Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 07:39

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
10.1.2012 11:05 n0ha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To neurobil iba Michael Meeks, ako pise na svojom blogu, on len dal dokopy tie statistiky.
10.1.2012 22:10 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Přesně tak. To je kontinuální činnost, kterou se na projektu zabývali lidé jak z go-oo tak od SUNu no a LO v tom pokračuje. O nutnosti pročišťování, co se pamatuji, mluvil MM už na OOoCon 2005. Opravdu nic nového. Pročišťování kódu je prostě oblíbené téma Michaela Meekse. A asi i činnost.

Hlavním důvodem je zrychlení startu, dynamické linkování nepoužívaného kódu stojí zbytečně čas. A OOo má masivní počet knihoven a mrtvého kódu taky nepočítaně.

Tehdy se Michael dost strefoval do nepříliš efektivního linuxového linkeru. On nebojoval jen proti Sunu a Oracle, ale narazil třeba s GNU Binary Utilities (binutils) teamem :) S Ulrichem Drepperem jmenovitě.

http://lwn.net/Articles/192624/
http://sourceware.org/ml/binutils/2005-10/msg00436.html
http://sourceware.org/ml/binutils/2005-10/msg00437.html

Ani nevím, jak to celé nakonec dopadlo, používá se -Bdirect, respektive dynsort, respektive hash-style. Přestal jsem tu anabázi sledovat. Používá se to skutečně v dnešních distribucích? Jen pro LO nebo obecně?
Marián Kyral avatar 10.1.2012 13:05 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pročišťování fandím. Alespoň se mi to bude na Gentoo kompilovat rychleji a s menšími nároky na místo a paměť. Ebuild už vyžaduje dokonce 9GB na disku.
10.1.2012 13:10 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
CHECKREQS_MEMORY="512M"
use debug && CHECKREQS_DISK_BUILD="10G" || CHECKREQS_DISK_BUILD="6G"
check-reqs_pkg_pretend
Marián Kyral avatar 10.1.2012 13:21 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Aha, díky za info. Teď už tam je opravdu jen 6GB. Ale nebylo ;-)
# cat app-office:libreoffice-3.5.0.0:20111130-201132.log
 * Package:    app-office/libreoffice-3.5.0.0
 * Repository: gentoo
 * Maintainer: openoffice at gentoo.org
 * USE:        amd64 branding consolekit dbus elibc_glibc graphite gstreamer java jemalloc kde kernel_linux multilib opengl policykit svg userland_GNU vba xmlsec
 * FEATURES:   preserve-libs sandbox splitdebug userpriv
 * Checking for at least 1 gibibytes RAM ...                                                                         [ ok ]
 * Checking for at least 9 gibibytes disk space at "/var/tmp/portage/app-office/libreoffice-3.5.0.0/temp" ...        [ ok ]

11.1.2012 12:13 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Tak si nainstaluj 3.4.99.3 nebo tak neco 3.5beta0 je uz starsiho data celkem :)
Marián Kyral avatar 11.1.2012 20:01 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
A kde tvrdím, že to je má aktuální nainstalovaná verze? Já jen chtěl dokumentovat, že jsem si těch 9GB nevymyslel.
10.1.2012 13:16 avzgag
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
jeste by me zajimalo o kolik se zmenil pocet radku kodu? jestli jen mazal metody a presunoval kod jinam, nebo i menil kod uvnitr metod?
10.1.2012 13:44 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Mazou se cele metody, kod se nepresouva.
Zase na druhou stranu se pridavaji ruzne nove featury takze diff je hromada odebranych veci a hromada pridanych.
11.1.2012 07:50 Pev | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
jeste by me zajimalo o kolik se zmenil pocet radku kodu? jestli jen mazal metody a presunoval kod jinam, nebo i menil kod uvnitr metod?
Na videu z fosdem z minulého roku říkal Meeks, že jde samozřejmě o mazání ("jsme hrdí, že používáme git" - z dob sunu bylo v OpenOffice.org prý také spousta zakomentovaného kódu (#if 0), protože vývojáři se báli kód úplně odstranit kvůli změnám verzovacích systémů)

Jakub Lucký avatar 11.1.2012 08:44 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
protože vývojáři se báli kód úplně odstranit kvůli změnám verzovacích systémů)

Rozumím tomu správně, že se báli kód smazat, protože při přechodu na jiný VCS by se nepřenesli revize a kód se ztratil nadobro?
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
12.1.2012 22:23 Pev | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Ano. Meeks ve videu zmiňuje přechod k SVN, k Mercurial, ... IMHO není problém při migraci zachovat historii, ale v případě openoffice.org se tak zjevně nestalo.
10.1.2012 13:17 juvi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Taková čistka je správná, ale mám pocit (pouze pocit), že ačkoliv sice poslední verze balíků jsou menší, tak běh LO se stal takový ... jak to říci, méně plynulý. Verze do ~3.2 jako by reagovaly lépe.
10.1.2012 14:34 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Po tom, co jsem se stal svědkem události, kdy po uložení a znovuotevření prezentace zmizely všechny vložené fotky (koukal jsem do souboru, odkazy byly úplně prázdné), tak mě okolo OO už rychlost nějak vůbec netrápí...
10.1.2012 14:42 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
No jo, ale co pak používat? Existuje nějaký kancelářský balík, který takovéhle chyby nemá?
10.1.2012 15:11 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
To fakt netuším. Taky ho mám nainstalované...

