Portál AbcLinuxu, 27. dubna 2024 05:53


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
5.5.2005 21:35 Michal Kubeček
Rozbalit Rozbalit vše Kam patří 120 GB?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když mám 120 GB disk, kam se počítá, 40-120 nebo 120-200? A počítá se největší disk nebo součet?
5.5.2005 21:37 tezkatlipoka | skóre: 35
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam patří 120 GB?
Ja bych myslel, ze soucet, ze smyslem je zjistit prumernou diskovou kapacitu ctenare ABClinuxu na jeho PC. Ja mam 80, ale jen proto ze mi na stedry den odesel muj 40GB. A sehnat na stedry vecer novy HDD je docela umeni.
Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
5.5.2005 21:39 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam patří 120 GB?
Ja bych myslel, ze soucet,
též jsem to tak bral ...
6.5.2005 08:35 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam patří 120 GB?
Zkusils Jeziska?
V podstatě nic nevím
6.5.2005 10:08 tezkatlipoka | skóre: 35
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam patří 120 GB?
zkusil, ale vykaslal se na me, krom toho po stedrem dnu je vsude zavrino, a me se nechtelo travit tyden bez PC. Nakonec jsem uhnal sefa mistniho autocontu, a donutil ho prodat mi na stedry den HDD.
Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
6.5.2005 11:35 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam patří 120 GB?
No já jsem na štedrý den kupoval grafiku, která mi shořela, a bylo to bez problémů, asi mám v okolí lepší obchody :-)
5.5.2005 21:42 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam patří 120 GB?
Trochu jsem to zpresnil. Pocita se soucet a tato anketa zadny hlubsi smysl nema :-)
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
5.5.2005 21:44 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam patří 120 GB?
Sakra a ja hlasoval 40-120, když mám 120 :-). Čekám ještě otázky typu:"Mám 119.5GB, jak mám hlasovat?" ;-)
Math, as Barbie says, is hard.
5.5.2005 21:48 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam patří 120 GB?
No jo, proč je tam furt hard disk v jednotném čísle? Mít jich více snad není trestné :-)
Copak toho není dost?
5.5.2005 21:52 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam patří 120 GB?
hele lidi, neblaznete. Kdo to ma furt opravovat. :-) Proste si za to dosadte mnozne cislo, pokud se vas to tyka.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
6.5.2005 10:40 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kam patří 120 GB?
Kruci a já jsem hlasoval za 120-200 a mám dva 120 čili dohromady 240G :-(
5.5.2005 21:50 Trinom | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Dvoustovečka a třístovečka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na P 200 MHz mám 20 GB a na serveru - P2 300 MHz mám 3 + 1 GB (3 systém a 1 html blbosti). Kdybyste někdo měl vyřazenou desítku nebo dvacítku, klidně se mi ozvěte.

Tomáš :-)
Max avatar 5.5.2005 21:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše nikdy nejni dost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mam 120GB + 200GB => raid a stejne skudlim KB, abych tam mel aspon neco :-( , nj, malo penez, malo mista :-/
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
6.5.2005 20:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: nikdy nejni dost
Jo ahaaaaa ... tak ty mas 320 GB a jeste si stezujes?!?
Co mam rikat ja se svym 20 + 6 GB...
7.5.2005 23:46 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: nikdy nejni dost
To chce klid :-)
tsunami:~# df -h
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part3
                      8.9G  5.6G  3.3G  63% /
tmpfs                 379M     0  379M   0% /dev/shm
/dev/md/1              38G   29G  8.5G  78% /home
/dev/mapper/vg-data   344G  185G  160G  54% /home/data
litium:/home/data     139G  114G   26G  82% /litium
none                  800M   11M  790M   2% /tmp
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
5.5.2005 21:58 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Kapacita
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
3x 200GB + 1x 120GB = 720GB a porad totatlne ucpany :-(
5.5.2005 22:05 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kapacita
50GB a nestaci ;) brzy prijde 200ka ;)
6.5.2005 17:06 <Luda> | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kapacita
Jestli je to doma na desktopu, to musi byt porna.
5.5.2005 22:47 Emilek
Rozbalit Rozbalit vše H -disk
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Není důležíté, jak je veký, ale jak je rychlý - gipký !! A to neplatí jen u hard disku ?!!
5.5.2005 23:20 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše proc GIGA ?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
desktop: 16MB CF karta na N9210 a nejaky drobny v MB.

