Portál AbcLinuxu, 22. července 2025 15:37


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
10.2.2009 12:03 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Operu používám již nějaký ten pátek. Řekl bych, že její hlavní výhoda je bohužel také její slabinou.. Moc toho umí. Uživatelům se zdá nepřehledná a tak většinou po první chvíli odcházejí zpět k FF, kde si stejně nainstalují stejné doplňky, jaké má Opera již po instalaci, ale je to pro ně prostě přehlednější :-)
/--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
10.2.2009 12:29 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

jestli to nebude tím, že uživatel místo 50 doplňků, které nepotřebuje (Opera), nainstaluje 10 jiných podle svých osobních potřeb (Firefox)

10.2.2009 13:23 Miroslav Cyroň | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
No, mně Opera přijde podstatně jednodušší než Firekoks. Žádnné shánění zabugovaných doplňnků Franty Vopičky. Výborný stahovací dialog (hlavně KAM), navazování, torrrent. A taky mejl, rss, pro což se musí uživatelé FF naučit ještě další program. Defaultně má FF hnusné písmo a (mně) nevyhovující klávesové zkratky. A nepište přenastavit, tohle se totiž Opeře právě vyčítá...

Možná jsem blb, ale FF je na mně příliš složitý a nechápu jej.
Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
10.2.2009 13:37 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Blbové jsme oba :-)

Mě přijde složitá Opera. Ale možná bych ji mohl znova po 20 zase jednou zkusit... alespoň je to Qt, že ...

=^..^= AmigaPower® avatar 10.2.2009 14:00 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Mně přijdou jednoduchý oba dva a oba dva taky podle nálady používám. FF mi přijde o hodně rychlejší, Opera zas o hodně stabilnější.
xxxs avatar 10.2.2009 20:57 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
u mna je to naopak. opera nizka stabilita s vysokou rychlostou. primarne pouzivam konqueror.
10.2.2009 14:03 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

To pismo se mi teda vubec nelibi v Opere, je strasne rozmazane ... asi nejaky boostly antialiasing. V FF je pismo vyhlazovane jen decentne ...

10.2.2009 14:24 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
To myslím záleží, jestli ji člověk používá v prostředí založeném na GTK nebo na QT - pokud na QT, tak je písmo takové, jako ve zbytku prostředí, pokud v GTK, musí se to separátně nastavit (třeba přes kcontrol nebo tak něco).
Dent avatar 10.2.2009 14:25 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

www.abclinuxu.cz/poradna/linux/show/252020 Nějak takhle rozmazané?

10.2.2009 14:35 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Jj, myslim, ze je to to same, co u me.

10.2.2009 14:58 Miroslav Cyroň | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Já to mám posunto - v Opeře OK, ve FF kostrbaté až hrůza. Mandriva různé verze, GNOME i KDE.
Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
Dent avatar 10.2.2009 15:09 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Nikdy se mi nepodařilo nastavit fonty v Qt aplikacích tak, aby byly shodné se současnými Gtk. Kdoví, proč tomu tak je.

Drom avatar 10.2.2009 22:12 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Uff, a Vam vadi ten font v Opere? Me spis zarazilo, jak osklivy je to pismo ve FF :)
Dent avatar 10.2.2009 22:36 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

To bude subjektivní. Mě osobně by vyloženě nevadil ani ten "styl" Opery (ačkoli ostré tenké písmo ve FF je mi milejší), ale v jednom systému bych rád měl písmo nastavené stejně.

belisarivs avatar 10.2.2009 12:31 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Je to o tom, ze FF do zacatku umi malo a uzivatele si pridavaji postupne nove doplnky , takze se ho uci pozvolna. Opera hodne z toho umi hned, ale pro noveho uzivatele je to napor.

IRC is just multiplayer notepad.
Milhouse avatar 10.2.2009 12:36 Milhouse | skóre: 15 | blog: MilhouseLand
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
+1
"...naše práce není vidět, ale je důležitá!"
10.2.2009 13:00 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Do firefoxu se hlavně doplňky přidávají snáz, a konfigurační dialogy opery mi přijdou někdy nepřehledné.

