Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 20:09

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
David Watzke avatar 29.10.2011 21:33 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jenom na radiobudíku, pokud vím.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
cezz avatar 31.10.2011 03:58 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
To si na tom dobre, ja som musel nastavit 5 zariadeni 2x radiobudik (dokonca na jednom som musel zvlast posunut hlavny cas a cas ktory sa premieta na stenu) fotoramik a 2x nastenne hodiny. Dalsie zdroje casu to doma nastastie zvladli same, lebo by ma asi vazne porazilo :-)
Computers are not intelligent. They only think they are.
Fluttershy, yay! avatar 31.10.2011 04:08 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Možná zlaté natahovací analogové hodiny, ty se musí natahovat tak jak tak (takže jdou stejně furt špatně).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
cezz avatar 31.10.2011 05:14 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Tak ked ide o to, na mobiloch tiez podchvilou menim casovu zonu :)
Computers are not intelligent. They only think they are.
Fluttershy, yay! avatar 31.10.2011 09:25 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Telefon si umí brát čas ze sítě, ne? Tak potom by si měl brát správný místní čas...
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
egg avatar 31.10.2011 13:57 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Můj mobil si rovná čas jenom při startu, takže jsem ho musel rebootnout, což je pakárna srovnatelná s ručním přeřízením.
pavlix avatar 4.11.2011 11:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Jak který.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
cezz avatar 4.11.2011 13:12 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Ako ktory a ako kde. Takze je v konecnom dosledku najjednoduchsie to vypnut a zmenit casove pasmo po pristati v cielovej destinacii.. :-)
Computers are not intelligent. They only think they are.
29.10.2011 21:44 8B3CE273
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To se uvidí až ráno, ve chvíli kdy zjistím, kolik hodin opravdu je a co se (ne)posunulo, popřípadě posunulo obráceně
randy avatar 29.10.2011 21:57 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
radiobudik (no..vlastne par rokov je to uz len zobrazovac hodin), nastenne hodiny v chodbe, cas v mikrovlnke a v aute.
R>
Fluttershy, yay! avatar 29.10.2011 22:21 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dobrá otázka. Nevím. Hlasoval jsem, že nikde, ale není to úplně pravda, protože sice telefon a obě PC se přeřizují automaticky, ale nějakou dobu budu zmateně chodit a tu a tam přeřizovat (zvláště prarodičům, kteří aktuální čas moc neřeší) různé budíky na různých spotřebičích (trouba, mikrovlnka, meteostanice, topení, rádio a jánevímcoještě).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
29.10.2011 23:13 neklbaur | blog: Karl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Kalkulačku a hodinky ;-)

Různí lidé nazývají stejné věci různými jmény,..
Dreit avatar 29.10.2011 23:44 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Budik aby mě dobře budil do školy, na hodiny jen nalepim papír (jako v předchozích letech) ve stylu "-1" a na jaře zase strhnu, jak v tom není budik tak to moc dohloubky neřešim :-)

Nope
egg avatar 30.10.2011 13:18 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Normální pásmový čas je ten, který používáme v zimě. Měl bys tam spíš přes léto dávat +1.
Fluttershy, yay! avatar 30.10.2011 13:31 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Á, zase jeden zpátečník, který se drží CET. O časovou zónu na východ a pak letní čas zrušit!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
egg avatar 30.10.2011 13:52 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Proč na východ?
Fluttershy, yay! avatar 30.10.2011 15:07 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Aby bylo večer déle světlo, samozřejmě. Před devátou slušní lidi nevstávají, takže světlo venku jim k ničemu není, spíše naopak ruší ve spánku.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
m1c4a1 avatar 30.10.2011 15:29 m1c4a1 | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Většina lidí naopak vstává už tak kolem 5.-6. hodiny, ne každý je informatik s klouzavou pracovní dobou. :-)
Fluttershy, yay! avatar 30.10.2011 16:57 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Už nejsme za starého Procházky, dokonce se mi zdá, že i otevírací doby se posouvají na 9-17 (a ve vyspělých zemích jsou hlavní služby, ne průmysl/zemědělství) a to, že většina lidí (ostatně [citation needed]) vstává brzo jen koresponduje se stárnutím populace.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Jakub Lucký avatar 31.10.2011 11:35 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Jo, jenže v 9 v práci znamená tak v 7:30 vstát a v 8 vyrazit do práce... A těch, co pracují 8-16 taky není zrovna málo, to znamená vstát v 6:30...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
Fluttershy, yay! avatar 31.10.2011 11:40 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Hele ho, Pražáka. A ženské, které vstávají o hodinu dřív, aby mohly hodinu čučet do zrcadla taky nepočítám.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Jakub Lucký avatar 31.10.2011 11:48 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Jasně, kdo by ty 3 miliony lidí počítal, že jo...

