Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 12:34

Došly IPv4 adresy

Podle počítadla už IANA nemá IPv4 adresy. Ještě včera zbývalo přibližně 18 miliónů adres.

21.1.2011 15:25 | kip | IT novinky


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

21.1.2011 15:32 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prosil bych tak za mesic zpravicku o tom, ze uz asi mesic nejsou ip adresy.

Tato mi nevadi, u te navrhovane by bylo zajimave pozorovat reakce. :-)
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
21.1.2011 17:18 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
+1
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
MaSo avatar 24.1.2011 10:04 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
si piš, že ta zprávička na 100% bude, pač ne všichni postřehli, že IPv4 dochází :-D
Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
Heron avatar 21.1.2011 15:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hurááá. Teď ještě RIRové.
Heron
21.1.2011 15:48 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak brzo? Já myslel, že dojdou až za pár týdnů. Asi se najednou o ně zvýšil zájem.
21.1.2011 16:06 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Are You Ready? ;-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
stativ avatar 21.1.2011 16:17 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
File attachment exceeds limit! Verze nechci IPv6 je o dost vtipnější :-D
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
21.1.2011 23:03 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Že zrovna Cisco se pouští do takových reklam. Jsou vůbec ready oni? :-)
22.1.2011 14:38 Tojaj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Já myslím, že CISCO je ready docela dost :-) Nedávno jsem dodělal kurz CCNA a o IPv6 se tam trochu mluví. Co se týče Cisco zařízení, tak ty IPv6 podporují, umí je i tunelovat přes IPv4, samozřejmě je umí routovat (minimálně umí RIPng a OSPF. O EIGRP a IPv6 se dá na stránkách Cisca taky něco najít). Co se týče monitorování, tak Cisco NetFlow IPv6 taky podporuje (od verze 9). Takže nasazení IPv6 s Cisco zařízeními s novějším IOSem by neměl být problém ;-)
26.1.2011 12:01 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
s novějším IOSem
Ano, ale u staršího IOSu je IPv6 dost zásadní problém a kvůli tomu, že Cisco nenabízí jeho update, tak by to znamenalo koupit nový hardware, který vzhledem k jeho předraženosti asi nikdo kvůli IPv6 kupovat nebude. Nakonec tedy nejlépe připravení na IPv6 jsou ti ISP, kteří používají obyčejná PC a průmyslové desky s Linuxem či BSD.
pavlix avatar 26.1.2011 16:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Nakonec tedy nejlépe připravení na IPv6 jsou ti ISP, kteří používají obyčejná PC a průmyslové desky s Linuxem či BSD.

Tak tak, takový Mikrotik je teďka docela výhra, i když na IPv6 dřív taky dost kašlali.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
26.1.2011 16:49 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Netvrdil bych to, tak či onak Cisco stále není jediný výrobce síťového hw... PCdla a Linux desky jsou pak typicky omezené výkonem (což ve spoustě větších sítí taky ten není zrovna zanedbatelné)
24.1.2011 11:26 Majkls
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
no tak od těch to sedí....
majkls@majkls-nb:~$ ping6 cisco.com
unknown host
majkls@majkls-nb:~$ ping6 wwww.cisco.com
unknown host
majkls@majkls-nb:~$ ping6 ipv6.cisco.com
unknown host
majkls@majkls-nb:~$ ping6 www.cisco.com
unknown host
Není umění napsat 10000 řádků, ale napsat na 10 řádků, co by jiný psal na 1000 řádků.
21.1.2011 16:08 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A Ubuntu?
21.1.2011 22:18 Filip
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
V pohodě, Ubuntu myslím ještě nedošlo.
the.max avatar 22.1.2011 01:15 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
skoda:-(
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
MaSo avatar 22.1.2011 08:45 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Ale lidi, no ták :-D
alespoň už 3 roky používám Ubuntu a jsem plně spokojený (vždy se najde nějaká ta chybička). Zkoušel jsem i jiné (ne všechny) distribuce a ty mi nesedly (krom Debianu, na pomalém NB s LXDE :-D)
Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
Petr Maleček avatar 22.1.2011 13:06 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Ale no tak :-)) pro mě to byl nejkradší most po cestě od Windows k Linuxu :-)
LinMuck, WinFuck :-P
22.1.2011 14:16 sparrowhawk | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy

taky souhlasim, ze je to skoda. podle me existuje daleko privetivejsi distribuce i pro novacky - a to mluvim z vlastni zkusenosti, kdyz jsem zkousel i to ubuntu instalovat - proste jsem nic horsiho nevidel

