Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Jinak opravdovou klasikou meho mladi byla Dyna, kterou jsme jednoho casu parili se spoluzaky kazdou prestavku... V oktave jsem donesl do skoly svou 286ku a zavzpominali jsme si turnajem na stare dobvre casy
Jeste ted to obcas hraju...
), ale vzpomínám si na TDH, velice dobře na Commander Keena a na Fast Food.
. Dokonce i MS na tom distribuoval instalačky Office (nebo co to bylo, tak dobře mi pamět neslouží).
Ale hru uz sem nehral tak 4 roky
Povedlo se Vám někdy přistát? IMHO to snad bylo nemožný
. To jsi v nem ani nesplnil vsechny mise
? Nahodou to jde uplne jednoduse a samo, kdyz to srovnas treba s flankerem nebo lockonem kde se pristavat neda (hlavne proto, ze nejak neumi vycentrovat joystick...) tak to jde i s klavesnici. Akorat na joysticku je blbe, ze s nim moc lames protoze se nejak nevyvazuje. A take mas ten pocit, ze Retal na cernobilem monitoru vypada lepe nez na barevnem? Co me osobne fascinuje je to, jak lide od Oceanu dokazali do tak malinkate hricky vecpat jak model a nejake vlastnosti kolem, tak teren, detaily... a najit kompromis a zjedoduseni tak, aby hra vypadala, ale byla jednoducha a mala.
Já tu hru hrál tak někdy v sedmi letech
Zkoušel jsem vždycky všechno, leteť pomalu (podvozek a klapy samožřejmě vytažený), zdánlivě optimální úhel dosednutí kousek za hranu začátku runwaye a vždycky jsem pak už viděl jen hrobeček s vlajkou, či co to bylo
Když se mi jednou povedlo udělat tu misy ,ze vzduchu' (jak se nestartovalo na letišti ale hra začla už ve vzduchu (s nekonečno zbraněmi)) a všude kolem spousty nepřátelskejch letadel, tak než bych se radši pokoušel o přistání, radši jsem se katapulotoval
Přistávat jsem hlavně zkoušel na ostrově, jelikož nad mořem byl volnej průlet, i tak se mi to nepovedlo
). Kdyz jsem ted nedavno Commodora oprasil a zkusil to znova, prosel jsem to se zapnutym autofire osmkrat dokola, zivoty mi pribyvaly rychleji, nez ubyvaly
.
Jinak jsem taky zboznoval hry Druid (jenom jsem se tam zaboha nemohl dostat pres ty prvni dvere v podzemi, nevite nekdo, jak na ne?), River Raid, Ace II (a rozhodl jsem se, ze se stanu stihacim pilotem stuj co stuj), Blue Max, Green Beret, Cobra, Batman (meli jsme Commodore primo v Batman sade - velka krabice s Batmanovym znakem, v ni Commodore, kazetak a joystick).
Kdyz jsme pak domu poridili PC, byl mym ohromnym hitem Warcraft 2, Wolfenstein 3D, Doom 1+2, Hot Rod (nekdy se te hre rika taky Street - 60. leta v USA, kupujete auta, ucastnite se nocnich zavodu a cilem je porazit Kinga s Corvettou z roku 1963, ve ktere vzdycky sedely nejake pekne uzovky...), Lotus racing (to jsem chodil hrat potajnu i v noci, kdyz byla mama na nocni smene, bohuzel jsem musel mit vypnuty zvuk, abych nevzbudil tatu, protoze jenom zeslabit to neslo
). Bavil me taky Quake II a Hexen II, Worms (ti me bavej dodnes, ale uz tomu chybi to kouzlo...). A pak me prestalo bavit hrani.
Nechapu, jak nekdo muze o dnesnich vyplodech prohlasit, ze jsou to dokonale hry... Bavit to muze, ale dokonale to neni.
.
. Z hruzou se mi ulevilo (krasna konstrukce
), kdyz jsem zjistil, ze mi OpenTTD pada ve chvili, kdy z depa necham vyjet monorail vlak
Aspon muzu zase pracovat
A pak to ještě přestavovat na maglev, jsi blázen
Jinak si pamatuji, že jsme v 5. tř. základky hrávávali na PMDčkách hru s názvem Manic Minner.
Tiskni
Sdílej: