Portál AbcLinuxu, 29. dubna 2024 11:08


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
MaT avatar 22.7.2010 00:36 MaT | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A nějaké srovnání třeba s Freemind? To teď nemyslím jen na autora článku, ale jako námět do diskuse pro ty, kteří mají zkušenost s obojím... :-)
Open source software for open minded people. :-)
22.7.2010 01:29 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Freemind totalne kolaboval na velkych mapach. Funkcnost mozna porovnatelna, ale XMind je zpracovany vyrazne prehledneji (i kdyz Freemind uz par let nepouzivam).
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
22.7.2010 01:34 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Na srovnání se necítím, neb po po pár experimentech s jinými SW v této kategorii jsem u XMindu zakotvil. Tak jen pár postřehů:
  • oproti FreeMindu umí sešit, ale formátu FreeMind rozumí a zvládá do něj exportovat (jednotlivý list)
  • nemají nachystané rpm balíčky, ale dají se najít např. pro Mandrivu (se zdrojáky jsem si nehrál)
  • uživatelsky mi přijde velmi přítulný a silně návykový (prakticky jsem opustil jinou formu poznámek)
  • má drobné chyby a občas i klekne x nikdy jsem nepřišel o data
  • děsnej žrout paměti (co jednou uchvátí, nikdy nevrátí)
  • nezdá se mi, že by kolem projektu bylo moc rušno (ale prej finišují s novou verzí ;-) )
22.7.2010 07:50 fri
Rozbalit Rozbalit vše XMind vs VYM
Jak na základě vaší zkušenosti vypadá porovnání (třeba jen podle obrázků programu) s podobně zaměřeným programem VYM? http://www.insilmaril.de/vym/
22.7.2010 12:18 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind vs VYM
To, co používám nejčastěji, má VYM též. Co by mi po letmém pohledu chybělo (pokud jsem to nepřehlédl) je sešit, kontrola pravopisu, možnost vložit "volnou" položku, propojovací čáry nad rámec schématu, asi nejde manipulovat s více položkami najednou. Na hraní si s grafikou nemám čas, ale XMind se mi jeví bohatší a také umožňuje přepínat a kombinovat typy struktur (tabulka, fishbone, strom..). Více mi vyhovují použité klávesové zkratky (možná síla zvyku). VYM, jak se mi zdá, tak nemrhá místem na obrazovce. Ještě mě zaujala možnost tažením zvolit pozici položky. XMind mi to přerovnává, jak se jemu líbí a nevím, jde-li tohle chování změnit.
24.7.2010 20:23 bn1 | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind vs VYM
Dneska jsem si udělal trochu víc času na jeden projekt a zkusil jsem si překreslit pár A4 do těchto prográmků. U mě jednoznačně vyhrává XMind díky rychlosti osvojení ovládání, ergonomii ovládání a taky vypadá celkem dobře. Na druhou stranu musím uznat, že VYM má mnohonásobně rychlejší odezvu a taky vypadá, že se dá v mnohém víc nastavit (třeba obtékání jednotlivých štítků (u XMindu se mi stává, že některé štítky (hlavně končící na "i", ")", atp.) přetékají do ztracena, takže je text na konci nečitelný..
..::kliknutím změníte text v patičce::..
22.7.2010 20:29 rabgulo
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Zabúdate na Dia.
yac avatar 24.7.2010 14:55 yac | skóre: 8 | blog: srckbin | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
:D
srck! Linux smrdí. Méně.
23.7.2010 14:15 micin
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Doporucuji k pozornosti fork Freemind - Freeplane (http://freeplane.sourceforge.net). Ma vlastnosti (patterns, F-Pane apod.), ktere nema ani posledni RC Freemind. Vyvoj snad pujde u Freeplane rychleji.