Teda počítám, že ignorujeme MSO (nikdy jsem neměl edici s Powerpointem...), do kterého jde dost peněz na to, aby nezlobil.

Řekl bych taky, že geekové prezentace spíš nesnáší, takže se na tom v prostředí FOSS nikomu nechce pracovat. Tady možná bude odliv komerčního zájmu ze strany SUnu/Oraclu ještě bolet ;_;
10.1.2012 15:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Já jsem MSO z výběru nevyloučil, ale ten má takovéto chyby bohužel taky.
10.1.2012 15:27 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Co se Impressu týče, to byl takový otloukánek, McNealy prezentace nesnášel moc dobře, věděl, že v naprosté většině mají nulový přínos, jen zdržují, jak při výrobě, tak při prezentaci a navíc často jen zamlžují. A tak dělat něco trošičku složitějšího v Impressu není zrovna pohoda a přechod mezi verzemi tomu neprospíval.

Ale je fakt, že v případě Oracle by Calc a Impress měly asi výrazně větší prioritu. Inu, MM má, co si celé ty roky přál, teď může konečně dokazovat svá slova.
10.1.2012 19:04 Hombre | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
McNealy mal pravdu a škoda že nie je možné (zatiaľ) prezentácie zrušiť ako celok. Veď dokonca jedna z príčin pádu raketoplánu Columbia je používanie Powerpointu. NYTimes: PowerPoint Makes You Dumb
10.1.2012 15:45 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Lotus Symphony? Je to sice v podstatě přebarvený OpenOffice, ale zase za ním stojí IBM, kde se, pokud vím, používá standardně místo MSO.
Migi avatar 10.1.2012 15:48 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
to je pomale a neohrabane. BTW zkousel tu nekdo Calligra suite?
10.1.2012 18:24 cronin | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Vedľa mňa sediaci kolega fixuje Calligru na plný úväzok už nemálo mesiacov, začal dávno predtým, ako sa to začalo volať Calligra. Podľa jeho každodenných "príbehov z kódu" nepovažujem tento projekt za použiteľný ani teraz, ani výhľadovo. Top-level dizajn a architektúra sú nevhodné na daný účel, vznikli evolúciou a nabaliť na ne niečo funkčné je z dlhodobého hľadiska zložitejšie ako implementovať to odznova s dobrým návrhom. Calligra, KOffice a klony sú evolučne mŕtve už teraz.
Migi avatar 10.1.2012 18:31 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
a ja myslil jakou to ma zařnou budoucnost. Ved design je bomba (ačkoli chtelo by to doladit), po technicke strance nevim, nepouzil sem to na vic nez par "kliků pro radost"
10.1.2012 16:32 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
To jsou taky nápady takhle vládat obrázky.
10.1.2012 17:40 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Jak, takhle? Tím "odkazy" jsem myslel to, že jakákoliv reference na ty obrázky zmizela přímo v tom xml. Díval jsem se, že se tam tvoří cosi jako href="xxx" (a je tam normálně cesta, například do té složky /content či jak to je). No a těm nešťastníkům se stalo, že uvozovky byly najednou prázdné ...

Ale jinak to, že si Impress často ukládá jenom odkazy na lokální soubory místo toho, aby je začlenil do do dokumentu, tak to je taky docela hrůza. Myslím, že 100% BFFček to nečeká a pak nemají páru, "co je to právě napařilo" :)
10.1.2012 20:23 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
On snad nějaký program fyzicky cpe obrázky přímo do toho souboru? Uch, och.
D.A.Tiger avatar 10.1.2012 21:06 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Ano, Libre i Open Office vždycky nabízely možnost buď vložit jen odkaz, nebo přímo obrázek jako takový.
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
10.1.2012 22:00 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Jestli to považujete za blbost, tak pomněte, co se přihodí, když pracovník pošle prezentaci mailem nebo ji překopčí na jiný počítač ;)
10.1.2012 22:07 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Pokud pošle hotovou presentaci, tak ta je snad samonosná -- a v PDF. Rozbitých presentací, když si řečník myslel, že všichni budou mít správné fonty a verzi MS Office, stejná jazyková nastavení, etc. jsem viděl už hafo.

Pokud pošle podklady k rozpracované presentaci, tak toho bude podstatně víc než jen nějaký .ppt a obrázky.
10.1.2012 22:13 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Ohó, v jistých kruzích se nedomluvíte jinak než pps-kem a z PDF-kem nepochodíte (nebo aspoň budete divný).
Popisované problém od verze 2003 téměř nejsou a od 2010, jsem je zatím nezaznamenal vůbec.
tak toho bude podstatně víc - ba naopak, často to právě bude jen a pouze jeden ppt soubor…
A když zajímavou on-line prezentaci někde, tak raději prezi, má to větší šťávu.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
10.1.2012 23:21 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Pokud pošle hotovou presentaci, tak ta je snad samonosná -- a v PDF. Rozbitých presentací, když si řečník myslel, že všichni budou mít správné fonty a verzi MS Office, stejná jazyková nastavení, etc. jsem viděl už hafo.
Fonty přikládá už MSO 2000, teda alespoň Word, u dalších programů nevím.

Rezignovat na odp jako výměnný formát je asi trošku zcestné, ne... to už by ODF nemuselo existovat vůbec.
11.1.2012 08:36 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
No ale asi nějak neúplně, nebo ne do pps-ka, za určitých okolností totiž jsou diakritické znaky čtverečkové, nebo jiným fontem a vypadá to divně, ale u 2010 je to Ok (nebo Impress .odp a prezentovat to, pak je to Ok a je pokoj :-))
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
11.1.2012 13:01 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Čtverečkové znaky by neměly být fontem, ale špatným kódováním, ne?
pavlix avatar 11.1.2012 17:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Záleží taky jestli ten font dané znaky vůbec obsahuje.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.1.2012 08:44 Kaero
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
mozna je priklada, ale vadnych word dokumentu a power point prezentaci jsem i v minulem roce videl hromady. ctverecky misto znaku, rozhozene formatovani.... staci zajet na nejakou celosvetovou konferenci. zaruceny zdroj pobaveni, kdyz se prednasejici divi, ze vysledek vypada jinak nez na jeho pocitaci.

a ani pdf neni jedine reseni, uz se mi stalo ze jsem musel organizatorum konference vysvetlovat proc mam prezentaci v pdf a tudiz by meli nainstalovat adobe reader.
11.1.2012 08:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Do PDF rozhodně nenacpete všechno, co dnešní prezentace umožňují. Dokonce je myslím i pár věcí, které u prezentací dávají smysl (s odhlédnutím od nesmyslnosti powerpointových prezentací jako takových), a které do PDF nejde nacpat.
11.1.2012 08:46 Kaero
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
a ktere to jsou? teda hlavne ty, ktere ma smysl do prezentace davat, a pdf to neumi?
11.1.2012 09:07 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Rychlá navigace (skok na konkrétní slajd), tisk osnovy, zobrazení poznámek při prezentaci, překreslení části slajdu, automatické promítání, kreslení do aktuálního slajdu...
pavlix avatar 11.1.2012 09:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Beamer cpe do PDF nějaké klikací ikonky s odkazy na slajdy sám.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.1.2012 09:26 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Jde ale i o možnost během prezentace neplánovaně skočit na jiný slajd, který si vyberu ze seznamu všech slajdů.
pavlix avatar 11.1.2012 09:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Počkej, já myslel, že se bavíme o formátu... tohle je věc software.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.1.2012 09:44 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Do PDF se dá nacpat cokoli, takže tam můžete mít jako binární objekt vloženou PPT prezentaci a správný software ji přečte a spustí. Bral jsem to ale jako „nahraju PDF na flashku a na cílovém počítači spustím prezentaci“. Tj. nemůžu si vybírat nějaký speciální software, ale musím použít to, co bude dostupné „kdekoli“. A Acrobat Reader v režimu prezentace takovéhle přecházení mezi slajdy neumí, umí jen „vpřed“ a pokud znáte klávesovou zkratku, pak i zpět a na začátek a na konec.
11.1.2012 09:51 Kaero
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
pdf umi standartne vytvorit klikaci odkazy. takze bud budete mit odkazy na dane slajdy v pdf (dalsi kapitola, predchozi kapitola), nebo pouzijete funkci v adobe na prechod na dany slajd - zobrazite si seznam slajdu, nebo osnovu, nebo primo skocite na dane cislo slajdu. co vic si prat?
11.1.2012 09:58 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Co víc si přát? Právě to zobrazení seznamu slajdů…

Jo a ještě jsem si vzpomněl na jednu věc, ta u mne kdysi rozhodla, že jsem prezentace nespouštěl z PDF ale z OOo – zobrazení aktuálního času v prezentaci. Nebylo možné použít dvě plochy pro zobrazení, takže všechny informace, které jsem potřeboval, museli být na papíře nebo na slajdu.
pavlix avatar 11.1.2012 17:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Tj. nemůžu si vybírat nějaký speciální software, ale musím použít to, co bude dostupné „kdekoli“.
A to chceš vytyčit jako nevýhodu PDF oproti PPS?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.1.2012 09:41 Kaero
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
skok na konkretni slajd - ctrl+shift+n v adobe readeru, pro navigaci po kapitolach atd. beamer pridava ikonky, takze to v pdf jde.