Petr Maleček avatar 22.1.2011 19:16 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Prosím o příklad, ne jen dloubání suchého z nosu.
LinMuck, WinFuck :-P
22.1.2011 22:42 sparrowhawk | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy

no fuj, ja ti dam suchy z nosu

pokud mas na mysli priklad privetivejsi distribuce, coby pro novacka bych volil radeji fedoru nebo suse. jinak, ja sam zacinal na slackware, u ktereho jsem zustal, i kdyz jsem zkousel i obe jmenovane

pokud mas na mysli priklad toho hrozneho na ubuntu, vyjadrim se trosku jinak. mozna jsem to prehnal, kdyz jsem napsal, ze nic horsiho jsem nevidel. osobne jsem rad, ze je tu distribuce, ktera je novackum hodne privetiva. jen dle meho nazoru je ubuntu privetive az moc. z meho pohledu dost windusoidni. dle meho nazoru, distribuce by mela byt postavena tak, aby uzivatele nutila aspon trosku pochopit taje systemu, coz u ubuntu neni zapotrebi.myslim, ze toto je na skodu, protoze bez teto nutnosti, jakmile neco funguje spatne, bez ohledu na to, ze se jedna o prkotinu, je hned vsude slyset, ze linux stoji za ..... a ze jsou wokna lepsi. vsichni vsak vime, ze opak je pravdou

nechci tedy nejak hanit ubuntu, jen at tu je :)

PS: jestli jsem tu ted blbe krafal, prosim, neukamenujte me. jsem linej to po sobe cist, coz bych pry mel pokazdy, nez neco odeslu.

23.1.2011 16:31 GurmanX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Přiložím trochu do ohně...
Je dost lidiček a neustále jich přibývá, kteří chtějí něco jiného než win, ale musí to být právě "user friendly". Jakákoliv nepříjemnost nebo nefunkčnost je odrazuje.
Snažil jsem se synovi ukázat výhody linuxu a mezi první instalací a plným provozem uběhly téměř dva měsíce plného studia "jak oživit to či ono", včetně zkoušek i jiných distribucí. Nebýt mé ješitnosti, asi bychom byli zase u Win... ale zvládli jsme to a můj synek už umí jak ve škole pod win, tak doma pod Ubuntu.
I kdyby mělo být Ubuntu jen přechodem k Linuxu, díky bohu za něj!!! Každá alternativa má své opodstatnění!
Teď přemýšlím o Linuxu v obýváku u televize, ale díky dosavadním zkušenostem budu více dbát na spolupráci HW a SW...
pavlix avatar 23.1.2011 16:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
No nevím, přítelkyně v tuhle chvíli používá na "svém" počítači Fedoru 14, kterou si tam, stejně jako předchozí Fedoru 13, za mé asistence sama nainstalovala. Předtím měla doma nějaká XPčka či co. Pravda, nedostala na výběr.

Teď si chce pořídit už opravdu svůj počítač a používat ho buď s Fedorou nebo jinou linuxovou distribucí.

Mamka naproti tomu má Kubuntu, protože jsme s bráchou oba ve své době dva používali KDE. Klasické ubuntu max občas u někoho zahlédnu.