10.2.2009 13:35 Miroslav Cyroň | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Já to neumím. V Opeře vše levou zadní. A bez restartu. FF asi pomáhal psát Bill - restart, restart, restart. Bez restartu ani změna stylu.
Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
10.2.2009 13:39 Miroslav Cyroň | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
stylu - skinu
Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
10.2.2009 13:40 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Já to neumím.

No, ono to staci najit na netu a kliknout na odkaz. (jde to ale i pres nastaveni ...)

10.2.2009 13:55 Miroslav Cyroň | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
A jsou popisky česky? Myslím to vážně, čínštinu louskat nehodlám.
Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
10.2.2009 14:00 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Ano

http://www.czilla.cz/doplnky/rozsireni/p/firefox/

10.2.2009 14:19 Miroslav Cyroň | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Dobře. A teď: je to česky i z menu (tipuji spíše viz snímek dole) a jsou česky i nastavovátka těch rozšíření (jasně že myslím jen ty nejběžnější)?
Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
10.2.2009 14:20 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Vsechny rozsireni na onom odkazu jsou kompletne lokalizovane do cestiny.

10.2.2009 14:32 Miroslav Cyroň | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Dobře, beru na vědomí.
Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
10.2.2009 14:00 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Příloha:

tak nevím. jsou činsky nebo česky? :-D

10.2.2009 14:08 Miroslav Cyroň | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Mno, u toho popisu já vidím nějakou arabštinu, či co to je :-D
Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
10.2.2009 16:05 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

To bude angličtina. Když jsme to brali chyběl jsem :-D

10.2.2009 16:15 Miroslav Cyroň | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Jo, jo. Albánštinu jsem hned poznal. Ale nechěl jsem být za moc chytrého. :-)
Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
12.2.2009 05:58 billgates | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
To vies, niektori pouzivatelia vedia anglicky a ti ostatni by sa to mali naucit tiez, kedze to dnes patri k vseobecnemu vzdelaniu. Taktiez odporucam prejst si stranky validatorom, je tam zopar chyb.
=^..^= AmigaPower® avatar 12.2.2009 08:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Když už jsme u všeobeckého vzdělání, tak začněme diakrityky...
12.2.2009 08:38 billgates | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Tak zacnite.
12.2.2009 11:48 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Diakritiku znam a obcas i pouzivam. To, ze umim anglicky neznamena, ze ji musim pouzivat.

11.2.2009 04:33 w
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Pozvolna se učí, že jsou doplňky nekonzistentní, nefunkční a neexistující. Proto stále používám Operu.
10.2.2009 13:29 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Hlavní výhodou je, že při několika desítkách otevřených tabů si navzdory svým doplňkům bere méně CPU a RAM, než FF bez doplňků.
10.2.2009 13:39 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Vse je o preferencich. Pokud mas 512 MB RAM a zaroven potrebujes mit najednou otevrenych 50 tabu, Opera je asi pro tebe vhodna (Links bude jeste lepsi, ten ti jich zvladne aspon 500!).

U me to uz okolo desitky zacina byt neprehledne a stejne z nich aspon polovinu nepotrebuju (na takovy multitasking fakt nemam mozek ...).

10.2.2009 13:52 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Vím, že to byla nadsázka, ale Links se na toto fakt nehodí (hlavně nemá zoom, afaik). Mám 2 GB RAM (na kompech s 1 GB a 512 MB je rozdíl, pravda, výraznější), těch 50 tabů vznikne spíš tak, že něco otevřu a odložím to a dostanu se k tomu třeba za dva dny, mozkový multitasking taky moc nemám. (Ostatně, impulzem k přechodu na Operu pro mě vlastně byla jiná věc: Firefox nezvládal svislé oddělovače v URL domovské stránky, Epiphany nezvládala nechtít defaultně pracovat v offline módu a Seamonkey nezvládala některé neobvyklé znaky v URL při jeho otevírání z odkazu v Pidginu.. podotýkám že s volbami na parsování utf8 v URL v about:config jsem si docela pohrál. Nižší zátěž Opery byla jen takovým bonusem. Ale to je fakt jedno.)
10.2.2009 13:37 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Nejhorší je, že pak člověk shání program, který umí rozumě jednu základní funkci (elektronicky podepsat a šifrovat e-mail), řekne si "Opera umí všechno" -- a zjistí, že tu základní funkci neumí ani rozumně, ani nerozumně, ale vůbec.
10.2.2009 15:18 Allstar
Rozbalit Rozbalit vše Opera

