMMMMMMM avatar 24.5.2007 09:08 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tesi se nekdo z vas na 3d desktop? ja ne :-) stejne by mi to ani nejelo na tom mem srotu
Linux Dokumentační Projekt - PDF ke stažení
stativ avatar 24.5.2007 09:22 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Jedině když bude lepší než e16, což je v blízké době velmi nepravděpodobné ;-) Ale rád je zkouším, jako všechno nové.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Petr (DotaZ) Jakubec avatar 24.5.2007 14:05 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
e17?
kotyz avatar 24.5.2007 16:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
to driv budu v duchodu nez bude finalni stabilni release E17. zkousel sem ho, peknej byl, ale problemovej. takze sem zustal u E16 a KDE.
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
stativ avatar 24.5.2007 19:15 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
S tím jsem si užil své ;-). Dřív jsem ho dokonce pravidelně testoval. Ale asi po měsíci používání „naostro“ (na desktopu, proto ty uvozovky, na server bych nikdy nic takového nedal) jsem se vrátil zpět k e16, které se mi líbí víc.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
mkoubik avatar 24.5.2007 10:07 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
3D desktop mám rád a už se těším na 4D.
Ondroid avatar 24.5.2007 14:11 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Hyper space KDE 4D to bude teprve mazec :-)
28.5.2007 14:06 Honey | skóre: 9 | blog: honey | Rudolfov
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
4D desktop je tak nádherná představa, že si to nedokážu představit :-D
make: *** [all] Error 2
25.5.2007 12:51 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
No jelikož na mém šrotu by to taky nejelo, tak jsem to před časem zkoušel na bratrově mašině a je to proklatě pomalé a vůbec se v tom nedá orientovat. Výjimečně musím souhlasit s Usámou. Ano, bylo mi z toho na blití :-). Navíc budoucnost desktopů bych viděl raději v něčem zcela plochém jako byly terminály ve StarTrecku :-), než v emulaci 3D na plochém zobrazovacím zařízení. Zbytečně to zdržuje a odvádí pozornost.
θηριον ειμι
24.5.2007 09:18 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
kdyby radsi udelali Xorg vice secure :/
stativ avatar 24.5.2007 09:23 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Řekl bych, že javisti by jim moc nepomohli.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
24.5.2007 10:19 Adam Pribyl | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ty screenshoty jsou jeste nejak zmensovane nebo to je puvodni rozliseni? Vzdyt to je naprosto hrozne, mozna se to zajimave chova, ale ty prvky z reflexnich barev, spatne renderovane s priserne citelne fonty, neantialiasovane hrany, pruhlednost znesnadnujici jakoukoli rychlou orientaci - to je nepouzitelne. Navic mi prijde, ze od uvedeni pred nekolika lety se to v podstate nezmenilo. Neni to jen takovy projekt "podivejte co vechno java umi?", ktery je ale jinak uplne k nicemu? Vyviji to este vubec nekdo?
stativ avatar 24.5.2007 19:12 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass

Po najetí myší průhlednost mizí (s výjimkou onoho pochybného skoro web prohlížeče). Chyba ve fontech může být i systémem, protože po spuštění mi LG3D vypisovalo, že nemůže najít některé fonty a používá tedy jiné.

PS.: Mně spíš přijdou hrozná pozadí. Je na nich hodně vidět nízké rozlišení.

Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
24.5.2007 11:18 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Někomu leží v žaludku squeakovské morphy. Protože jinak se ta změť tlačítek kolem okna nedá vysvětlit.

Popravdě LG mi přijde velmi nepraktické. Respektive nepřináší nic, co by tu již nebylo, ani to nedělají lépe. Přijde mi, že vezmou text a naskládají ho na jednotlivé strany kvádru a pak s tím šaškují.

Asi to bude tím, že nám chybí ovládací rozhraní. Myš a plochá obrazovka je málo. Na ploché obrazovce těžko šáhnete do hloubky (musíte nejdříve odklidit balast v popředí), navíc manipulace s 3D objekty pomocí jediného bodu je skutečně velmi nepraktická (myší umíme určit jen jeden konec vektoru).

Na skutečný 3D desktop je třeba virtuální realita, aby člověk uvěřil, že je s objekty možné manipulovat prostorově, a aby to skutečně šlo přirozeně.
24.5.2007 12:00 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Presne tak. 3d realita je dalsim vyvojovym stupnem. A ne 3D desktopy. To je polostupen jako ty radoby 64bitove Vista.

Bohuzel zatim nemame ani pripraveny aplikace na 3D realitu. A delat obcas ve slozitejsich strukturach (5x10^1-10^4) objektu skutecne 2D neni obcas ono.

Mozna se o toto lehce snazi Microsofti, ale taky to nebude moc slavne (Vista, Blade, MS Expression).

S 3D desktopy - minimalne prohlizec souboru - jsem si hral jiz pred asi 6 lety - nic dokonaleho a ani prilis prinosneho.

gf
24.5.2007 15:24 anonym
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No hezky. Aby mi presuvanie okna zralo 30-40% CPU. Tak to fakt dik:)))
stativ avatar 24.5.2007 19:09 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Dovolil bych si Vás opravit. Žere 30-40% CPU bez jakéhokoliv pohybu. S pohybem okna se to ale prakticky téměř nezmění.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
24.5.2007 19:45 pavlik
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jedno video za spoustu obrazku

http://youtube.com/watch?v=zcPIEMvyPy4
24.5.2007 23:40 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jsem si to zkusil a je to docela zajímavé. Hlavně to pohupování toho wallpaperu. Z toho se mi v tom dnešním vedru málem udělalo šoufl. :-) Jako koncept je to pěkné. Hlavně ta perspektivní projekce. :-)
freshmouse avatar 25.5.2007 00:48 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mně to přijde JEN na efekt. Uživateli to nepřináší nic užitečného. V čem je lepší rotovat obrázky ve 3D prostředí oproti "klasice"? V ničem. Není to přehlednější, není to nic.