tisk osnovy - v bameru to jde

zobrazeni poznamek pri prezentaci - beamer to umi, kdyz jsou k dispozici dva monitory - tj. projektor a monitor prednasejiciho- na jednom ukaze prezentaci a na druhem poznamky

prekresleni casti slajdu - nevim presne jak to je mysleno, ale animace funguji

automaticke promitani - jako casovani? v beameru to jde vytvorit

kresleni do aktualniho slajdu - he? to jako powerpoint umi vytvorit slajd, do ktereho pak jde behem prednasky kreslit? tak tohle je asi jedina funkce, kterou pdf neumi a ppt umi, a mozna by byla vyuzitelna behem prezentaci. druha vec je, ze v audiovizualnich prednaskovych mistnostech (aspon na MUNI) jsou moznosti jak kreslit do promitane plochy projektoru pres nejake dotykove pero atd.

takze az na posledni moznost pdf umi vse co potrebujete.
11.1.2012 09:54 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Nějak mi uniká souvislost mezi „v Beameru jde“ a „PDF umí“. Třeba to, jak si z Adobe Readeru zobrazím seznam názvů slajdů a na vybraný se přepnu bych rád věděl. A nechci na tom mít v prezentaci žádný rušivý vizuální prvek. Kreslení do aktuálního slajdu je vlastností snad všech prezentačních programů, není k tomu potřeba žádný speciální slajd – prostě kdykoli přepnete kurzor myši do režimu kreslení. Osnovu nebo uspořádání slajdů si bude tisknout ten, kdo prezentaci sleduje, takže to potřebuje udělat z toho formátu, který jsem dal posluchačům. LaTeXový zdroják asi nepotěší každého. Překreslení části slajdu znamená, že nejprve zobrazím třeba slajd s otázkou a na další kliknutí se dokreslí odpověď. PDF umí animovat jen celou stránku.

Jinak na spoustu prezentací PDF stačí (teda až na tu navigaci), na spoustu prezentací je nevhodný i PowerPoint a podobné obludy.
11.1.2012 10:16 Kaero
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
ech, psal jsem to zkratkovite. slovy 'beamer umi' jsem mel na mysli 'beamer umi vytvorit standardizovane pdf, ktere obsahuje tuto funkci'.

jo aha vy chcete seznam slajdu, ale tak aby tam nebyly rusive prvky? nojo, adobe reader bohuzel umi jen seznam slajdu, kolem ktereho jsou rusive prvky jako ramecek a napis 'pages'. tak to je fakt rusive jak prase (menu bar a toolbar lze vypnout). btw zobrazi se kliknutim na levy postranni pruh. je to jednoduche, pred prezentaci si zobrazim seznam slajdu, a spustim prezentaci. behem prezentovani udelam: ctrl+l (zobrazi se seznam slidu), vyberu slide, ctrl+l (skryje se seznam slajdu).

osnova - ja to davam v pdf, normalka, samozrejme ze nikomu nestrkam latexovske zdrojaky.

prekresleni casi stranky pdf umi. muzeme se hadat, nebo si muzete si najit pdf prezentaci kde to je.

kreslici kurzor powerpointu jsem neznal, je to hezke. tohle pdf asi fakt neumi. nastesti jsou jine moznosti, jak jsem psal. bohuzel na konferencich nepouzitelne z duvodu casovych omezeni, na prednaskach na to mam jine nastroje.

11.1.2012 10:27 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Na ten seznam slajdů asi budu potřebovat nějaký návod krok za krokem. Otevřu PDF soubor v Acrobet Readeru X, Ctrl+L přepnu do prezentačního režimu – a co dál? Levý postranní pruh samozřejmě při prezentaci na celou obrazovku není zobrazený a vypínání prezentačního režimu není řešení, protože tím těch rušivých prvků zobrazím milion. Překreslení části stránky s efektem pokud vím není v PDF specifikaci, takže bych nějakou prezentaci, která to umí, opravdu rád viděl.
11.1.2012 10:22 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Příloha:
Třeba to, jak si z Adobe Readeru zobrazím seznam názvů slajdů a na vybraný se přepnu bych rád věděl.
WTF? Kdy přesně ti z readeru zmizelo tohle?
11.1.2012 10:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
To nemyslíte vážně, že ne? Při prezentaci mám samozřejmě zobrazené slajdy na celou obrazovku. Když necháte okolo dekoraci oken, ovládací prvky programu a ovládací prvky OS, nemusíte tu prezentaci uvnitř už ani pouštět, stejně jí nikdo nebude sledovat.
11.1.2012 10:36 Kaero
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
vy snad mate seznam slajdu zobrazeny celou dobu behem prezentace? tech 5 vterin prepnuti z fullscreen na seznam slajdu a zpet nici pozornost nezrusi. a pokud prechazite mezi slajdy casto, tak 1, jdou vytvorit klikaci linky, jak uz jsem xkrat psal 2, mate spatne rozvrzenou prezentaci.
Václav 11.1.2012 12:04 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Co takhle dualhead, na jednom monitoru seznam slajdů a na druhém prezentace na fulscreen? Pokud si dobře pamatuju, Impress takhle fungovat dovedl. Zvládne to reader?
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
11.1.2012 12:19 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Tohle myslím umí. Ale k tomu seznamu slajdů se hodí mít i poznámky, a to už zase pokud vím sám od sebe nezvládne.
11.1.2012 13:27 Kaero
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
to vite spatne. jak uz sem psal, beamer umi vytvorit standartni pdf, ktere otevre standarni adobe reader, pricemz na jednom monitoru je prezentace, na druhem poznamky.