XMind je bezva, ale potrebuji nektere Pro funkce (export do PDF) a rovnou zaplatit $50 bez vyzkouseni se mi nechce (skoda, ze nemaji moznost mesicnich plateb). Jinak velka spokojenost. Napr. se mi libi Summary to Freeplane nema (nahrazuji Cloudem).
22.7.2010 08:08 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nebylo by možné u recenzí uvádět (nejlépe v nějakém boxíku) různé „vedlejší“ informace jako licence, použitý GUI toolkit, další podstatné závislosti, multiplatformnost, jazyk UI (angličtina, čeština), u opensource také programovací jazyk?
22.7.2010 08:41 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Vždyť všechno kromě licence se dá vyčíst z těch screenshotů.
22.7.2010 09:47 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Vám připadá hádání podle grafického tématu jako dobrý způsob určování GUI toolkitu? Zvlášť když se různé GUI toolkity snaží imitovat vzhled jiných…
22.7.2010 10:44 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Možná právě ta nedokonalá imitace prozrazuje původ;-)
22.7.2010 13:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
No v tomhle případě si člověk může ze screenshotu i tipnout, že jde o Eclipse Platform.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
22.7.2010 08:48 dd
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Podla screenshotov by som povedal, ze to bude Java.

Btw. ak som clanok spravne pochopil, su k tomu zdrojaky. Nic by teda nemalo cloveku branit vyhadzat vsetky "zbytocnosti" (neaktivne ikonky, hlasku "kup si verziu pro" a pod.). Ale neskumal som to, takze sa mozno mylim.
22.7.2010 09:22 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
  • GUI toolkit: SWT
  • multiplatformnost: ano
  • programovací jazyk: Java
Envel avatar 22.7.2010 10:31 Envel | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Licence: Duální EPL/LGPLv3 (Eclipse Public License/Lesser General Public License v3)

A díky za ušetření práce s předchozím výčtem :-)
"Některé pravdy nejsou pro všechny, natož na věčnost." Voltaire
Fluttershy, yay! avatar 22.7.2010 15:37 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Od toho je položka v sekci Software, akorát bych mlátil lidi, kteří na odkazy do zdejší wiki kašlou.

Jinak licence (mimo EULA), závislosti a programovací jazyk (mimo Javu) 99 % lidí nezajímají. Lokalizace třeba v tomto článku zmíněna je.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 22.7.2010 17:14 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

99%? To myslíš vážne? Mňa napr. programovací jazyk zaujíma a na fóre plnom programátorov asi nebudem úplne jediný. A zjavne existuje kopa ľudí, ktorá inštaluje softvér len podľa toho, či je Gtk alebo Qt, tak by som povedal, že aj tie závislosti niekoho zaujímať budú. Atď, atp...

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 22.7.2010 17:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Ano, to myslím naprosto vážně. Nezanedbatelné množství lidí (hlavně BFU) nesmolí ani licence nebo toolkit. Fakt nevím, koho by měl zajímat programovací jazyk -- těch pár fetišistů tvrdících, že jim Python do systému nesmí? Nebo těch pár lidí ochotných sesmolit nějaký patch? BTW závislosti se liší distribuci od distribuce.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
22.7.2010 17:57 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Těm lidem, které to nezajímá, ta informace navíc snad neublíží. Naopak třeba já bych se rád dozvěděl, zda ta aplikace běží i pod Windows (abych ji třeba mohl doporučit známýám, kteří používjaí Windows), rád bych se dozvěděl, jestli to nezávisí třeba na .NET atd. Smutné je, že se tyhle informace často nedají snadno (a často vůbec) najít ani na webu projektu – člověk pak třeba hledá nějakou webovou aplikaci, a nezbyde mu, než ji stáhnout a rozbalit, aby teprve zjistil, že je to nějaký Python nebo PHP, což třeba na serveru zprovozňovat nechce.
Fluttershy, yay! avatar 22.7.2010 18:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Když to není na webu projektu, kde se to má dozvědět autor článku?

Od těchto věcí je tu databáze software. Tam je totiž možné dané informace udržovat, v článku nikoliv (pokud se za dva měsíce program přelicencuje, česká lokalizace vznikne, dojde k přepisu do jiného jazyka/toolkitu).