No me Opera vzdy prisla jednodussi, rychlejsi, efektivni. Spis jde o to ze dnesni PC uzivatele nejsou schopni myslet systematicky.

=^..^= AmigaPower® avatar 10.2.2009 13:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co vůbec zanamená to "bundlování" ??? :-D
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
10.2.2009 13:31 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
spaní ve společné posteli před svatbou, bez toho aby došlo k pohlavnímu styku.. jednou to tu kdosi (ty?) vyhledal jako původní význam slova bundling a utkvělo mi to v paměti.
10.2.2009 17:59 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Tyjo... to by v tomhle případě docela sedělo, ne? :-)

10.2.2009 18:20 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Původní významy jsou podle OED jiné, ale toto by odpovídalo tomu, co píšete: To sleep in one's clothes on the same bed or couch with (as was formerly customary with persons of opposite sexes, in Wales and New England).

10.2.2009 13:40 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Proč musí kolem stanoviska, že lidé z Mozilly nejsou nakloněni povinnému bundlování, být tolik plácání? To to nemohli říct přímo EK a vynechat si honění vlastního ega? Marketing firefoxu je založen na hype a virálním marketingu (a bezpečnosti a někdy i pocitu "být lepší než okolí"). Takový marketing by mohl utrpět ztrátu, kdyby byl někomu firefox předhazován po instalaci windows. Bylo by to možná i nespravedlivé opatření vůči MS.
Connor also attacked Opera's claims that bundling harms competition. "Opera's asserting something that's provably false," Connor said, referring to Firefox's ever improving market share, which now stands at just over 20% worldwide. "It's asserting that bundling leads to market share. I don't know how you can make the claim with a straight face," he said.
Menší podíl firefoxu, který je zadarmo a propagován dobrovolnickou kampaní, je imo těžko důkazem toho, že bundlování ie k windows jako majoritnímu operačnímu systému nevede ke zvyšování podílu ie. Z historických čísel ie vs. netscape jasně vyplývá, že bundlování vede ke zvýšení podílu na trhu.
Only Sith deals in absolutes.
10.2.2009 13:56 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Marketing Firefoxu není postaven na tom "být nejlepší", ale "být aspoň o trochu lepší než MSIE". To může fungovat ve světě, kde je MSIE a alternativní Firefox, ale jakmile by to začalo být "můžete si vybrat z několika prohlížečů", bude to pro marketing Firefoxu oříšek...
10.2.2009 14:30 Miroslav Cyroň | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Naprosto přesně. Microsoft i Mozilla mají výborý marketing. Opera (a taky Linux :-( ) mají marketig mizerný.. A vo tom to je.
Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
10.2.2009 17:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

A jak tedy vysvětlíte, že oproti Firefoxu Opera po 10 letech kromě mizerného podílu na trhu není schopna oslovit ani odborníky?

kyknos avatar 10.2.2009 17:19 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
sice nejsem odbornik, ale ja jsem za operu vdecny
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
10.2.2009 17:39 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Já netvrdím, že Opera nemá existovat, nebo že nikomu nevyhovuje nebo že je špatná. Ale pohádkám o tom, že by se prakticky celá odborná veřejnost nechala strhnout marketingem a nedoporučovala nejlepší věc, prostě nevěřím.

10.2.2009 18:09 Miroslav Cyroň | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Z Vašich názorů se dá odvodit:

Windows je špička, Linux je šmejd.

Trabant je lepšíí než Ferrari.

Hov jsou chutnější než párky (miliardy much potvdí).

