abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:22 | Zajímavý projekt

    TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 486 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    15.11.2005 16:08 raziel | blog: LinArchia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč jsem nečetl manuálové stránky a dokumentaci
    Vlastním, mám prečítané :) ale tiež som začínal štýlom pokus a omyl bez dokumentácie. (bolo to na draka)

    P.S. som prvý
    15.11.2005 16:11 Niel | blog: internet_cez_nokia_6230
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč jsem nečetl manuálové stránky a dokumentaci
    Mozno ciastocne mas pravdu ale to uz potom budem uuuplne profesionalne deformovany. Preco? Asi 3 tyzdne dozadu som presiel na linux (z win-ov) a pri x problemoch prve co bolo ze som tukal google, a hladanie na abclinux... za tie 3 tyzdne som polozil asi jeden max dva dotazy (a to mi teraz linux funguje v pohode pirpojenie na net cez mobil update xorgu, instalacia ati ovladacov fici siet atd a 99% informacii som nasiel na strankach poroztrusene).
    vencour avatar 15.11.2005 16:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč jsem nečetl manuálové stránky a dokumentaci

    Bez PDA bych tohl přečet v pdf velice málo.

    Od jakéhokoli programu mne zajímá help (půpdně na příkazové řádce), bohužel jsem nabyl takové zkušenosti, že v něm nebývá obsaženo vše. Kdysi jsem přečet od Grady knížku o DOSu (5.0?) a dost mi to pomohlo pro logický rozhled a souvislosti. K Pascalu jsem dost ocenil ještě silnější bichli od té samé firmy, byly tam i příklady.

    Drobnost: vím, že existoval (existuje) sysman, netman a další programy s nápovědami - je takový popis i v linuxu? Zatím jsem ho ještě hledat nemusel.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    15.11.2005 20:11 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč jsem nečetl manuálové stránky a dokumentaci
    2. kapitola manualu, tj. systemova volani. Ale jaksi sysman byl zameren na PC + DOS, coz znamena sluzby DOSu, BIOSu a popis rozhrani radicu asi tak v pomeru 3/4/4. Kdezto v linuxu ti opravdu staci 2. kapitola (pokud nepises ovladac do jadra).
    alblaho avatar 15.11.2005 17:09 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč jsem nečetl manuálové stránky a dokumentaci
    Myslím, že je to velmi dobrý postřeh. V nápovědách k woknům se dozvíte, jak je to nyní "jednodušší a výkonnější", ale to je tak všechno. Manuálové stránky jdou vždy k jádru věci.
    15.11.2005 17:36 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč jsem nečetl manuálové stránky a dokumentaci
    Já jsem si též pořídil LDP, a už to podruhé neudělám. Považuji to za zbytečně investované peníze, ale je to docela tlustá knížka, tak našla uplatnění jako podložka pod monitor.

    Já jsem možná trochu jiný případ. Já jsem se spoustu věcí o tom, jak to funguje vnitřně učil za éry DOSu. Byly doby, kdy jsem pomocí diskeditoru zachraňoval data na disketách a sledoval řetěz clusterů na FAT tabulce. Běžné bylo i napsání jednoduššího ovladače. Taky zajímavé bylo napsání jednoduchého multitaskového systému jako zápočet na škole. A na internet se tehdy na škole chodilo z unixových počítačů, takže bylo nutné se trochu s unixem naučit dělat, to tehdy ještě Linux ani neexistoval, a web teprve čekal na svůj objev. Tehdy jsem se mnohé naučil a dodnes se mi podobné znalosti velmi hodí.

    Nevím, proč si stěžujete na nápovědy k Windowsům. Ty nejsou určeny pro vás. Stejně tak jako jsou HOWTO nepoužitelné pro obyčejného uživatele Linuxu, který nechce nic vědět o střevech Linuxu a chce jen používat pár aplikací a Linux mu nainstaloval mladík od sousedů.

