Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 07:12

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
3.8.2006 02:21 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud bude zájem, rád bych se rozepsal podrobněji například o věcech jako je route-mapa, quagga vty shell, zabezpečení komunikace, propojení se snmp včetně posílání trapů a složitějších topologiích a situacích, včetně různých úskalí přechodu od statického routování k dynamickému.
Per to do nás ;-)
Quando omni flunkus moritati
3.8.2006 10:13 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
3.8.2006 10:22 Qaxi | skóre: 14 | blog: Qaxi
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
+400 uživatelů -- www.Bezdrev.Net, právě to řešíme ...
6.8.2006 10:24 MartinT | skóre: 12 | blog: MT blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Taky se přidám. Zájem je o nabídnuté route-mapa, quagga vty shell, zabezpečení komunikace, propojení se snmp včetně posílání trapů a dále o load balancing, equal cost multipath a hinty pro ladění guaggy via vty shell. A pokud byste měl, tak i nějaké doporučení na timeouty pro wifi spoje. Díky.
hwsoft avatar 3.8.2006 08:25 hwsoft | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No me zajima spoluprace a ladeni ruznych verzi Quaggy. OSPF jsem museli globalne vypnout a nechat jen na mensich castech, protoze treba StarOS se nedokazal domluvit s normalnimi Linuxy (mam hlasen ten samy problem i s Mikrotikem) a pak se obcas v routovacich tabulkach objevovala hrozna zverstva :(.
ITF FreeNet Liberec
3.8.2006 13:17 Led Astray
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
StarOS se nedokaze domluvit ani s druhym StarOS. Resenim je smazat StarOS a nainstalovat neco rozumnejsiho, napr. Voyage.

ast
Drom avatar 4.8.2006 02:09 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Souhlas :)
21.8.2006 00:19 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Mam uplne vsude 0.9.56 (identicky balicek) a nemam s timhle absolutne zadne problemy. Tak si na starosu zkompiluj stejnou verzi.
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
3.8.2006 08:43 jkcinik
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo, OSPF :) prave mi vypadl jeden router na trase a rozesralo to router o dva skoky bliz k internetu. A to tak, ze mi trvalo hodinu to dat do kupy. Quagga proste odmitla predavat routy i kdyz se tvarila FULL/DR. I kdyz to dost usnadnuje praci, tak premejslim, ze kdybych delal staticky routy tak mam klid :(
3.8.2006 09:50 kolemjdoucí
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pěkný článek.
3.8.2006 20:10 b42
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
jj ... tesim se na dalsi dily
3.8.2006 10:40 J
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Par pripominek:

A) Neni od veci to, co se zada jako router ID pridelit jako IP/32(pripadne /128) adresu dummy rozhrani a samozrejme to pak distribuovat dal, jelikoz pak lze velmi snadno overovat, kudyma prave data tecou.

B) Taky pouzivani area 0 timhle zpusobem neni zrovna idealni, protoze ma jisty vysadni postaveni => v nejakym dalsim clanecku rozebrat pouzivani vice oblasti a vzajemnou komunikaci.

C) Ty konfiguraky by vypadaly lip okomentovany po jednotlivych radcich.

D) Uplne mi chybi nastaveni FW aby si routery spolu vubec povidaly. Je treba povolit komunikaci z prislusne IP souseda na multicastovou adresu(224.0.0.5). V pripade IPv6 neni jako zdrojova IP pouzita globalni ale linkova, cil je opet multicast(ff02::5). Taky je treba mit povoleny ICMP/ICMPv6.

E) vypis routovaci tabulky vypada IMO srozumitelnejs za pouziti ip ro ls. Je tam taky hned videt, co je ziskano pres zebru a co staticky.

F) na hranicnim routeru by melo byt v zebra.conf neco takoveho:
ip route 10.0.0.0/8 reject
ip route 192.168.0.0/16 reject
ip route 172.16.0.0/12 reject
Pouzivani OSPF je dobry uz jen proto, ze po kazdy zmene nemusi clovek rikat vsem smerovacum cestou, ze pribyl dalsi rozsah a kam mu maj posilat pakety, je uplne fuk ze trebas neexistuje zadna alternativni cesta.

BTW: Me osobne by zajimalo, jestli se nekomu povedlo rozchodit Router Advertisement (http://www.quagga.net/docs/docs-info.php#SEC140). Pokud dobre chapu, melo by to delat totez, co radvd, ale me to proste nefunguje.

2redakce: spravte si web, nefuguje vam to bez cookies.
3.8.2006 15:03 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Ad F) Nebral bych to jako dogma. Např. CZFree.Net běži na privátních adresách a takhle, jestli se nepletu, by do zebry neprošly žádný routy ze sousedních AS.
4.8.2006 11:38 J
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Proto tam pisu ze to ma prijit na hranicni router => tam kde se nejspis provadi nejaky NAT => zakazeme smerovani privatnich rozsahu na default routu. Je jasny ze to nebudu zakazovat tam, kde je naopak smerovani tehto rozsahu zadouci.