Závislosti si každý zjistí pomocí svého balíčkovacího systému nebo příslušných souborů při zdrojácích.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 22.7.2010 18:06 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Ak sú tie informácie už dostupné v databáze, tak by nemal byť problém ich do článku automaticky vložiť. Alebo prinajhoršom aspoň uviesť link na tú príslušnú stránku.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 22.7.2010 18:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Jak píšu, autor by si zasloužil bacit za to nevytvoření příslušné položky a odkazu na ni. BTW je ostuda, že tolik lidí tu má N900, jsou tu o ní články, ale v sekci Hardware nic.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Fluttershy, yay! avatar 22.7.2010 18:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Tady je, vylepšete to někdo.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 22.7.2010 18:01 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Ad jazyk: keď som sa dozvedel, že kus Festivalu je napísaný v Scheme, Stump v CL, XMonad v Haskelle, tak ma to zaujalo až tak, že som začal pozerať na zdrojáky. Nie je to nijak životne dôležitá informácia, ale neuškodí a pár ľudí zaujíma. A budú sa z toho dať robiť pekné štatistiky :-)

Ad BFU: mňa nezaujíma, koľko ich je. Podstatné je, že na abíčku je dosť veľká komunita schopných ľudí, ktorých tieto informácie zaujímať môžu.

Ad závislosti: To akože KDE je v jednej distribúcii nad Gtk a v inej nad wxWidgets? Ty už to radšej nehul :-P

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 22.7.2010 18:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Máme sekci Software, tam je možné tyto informace udržovat! Koukám, že autor článku v ní ovšem položku (dosud neexistuje, zdá se) nevytvořil, za to bych ho bacil.

Ad závislosti: To akože KDE je v jednej distribúcii nad Gtk a v inej nad wxWidgets? Ty už to radšej nehul :-P

Kdes to vzal? o_O

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 22.7.2010 18:07 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Vid vyššie.

Ty si písal, že sa závislosti líšia distro od distra. Pochopiteľne tu nikto nechce celý strom až po glibc. Stačia GUI toolkity a pod. fundamentálne veci a tie sú na distre nezávislé.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 22.7.2010 18:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Teď ti přesně nenapíšu, co to bylo (neb tu zrovna Ubuntu nemám), ale několik programů bylo v Ubuntu přeloženo se závislostmi na kdečem (třeba GNOME), v Archu nikoliv.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 22.7.2010 18:20 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

V tom prípade sú to ale zjavne voliteľné závislosti, nie fundamentálne, a zrejme nie sú moc dôležité.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 22.7.2010 18:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Jak to poznat? BTW Aptitude v Debianu (a možná i v Ubuntu) ve výchozím stavu bere doporučené balíčky jako závislosti.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 22.7.2010 18:53 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Jak jak? Ty nie si schopný rozpoznať, čo je základná funkcionalita programu a čo je len plugin?

To viem. Prvá vec, ktorú som vypínal po čerstvej inštalácii debianu :-)

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 22.7.2010 19:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Aha, takže když si nainstaluješ StarDict a ono ti to vnutí závislosti na GNOME, jak z toho poznáš, že to může být přeloženo i bez nich (jako čisté GTK)?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 22.7.2010 20:43 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Google. Počul si o tom? Celkom fajn vec :-P

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 22.7.2010 20:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Až zase někdy narazím na nějaký zajímavější případ (z těch, jež se mi staly, tohle bylo vaření z vody), povíme si. Web nezřídka mrtvý nebo nicneříkající (někdy nejde zjistit ani licenci)...
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 22.7.2010 20:58 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

No, veď presne o to ide. Preto tu tie informácie chceme mať. Už je vcelku jedno či v DB softvéru alebo niekde inde...

