Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 00:17

KDE 4.4 beta1

Na stránkách KDE.org byl zveřejněn pohled na nové KDE 4.4 beta1 s kódovým označením "Kompilation". Změn je celkem mnoho, především rychlejší Nepomuk sémantické vyhledávání, změn doznala i Plasma desktop - lepší práce s widgety, jejich sdílení s ostatními uživateli. Budou přidány nové aplikace pro blogování, matematické aplikace a další. Kompletní seznam změn je uveden na techbase.kde.org.

4.12.2009 21:02 | Karolinus | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

4.12.2009 22:21 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ac jsem zastancem KDE, tak ted konecne nastala situace kdy mi je ze vsech tehle novinek blivno. Nejaky semanticky nepomuk nebo co vypinam hned po instalaci, plasma desktop ci co taky nevim k cemu je. Nechci mit na plose mraky ptakovin. chci ikony a listu. Nechci nejaky widgety sdilet s kymsi, ja chci proste pracovat. Az budu chtit blogovat pustim si prohlizec a az budu chtit pocitat, vemu si kalkulacku.

Pomoc, zachrante me...

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
4.12.2009 22:49 4564
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
+1
4.12.2009 22:55 kuba
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
"timeline view of your files makes finding files used in the past easier"

...já naopak na něco takového čekám.
4.12.2009 23:01 picca | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Nemůžu souhlasit. Spousta novinek v KDE4 mi ukázala jak jinak lze používat desktop. Ano můžeme mít plochu plnou ikonek a dole panel. Je to klasický pohled na desktop. A ano, jsme na něj všichni víceméně zvyklí. Nicméně možnost mít na ploše drop-box, na který můžu dropnout jakýkoliv soubor a ten se objeví kdesi na internetu? Mít jednotný notifikační systém pro prakticky všechny aplikace? Mít možnost alt+f2 ... "novák" ... enter ... a psát mail svému kamarádovi? Mít možnost na obrazovku ručně napsat "nevypínat!!!", tak aby tento byl vždy navrchu a na všech plochách? Mít možnost vidět vedle sebe všechny plochy a moci mezi nimi myší přehazovat okna? Já říkám proč ne! Mně se to líbí, usnadňuje mi to práci s PC. Dokud tyhle píčovinky půjdou nějak potlačit, tak proti nim nic nemám.
4.12.2009 23:45 Tommy Angelo | skóre: 2 | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
na ALT+F2 som si tak zvykol, ze minule som v skole sa cudoval ze preco mi to nechce ist :-D lebo wintendo. Takisto Ctrl+F1-F4 a nic
5.12.2009 00:49 457433
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Win+T (Thunderbird u mna), ctrl+N ... "novak" ... enter a pisem svojmu kamaratovi a nepotrebujem infantilny indexujuci daemon. Joj ale to je o jednu klavesovu skratku viac! Nuz, neviem inak pouzivat desktop, som pozadu.

Dokonca v KDE 3.5 mam specialne tlacitko na titlebare kazdeho okna "keep above" a tiez je tam "on all desktops" tak si spustim KWrite (nie, neklikam na start->programy atd, priradzovat klavesove skratky som sa uz naucil, az tak pozadu nie som) a napisem "nevypinat!!!" a nepotrebujem na to mat moznost nieco pisat na obrazovku. Ale priznavam, neviem inak pouzivat desktop! Ale slubujem, polepsim sa, nemam co ine na praci, tak sa urcite tieto veci, ktore davno zvladam, naucim pouzivat INAK!
5.12.2009 01:42 Vantomas | skóre: 32 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1

Win+T (Thunderbird u mna), ctrl+N ... "novak" ... enter a pisem svojmu kamaratovi a nepotrebujem infantilny indexujuci daemon. Joj ale to je o jednu klavesovu skratku viac! Nuz, neviem inak pouzivat desktop, som pozadu.

To ale neni vlastnost indexovaciho kouzlitka, ale propojeni krunneru s Akonadi...

Indexovani je na to, ze zmacknu alt+f2, napisu vetu nebo klicove slovo z nejake komunikace a ve vysledcich vidim emaily, IM historii, ostatni soubory na disku... A chte nechte, tomuhle WIN+T (pro thundebird) a WIN+I (pro IM) ... nemuze nikdy konkurovat...

5.12.2009 09:45 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Když jsem to naposled zkoušel tak na mě vyjelo mraky bordelu*, a to co jsem hledal samozřejmě ne.

*Tím nemyslím soubory ale hromada šestnáctkových číslic.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
5.12.2009 02:41 Mark
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Joj ale to je o jednu klavesovu skratku viac!
Presne! Strata času.
4.12.2009 23:48 martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
tak plasma nejsou jen widgety na plose, ale v podstate vsechny aktivni prvky na desktopu...je vcelku s podivem ze to nevite, kdyz pisete, ze jste zastancem KDE
5.12.2009 21:19 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
To ja samozrejme vim, ale kdyz rikam ze chci ikony a panel, tak chci ikony a panel at se to jmenuje jakkoliv. Nepotrebuju ruzny nesmysly na plose ktery mi ukazuje jaky je venku pocasi, na to se muzu podivat z okna.
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
Marián Kyral avatar 5.12.2009 23:47 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Ono se to počasí občas hodí. Když je člověk zavřený v nějakém openspace, okna daleko. Taky často jezdím na služebky do Prahy, tak jen mrknu a vím na co se mám připravit. Ale nikdo ti to nenutí. Nastav si panel a ikony a užívej do sytosti. Ty nesmysly tam jsou pro ty, kteří pro ně využití mají. Já třeba s jedním takovým nesmyslem na počasí zabíjím svůj omezený volný čas, ale stojí mi to za to.
6.12.2009 15:06 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
jo, tam mam krome pocasi a predpovedi doma i pocasi a predpoved pro Krusny hory (uz se tam tesim, pojedu v patek). Obesel bych se bez toho, ne ze ne...

