Portál AbcLinuxu, 3. prosince 2025 14:33
Nezávislá herní společnost Wolfire vydala ve svém blogu zápisek Proč byste měli používat OpenGL, a ne DirectX. Článek stručně popisuje historii a taktiky MS ohledně DirectX. Dále říká, že OpenGL vždy mělo lepší funkce, jako první, a to vše v otevřeném standardu.
Tiskni
Sdílej:
), ale s tou kostkou fakt nevím. Každopádně když mi někdo ukáže tu samotnou kostku s průhledným pozadím a za tím okna, budu věřit. Nejlépe jako video, nebo link na zdroják, screenshot se dá zfalšovat. Já se mezitím zkusim najít ten link na tu DirectX kostku, někam jsem to zahrabal.
)
Jen mi trvalo půl dne rozjet ty **** drivery na r100 grafiku.
Ale OK, věřím.
Je třeba říct, že OpenGL nahrazuje pouze Direct3D.
Není OpenGL starší než Direct3D?
Když mi řeknete, jak v OpenGL vytvořím např. pitomou rotující krychly s průhledným pozadím (nikoliv průhlednou krychly), aby pod ní byly vidět okna, zjistíte, že to nejde, protože OpenGL.Jardíku. Kdybys aspoň neplácal voloviny.
32bit šmejďárna! Ale pravda, ve wine se dx použít dá.
Ale párkrát už jsem četl, že source engine je modulární dost na to, aby se oGL podpora dopsala a udělala se linuxová verze. Kde tomu vězí, ale nevím.
)
Velke AAA herne tituly su dost zlozite a komplexne kde len tak nieco prepisat neni zasa take jednoduche.V podstate vecsina hlavnych enginov su len evolucne upgradnute starsie verzie, nehovoriac ze aj vdaka licencovaniu to nemoze byt bordel ktory pada kazdu chvilu (teda ak je korektne pouzity). Nehovoriac ze herne servery (myslene ako server side danej hry) musia byt stabilne pretoze mnohe bezia ako aj platena sluzba. Mimochodom niekde som cital rozhovor prave s Carmackom (hlavny programator Id softu, Quake etc.) kde spomenul ze otestovali zdrojove kody v nejakom kupenom analyzatore zdrojoveho kodu a vypadlo z neho menej chyb ako z bezneho komercneho softu.
A co sa tyka OpenGl tak si pametam stare "profesionalne" casy v druhej polovici 90tych rokov, kamarat mal profi OGL kartu Permediu alebo Oxygen uz fakt neviem a teda bol to porod. Pravdepodobne koli ovladacom ale vysledok bol strasny.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.