Portál AbcLinuxu, 15. května 2025 17:55

Wayland 1.0

Vyšel Wayland 1.0. Wayland zatím není ve stavu, kdy by mohl nahradit X11, ale postupně si získává své příznivce, kteří pro něj přidávají podporu do různých toolkitů apod.

23.10.2012 08:57 | Luboš Doležel (Doli) | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Grunt avatar 23.10.2012 09:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Funguje to někomu?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
tsLnox avatar 23.10.2012 16:04 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Nesměřujeme stejným směrem, jako Wine a Bulánci, že ne? :-D
Rezza avatar 23.10.2012 16:24 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Doufam, ze ne. Patch opravdu psat nebudu :D
Grunt avatar 23.10.2012 17:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Tak třeba mám jediný smůl na grafiku. Stáhnu nejnovější build a uvidíme.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 26.10.2012 21:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Příloha:
Tak se mi dokonce podařilo udělat screenshot Waylandu. Teda jediný který se mi taky podařilo udělat. Dál mi zamrzne komplet mašina, včetně klávesnice, ACPI eventů a všeho. Kvůli tomu jsem se celé odpoledne a večer srát s testingem-pending nemusel. A přes 100MB jsem taky tahat nemusel. Tohle zvládnu za pár minut i s pár bajtama :-) No, jak to ladit, to babo raď.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 26.10.2012 21:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Ještě jsem ten soubor zapomněl přejmenovat na screenshot-wayland-weston-1.0.0-1.jpg
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
23.10.2012 09:27 vincentk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hlavne si tu mal napisat dovod oznacenia 1.0. Tym je zavazok dodrziavat spatnu kompatibilitu prave od verzie 1.0
https://github.com/kostelnik/jwmtools
23.10.2012 10:18 GR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Já to "spatnu" četl jako "špatnů". To máme za to my, co neumíme po slovensku ("špatná" se slovensky řekne "zlá")...
23.10.2012 10:53 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Ona je to někdy sranda:
Prijmu skolenou pracovnici.

A někdy holt si autor za to může sám, že mu nerozumíme:
Na cepu visel plast a banka.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Grunt avatar 23.10.2012 11:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
"špatná" se slovensky řekne "zlá"
Hovorově se výraz „špatnů“ dole pod Slováckem (Záhorie a tak) používá zcela běžně a už jsem to slyšel i na Kysuci. Autor si za to může sám, že odmítá používat diakritiku a nemusí mu být rozumět.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
23.10.2012 17:54 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
lol, mě to ze začátku vůbec nedocházelo, ale je to dost dobrý :D
23.10.2012 18:36 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
("špatná" se slovensky řekne "zlá")
A jak se potom rekne slovensky "zlá"? Stejne?
23.10.2012 18:43 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Zlejší :-), ano taky „zlý“, Slovák mezi špatným a zlým nerozlišuje, prostě to stojí za prd a hotovo. :-)
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Michal Fecko avatar 24.10.2012 12:44 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
špatný je niekedy na Slovensku chápané ako škaredý :-D a zlý -> horší -> najhorší :-D
23.10.2012 20:45 br
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Kdyby to napsal Slovensky, tak bys to těžko mohl číst jako "špatnů".
23.10.2012 21:18 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Proč ne(?), u nás normálně donesů špatnů novinu…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
23.10.2012 22:05 br
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Protože Slovensky to je pokud vím spätná kompatibilita.
23.10.2012 22:25 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Ale tam je „spätnú kompatibilitu“, tedy bez diakritiky se to může číst jako „špatnů kompatibilitu“, něco nechápu?
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
23.10.2012 22:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Tak s kroužkem určitě ne… :-)
23.10.2012 22:29 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Chyba lávky :), můžu, protože to čtu po našem (ve slovenské verzi jsem napsal 'ú').
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Grunt avatar 24.10.2012 12:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Brusič/obrozenec vs. Grammar nazzi. To si nemůžu nechat ujít.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.10.2012 14:11 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Který su já?
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
24.10.2012 14:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
To je jedno, stejně bylo oboje míněno jako urážka. :-)
Grunt avatar 24.10.2012 14:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Hádaj, šohaju.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
23.10.2012 12:12 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Wayland zatím není ve stavu, kdy by mohl nahradit X11,
a on někdy bude? oni už se rozhodli začít pracovat na síťové transparenci?
23.10.2012 12:41 tacoberu | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
... by mohl nahradit X11, v jeho nejtypičtějším případu nasazení. Tam síťová transparentnost, ač je to skvělá věc, opravdy není nutná.
little.owl avatar 23.10.2012 12:52 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
+1.