v praci mam spise server nez desktop. pda bych spise pocital jako desktop. a k cemu desktop ???

asi jsem na tom spatne, ze nemam poradnej desktop....

bye gf
6.5.2005 00:54 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Naco tolik Giga?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Abych řekl pravdu tak jsem hlasoval pro "do 40 GB" jelikož nepovažuji widle za desktop(ale za imitaci desktopu). Jinak mám celkem 100GB. Dva disky jeden 80 a druhý 20 GB. Na tý dvacýtce mám M$W98(6GB){fat}, M$XP(6GB){ntfs} a svého oblíbeného Auroxe(8GB)(částečně){ext3}. Na osmdesátce mám data98(20GB){fat}, dataXP(20GB){ntfs}, InstalDisk(20GB){fat(abych mohl zapisovat[protože na NET jedině s Tučňáčkem :-) ])} a zbytek pro Auraxe(20GB){ext3} :-D. Takže to je celkem na DESKTOP 28GB. Bohůžel úložný prostor neberu jako potřebu pro DESKTOP.

I když co tu melu za plky já DESKOTOPy nevyužívám. (VIVA FLUXBOX) :-)

Zajímalo by mně jest-li má někdo něco podobného.

Možná by ta otázka líp vyzněla, kdyby tam bylo jak velký disk máte pro svého tučňáčka. :-D
Učený člověk na zem nespadl.
6.5.2005 05:27 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
Rozbalit Rozbalit vše plky
Chtel bych jednou vidět anketu, na které by se s radostí hlasovalo, byla by užitečná a jasná a co víc, nezas.r.la by se plkama. Asi kravina, co.
LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
6.5.2005 13:37 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: plky
Není to kravina, akorát některé otázky by se mněli zpřesnit. Ach ta naše čeština. :-)

A pak by se možná i všichni shodli.
Učený člověk na zem nespadl.
n3oklan avatar 7.5.2005 06:42 n3oklan | skóre: 4 | blog: n3oklan | Rumburk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Naco tolik Giga?
Možná by ta otázka líp vyzněla, kdyby tam bylo jak velký disk máte pro svého tučňáčka. :-D
20GB disk pro Slackware a 40GB disk pro Auroxe :-)
Sice se mezitim poflakuje sem tam nejakej film nebo music, ale to se fsakne :-D
dobra nalada nevyresi vsechny tvoje problemy, ale nasere tolik lidi, ze stoji za to si ji udrzet...
n3oklan avatar 7.5.2005 06:47 n3oklan | skóre: 4 | blog: n3oklan | Rumburk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Naco tolik Giga?
dodatek :
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/hda1             9,4G  9,1G  245M  98% /
/dev/hda6             5,0G  2,0G  2,8G  42% /mnt/hda6
/dev/hdb6              23G  1,3G   21G   6% /mnt/hdb6
/dev/hdb1             9,9G  4,7G  4,8G  50% /mnt/hdb1
dobra nalada nevyresi vsechny tvoje problemy, ale nasere tolik lidi, ze stoji za to si ji udrzet...
vladka avatar 6.5.2005 08:17 vladka | skóre: 23 | blog: vladimiruv | Hlučín, Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše drobotina
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
bash-3.00$ df -h
Filesystem  Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/hda1   1,2G  714M  447M  62% /
/dev/hda2   231M  134M   86M  61% /home
The ability to mumble about inodes is the key to social success at a UNIX gurus' cocktail party.
6.5.2005 17:29 Frank J. Tomes | skóre: 29 | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: drobotina
[frank@hidden frank]$ df -h
Filesystem    Size   Used  Avail Capacity  Mounted on
/dev/ad0s3a    35G    28G   4.6G    86%    /
procfs        4.0K   4.0K     0B   100%    /proc

