Portál AbcLinuxu, 14. května 2025 13:23

openSUSE zvolilo jako výchozí KDE

Luboš Luňák píše o tom, jak se distribuce openSUSE rozhodla dát najevo preferenci desktopového prostředí KDE tím, že bude tlačítko pro výběr KDE při instalaci nastaveno jako výchozí. Zároveň podotýká, že to neznamená zahození Gnome, takže není důvod se kvůli tomu naparovat nebo naopak rozčilovat. openSUSE chce být "nejlepší KDE distribuce".

20.8.2009 17:47 | Robert Krátký | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (4) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

xhc avatar 20.8.2009 17:53 xhc | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"nejlepší KDE distribuce" - potvrdzujem ;)
Jardík avatar 20.8.2009 18:35 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Tím se z ní však automaticky stane distribuce s nejpomalejším GUI na světě.
Věřím v jednoho Boha.
andree avatar 20.8.2009 18:58 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE

don't feed trolls

Jardík avatar 20.8.2009 19:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Proč máš tak úchylnýho avatara?
Věřím v jednoho Boha.
Dent avatar 20.8.2009 19:13 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
All glory to the hypnotoad!!!
21.8.2009 01:29 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Říká růžová kočka? :-D
Luk avatar 20.8.2009 20:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Vzhledem k tomu, že se se samotným GUI nic nestane (pouze se změní default volba - například já jsem si ale stejně vždycky nastavil KDE), nedojde k žádnému posunu. Navíc jestli jsem u něčeho měl problémy s rychlostí GUI, bylo to GNOME a aplikace založené na GTK+ (viz například moje někdejší měření, dá se to nalézt v diskusi u něčího blogu).
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Jardík avatar 20.8.2009 21:56 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Ano, gtk aplikace jsou pomalé, je to totiž celý prolezlý utf8 stringy a glib knihovnou a pomalým gobjectem, jednořádkovým funkcím, které nemůžou být v C inline, neustálým g_return_if_fail, neustálým "safe" přetypováním makry GTK_WIDGET() místo (GtkWidget*), které provede 50 operací místo jedné, ... ale KDE 4 (a Qt 4) jsou extrémě pomalé. KDE 3 bývávalo rychlé (ale zase občas "blikalo" kvůli nepoužívání double bufferu (asi))
Věřím v jednoho Boha.
21.8.2009 01:10 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Zkoušels spustit nějakou Qt 4.x aplikaci s -graphicssystem raster? U mě to je docela velký rozdíl.
Jardík avatar 21.8.2009 11:36 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Čisté Qt aplikace nemám, ale když jsem pustit systemsettings z KDE4 s -graphicssystem raster, tak se např. sekce s nastavením fontů zvětšuje/zmenšuje pořád stejně pomalu, takže to je asi "default", nebo je to k ničemu. Ale rozhodně to není chyba grafiky (raster je stejně přes CPU). Ve Windows se ty Qt okýnka zvětšují mnohem rychleji (a tam je taky použit raster).
Věřím v jednoho Boha.
Rezza avatar 21.8.2009 09:32 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE

 Mame uplne stejny cil ;-) I kdyz neustale bojujeme se zbytkem Fedory, chteji nas soupnout bokem, my naopak chceme soupnout bokem je :D Plan zni napsat dopis na Fedora Board a zkusit se protlacit. 

20.8.2009 19:11 Tommy Angelo | skóre: 2 | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
skvele suhlasim
20.8.2009 19:16 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

 Udělali mi radost - jako KDEčkař ocením, když mi distribuce dá najevo, že to prostředí je preferované (tudíž v dané distribuci dobře odladěné) a ne jen "trpěné". Teď už jen doufat, aby se 11.2 povedlo více než 11.1.

20.8.2009 19:28 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak teraz by mali na tom KDE dobre zapracovat, aby to bolo pouzitelne.
otasomil avatar 20.8.2009 19:49 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Se Suse mam zatim ty nejhorsi zkusenosti. Testoval jsem prostredi KDE i XFCE.