koukam ze soustavne ignorujete co vam jini lidi pisou. to je ale sranda.
11.1.2012 13:36 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Chcete říct, že lze vytvořit PDF dokument, který má dvě sady stránek, každou sadu lze zobrazovat na jiném monitoru a mezi stránkami se přepíná synchronně, tj. při překliknutí na další stránku v jedné sadě se automaticky přepnu i v té druhé? To bych chtěl vidět. Variantu, že si poznámky napíšu do druhého souboru a budu paralelně ručně listovat v obou souborech najednou, si samozřejmě představit dokážu, ale považuju to za velmi uživatelsky nepřívětivé.
11.1.2012 10:41 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Naprosto nechápu, co chceš. Fullscreen bez seznamu (kde teda chceš ten seznam?), fullscreen s tímhle seznamem (to snad jde), fullscreen a přepnout se někdy do toho senzamu (to snad taky), ...
11.1.2012 10:47 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Chci mít prezentaci normálně spuštěnou na celou obrazovku, ideálně kliknutím pravou myší (nebo alespoň klávesovou zkratkou) vyvolám nabídku s navigací po dokumentu, kde bude aspoň seznam slajdů. Nechci kvůli tomu přerušovat prezentaci (= vypínat celoobrazovkový režim).
11.1.2012 10:45 Kaero
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
jasne, my chceme screenshot jaky ze to ma byt uzasny seznam slajdu
11.1.2012 10:54 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Příloha:
Máte ho mít.
11.1.2012 11:07 Kaero
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
zkuste prezentaci: http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=0CEQQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.math.utah.edu%2F~smith%2FAmberSmith_GSAC_Beamer.pdf&ei=tF0NT-mPMuPV4QSs-KiMBg&usg=AFQjCNHgAkyYNM46vGCnhMntfQIBCUaYmw

ikonky vpravo dole jsou prechody na dalsi sekci, podsekci atd. Nahore je cerny pruh, kde muzete primo prechazet mezi jednotlivymi kapitolami nebo konkretnimi slajdy. je to naprosto standardni pdf. pokud se vam nejaka cast nelibi, nemusi tam byt.

pokud to nechcete mit primo v prezentaci, neverim ze ctr+l, prechod, ctrl+l, nebo ctrl+shift+n ztrati pozornost posluchacu tak rychle. pokud prechody mimo poradi slajdu musite delat moc casto (1x a vice behem prezentace (diskuze je neco jineho)), je chyba ve vasi prezentaci.
11.1.2012 11:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
neverim ze ctr+l, prechod, ctrl+l, nebo ctrl+shift+n ztrati pozornost posluchacu tak rychle.
Ano, ztratí. Zápas prezentujícího s technikou je vždy zábavné pozorovat, ale koncentraci ztratí jak posluchači, tak přednášející. Posluchači budou ještě několik dalších slajdů přemýšlet, co asi bylo v e-mailu v prohlížeči na liště s titulek „RE: Ahoj milá…“, jestli to tlačítko „Start“ je z Ubuntu 10 nebo 11 a co asi dělá ta duhová kulička mezi notifikačními ikonami.

Ne každá prezentace musí být nutně lineárně s předem jasně danou strukturou. To je jeden z velkých problémů PowerPoint-like nástrojů, že přesně k tomuhle uživatele vedou. V menších skupinách bude většinou přínosnější interaktivnější pojetí a přizpůsobení struktury aktuálnímu posluchačstvu. I v takovém případě se ale může hodit podpora prezentačního nástroje. Pravda, měl bych o něm úplně jinou představu, než jak vypadá PowerPoint a spol., ale i tyhle nástroje se dají použít a v tomto případě jsou lepší, než PDF.
11.1.2012 11:40 Kaero
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Zapas? no kdyz to nekdo neumi, tak to zapas je. Kdyz to nekdo umi, tak to zapas neni. A pokud prezentuji na svem pocitaci, tak nebudu tak blby a prizpusobim si okenni prostredi tak aby nikdo nic nevidel ani pred zacatkem a po konci prezentace. jo pockat, to je pod windowsama vlastne problem...

Ikonky dole a cerny pasek nahore se vam nelibil? mam spis takovy pocit, ze vas uspokoji jedine presne ta nabidka co je v powerpointu. me osobne zase prijde uplne napytel. Takze uz to je u osobnich preferenci, cimz tahle diskuze ztraci smysl.