Atd.
Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
10.2.2009 17:21 Miroslav Cyroň | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Velice mizerným marketingem.
Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
10.2.2009 17:28 Miroslav Cyroň | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
A nedal jste tam jiný odkaz než jste zamýšlel? :-D
Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
10.2.2009 17:34 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Nedal. Nedivil byste se, kdybyste se na ty odkazy aspoň obtěžoval podívat a porovnat. :-D

10.2.2009 17:53 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Jinými slovy je naprosto žalostné, že PR oddělení Opery už asi 5 let let musí webovou stránku s úspěchy Opery vycpávat prakticky výhradně oceněními mobilní verze a není schopno (nemůže) tam umístit vůbec nic lepšího. Jaký to propastný rozdíl oproti stránce s úspěchy Firefoxu, kde se s těmi méně významnými ani nechlubí, přestože Opera ano (např. Download.com Top Rated a další).

Drom avatar 10.2.2009 22:19 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Me prijde smutny uz to samotny vychloubani se...
10.2.2009 22:42 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Mě přijde smutné to, že existují lidé, kteřé nemohou unést, že je něco úspěšné a sebevědomé natolik, aby si vystavilo ocennění tak jako sportovci medaile nebo Stanley Cup není schován nikde ve skříni nebo pod postelí ale ve výkladní skříni, kam patří. To je totiž normální.

10.2.2009 15:03 peto
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows

Menší podíl firefoxu, který je zadarmo a propagován dobrovolnickou kampaní, je imo těžko důkazem toho, že bundlování ie k windows jako majoritnímu operačnímu systému nevede ke zvyšování podílu ie

nie vsade je to dokazom ,ale niekde je

Pre porovnanie si dovolíme pripojiť aktuálne štatistiky z návštev serverov Živé.sk aj MobilMania.sk. Z nich vyplýva, že medzi prehliadačmi sa najlepšie darí Firefoxu, ktorého verzia 3.0 má podiel na trhu okolo 42 percent, resp. tesne pod 40 percent v prípade MobilManie. Firefox 2.0 je stále ešte dosť používaný – 5,5 až šesť percent našich návštevníkov využilo pri prístupe na naše stránky práve starší Firefox.

Ďalší dôležitý hráč je IE, ktorý má celkovo podiel 33,1 percenta. Novšia verzia IE7 si môže na svoje konto pripísať podiel 17,3 percenta, IE6 14,6 bodu. Podobné výsledky sú aj MobilMania.sk, no IE6 má tam podiel 16,5 percenta a zaostáva za IE7 menej. Už tradične sa dobre darí aj Opere, ktorú využíva k prehliadaniu našich stránok cez 14 percent návštevníkov. Verzia 9.6x má 10,3 percenta.

 

Pri operačných systémoch sa jasne darí platforme Windows, ktorú využíva (má na počítači nainštalovanú) 97 percent návštevníkov Žive.sk aj MobilManie.

www.zive.sk/Spravy/Firefox-30-ma-nasliapnute-byt-dvojkou-trhu/sc-30-a-281195/default.aspx

Ake dominantne postvene IE je tu?

 

a vy bratia ste na tom podobne

www.atinternet-institute.com/en-us/browsers-barometer/firefox-march-2008/index-1-2-3-127.html
 

10.2.2009 15:27 komat
Rozbalit Rozbalit vše Open Source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Prekvapuje me ze nikdo nezminil hlavni rozdil mezi operou a FF - ze opera neni open source. Osobne to povazuju za dost zavazny problem a hodne se divim ze nekdo ma odvahu pouzivat tak citlivy software jako webovy prohlizec aniz by mel alespon elementarni jistotu co mu tam vlastne bezi. Vy co Operu pouzivate - opravdu vam to nevadi??

10.2.2009 16:13 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source
Přesně tak, také mi nejde do hlavy, jak může mít Opera tolik zarytých fanoušků mezi uživateli Linuxu, kterým by mělo záležet na otevřenosti software. Já bych třeba proprietární software nikdy nepoužíval, pokud existují ucházející svobodné alternativy...

