Portál AbcLinuxu, 15. května 2025 06:13

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
16.4.2009 07:59 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já už asi pět let zvažuju, že odejdu kácet stromy do Kanady. To je taky určitě velmi zajímavá a směrodatná informace.
16.4.2009 08:45 yuppie
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
I wanted to be a lumberjack. Leaping from tree to tree as they float down the mighty rivers of British Columbia . . . The giant redwood, the larch, the fir, the mighty scots pine. With my best girlie by my side ... We'd sing ... sing ... sing
16.4.2009 08:52 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
16.4.2009 09:52 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Jo jo, super song. :)

Ale vážně, když vyšly Windows XP, tak se „všichni profesionálové“ dušovali, že na ně nepřejdou… a jak to dopadlo.
16.4.2009 10:36 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows

+1 

16.4.2009 11:36 billgates | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
No, napriklad ja som na ne presiel az po vydani SP2. Dovtedy som pouzival vyhradne Windows 98 SE. A predpokladam, ze s Windows 7 to bude podobne, pripadne fakt ten GNU/Linux. Uz len cakam na KDE 4.5 :)
16.4.2009 12:01 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows

mě u KDE 4.2.2 dneska nadzvedla ze židle ta featurka s připojováním flashky :( čekal jsem sem tam problém, ale tohle je pecka ...

16.4.2009 15:18 m
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows

mohl bys nas neznale pouzit, co je "ta featurka"?

16.4.2009 17:12 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Shadow avatar 16.4.2009 18:45 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Že bych byl jediný, kdo na XP nikdy nepřešel? Tomu říkám WOW.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
16.4.2009 18:52 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
No. You're not alone :-D.
16.4.2009 19:05 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Jediný určitě ne. Jeden z mála... nejspíš jo. ;)
16.4.2009 09:34 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

těch 84% je špatně popsaných - píšeš, že 84% "absolutně neplánuje" přechod na Win7, ale ve skutečnosti těch 84% "neplánuje během přístího roku" přechod na Win7, což je imho dost rozdíl (např. chtějí počkat na SP1, nebo nejdřív zvážit jiné OS).

vim ~/.emacs
Daniel Kvasnička ml. avatar 16.4.2009 10:01 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Zpravicku jsem upravil.
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
16.4.2009 15:21 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows

J8 myslím, že to v tom původním průzkumu dokonce bylo během tohoto rouku! Takže to dá rozum, když vyjdou někdy v listopadu.

16.4.2009 16:12 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows

Beru zpět. Ale rozhodně bych z toho nebyl extra optimistický. Jestli někdo získá, tak Apple díky trendy povědomí, které o něm lidi mají. Ta firma by prodala i bič z víte čeho.

default avatar 16.4.2009 16:49 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows

bič z víte čeho.

Gates tu surovinu (pře)prodává už pěknou řádku let. Teď si jen musíš přebrat, jestli je pro tebe lepší to mít v nějaké formě — třeba biče, nebo v pytlíku s hologramem. :-D

17.4.2009 00:05 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows

No já nevím. Podle mě je MS lepší technologie, zatímco Apple má ten slušivý pytlík s hologramem. Rozhodně asi nikdo nemá to hovno, to ne. Ale Apple je zkrátka malý operační sytém s patřičnými omezeními... který záhadným spůsobem nesklízí na veřejnosti žádnou kritiku... občas si říkám, že Apple musel upsat duši čertu nebo co :)

Daniel Kvasnička ml. avatar 17.4.2009 08:24 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Vyroky jako ty vase se vetsinou slusi podporit nejakym tim dukazem nebo alespon to rozvest.... jinak je to perfektni recept na flame ;-)
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
default avatar 17.4.2009 11:24 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows

Ale Apple je zkrátka malý operační sytém s patřičnými omezeními... který záhadným spůsobem nesklízí na veřejnosti žádnou kritiku...