Ale neco pro remote access by integrovano byt melo, i kdyz mene komplexni nez X protokol. SPICE? Mam pocit, ze to Red Hat ted tlaci vsude ...
A former Red Hat freeloader.
pavlix avatar 23.10.2012 16:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
SPICE je taky takový nedořešený, tím, že je víceméně čistě bitmapový, nebo už se něco změnilo?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
23.10.2012 17:22 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Xspice
pavlix avatar 23.10.2012 17:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Určitě to má něco společného se mnou položenou otázkou?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
23.10.2012 20:00 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
To nebyla odpověď na tvou otázku, ale na otázku která jí předcházela. Tys napsal pouze že je spice nedořešený. Nevím tedy jestli ho používáš, ale já ano. A proto jsem reagoval tím, že jsem upozornil na to, že existuje Xspice. Což je standalone X server, který místo klasického X protokolu leze přes spice protokol.

23.10.2012 23:49 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Nechceš se rozepsat, jak ti to funguje, třeba do blogu? ;-) Alon furt něco píše o nehotovosti a Jeremy reportuje furt něco na listu, občas s patchem, tak by mě zajímaly praktické zkušenosti...
24.10.2012 10:07 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Na tom moc k rozepsání není. SPICE protokol v podstatě používá stejný princip jako ICA protokol od Citrixu. Jednotlivé výstupy a vstupy jsou rozdělené do komunikačních kanálů, které se zpracovávají různým způsobem podle typu komunikace. Kupř. zvukový kanál se komprimuje přes celt.

Nehrabal jsem se v tom do hloubky - stačí mi že to funguje lépe než VNC a podobným způsobem jako ICA. Ten Xspice server jsem zatím nezkoušel, tak k němu nemohu nic říct. Na serverové straně grafické prostředí nepoužívám. Přes spice lezu na grafickou konzoli virtuálů.
24.10.2012 11:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Spice jako takový znám docela dobře vzhledem k tomu, co dělám. ;-) Nicméně šlo mi právě o zkušenosti s xspice, který je furt poměrně čerstvý kousek softu, narozdíl od spice-serveru pro qemu, který je na světě už dlouho a intenzivně se mu věnujeme...
Grunt avatar 24.10.2012 12:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
SPICE protokol v podstatě používá stejný princip jako ICA protokol od Citrixu.
A to je jako lepší než když se do sítě cpou přímo primitivy a pixmapy, které se mají vykreslit, jo?
Kupř. zvukový kanál se komprimuje přes celt.
Bez komentáře úplně.
Přes spice lezu na grafickou konzoli virtuálů.
Což je určitě lepší než ssh.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
25.10.2012 08:58 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
A to je jako lepší než když se do sítě cpou přímo primitivy a pixmapy, které se mají vykreslit, jo?
Spice - podle toho, co tvrdí Red Hat - dokáže přenést HD video. Je to lepší, než když cpeš do sítě přímo primitivy a pixmapy?
Což je určitě lepší než ssh.

Je vidět, že se v tom vyznáš. To bys nám mohl poradit, jak přes ssh v tom virtuálu vybrat v grubu k nabootování jiné než výchozí jádro, popřípadě jak se přes ssh podívat na výpis kernel panic poté, co ten stroj spadl.
Quando omni flunkus moritati
25.10.2012 09:38 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Spice - podle toho, co tvrdí Red Hat - dokáže přenést HD video. Je to lepší, než když cpeš do sítě přímo primitivy a pixmapy?

Jak kdy. Video se ve spice přenáší svým vlastním způsobem, u ostatního je snaha přenášet právě ty primitivy a pixmapy a to jen ty jejich oblasti, kde se něco změní.
25.10.2012 10:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
jak přes ssh v tom virtuálu vybrat v grubu k nabootování jiné než výchozí jádro, popřípadě jak se přes ssh podívat na výpis kernel panic poté, co ten stroj spadl.

Tak na tohle (oboje) zrovna stačí (virtuální) sériová konzole. Ve druhém případě stojí za úvahu i kdump.

25.10.2012 11:28 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Tak já tedy používám obojí. Jak spice tak sériovou konzoli. Podotýkám že hovořím o spice v rámci qemu. Přístup přes spice má pro mne výhodu především v tom, že mohu uvnitř virtuálu blbnout se sítěma, aniž by mi hrozilo, že si stroj ustřelím pod zadkem.

Některé stroje také slouží jako normální desktop.

pavlix avatar 25.10.2012 12:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
To seriová konzole poskytuje taky.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
25.10.2012 16:51 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Některé stroje také slouží jako normální desktop.

To seriová konzole poskytuje taky.
Hmmmm. Buď hodně mocná sériová konzole, nebo ne moc příjemná práce, řekl bych.

A jinak - dostanu tu virtuální sériovou konzoli někam přes síť? Bez přístupu na hostitelský stroj, který jsem třeba nedostal? Šifrovaně*?