I když ono jich možná tolik nebude, jen těch pár je hlasitých ;-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
10.2.2009 16:30 Miroslav Cyroň | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source
Mněna open-close nesejde. Nemám rád jen tzv freeware - s eulou. Jinak pokud je to "tady máš binárku a dělej si co chceš" mi nevadí.

K bezpečnosti: Je důvěryhodnější closed profi Opera nebo open rozšíření nejasného původu?
Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
10.2.2009 17:22 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source
  1. Extensions which are found to be unsafe can be promptly disabled worldwide by Mozilla admins using a remote centralized mechanism.
  2. Extensions enjoy a safe and very effective update mechanism, which allow security updates to be deployed almost instantly.
  3. The vast majority of Firefox extensions are open sourced. Those hosted on AMO, where Firefox sends you to safely install add-ons, must allow per-policy code reviews, therefore even in those rare cases where native executable code is included, this must comes with its sources, no matter the license. This allows manual screening against malicious extensions (all the hosted add-ons are also automatically scanned by anti-virus software anyway), or more focused security code reviews like the one Wladimir Palant performed recently.

http://hackademix.net/2009/02/07/browser-plugins-add-ons-and-security-advisers/

10.2.2009 17:47 Miroslav Cyroň | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source
Uznávám, je to promakané. Ale nemám důvod nevěřit profi Opeře.
Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
kyknos avatar 10.2.2009 17:13 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source
radeji bych pouzival svobodny software - a take firefox pouzivam na strankach, kde lze jeho chovani oznacit za "uchazejici"

existuji vsak stranky, kde musim spustit operu, protoze nejsem masochista
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
11.2.2009 09:51 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source

No já nevím, ale moje praxe je spíš opačná. Když občas vlezu do Opery, tak se mi stane, že musím zpět do Firefoxu. Naopak když jsem v lišákovi (95+%), tak se mi ještě nikdy nestalo, že bych kvůli něčemu musel do Opery...

kyknos avatar 11.2.2009 09:55 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source
tak to ti zavidim

ve firefoxu jsou nepouzitelne napriklad googlemapy s vynesenymi ikonami kesi na geocaching.com, totez v bledemodrem nejake jine mapy na geocaching.cz - v opere funguje bez problemu, ve firefoxu zoufale pomale a casto se to nenacte vubec. ale to uz se to resilo. v tomesove firefoxu to funguje :)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
12.2.2009 11:20 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source

Ano, chceš dodat screencast, abys nevypadal jako debil?

kyknos avatar 12.2.2009 13:24 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source
a uz sis na gc.com udelal a zaplatil ucet nebo to jako debil porad testujes bez realnych dat? a uz sis nainstaloval linux, nebo to jako debil porad testujes ve windows?
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
14.2.2009 16:27 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source
ve FF nefungoval např. objednávkový formulář ufonu, v Opeře ano.. uznávám, že to není reprezentativní příklad (ten web byl v asp.net)
10.2.2009 16:16 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source
Po několikerém nahlédnutí do zdrojáku FF mám pocit, že je skoro jedno, že FF je opensource. Jistotu, co mi v počítači běží, z toho nemám žádnou. Věřím, že programátoři Opery i FF se snaží neudělat prohlížeč nebezpečný -- to je tak to jediné, o co se můžu opřít.
10.2.2009 17:23 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source
Nevím jak vám, ale mně nejde jen o faktickou schopnost mně samého porozumět kompletně kódu, o tom si v případě monstra jako jsou produkty Mozilly vážně nedělám iluze. Jde o to, že v případě nějakého backdooru, spyware či čehokoliv podobného by se o tom zcela určitě někdo dozvěděl. Není problém něco takového pak v kódu dohledat. U proprietárního produktu v tomhle člověk nikdy nemůže mít jistotu.

Dále řešení bezpečnostních problémů _je_ u open source rychlejší než u closed source (viz třeba pomalost řešení známých bezpečnostních chyb v Internet Exploreru oproti rychlosti řešení bezpečnostních chyb třeba právě ve Firefoxu, byť sám Firefox nepoužívám).