Uprimne doufam ze se nekdy doziju toho ze uvidim vasi nelinearni prednasku s predem nejasne danou strukturou a bude se mi libit, pricemz neztratite mou pozornost ani na jedinou vterinu.
11.1.2012 12:02 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Já si ale nechci složitě přizpůsobovat okenní prostředí. Před příchodem posluchačů zapnu prezentaci a nechám zobrazený první slajd, na konci přepnu na závěrečný, takže po celou dobu zůstávám v celoobrazovkovém režimu prezentace. Ikony a černý pásek se mi nelíbí, powerpointová prezentace má vypíchnout ty nejdůležitější informace, případně má ukazovat něco, co slovně vyjádřit nelze – obrázky, grafy, tabulky. Jakékoli informace navíc jsou rušivé. I to zobrazení času jsem dost zvažoval, protože je to informace především pro přednášejícího. Uspokojí mne jakákoli nabídka, která nemá v prezentaci žádnou vizuální reprezentaci, ale jedním kliknutím nebo klávesovou zkratkou ji vyvolám v běžící prezentacibez jejího přerušení.
Takze uz to je u osobnich preferenci, cimz tahle diskuze ztraci smysl.
Pokud někdo má požadavky na prezentaci takové, že si vystačí s formátem PDF, ať ho používá. Ovšem diskuse začala tím, že prezentační programy nabízejí možnosti, které PDF nemá, a někdo občas tyto možnosti potřebuje. Já třeba mám stejnou šablonu prezentace v HTML, OOo a MSO, přičemž z OOo někdy používám nativní formát a někdy prezentaci vyexportuju do PDF a prezentuju z toho. Podle toho, který formát pro danou prezentaci považuju za nejlepší. A v hlavě mám představu úplně jiného programu na podporu prezentací, protože podle mne je úplně zvrácený způsob prezentování, ke kterému vede PowerPoint. Prezentace nemá být okomentování slajdů, ale naopak má být těžiště v tom, co člověk říká nebo předvádí – a počítač má sloužit jen jako nástroj, který mi ve vhodný čas umožní něco zobrazit – tabulku, graf, video, spuštěný program. Podle mne je třeba úplně normální prezentace, kde nebudou vůbec žádné slajdy, jenom třeba na dvou místech zobrazím nějakou fotku nebo graf – to, co by se dříve vyřešilo posláním fotky do publika, ať si to předávají a postupně prohlídnou. Zrovna tohle se dá řešit PDFkem s černými stránkami nebo powerpointovou prezentací s prázdnými listy, ale je evidentní, že na tohle není PowerPoint a jemu podobné určen.
12.1.2012 22:29 Pev | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Uff, žasnu nad důvody, kvůli kterým padá relativně otevřený formát pdf :-).
13.1.2012 08:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Pro někoho je holt důležitý výsledek a tomu přizpůsobuje nástroje*), a někdo to má zase naopak.

*) Pro Pavlixe – ano, opravdu nástroje. I souborový formát může být nástrojem.
pavlix avatar 11.1.2012 17:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
ale i tyhle nástroje se dají použít a v tomto případě jsou lepší, než PDF.

To už je podruhé, co si pleteš nástroje s formáty.

Já bych s tebou hrozně rád diskutoval, ale pokud nerozlišuješ základní pojmy, je to vážně nad moje síly.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.1.2012 09:55 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
No já mám zkušenosti, že když někdo někde dojde s prezentací v PDF, tak je to většinou nezajímavá trapárna a moc tím neosloví (možná to lze zmáknout, ale ještě jsem to neviděl), hlavním úkolem prezentace není něco ukázat, jak by se zdálo, ale zaujmou i s případně nezajímavým materiálem. PDF (jako export, případně pročištěný) na rozdávání, ale na prezentaci pps/odp a pokud je možnost a chce se Vám, tak prezi.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
11.1.2012 10:19 Kaero
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
ma smysl chodit na prezentaci, jejiz obsahem je nezajimavy material? to radsi sedim v hospode...
11.1.2012 10:36 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
To je pohled z druhé strany, a pro tuto stranu to musíte udělat poutavé.
Ano:
  • předem to nevíte,
  • i když to víte, tak to třeba potřebujete…
  • a dokonce to můžete mít nařízené… („smysl“ pak má posunutý význam) :-)
…a poslouchat uspávače hadů s nezmáklou prezentací Vás pak asi dost rozhodí a pak už máte u něj černý puntík…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
11.1.2012 10:41 Kaero
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
nojo, to je pravda, jsou pripady kdy je nutne delat cely cirkus jen aby se do posluchace nacpalo par informaci. ale jak rikam - neni to problem formatu pdf/ppt. ty jsou z pohledu prezentovani schopnostmi srovnatelne, a u pdf odpada par problemu s prenositelnosti.
11.1.2012 10:27 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Nemám -- naštěstí -- moc zkušeností se zmrdskými managerskými presentacemi (co jsem viděl, byly trapárny asi všechny).

