Portál AbcLinuxu, 7. května 2025 23:50

Port ID Tech 5 na Linux nejistý

Port herního enginu ID Tech 5 na Linux je nejistý. John Carmack totiž nevidí opodstatnění tohoto portu. Zvrátit by to mohlo leda to, kdyby u hry Quake Live viděl stovky tisíc uživatelů Linuxu. Jedním z dalších důvodů, proč se port nedělá, je to, že engine využívá různých kliček, které nejsou typicky moc optimalizované, takže by se musel používat proprietární ovladač. A to už prý můžete nabootovat do Windows.

24.8.2009 08:36 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

vain avatar 24.8.2009 08:47 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Carmacka žeru, je to dle mého nejlepší programátor, ale to tedy není jako nabootovat do Windows, to bych si ty Windows musel koupit. Takže radši nějaký proprietární ovladač, než celý systém. Všechny hry od ID mám, a rád bych aby Rage nebyl vyjímkou, tak doufám, že svou lenost překoná a do portu pro Linux se vyhecuje =)

Do hraní Quake Live mě to tedy nedonutí, jsem Singlař, Multiplayer mě naposled bavil u Dooma 1 a 2.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
srigi avatar 24.8.2009 08:48 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

nj, Carmack uz vyhlasoval, ze pravdepodobne opusti OpenGL, tak je to tu.

www.cdr.cz/a/22334

Be kind to newbies.
Salamek avatar 24.8.2009 12:08 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý
taky když vývoj oGL skoro stagnuje... a opustit oGL by byla škoda, Q4 vypadal na linuxu při maximálních detailech mnohem lépe než na win
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
24.8.2009 17:48 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý

To se mi nějak nezdá možný. Myslíte, že se při běhu na linuxu zapínalo víc shaderů nebo co? Jediné vysvětlení by bylo, že nvidia/ati na windows ukuchtili naějké zlepšováky k zvýšení fps za cenu kvality vykreslování.

Salamek avatar 24.8.2009 19:49 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý
nevím čím to bylo , nezkoumal jsem to a Q4 mi na lin přišel na max detaily svižnější a celkem i hezčí
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
Luboš Doležel (Doli) avatar 24.8.2009 21:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý
Mé zkušenosti byly takové, že dokonce i OpenGL hry pro Windows chodily pod Wine rychleji...
m1c4a1 avatar 24.8.2009 22:20 m1c4a1 | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý

A moje zkušenost zase je (u Call of Duty 2), že hra sice pod Linuxem běžela rychleji, ale grafika nebyla tak dobrá, chyběly tomu stíny a nevypadalo to tak plasticky.

vlastikroot avatar 24.8.2009 22:26 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý
Moje zkusenosti s CoD2 jsou takove, ze na DX7 to vypadalo cca OK, bylo to rychlejsi nez na widlich. Na DX9 a manualne nastavenyma texturama to bezelo o dost pomalejc nez na widlich, ale zase to bylo IMHO peknejsi nez tam (stiny tam urcite byly).
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
vlastikroot avatar 24.8.2009 21:14 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý
Na DX mi to vsecko prislo takovy neurcity a rozmazany, malo takovych grafickych vychytavek (prach padajici ze stropu atd). Naopak na oGL se mi mnohem vic libilo sviceni sceny (jak se tomu jen nadava, kdyz jsou videt paprsky svetla) a filtr tech textur (hladke, ale ostre, ne rozmazane). FPS bylo co si pamatuju lepsi na linuxu, hlavne pokud jde o SMP verzi. Podle me si pri portovani shaderu na linux dali docela zalezet, za zbytek nejspis muze kvalita openGL implementace na nvidii. Vubec bych se teda nedivil, kdyby brali v potaz jen nvidii a jeji oGL rozsireni (uz to tu nekdo zminoval).
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
Ilfirin avatar 24.8.2009 10:55 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To byla jen otázka času.
Luboš Doležel (Doli) avatar 24.8.2009 11:00 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud mají Mac port, tak co je za problém s portem na Linux?
24.8.2009 18:17 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý

Velikost trhu, co jiného.

Zatímco velikost codebase enginu a hry roste, linuxový desktopový trh nikoliv, to samé optimismus, že se to kdy podaří změnit.

Ono nejde jen o zaplacení toho vývojáře(ů), to máte navíc testery, technická podpora na fórech, nesmíte to mít o moc horší nebo pomalejší než Win port, nebo pomalejší na ATI než na NVidii, protože případná negativní reklama je horší než nevydat port vůbec.

Mac má řádově procenta, linux tak jedno, to je rozdíl a navíc uživatelé Macků jsou mnohem ochotnější za sw a služby platit.

No on tam píše, že snad kdyby mohl brát v potaz na linuxu pouze nvidia ovladače, pak by se o tom snad dalo uvažovat:

It  probably wouldn't be all that bad to get it running on the nvidia binary drivers, but the chance of it working correctly and acceptably anywhere
else would be small.

..ale nevím jestli se spíš nevymlouvá. Hmm, jaké další ovladače? Ještě ATI a to je vše. Intel není zrovna herní karta.

Nevíte někdo, jaké GPU podporuje na Mac platformě. Taky jen NVidii?

thingie avatar 25.8.2009 01:28 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý
S binárníma nVidia ovladačema máte z pohledu 3D střílečky systém tak blízký windows, až je skoro zaměnitelný, takže to dává určitý smysl.
Růžové lži.
26.8.2009 14:50 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý

Tuhle informaci jste vzal kde? Hra je napsaná pro OpenGL / DirectX ne pro ovladač GPU. Maximálně tak hra může potřebovat nějakou OpenGL extenzi, kterou jiná karta neumí, neoptimální, nebo tam má bug.

thingie avatar 27.8.2009 10:52 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý
nVidia ovladače v podstatě ignorují všechnu linuxovou infrastrukturu, s tím, že maximum kódu je společné. A víc systému do takové hry nezasahuje. Vzhledem k tomu, že zbytek systému tu hru zase moc nezajímá (čtení pár souborů? ta trocha síťování? prosímvás), tak se dá klidně říct, že je to nakonec psané na ty ovladače.
Růžové lži.
15.9.2009 16:26 eoj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý
To by mě zajímalo, co si představuješ pod pojmem "ovladač". V každém případě jsi napsal nesmysly.
25.8.2009 09:13 wolf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý

"No on tam píše, že snad kdyby mohl brát v potaz na linuxu pouze nvidia ovladače, pak by se o tom snad dalo uvažovat:"

 

Možná mě šálý paměť. Ale nebylo to v době vydání Doom3 obdobně? Tedy, že Doom3 chodil jen na nVidii. Pokud se nepletu tak ano. A tehdy to nikomu nevadilo.

Salamek avatar 24.8.2009 12:12 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zrova tahle har vypadá celkem luxusně, štvalo mě že fallout 3 není pro lin a teď mě bude štvát i tohle PS: Viděl jsme jen video, to má být postkapitalistické RPG nebo jen FPS ?
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
Bilbo avatar 24.8.2009 14:45 Bilbo | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ono k nejnovejsimu Wolfensteinovi od idSoftu neni dokonce ani linuxovy server (byt se planuje), linuxovy klient se zda se neplanuje vubec. Coz ve spojeni s punkbusterem (ktery pod wine nechodi a pravdepodobne nikdy chodit nebude) pravdepodobne znamena ze to pod linuxem proste nepojede.

Takze zustat u starych dobrych her co jeste pod linuxem sly nativne :)
Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
vain avatar 24.8.2009 14:54 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Port ID Tech 5 na Linux nejistý
S Wolfensteinem (tím posledním) nemá ID Software tolik společného, dělali to především jiní. ID Software se zapojilo víc do Quaka 4 (tam klient je) než do Wolfensteina, který sice je pod jejich křídly a na jejich enginu, ale není to prostě zbrusu ID Software, proto mě absence Linuxového klienta až tak nepřekvapila (i když je to Doom 3 engine a proto by se dal očekávat).
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.