Suse bych nikomu nedoporucil.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
20.8.2009 19:56 Good_one
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE

 Dobře. Já mám jen ty nejhorší zkušenosti s Ubuntu a taky to nepíšu do každé Ubuntu diskuze :-D

mirec avatar 20.8.2009 20:09 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Ja s obomi :D Ale čo z toho keď príde Jardík a urazí viacej linuxákov než ja :(
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Tomáš Bžatek avatar 20.8.2009 20:41 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Joo, Jardik je proste borec :-D
Koupim litajiciho tucnaka
21.8.2009 01:15 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
To, že se někdo urazí, je problém uraženého, ne urážejícího. Navíc nechápu, co je na tom, že se řekne, že to bude nejpomalejší GUI na světě, urážlivého pro linuxáky. Může to být třeba blbost, věcný nesmysl, ale osobní urážka to není. Jenom zaslepený fanatik či nevyzrálý linuxový fanoušek může takovou věc vzít osobně, jako urážku.
21.8.2009 06:57 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Aha. Já jsem se tedy neurazil, protože už mám automaticky některé lidi zařazené do kolonky "blbec" a snažím se je ignorovat, ale kdyby tedy, tak člověk, který vezme osobně urážku svojí práce, tak to je které z toho, zaslepený fanatik nebo nevyzrálý fanoušek?
21.8.2009 08:23 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
mirec nepsal o urážení autorů toho softwaru, ale o urážce linuxáků. A to tedy nevím, jak může linuxáka, uživatele, urazit, když někdo napíše, že KDE/Qt je nejpomalejší. Pokud to urazí tvůrce KDE/Qt, tak to pochopím, byť i ti by se nad to mohli povznést. Buď má Jardík pravdu, pak je to námět na zamyšlení a ne důvod k uražení, a nebo plácá nesmysly, a pak to je jenom jeho hloupost. Urazit se je vždycky nesmysl, protože tím uražený dává váhu něčemu, co považuje za pitomost.
Jardík avatar 21.8.2009 12:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Já a nesmysly? Já mluvím pravdu.
Věřím v jednoho Boha.
21.8.2009 13:26 Mard
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE

Vazeny pane kolego, kdybych o vas napsal ze jste _IDIOT_ tak se urazite? A kdyby jste se urazil, tak to bude vase vina? Hm... odvazne tvrzeni!

Jardík avatar 21.8.2009 13:53 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
A kdyby jste se urazil
-bych -bys -by -bychom -byste -by

To je jediný, co si ze základky pamatuju, snad dobře :-)

A ze střední si zase pamatuju:

Rovina kosá k ose rotační válcové plochy protíná tuto plochu v elipse. Střed elipsy leží na ose rotační válcové plochy, její ohniska jsou dotykové body roviny řezu s kulovými plochami, kdeteré jsou válcové ploše vepsány a dotýkají se roviny řezu. Velikost vedlejší poloosy se rovná poloměru rotační válcové plochy. (snad jsem to napsal dobře, jinak mě p. Humhal zabije, ještě dodnes si to říkám před spaním, kdyby náhodou v noci přišel a chtěl to říct :-)).
Věřím v jednoho Boha.
default avatar 21.8.2009 20:50 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE

Já si ze své akademické dráhy pamatuji akorát Hůlův zákon: Hůl do vody zalomená, zdá se býti ponořená.

A tento zákon se dá s klidem aplikovat i v ekonomice: prostě ta zalomená hůl (nějaká mrdačka, kterou dělat nechceš) se při překročení určité finanční hranice narovná tak, že ji zalomenou nevidíš (tu mrdačku za ty prachy rád uděláš). Pak existuje ještě druhý výklad, kde místo hole figuruje barel. :-D

Luk avatar 21.8.2009 20:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Já si ze své akademické dráhy pamatuji akorát Hůlův zákon: Hůl do vody zalomená, zdá se býti ponořená.
Já znám spíš Bellův zákon: Tělo do vany ponořené způsobuje, že začne zvonit telefon.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
21.8.2009 22:54 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Vazeny pane kolego, kdybych o vas napsal ze jste _IDIOT_ tak se urazite?
Ne. Proč bych měl? Nejsem idiot. Jenom idiota může urazit, když mu někdo řekne, že je idiot.
Jardík avatar 21.8.2009 11:59 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Každý distro stojí za ho*no a tejně to používám, nevím proč. Ve Windows se mi dělá líp, ale v Linuxu můžu pořád hledat ty jeho neduhy a nacházet stále nové, pak s tím někoho buzerovat, a to mě baví :-)
Věřím v jednoho Boha.
20.8.2009 20:07 Lucky Luke
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nelibi se mi to, nesouhlasim s tim a nemam je za to rad.