Ale jak jsem nemel rad KDE 4.0 - 4.2, tak ted uz je to jinak. Plasma mi nepadla ani nepamatuju a vzhled mam v podstate stejny jako u KDE 3.5, s tim, ze mi umoznuje par dalsich vychytavek. Pokud by KDE 4.0 bylo na urovni 4.3.4, tak bych nemohl pipnout ani slovo.
5.12.2009 00:07 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Váš problém je v tom, že si se všeho vybíráte to nejhorší. Kdo vás nutí dávat něco na plochu? Na tom je právě super to, že všechno jde dát kamkoliv, já mám třeba všechno na zajížděcích panelech, takže plocha je čistá. Druhý problém je to "nebo co" - odsuzujete věci, o kterých nic nevíte. Pravděpodobně pořád ještě nepoužíváte štítky a marně přemýšlíte, jak zařadit mail/fotku/.. do 3 složek, kam se obsahem hodí. To pak máte těžké, zaseknout se myšlenkově na W95 a přitom si instalovat nejnovější betu KDE, to se evidentně nemůže potkat ;)
5.12.2009 00:36 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Pravděpodobně pořád ještě nepoužíváte štítky a marně přemýšlíte, jak zařadit mail/fotku/.. do 3 složek, kam se obsahem hodí.
{Soft,Hard}linky prestali v KDE fungovať? ;) Prípadne budem to mať otagované aj v inom OS (alebo aspoň na inom počítači)?
To pak máte těžké, zaseknout se myšlenkově na W95 a přitom si instalovat nejnovější betu KDE, to se evidentně nemůže potkat ;)
On sa práve nezasekol na W95 a práve preto nepotrebuje hlúposti na ploche (ktoré aj tak nebude po spustení prvého programu vidieť). A možnosť si tie veci zväčšovať, otáčať... im príliš na použiteľnosti nepridá. ;)
5.12.2009 02:45 Mark
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
On sa práve nezasekol na W95 a práve preto nepotrebuje hlúposti na ploche (ktoré aj tak nebude po spustení prvého programu vidieť). A možnosť si tie veci zväčšovať, otáčať... im príliš na použiteľnosti nepridá. ;)
Nemusia byť len na ploche. A použiteľnosť je často v niečom inom. Ja používam translatoid v paneli, pretože je to oveľa rýchlejšie a pohodlnejšie než Google Translate v prehliadači.
5.12.2009 09:48 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Prípadne budem to mať otagované aj v inom OS (alebo aspoň na inom počítači)?

Na to jsem se zkoušel ptát, dokonce vznesl oficiální dotaz na dokumentaci, a ticho po pěšině.

Aneb nejlepší na těch píčovinách je, že je nikdo, krom toho, kdo to napsal, neumí používat. Systém "od vývojáře přímo k uživateli" je fakt na hovno.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
5.12.2009 00:39 34535
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Ou je, vazne som pozadu, pretoze ESTE nepouzivam stitky, a kazdy vecer marne premyslam, ako zatriedit mail/fotku/... do 3 zloziek. NIKDY som nepotreboval zatriedit fotku/cokolvek do 3 zloziek, ale to je len preto, ze o tom nic neviem. Proste som pozadu.
5.12.2009 07:16 ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
A proste primitiv :-/ Pre vysvetlenie - si balfas prave preto, ze podla teba by vobec nemalo existovat vsetko co TY nepotrebujes a potreby inych su ti ukradnute. A cely ten punc tvojho idiotizmu dokresluje to, ze sa rozculujes ze si to chudacik musis povypinat. Ale keby tieto funkcie vymazali tak by si ich uz ostatny vobec nemohli zapnut. No co uz - zasa krasna ukazka standartneho linuxaka (bolsevika).
5.12.2009 08:43 Aminux
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Teď ses vyjádřil jako primitiv a "standartní" linuxák. Nadávat na každého, kdo má trochu jiný názor. Vůbec poslední dobou ty diskuse tady jdou ke dnu. Díky lidem(to jsem přehnal nazvat tě člověkem) jako si ty.

Komu se nelíbí filosofie KDE tak ať nahodí XFCE třeba.
vain avatar 5.12.2009 09:23 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Co to znamená standardní linuxák? Znám Windowsáky, co se chovají úplně stejně, a to nemusím chodit daleko, dokonce jeden je i nechvalně známý. Takže si prosím takové přirovnání příště odpusť, když ani nesedí.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
5.12.2009 10:48 ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Standartny linuxak je individum spravajuce sa presne sposobom vyssie popisovanym. Ja to nepotrebujem a nemam to rad tak to predsa nikto iny takisto nemoze potrebovat a automaticky to predsa musi takisto neznasat. Mimochodom - vyvojari su tupci a uzivatelia ktory sa odvazia odporovat mojmu jedinemu spravnemu nazoru su neschopne ovce. Ved ja som ten naj(lepsi, dokonalejsi, mudrejsi, krajsi, spravnejsi, ...). Takze asi tolko k profilu standartneho linuxaka.
vain avatar 5.12.2009 10:52 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Ale to porovnání je zcela jasně špatné, protože úplně stejně se chovají Windowsáci, lidé jsou ignoranti, ale rozhodně to nejsou automaticky Linuxáci, takže vysvětlil si to pěkně, ale blbě.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
5.12.2009 13:30 ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Ale ved ja viem - ja viem - ale kedze sa pohybujem v tejto komunite a sam mam linux dobreze nie aj v mikrovlnke - tak proste nadavam na linuxakov. Keby som bol - cojaviem - automechanik - tak im proste budem nadavat do standartnych automechanikov. A apropo - sorry - ale ovela vacsiu hambu urobi nejaky prilis horlivy linuxak linuxovej komunite ako blby windowsak windowsu. :-D
vain avatar 5.12.2009 13:48 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Nevím, proč by jeden choromyslný jedinec měl udělat ostudu celé komunitě. Jestli si někdo udělá názor na "Linuxáky" (nemám nějak rád to slovo) podle jednoho blbečka, tak je to jeho problém. Já naopak zastávám názor ať si každý používá co chce, Windows, KDE, XFCE, to je mi fakt jedno... když mu to vyhovuje, ale ať to nevnucuje mě, já mu nevnucuji to svoje. A jsem taky čistokrevný "Linuxák" (jiný OS nepoužívám - i když zatím, Solarisu se asi nevyhnu), takže dělám naopak dobrou prezentaci komunitě ne? Vždycky se najde idiot, a vždycky se najde normální člověk, je jedno co používá za OS.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
5.12.2009 16:14 ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1

Nevím, proč by jeden choromyslný jedinec měl udělat ostudu celé komunitě.