Z toho celého nemám pocit, že by Fedora (+RPMFusion) měla nějaká zvláštní problémy s funkčností, snad až na uspávání, ale tam vidím problém v nějakých driverech, ještě jsem to podrobně nezjišťoval (a netestoval na jiných distrech). Ale uspávání mnoho let starého stolního počítače mě zase tolik netrápí.
I kdyby mělo být Ubuntu jen přechodem k Linuxu, díky bohu za něj!!! Každá alternativa má své opodstatnění!
I kdyby mělo byt Ubuntu jen další alternativou k monopolní firmě, tak díky bohu za něj :). A pořád je to převážně opensource distribuce.
Teď přemýšlím o Linuxu v obýváku u televize, ale díky dosavadním zkušenostem budu více dbát na spolupráci HW a SW...
To... erm... chápu :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
MaSo avatar 22.1.2011 19:19 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Každý je jiný a každému prostě sedí něco jiného, tak to tu nehroťte :-D
Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
22.1.2011 22:43 sparrowhawk | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
nehrotim. jen obcas pisu rychleji, nez premyslim :)
21.1.2011 17:21 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
...a nastala doba temna.
21.1.2011 19:50 tldr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Neverim, na IANA nic takoveho neni a tech 7 blocku je pord UNALLOCATED. http://www.iana.org/assignments/ipv4-address-space/ipv4-address-space.xml

Pokud znate verohodnejsi zdroj, sem s nim.
progdan avatar 21.1.2011 20:12 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy

To bylo 4. ledna, leccos se od te doby mohlo zmenit

Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
21.1.2011 21:47 mg
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
APNICu poklesl 18.1 po několika alokacích stav přidělených adres natolik, že si mohl zažádat o další 2 prefixy /8. Pravděpodobně tedy ihned zažádal a dál je to administrace. Zbylo by totiž 5 prefixů a tam je jasně určeno, že se ihned rozdělí rovnoměrně mezi ostatní. Proto tedy některé ukazatele ukazují podle mě konec právě 18.1.
22.1.2011 09:39 Jiri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Konecne. Uz aby se preslo na IPv6.
22.1.2011 11:08 jsemradek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
vybornej napad :) muj modem ani router IPV6 nepodporuje :))
22.1.2011 11:42 Jiri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Linux box a PPPv6.

Staci, kdyz firma vyda novej firmware. O nicem jinem to moc neni.
22.1.2011 14:46 Tojaj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Bojím se, že většina výrobců toto neudělá. Proč vydávat novej firmware pro staré zařízení, když můžou udělat "novou" produktovou řadu (lišící se právě pouze firmwarem) a inkasovat znovu..

Viz podobně jako je to u Cisco s Linksys E3000 a Linksys E2000. Rozdíl v ceně cca 1000,-. Rozdíl v HW žádný. Jediný rozdíl je právě ve firmware, kdy u vyšší řady je možnost využívat jak 5GHz tak 2,4 GHz současně, zatímco u nižší verze můžete používat pouze jedno nebo druhé rádio.
pavlix avatar 22.1.2011 15:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Mám za to, že Jiri tím nemyslel, co má udělat výrobce, ale co může udělat trochu znalejší uživatel.
Viz podobně jako je to u Cisco s Linksys E3000 a Linksys E2000. Rozdíl v ceně cca 1000,-. Rozdíl v HW žádný. Jediný rozdíl je právě ve firmware, kdy u vyšší řady je možnost využívat jak 5GHz tak 2,4 GHz současně, zatímco u nižší verze můžete používat pouze jedno nebo druhé rádio.
Jakou si firma udělá cenovou politiku, takovou ji bude mít :). Naštěstí pro ty z nás, kteří je chtějí vidět, alternativy existují. Nebo jedna z alternativ je samozřejmě koupit to nové zařízení.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
22.1.2011 15:53 Tojaj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Samozřejmě, jsem si vědom alternativy v podobě OpenWRT :-)

Ale Jiriho věta "Staci, kdyz firma vyda novej firmware. O nicem jinem to moc neni." se dle mého názoru opravdu týká spíše oficiálního firmware. Proto jsem reagoval tak jak jsem reagoval :)

Co se týče cenové politiky Cisca, tak ani v nejmenším proti ní nic nemám :) Použil jsem to pouze jako reálný příklad, k podložení mého předchozího tvrzení.
pavlix avatar 22.1.2011 16:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Pravda, já se až příliš zaměřil na jeho první větu. Moje chyba.
Ale Jiriho věta "Staci, kdyz firma vyda novej firmware. O nicem jinem to moc neni." se dle mého názoru opravdu týká spíše oficiálního firmware. Proto jsem reagoval tak jak jsem reagoval :)

Co se týče cenové politiky Cisca, tak ani v nejmenším proti ní nic nemám :) Použil jsem to pouze jako reálný příklad, k podložení mého předchozího tvrzení.
Pak nejsme ve sporu :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
limit_false avatar 24.1.2011 20:51 limit_false | skóre: 23 | blog: limit_false
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Upvote this comment to Heaven! Chlape, mas tolko pravdy, ze to mozno az neni pekne :-)

For clarity/completeness: Skutecne je velmi tezky porad instalovat openwrt na kazdou "krabicku", aby to delalo to, co od toho clovek ocekava. Pak tam pridaji blbe kondenzatory, ktere vytecou (konkretni priklad: zdroj Asus WL-500g).