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 22.7.2010 21:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Znova: To je věc distribuce.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 22.7.2010 21:18 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Znova: nie, nie je. Vecou distribúcie je len to, koľko toho pri configure --enabluje/--disabluje. Ale čo ten program vyžaduje a čo ponúka navyše, to je dané len a len tým programom a dá sa to všetko zistiť pomerne triviálne. Ale je to zbytočná práca; stačilo by, keby to bolo raz uvedené niekde na nete.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 23.7.2010 06:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Když budu psát o programu P a budu používat distribuci D1, nabídnou se mi při instalaci závislosti Z1, Z2, Z3. Ale při instalaci toho samého programu v distribuci D2 to budou pouze závislosti Z1 a Z2. Závislosti nezřídka na webu projektu zmíněny nejsou. Je tedy povinné stáhnout si zdrojáky a hledat to v nich? Překládat ze zdroje? Na to se ti rovnou vysmolím. Ale můžeš se podívat na web své distribuce, obvykle tam bývají vygenerované informace o balíčcích. Fakt nevím, kdo by to tady udržoval. Zvláště u programů s větším množstvím závislostí.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 23.7.2010 10:27 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

To nemá cenu. Vymýšľaš tu úplne dementné hypotetické príklady. V skutočnosti stačí pár veľkých závislostí typu KDE na Qt, ktoré na žiadnej distribúcii nezávisia a sú zistiteľné relatívne jednoducho...

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 23.7.2010 11:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
To si nevymýšlím, stalo se mi to. Bohužel už nevím u čeho (čímž to nabývá na vážnosti). Vážně by mě ale zajímalo, jak zjistíš, že program (třeba ten StarDict) má tu závislost na GNOME jenom volitelnou.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 23.7.2010 11:10 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Že sa ti to raz stalo nie je zaujímavé. Existuje milión programov, kde je to jasné.

pacman -Si stardict

a žiadna závislosť na GNOME. Musíš sa viac snažiť ;-)

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 23.7.2010 11:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
To je fakt diskuze. Znova. Třeba v Ubuntu to může mít závislosti navíc. Pokud mám Ubuntu a ne Arch (kde jsou závislosti minimální), nezjistím, že nejsou nutné, ledaže bych to dohledával na webu nebo u zdrojáků.

To něco bylo pravděpodobně něco se Sane.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 23.7.2010 11:33 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Toto fakt nemá cenu s tebou :-) Ty sa úplne vyžívaš vo vymýšľaní kravín :-)

Who cares? Jeden prípad nie je zaujímavý.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 23.7.2010 13:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
To nemá smysl, já to balím. Závislosti si hledej na webu své distribuce.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
23.7.2010 20:12 Ash | skóre: 53
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Přesně, jeden případ není zajímavý, takže uvádět závislosti jedné distribuce nemá smysl. Závislosti ať si každý najde.
Marek Bernát avatar 23.7.2010 21:20 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Prečítaj si vlákno, kým začneš reagovať ;-) Chcel som uvádzať len pár dôležitých závislostí nezávislých na distribúcií. Vždy je to pomerne triviálne dohľadateľné, ale je to zbytočná robota, a preto by bolo fajn, keby to už niekde bolo uvedené.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
stativ avatar 25.7.2010 15:55 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
A k čemu mi bude, když na ábíčku zjistím, že daný program závisí na GTK a GNOME je volitelná závislost ale distribuce mi nacpe i s GNOME?
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Marek Bernát avatar 25.7.2010 18:41 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Mne napr. nie je na nič, že je program XY pod GPLv3, ale niekoho iného to môže zaujímať. To je predsa celá podstata týchto informácií, že sú užitočné pre niekoho. Nemusia byť užitočné pre každého. A určite nebudú zaujímavé pre človeka, ktorému distribúcia ku každému programu linkuje aj kávovar a kuchynský drez :-D

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
stativ avatar 26.7.2010 08:58 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Tady jde o to, že licence se nemění v závislosti na distribuci. Navíc balíčkovací systém jí nemusí ukazovat. Pokud jde o závislosti tak ty se můžou distribuci od distribuce lišit.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Marek Bernát avatar 26.7.2010 14:00 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Podľa mňa sú tie hlavné závislosti obvykle vcelku rovnaké naprieč distribúciami a nejakú informačnú hodnotu to má, aj keď sa od toho môže občas nejaká distribúcia líšiť.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 26.7.2010 14:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Proč duplikovat informace z webu distribuce?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 26.7.2010 22:41 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Huh? Čo je to zas za debilnú otázku? Všetky informácie v abíčkovskej DB softvéru už niekde inde sú, ergo je to duplicita. Načo to vlastne existuje?