[frank@hidden frank]$ uname -a
FreeBSD hidden.mk.zcu.cz 4.11-RELEASE-p7 FreeBSD 4.11-RELEASE-p7 #0: 
Fri May  6 11:32:39 CEST 2005     root@hidden.mk.zcu.cz:/usr/obj/usr/src/sys/HIDDEN  i386
[frank]$ uname -prs FreeBSD 4.11-RELEASE-p25 i386
Michal Fecko avatar 6.5.2005 21:30 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: drobotina
tiez sa chcem pochvalit... ;)

moj server/desktop v jednom -> sluzi ako fileserver/mirror pre priaznivcov linuxu a opensource v jednej malej wifi sieti ;)
feco@c0de:~$ df -h
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/hda1             4.7G  2.8G  1.7G  63% /
/dev/hda2             1.1G   89M  964M   9% /home
/dev/hda5             646M   17M  597M   3% /tmp
/dev/hda6             646M   50M  564M   9% /var
/dev/hda7              11G  9.6G  509M  96% /music
/dev/hdc5             108G   58G   51G  53% /server
/dev/hdc2             7.1G  679M  6.0G  10% /server/smb
/server/linux         108G   58G   51G  53% /server/ftp/linux
/server/bsd-unix      108G   58G   51G  53% /server/ftp/bsd-unix
/server/upload/ftp    108G   58G   51G  53% /server/ftp/upload
/server/multimedia/themes
                      108G   58G   51G  53% /server/ftp/themes

feco@c0de:~$ uname -a
Linux c0de 2.6.11.8 #2 Fri May 6 22:20:35 CEST 2005 i686 unknown unknown GNU/Linux

6.5.2005 11:56 bfield | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše stara pravda
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mista neni NIKDY dost!
wake avatar 6.5.2005 12:51 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: stara pravda
stejne jako otacek za minutu ci (mega|giga)hertzu.
Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
6.5.2005 12:55 tezkatlipoka | skóre: 35
Rozbalit Rozbalit vše Re: stara pravda
stejně jako koláčů
Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
6.5.2005 20:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: stara pravda
...a co teprv penez... :Đ
6.5.2005 13:03 Question
Rozbalit Rozbalit vše Hdd
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takže když máme brát množné číslo u slova HDD tak má tedy spočitat celkovou kapacitu na všec mým stanicích??
6.5.2005 14:44 tezkatlipoka | skóre: 35
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hdd
samozrejme, a jeste do toho zapocitej velkost schranek na gmail, seznamu a centru. Uz vymejslite kraviny.
Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
No tak pokud by jsme zapocitavaly i tu schranku na gmailu tak nevim co zvolit pac na gmailu je unlimited :)
Pavel Čejka avatar 6.5.2005 20:22 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše jen fyzicky přítomné disky, nebo desktopem používané?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmm, mám počítat i svazky trvale mountované přes NFS a Sambu?
6.5.2005 21:15 Roman
Rozbalit Rozbalit vše Re: jen fyzicky přítomné disky, nebo desktopem používané?
Ne.
7.5.2005 08:08 debko
Rozbalit Rozbalit vše som out :)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
S mojim chudacikom diskom s kapacitou 15 GB som asi out :) Este k tomu mozem pripocitat jeden 2-gigac. A extremne starucky 40 mb disk na 486-ke :)
7.5.2005 12:35 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: som out :)
Možná jo, možná ne. Já mám ve svým komplu 1,2 GB, 20 GB a 120 GB disk a nepřijde mi to divný :)
7.5.2005 15:26 mácal
Rozbalit Rozbalit vše Re: som out :)
Koukám, že Vy nemáte jen desktop, ale dokonce kompluter!
7.5.2005 19:48 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: som out :)
U nás se říká kompl, někteří to píšou compl ;-)
m1c4a1 avatar 7.5.2005 13:22 m1c4a1 | skóre: 2 | Kobylnice
Rozbalit Rozbalit vše Na co tak velký disky?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zajímalo by mě, k čemu někdo potřebuje víc jak 100 GB disk. <flame>Většinou to ukazuje na nějakýho warezáka s diskem plným filmů a mp3ek. :-)</flame> Já mám 30 GB a až na pár vyjímek jsem s touto velikostí spokojen. Mám tam vše, co potřebuju.
7.5.2005 14:59 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Proč? Na to je snadná odpověď :-) Kouknul jsem se do jednoho ceníku a našel jsem tam tyhlety ceny bez daně:

40 GB - 1200 Kč 80 GB - 1300 Kč 120 GB - 1900 Kč 160 GB - 2100 Kč 200 GB - 2400 Kč 250 GB - 3100 Kč

No není to kravina, kupovat čtyřicícku při těchhle cenách? ;-) Když novej, tak velkej! (160 GB) Ty velký jsou taky rychlejší, to je další důvod...
7.5.2005 16:56 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
No není to kravina, kupovat čtyřicícku při těchhle cenách?
není; naopak je kravina kupovat 160 GB, jestliže stačí menší kapacita, případně rychlost, a nic na tom nemění ani fakt, že dle onoho ceníku má 160 GB nejnižší poměr kapacita/cena

ne všichni mají neomezené prostředky; a i kdyby měli, neznamená to, že je dobrý nápad s nimi plýtvat - bohužel současná společnost nacvičená na styl "po nás potopa" není nakloněna přemýšlení o důsledcích plýtvání ...
7.5.2005 17:43 k3 | skóre: 15 | blog:  
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
není; naopak je kravina kupovat 160 GB, jestliže stačí menší kapacita, případně rychlost, a nic na tom nemění ani fakt, že dle onoho ceníku má 160 GB nejnižší poměr kapacita/cena ...
hmm no kdyz budu pocitat pomer kapacita/cena tak me vyjdou nejake cisla a to, ktere je nejvyssi tak je nejvyhodnejsi. Spis lepsi je pocitat pomer obraceny a to tedy cenu za 1GB (cena/kapacita)
kap.	cena		kapacita/cena
40 GB	1 200 Kč	30,00 Kč/1GB
80 GB	1 300 Kč	16,25 Kč/1GB
120 GB	1 900 Kč	15,83 Kč/1GB
160 GB	2 100 Kč	13,13 Kč/1GB
200 GB	2 400 Kč	12,00 Kč/1GB
250 GB	3 100 Kč	12,40 Kč/1GB
takze me z toho jednoznacne jako nejvyhodnejsi vychazi 200GB disk
7.5.2005 17:58 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
To sice jo, ale tou stošedesátkou jsem naznačil, jak velkej disk bych vybral, kdybych si šel teď koupit novej. Přišlo mi, že 160 GB stačí. Proč? Nepočítal jsem cenu za gigabajt, ale to, o kolik zaplatím víc, když zvolím větší disk. Nejmíň je to při přechodu ze 40 GB na 80 GB (stovka), pak při přechodu ze 120 GB na 160 GB. 200 GB taky ujde, ale 250 GB už předražili :-)
7.5.2005 18:47 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Promiň, ale jak jsem koukal na tu tabulku tak mi zase tak předraženej nepříjde spíš naopak je druhej nejlevnější v poměru cena/GB.

PS: Jak to tu čtu tak se musím smát, když si vzpomenu na doby kdy bylo 1MB za 50,-(i za kilo). :-D
Učený člověk na zem nespadl.
8.5.2005 13:15 JoHnY
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Jo jo, kde jsou doby kdyz jsme kupovali novej supermoderni 3,5" Seagate ATA(mnohem rychlejsi nez MFM) 80MB s autoparkem(nova vec, fakt super :)). Uz nevim kolik stal, ale furt si pamatuju 2500Kc za AT/XT(prepinac) klavesnici k 286ce. Byla nelpsi, strasne rachtala a misto nejakejch folii mela spoustu 3tejch spinacu se zlacenejma kontaktama. Casem prestala fungovat (za dob celera na 400 :)) protoze se ji vodrbalo zlato z prosek a med pod tim proste zoxidovala.
7.5.2005 18:46 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
hmm no kdyz budu pocitat pomer kapacita/cena tak me vyjdou nejake cisla a to, ktere je nejvyssi tak je nejvyhodnejsi. Spis lepsi je pocitat pomer obraceny a to tedy cenu za 1GB (cena/kapacita)
pardon, samozřejmě tam mělo být cena/kapacita :-(
takze me z toho jednoznacne jako nejvyhodnejsi vychazi 200GB disk
ještě jedna omluva - nepřepočítával jsem to, nechal jsem se zblbnout tím původním příspěvkem, nenapadlo mě, že někdo bude porovnávat vždy jen dva disky "vedle sebe", a to čistě s ohledem na rozdíl cen a nikoliv kapacit ... :-(
7.5.2005 18:58 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Porovnávat dva disky vedle sebe je sice trošku zvláštní, ale je to to první, co mě napadne, když čtu ceníky. Líp se mi počítá poměr (rozdíl v ceně)/(rozdíl v kapacitě), zejména proto, že rozdíl v kapacitě bývá na nějakém intervalu konstantní (40 GB) :-) Pokud jde o předraženost disků, nejhorší v tomto ohledu se mi zdá 73,4 GB za cca 13000 Kč. Je to SCSI s 15000 otáčkama za minutu, takže by mohl být o dost rychlejší než ty IDE zmíněný výš (7200 za minutu), ale i tak je to hodně. Taky hodně topí. Ale v serveru by se vyjímal pěkně v nějakým diskovým poli...
7.5.2005 19:16 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Líp se mi počítá poměr (rozdíl v ceně)/(rozdíl v kapacitě),
aha, a to jako vypovídá o čem? - "koupím disk o kapacitě 0 GB za 0 Kč"? (míněno tak, že každý disk má jisté fixní náklady nepříliš závislé na kapacitě)
zejména proto, že rozdíl v kapacitě bývá na nějakém intervalu konstantní (40 GB) :-)
nebo se dá udělat vhodný výběr, že ... leč není mi jasný klíč, dle kterého mám vyřadit např. 60 GB, 250 GB a 300 GB, u kterých "+40 GB" neplatí
Pokud jde o předraženost disků, nejhorší v tomto ohledu se mi zdá 73,4 GB za cca 13000 Kč. Je to SCSI s 15000 otáčkama za minutu, takže by mohl být o dost rychlejší než ty IDE zmíněný výš (7200 za minutu), ale i tak je to hodně.
to porovnání hrušek a jablek je špatný vtip nebo absolutní ignorance?
7.5.2005 19:32 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
aha, a to jako vypovídá o čem?