Problem je v tom, ze ten jedinec nie je jeden ale je ich uz volajako privela - vid rozne vykriky zasranov na roznych forach, ze windows shit, linux rulez a tak podobne

Já naopak zastávám názor ať si každý používá co chce, Windows, KDE, XFCE, to je mi fakt jedno...

Ved napodobne - ja mam na svojom pc linux (gentoo) na svojom htpc linux (gentoo) na svojom serveri linux (centos) na svojom notebooku linux (mandriva) na svojom "mobile" linux (maemo) a co ma na svojom notebooku priatelka? Cuduj sa svete vistu. Originalnu. A dokonca ten windows ani nebol bundlovany s notebookom (MSI bez OS) ale bol dodatocne dokupeny. A co - ja pouzivam linux nie preto, ze je to moda, ... ale vylucne preto, ze mi proste vyhovuje. Priatelke zasa vyhovuje windows - tak kde je problem.

když mu to vyhovuje, ale ať to nevnucuje mě, já mu nevnucuji to svoje.

Ale ved presne o tom hovorim - len s tym rozdielom, ze ak to jemu nevyhovuje tak nech mi to nevnucuje.

 

Zvysok - prakticky suhlasim.

vain avatar 5.12.2009 16:31 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Problem je v tom, ze ten jedinec nie je jeden ale je ich uz volajako privela - vid rozne vykriky zasranov na roznych forach, ze windows shit, linux rulez a tak podobne

Není neobvyklé, že čtu úplně stejné výkřiky Windows blbečků, dokonce na Linux fórech, samozřejmě že není jeden, to jsem řekl pro zjednodušení, i kdyby jich bylo sto víc, nic to nemění na tom, že stejné procento idiotů je ve Windows komunitě... proto se mi nelíbí výraz "typický Linuxák", když minimálně my dva dokazujeme, že to typické není, když na to máme stejný názor a že typické idioty mezi sebou mají i Windows uživatelé, někteří se tím i proslavili, že to jsou Windows idioti =)
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
5.12.2009 17:42 cadic | blog: cadic
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Já mám v Linuxu akcelerovanej desktop a vy ve Windowsech ne. Já v linuxu nemám bordel v dll knihovnách, kdežto vy ve Windowsech furt. Mě nehrozí, že se mi samovolně smažou data na disku, kdežto vám vjednomkuse. Já si můžu nastavit všechny barvičky v KDE, protože KDE rulezzz a ve windowsech je to natvrdo šedé. Já mám zadarmo v Linuxu defaultně předinstalované už i aplikace kcalc, amarok, krusader a uptime daemon. Linux má OBROVSKY VELKÝ UPTIME, daleko větší než ty vaše dementní zavaděče na hry. Vy musíte složitě klikat, jenže já, fiškus, si napíšu do commandlajny jen soubor=$(echo $1 | sed 's/^\(.\+\/\)\([^/]\+\)\.wav$/?.ogg/'). Kdybyste nebyli brněnští vesničani s Intelem tak byste už dávno naši komunitní rozkvetlou květinu Linux používali jako každý normální člověk !!! Jste jen tupci a hovada jdoucí s davem. LINUX RULEZZZZZZ!!!!!!! Beztak je máte ukradený vy socky s nagelovanejma vlasama. Je mi z vás na blití.
vain avatar 5.12.2009 18:28 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Vidím, že někteří v tom jsou i profíci =)
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
5.12.2009 18:46 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
5.12.2009 18:46 cadic | blog: cadic
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
není potřeba, generátor všechno zařídí: http://bill-gates-je.borec.cz/ :)
6.12.2009 13:19 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Akorát je potřeba použít lepší generátor (OK, je to staré, asi to chce malinko upravit)
cat << EOF
Já mám v Linuxu `ls -1 /var/db/pkg/* | gawk -F- '!/\// && $2 != ""
{printf("%s, ", $1) }'` a vy ve Windowsech ne.
Já v linuxu nemám `links -dump
http://www.grisoft.cz/doc/TopThreats/lng/cz/tpl/tpl01 | grep I-Worm |
tail -n 1 `,
kdežto vy ve Windowsech furt. Mě nehrozí že
`links -dump http://secunia.com/product/22/ | egrep -o '[A-Z][A-Za-z
]*Vulner[a-z]*' | gawk 'NR>2 {printf "%s, ",$0}'`
kdežto vám v jednomkuse. Já si můžu vybrat z `ls -m /etc/X11/Sessions` a
ve windowsech je to natvrdo šedé.
Já mám zadarmo v Linuxu defaultně předinstalované už i `ls -m /opt/`
Linux má OBROVSKY VELKÝ UPTIME, daleko větší než ty vaše
`python -c 'import random; print
random.choice(("widlicky","billysofty","okynka","klikfesty"))'`. Vy
musíte složitě klikat,
jenže já, fiškus, si napíšu do commandlajny jen `tail -n 1
~/.bash_history`. Kdybyste nebyli
`case $(($RANDOM/10922)) in 0) echo widlaci ;; 1) echo klikaci ;; 2)
echo pojidaci kolacu ;; esac` tak byste už dávno
`echo ${LOVEWORDS:-pouzivali}` linux jako každý normální člověk !!!
EOF
Quando omni flunkus moritati
6.12.2009 11:09 Miroslav Cyroň | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Jo, Astor... (nostalgická slza)
Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
vlastikroot avatar 5.12.2009 16:55 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Já ale musim dodat, že bez vnucování občas ten druhý člověk nepozná, co je dobré. A to by byla škoda (já mám pár takových zkušeností s konverzemi).
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
5.12.2009 10:48 ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/kde-4.4-beta1#15 toto je podla teba ten trochu iny nazor? Ano - ale sorry - mam akusi vnutornu potrebu ohradzovat sa proti inym nazorom ktore su mi ale nepriamo nutene stylom, ze su jedine spravne a ak si myslim nieco ine tak som asi spadol z jahody! A ano - upada to tu - ale len preto, ze sa to tu cim dalej tym viac hmiri zasranmi ktorym sice este tecie mlieko po brade ale uz by najradsej ovladali minimalne celu zemegulu. Proste uplne standartny linuxaci.
Zdenek.Z avatar 5.12.2009 12:16 Zdenek.Z | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Standartní linuxák? To je nějaký linuxák nesoucí prapor?
5.12.2009 13:25 ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
No - nechcem rypat ale po slovensky znamena (neviem, ze ako je to po cesky - ale silne predpokladam, ze je to take iste)
prapor = standarda a norma = standart

