Portál AbcLinuxu, 12. května 2025 15:50

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
tsLnox avatar 12.3.2008 20:50 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Otevření? Na tom bych ani tak netrval, svět na tom nestojí. Pokud ty drivery budou dost kvalitní (vytáhnou z karty všechno co v ní je), tak mi je jedno jestli kompiluju nebo instaluju binární balík...
Amest I bovvered, forsooth?
12.3.2008 21:30 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Někdo se třeba na ně rád koukne :)
Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
Petr (DotaZ) Jakubec avatar 13.3.2008 09:54 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
jo, treba vyvojari z ATI :-)
13.3.2008 14:50 latrína
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
no, ale nevím jak jim to pomůže...že (:
12.3.2008 21:47 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
S otevřenými drivery může pracovat víc lidí - nehrozí například, že najednou nepůjdou použít, protože se mezi verzemi v jádře něco změnilo.

Opravování chyb bývá rychlejší a když se někde objeví chyba, tak nehrozí, že by si ji vývojáři jádra a toho driveru přehazovali s tím, kdo za to může...

Na druhou stranu se musí nechat, že binární ovladače od nVidie patří mezi ty lepší a míň problematické.
Quando omni flunkus moritati
12.3.2008 22:01 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Pro mě jsou otevřené drivery pod svobodnou licencí naprostou prioritou, věcí té největší důležitosti. Vždycky jsem byl fanouškem NVidie, ale teď po té co ATI/AMD uvolnilo specifikace svých karet už nikdy nic jiného než ATI (nebo Intel) nekoupím, Nvidia již do mého počítače nesmí (pokud samozřejmě nepřehodnotí svou politiku a taktéž nevydají specifikace).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
tsLnox avatar 13.3.2008 08:50 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Tak to jsi asi štastný člověk, že? Já jsem totiž (ne moc štastným) majitelem Sapphire Radeon X1550 (512MB, neptejte se za kolik, to donesl odkudsi táta). Poslední fglrx mi padaly, tak jsem musel nainstalovat o verzi starší, chtěl jsem hrát Battle for Newerth, s ATi drivery jsou problémy, chtěl jsem hrát WoW, spustím wine wow.exe -opengl, sice pěkně svižné, ale nevidím postavu... Aspon že Warcraft 3 a CSko (bohužel jen NS) fungují jakžtakž jak mají... :-) Dobře, třeba časem ATi budou dobré. Ale do té doby jsou pro mě nepoužitelné (i když je fakt, že kdysi jsem na starém stroji měl 64MB Nvidii a ten driver jsem na !!!Debian!!! instaloval asi tak den...)
13.3.2008 10:11 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Nedávno jsem se půl dne snažil rozchodit ATI Radeon X1550 – s driverem radeon pro jistotu ani nenaběhla Xka, s driverem fglrx se sice zobrazil přihlašovací dialog WDM, ale do tří vteřin byl systém spolehlivě v kopru (ne Xka, celý systém). Pak jsem tam vrazil jakousi NVidii (8600GT) a všechno fungovalo ihned (driver nv, drivery od NVidie jsem ani nemusel zkoušet). Všechno z Debianu testing. Věcí té největší důležitosti je tak nějak funkčnost systému – říkat cokoliv jiného pro mne není víc než úsměvná póza.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
13.3.2008 10:27 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Jen póza by to byla, kdybych se toho následně nedržel, což se však držím :-)