O čem asi. :-) Třeba že si položím otázku: Stojí mi to za to, abych si připlatil tolik a tolik za to, že dostanu o tolik a tolik víc něčeho?

+40GB to nemusí být vždycky, to jsem ale taky nepsal. Tady stačilo, že jsem procházel část ceníku, kde žádná šedesátka nebyla... Když je ten rozdíl jinej, tak musím jen o vteřinu déle počítat, nic víc. Jaké je to ale plýtvání časem... :-)

to porovnání hrušek a jablek je špatný vtip nebo absolutní ignorance?

A proč je nesrovnat? Co když budu chtít udělat třeba souborovej server s kapacitou, dejme tomu, 400 GB? Když to budu chtít hodně rychlý, hlučný, teplý a drahý, tak tam narvu SCSI. Když to budu chtít doma a bude mi to stačit pomalejší, levnější, ale tišší a studenější, tak tam narvu IDE/SATA. A SCSI se bude jevit zbytečně drahý. Stačí tak? :-)
8.5.2005 10:12 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Stojí mi to za to, abych si připlatil tolik a tolik za to, že dostanu o tolik a tolik víc něčeho?
ale to je špatná otázka - v tomto případě je zajímavé, kolik dostanu celkem (a za kolik) ... představme si imaginární ceník(*):
 40 GB ...  40 peněz
 80 GB ... 100 peněz
120 GB ... 130 peněz
- dle výše uvedeného bych tedy měl brát 120 GB, protože rozdíl +40 GB mezi 80 GB a 120 GB je jenom 30 peněz, hm, jenomže když místo toho vezmu 3*40 GB, tak 10 peněz ušetřím ... copak se mi v takovém případě vyplatí?

navíc, neustále je opomíjena otázka kolik skutečně potřebuji; přeci nemusím kupovat něco jen proto, že je to "výhodné" ...

(*) nejde o příklad zcela hypotetický nýbrž takový, co často zcela reálně nastává - např. různé výprodejové akce, i když vyprodávat zrovna disky jsem neviděl, ty se spíš nacpou do různých supersestav pro loosery ;-)
A proč je nesrovnat?
protože když mám chuť na hrušky, nebudu se koukat, že jablka jsou levnější ... aneb sám si odpovídáš, SCSI disky mají poněkud jinou oblast užití - nebo ještě jinak, proč se někde používá bagr a někde banda Ukrajinců, když díru do země umí obojí? ;-)
A SCSI se bude jevit zbytečně drahý.
zbytečně drahý (ve smyslu porovnání server/domácí sklad dat) != předražený
8.5.2005 12:37 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Co by se vyplatilo podle tamtoho imaginárního ceníku? Stejně ta stodvacítka, leda že by se to mělo nacpat do počítače, kterej má řadič jen do 40 GB :-) Pak by ta stodvacítka pochopitelně výhodná nebyla. A 3x 40 GB by se použít dalo, ale byly by na to potřeba nejmíň dvě IDE kšandy, 3 napájecí kablíky atd.