PS: A to sa nepovazujem za nejakeho jazykovedca - ved vid moje hrubky s i/y ale toto je tak ako je
5.12.2009 13:34 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Je to štandarda a štandard (a teda rozdiel nie je d/t, ale ženský/mužský rod).
5.12.2009 16:18 ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Ok - nehadam sa - zo slovenciny som na strednej "presiel" len vylucne kvoly tomu, ze som exceloval v predmetoch ako bola chemia, fyzika, matematika, ... a proste slovencina, biologia, dejepis, ... bol presny opak.
David Watzke avatar 5.12.2009 13:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Česky to je naopak, 100%.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
5.12.2009 14:06 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
A proste primitiv :-/ Pre vysvetlenie - si balfas prave preto, ze podla teba by vobec nemalo existovat vsetko co TY nepotrebujes a potreby inych su ti ukradnute.
Nikomu by to nevadilo, keby sa to dalo vypnúť.

If you already have applications natively using Akonadi, you of course can't disable Akonadi startup ....Other applications, like KOrganizer, are not based on Akonadi yet, ... applications like KOrganizer would use Akonadi indirectly through KResources, and therefore would start the Akonadi server when being started.
A keby to nežralo neprimerané prostriedky:
Akonadi needs too much space in my home directory!

An empty, unused Akonadi database needs about 100 Mb of disk space.
Nedávno som na inom serveri vysvetľoval prečo mi aj pri dnešnej cene diskov vadí bloat - napr. pri backupoch. Vraj to vyriešia inkrementálne backupy. Zafunguje mi inkrementálny backup na súbor čo má stovku(y) megabajtov a neustále sa mení?
5.12.2009 16:26 ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1

A keby to nežralo neprimerané prostriedky:

No - nechcem provokovat, ale "moj akonadi" zabera tak cca 8Mb a to tam mam na moje pomery dost "adresarovych a organizatorovych" blbosti. Takze neviem, ze kde je zrada - ale u mna je to ok. Mimochodom - pre inkrementalny backup sa pokial viem da vyfiltrovat to co nechces zalohovat. Aspon moj rdiff-backup to tak robi.

Ale inac ok - toto beriem bez vyhrad - ja len reagujem (a rozculujem sa) na tie individua ktore (mozno uz z principu) nadavaju na kazdu zmenu aj ked si ani vobec nezistia, ze o com to je, ako sa to da vypnut/zmenit, ... Proste default to nie je presne podla mna tak je to automaticky zle a ostatny su blbci.

Marián Kyral avatar 5.12.2009 10:07 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Nechci nejaky widgety sdilet s kymsi.
Ví někdo k čemu je to vlastně dobré? Nějaké praktické využití?
5.12.2009 13:26 Ondra
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Nechci mit na plose mraky ptakovin. chci ikony a listu.
nemuzu nez doporucit MS Windows 95...
5.12.2009 13:37 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
To je na tom KDE4 naozaj tak zle, že už nemá ani také funkcie? Či ide len o to, že ty to nepotrebuješ, tak je to úplne zbytočná vec?
6.12.2009 08:43 Luigi | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
ja se priznam ze mam tezce konzervativni sklony, v zasade se pristihnu ze rikam podobne veci jako Vy. Na druhou stranu po precteni debaty tady me treba zaujala moznost mit na plose nejakou "cernou diru" ktera soubory na ni pretazene kamsi posle. Obecne bych se rad dozvedel, jake programky existuji, protoze uznavam, ze nemam moc casu na dlouhe badani a hledani, ale verim, ze bych si urcite nejake zajimave funkce nasel. Snazim se na vsech pocitacich v rodine udrzet nove KDE a zatim se mi to dari, informace o novinkach v tomto ohledu vitam. I kdyz si asi tezko dokazu predstavit, ze bych chtel tagovat soubory (protoze se mi to proste na nic nehodi), je mi jasne, ze se hromada jinych veci hodit muze. Doted jsem vlastne resil spolehlivou funkci, ted zacina byt prostor na uzivatelskou rovinu ladeni.
6.12.2009 14:23 fri
Rozbalit Rozbalit vše Je to jednoduché
Je to prostě směšně jednoduché. Občas se podívám, jestli jedou ta odlehčená prostředí, nebo na GNOME, ale pro mě je v KDE jedna tzv. "zabijácká funkce", když už se někdy někdo zamýšlí nad tím, co by jí mohlo být - vytvořte "problém", a pak poskytněte nástroj k jeho řešení. :-). Je jí do červena laděná ikonka programu Krusader, která mi umožní spustit Krusader v superuživatelském režimu - a to vše jenom kvůli tomu, abych přes rozhraní nakopíroval něco někam, kam jinak nemůžu: a spuštění přes běžný Krusader se mi nevede, protože bych musel nejdřív nastavit, cestu k... A tak, když zjistím, že nikde jinde ji nemají, v klidu se vrátím ke KDE 4, které je prostě svižné i na mém skoro pět let starém počítači, a na rok staré mašině lítá jak blesk. Ti, kteří mají důvod naříkat, tak možná činí proto, že přes to, že nový stroj oproti situaci ještě na začátku tisíciletí tolik nestojí, nehodlají utrácet peníze tímto způsobem, a mají něco ještě staršího než já. :-)
6.12.2009 14:58 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to jednoduché
Rôzne akcie sa dajú pridávať aj v KDE3 (a určite aj v Gnome), takže nie je problém si tam ten "root" Krusader pridať (teda ak niekomu vyhovuje Krusader, mne ten program vôbec nevyhovuje).
4.12.2009 22:31 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
byl bych radsi, kdyby plasma desktop byl stale stejny, ale prestal konecne padat :/
5.12.2009 20:41 vodic | skóre: 13
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Asi pouzivate nejakou divnou distribuci. Pouzivam KDE4.3 doma i v praci na OpenSUSE a ackoliv pouzivam Factory verze (velice casto updatovane, tudiz teoreticky nestabilni), tak jedine, co mi za posledni cca 3/4rok (od verze 4.2, kdy se KDE4 stalo stabilnim) v KDE4 spadlo, byl Dolphin (tak jednou za mesic) a sem tam k3b. Pad Plasmy nebo neceho dalsiho nepamatuji.
4.12.2009 23:40 wmute
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A k čemu je vlastně ta přístrojová deska? Jak se to dá využít? Používá to z vás někdo?
5.12.2009 00:42 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Používám lístečky na ploše, občas využiju imageshack aplet pro rychlé nahrání obrázku.
Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
Nicky726 avatar 5.12.2009 14:14 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Na netbooku jsem uvažoval o tom, že zruším panel a dám si potřebné věci na plochu jako plasmoidy. Pro jejich zobrazení bych pak používal zkratku CTRL+F12 namísto šmátrání myší k dolnímu okraji obrazovky, aby se vysunul panel. Vzhledem k tomu, že mám většinou ruce na klávesnici, přijde mi to takhle elegantnější než přehmatávat na myš/touchpad. Narazil jsem ale na to, že tray v KDE 4.3 nepočítá s tím, že nebude v panelu. To by ale mělo být v 4.4 opravené, aspoň myslím.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
Karolinus avatar 5.12.2009 15:51 Karolinus | skóre: 18 | Pardubice
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
no jen aby to stale tak nepadalo ... me to obcas padne ... preci jen vyssi stabilita by byla lepsi :)
Naslouchejte lidem a oni vám řeknou, kdo jsou.
Nicky726 avatar 5.12.2009 16:58 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Jako přístrojová deska?
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
Marián Kyral avatar 5.12.2009 17:47 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
CTRL+F12
5.12.2009 00:43 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Vyhledávání
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Desktopové hledání je to na co čekám. A nějaké opravdu funkční a použitelné. Takže hurá do toho, locate je dobrá věc, ale něco co by projelo i dokumenty a pdfka lepší.
Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
5.12.2009 00:46 Jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Namet na anketu: Myslite si, ze KDE 4.5.10 bude stejne stabilni jako KDE 3.5.10?