* tj. aniž by někdo vedle toho qemu musel zprovozňovat nějaký stunnel či podobné
Quando omni flunkus moritati
pavlix avatar 25.10.2012 23:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Chybná citace.
A jinak - dostanu tu virtuální sériovou konzoli někam přes síť?
Ano, samozřejmě. Dělám běžně.
Bez přístupu na hostitelský stroj, který jsem třeba nedostal?
Pokud nedostaneš přístup tak… nemáš přístup. Jaké překvapení. Společné pro všechny protokoly bez výjimky.
Šifrovaně*?
Ano. Možností je několik, já osobně většinou používám SSH.
tj. aniž by někdo vedle toho qemu musel zprovozňovat nějaký stunnel či podobné
Mám to chápat tak, že ve svém zadání zakazuješ všechny prostředky k šifrování, nebo jen ty, které bych mohl chtít použít? Ani jedno z toho není specifikace, ale buzerace.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
26.10.2012 01:23 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Pokud nedostaneš přístup [na hostitelský stroj] tak… nemáš přístup.
Toto v případě typického spice/vnc serveru v qemu neplatí.
pavlix avatar 26.10.2012 02:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Tak to bych si nechal rád vysvětlit, jak jinak než prostřednictvím otevřeného portu na hostitelském stroji se pak připojuješ, pokud chceš mít přístup i k bootloaderu. Bez ohledu na způsob autentizace a zabezpečení následného spojení.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
26.10.2012 02:30 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Otevřený TLS port neberu jako přístup na hostitelský stroj - pouze jako přístup ke zdroji poskytovanému hostitelem. Pokud ten bootloader začneš brát do důsledků, tak můžeš namítnout, že přístup ke stroji budeš potřebovat, abys tu VM vůbec dostal do bootloaderu - nicméně na to ti opět stačí _uživatelský_ přístup k nějakému managovacímu xichtu. Pokud do toho zamícháš proxy a možnost nenastavovat na bridgi se síťovkami VMek L3, tak už coby člověk připojující se ke konzoli VMky vůbec nemusíš o hostitelském stroji nic konkrétního dozvědět.
pavlix avatar 26.10.2012 11:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Otevřený TLS port neberu jako přístup na hostitelský stroj
Tak podle čeho to chceš brát? Pokud podle toho, kdo provádí autentizaci, tak dopadneš úplně stejně.
můžeš namítnout, že přístup ke stroji budeš potřebovat, abys tu VM vůbec dostal do bootloader
Zcela správně, pokud se tam nedostane bez mého zásahu.
nicméně na to ti opět stačí _uživatelský_ přístup k nějakému managovacímu xichtu.
A o tom to celé je. Někdo tu chce vymýšlet kolo, když jediné, o co tu jde, je aby hostitelský stroj zajistil autentizaci a zabezpečení provozu a poskytnul nějaký protokol pro přístup k IO bootloaderu. Ten princip je z mého pohledu zcela nezávislý na použitém přenosovém protokolu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
26.10.2012 13:19 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Tak podle čeho to chceš brát? Pokud podle toho, kdo provádí autentizaci, tak dopadneš úplně stejně.

Podle celý shell vs. jedna služba dostupná na jednom portu? Nebo chceš říct, že mít shellový přístup na stroj, kde běží abclinuxu, vs. mít možnost připojit se prohlížečem na http://www.abclinuxu.cz je vlastně ekvivalentní? Tj. abych mohl dělat to druhé, potřebuju to první? To asi ne, že ne...
Quando omni flunkus moritati
pavlix avatar 26.10.2012 16:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Podle celý shell vs. jedna služba dostupná na jednom portu?
Ne. Jedna služba dostupná na jednom portu versus jiná služba dostupná na jednom portu. Služba realizuje autentizaci, zabezpečení kanálu a nějakou formu komunikace s daným virtuálním strojem, ať už po virtuálním sériovém portu (jednodušší), nebo po virtuální grafické kartě (složitější).
Nebo chceš říct, že mít shellový přístup na stroj, kde běží abclinuxu, vs. mít možnost připojit se prohlížečem na http://www.abclinuxu.cz je vlastně ekvivalentní?
Nemám tušení, kde to čteš.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
26.10.2012 17:54 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Jedna služba dostupná na jednom portu versus jiná služba dostupná na jednom portu. Služba realizuje autentizaci, zabezpečení kanálu a nějakou formu komunikace s daným virtuálním strojem
SSH vždy poskytuje přístup k shellu, i když je shellem /sbin/nologin. ;-)
pavlix avatar 26.10.2012 18:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
SSH vždy poskytuje přístup k shellu, i když je shellem /sbin/nologin. ;-)
Hehe.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
26.10.2012 13:19 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Jenom ty prostředky, které vyžadují dodatečnou konfiguraci a spuštění dalšího procesu.
Quando omni flunkus moritati
pavlix avatar 26.10.2012 17:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Jenom ty prostředky, které vyžadují dodatečnou konfiguraci a spuštění dalšího procesu.
Tedy stručně řečeno, je ti úplně jedno jak ta služba funguje. Jediné, co je pro tebe důležité je:

1) Aby ji poskytoval již běžící proces spuštěný virtualizačním systémem, a nepoužilo se volání fork().