Problémem těchto projektů je, že vymyslí efekt a pak k němu napojí činnost, "co by s tím uživatel asi mohl dělat". Tzn. udělají nějakou rotaci krychle, pak přemýšlí, k čemu by to šlo využít, a řeknou: ha, tak tam dáme třeba prohlížeč fotek... Vždyť je to blbost. Anebo ta okna, co jsou jakoby při krajích obrazovky. Jak mi to pomůže? Jen to zabírá místo na obrazovce, daleko přínosnější je z nich udělat malé náhledy a hodit je do rohu...

Já tohle uznávám jen jako okénko do technologie, ne jako použitelné projekty. Všechna tato objektově potentovaná prostředí, 3D šmoulové, tančící domy...
freshmouse avatar 25.5.2007 00:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
A ještě bych chtěl dodat, že tvořit 3D prostředí pro plochý monitor, klávesnici a myš je fakt mimo mísu. Uznávám jen prostorový zvuk. ;-)
25.5.2007 23:52 slaveksamal
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Neviděl bych to tak jednoznačně. To, že nic není, neznamená to a priori zavrhnout. Hodně mi chybí nějaký 3D souborový manager. Umím si představit, že bych rychle adresáři projížděl - ale bez klikání, to zdržuje. Jsem docela zpruzelý klikáním (příklad!) na Místa, pak Domovský adresář, pak nějaký folder... Samozřejmě používám jiné souborové managery, ale tohle bych strašně rád zkusil v nějakém 3D s tím, že by se klikalo až na vybraný soubor... Systém by viděl, kam jdu, takže by pro akcelerované prostředí už mohl připravit náhledy, aby to nebrzdilo. Pokud přemýšlím nad ovládáním, zdá se mi, že bych potřeboval nějakou jinou myš, monitor by mohl 2D stačit. Ale myš nestačí, pohyb myší dopředu je nahoru a nikoliv dopředu. pro toto by bylo potřeba udělat jinou myš, která bude podporovat 3D navigaci. Dovedu si představit tah/stlačení myši (jemně), dovedu si to představit jako postraní jemná tlačítka, kolečko či ribbon pad.... Beryl používám, samozřejmě je to ale pouze akcelerovaný desktop, ale nesnižuje mi produktivitu a líbí se mi, takže ho mám zapnutý, ale 3D navigace v počítači by se mi fakt líbila...
emorjino avatar 26.5.2007 19:44 emorjino | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
Václav 26.5.2007 23:07 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Tohle vypadá celkem schopně
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
27.5.2007 12:12 slaveksamal
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Podle mne je u toho trochu problem s ergonomii... Mys ma vyhodu, ze vetsinu casu ruka volne lezi, takze se moc neunavi... U tohoto systemu nejenomze nelezi, ale ï svira tremi prsty "hen ten ony bazmek", kterym pohybuje. Je to hezky pokus, ale asi bych s tim nemohl pracovat tolik hodin v kuse, kolik bych potreboval, brzy bych skoncil u doktora... Ale zkusil bych si to :-)
26.5.2007 20:59 tomfi | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já myslím, že mnoho lidí podcenuje silu 3D prostredi, aspon podle diskuse.

Mě se to líbí, a stejně jako mnoho lidí co se tím zabývá, si myslím, že je to budoucnost. Ono by stačilo si představit možnosti ovládání programů, vzhledu programů atp.

Hlavně dokud nebude schopné 3D prostředí tak takové věci jako polarizované LCD displaye asi vyrabět nebudou, protože nebude takový odbyt (byl by to rizikový podnik se do toho ted pustit :), ale i z toho důvodu, že než by se to začlo hromadně používat bylo by dost času na to aby to konkurence okopírovala :D ) Ovládací zařízení na 3D taky asi nebude takový problém (vždyť už teď jsou lcd s integrovanou kamerkou, tak buď tu nebo i jiný senzor jde využít k zjištění toho co uživatel dělá rukou, nebo třeba nastrčeným náprstkem.

Prostě si myslím, že JE to pokrok, ale chápu že je to ještě na začátku dlouhé cesty.

Co myslíte vy? pletu se?
Vždyť jsou to jen jedničky a nuly ...
stativ avatar 27.5.2007 08:28 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Hlavně dokud nebude schopné 3D prostředí tak takové věci jako polarizované LCD displaye asi vyrabět nebudou, protože nebude takový odbyt (byl by to rizikový podnik se do toho ted pustit :), ale i z toho důvodu, že než by se to začlo hromadně používat bylo by dost času na to aby to konkurence okopírovala :D )
3D monitory se už vyrábí, dokonce i LG si může zapsat zářez na pažbě. Jsou ale i lepší věci: http://www.heliodisplay.eu/ ;-)
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
30.5.2007 10:07 tomfi | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D desktop - Looking Glass
Máte pravdu zaspal jsem dobu :) ... dík za korekci :)
Vždyť jsou to jen jedničky a nuly ...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.