Mam KDE 4.3.1 a ta nestabilita mi dost vadi.

A taky se mi moc nelibi, ze ani ve ctvrte minor verzi neni hotov KDevelop a Quanta. KDevelop snad bude v pate, ale Quanta podle vseho ne.

Uz podstatne mensi chybou, ale stale chybou, bylo to, ze neni mozno nejak hodne jednoduse prehodit vzhled KDE 4 na KDE 3. Lidi jsou konzervativni a mnoho z nich by uvitalo, kdyby si na nove veci mohli zvykat postupne v duverne znamem prostredi. I mne docela dlouho trvalo, nez jsem si na nove prostredi zvykl, i kdyz ted uz vidim jeho vyhody. Chapu ale omezene zdroje vyvojarskeho tymu. Tohle proste nebyla priorita. Zadny div.

Jo a myslim, ze by to tady v Abicku chtelo trosku osvety, co vlastne KDE 4 umoznuje. Ani ne tak ty graficke kravovinky, ty kazdy odhali hned. Ale to, co je za desktopem, vcetne Nepomuku. I ja bych si o tom rad neco zajimaveho (pokrocilejsiho) precetl. Tech veci, co se uvnitr radikalne zmenilo od dob KDE 3.5, je spousta.
5.12.2009 01:14 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
KDE 4 mi pripomina zacatky Gnome 2 Taky to byla do verze 2.8 spis tragedie.
5.12.2009 09:30 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
ja to i tak beru. az bude 4.5.10 (zacnu uvazovat o migraci a doufam, ze drive ne a ze me ten "stale padajici konqueror" z 3.5.10 na nekterych webech nepremluvi drive)
___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
mirec avatar 5.12.2009 09:49 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Dá sa vyriešiť vypnutím javascriptu u niektorých webov, alebo použitím konqueroru z KDE 4 ;)
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Marián Kyral avatar 5.12.2009 09:58 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Ona je otázka, jestli se KDE4 někdy k 4.5.10 dostane. S aktuálním vývojovým cyklem tu bude spíše 4.10.0 ;-)
5.12.2009 09:58 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Uz podstatne mensi chybou, ale stale chybou, bylo to, ze neni mozno nejak hodne jednoduse prehodit vzhled KDE 4 na KDE 3. Lidi jsou konzervativni a mnoho z nich by uvitalo, kdyby si na nove veci mohli zvykat postupne v duverne znamem prostredi
Přehodit styl na Plastique/QtCurve, dekoraci na Plastik a ikony na Crystal jde snad jednoduše, ne?
5.12.2009 18:41 ventYl
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
co konkretne vam na 4.3.1 pada? pouzivate cistu, alebo niekym opatchovanu verziu? pouzivam 4.3.3 (?) na desktope uz nejaky ten piatok a okrem KWin-u, ktory v 4.3.xx nejako zahadne prekresluje z casu na cas len polku dekoracie a niekedy ju neprekresli vobec (so zapnutou kompoziciou), som nejaku brutalnu nestabilitu nespozoroval. dufam, ze toto chovanie bude v KDE 4.4 odstranene.