Vývoj otevřeného RadeonHD driveru (založeného na vydaných specifikacích) pokračuje velmi pěkně a jsem si jistý, že brzy překoná uzavřené ATI drivery a bude minimálně stejně tak kvalitní, jako otevřené Intel drivery (tedy velmi kvalitní, kvalitnější než uzavřené NVidia drivery).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
13.3.2008 14:55 latrína
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
velmi kvalitní otevřené Intel drivery? si děláš úplně kozy, nic takového jako kvalitní intel drivery neexistuje, stojejí úplně za hovno, imrvére mě padaj ikska a na těch ostatních intel kartách je to tak naprd. ale zato se vyžívám v tom, že nemám ty vaše ještě horší zmrveniny od nvidie a ati (: chi
13.3.2008 16:07 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
To si tedy kozy nedělám :-) Mám zkušenost z vícero strojů s Intel grafikou (především notebooky) a s žádným padáním Xek nebo jinými nestabilitami jsem se nesetkal. Opensource Intel drivery jsou IMHO ty nejkvalitnější grafické drivery na Linuxu vubec (ať už při srovnání s ostatními opensource drivery, nebo při srovnání s proprietárními drivery). Znáš snad nějaké lepší drivery?
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
16.3.2008 09:57 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Ja mam intel a problemu s ni jsem mel dost, musel jsem rozchozovat suspend to ram, pomoci vbetool, potom ale v debianu aktualizovali ovladac i810 na intel a prestalo to uspavani fungovat uplne, takze sem ztravil asi pul dne hledanim v cem je problem, protoze vzdy po probuzeni to vytuhlo a musel sem delat restart. Potom jsem chtel zkusit Archlinux, moc se mi líbil, ale nefungovala 3D akcelerace - teda vypadalo to napul ze funguje napul ze ne, ruzny artefakty ve hrach proste divny.. glxinfo psalo ze direct rendering: NO ale 3D aplikace fungovaly, ale divne, dneska jsem na to prisel, byl tam nainstalovan nakej ovladac od ati, nahradil jsem ho libgl a ted to funguje (to ale neni chyba ovladace), ale stejne musim pouzivat driver i810 protoze s intel nejde uspavani.
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
16.3.2008 10:03 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Sakra ty chyby :-(

Jeste jsem si vzpomnel ze rozchodit dualhead na i810 ovladaci je trosku problem, sice to jde ale nesmi se odpojovat externi monitor, nebo uspavat do ramky, chova se to v ruznych situacich zkratka divne, mozna je to opraveno v ovladaci intel, ale tam zas navim jak na uspani :-(

Na desktopu mam nvidii a tam je to v klidku - suspend jde bez vbetool - ale kdyz pripojim televizi tak uz ne, nastesti tvout uz nepotrebuju.
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
Milan Vít avatar 15.3.2008 13:22 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Přeju upřímnou soustrast. Já právě aktualizoval ovladače k mé ATi (Radeon 9250, tzn. používám open-source ovladače) a budu muset řešit problém, kterému jsem se skvěle fungujícími closed-source ovladači od nVidie nikdy čelit nemusel. Totiž, že Xka nefungují ani v naprosto obyčejném rozlišení 1280x1024. A snad nemusím ani zmiňovat, že se starou verzí samozřejmě žádný problém nebyl.

Ale je fakt, že se můžu utěšovat, že používám open-source. Což mi určitě vynahradí čas, který ztratím řešením tohoto problému.
„There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
michich avatar 16.3.2008 10:45 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Ty píšeš, jak kdyby ten proprietární ovladač byl zárukou bezchybnosti. Mám už dlouho taky Radeon 9250 a žádný problém. Doufám, že jsi aspoň nahlásil bug.
12.3.2008 22:25 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Open Source driver je dolezity. Iba taky sa moze dostat priamo do X.org a tym padom do kazdej distribucie - a zrazu vsetky nVidia karty budu fungovat same od seba, bez potreby cokolvek instalovat.
12.3.2008 22:34 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Jo to bych viděl jako hlavní plus, navíc se pak může na vývoji podílet víc lidí a to by asi taky pomohlo ovladači. Ale jsem spokojen i tak jak je to teď, jsem rád, že vůbec drivery jsou a že s nima nejsou problémy.
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
David Heidelberg avatar 12.3.2008 22:52 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takže zpět do reality.. šance, že:

1) nVidia otevře svoje ovladače je nulová.

2) začne podporovat Nouveau ovladače je tak 10%

3) vydá dokumentaci k svým kartám je tak 25%, protože to nemá zapotřebí (binární ovladače jsou poměrně kvalitní)
Mobilní telefony a tablety s GNU/Linuxem v roce 2020. Proč byste se měli zajímat?
tsLnox avatar 13.3.2008 08:51 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Jo, to je fakt :-) Nevím, čeho si myslí že dosáhnou...

I když... Třeba se stane zázrak :-)
13.3.2008 10:33 sartori | skóre: 7 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Na otevrene drivery kaslu, jedine co bych opravdu ocenil je HW podpora dekodovani videa.
13.3.2008 13:56 Tomas Vesely
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na otevrenych driverech od nvidie bych videl jedinou realnou vyhodu - mohly by byt obsazeny v distribuci, napr. na live cd. Jinak ackoliv jsem priznivcem open source na nvidi nedam dopustit. Mam dva notebooky s geforce 5650 a gt8600. A pak jeden stolni pocitac s ati 9800 a x800. U ati jsem zkousel radeon - bezel stabilne, fungoval i akcelerovany desktop, ale hrat se na tom nedalo. fglrx sice jisty oproti windows nizsi vykon slibovalo, jenze po prepnuti do konzole a zpet cerna obrazovak(zkousel jsem desitky navodu jak tomu zabranit a zadny nefungoval).

U nvidie, mi bez problemu fungoval jak ovladac nv, tak nvidia. Jediny problem nastal v posledni dobe, ze od nvidie musim na 5650 instalovat legacy ovladac, protoze tu kartu z tech novych uz vypustily.

U uzavrene nvidie vidim nekolik dobrych veci: 1)Zaklad je stejny pro vsechny operacni systemy - tudiz provedene optimalizace funguji i v linuxu. 2)Jaderna cast je open source - to resi velkou cast problemu s kompaktibilitou - ovladac se da upravit pro jinou verzi jadra. 3)Je stabilni a rychly(alespon dle meho pocitu :)
michich avatar 13.3.2008 14:35 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
2)Jaderna cast je open source
Ne, jenom malý wrapper.
13.3.2008 16:03 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Proprietární NVidia driver moc stabilní není - při normálním 2D sice ano, ale se zapnutým akcelerovaným OpenGL desktopem nebo při hraní si s některými OpenGL aplikacemi (třeba Google Earth) se jednou za čas stane, že natvrdo zatuhnou Xka.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
13.3.2008 16:28 thl | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Hmm, tak spíš máte nestabilní celý systém, když vám padá opengl na Nvidii.Pravidelně instaluji nejnovější binární ovladače Nvidie cca 4 roky a nějaké padavosti X serveru jsem si nevšiml.Btw jedu na testovacím Gentoo.
13.3.2008 16:52 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Tuhle zkušenost mám z vícero strojů s NVidia grafikou (různé distribuce, různé verze ovladačů). A to během dlouhého časovéh úseku (několik let). Takže ne, opravdu to není "nestabilním systémem".

Není to tak, že by se to stávalo nějak pravidelně a často. ale prostě jednou za čas se to stane.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
13.3.2008 18:05 thl | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Jak dlouhý časový úsek je "jednou za čas"? Za 4 roky jsem vystřídal 4 různé karty.Hromadu ovladačů, první pád xserveru nastal včera. Zvětšoval jsem okno jednoho programu pomocí levýalt+pravétlačítko myši a dostal jsem se za okraj obrazovky. Tuto činnost provádím v mnoha programech mnohokrát denně.V dotyčném programu jsem to opakoval několikrát a stalo se to jen s jedním podoknem opakovaně.
14.3.2008 09:22 latrína
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
nejspíš problém xserveru,u mně na intelu se to děje taky,většinou to způsobí yakuake + něco dalšího. ale stejně si myslím že za to můžou ovladače(:
15.3.2008 13:26 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
U mě je jednou za čas přibližně jednou za týden; jádro vyspamuje všechny terminály hláškou o OOPSu, General Protection Faultu, IRQ - nobody cared nebo něco takového a málokdy s tím můžu dělat něco jiného, než vyresetovat (žádná reakce na klávesnici)

V syslogu si potom dohledám call trace a v 99% případů za tu chybu může nvidia modul...
Quando omni flunkus moritati
Shadow avatar 15.3.2008 16:24 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Jo, tak přesně tohle znám velmi dobře. Akorát se mi to svého času stávalo dokonce častěji.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
17.3.2008 06:45 6205
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další otevřený dopis s cílem otevření NVIDIA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V poslednom obdobi nvidia vydava rychlejsie nove verzie linuxovych driverov, takze je vidiet nejaky ten zaujem. Ci su otvorene je mi ukradnute, ale keby udrzovali repozitare pre napr. 10 najrozsirenejsich distribucii, to by bolo zaujimavejsie.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.