Že používat SCSI diskový pole třeba na domácí warezovou skládku pro DirectConnect je pěkná blbost, je jasný. Ale dohadovat se o platnosti výroku "zbytečně drahý" == "předražený" je podle mě k ničemu. Obojí znamená, že koupě diskovýho pole k tomuhle použití by byla vyhazováním pěněz...
9.5.2005 10:03 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Co by se vyplatilo podle tamtoho imaginárního ceníku? Stejně ta stodvacítka,
jakto? je přeci dražší, celou dobu srovnáváme pouze rozdíl kapacit versus rozdíl cen??

na argument, že by bylo potřeba více kabeláže mohu odpovědět třeba tím, že se třemi disky mohu zrealizovat zálohování tak, abych nepřišel o data v případě selhání jednoho z nich (samozřejmě za cenu využití pouze části kapacity), zatímco s jedním 120 GB jsem v případě selhání v pr... jak Baťa s dřevákama ...
Že používat SCSI diskový pole třeba na domácí warezovou skládku pro DirectConnect je pěkná blbost, je jasný.
fajn, když je všechno jasný, tak k čemu pak byla otázka "A proč je nesrovnat?"
9.5.2005 19:45 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Asi jsem měl napsat, že mně by se tři 40 GB disky nevyplatily ani tehdy, kdyby byly v součtu levnější než stodvacítka. Mít v bedně víc disků je lepší, s tím souhlasím, proto jsem loni po koupi stodvacítky ten 1,2 GB ani 20 GB nevyhodil. Kdybych si tam chtěl ještě přidat místo, bylo by to právě jedním diskem (třeba 120, to je jedno). Ale pokud by se to týkalo počítače bez disků, dovedu si představit, že by se to někdo ocenil. Třeba tak, jak píšete - v diskovém poli s nějakým stupněm ochrany dat. Ale to uspořádání se mi prostě nelíbí, takže já bych ho nevolil a bral bych stejně stodvacítku ;-) Třeba s inkrementálním zálohováním na DVD, nebo jakýmkoli jiným. Ale to je otázka vkusu.

A na tom srovnávání nic špatnýho není. Hrušky a jablka můžu srovnat taky. Sice se liší, ale mají leccos společného, tak jako IDE a SCSI disky...
9.5.2005 20:07 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Nepřesahuje už cena elektřiny spotřebované tím 1,2GB diskem jeho praktickou hodnotu?
9.5.2005 21:35 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Já netuším, kolik žere, však ta elektřina zase tak drahá není :-) Ale mně by po něm bylo smutno...
10.5.2005 00:46 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Je to děda (ve velmi dobrém smyslu) takže se s ním stejně budeš muset dřive či později rozloučit.

: - (spíše dříve) - :

Také mně mrzelo když jsem se musel rozloučit s dvouma(1,2; 2,0 [GB]) na jednou"elektrárna zap...ná". :_(
Učený člověk na zem nespadl.
7.5.2005 17:47 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Tohle ale dost závisí na tom, co kdo považuje za plýtvání :-) Sto- a vícegigové disky se možná jeví zbytečné. Ale protože jsou větší, budou stačit déle a není potřeba kupovat další a další každou chvíli.
7.5.2005 18:59 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
pominu-li fakt, že současné IDE/SATA disky mají v náročnějším provozu životnost sotva ty tři roky, co se na ně běžně dává záruka, stále nechápu, proč někdo nedokáže pochopit (:-)), že v některých případech jsou "sto- a vícegigové" disky zbytečné - ne že se jeví ale jsou - a ani plynoucí čas na tom nic nezmění ...
7.5.2005 19:15 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
S tou životností je to někdy ještě horší - když jsem si koupil stodvacítku, do měsíce se pokazila -- uvařila... Takže ještě v záruce. A ta nová zatím furt jede. Teď je to tak 16 měsíců. Ale jinak... Dvacítka mi jede už od konce roku 2000 a 1,2 GB od konce roku 1996. Všechno jsou to IDE disky.