    Jinak jako programátor jsem zvyklý číst dokumentaci jak ve Windows, tak v Linuxu. Nebyl to pro mě tedy řádný rozdíl. A také vím, že je potřeba si dokumentaci vybrat. Jak v elektronické dokumentaci, tak i v knihkupectvích existuje spousta hlušiny a jen málo relevantních informací. A pro platí pro jakýkoli směr a pro jakýkoli systém, a jakýkoli jazyk, produkt, či cokoli jiného.

    Já bych naopak uvítal, kdyby mě Linux nenutil ke čtení HOWTO za každou cenu. Moje první zkušenosti s Linuxem už jsou dost roků staré a dobře si vzpomínám, jak jsem se pokoušel rozchodit modem. Musel jsem si přečíst příručku o příkazech modemu, o komunikaci PPP protokolu a pěkně to ručně namlátit do konfiguráků. Nakonec jsem to rozchodil, ale zcela zbytečně jsem se učil příkazy modemu, které k ničemu nepotřebuji, stejně tak jako detaily komunikace PPP, které také k ničemu nepotřebuji. Zbytečné. Doufám, že dnes je Linux už poněkud dále, a že lze instalovat modem i bez těchto obstrukcí. O vánočních svátcích chci zkusit opět nainstalovat Linux, ale jestli zjistím, že bez čtení HOWTO nerozchodím ani monitor na slušné frekvenci, tak to asi nechám být.
    15.11.2005 18:16 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč jsem nečetl manuálové stránky a dokumentaci
    Vlastnim, vlastni tisk. Ale uz je to starsi vydani, myslim ze tak 7-8 let stare.
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    15.11.2005 18:31 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč jsem nečetl manuálové stránky a dokumentaci

    Nevlastním, ale mám přečtené - protože jsem 90% toho textu překládal do češtiny. Ve 3. vydání jsme po dohodě s vydavatelem zařadili pár (alespoň podle mě) zajímavějších a aktuálnějších kapitol, než byly v 1. a 2. vydání. Ale i tak musím říct, že mě ta kniha nijak zvlášť nepřesvědčuje, a že bych si ji nekoupil. Sice se mi mnohem líp čte text na papíře než na monitoru, ale pokud si mám vybrat mezi kdovíjak zpraseným českým překladem na papíře a anglickým originálem na www.tldp.org, vítězí originál. :-)

    David Watzke avatar 15.11.2005 23:01 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč jsem nečetl manuálové stránky a dokumentaci

    LDP jsem nikdy nečetl, stejně jako žádnou jinou Linuxovou knihu. Vlastně jsem skoro nečetl ani žádnou jinou, ale to je vedlejší. :-)

    PS: Bomba věc je kio_man. V Konqueroru prostě man:bash. :-)

    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.11.2005 06:59 Davule | skóre: 11 | blog: BANANOVI_TUCNACI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč jsem nečetl manuálové stránky a dokumentaci
    SOUHLASÍM - můj případ
    Dokumentace je pro blbce!! Já jsem BLBEC!!
    16.11.2005 12:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč jsem nečetl manuálové stránky a dokumentaci
    Vám se snad nelíbí skvosty oboru technické dokumentace, jako jsou Poradce při potížích s tiskárnou (Tiskárnu je třeba nejprve zapnout.) nebo Poradce při potížích s modemem (A máte vůbec telefonní linku?)? :-)

    Navíc existuje ještě jedna zásadní poučka, kterou musí začátečník přišedší z Windows vstřebat: má smysl (a je potřeba) číst chybová hlášení.

    16.11.2005 15:31 taz | skóre: 6 | blog: taz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč jsem nečetl manuálové stránky a dokumentaci
    To je pravda, taky mi trvalo si zvyknout na to že chybové hlášení v Linuxu -většinou ukáže cestu k řešení. Místo prosté informace "nastala chyba" :)
    16.11.2005 19:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč jsem nečetl manuálové stránky a dokumentaci
    Ne že by přímo ukázalo cestu k řešení, ale většinou vám řekne to nejdůležitější: co se vlastně stalo. Zbytek je pak na vás…

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.