co sa tyka kdevelop-u, tak sa povodne predpokladalo, ze jeho vyvojovy cyklus bude sledovat vyvojovy cyklus samotneho KDE (sice sa s nim distribuuje, ale je to viacmenej separatny projekt), ale uz teraz je zname, ze final KDevelop-u 4 bude niekde na rozhrani marca a aprila 2010. po quante ani chyru ani slychu, ale je celkom dost dobre mozne, ze quanta bude integrovana ako sada backendov v kdevplatform do kdevelopu. uz dnes sa da na nejakych prereleasovych verziach pluginov sledovat, ako kdevelop spolupracuje s PHP a udajne podla toho, co som cital, to vobec nie je na zahodenie.

a k tomu plnemu vzhladu kde3, myslim ze jedina prekazka k vzhladu velmi podobnemu KDE3 je vytvorenie nejakeho stylu, ktory nastyluje panel tak, ako to byvalo v KDE3, desktop sa da par klikmi prepnut do rezimu zobrazenia adresara, windeco a styl z kde3 su pritomne, akurat panel uz nie je separatna app, tak sa nejako moc neda vyskakovat nad ramec moznosti stylu co sa tyka konfiguracie, co mi ale nevadi, pretoze ak je dobry autor stylu desktopu, styl vyzera pekne a konzistentne a dobre sa s nim pracuje. dokonca by som si o defaultnom style oxygene z kde4.2/4.3 dovolil povedat, ze konecne Linuxovemu desktopu dava tvar. aj ked s niektorymi castami vzhladu (ciary v aktivnom titulkovom pruhu) nie som uplne stotozneny, styl je pekny, pozeratelny a konzistentny.
5.12.2009 02:15 kuba
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jsem to instaloval :) Zatím to vypadá OK, akorát nefungují globální klávesové zkratky. Nevíte někdo co s tím? Alt+F4 a pod. mi chybí.
Marián Kyral avatar 5.12.2009 10:00 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Zkus se poohlédnout po něčem takovéhlem:
[I] kde-base/kglobalaccel
     Available versions:
        (4.3)   4.3.1 4.3.3 (~)4.3.4 **4.3.9999!m!t[1]
        (4.4)   {M}(~)4.3.80!m[1]
        (live)  [M]**9999!m!t[1]
        {aqua debug kdeenablefinal (+)kdeprefix}
     Installed versions:  4.3.80(4.4)!m[1](18:55:26 4.12.2009)(-aqua -debug -kdeenablefinal -kdeprefix)
     Homepage:            http://www.kde.org/
     Description:         KDE's Global Shortcut Daemon
5.12.2009 10:37 kuba
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
kglobalaccel
<unknown program name>(9419)/ kdemain: kglobalaccel is already running!
5.12.2009 04:58 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Perfektní video
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Objevilo se opravdu povedené video představující KDE 4.4. Vypadá velice zajímavě, hlavně mě překvapilo Windows Snapping zkopírované z W7, není to vůbec špatná funkce :)

Video na youtube
Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
Marián Kyral avatar 5.12.2009 10:03 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Perfektní video
hlavně mě překvapilo Windows Snapping zkopírované z W7, není to vůbec špatná funkce :)

Video na youtube
To jsem vypnul hned jak jsem našel kde ;-)
5.12.2009 14:12 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: Perfektní video
Přijde mi to dost použitelné třeba když něčeho něco opisuju, jasně, dá se použít window-on-top, ale tohle je rychlejší na nastavení, ale zase méně konfigurovatelné - pozice okna - takže je to dobrá alternativa.
Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
5.12.2009 10:09 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Perfektní video
A co teprve tiling mód v 4.5, to bude teprve zajímavé :).
mirec avatar 5.12.2009 08:50 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na niektoré aplikácie si celkom zvykám a idú v novej bete fakt super. S Qt 4.6 to stále nedosahuje rýchlosť Qt 3, ale používať sa to dá bez toho, aby ma to vyrušovalo, alebo obmedzovalo a to je podstatné. Ako desktop KDE asi nikdy používať nebudem takže k nemu sa nevyjadrujem. Možno ešte drobnosť: po prvom štarte KDE aplikácie mimo KDE by sa nemuselo štartovať toľko daemonov (hlavne to, že spustenie konsole mi nastaví jas LCD na 100%). Viem, že sa to dá nastaviť, ale predsalen by sa mohli aplikácie mimo KDE správať s ohľadom na to, že ich používateľ chce používať len aplikácie a nie powerdevil, nepomuk ...
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
5.12.2009 12:16 michal | skóre: 24 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Mohl bych se zeptat co to znamená, že Qt4.6 nedosahuje rychlosti Qt3?? Nikdy jsem nepozoroval nějaký rozdíl mezi qt3 a qt4 aplikacemi. Jak to "testujete"? Možná se to projeví až na dost slabých počítačích, ale na starým P4 2,4GHz s intel grafárnou jsem nepozoroval žádný rozdíl.
mirec avatar 5.12.2009 12:40 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Je to len subjektívny pocit z používania. U Qt 3 používam napr. lipstik štýl a resize dialógov je dosť plynulý. U Qt 4 s windows štýlom stále vidím ako sa pomaly prekresľuje. Občas sa pomalšie prekresľovanie prejavuje aj pri scrollovaní, ale stále nič strašné. Proste väčšia réžia kvôli double bufferingu. Možno by sa dalo zrýchliť vykresľovanie použitím nízkoúrovňových vykresľovacích rutín v štýle. Predsalen Qt 3 to rieši na nižšej úrovni. Ale v podstate kašlať na to, mne rýchlosť Qt 4 vyhovuje. Mimochodom mám 1GHz core 2 duo, intel grafiku.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
5.12.2009 12:12 michal | skóre: 24 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jediný větší rozdíl mezi verzí 4.3.78 a 4.3.80 co jsem našel je že přestalo fungovat xrender pro kwin akceleraci. Jinak je to tedy docela zklamání, přidávají blbiny jako vzdálená správa widgetů a přitom tam občas nefungují poměrně základní věci typu lepší podpora 2 monitorů, vyhledávání psaním ve folderview, nastavení tiskáren, lepší integraci bluetooth, ... (každý si sem může doplnit těch svých pár co ho štve :)

Skoro by bylo nejlepší kdyby další vydání kde4.5 zaměřili na opravu chyb a pro kritiky dodělání chybějích věcí z kde3. Bohužel to nikoho nebaví a ztratili by tak si dost vývojářů.
mirec avatar 5.12.2009 12:42 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Mimochodom ako funguje podpora viacerých monitorov. Alebo jednoducho len prepnutie na iný výstup / zmena rozlíšenia? Počul som od viacerých ľudí, že to nie je celkom OK, aj u mňa som to veľmi často videl, tak náhodne sa to zvykne rozbiť ... ale u mňa aj bez toho :D Podľa mňa by tak základná funkcia mala fungovať absolútne bez problémov, žiadne prostredie okrem KDE mi s tým nerobilo problémy.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
5.12.2009 13:35 michal | skóre: 24 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Ve verzi 4.3 nebylo možné nastavit používání 2 monitorů jinak než přes xrandr, což až zase tak moc nevadí, stačí si napsat šikovný skript. Spíš mi chybí nějaká autodetekce připojeného monitoru + zapamatování nastavení. V kde4.4 se to pokusili trochu řešit, už funguje nastavení přes "nastavení systému". Ale pořád to mi to třeba nechce povolit zapnutí efektů se 2 monitory (muselo se to nastavit v konfiguráku ručně), za to ale mohou částečně i intel drivery.

Občas při připojení 2 monitoru padla plasma nebo kwin, ale kde4.4 testuji moc krátce, abych mohl posoudit jestli je to opravené.
mirec avatar 5.12.2009 15:59 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Mne to nastavenie cez klikátko funguje od 4.2. Ale občas sa mu stane, že vypne kompletne všetky monitory, alebo rozhodí plasmu a kwin tak, že nepomôže nič len reštart X / KDE.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
5.12.2009 16:30 michal | skóre: 24 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
A fungovalo vám tam "rozšíření plochy" na druhý monitor? Nastavení rozlišení nebo mirroring tam už fungovalo dávno.
mirec avatar 5.12.2009 17:57 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Neskúšal som. Ja používam len externý monitor doma takže keď zapnem notebook urobím xrandr --output VGA1 --auto; xrandr --output LVDS1 --off. A občas to urobí blbosť aj pri takejto drobnosti ;)
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
5.12.2009 17:59 JohnnyDoe | skóre: 11 | blog: _
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Mimochodem, v dohledné době to budu asi řešit, mohl bych se zeptat, jak takový šikovný skript vypadá :-)?
5.12.2009 19:20 michal | skóre: 24 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1

Až zase tam moc chytré to není ale funguje to :D

#!/bin/sh
if xrandr | grep "VGA disconnected" > /dev/null
then xrandr --output VGA --off else
xrandr --output LVDS --auto
xrandr --output VGA --verbose --right-of LVDS --auto
fi

A pak jsem to přes xbindkeys připojil na nějaké zbytečné tlačítko na notebooku. Taky můžete vyzkoušel widget xineramoid, ten si zapamatoval různé příkazy k různým monitorům, bohužel mi od určité doby začal shazovat plasmu.

Jardík avatar 5.12.2009 13:32 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už jdou v systray nastavit 16x16 ikony?

Už jde v Dolphinovi nastavit 16x16 ikony v postranním panelu jinak než "zůžením" toho panelu?

Už se neořezávají hodiny, pokud nastavím 8pt netučné písmo?

Už se panel samovolně nerozšiřuje při změně plasma tématu či zapnutí/vypnutí composite?

Už je tam použitelný nástroj na nastavování monitorů a fungující autodetekce připojeného monitoru?

Už v Dolphinu opravdu správně funguje vyhledávání (včetně metadat)?

Už není kwin s composite pomalý jak ho*no?

Už se bez zapnutého composite na plasma desktopu nedělají čmouhy při přesunu či změně velikosti okna?

Pokud je alespoň na něco z toho odpověď ne, tak je pro mě stále KDE nepoužitelné.
Věřím v jednoho Boha.
Konqui avatar 5.12.2009 14:00 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Už to máš v hlavě alespoň trochu v pořádku nebo jsi pořád stejný čurák který si stěžuje kde to jde?
Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
5.12.2009 14:19 pacholeq | blog: odpor_je_marny
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
sam si curak, narozdil od tveho postu maj jeho dotazy smysl a je totalne mimo nekoho bezvyznamne urazet
Konqui avatar 5.12.2009 14:27 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
díky ;-) přesně tohle jsem potřeboval slyšet
Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
vain avatar 5.12.2009 14:51 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Hlavně že ty si stěžuješ každým svým komentářem díky své patičky, takže se raději moc neozývej.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
Dent avatar 5.12.2009 14:01 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Minimálně poslední dva problémy stále přetrvávají.
5.12.2009 15:57 vavrusam
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Už není kwin s composite pomalý jak ho*no?

...

Pokud je alespoň na něco z toho odpověď ne, tak je pro mě stále KDE nepoužitelné.
Ne, není pomalý. Bohužel, pro tebe asi KDE4 použitelné nikdy nebude ;-)
  1. Ne, přizpůsobují se velikosti panelu.
  2. Ne, dtto.
  3. Ne, neořezávají.
  4. Ne, nerozšiřuje.
  5. Nezkoušel jsem.
  6. Nezkoušel jsem.
  7. Není.
  8. Nedělají.
mirec avatar 5.12.2009 16:02 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Myslím, že zatiaľ by som na takmer všetko odpovedal nie. Systray je vecou plasmoidu, dá sa prepísať, ale je to hnus, takže sa do toho nikomu nechce. Mimochodom ako sa prejavuje to orezávanie hodín? Mne to namiesto orezávania vytvára obrovskú obrovskú medzeru okolo hodín.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Jardík avatar 5.12.2009 22:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
V KDE 4.3, když dám font na 8pt netučný a je nějaký čas jako 23:55, tak je kus dvojky a pětky ořízlý.
Věřím v jednoho Boha.
mirec avatar 6.12.2009 08:53 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
To majú rozbité. Niekedy to vyzerá OK, inokedy veľké medzery, inokedy zase orezané, uznávam bug jak hovado hlavne ak vezmem do úvahy, že celé prostredie je zamerané na hodiny (milion druhov, ani jedny nefungujú poriadne).
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
5.12.2009 18:40 martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
koukni na tohle video http://jnp.zive.cz/uploadedfiles/277630200.swf pro tebe tusim postacujici dukaz, ze W7 stoji za hovno...nebo ne?
5.12.2009 19:15 Aminux
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Co je na tom videu špatného?
5.12.2009 20:12 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Co je špatného na tom, že ti dolphin automaticky roztáhne ikony, když je jich málo? Člověk by řekl, že budeš rád, že se nemusíš trefovat do malých políček s adresáři.