Akorát nevím, co se myslí tím náročnějším provozem. Co je náročnější. 3 hodiny nepřetržité zátěže čtením a zapisováním, nebo celodenní provoz s občasným zápisem? Možná něco úplně jinýho.
7.5.2005 19:27 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Akorát nevím, co se myslí tím náročnějším provozem.
právě to, při čem ty disky odejdou ;-)
Co je náročnější. 3 hodiny nepřetržité zátěže čtením a zapisováním, nebo celodenní provoz s občasným zápisem?
imho ty 3 h ("a co se myslí tím občasným zápisem?")

každopádně já tím rozhodně myslím provoz neřetržitý vč. diskových operací
7.5.2005 23:53 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Zkoušel jsi na jednom počítači třeba více distribucí najednou? Chvílema jsem míval až 10 běžících instancí UML a v každém bylo něco jiného :-) Pak ti je každé giga dobré, a 30G disk skutečně nestačí.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
8.5.2005 01:18 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
No to je teda nářez :-) I když teda můj Linux se vleze do oddílu 1,4 GB, takže 10 Linuxů bych do 30 GB nacpal. Ale jestli to byly virtuální servery, tak bych čekal asi těch 30 GB na jeden, možná víc.
8.5.2005 01:31 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Jejich velikost se pohybovala od 1 do 15 GiB (záleží co na něm běželo), do toho ještě jejich zálohy a další data...
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
Luk avatar 8.5.2005 23:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Tohle může prohlásit jen někdo, kdo nikdy nestříhal digitální video. 1 hodina DV zabere cca 13 GB. Momentálně mám na discích 10 h videa (všechno vlastnoručně točené ;-)) ve dvou projektech, z každého bude cca hodinový film. Takže jen na tohle potřebuji 12 x 13 GB, tj. 156 GB. K tomu něco na systém, SW a pracovní prostor.

Samozřejmě existují postupy, jak se tomu vyhnout. Ale při dnešní ceně disků to nemá smysl řešit.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
9.5.2005 09:45 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
jaké prohlášení, to je normální otázka :-)

... a s tím warezem souhlasím :-(

nevím, co její autor, ale mě je jasné, že video něco sežere; já pro změnu potřebuju prostor na fotky ... ale na co to proboha potřebují ostatní, kteří nestříhají ani zvuk, ani video, ani nedělají prostorově náročnou grafiku?
9.5.2005 09:54 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
Nechtěj vědět, na jakou velikost mám nastavenu ccache...
9.5.2005 10:07 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co tak velký disky?
hm, "2 GB musí stačit každému" :-)

... tak to máme další příklad, děkuji - a ještě nějaké?
7.5.2005 21:47 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše hm
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zdravim

To mi pripoemlo jak se pred lety kamarad ptal nejakyho mladyho kluka. Jak mas velkej harddisk? Taaaakovouhle bednu.

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
8.5.2005 14:33 Jancii | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše 10 a 80
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
no tak ja mam na desktopu 10GB samsung (6GB win na FAT32, zbytok root home a swap na ext3)
a 80GB maxtor pre data na ext3.
vyndousovym datam musi stacit tych 6GB so systemom (alebo ako to bill nazyva :-D)
8.5.2005 18:25 narg | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Disk - dekstop
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, ja mam na desktopu 20 GB Debian (XFS) - root, 20 GB SUSE (XFS) - root, 2 GB Swap (swap), 50 GB Home (XFS), 200 MB boot (EXT2) a 24 GB Widle eXPerimental (NTFS) -- Widle mam jen kvuli tomu ze jednou vecer jsem dostal chut si zahrat Vice City :)
MySQL is same as excel. Same features, same stability, same speed. simply... same.
9.5.2005 08:34 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Na desktopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Občas opravdu mám disk i na desktopu, případně podložený knihami a pod., ale většinu času tráví uvnitř. Velký je 147mm x 106mm x 26,1mm.
9.5.2005 12:18 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na desktopu
Tak tak. Není desktop(case) jako desktop(GUI). :-)
Učený člověk na zem nespadl.
9.5.2005 18:59 Borco
Rozbalit Rozbalit vše Nemám desktop
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chýba vám tam kolonka... A tým, že nemám desktop nemyslím práve tvar case...
9.5.2005 19:41 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám desktop
Když nemáš desktop, tak máš smůlu a můžeš zkusit štěstí v příští anketě...
wake avatar 28.5.2005 12:00 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
Rozbalit Rozbalit vše standardni velikost...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
... 3,5'.
Tento příspěvek má hlavičku i patičku!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.