Zato jsem viděl spoustu presentací na vědeckých konferencích -- a pokud je presentace nezajímavá trapárna s rozhozeným formátováním, hádej v čem je? (Netvrdím nic o obrácené implikaci.)
11.1.2012 10:32 Kaero
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
nojo, ale to snad neni chyba pdf, ale autora ne? se snazim id Filip Jirsák ukazat, ze pdf neni tak limitovane vuci ppt jak tvrdi. naopak ze je lepsi, protoze se nezvoraji fonty a formatovani, jak se stale stava, i kdyz by pry nemelo.
11.1.2012 10:44 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Aha, takže odpověď na mou otázku nebyla tak jasná: Rozhozené trapárny jsou vždy v PPT.
11.1.2012 10:46 Kaero
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
ech, sorry, uz se mi pletou vlakna a lidi :)
11.1.2012 10:53 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
No nevím co patří do skupiny „zmrdskými managerskými presentacemi“, jestli jsou to obchodní/prodejní/představní produktů prezentace, tak mě moc neberou, ale potřebuji, obvykle nuda-šeď-šeď, ale sem-tam se najde někdo kdo zaujme a to je jeho plus, protože si ho pamatuji.
Své zkušenosti mám z technický a odborných prezentací a někdy z aplikovanou vědou a někdy bych opravdu uvítal ať to raději odprezentuje někdo kdo tomu až tak nerozumí, ale umí prezentovat a „odborník“ ať sedí vedle a je k dispozici.
Nevím jak popisované vědecké konference, ale je docela běžné se předem domluvit na prezentačních nástrojích, případně prezentaci zaslat předem a požádat jestli je vše ok. Navíc prezentace pro plátno 6m někde v sále musí být připravena úplně jinak než prezentace na 1m dotykové obrazovce ve větší zasedačce, takže předem by jste podmínky měl znát, a měl (je to vaší povinností :-)) se na ně připravil a prezentaci přizpůsobil…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 11.1.2012 17:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Své zkušenosti mám z technický a odborných prezentací a někdy z aplikovanou vědou a někdy bych opravdu uvítal ať to raději odprezentuje někdo kdo tomu až tak nerozumí, ale umí prezentovat a „odborník“ ať sedí vedle a je k dispozici.
A odborníci v publiku by se zase nudili, protože je powerpointími efekty ze židle nezvednou. Je potřeba se řídit inteligencí a technickou úrovní publika.
Nevím jak popisované vědecké konference, ale je docela běžné se předem domluvit na prezentačních nástrojích, případně prezentaci zaslat předem a požádat jestli je vše ok. Navíc prezentace pro plátno 6m někde v sále musí být připravena úplně jinak než prezentace na 1m dotykové obrazovce ve větší zasedačce, takže předem by jste podmínky měl znát, a měl (je to vaší povinností :-)) se na ně připravil a prezentaci přizpůsobil…
Mno, je vidět, že z pohledu nejen vědeckých, ale i trochu méně odborných prezentací jsi tak trochu z jiného světa... ale jako jo, lidi jako ty, kterým nestačí PDF si tam připojují vlastní Macbook.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.1.2012 18:13 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Je efekt a efekt, to že někde něco přeletí je asi jen nahraní, ale když to má vtip či ironii je to super. Komukolivdík lidi se chtějí vesměs usmívat a to včetně odborníků, jen pár Sheldon-ů to sem tam nepochopí…
PS: Pokud potřebuji připojím Dell a nastartuji Debian nebo W7…, Mac-a opravu nechci…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
11.1.2012 18:21 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
PS: trochu z jiného světa ono to tak může působit, ale myslím že ty světy budou hodně podobné, jen se na to každý díváme trochu z jiného úhlu - možná jen díky datu narození :-)
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 11.1.2012 18:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Nemyslím si, že by datum narození mohlo způsobit, že nevnímáš běžnou realitu, tedy nejsi dalším místním astrologem. Ale celkem bych věřil, že to může být způsobeno tím, že se těch akcí neúčastníš.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Jakub Lucký avatar 12.1.2012 07:41 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Powerpointími efekty skutečně nikoho ze židle nezvednu, ale mít možnost, aby mi na slide přijížděli body jeden po druhém považuji za těžkou konkurenční výhodu.

Ale mám za sebou jen 3 semestry rétoriky...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
pavlix avatar 12.1.2012 23:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Já ty efekty nijak nezatracuju, pouze pochybuju o jejich všespásnosti a vhodnosti pro každé použití. Tedy, cesta, kterou razím já je, vybírat nástroj podle užitečnosti pro daný účel a neurážet druhého, že pro jiný účel zvolí jiný nástroj :). Nic víc, nic míň.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Jakub Lucký avatar 13.1.2012 11:26 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
O všespásnosti bych zdaleka nemluvil. Je to otázka výhodnosti pro mé mluvní vystoupení.
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
pavlix avatar 13.1.2012 14:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Proti tomu jsem nenapsal nejmenšího slova :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
pavlix avatar 11.1.2012 17:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Fakt je, že na střední si holčičky dělaly krásné prezentace se skákajícíma písmenkama... bavilo se celé publikum kromě jejich učitelky a ředitelky.

A máš pravdu, že ten zážitek dokonale přebil to, že prezentace neměly žádný obsah.