btw: já zrovna jsem člověk s variabilní pracovní dobou, ale tvůj návrh je fakt totálně mimo běžné lidi...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
Fluttershy, yay! avatar 31.10.2011 12:08 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Decentralizace je k něčemu dobrá...

Jak mimo? V těch šest ráno je v zimě tma bez ohledu na letní/zimní čas a když bude večer déle světlo, aspoň zmoženi prací trefí do hospody. ^,^ Nebo pokud je cílem, aby lidi chodili spát s kurama*, tož tak to potom jo, to má současná varianta smysl.

* určení času, ne místa
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Jakub Lucký avatar 31.10.2011 12:50 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Decentralizace je určitě dobrá, přesto i na vesnicích se dojíždí třeba 30 minut... A tisíce žen se fintí centralizaci navzdory

V tvém návrhu ale musíš počítat s posunem všeho, školama počínaje, protože do školy jezdí nemalé množství pracovníků na 8:00 (často spíš na 7:30) a také nemalé množství dětí, kvůli kterým vstávají jejich rodiče a následně jdou do práce paralelně s dětmi mířícími do škol.

Za mě osobně (čti dále je to subjektivní názor) je to nesmysl ještě z toho důvodu, že fungovat ráno (zejména vstávat) potmě je pro mne výrazně obtížnější, než fungovat ve tmě večer, poté, co jsem si na tmu "plynule zvykl" a jsem už "rozjetý"

If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
Fluttershy, yay! avatar 31.10.2011 17:23 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?

Já chodil na ZŠ na 7:45, jistá tendence tam je.

Současný stav: 31. 10. vychází slunce v 6:37, u nás kvůli kopci spíš v sedm, ale stejně zhruba do devíti není vidět kvůli mlze (překvapení, je podzim)... v 16 hodin přicházím domů se sluncem pomalu zapadajícím do smogu a během půl hodiny je šero, za další půl hodiny tma. Před zimou musím na dvorku udělat nějakou práci než začne pořádně mrznout nebo sněžit -- vzhledem ke tmě ji přes týden neudělám a vzhledem ke klerofašismu je zabitá i neděle (nesmí se přece dělat hluk!), takže se musím modlit, aby se na sobotu vydařilo počasí. Ven (za pohybovou aktivitou) taky nemá smysl lozit, bo je tam tma.

Závěr: zimní čas je od toho, aby lidi drželi hubu a krok, neřešili nic než šichtu.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
egg avatar 31.10.2011 18:29 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
To je opravdu závěr jak noha, ach jo.

Pracovní doba, začátek školy atd. jsou jen konvence, které se dají změnit podle potřeby. Není centrálně dáno, že škola musí začínat v 8. Jsou školy, které mají první hodinu od 9, jiné od 7, záleží na vedení školy. Zrovna tak záleží na zaměstnavateli (a smlouvách se zaměstnanci), od kdy do kdy se maká. Jestli chceš tyto časy posouvat, musíš působit na tyto zodpovědné osoby. Centrálně stanovené je pouze to, co mají ukazovat hodinky. A není žádný rozumný důvod, aby ukazovaly 13h, když je astronomické poledne. Navíc nechápu, jak si to představuješ. Dvě časová pásma se sloučí do jednoho, takže CET zanikne? Není důvod. Anebo posuneš o hodinu všechna pásma? To je přece k ničemu.
Fluttershy, yay! avatar 31.10.2011 19:29 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Existují dvě varianty: (a) přizpůsobení času zvyklostem, nebo (b) naopak.