2) Aby autentizace a autorizace (věci, které jsou potřeba konfigurovat) byly vždy konfigurovány v rámci virtualizační služby.

To v žádném případě nepovažuju za všeobecně platná kritéria.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 25.10.2012 12:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Spice - podle toho, co tvrdí Red Hat - dokáže přenést HD video.
Skutečná killer-feature. Spustit si WMS nebo RMS pro živé streamování jsem uměl ještě v dobách Windows 98. Jinak je snad jasné, že když se HD video dekóduje ( do bitmapy – což se musí pokud se dekóduje na serverové straně), tak ta má cca. 1,6Gbps a proto přenášet video v reálném čase (pokud nejde o streamování) po síti je kravina.
Je vidět, že se v tom vyznáš.
Vyznám. Qemu umělo přesměrovat sériovou konzoli virtuálního stroje do stdio programu (na ní už začíná i ten GRUB). Což bez problémů šlo potom klidně pípovat do toho sshčka. Za renderování Teletypu do bitmapy a následného posílání po síti bych ruky trhal.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 25.10.2012 12:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Vyznám. Qemu umělo přesměrovat sériovou konzoli virtuálního stroje do stdio programu (na ní už začíná i ten GRUB). Což bez problémů šlo potom klidně pípovat do toho sshčka. Za renderování Teletypu do bitmapy a následného posílání po síti bych ruky trhal.
A teď si dokonce nejsem jistý, jestli ono QEMU přímo volání VIDEO-BIOSu (10h, 13h) nepřeposílalo jako stdout programu.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
little.owl avatar 23.10.2012 17:26 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
A nepletete si to se simulatorem obvodu?
A former Red Hat freeloader.
23.10.2012 19:54 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Ne
little.owl avatar 24.10.2012 12:00 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Diky, to mi uslo.
A former Red Hat freeloader.
little.owl avatar 23.10.2012 17:29 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Pokud vim, tak ne.
A former Red Hat freeloader.
Tomáš Bžatek avatar 23.10.2012 21:31 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
No, Wayland taky pracuje jen s buffery, bitmapama. Gtk+ interne taktez (off-screen rendering). Chtel bys akcelerovat jednotlive kreslici operace? To bys musel zadratovat primo do Gtk+.
Koupim litajiciho tucnaka
pavlix avatar 24.10.2012 00:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
To bys musel zadratovat primo do Gtk+.
Člověka, který si vyzkoušel Clutter, představa funkčního a akcelerovaného toolkitu nijak nepřekvapí. Zato čistě bitmapový rendering a čistě bitmapové přenášení grafického výstupu trochu ano.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 23.10.2012 19:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
i kdyz mene komplexni nez X protokol.
To jako co? Screenshotování do JPEGu jako je u VNC? Na co rušit něco dobře uděleného a dělat to znova a špatně?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
little.owl avatar 23.10.2012 19:22 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Na co rušit něco dobře uděleného
Tim mate na mysli ulipana X-ka vychazejici z 80.let a ktera se dostala do stavu, kdy pocet lidi schopnych a ochotnych tento projekt udrzovat vytrvale klesa?
A former Red Hat freeloader.
Grunt avatar 23.10.2012 19:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
80.let a ktera
A to je špatné?
se dostala do stavu, kdy pocet lidi schopnych a ochotnych tento projekt udrzovat vytrvale klesa?
To už je špatné. Protokol sám o sobě to není nejhorší, ale chtěl by do dnešních dob hodně updatovat. Na Xlib se třeba nešáhlo snad co jsem živý. Přitom nedávno jsem si v něm hackoval přepojování běžící aplikace na různé servery za běhu bez nutnosti její terminace.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
23.10.2012 23:18 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
>> z 80.let
> A to je špatné?
No u vína, whisky zcela jistě ne. Ba naopak!
Přítelkyně rozená okolo 1980. To ještě ujde. Zatím :)
U elektrotechniky, aut a software, tam už to vadí.
Grunt avatar 23.10.2012 23:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 23.10.2012 23:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Ale „Brick yourself“ by bylo pěknější, takže: Brick yourself, Nigga!
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
pavlix avatar 24.10.2012 00:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
U elektrotechniky, aut a software, tam už to vadí.
Tento názor nesdílím. Navíc kdybychom vynechali to, co bylo v počítačovém světě vymyšleno do 80. let, nezbylo by nám prakticky vůbec nic.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
24.10.2012 08:02 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Nojo no... Tihle hošíci si často myslí, že před tím než začali chodit do mateřské školy, světu vládli lovci mamutů.
Mají obsedantní představu, že vše se musí neustále měnit a rozvrtávat - tomu říkají pokrok. Právě tito a podobní dali v posledních letech Linuxu na desktopu takovou ránu, že se vzpamatovává dodnes. Wayland je dalším krokem - tentokrát zmrví i samotný základ. Doufejme v rozum šéfů distribucí - snad se někteří poučili.
pavlix avatar 24.10.2012 11:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Samotný základ běžícího systému nebo alespoň stromu procesů (init) už jakousi transformací prošel :). A nevím o tom, že by se někdo poučil.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
little.owl avatar 24.10.2012 14:40 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Tihle hošíci si často myslí
Hosik? Kritiky soucasne situace najdete napric celym spekterem programatoru.
Nojo no... Tihle hošíci si často myslí, že před tím než začali chodit do mateřské školy, světu vládli lovci mamutů. Mají obsedantní představu, že vše se musí neustále měnit a rozvrtávat - tomu říkají pokrok.
Vubec ne, je to otazka prosteho technickeho vyvoje. X-ka vychazi z 80. let, kdy graficky HW i SW vypadali jinak, vcetne cele architektury.
Právě tito a podobní dali v posledních letech Linuxu na desktopu takovou ránu, že se vzpamatovává dodnes.
Kruty svet, ktery nereflektuje vase predstavy a lide si svobodne vyvijeji co chteji,ze?
Wayland je dalším krokem - tentokrát zmrví i samotný základ.
Konkretne proc je Wayland "zmrveni" zakladu? Zatim neni jeste ve stavu X nahradit, ale jeho cas se blizi.
A former Red Hat freeloader.
pavlix avatar 24.10.2012 15:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Hosik? Kritiky soucasne situace najdete napric celym spekterem programatoru.
Opravdu máš namysli kritiku věcí na základě toho, že vznikly před rokem devadesát?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
little.owl avatar 24.10.2012 15:47 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Cas vzniku sam o sobe nehraje roli, pokud starsi technologie reflektuje soucasnou situaci a umoznuje dalsi rozvoj. Pokud vsak historicky balast, ktery 90% uzivatelu vubec nepotrebuje, postupem casu preroste v zatez, je treba zmeny.
A former Red Hat freeloader.
pavlix avatar 24.10.2012 16:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Cas vzniku sam o sobe nehraje roli
Tím je myslím vyřešeno.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
25.10.2012 09:01 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Jenom pro tvoji informaci: jeden z "hošíků", který stojí za přepracováním grafiky v Linuxu, shodou okolností také stál za vznikem X serveru.
Quando omni flunkus moritati
pavlix avatar 25.10.2012 12:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Já sá myslím, že žádný z hošíků, o kterých se mluví, za přepracováním žádné grafiky ani za vznikem X serveru nestál :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
23.10.2012 23:39 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
A to je špatné?