Mimochodem, ty budeš asi z marketingu, že? :)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.1.2012 17:40 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Nejsem z mareketingu (to bych fakt nedal), ale mimo jiné musí mít moji lidi práci a pokud se jejich či moje práce neodprezentuje zajímavě, tak ji příště mít nebudu/nebudou a není práce – nejsou peníze…
Prezentovat je vhodné na daném „levelu“ obecenstva, jinak to jaksi nemá význam a lidem pracující z efektem, musíte efekt dát…
PS: to že se někdo baví, ještě neznamená, že ho to zaujalo, nebo snad, že jste odvedl dobrou práci, pokud jste tam tedy nepřišel za účelem lidi pobavit, či ze sebe udělat blbce :)
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 11.1.2012 18:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Prezentovat je vhodné na daném „levelu“ obecenstva, jinak to jaksi nemá význam a lidem pracující z efektem, musíte efekt dát…
Něco podobného jsem výše psal.
PS: to že se někdo baví, ještě neznamená, že ho to zaujalo, nebo snad, že jste odvedl dobrou práci, pokud jste tam tedy nepřišel za účelem lidi pobavit, či ze sebe udělat blbce :)
Já měl za to, že story byla srozumitelná :), ale když si sem potřebuješ napsat její výklad, mně osobně to nevadí.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.1.2012 23:10 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Někdy je hrozně těžké mít poslední slovo.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 12.1.2012 23:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Ale já tě nakonec stejně nechám :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
13.1.2012 09:53 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
A odkdy Vase pani nemluvi?
Od dovolene.
Nachladila se?
Ne, v tom udoli byla uzasna ozvena. :-)
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
10.1.2012 22:05 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Jak by pak fungovaly all-in-one prezentace?
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Václav 11.1.2012 11:57 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Vzhledem k tomu, že odp je zip archiv, v tom nevidím takový problém. Včetně přibalení fontů. A s nutným použitím (a s rozčarováním když jsem zapoměl přibalit i obrázky) jsem se setkal několikrát.

Jeden příklad - dostal jsem od nadřízeného (to že to není zcela moje pracovní náplň ignoruju, jsem prostě od počítačů, tak to určitě musím umět) podklady a úkol zpracovat prezentaci. S tím že se do poslední chvíle něco měnilo, občas jsem mu posílal revize ve kterých si udělal nějaké úpravy a na místě ještě pár minut před prezentací proběhlo upřesnění několika údajů na poslední chvíli.

Tohle bych s pdf dělat nemohl a přesouvání externě linkovaných souborů spolu s prezentací mezi několika stroji je pro uživatele neskutečný opruz. Uživatel chce jeden soubor který otevře a edituje, ne stromovou strukturu.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
11.1.2012 12:01 Kaero
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
to zalezi. kdyz vsichni umi a vi co to znamena externi linkovani, tak proste jen kopiruji cely adresar, misto jednoho souboru. zase to zjednodusuje pripad, kdy nekdo dodava/upravuje obrazky a jiny meni text prezentace. daji se najit pripady pro a proti. ale pro bezne BFU je bezpochyby nejjednodussi jeden soubor se vsim dohromady.
11.1.2012 12:58 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Na druhou stranu občas někdo ten soubor změní a ty s tou změnou nepočítáš a nechceš ji (nebo tu změnu někdo mohl udělat aniž by vůbec myslel na tvoji prezentaci... a totálně ji dokonil). Imho když se takové věci řeší explicitně, je to lepší. Ušetří se čas a trápení a člověk má jakous takous jistotu, co ve svojem dokumentu má.
10.1.2012 13:32 sdfgfg
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jeste by to chtelo vzit firefox a linuxovy jadro a bylo by to super.
10.1.2012 16:18 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
V linuxovom jadre takyto bordel ani zdaleka nie je. Pri kompilacii je zapnutych dost warningov a ked sa nejaky z nich objavi, tak to niekto vyriesi.
10.1.2012 16:43 sdfgfg
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
v linuxovym jadre je bordelu az az (ale spis spatne napsanej kod, zbytecny duply a tak). to ze to obcas nevypisuje warningy nic neznamena
10.1.2012 16:53 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Nic nevylepsi kod lepe jak absence kontrolnich rutin. (Murphy)
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
D.A.Tiger avatar 10.1.2012 21:07 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
+1 To má něco do sebe :-D
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
10.1.2012 23:27 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Nehovorim, ze v jadre bordel nie je, ale v tomto je LibreOffice a Firefox uplne ina liga.
10.1.2012 18:24 cronin | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Pán je bavič diskusných fór?!
10.1.2012 20:25 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Kdyby byl kernel tak zabordelený jako firefox, tak se při bootu dostaneš tak leda k černé obrazovce...
11.1.2012 09:21 cronin | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Ani nevieš, ako si mi nahral na smeč: pri včerajšom upgrade z 3.1 na 3.2 som sa dostal presne tam, k čiernej obrazovke.
pushkin avatar 10.1.2012 18:09 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Však ti nic nebrání používat něco s "čistším" kódem :-)
Marián Kyral avatar 10.1.2012 13:38 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Čistka ve zdrojovém kódu LibreOffice
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Firefox možná, ale Linux kernel je na tom v tomhle ohledu myslím dobře.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.