Pro jistotu je lepsi to pridat jeste do nastaveni FW.
4.8.2006 20:17 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
No ono právě v CZFree.Net jsou mezi jednotlivejma AS hraniční routery (NAT se tam ale neprovádí a v některejch případech tam neni ani default route, protože tam internetová konektivita neteče), proto jsem psal, že to nemůže fungovat jako dogma.
3.8.2006 22:21 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
No router advertisement funguje takle:
interface eth0
  ipv6 address 2001:1508:1710:0007::2/64
  no ipv6 nd suppress-ra
  ipv6 nd prefix 2001:1508:1710:0007::/64
  ipv6 nd ra-interval 60
v zebra.conf a potom vidite
gateji:~ # radvdump
Router advertisement from fe80::20d:b9ff:fe02:8710 (hoplimit 255)
Received by interface eth0
        # Note: {Min,Max}RtrAdvInterval cannot be obtained with radvdump
        AdvCurHopLimit: 64
        AdvManagedFlag: off
        AdvOtherConfigFlag: off
        AdvHomeAgentFlag: off
        AdvReachableTime: 0
        AdvRetransTimer: 0
        Prefix 2001:1508:1710:7::/64
                AdvValidLifetime: 2592000
                AdvPreferredLifetime: 604800
                AdvOnLink: on
                AdvAutonomous: on
                AdvRouterAddr: off
        AdvSourceLLAddress: 00 0D B9 02 87 10
Ma to jednu zasadni chybu, tady totiz chybi adresa routeru, cehoz lze dosahnout teoreticky zadanim prikazu
ipv6 nd prefix 2001:1508:1710:0004::/64 router-address
ale to mi quagga ze stable debianu nesezere.

ale situace speje k dhcp6, protoze takle lidem nedate furu informaci, ktere celkem potrebuji, hlavne DNS. Moje zakladni zkusenost je takova, ze zebra nevidi adresy, ktere sama nenastavila, takze kompletni konfiguraci IPv6 rozhrani delam ze zebra.conf.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
4.8.2006 11:47 J
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Nj, ja to zhruba takhle zkousel, ale router se mi bohuzel nehlasi.

Adresu routeru si to IMO veme primo z adresy prislusnyho rozhrani, netreba mu ji vnucovat. Me zebra bez problemu prevezme nastaveni IP.
4.8.2006 16:55 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
To je prave ten problem, ja ji vubec nenastavuju na rozhrani, necham to na zebre a potom to chodi. Kdyz ji nastavim ja, tak to nechodi.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
6.8.2006 13:24 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
2redakce: spravte si web, nefuguje vam to bez cookies.
Co nefunguje?
7.8.2006 13:47 J
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Bez povolenych cookies nejde odeslat prispevek, vrati se to vzdy jen na moznost nahled.
David Watzke avatar 3.8.2006 11:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Překlep?
s/dopracoval/dopracovat/
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
David Watzke avatar 3.8.2006 16:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Aha, tak ne ;-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
3.8.2006 12:39 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
K cemu OSPF? Vsude nam bezi full BGP ;-)
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
3.8.2006 15:43 Led Astray
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Ty routovaci tabulky jsou ale ponekud obludne, ne? Tam musi byt nekolik set tisic rout. A je to stabilni? Na jakem HW to provozujete? ast
7.8.2006 09:54 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
256MB. Stabilnější než OSPF. Cisco.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
7.8.2006 12:08 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Hmm, ne vsichni si muzou dovolit cisco. Ne vsichni chteji pouzivat routovaci protokol urceny pro vymenu routovacich informaci mezi AS. OSPF je protokol pro interni routovani uvnitr AS. Clanek je urcen prave pro ctenare, kteri resi routovani uvnitr sveho AS. Az budu psat o BGP a nebudu si vedet s necim rady... Koukam, ze jste odbornik, ktery na chytani mouchy pouziva buldozer :-)
3.8.2006 22:23 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
To je samozrejme cool, hlavne musi byt fakt zabavne vyjmenovavat do konfiguraku vsechny sousedy pro kazdy BGP router.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
7.8.2006 09:50 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Ano, vyjmenovat OBA DVA route reflektory je fakt problem.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
13.8.2006 00:37 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
No jo, jenze potom v casti site, ktera ztrati spojeni na oba RR nastane chaos. To se u ospf nestane, tam jen zmizi defaultrouta, ale zbytek zijicich uzlu dokaze komunikovat kazdy s kazdym.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
8.8.2006 01:07 zed | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: OSPF - dynamické routování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Autor rozhrani (za hranice ospfd site) kde se nevysilaji multicasty quaggy resi takhle:

! Prvni sitovka zakomentovana, do internetu nebudeme vysilat OSPF !interface eth0

ja se domnivam ze je lepe vsechny rozhrani vypsat, tak jako by mely byt v ospfd aktivni a k rozhrani a tam kde se ospfd routery nepotkavaji pouzit:

passive-interface eth0
24.3.2007 22:59 jw
Rozbalit Rozbalit vše OT: routování/router -> směrování/směrovač
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vadí někomu, že zřejmě velká část lidí používá anglické názvy či jejich patvary (router/routování) místo českých ekvivalentů směrovač/směrování?
houska avatar 29.8.2007 15:03 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: routování/router -> směrování/směrovač
me ne
Max avatar 1.10.2008 19:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: routování/router -> směrování/směrovač
Rozhodně ne. Ba naopak, myslím si, že je to dobře.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.