Po starém Procházkovi nám tu zůstala banda důchodců vstávajících v noci a konvence ohledně pracovní doby tomu odpovídající. Bez ohledu na to, že podmínky se změnily (třeba pracovní doba nebyla vždycky jen osm hodin). Sto let trvalo, než jsme se dostali na dnešní úroveň. Taky nám tu zůstalo křesťanské dědictví, totiž neděle a podobné nesmysly. Když nám černé prdele chcou zakázat i nakupování, kdy chceme, tudy cesta nepovede. Pouta jsou moc pevná.
A není žádný rozumný důvod, aby ukazovaly 13h, když je astronomické poledne.
Neexistuje žádný důvod pro to, aby ukazovaly dvanáctku v poledne. Byly doby, kdy den končil se západem slunce (což by se mi líbilo výrazně víc). Tento systém měření času má především symbolický význam pro společnost, stejně to nebude sedět vždy všude přesně.

Mým řešením je kompromis: CEST (vlastně EET) celý rok, což přiblíží čas kulturním zvyklostem* (třeba že společenské/kulturní dění se odehrává odpoledne/večer, ne ráno) a průběžně se můžou dále pacifikovat zpátečnické tradice (oběd v nynějších 12 hodin, neděle v kostele).

* nejsme v 19. století, abychom makali 16 hodin denně a nic jiného napříč vrstvami, dokonce i těch osm hodin je při současném technickém stádiu vývoje moc, kdyby byla trošku (politická) vůle
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
egg avatar 31.10.2011 19:47 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odmítám se snížit na tvoji úroveň, takže tímto debatu končím.
pavlix avatar 4.11.2011 11:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Tak se zkus na jeho úroveň zvýšit :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Dreit avatar 31.10.2011 19:36 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?

Navíc nechápu, jak si to představuješ. Dvě časová pásma se sloučí do jednoho, takže CET zanikne? Není důvod. Anebo posuneš o hodinu všechna pásma? To je přece k ničemu.

 

A proč ne rovnou takhle?:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=R7xkRT7afyk#t=400s

Nope
Jaromír Svoboda avatar 31.10.2011 20:43 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
a vzhledem ke klerofašismu je zabitá i neděle (nesmí se přece dělat hluk!)
To je pěkná π-čovina, tohle naštěstí nevedem v naší obci. Kdybys to tu některou neděli viděl (cirkulárka, křoviňák, motorová pila, …), to by se někteří vaši sousedi asi zbláznili. Takové nařízení je značně omezující. Doma na to serem, protože to by se neudělalo moc práce.
Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
2.11.2011 19:45 Stevko | skóre: 3 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Ja som zistil, že keď ráno začnem skôr, tak toho viac za daný deň urobím. Ale je to divné, že keď slnko je na oblohe od cca 6:30 do cca 16:30, tak ľudia často žijú od deviatej ráno do jedenástej. Proste je to strašne posunuté jedným smerom oproti slnku.
Príspevok nemá byť ukončený spojením „môj názor“.
Fluttershy, yay! avatar 2.11.2011 19:52 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Hmmm, mi to myslí v podstatě jenom potmě a někdy spát musím (ráno). Taky jsem si nevšiml, že by koncerty, přednášky a promítání posouvali s podzimem na dřívější hodiny.

Když jsem šel včera v deset do školy, byla furt mlha jak sviňa... a když jsem šel v pět ze školy, byla už tma. To je pomalu jak polární noc.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Dreit avatar 2.11.2011 23:44 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?

Nejvíc toho tvor vymyslí když usíná :-)

Nope
4.11.2011 23:08 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
no, to je ještě v pohodě. Větší mazec je vstát pěkně v 6 ráno, v půl šesté se vrátit z práce domů a začít dělat školu. Času je mnohem míň, než si student umí představit :-)
egg avatar 30.10.2011 15:55 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Mně přijde výrazně rozumnější, aby bylo poledne ve 12 hodin (zhruba). Pracovní doba je pro každého jiná, to ať si každý zařídí po svém.
Dreit avatar 30.10.2011 14:34 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?

Taky jsem to tak míval, záleží na tom kdy se vybije baterka - dám novou, nařídim a pak už jen lepim +1 nebo -1 podle toho kterým směrem se to posune :-D

Nope
30.10.2011 07:40 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Čas neřeším. Používám UTC.
Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
Selmi avatar 30.10.2011 10:11 Selmi | skóre: 17 | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
naramkove hodinky, mikrovlnka, elektricka rura. zvysok je nastastie dostatocne rozumny aby si to prestavil sam

inak na ruskych serveroch koluje vtip ze sa u nich zrusil posun casu kvoli tomu ze iphone si to nevie zmenit sam. co je na tom pravdy? (iphone nemam ale nechce sa mi tomu verit)
30.10.2011 23:42 cinqmars
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
mame dva i4, jeden se preridil ok a druhy ne, oba maji nastaven "automaticky" cas. tak asi tak;-)
31.10.2011 17:46 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Nejspis to bude v Cloudu :-)
mikirc avatar 30.10.2011 17:40 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mobil, hodinky, auto
Byl jednou jeden...
xkucf03 avatar 30.10.2011 20:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejlépe na žádném – už aby to zrušili ;-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
31.10.2011 00:46 Jožin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdybych měl posunout všechny, s kterými příjdu do styku, tak bych se z toho zbláznil.

Ty časové posuny u mě kandidují na největší pič..... všech dob!
31.10.2011 08:31 taz | skóre: 6 | blog: taz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jenom auto (2009) je dost hloupý na to abych musel čas posouvat ručně.
31.10.2011 12:24 Zdeněk Válek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Budík, nástěnné hodiny, náramkové hodinky, dva fotoaparáty a dvě videokamery, mobilní telefon a kdoví co ještě. Oba počítače se mi letos poprvé nastavily samy.

Nenávidím posuny času, mám hodinky nastavené na sekundovou přesnost a vždycky při posunu o ni přijdu (spletu si tlačítka SET a MODE, protože popisky už jsou pryč). Foťáky mě taky strašně vadí, protože synchronizuju fotky mezi více foťáky (i jiných lidí) a pak v tom je bordel, protože někdo si to posune, ale většina ne. Já pak složitě musím zjišťovat jestli mají správný exif time a posouvat ho.

ZRUŠIT !!!!
31.10.2011 12:27 Zdeněk Válek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Jo a ještě moje biologické hodiny. Jak pak mám správně odhadovat čas, když se to furt mění? A nejhorší na jaře: dřív spát a dřív vstávat
Dreit avatar 31.10.2011 14:20 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?

Přesně tak, musíme ten přežitek zrušit, jen to komplikuje život

Nope
3.11.2011 23:06 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Mně je to putna, moje biologické hodiny mají délku dne okolo dvaceti osmi hodin, takže pokud někdo nevymyslí udělátor na zbrždění zemské rotace, jsem stejně pořád v permanentním skluzu jako asychnonní elektromotor :-)
GeoRW avatar 7.11.2011 11:39 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
neblazni, tolko by som v praci nevydrzal :-)
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
31.10.2011 15:17 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Na těch počítačích jsi neměl žádného ntp klienta? Já jsem nezažil, abych musel nastavit na počítači čas ručně, už asi 16 let. :-)
3.11.2011 23:12 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Pokud je čas moc rozhozený (např. BIOS znulil čas na rok 2000 nebo dokonce na rok 1980), dějou se divné věci - například souborový systém při kontrole tvrdí, že byl modifikován v budoucnosti a to se mu nelíbí. Takže je dobré nastavit čas nějak od oka, pokud nechcete dvě kontroly sobuborových systémů zasebou (druhá bude kvůli tomu, že ta předchozí proběla "moc dávno").

pavlix avatar 4.11.2011 11:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Pokud to přeřídíš o tak velký kus odhadem, tak se ti čas změní stejně moc, takže si nepomůžeš. Pokud chceš čas vyladit postupně, tak to může ntp klient zvládat daleko lépe než ty, ale určitě ne hůře.