S těmi 16 x 16 ikonami... v 4.3 se mi třeba notifications zmenší, ale kopete ne. Jak je na tom 4.4, by mě také zajímalo.
Jardík avatar 5.12.2009 22:43 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Pro mě jsou malí políčka dostačující, nemusím moc jezdit myší a vypadá to mnohem lépe, než 32x32 ikona a vedle ní 3x menší text.
Věřím v jednoho Boha.
Jardík avatar 5.12.2009 22:44 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
malý
Věřím v jednoho Boha.
5.12.2009 23:57 Aminux
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Když se ti to nelíbí tak to prostě nepoužívej. Na tvý výblitky nejni nikdo zvědavej.
Jardík avatar 6.12.2009 10:50 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Já to nepoužívám, jenom jsem to kdysi zkoušel, tak se ptám, jestli se to změnilo.
Věřím v jednoho Boha.
6.12.2009 10:27 anonym
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
v dolphinu se to vše dá nastavit ,tak si to tam nastav a nespamuj s neexistujícími problémy.
Jardík avatar 6.12.2009 10:49 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Kde? Já to nikde nenašel ...
Věřím v jednoho Boha.
6.12.2009 13:42 kuba
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Už se to v té betě nezvětšuje. Zůstávalo mi to malé.
6.12.2009 08:44 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Tak používat konqueror?
Jardík avatar 6.12.2009 11:12 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podle tohoto videa se to pořád celá seká.

Na co je mi prolínání nového wallpaperu se starým, když se to seká - v gnome i ve Windows je to prolínání naprosto plynulé.

Rozšiřování okna je stále pomalé. Přesun pomalý.

Aero snap-like fíčura - radši tam udělali jen obyč strohý rámeček bez animace a takových těch proužků přes, protože by to bylo pomalý.

Menu s aplikacemi se vysouvá půl hodiny. Proč? Já menu používám často a ocenil bych jeho okamžité zobrazení.

Proč je po 10 letech pořád vidět při drag&drop v KDE ten hnusný kostrbatý černý kurzor? V gnome už s tím alespoň něco udělali a používá to kurzor z tématu.

Ty vesmírný wallpapery jsou pěkný, chci je :-)

Proč se chlubí vytejkajícím tlačítkem "configure" ze systray fakt nechápu.
Věřím v jednoho Boha.
6.12.2009 11:35 michal | skóre: 24 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Souhlasím asi jen s tím "hnusný kostrbatý černý kurzor". To že se to občas trhne je nejspíše tím, že je to nahrávané, nezdálo se mi, že by to byla externí kamera. A rychlost animací jde nastavit !! nebo animace úplně vypnout. To samé se všemi průhlednostmi a tak.
6.12.2009 12:36 Pietro | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Menu s aplikacemi se vysouvá půl hodiny. Proč? Já menu používám často a ocenil bych jeho okamžité zobrazení.
Pretože to tak má nastavené. Rýchlosť animácie sa dá nastaviť.
6.12.2009 22:59 Laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Aj tak je Windows 7 lepsi..
Jardík avatar 6.12.2009 23:23 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
+1
Věřím v jednoho Boha.
mirec avatar 7.12.2009 08:53 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
+5
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Marián Kyral avatar 7.12.2009 20:46 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Však vám to hoši nikdo nebere.

Btw: už to umí Always on top? ALT+F2 -> winword pro spuštění wordu? Virtuální plochy? Automatickou aktualizaci nainstalovaných programů? A ne, nechci si doinstalovávat milión + jednu utilitku.
Jardík avatar 8.12.2009 00:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Always on top to umí od jakživa. Sice to nedovoluje správce oken nastavit přímo, ale dá se to nastavit pomocí SetWindowPos a klidně si můžete napsat utilitku, která to aktivnímu oknu nastaví, a přiřadit ji klávesovou zkratku.
ALT+F2 -> winword pro spuštění wordu
Ano! Stačí z nabídky start přetáhnout "Run..." někam, vytvoří to zástupce a tomu můžete přiřadit zkratku Alt+F2, popř. si můžete naprogramovat aplikaci volající SHRunDialog z shell32.dll a nastavit v ní systémový hook na Alt+F2. Ale nikdo to asi nepotřebuje, protože každýmu stačí Win+R.
Virtuální plochy
Ano. Existuje pro to API ve Windows, existují i aplikace, co ho dokáží použít (a jedna snad bývala i přímo od MS). Ale asi není velký zájem a tak to není součástí panelu.
A ne, nechci si doinstalovávat milión + jednu utilitku
Někdo potřebuje íčoviny jako virtuální plochy v základní instalaci, já zase potřebuju v základní instalaci funkční grafiku, HDMI výstup (obraz i zvuk) a funkční WiFi. To mi žádný Linux neumí dát. Windows Vista a Windows 7 ano.
Věřím v jednoho Boha.
Jardík avatar 8.12.2009 00:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
BTW ten run dialog můžete ještě vyvolat spuštěním rundll32 shell32.dll,#61, jestli se vám nechce programovat.
Věřím v jednoho Boha.
8.12.2009 09:35 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
A ne, nechci si doinstalovávat milión + jednu utilitku.

Ale, a když je nainstaluje "apt" v rámci základní instalace, tak to nevadí?
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
7.12.2009 11:24 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.4 beta1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak já si taky postěžuju a zároveň vznáším dotčený dotaz: Už tam existujou nějaké widgety, které ukazujou teploty atd jako Ksensors? Ne ty pitomé sloupečky nebo otáčkoměry? Kdo tohle vymyslel, to musel být vývojář..

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.