Vzhledem k tomu, že výkon na síti je furt stejný bez ohledu na řádový nárůst všech zdrojů, tak to nic moc opravdu je. ;-)
little.owl avatar 24.10.2012 00:33 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Staci si precist treba prehled zde a pak neni tezke byt zastance Wayland.
A former Red Hat freeloader.
pavlix avatar 24.10.2012 11:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Být zastáncem něčeho na základě kritiky něčeho jiného mi nepřijde zrovna šťastné.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
little.owl avatar 24.10.2012 12:04 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Pokud se to jevi jako slusna alternativa k [opravnene] kritizovanemu, je to jen logicky dusledek. Nicmene Wayland ma zatim jeste dlouhou cestu k tomu byt pouzivanou alternativou.
A former Red Hat freeloader.
23.10.2012 23:53 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Spice screenshotuje do jpegu pouze "video" - část obrazovky, která se rychle za sebou obnovuje. Zbytek se přenese jednou a nepřenáší se znovu, dokud se nezmění. Jediná výjimka je poslední frame videa, ten se po chvilce přenese ještě jednou, bezztrátově.
23.10.2012 15:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
pavlix avatar 23.10.2012 16:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Tedy Wayland je něco jako Xka pro lamy? Já jen že pokud nějaký projekt nedokáže splňovat můj každodenní use case, tak to nepovažuju za dobrou náhradu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
23.10.2012 16:08 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Ne, je to něco jako Xka pro lidi, co s počítačem pracují u toho počítače.
Quando omni flunkus moritati
23.10.2012 16:12 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
cloud?