Možná právě toto bude jeden z důvodů, proč bys měl své názory na "technologie" Microsoftu přehodnotit — nebo se nad nimi alespoň zamyslet. :-D

Pavel Čejka avatar 16.4.2009 11:57 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zvažování ještě nic neznamená, stále tu je vendor lock.

Já se starám o několik firem. V jedné z nich Visty docela klidně infiltrovaly na nově kupovaných noteboocích a sice s nimi byly obvyklé a dobře známé problémy jako obzvláště veselá příhoda s jedním notebookem, který se uživateli zdál pomalý a po nahrazení novým, výrazně výkonnějším s dvoujádrem a násobně větší RAM byl s Vistama ještě pomalejší (nebo přinejmenším nebyl subjektivně rychlejší). A samozřejmě downgrade je problém, protože neexistuje podpora = ovladače pro hardware v notebooku atd... Nicméně v ostatních případech to po aplikování určitých pravidel a zkrouhnutí nastavení docela šlo. XP, nebo Vista, obojí stojí za hov**, ale holt jsou aplikace, které jinde nefungují. Smůla.

Jiná firma škudlí seč se dá a značná část jejich PC jede na W2000, používají velmi starý software, který by v nové verzi stál mnoho desítek tisíc krát počet uživatelů (celkem určitě stovky tisíc Kč) a tak se jim pochopitelně měnit nechce, dokud to lze udržet v provozu. WXP jsou poslední systém, kde to může fungovat, ve Wine zatím bez šance, ale Linux se přesto prosazuje alespoň na těch PC, kde tyhle staré aplikace běžet nemusí ... nicméně opět můžu jen zvažovat a reálná šance nahradit vše a sjednotit OS v celé firmě není.

V této a další firmě se díky škudlení (moderně se tomu říká snižování nákladů) docela prosazuje software Mozilly, OpenOffice (ano, na řadě PC už MS Office není vůbec a to několik let, taková PC pomalu, ale jistě přibývají), Gimp a samozřejmě všude a bez výjimky Linux na serverech i v té firmě, kde nákup nového hardwaru není problém. Čeká se jen na to, až bude snazší/výhodnější nahradit blokující aplikace, případně bude možné je provozovat bez problémů v některé verzi Wine.

Prostě zkurvený vendor lock, co s tím? To není jen jedna aplikace, to jsou CADy, specielní DB utilitky, všelijaké servisní katalogy s vyhledávacím systémem v aplikaci pro Wokna, účetní systémy (jo, pro Linux jsou taky, ale co konverze dat?, to něco stojí), střihový SW, prográmek na vyplňování dotazníků od 602 atd... je jich mnoho a v každé firmě trochu něco jiného. Obecné aplikace se nahrazují snadno, ale dražší a větší aplikace velmi obtížně. Virtualizace rozhodně není řešení, min. proto, že licence na Wokna je pořád potřeba.

Patřím do skupiny "zvažuju opuštění Windows"? Protože nezvažuju, aktivně se snažím, leč klacků pod nohama je mnoho.
16.4.2009 12:34 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
velmi zajimave receno.

osobne pouze pozoruji, jak se tento trh s OS vyviji. a taky jsem velmi zvedavy jak to nakonec dopadne - odhaduji, ze w7 budou na hry a tak/nejak se dostanou i do firemniho prostredi, ale bude to trvat velmi dlouho.
___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
16.4.2009 13:11 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows

Co takhle jeden windows server s XenApp od Citrix a zbytek Linux. Streamovat Windows aplikace na Linux XenApp umi bravurne. Pozivam kazdy den.

V praci pozivame MS Outlook s Exchange a dalsi aplikace co jedou jen na windows, takze si Outlook otevru na Linux pomoci XenApp pluginu. Ta aplikace vypada jako lokalni a clovek nepozna rozdil.

Na CAD applikace to asi neni, ale zase proc ne? Clovek to muze vyzkouset. Na ucetnictvi to neni problem.