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 27.7.2010 03:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Nejsou. Je v ní několik položek týkajících se málo rozšířeného softwaru s již neexistujícím webem. Čímž bylo dokázáno, že výrok "Všetky informácie v abíčkovskej DB softvéru už niekde inde sú, ergo je to duplicita." je nepravdivý.

AFAIK neexistuje jiná databáze linuxového softwaru (v češtině, jinak je tu... asi akorát Freshmeat a LinuxAppFinder/IceWalkers), v níž by šlo snadno filtrovat/vyhledávat. Vzhledem k počtu přispěvatelů je udržitelné uvádění (a aktualizování) současných vlastností a popisku, teoreticky by šlo vedle závislostí také uvádět existenci balíčků pro různé distribuce, to je pro spoustu lidí ještě zajímavější než ty závislosti, jenže ouha -- kdo to bude dělat? Navíc když stačí zeptat se svého balíčkovacího systému nebo podívat se na web své distribuce?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 27.7.2010 08:15 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Úžasné. Si fakt borec. Lebo to tvrdenie som myslel čisto matematicky a ani náhodou to nemalo byť zveličenie...

Zas debilná otázka "kto to bude dělat". Ktokoľvek, komu sa zachce. Ak to nikto nevyplní, tak to tam nebude. Ak áno, tak to tam bude. Ale tá možnosť uvádzať tam tie informácie predsa nikomu neškodí. No nič, hovorím, s tebou nemá cenu viesť diskusiu...

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
stativ avatar 27.7.2010 08:48 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Ale ona je to fakt kravina. Pokud program v balíčkovacím systému je, tak je mi informace o závislostech tady na abc naprosto k ničemu, protože mi je balíčkovací systém řekne. Navíc je dost možné, že se budou lišit. Pokud v balíčkovacím systému není, tak buď utřu, nebo jsem dost schopný na to si program zkompilovat. V tom případě si závislosti dovedu dohledat, nehledě na to, že hrubě popsané závislosti jsou taky k ničemu, protože daný program určitě bude mít víc menších závislostí.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Marek Bernát avatar 27.7.2010 10:00 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Ok, super. Našiel si kopu dôvodov, prečo to nie je užitočné. Ja ti ich dám milión na to, prečo nie je užitočná súčasná DB softvéru na abíčku (tiež si väčšinu informácii nájdem inde). Znamená to ale kvôli tomu, že je pre každého bezcenná? Nie. Mohol by si skúsiť tento jemný detail pochopiť...

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
stativ avatar 28.7.2010 10:04 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Ta databáze ale užitečná je. V případě kdy nevíš, jak se program jmenuje tak si ho snadno najdeš ve zdejší databázi. Kdyby ji používalo víc lidí, dalo by se dobře rozhodovat i podle hodnocení a počtu uživatelů (bohužel má polovina soft jednoho uživatele).
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Marek Bernát avatar 28.7.2010 10:14 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Rovnako tak sú užitočné tie obecné závislosti. V prípade, že nevieš, jak sa ten program volá, tak ich asi ťažko budeš hľadať inde ;-)

To, že tú DB nikto nepoužíva je druhý problém.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 28.7.2010 10:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
To, že tú DB nikto nepoužíva je druhý problém.

Opět snadný důkaz sporem. Já ji používám.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Jiří Svoboda avatar 28.7.2010 11:44 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Tady probíhá nějaká soutěž?

(Kdo bude mít poslední slovo?)
Fluttershy, yay! avatar 28.7.2010 14:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Ha! Prohlédl jsi nás/mě.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
stativ avatar 28.7.2010 14:33 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Sakra! Už je to venku!
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Fluttershy, yay! avatar 28.7.2010 14:48 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Já za nic nemůžu, to on...
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 28.7.2010 15:23 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Pche, výhovorky. Jak typické...

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 28.7.2010 15:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Typické?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 28.7.2010 15:49 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 28.7.2010 16:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
To za odkazem asi není silně typické, ale typované. Takže ne.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 28.7.2010 17:37 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Pche, jak typované...

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 28.7.2010 19:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Vzdávám se.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 28.7.2010 19:39 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

No konečne.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 28.7.2010 21:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Moc si nevýskej!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 28.7.2010 22:36 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Že ťa to ešte baví.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 28.7.2010 23:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Jinak bych to nedělal, ale že to tebe baví?!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 28.7.2010 23:41 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Mňa to nebaví, ale musím naplniť proroctvo, inak svet zhynie v pekelnom ohni.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 28.7.2010 23:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
To nedělej, když tě to nebaví -- na proroctví se vysmol.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 29.7.2010 09:40 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

To znie rozumne.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 29.7.2010 10:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Že jo!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 27.7.2010 10:04 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Niekto si proste rád pozrie obecné informácie, ktoré nemusí pracne hľadať. Typu, "Aha, takže toto je pod MIT licenciou a je to postavené nad Qt a vyvíja sa to už 8 rokov.". Atď., atp.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
27.7.2010 20:13 Neel | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
+1

Vůbec nechápu, proč se ti dva snaží argementovat naprostými nesmysly, kterýma mohou argumetovat snad u každého obsahu abc. Mně příjde rozumné úvádět v softwarové wiki a u recenzí softwaru základní informace o tom, na jakém toolkitu je postaven a v čem je napsán stejně tak, jako je u většiny softwaru recenzovaném na abc přiložen screenshot.

Každý program má základní závislosti, bez kterých se neobejde, a optimální/volitelné, bez kterých se obejde. Tím tvoje plácání o různých závislostech ztrácí váhu. Odkazy, sloužící k přímému nainstalování softwaru, beru jako dobrý nápad (i když nevím, jak si to mám představit.) Chtěl bych se zeptat, jestli do budoucna Abc plánuje nějakou modernizaci Softwarové databáze, protože současný stav není příliš progresivní.

Fluttershy, yay! avatar 28.7.2010 10:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Nejsou lidi.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 28.7.2010 15:24 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Toto tvrdenie sa dá tiež celkom bezpečne vyvrátiť.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 28.7.2010 15:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Tím že začneš makat na příslušných záležitostech pro Ábíčko. Vyvrácení vítáno.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
stativ avatar 28.7.2010 16:43 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Lidi jsou ale ne tady.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Marek Bernát avatar 28.7.2010 17:38 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Z toho plynie, že si bot.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 28.7.2010 19:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Já prosím taky, mně to psala jedna z toho Jílkova harému.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marek Bernát avatar 28.7.2010 19:43 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl

Aha, tak v tom prípade to asi bude pravda. Tie sa často nemýlia.

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Marek Bernát avatar 22.7.2010 17:10 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Vypadá to moc zaujímavo, díky za tip.

Btw, som jediný, kto v tom názve vidí "Zmanipulujte si svou mysl"? :-)

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 22.7.2010 17:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Taky tak.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Envel avatar 22.7.2010 22:39 Envel | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: XMind – zmapujte si svou mysl
Ne že by to byl záměr, ale nepřitáhne to spíš pozornost? (slovy Vlastimila Otta "Marketing, woe!").

Ale jestli někdo očekával nástroj, který by z něj udělal druhého Derrena Browna, tak se mu omlouvám. Nechtěl jsem nikoho zklamat.
"Některé pravdy nejsou pro všechny, natož na věčnost." Voltaire
24.7.2010 07:30 stilett
Rozbalit Rozbalit vše Online sdílení myšlenkové mapy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevíte někdo, jestli umí nějaký podobný program online sdílet myšlenkovou mapu mezi dvěma uživateli? Myslím tím, aby dva lidé mohli na dálku společně s jednou myšlenkovou mapou pracovat.

Díky.
24.7.2010 19:49 bn1 | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Online sdílení myšlenkové mapy
a úplně ideálně, kdyby to šlo v reálném čase, ale to bych chtěl asi moc..:)):
..::kliknutím změníte text v patičce::..

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.