Co jsem cetl, tak argumentuji jednak nejakymi svymi pruzkumy, kde pry KDE vede v pouzivanosti, a druhak nejakym wishlistem, kde pro to lidi hlasovali. Zajimalo by me, jestli ty svoje pruzkumy delali pro KDE _4_ a co budou delat az pripadne "make GNOME default openSUSE desktop environment" ziska vic hlasu v seznamu pranicek (a pak zase ziska vic KDE atd. porad dokola).

Proc a pro koho se vlastne delaji predvolby? Ja myslim, ze hlavne pro lidi, kteri si sami neumi vybrat (protoze neznaji jedno ani druhe). Pro takove lidi, je ale KDE 4 volbou zatracene spatnou, protoze podle meho nazoru je KDE 4 v defaultnim nastaveni pro normalniho cloveka, ktery chce s pocitacem pracovat, naprosto nepouzitelne. Tot muj nazor.
mirec avatar 20.8.2009 20:12 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Preto je jedinou správnou voľbou dať anketu: aké prostredie chcete ako prvú voľbu a podľa toho upraviť inštalátor tak aby prostredia zobrazil v náhodnom poradí s rozdelením pravdepodobnosti rovnakým ako rozdelenie preferencií užívateľov v ankete :P
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
xhc avatar 20.8.2009 20:12 xhc | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
aku "pracu" mas na mysli???

hadam len nie pracu v okresanom obmedzenom gnome, tam sa teda "narobime" :-) .. alebo ide o pracu kompilovania, testovania a tak? taky by nic nevedel o volbe prostredia?? ;)
20.8.2009 20:17 Good_one
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE

Mezi uživateli Opensuse je prostředí KDE oblíbeno nadpoloviční většinou, a to velmi výraznou. Tento stav má mnohaletou tradici, a Opensuse bylo historicky KDE distribucí. Poku jsre uzivatel Opensuse s Gnome, muzu si jen potukat na celo, co vam na tom vadi. Vetsina distribuci ma jednoz prostredi predvolene a nikdo tam s tim nema problem. Nektere distribuce vam pak zadne jine smysluplne prostredi nez to defaultni nenabizi.

Kdyz se nato podivam z pohledu KDE, a tak nejen poctem uzivatel, ale i poctem aktivnich lidi podilejicich se na vyvoji ke Opensuse zastoupeno asi nejpocetneji. Stjne tak kvalita KDE v Opensuse prevysuje velmi znatelne implementace KDE v jinych distribucich.

Z meho pohldu je to logicky krok. Zvlast, kdyz si to preje komunita, ktera KDE a Opensuse vytvari.

20.8.2009 21:18 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Typicky KDE distribucí byl hlavně SUSE Linux. Dnešní OpenSUSE s ním nemá kromě loga, yastu a dalších pár věcí téměř nic společného. SUSE Linux byla velmi kvalitní stabilní distribuce na které byla znát německá důkladnost, OpenSUSE je zpravidla pouze nedodělek, sloužící Novellu k testování nových verzí softwaru pro jejich Enterpise Linux (použitelný prakticky pouze na serverech, takže jestli KDE je úplně jedno). Jinak je to pro uživatele, který potřebuje s PC kromě experimentování také pracovat často spíš k vzteku. Poté, co zmizela i poslední výhoda OpenSUSE - relativně dlouhá doba podpory, je to na pracovním PC - jak se říká - už v podstatě o ničem. Bohužel.
20.8.2009 21:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Zajímavé je, že nejhorší verze, jakou jsem kdy zažil - nechvalně proslulá 10.1 - byla ještě SuSE Linux. :-)
20.8.2009 22:02 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
No dobře, abychom neslovíčkařili, pojmenujme věci pravými jmény: od té doby co byla ta původní německá firma odkoupená Novellem to jde s distribucí, která je dnes nazývána OpenSUSE od 10 k 5. Novell na použitelnosti komunitní distribuce žádný velký zájem nemá, jen si s její pomocí obstarává neplacené testery. Fungoval jsem jako takový tester pár let, strávil nad Bugzillou a dopisováním s vývojáři nějaký ten čas, mnohdy i marně...kupoval jsem to i v krabici (ze zvyku - za časů pravého SUSE to bývala dobrá koupě). Moje trpělivost je už ale u konce a nemohu se zbavit dojmu, že podobně znechucených uživatelů je daleko více. Uvědomil jsem si, že třeba takový CentOS se dá používat i na desktopovém PC a jeho kvalita je naprosto někde jinde. Prostě jsem tím OpenSUSE DoDo už unaven a těch pouhých 18 měsíců s updaty je poslední kapka (2 roky byla jedna z posledních jakžtakž výhod).
Luk avatar 20.8.2009 22:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Já jsem naopak o openSUSE přešel po řadě let s RHL/Fedorou. Důvodem bylo právě to, že "bleeding edge" Fedora už byla přílíš "bleeding" (a už ne tolik "edge"). Prostě těch problémů už bylo moc, takže jsem přešel na openSUSE. I tam jsem zažil své (hlavně při upgradech a aktualizacích), ale jinak je to výborně použitelná distribuce. Mám delší zkušenosti i s RHEL WS (jakožto poměrně draze placenou desktopovou enterprise distribucí), takže mohu srovnávat.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
20.8.2009 22:40 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Jenže Fedora, to je právě ta polotovarová hrůza, ke které se teď nezadržitelně blíží OpenSUSE. CentOS je už finální produkt.
20.8.2009 23:00 Good_one
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE

To si nemyslím. Naopak se jí kosmickou rychlostí přibližuje hype-distro ubuntu.

Zuska naopak prodloužila vývojový cyklus, aby byly nepříjemné bugy vychytány.

20.8.2009 23:30 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Vzdyt opet udavaji delku cyklu 8 mesicu. To je velmi malo, pokud bychom chteli neco vyladeneho. Zase spousta zbytecnych polofunkcnich verzi ted uz i s jepici dobou podpory, skoda slov. Vpodstate to same co Fedora. Jde ciste jen o experimentalni nedodelek bez ambici k pouzitelnosti - takova vabnicka na bezplatne testery.
21.8.2009 06:36 Good_one
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE

Na této názor má jistě každý právo. Ale souhlasit s ním nebudu.

21.8.2009 07:33 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Pokud pro vás PC není mimo jiné zdroj obživy - pracovní nástroj, pak váš postoj dokážu pochopit. Ve chvíli, kdy se pracovním nástrojem stane, pochopíte rázem vy mě, protože na neustálé řešení nefunkčnosti základních věcí, které již mimochodem v předchozích verzích normálně fungovaly, prostě nebudete mít čas. Doba podpory je teď směšně krátká a tedy tlak na neustálé upgrady vzrůstá - jenže v případě podobných distribucí co upgrade to nové problémy.
21.8.2009 08:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Víte, co je zvláštní? Pro mne je počítač zdrojem obživy, používám OpenSuSE na obou svých desktopech a jednom serveru a spravuji ho na jednom dalším desktopu a pěti serverech a přesto nic z toho, co tady tak barvitě líčíte, nepozoruji. Jistě, tu a tam narazím na nějaký problém, ale není to nic, co by se aspoň vzdáleně blížilo "neustálému řešení nefunkčnosti základních věcí".
21.8.2009 08:40 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Sice jsem měl z vašich příspěvků v minulosti trochu jiný dojem, ale přesto mně tedy nezbývá než popřát vám k tomu, jaké máte štěstí. Já s touto distribucí takové nemám a nemám už na to ani nervy.
21.8.2009 08:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Docela by mne zajímalo, z jakých. Nějak výrazněji jsem kritizoval pouze dvě věci: nehotovost 10.1 (což navíc ještě nebylo OpenSuSE) v okamžiku vydání a stav KDE4 coby preferované verze KDE v 11.1. V obou případech existoval snadný workaround - v prvním případě počkat s upgradem asi tak měsíc po vydání a hned po instalaci vyhodit zmd a Beagle, ve druhém použít KDE 3.5. Ve druhém případě jsem navíc kritizoval KDE, ne OpenSuSE, protože i když bylo KDE 4.1 v 11.1 pro mne nepoužitelné, pořád bylo v lepším stavu než KDE 4.1 v jiných distribucích; OpenSuSE jsem v tomto případě vyčítal pouze jeho upřednostnění v instalátoru, protože jsem to považoval za past na neznalé uživatele, u kterých si tak distribuce zcela zbytečně pokazila reputaci (a s ní Linux jako takový).
21.8.2009 09:58 Good_one
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE

možná by jste mohl říct, kterou distribuci by jste mi jako pracujícímu člověku podle vašeho názoru doporučoval.

A já vám pravděpodobně ihned vysypu argumentaci, proč je pro mě nevyhovující. Aby jsme měli jasno pro Opensuse..

21.8.2009 13:19 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
No, ono toho aktuálně na výběr moc není. Snad jde jen o nějaký přechodový stav, ale IMHO je v současné době v komunitních distribucích značný zmatek a daleko více problémů než bývalo před pár lety. Cpe se tam kdeco bez ohledu na to zda se to dá používat, verze stíhá verzi. Ještě nebyly ani odstraněny chyby té aktuální a už je na světě nová s další várkou kvalitních bugů, pochopitelně nekompatibilní s tou předchozí...
Pokud chcete mít něco rozumně spolehlivého, musíte používat enterprise distribuce nebo stabilní Debian či CentOS, který je vlastně pouze "free" klonem vyladěného RHEL chválabohu bez lidové tvořivosti. Co se týče těch placených enterprise distribucí, pokud zvolíte SLED od Novellu, budete mít zoufale málo softwaru k dispozici v binárních balících - repozitáře pro něj takřka neexistují. Alespoň z mého pohledu je situace po stránce desktopového Linuxu pro pracovní nasazení neradostná - dá se ale použít zmíněný velmi kvalitní serverový CentOS, pokud nechcete přímo platit RedHatu.
Je to samozřejmě jen můj pohled, vím, že jsou lidé, kterým zmíněný chaos vyhovuje.
21.8.2009 08:36 Good_one
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE

Počítač je mým základním pracovním nástrojem. Opensuse bych neměnil.

21.8.2009 11:43 Pietro | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
No tak pre mňa je počítač zdroj obživy - pracovní nástroj a s openSUSE som veľmi spokojný. Žiadne vážne problémy a najlepšie KDE.
21.8.2009 12:33 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
najlepšie KDE
To už se tu objevuje poněkolikáté. Zajímalo by mě, v čem je lepší než jinde. Btw, to není rejpání, fakt by mě zajímalo, čím se dá vylepšit.
20.8.2009 21:37 Good_one
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE

Provozuji Opensuse na všech svých pracovních strojích. Právě proto, že just-works. Asi to bude co člověk to názor.

Luk avatar 20.8.2009 22:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Já také, na všech desktopech i na notebooku. Na serverech mám Debian Lenny, ale to je spíš věcí historického vývoje, klidně bych tam měl openSUSE.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Koneko avatar 20.8.2009 20:18 Koneko | Hradec Kralove
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE

S tím si nedovolím souhlasit že KDE je pro lajka špatná volba . KDE se docela podobá Win. svím vzhledem atd. nemyslím si že KDE je špatná volba pro začátečníka . Je složitější oproti gnome to ano , ale já naopak nemám rád gnome pro svou "primitivnost"  ...

xhc avatar 20.8.2009 20:39 xhc | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
a este k tomu dodam: otrasny look z cias WIN 3.11 ..uhh... ja sa na to nemozem pozerat :(
20.8.2009 21:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
ale já naopak nemám rád gnome pro svou "primitivnost"

Doporučuji zopakovat si češtinu, konkrétně význam zájmena svůj. Takhle ta věta totiž vyznívá trochu jinak, než jste asi měl v úmyslu…

20.8.2009 20:09 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je nepřesné. Samotná distribuce jako taková nemá preferenci, předvybrání je jen výsledek toho, že tu preferenci mají uživatelé. Tj. openSUSE chce být nejlepší KDE distribuce, ale současně chce to samé i s GNOME (jsme neskromní, co ;) ? ).

20.8.2009 20:45 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Upřímně, pokud uživatelé projeví přání, které distribuce akceptuje a vyhoví mu, tak to tím vzala za své, ne?
20.8.2009 20:51 Good_one
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE

Pravda je taková, že Opensuse je jediná distribuce, u které je vidět snaha kvalitně podporovat více prostředí a neházet uživatele "toho druhého ne-výchozího" přes palubu. KDE je zde prakticky na nejlepší úrovni vůbec, Gnome je také výborně podporováno (vždyť je defaultem pro SLES/SLED), Xfce má také dobrou podporu. Pokud vím, tak je snaha o lepší podporu E17 a dalších. Všechny navíc mají rozsáhlé repozitáře v buildservice ve stable a vývojových větvích.

Pokud vím, žádná jiná distribuce toto nenabízí. Vždy je jedno prostředí fakticky upřednosňováno.

20.8.2009 20:52 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
A v čem je to odpověď na můj komentář?
20.8.2009 21:09 Good_one
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE

Robert Krátký>Luboš Luňák píše o tom, jak se distribuce openSUSE rozhodla dát najevo preferenci desktopového prostředí KDE tím, že bude tlačítko pro výběr KDE při instalaci nastaveno jako výchozí.

Jedná se o preferenci konfigurace instalačního média (bude zakliknut radiobutton). Nejedná se o preferenci prostředí, jako třeba Ubuntu preferuje Gnome. V Opensuse se všem dostává velké pozornosti a neznamená to, že teď se všichni přesunou kvývoji pro KDE verzi.

20.8.2009 21:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Nejedná se o preferenci prostředí, jako třeba Ubuntu preferuje Gnome.
Což také nikde nepíšu.
neznamená to, že teď se všichni přesunou kvývoji pro KDE verzi.
Ani to ve zprávičce nebo v komentářích není.
20.8.2009 20:55 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
No ... to se asi dostává do oblasti toho, co přesně které slovo znamená. Jestli KDE vůbec žádnou jinou preferenci nedostane (a o tuhle přijde v okamžiku, kdy už tam nebude to podložení preferencí uživatelů), je to potom preference? Ta zprávička budí dojem, že se teď openSUSE zaměří přednostně na KDE a to není pravda.
20.8.2009 21:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Ta zprávička budí dojem, že se teď openSUSE zaměří přednostně na KDE a to není pravda.
To si právě nemyslím. Pečlivě jsem ji formuloval tak, aby to z toho nevyznívalo, protože jsem podobné reakce čekal.

openSUSE uživatelům při instalaci předkládá přednastavenou volbu, čímž IMHO jednoznačně vyjadřuje preferenci pro danou volbu. Z tohoto hlediska je celkem bezpředmětné, jaké procesy tomuto kroku předcházely (ačkoliv je potěšující, že to vzešlo odspodu, nikoliv z vrchu). Nikterak z toho nevyplývá, že by distribuce hodlala ostatní prostředí zanedbávat, což dokonce ve zbytku zprávičky zdůrazňuji.
Michal Fecko avatar 20.8.2009 20:37 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja by som bol skor za XFCE, Gnome alebo Fluxbox....
20.8.2009 20:39 math3z
Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE zvolilo jako výchozí KDE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nebudem argumentovať pro a proti. Novell nechal komunite voľnú ruku, na tom "nejakom wishliste" zvanom openFATE sa to odzrkadlilo a jediné čo môžem povedať je bravo openSUSE! Už len počkať do Novembra.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.