Urcite to je reseni pro firmu s vice uzivately, kteri chteji prjit na Linux. Navic aplikace se zpravuje centralne, takze odpada nejake instalovani na stanicich.

Saljack avatar 16.4.2009 13:22 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Neporušuje se tím EULA? Neznám XenApp, ale CAD aplikace na tom provozovat nepůjdou.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
16.4.2009 15:56 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows

Samozrejme, ze se nic neporusuje. Na XenApp (byvaly Presentation Server) bezi vsechny velky slolecnosti jako treba banky. Nevim proc by v tom CAD. Uplne v pohode. citrix.utipu.com/app/tip/id/2274/

ICA protocol, ktery se vyuziva ve vsech Citrix productech je opravdu dobry a umi treba i video atd. Muzes hejbat voknem a video stale vidis. Ne jak v RDP. ICA je spicka a nic se mu v tomto nevyrovna.

16.4.2009 17:33 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Samozrejme, ze se nic neporusuje.

Záleží na verzi Windows na serveru.

Saljack avatar 16.4.2009 22:41 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Já měl spíš na mysli, když si např. koupíš MS Office a dáš to virtuálně a k té aplikaci přistupuje víc lidí, tak ti nestačí jedna licence ne? Nebo jestli to EULA vůbec povoluje.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
Pavel Čejka avatar 16.4.2009 22:55 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Přesně, podle mých informací to dokonce EULA přímo zakazuje. OEM licence MUSÍ být provozována na tom železe, se kterým byla zakoupena a je jedno jestli virtuálně, nebo přímo, ale vazba na hardware je jasná. Krabicovka se dá provozovat kdekoli, ale jestli se nemýlím, tak právě na jednom stroji v jeden okamžik, instalována snad může být na až dvou (firemní/domácí PC), ale nesmí být používána současně. V případě Office si nejsem moc jistý, ale mám dojem, že hlavní odlišnosti jsou především v pořízení - Office až 60 dní od nákupu hardwaru, kdežto OS musí být koupen současně a licence s HW na jednom dokladu.
Saljack avatar 16.4.2009 22:44 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
A ty si dokážeš představit dělat něco v CAD, když se to tak trhá a myš má hroznou odezvu jako v tom videu? Přeci jenom banky nejsou náročné grafiku.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
Pavel Čejka avatar 16.4.2009 22:49 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Citrix prakticky neznám, ale nemusel bych k tomu mít serverovou Wokenní licenci a příslušný počet userů? Případně plus OEM na každého klienta? Nevěřím, že by stačila jedna OEM nebo krabicovka. Plus cena Citrixu?

Rozhodně to není řešení do malých firem o které se starám s 10 - 20 PC. Už proto, že Windows server mi prostě nesmí přes práh, tím by se zcela zbytečně posilovala vazba na M$.
Daniel Kvasnička ml. avatar 16.4.2009 18:13 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Prostě zkurvený vendor lock
Vendor lock-in spis je, kdyz si te autor aplikace vaze sam na sebe (uzavrene formaty atp.), ne kdyz aplikace je jen pro jeden OS. Vendor lock-in vetsinou dela autor proto, ze tim sleduje neco pro sebe pozitivniho. Omezenim na jednu platformu si vetsinou moc neprilepsi, pokud vylozene nedela typ SW, ktery by na alternativnich platformach pouzivalo tak malo lidi, ze prace na odlisnostech u tech platforem by se nerentovala....
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
Pavel Čejka avatar 16.4.2009 22:04 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Vím, ale v tomto případě je mi úplně jedno, jestli si mne váže přímo M$, nebo M$ prostřednictvím výrobce softwaru, který dejme tomu používá jeho vývojové prostředí, neschopné generovat multiplatformní kód (případně znesnadňující multiplatforní vývoj jinými způsoby). A ani nemusí být vinen přímo M$, třeba jen výrobce aplikace, který z libovolného důvodu navzdory okolnostem zvolil nepřenositelnou platformu/framework/knihovny ... (třeba Software 602 a jeho XML FormFiller, to je obzvláště ukázkový případ).

Když může být docela dobře multiplatformní třeba Gimp, OpenOffice a další, proč ne komerční aplikace? Nevěřím, že by použití multiplatformních knihoven třeba pod LGPL prodražilo vývoj víc než nákup licencí komerčního vývojového prostředí.
Daniel Kvasnička ml. avatar 16.4.2009 22:37 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Nevěřím, že by použití multiplatformních knihoven třeba pod LGPL prodražilo vývoj víc než nákup licencí komerčního vývojového prostředí.
Zalezi na typu aplikace. Co si budeme povidat, zadny multiplatformni toolkit neni 100% multiplatformni a u komplexni aplikace je jen otazka casu, kdy nastane cas resit nejaky problem specificky jen pro konkretni platformu. A kdyz je tech problemu vic nebo jsou osklive a prijmy z prodeje pro tu platformu naklady na reseni nepokryjou, tak se prirozene pro tu platformu vyvijet nebude.... No a vyvojari aplikaci se takoveho stavu podle me boji dopredu, proto to radsi neriskuji a jdou po "jistote" -- Windows. A nebo jde o aplikace, ktere se zacaly vyvijet pred lety, kdy vyvoj pro neco jineho nez Windows opravdu nedaval smysl a rewrite nikdo nezaplati...
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
Pavel Čejka avatar 17.4.2009 14:01 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Zalezi na typu aplikace. Co si budeme povidat, zadny multiplatformni toolkit neni 100% multiplatformni a u komplexni aplikace je jen otazka casu, kdy nastane cas resit nejaky problem specificky jen pro konkretni platformu

Pravda, ale přímé použití multiplatformních knihoven od začátku vývoje výrazně usnadňuje portování jinam. Samozřejmě mohou nastat problémy, ale ty mohou nastat kdykoli. U opensource knihoven je obvykle snazší je řešit, tím spíš, že vyvíjí li někdo na LGPL knihovnách komerční aplikaci, tak má k dispozici programátory schopné i oprav knihoven, to u knihoven closedsource možné není. Tj. i kdyby problémů bylo víc, tak jsou snadněji a možná i levněji řešitelné.

No a vyvojari aplikaci se takoveho stavu podle me boji dopredu, proto to radsi neriskuji a jdou po "jistote" -- Windows.

Ano, možná. Slyšel jsem už názory od lidí z praxe ve smyslu "my sice víme, že to stojí za prd a má to své chyby, ale víme jaké chyby ...".

A nebo jde o aplikace, ktere se zacaly vyvijet pred lety, kdy vyvoj pro neco jineho nez Windows opravdu nedaval smysl a rewrite nikdo nezaplati...

Smutné je, že v některých případech jde dokonce o aplikace původně unixové. Ale v jiných případech o zcela nové bez vývoje v minulosti.

Jinými slovy, nevzdávat to, prudit, kde se dá a doufat, že se situace zlepší.

default avatar 17.4.2009 15:43 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows

Pravda, ale přímé použití multiplatformních knihoven od začátku vývoje výrazně usnadňuje portování jinam.

Třeba .NET :-D

16.4.2009 14:47 enki
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

50 procent IT profesionálů zvažuje že nenasaděj Windows 7. Na tom neni nic neobvyklýho, je ostatě otázka jestli se ptali decision makerů. Děsivá je představa že se někdo zabývá nasazením Apple v podnikovém prostředí.

16.4.2009 16:03 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
Co je na tom děsivého?
default avatar 16.4.2009 16:54 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows

Že se tím zabývají až teď? :-D

18.4.2009 12:28 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: 50% IT profesionálů v USA zvažuje opuštění Windows
jako že.. co se tím získá oproti ať už windows nebo linuxu?

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.