Ale to hlavní jsou z mého hlediska principy. Svobodný software má pro mě vždy větší hodnotu než proprietární software, já si oné svobody velmi cením. Jsem zkrátka idealista a co je nejhorší, jsem na to hrdý :-P
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Shadow avatar 10.2.2009 17:38 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source
Nejste sám. +1
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
10.2.2009 18:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source
Přítomnost aktivního backdooru nebo spyware by někdo dřív odhalil analýzou síťové komunikace, než kontrolou zdrojáků. Navíc asi málokdo si kompiluje FF ze zdrojáků, většina lidí používá již hotové binární balíčky – ať už od Mozilly nebo distribuční. Rychlost oprav záleží především na postoji vývojářů a případně producenta software – firma klidně může reagovat během pár hodin, jako se může čekat na jediného aktivního vývojáře OSS projektu, až mu za měsíc skončí zkouškové. Obecně má opensource k rychlým opravám blíže než proprietární software, stejně jako je o málo větší pravděpodobnost odhalení chyby nebo backdooru v kódu. Ale význam těchto pravděpodobností bych nepřeceňoval.

Pro mne osobně není OSS otázkou principu, zdrojový kód má pro mne význam jedině v okamžiku, kdy mi k něčemu je – dokážu jej opravit, pochopit nebo třeba zkompilovat pro jinou platformu. Jen tak, abych si mohl udělat čárku, že mám zdrojový kód, to pro mne nemá žádný význam. Pokud je nějaký komerční software lepší, než OSS, já ty lepší funkce využiju a odpovídá tomu cena, pořídím si ho – software je pro mne nástroj, ne náboženství. Zrovna u internetového prohlížeče, který používám celý den, mne zajímá především použitelnost, a otevřený zdrojový kód je sice hezká věc, ale v tomto případě až značně za tou použitelností. Bohužel v současné době jsou stejně úvahy o použitelnosti webových prohlížečů takové teoretické, protože prohlížeče lze rozdělit jen na dvě skupiny, na prohlížeče blbé a na prohlížeče ještě blbější. Ale kdyby Opera přišla se špičkovým prohlížečem, budu ho používat, a bude mi jedno, že není opensource. Vzhledem k tomu, že s ním přijde Google a bude opensource, tak stejně můžeme být spokojeni oba :-)
11.2.2009 08:39 komat
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source

To ze osobne zdrojakum nerozumite nemusi byt dulezite. Dulezite je aby jim rozumel vas dodavatel (distributor). Ve chvili kdy firefox je distribuovan jako soucast distribuce, upraven pro konkretni distribuci a rekneme alespon elementarne zkontrolovan (a to kazdym distributorem), mam k nemu mnohem vetsi duveru nez closed source opere kde musite verit jen nednomu jedinemu zdroji (vyrobce).

11.2.2009 09:35 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source
Jinými slovy producentovi software nevěříte, ale distributorovi ano. Proč ne, je to vaše volba – já jsem reagoval na příspěvek xm, který vyzněl tak, že nevěří nikomu. O tom, že distributoři „alespoň elementárně kontrolují“ veškerý software, který distribuují, silně pochybuju.

pro mne má otevřený zdrojový kód význam v případě, kdy je k něčemu dobrý mně nebo někomu konkrétnímu, s kým mám ohledně toho softwaru nějaký vztah (dodavatel, distributor…) Takže třeba když potřebuju zjistit, jak přesně program něco dělá (a není to v dokumentaci, nebo je to tam špatně), podívám se do zdrojáků; nebo je můžu upravit a upravit tak program ke svým potřebám; nebo ho upraví distributor, aby zapadl do distribuce. Ale takové to obecné spoléhání nebo obecné hrozby typu „někdo ten kód určitě kontroluje“ nebo naopak „někdo v kódu určitě najde bezpečnostní chybu a zneužije jí“, na to já nevěřím.
11.2.2009 10:30 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Open Source
Jinými slovy producentovi software nevěříte, ale distributorovi ano. Proč ne, je to vaše volba – já jsem reagoval na příspěvek xm, který vyzněl tak, že nevěří nikomu. O tom, že distributoři „alespoň elementárně kontrolují“ veškerý software, který distribuují, silně pochybuju.
oprávněnost tvojí pochybnosti mohu osobně potvrdit

já jsem například nedávno zařadil přehrávač qmmp do EPELu, a jestli si někdo myslí, že jsem přečetl o jediný řádek kódu více, než bylo nutné k tomu, abych byl schopen to opatchovat, aby to šlo zkompilovat proti RHEL+EPEL 5, tak je teda hodně naivní ... jestli je tam nějaký backdoor, čert ví, já C++ ani pořádně neznám, natož abych dělal code review (ok, ještě tak bych zvládl posadit se na síť s Wiresharkem a kontrolovat, s čím a jak komunikuje, ale k čemu by to bylo, když není žádná jistota, že by se backdoor aktivoval zrovna jak budu sniffovat)
10.2.2009 17:08 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Spíš se těším na toto : http://my.opera.com/core/blog/2009/02/04/carakan .

10.2.2009 17:32 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox a postoj k bundlování s Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Mitchell Baker, ředitelka Mozilla Foundation, s rozhodnutím Evropské komise souhlasí.

 

Last month the European Commission stated its preliminary conclusion that “Microsoft’s tying of Internet Explorer to the Windows operating system harms competition between web browsers, undermines product innovation and ultimately reduces consumer choice.”

In my mind, there is absolutely no doubt that the statement above is correct. Not the single smallest iota of doubt. I’ve been involved in building and shipping web browsers continuously since before Microsoft started developing IE, and the damage Microsoft has done to competition, innovation, and the pace of the web development itself is both glaring and ongoing. ... Questions regarding an appropriate remedy do not change the essential fact. Microsoft’s business practices have fundamentally diminished (in fact, came very close to eliminating) competition, choice and innovation in how people access the Internet.

... Microsoft promoted IE through activities that the US Department of Justice and the U.S. Courts determined to be illegal. As result, Internet Explorer ended up with well over 90% market share. Once this happened, Microsoft stopped browser development; even disbanding its browser team. The product stagnated and then became a prime vector for bad actors to inject spyware onto consumers’ computers. There was no meaningful response or innovation from Microsoft. Despite this, there was no effective competition from the marketplace, no commercial entities gaining success with other products. This is not surprising — I don’t think there has been a single example of anyone ever regaining market share from a Microsoft monopoly until Mozilla Firefox.

As it turns out, Microsoft hasn’t succeeded in stamping out all competition. Firefox has made a crack in the Microsoft monopoly. And, given a choice, a significant part of the European Union citizens have opted to use Firefox. This does not mean Microsoft’s activities haven’t done significant damage, or aren’t still benefiting Microsoft in ways that reduce competition, choice and innovation.

Equally important, the success of Mozilla and Firefox does not indicate a healthy marketplace for competitive products. ...

Second, non-profit or not, Mozilla Firefox is an anomaly — the only product so far to even dent the competitive advantage Microsoft created for itself through its tainted activities. A single anomaly does not indicate a healthy, competitive, or innovative system.

Third, the damage caused by Microsoft’s activities is ongoing. Mozilla Firefox has made a crack in the Microsoft browser monopoly. But even so, hundreds of millions of people use old versions of IE, often without knowing what a browser is or that they have any choice in the quality of their experience. This makes it very difficult to bring innovation, choice or improved user experience to vast parts of the Internet.

The extent of the damage is so great that it makes it difficult to figure out an effective and timely remedy. I believe it’s worth some effort to try. It’s easy to look at Firefox market share and assume the problem is gone or the damage is undone. But that’s not the case. The drag on innovation and choice caused by Microsoft’s actions remains. At Mozilla we work to reduce this drag through direct action, and the results are gratifying. If the EC can identify an effective remedy that also serves to improve competition, innovation and choice, I would find it most welcome.

...

 

Petr Tomeš - Blog

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.