... jistě, proč bychom si měli pouštět aplikace ze serveru, když místo plnohodnotné aplikace můžeme mít nějaký paskvil běžící v browseru
23.10.2012 16:49 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
cloud?
Buzzword místo normální odpovědi?
jistě, proč bychom si měli pouštět aplikace ze serveru
To je opravdu dobrá otázka. Co se mě týče, tak se bez toho klidně obejdu a budu si je dál pouštět lokálně.
Quando omni flunkus moritati
24.10.2012 11:39 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
cloud?
Buzzword místo normální odpovědi?
ó nikoli, to je odpověď - právě proto že je to aktuální buzzword

pár let do minulosti by to bylo asi SaaS, co bylo předtím už ani nevím, a všechno to začalo se systémy sdílení času na mainframech a jejich terminálech

vpodstatě od těch dob, co existují technologie vzdáleného přístupu k počítačům je snaha tento vzdálený přístup využívat; tato snaha mírně zeslábla na přelomu 80./90. let s tím, jak se vlastní počítač stal dostupným pro každého, kdo jej dokázal využít, nicméně s rozvojem rozsáhlých sítí opět zesiluje tlak na to, aby počítače "počítaly" ve výpočetních (nikoli "výpočtových") centrech a koncoví uživatelé si nemuseli pořizovat vlastní stroje, kde 99% výkonu bude ležet ladem, neboť je potřeba pouze nárazově (ale potřeba je, a tedy bez nějakého "cloudového" řešení nelze pořídit infrastrukturu slabší a levnější, jak na pořízení, tak na provoz)

tedy "pracovat s počítačem u toho počítače" lze možná tak při hraní nějaké hry (není-li online), prohlížení nějak získaných (předem stažených, CD, DVD, BluRay ...) médií, použití počítače pro práci s čistě vlastními výtvory, ale již těžko při nějaké spolupráci - ta se dnes často řeší přes různé webové aplikace, ale to je ve spoustě případů jen berlička, protože právě nemáme ta jednoduchá řešení, jak si přes síť něco pustit přímo: X jsou nepoužitelné se současnými toolkity, které místo primitiv plácají obrovské bitmapy celých oken (s Qt3 jsem si KDE aplikace v pohodě pouštěl v práci z domácího stroje přes ssh X forwarding a dalo se s tím pracovat, od přechodu na Qt4 se rychlost linek zněkolikanásobila a stejně je to nepoužitelné; naštěstí (nyní již) funguje obezlička přes Xpra), VNC to neřeší na úrovni jednotlivých aplikací a špatně se to integruje do prostředí (doteď jsem uspokojivě nevyřešil schránku), FreeNX zemřel a stejně se mi to nikdy nepovedlo pořádně rozchodit ... atd. atd. :-/

práce s něčím na serveru rozhodně není záležitostí čistě pro správce lamy, kteří si místo vi /etc/něco pouští system-config-něco, nýbrž i pro prostý plebs - jenže plebs si otevře IE, tam se mu pustí nějaký ActiveX, který svým kecáním s mateřským serverem zDOSuje síť, přičemž na puštění toho ActiveX potřebuje dělo jak na paření nejmodernějších her, no ale "nějak" mu to funguje, jiné varianty nezná, a tak je plebs spokojen a říká, že přece žádné aplikace po síti nepotřebuje ...
jistě, proč bychom si měli pouštět aplikace ze serveru
To je opravdu dobrá otázka. Co se mě týče, tak se bez toho klidně obejdu a budu si je dál pouštět lokálně.
opravdu si veškerý software, co používáš, pouštíš čistě lokálně?

- řekněme všichni sborem WOV, protože já žádného jiného takového člověka neznám
little.owl avatar 24.10.2012 14:50 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
X jsou nepoužitelné se současnými toolkity, které místo primitiv plácají obrovské bitmapy celých oken
+1

A to se asi jen tak nezmeni.
A former Red Hat freeloader.
pavlix avatar 24.10.2012 15:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Nějaké pokusy už tu byly a výsledky i docela hezké.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
25.10.2012 09:09 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
opravdu si veškerý software, co používáš, pouštíš čistě lokálně?
Ano. Když chci něco dělat na svém počítači, tak to dělám na něm. Nepotřebuju a nemám zájem o nějaké cloudové textové editory a podobné hovadiny, které pracují kdoví jak a k datům pak má přístup kdoví kdo.
Quando omni flunkus moritati
pavlix avatar 25.10.2012 12:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Ano.
Vidíš to, já třeba nepouštím všechen software lokálně.

A ač se nejspíš zbytkem komentáře snažíš ukázat, že vzdálené spouštění je špatné, nebezpečné a umírají při tom koťátka, nedaří se ti to.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
25.10.2012 16:56 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
A ač se nejspíš zbytkem komentáře snažíš ukázat, že vzdálené spouštění je špatné, nebezpečné a umírají při tom koťátka, nedaří se ti to.

Příliš bujná fantazie. Ale chápu, dlouho ses tu s nikým nepohádal a neslovíčkařil, tak provokuješ a zkoušíš, jestli to někde neklapne.
Quando omni flunkus moritati
pavlix avatar 25.10.2012 23:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
V pořádku.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
25.10.2012 13:10 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Ano. Když chci něco dělat na svém počítači, tak to dělám na něm. Nepotřebuju a nemám zájem o nějaké cloudové textové editory a podobné hovadiny, které pracují kdoví jak a k datům pak má přístup kdoví kdo.
mezi "chtít" a "moci" je jistý rozdíl - někdy je potřeba hodně chtít, aby se trošku mohlo ... jinými slovy gratuluju k výběru banky, která ti poskytuje jednoduché datové rozhraní, ke kterému si přistupuješ čím chceš, namísto aby ti cpala vlastní aplikaci, gratuluju, že nepotřebuješ chodit na weby, kde je funkčnost zajištěna nějakými flashovými, ajaxovými a kdovíjakými blbostmi, bez kterých to prostě nejde a ne jako zde na ábíčku, kde vidím, že místní WYSIWYG editor asi nepoužíváš, atd. atd.
25.10.2012 17:02 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
mezi "chtít" a "moci" je jistý rozdíl

Ano, zatím ještě pořád můžu. Ještě pořád lze za normální peníze sehnat plnohodnotný počítač a ne síťové zobrazovadlo vzdálené plochy. A ještě pořád lze sehnat programy, které mi na tom počítači umožní udělat to, co zrovna potřebuju.

Jak souvisí WYSIWYG editor s lokální vs. vzdálenou prací? Já měl za to, že je to akorát hromada javascriptu. (Ne, nepoužívám to.)
Quando omni flunkus moritati
Grunt avatar 23.10.2012 19:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Xka pro lidi
Xorg je pro koho? Pro roboty?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
23.10.2012 23:22 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Pro náš pro všechny. Pro všechny co nejablkují ne neoknují. BOHUŽEL pro nás pro všechny.
Není to otázka vhodnosti nebo dobrovolného výběru,
ale faktu, že není použitelná varianta
zatím..
Grunt avatar 23.10.2012 23:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Pro náš pro všechny. Pro všechny co nejablkují ne neoknují. BOHUŽEL pro nás pro všechny. Není to otázka vhodnosti nebo dobrovolného výběru, ale faktu, že není použitelná varianta
Bullshit, nigga, bullshit! Booo…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
23.10.2012 12:52 Já
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
To je ta absolutně nejmenší část a dá se všelijak řešit.
Rezza avatar 23.10.2012 14:25 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
- Remote Wayland support / "network transparency", as has been widely talked about. Kristian has already worked on code in this area as he showed off at XDC2012, but he hasn't yet released the patches as he wants to make sure his design and code is in good shape before it sees the public spotlight.
23.10.2012 14:55 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
dík

když jsem naposled četl něco o Waylandu, nabyl jsem dojmu, že se s tím vůbec nepočítá

ostatně viz výše (i tu)
Tomáš Bžatek avatar 23.10.2012 21:29 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Budou to resit klienti. Tzn. treba mutter.
Koupim litajiciho tucnaka
23.10.2012 23:46 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
To by se hodilo nějak "akcelerovat" i přes spajs. Celý desktop renderovaný přes llvmpipe je děsivě neefektivní - o několik řádů náročnější na jednotlivá CPU oproti klasickému 2D desktopu.
pavlix avatar 24.10.2012 00:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
To znamená, že když se bude restartovat window manager, tak to celé spadne?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Tomáš Bžatek avatar 24.10.2012 12:28 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Good point, vzhledem k architekture Waylandu jakmile restartujes ten inkriminovany proces, restartujes vlastne i kompozitor a vubec jediny zaklad, ktery se o to stara. Nevim, jak se to bude resit.
Koupim litajiciho tucnaka
Grunt avatar 24.10.2012 12:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Tak čistě pro zajímavost, ve Widlích to funguje jinak?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
little.owl avatar 23.10.2012 15:59 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Dnes se to take resi na Slashdot: Wayland 1.0 Released, Not Yet Ready To Replace X11.
A former Red Hat freeloader.
little.owl avatar 23.10.2012 12:40 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A take vysel zaroven Weston 1.0!
A former Red Hat freeloader.
23.10.2012 22:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Odpověď na řadu otázek z této diskuse (pokud nebyly myšleny jako řečnické) lze nalézt v sobotní přednášce Egberta Eicha (flash, snad budou záznamy časem ke stažení i v nějakém civilizovaném formátu).
23.10.2012 23:10 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Skvělý odkaz, dík.
Tak vida, on Wailand sponzoruje Suse. Co by si linuxový desktop počal bez Novellu ;)
Maká na tom ještě někdo jiný než Egbert Eich?
Myslím někdo full time. Tohle zrovna není rozsahem projekt na studentskou semestrálku.
Co třeba někdo od Red Hatů, nepomáhá?
Nebo od Canonicalu, když ho tak hlasitě podporují.
23.10.2012 23:10 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Oprava: Suse sponzoruje Wailand
23.10.2012 23:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Co by si linuxový desktop počal bez Novellu

Možná vám to uniklo, ale v pátek už to bude rok a půl, co SuSE není součástí Novellu.

Maká na tom ještě někdo jiný než Egbert Eich? Myslím někdo full time. Tohle zrovna není rozsahem projekt na studentskou semestrálku.

Neřekl bych, že Egbert Eich pracuje full time na Waylandu. A ani git log tomu nenasvědčuje. Koneckonců na začátku té přednášky sám říká, že poslední dobou pracuje především na jádře.

pavlix avatar 24.10.2012 00:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Možná vám to uniklo, ale v pátek už to bude rok a půl, co SuSE není součástí Novellu.
+1

opět není součástí Novellu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Ruža Becelin avatar 24.10.2012 09:20 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Pruser je, ze ty novellacke odkazy s ISO a dokumentaci porad jeste funguji - takze pokud to nekdo nesleduje, tak mu tahle zprava mohla uniknout...
mirec avatar 24.10.2012 10:40 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Trochu offtopic, nebolo by fajn mať namiesto X11 protokolu niečo ako Display PostScript trochu vylepšený pre prenos po sieti?
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Bedňa avatar 24.10.2012 18:17 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Ja som si myslel že to tak funguje, či?
KERNEL ULTRAS video channel >>>
mirec avatar 24.10.2012 18:46 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Podpora DPS bola z X odstránená. V každom prípade ani ten nie je úplne ideálny. V podstate ani X-ka nie sú ktovie ako zlé, pamätám si na časy keď Qt 3 aplikácie po sieti lietali úplne v pohode. Teraz keď tak potrebujem niečo narýchlo urobiť v práci tak môžem akurát zostarnúť ako sa prenášajú pixmapy. Chcel by som jednoducho nejaký protokol, ktorý by väčšinu elementov prenášal vo vektorovej forme.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
24.10.2012 22:14 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
zkus ten (x)spice a dej vědět. ;-)
little.owl avatar 24.10.2012 23:49 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Tak na to zrovna ted koukam ... ale stejne me nejvic zajimaji veci jako presmerovani USB portu ...
A former Red Hat freeloader.
25.10.2012 00:19 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
usbredir funguje i samostatně a s linuxovým klientem fakt pěkně. Windowsový klient je (zatím) dost omezený, protože ještě neumí kompozitní zařízení a zařízení s asynchronním přenosem.

Na druhou stranu to umí přesměrovávat jend do qemu, ale předpokládám, že za patche se samostatným usb-guestem se tady zlobit nebudou. ;-)
25.10.2012 00:21 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
usbredir funguje i samostatně
je navržený tak, aby fungoval i samostatně... Něco ohledně toho jsem už dřív viděl na dotyčném listu.
Bedňa avatar 24.10.2012 22:31 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Teda ja som v tejto otázke mimo, ale myslel som si že autori sú natoľko inteligentný aby neposielali pixmapy, ale obsah a zobrazenie je už na tom ktorom klientovi. To znamená že ja to vidím inak ale natívne podľa môjho WM. Čiste skomprimovaný textový obsah a rozloženie okien, alias DPS, teda okrem jednorázového poslania bitmapy pokiaľ tvorí obsah. Posielanie framebufru po sieti je samozrejme blbosť.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 25.10.2012 12:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Tomu se říká vystřízlivění :D.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 25.10.2012 12:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wayland 1.0
Chcel by som jednoducho nejaký protokol, ktorý by väčšinu elementov prenášal vo vektorovej forme.
A u Xek to takhle nefunguje odkdy? Co já si pamatuju, tak ještě za dob KDE3.5 mi to po síti lítalo velice obstojně.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.10.2012 10:59 ww
Rozbalit Rozbalit vše wayland je na prd
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jen Frnta Jetel tvrdil, ze je supr a ze uz vidi kurzor. dokud v tom nepujdou normalne spoustet aplikace, je to alfasracka.
27.10.2012 12:08 Rovano | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: wayland je na prd
Co je normálně? Že to něco nepodporuje, protože je to úplně nová věc, je snad normální! Že to jiní už podporují a normálně to klikáním spouští aplikace, ba i více, není normální?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ enough of this! ♫♫♫ԅ(ˆ⌣ˆԅ)♫♫♫
27.10.2012 12:09 Rovano | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: wayland je na prd
Proč by software v tvé "alfa" verzi měl být sračka? Protože jej v této fázi neumíš použít a protože neorzumíš pojmu alfa a dalším?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ enough of this! ♫♫♫ԅ(ˆ⌣ˆԅ)♫♫♫
27.10.2012 12:47 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: wayland je na prd
Protože je to anonymní tro(t)l, který si plete Frantu a Frntu.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.