To co děláš, je naprosto kontraproduktivní.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
xkucf03 avatar 4.11.2011 12:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
ntpd nebude nic seřizovat pokud je odchylka příliš velká (výchozí hodnota je 1000 s). Proto je potřeba nejdřív hodiny nařídit přibližně (od oka nebo třeba pomocí ntpdate) a trefit se do této tolerance – a pak může přijít ke slovu automatické a plynulé seřizování hodin pomocí ntpd.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
pavlix avatar 4.11.2011 13:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
ntpd nebude nic seřizovat pokud je odchylka příliš velká (výchozí hodnota je 1000 s). Proto je potřeba nejdřív hodiny nařídit přibližně (od oka nebo třeba pomocí ntpdate) a trefit se do této tolerance – a pak může přijít ke slovu automatické a plynulé seřizování hodin pomocí ntpd.
To se mi ještě nestalo, a že jsem ho dával na spoustu systémů. Napadají mě dvě možná vysvětlení:

1) Vždy byl čas v rámci odchylky

2) Ta tvá výchozí hodnota není výchozí všude, tedy alespoň instalátor udělal prvotní nastavení času bez tohoto omezení
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
5.11.2011 14:07 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Pokud to přeřídíš o tak velký kus odhadem, tak se ti čas změní stejně moc, takže si nepomůžeš. ... To co děláš, je naprosto kontraproduktivní.
Měl jsem notebook, kde ke konci jeho života odešla baterie zásobující RTC, takže po každém vyndání baterie si nastavil čas na prvního ledna roku 2000. Pokud jsem ho zapnul a nechal čas beze změny, fsck prohlásil, že souborový systém byl naposled připojen mnoho let v budoucnu a zkontoluje ho (což na pomalém notebookovém disku trvá docela dlouho). Po kontole jsem si nastavil čas pomocí ntpdate (notebooky mám většinu času offiline, takže ntp by neměl smysl), takže čas byl v pořádku.

Jenže při prvním restartu fsck zas prohlásil, že souborový systém byl kontolován naposledy před několika lety a opět ho zkontoloval. Přítom stačilo vlést do BIOSu a nastavit alespoň datum a čas s přesností na hodinu a člověk by si ušetřil několik minut, které musel trávit zíráním na pomalu lezoucí indikátor. A to nemluvím o chaosu v lozích nebo problémech s platostí certifikátů - například OpenVPN tunel nenaběhne, pokud začíná platnost jeho certifikátu až za několik let v budoucnu ...
31.10.2011 17:45 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Naramkovy hodinky a jinak se vsechno dulezity ridi samo. Budiky a hodiny na zdech jsou radiem rizeny a pretocej se, ve fotaku a v aute jsem linej to menit.
2.11.2011 23:50 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Já mám foťák pro lenochy, přetočí se taky sám. Takže jenom to auto.
1.11.2011 20:28 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ja mam porad zimni, takze jsem nic menit nemusel.

A letni cas me nijak nebere, v lete proste chodim vsude o hodinu pozde... :-D
Petr Maleček avatar 1.11.2011 22:51 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já mám na druhou ráno nastavené zálohování některých webů, takže se mi zazálohovaly 2x :-D ...

