Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z hackerské konference DEF CON 33, jež proběhla 7. až 10. srpna v Las Vegas.
Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.3. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.
V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.
Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Na jednom blogu jsem četl názor na špatný vliv reklamy na děti, konkrétně se probírala reklama na brambůrky kdy dědek podrazí holí babce nohy aby mu nesebrala pytlík. I přes to že mu už předtím vzala zuby (nebo si je půjčujou).
Čím déle pracuji s Linuxem (dohromady asi 6 měsíců) tím snáze a častěji se obracím k manuálovým stránkám, howto atpd. Ale v počátcích jsem to nedělal o to víc jsem otravoval lidi okolo s dotazy které se dají snadno vyčíst v manuálech.
Nesčetněkrát se tu probíralo, desítky důvodů a různé způsoby odůvodnění proč není zase tak špatné krást software. Nebo že si za to výrobci můžou sami cenovou politikou. To je na morálce jednotlivců jak se stím poperou. A stovky teenagerů skladující software za milióny? Ať ho mají beztak jim je to k ničemu. Co mě leží v žaludku jsou grafici, webdesignéři atd. prodávající svoji vlastní práci za desetitisíce, zcela logicky. Vložili do ní svůj um a spoustu hodin práce, ale vše je vytvořeno v kradených programech. Jen jim zkuste nezaplatit fakturu (vystavenou v kradeným účetnictvím samozřejmě) a budou se rozčilovat. Tohle bych tu chtěl vidět jako anketu, ale asi by neměla smysl.
Úplnou náhodou jsem zavítal na http://kompost.wz.cz/ kde je docela slušná sbírka starých dosáckých her. Netvdím že to sem zrovna patří, ale docela slušně jsem si zavzpomínal na staré časy (i slza ukápla) Na dny a noci strávené nad Monkey Island, na můj první DA převodník díky kterému měli Goblins naprosto omračující zvuk, na sérii Moral Kombat u které jsme na základní škole strávili mládí (hlavně tím nošením na disketách). Těch her které jsem s úžasem kdysi dávno pařil je docela dost, a když si to uvědomím tak dnešní produkce nesahá těm starým ani po kotníky. Co byli vaše hry v těch letech? Nezasloužila by si Dune 2 pomník?