Liberate my madness. Fuck you all, fuck this world, fuck everything you stand for, don't belong, don't exist, don't ever judge me.

(BTW, Pestilence had been cast and I can hear the aftermath.)
When people want prime order group, give them prime order group.
MaSo avatar 22.1.2011 12:52 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
:-D :-D
Tak alespoň tunel ;-)
Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
pavlix avatar 22.1.2011 12:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
vybornej napad :) muj modem ani router IPV6 nepodporuje :))

Koupíš si nový :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Petr Maleček avatar 22.1.2011 12:59 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Tunýlek stačí ;-) Můj router taky normálně IPv6 neumí, ale s OpenWRT není problém :-)
LinMuck, WinFuck :-P
23.1.2011 17:48 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
S routerem je to horší, ale u modemu stačí jej přepnout do módu bridge a vytáčet přes PPP z něčeho, co IPv6 umí.
Luboš Doležel (Doli) avatar 23.1.2011 18:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Kombinace modem + router jinak než v režimu bridge smrdí jako nesmysl v podobě dvojitého NATu.
Petr Maleček avatar 23.1.2011 19:30 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
U IPv6 ANO, ale pokud Vám dá "ISP" jen jednu IP k dispozici, tak těžko pak připojíte více zařízení, než pomocí routeru s NATem (ač se už může jednat o několikanásobný NAT).
LinMuck, WinFuck :-P
Luboš Doležel (Doli) avatar 23.1.2011 23:58 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Jenže pokud modem není v režimu bridge, tak už rovnou NATuje, respektive takhle jsem to u modemů vídal. Tudíž by to za ním už neměl být router, ale jen switch, příp. AP.
26.1.2011 02:01 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
A proč by za ním nemohl být router? Třeba já mám dva modemy připojené k routeru. NATují oba, neumí bridge. Router také NATuje, protože za ním je několik sítí a modemy to mate, neumí potom správně směrovat pakety. Nemluvě o tom, že router poskytuje transparentní DNS cache a proxy.
pavlix avatar 26.1.2011 16:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Bordel.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
MaSo avatar 22.1.2011 12:51 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
+1
A ty už máš doma PC na IPv6 alespoň přes tunel? :-)
Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
pavlix avatar 22.1.2011 13:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
A ty už máš doma PC na IPv6 alespoň přes tunel?
Tak... někteří z nás dávají přednost nativní konektivitě.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Petr Maleček avatar 22.1.2011 13:00 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Jistě :D Všechny.
LinMuck, WinFuck :-P
21.10.2023 13:05 jordan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Here are the PCSO lotto result today. These include the results of 6/58, 6/55, 6/49, 6/45, 6/42, 6D, 4D, Swertres (3D), EZ2 (2D) and STL. lottoresultpcso.com
24.1.2011 06:50 miki.lbc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak teď to zase ukazuje 16 milionů a 8 dnů :-?
26.1.2011 02:01 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Přeteklo jim počítadlo :-)
24.1.2011 10:35 tldr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podle znameho pocitadla adresy nedosly http://ipv4.potaroo.net
24.1.2011 10:39 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Přesně podle tohodle počítadla adresy právě že došly. Respektive tak tomu bylo v době kdy vyšla ta zprávička. Něco ovšem zjevně změnili a nyní počítadlo opět počítá (ukazuje předpokládané datum vypršen adres na 2. února).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
3.2.2011 12:03 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
WTF? Já ze svého 192.168.0.0/16 používám jen prvních 5 adres, zbylejch 65529 je volnejch.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
3.2.2011 12:23 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Došly IPv4 adresy
Počkej až s touhle adresou dostaneš server ;)

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.