Čas jsem musel přeřizovat jen v obou autech.
LinMuck, WinFuck :-P
2.11.2011 23:51 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Hamba všem, kteří nastavují plánované úlohy v lokálním čase :-)
egg avatar 3.11.2011 20:51 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
A hanba všem, kdo píší hamba.
4.11.2011 17:22 /.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
autoradio + mobil ktery by to umel sam, ale je nastaveny tak, aby se neposouval, aby clovek nemel rozhozeny denni rezim(ranni budik) pokud by zapomel.
Dreit avatar 4.11.2011 20:56 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?

Můj mobil to uměl, ale i přesto že jsem měl správně datum a všechno ostatní, tak někdy čas neposunul....což by tolik nevadilo, ale jindy čas posunul NA DRUHOU STRANU!!! :-D

Nope
D.A.Tiger avatar 5.11.2011 12:50 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nástěnné hodiny a babiččin mobil...

Já bych ale všechny tydlety posuny času zakázal...!
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
5.11.2011 14:09 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Ano, stejně ty změny času každého jenom otravují :-)
D.A.Tiger avatar 7.11.2011 00:10 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
+1 Tak, tak :-)
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
6.11.2011 20:16 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Radiobudík, jedny nástěnné a jedny stolní hodiny, dvoje náramkové hodiny, myčku nádobí, pračku, mikrovlnku, regulátor kotle topení. Už aby všechny ty věci byly na netu s pustit jim NTP protokol.
6.11.2011 20:19 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Ještě dva fotáky. Počítače a mobily se na štěstí synchronizují samy.
7.11.2011 09:53 lazywriter
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Pořádné hodinky tikají a nikdy NTP mít nebudou :)
Fluttershy, yay! avatar 7.11.2011 11:49 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Proto nemám pořádné hodinky a pokud je někdy mít budu, poletí z okna buď ony, nebo já. Už teď jsem málem zešílel u snídaně, když někdo po letech zase natáhl kukačky.

V tomhle kontextu si říkám, že ty hodiny na FIT VUT, které jsou řízené přes NTP a napájené pomocí PoE, nejsou špatný nápad.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
egg avatar 7.11.2011 14:45 egg | skóre: 20 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Pořádné hodinky nepotřebují NTP, protože se seřizují pasivně signálem DCF77 nebo GPS.
koulinek avatar 7.11.2011 11:09 koulinek | skóre: 19 | blog: koulonet
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já nastavoval jen na troubě a mikrovlnce, tyhle zařízení ještě ani unás nemají eth zásuvku... škoda no :/
Motto: "Lépe býti dvanácti souzený, než šesti nesený."
GeoRW avatar 7.11.2011 11:43 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nastenne hodiny a meteostanicu, ktora sa sice ma nastavovat radiom sama, ale potom, co sa minule sama nastavila o par hodin blbo a zvonil mi budik o 3-ej rano, tak som to samonastavovanie vypol :-)
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
9.11.2011 12:51 Karel Zeman
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
On se bude zase posouvat čas?
Fluttershy, yay! avatar 9.11.2011 12:54 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na G+ jsem narazil na tohle video -- Daylight Saving Time Explained. Rozhodně je zajímavé.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
11.11.2011 10:53 Andrej | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
manualne: analogove hodiny v kupelni, mikrovlnka, elektricka rura, firemny mobil, dalsi mobil v rodine, auto, meteorologicka stanica, nook

automagicky: pocitace, telka a nove mobily maju datumovnik spojeny s daylight saverom.

vsetky pocitace sa pre istotu syncuju este na casovy server. na mobiloch syncovanie s gsm sietou zahadne nefunguje (aj ked gsm siet ma dost presny cas).

ked tak nad tym rozmyslam mozno by sa z internetu syncol aj nook, ale mam ho kvoli setreniu energie viac menej trvalo v airplane mode.
Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
11.11.2011 10:56 Andrej | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
a na fotak (vdaka!) som zabudol. mozno ma daylight saving.
Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
14.11.2011 08:00 krenem00 | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Na kolika zařízeních budete ručně posouvat čas?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
2x auto, 1x mikrovlnka, 1x trouba, 1x hodinky, 1x hodiny. Ještě že se seřizujou PC z netu :-D

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.