Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 11:01

Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“

4.10.2010 22:24 | Přečteno: 2189× | Linux

Tento článek bude trošku jiný, než články, které obvykle píši. Pokusím se zde vylíčit své první setkání z Linuxem, své dojmy, problémy i radosti se setkání s tímto operačním systémem.

S Linuxem jsem se poprvé setkal v šesté třídě. V jedné z hodin výpočetní techniky jsem o Linuxu slyšel mluvit jako o alternativě Windows. Má představa Linuxu, a dnes se to zdá úsměvné i teď, byla, že vše se bude zobrazovat v bříšku tučňáka (inu zvyk na Windows = zobrazovaní v oknech, tudíž jsem vycházel z toho, je li znakem tučňák, no však víte…). Tenkrát jsem také nainstaloval z CD Computeru svou první distribuci na počítač s procesorem Pentium 2 s 64MB RAM. Už si nepamatuji, jaká verze to byla, ale jednalo se o distribuci OpenSuse. I když moje představy byly daleké realitě, přesto jsem byl s Linuxem spokojen. Sice GUI zatím nebylo nic moc, většina aplikací ještě běžela pod terminálem, ale přeci, bylo to jiné, nové a popravdě také rychlejší než mě předtím známé Windows 2000. Ale stejně jsem dlouho u Linuxu nezůstal a zvyk mě opět přivedl na Windows.

Mé druhé setkání s Linuxem bylo před rokem, kdy jsem Linux potřeboval na odzkoušení jednoho problémku. Musím říct, že jsem byl mile překvapen, jakým krokem se Linux posunul dopředu, ale popořádku. Nainstaloval jsem distribuci Ubuntu. GUI bylo přehledné a dalo se v něm snadno zorientovat. Co s týče rychlosti, systém byl o dost rychlejší, než moje Windows Visty a tak linux na mém počítači zůstal až do doby, než jsem potřeboval zprovoznit televizní kartu, což se mi pod Linusem nepodařilo (potřeboval jsme zachytávat signál s S-video, což žádný z mě dostupných prográmků neumožňoval). A opět jsem přešel k Windows a průběžně jsem střídal Windows XP s Vistami.

A současný stav? Nyní mám na PC dualboot Windows 7 a Ubuntu 10 a zatím k plné spokojenosti. Závěrem tedy můžu říci, Linux už má veliký kus cesty za sebou a již to není systém jen pro fandy a profíky, ale i pro běžné uživatele, vyjímkou jsou snad jen počítačoví hráči, i když je i dost kvalitních her i pro Linux. Současné distribuce obsahují už v základu vše potřebné a existuje i veliké množství volně dostupných aplikací pro Linux. Navíc je Linux rychlejší (a bezpečnější) než Windowsovké operační systémy. Jedná se tedy o jednoduchý, rychlý, bezpečný a přívětivý operační systém, který stojí za to určitě vyzkoušet (a jde to i bez instalace – viz třeba Live CD).

Takže závěrem se nebojím říci: Linux je tady, tak se ho nebojme!

Více článku o systému Linux naleznete zde: http://elmetr.cz/category/software/linux/        

Hodnocení: 83 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

=^..^= AmigaPower® avatar 4.10.2010 22:41 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Máš styl jak jehovisti...
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
4.10.2010 22:43 marpit | blog: ElMetr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
?
4.10.2010 22:50 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Nemá.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
=^..^= AmigaPower® avatar 4.10.2010 23:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Dobře, nemá styl... ;-)
5.10.2010 20:03 tvojafarmaonline
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Dobře, nemá styl...

4.10.2010 22:45 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hm, já po deseti letech linux-only nainstaloval do dualbootu widle a linux poustim uz jen tak o weekendu. na příštím počítači už nebude.
4.10.2010 22:47 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“

Jo, od ty doby o jsem ti sukal mamu uz to neni co to bejvalo, co?

4.10.2010 23:19 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
to ze tvoje matka je kurva jeste neznamena ze je to normalni. i kdyz je to asi jedina mozna cesta pro krypla jako si ty si zapichat.
5.10.2010 10:36 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“

Normalni to pochopitelne neni, podivej co z tebe vyrostlo za kokota.

5.10.2010 12:47 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
lepsi kokot nez jakub
AsciiWolf avatar 5.10.2010 15:08 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Voide, klid.
5.10.2010 19:30 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
sám jsi void
4.10.2010 23:28 píča
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Ty bys šukal možná tak tu svou, kdybys věděl, jak na to.
4.10.2010 22:50 marpit | blog: ElMetr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Já tak 50/50, jak na co...
4.10.2010 23:12 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Ja nehrávam hry ani cez pracovné dni. :)
4.10.2010 23:21 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
a jsou uz nejaky kloudny hry na linux? myslim jako kloudny, ne textovky
5.10.2010 08:43 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
To bys snad po 10 letech výhradního používání Linuxu už měl vědět, ne?
Václav 5.10.2010 09:08 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Neverwinter Nights 1, Quake 1-4, Quake live, UT (už nevím které řady), Enemy Territory, Enemy Territory - Quake wars, Heroes of Might and Magic 3, Doom 3, Alfa Centauri, hafo adventur přes ScummVM… Fakt nevím co všechno, to jsou ty na které jsem narazil

z open source: Warzone 2100, TA: Spring, Sauerbraten, Tremulous…

A WINE poslední dobou taky zvládá leccos (z novinek - Starcraft 2 zcela bez problémů)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
5.10.2010 12:51 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
a to co jsi vyjmenoval jsou textovky nebo uz je to aspon na urovni 8bitu? a nez emulator windows s desetinovym vykonem, tak to uz radsi prebootuju...
Jakub Lucký avatar 5.10.2010 14:05 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
už toho trola nekrmte...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
5.10.2010 14:10 g2n
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Ze tys celych tech 10 let pouzival jednu verzi.
5.10.2010 19:31 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
je fakt ze ty xp deset let bez problemu daly, narozdil od nejakeho pseudolunetixu
Jakub Lucký avatar 5.10.2010 21:57 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Nekrmte toho trolla!
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
5.10.2010 22:10 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
dnes lituju, že jsem ty xp před deseti lety nekoupil. ušetřil bych asi tak dvěstě tisíc a pár týdnů života... :/
Shadow avatar 5.10.2010 00:20 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
To se máš.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
pools avatar 5.10.2010 00:23 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
A teď to všichni víme! Super! Ještě s něčím se nám chceš svěřit? Jen se poděl, jsme tady jen pro tebe.
Vivre libre ou mourir!
5.10.2010 04:46 ____ | skóre: 15 | blog: _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
GNU/Linux distribuce a rychlejší než Windows 2000? Tomu se mi nechce věřit.
=^..^= AmigaPower® avatar 5.10.2010 06:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Minimálně na Celeru 900 / 512MB RAM můžu více méně potvrdit, je.
5.10.2010 07:11 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Tím si buď jistý. Řeč je totiž o distribuci z doby W2000.

Ale věřil bych tomu i s dnešními distribucemi (až na výjimky), protože W2000 jsou subjektivně lenochod (právě u nich sedím). Windows jdou tak trochu po sinusoidě: NT 4.0 celkem šlapaly (ale je to už dlouho a používal jsem je velmi krátce, takže hodnocení berte s rezervou), 2000 byly líný, XP šlapou (pokud se správně nastaví), Visty se loudají, 7 už zase ujdou.
5.10.2010 08:37 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Windows jdou tak trochu po sinusoidě:
Hmmm, moje zkusenost je spis takova, ze rychlost Windows je spis konstantni. Nezalezi, jakou mas verzi, ani jakej mas HW, porad je to stejne rychly. Pridas pamet - stejny, das kompletne novej comp - stejny. U linuxu to zrychleni vidim.
5.10.2010 12:45 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
doporučuju si vyšetřit čas a na stejnej komp nejdřív nainstalovat Visty a pak 7, obojí čtrnáct dní silně používat a tohohle dojmu se asi zbavíte :-)
Gilhad avatar 5.10.2010 17:59 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Moje zkušenost je, že bych se obojího zbavil mnohem dřív než za 14 dní...
5.10.2010 18:01 marpit
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
sedmy jsou v klidu na pc uz je mam asi pul roku tak dlouhu mi jeste zadny win nezustal.
5.10.2010 21:06 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“

+1 :-)

6.10.2010 14:46 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
důvod = práce :-)
Gilhad avatar 6.10.2010 16:59 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Stejne jako OS i praci si vybiram sam, tudiz zadne Windows nastesti nehrozi :)
=^..^= AmigaPower® avatar 5.10.2010 23:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Tak to zase prrr, co se týče MS® OS, tak to na W2k nedám dopustit...
default avatar 6.10.2010 15:30 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Přesně. Windows 2000 byly fakt v pohodě. Pak to šlo z kopce. Teď se Microsoft trošku vytáhnul se sedmičkama a docela se mu to povedlo. Téměř denně je používám ve virtuálu nějakých jedenáct měsíců a ještě jsem se nesetkal s problémem.
12.10.2010 17:40 ____ | skóre: 15 | blog: _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“

Mně se jako první vybaví tento problém: Proč je to tak vizuelně odporný? Ten nový takbar je navíc bolest i z hlediska použitelnosti. Je fakt, že jsem ho nějak moc nezkoušel přenastavovat, ale mám takový dojem, že to ani moc možné není. Když zrovna nejde o sloučená tlačítka bez textu, pak jde třeba o zmizelou možnost označit více oken a srovnat je různě po obrazovce jedním kliknutím.

Vůči Windows až do verze 2003 Server nemám zvláštní výhrady. U těch následujících však budu tím spokojenější, čím méně často je budu muset vídat.

Možná je to jenom neochota si zvykat. Monopol nicméně tlačí, uvidím, jak dlouho tomu bude trvat, než mě to zlomí. Možná se to povede Windows 8. Opět se chystá nějaká revoluce. To většinou znamená zlo. A tohle zlo by mohlo zastínit menší zlo sedmiček. Jak jsem napsal... uvidím. :)

5.10.2010 06:46 marpit | blog: ElMetr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak si tak pročítám komentáře, musím říct, že u některých nechápu smysl proč zde byly vloženy. Nicméně, vidím, že zápisek se asi moc nelíbí, takže asi přestanu psaní článků s takovým námětem :)
5.10.2010 07:46 helb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“

Hodnocení: 83 %, to se mi nezdá vůbec špatné. I když, pravda, jen po šesti hlasech…

Ruža Becelin avatar 5.10.2010 08:26 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Kasli na to, spousta lidi nema na praci nic lepsiho, nez vyrejvat. Nema cenu prestat psat kvuli par trollum.
Václav 5.10.2010 08:58 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Au, teď jsem si přečetl tvé odkazované stránky… Uživatel je standardní, ne standartní :) (leda by to byl nosič standarty.)

Jinak to bylo dobré, ale přeci jen, o výhodách moderního GNU/Linuxu a o tom že se ho nemusíme bát nám tady asi říkat nemusíš :D
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
5.10.2010 14:23 marpit | blog: ElMetr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Tyto články nejsou mým dílkem, ale chybu opravím, díky.
multi avatar 5.10.2010 10:25 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
me se to libilo, az na ten zaver, kterej me prisel, jako neoriginalni a vecna omylacka, ktera je vsude a tady na tom serveru je to noseni drivi do lesa.
5.10.2010 14:22 marpit | blog: ElMetr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
No souhlasím se závěrem, že není nic moc, ale nic lepšího mě nenapadlo.
pavlix avatar 9.10.2010 12:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Tak on je to zápisek, který sis napsal spíš pro sebe, že :) užitná hodnota nikde. Ale od toho tu blog je... pokud chce člověk psát něco zajímavého, je lepší to dát redakci. Takže piš co chceš :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
5.10.2010 08:33 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
S Linuxem jsem se poprvé setkal v šesté třídě. V jedné z hodin výpočetní techniky jsem o Linuxu slyšel mluvit jako o alternativě Windows.
Sakra, to ma nekdo stesti. V sestej tride jsem chodil do krouzku vypocetni techniky v KDPM (krajsky dum pionyru a mladeze) na PMD85 a Basic, ikdyz se tam prevazne hraly hry. A v pulce sedme jsem si vyzebral Didaktik Gama 1989.
5.10.2010 14:26 marpit | blog: ElMetr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Souhlasím, že vyuka na ZŠ z oblasti PC je nic moc. U nás to bylo podobné, většinou se hrály online hry. Ale o Linuxu jsme se zmiňovali, sice nic moc (jen že existuje), ale stejně i tato zmínka ve mně vyvolala touhu zkusit si něco nového. Jinak teďka na střední s Linuxem děláme častěji - zvlášť nyní, kdy pod Windowsem zakázali flashky.
kriskami avatar 5.10.2010 19:15 kriskami | skóre: 15 | blog: kriskami | Luka nad Jihlavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
přesně, ale já jen na okresní úrovni
Když ve slově LÁSKA změníš 4 písmena a jedno odebereš, dostaneš slovo PIVO. Že by náhoda?
5.10.2010 09:08 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To "nemusíme se bát linuxu" je takové úsměvné... Opravuju systém naší domácí, zkusil jsem navrhnout, že bych jí dal nějaký ultra lehký linux, ve kterém bude mít tři ikonky: Práce, Zábava, Vypnout. Pod prvními dvěmi se schovají virtuální stroje windows, na kterých bude pracovat (její požadavek byl, abych jí nainstaloval systém na dva počítače a ona měla jeden záložní, aby mohla dělat práci i když se jí jeden pokazí), druhý na fotky a internet. Všechno jsem jí ukázal, shodou okolností mám na ploše taky tři ikonky, i nainstalovaný virtuální stroj s windows, tak i názorně, a její odpověď byla "Radši ne, bojím se toho linuxu, on je komplikovaný".
Pravda je že návrh hned odsoudili i spolubydlící s tím, že je to zbytečně komplikované a na její mašině virtuální stroje nepojedou kvůli výkonu...
A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
5.10.2010 10:44 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
odpověď byla "Radši ne, bojím se toho linuxu, on je komplikovaný". Pravda je že návrh hned odsoudili i spolubydlící s tím, že je to zbytečně komplikované
Prostě, dokud se "Linux" nepřejmenuje na "Počítač", tak to zůstane komplikovaný.

V Ubuntu už to pochopili ("Super-fast and great-looking, Ubuntu is a secure, intuitive operating system"), bohužel v té české sekci to zase kazí ("Ubuntu je operační systém na bázi Linuxu").

Jinak je váš přístup správný.
5.10.2010 14:32 marpit | blog: ElMetr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Záleží, jak se s tím kdo popere. Někdo si řekne: Linux = složitost, zbytečnost se ho učit a bude trvat na Windows. Z mé zkušenosti: nedávno jsem nainstaloval matce na PC Linux (po Windows XP) a také to ze začátku vypadalo na ,,pohromu,,. Po nějaké době si přivykla a dneska se v Ubuntu pohybuje jak ryba ve vodě (samozřejmě z pohledu obyčejného uživatele).
5.10.2010 17:22 Woknař
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Holt se tě bojí požádat o Windows, a nechce zůstat bez kompu. Není hezké týrat matku. Já bych určitě nechtěl "aby si nějakou dobu zvykala". Chtěl bych, aby jí bylo dobře hned. "Zvyknout si" ještě neznamená "být v pohodě". To, že někdo přestane mluvit o problémech neznamená, že zmizely. Jen si řekne, že to stejně nemá smysl a trpí mlčky. Ale vykládej o citech nerdovi.
5.10.2010 17:37 marpit
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
ted si nestezuje a dokonce se ji ubuntu libi, rika, ze jak kdyby na nem pracovala odjakziva. omlouvam se za hacky, ale nepisi na cz klavesnici.
Gilhad avatar 5.10.2010 18:04 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Já to matce udělal takhle už dávno, akorát že s Gentoo. Když se loni rozhodla, že starý počítač je už moc pomalý, tak dostala na vybranou - Gentoo o které se budu starat já, když se tam tak jednou do měsíce stavím, nebo Windows, o které se bude starat otec, který tam s ní bydlí a Windows má. Zuřivě trvala na Linuxu, protože chce aby jí to fungovalo a neměla s tím problémy ...
6.10.2010 19:46 Woknař
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Jak, "zuřivě"? Popiš to trochu, ať si to umím představit. A klidně přeháněj.
Gilhad avatar 9.10.2010 15:45 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Ted se mi tady fakt nechce vypisovat intimni detaly z zivota nasi rodiny, ale proste byla jasne rozhodnuta, ze to bude Linux a ze prez to vlak nejede. A ze pokud na tom novem kompu linux nebude, tak na nej i s 2GHz dualcore procesorem kasle a pojede dal na te 200MHz plečce, protoze Windows teda fakt uz ani za nic. (Doma vidi, jak to otci na novem pocitaci leze pomaleji, nez ji na te jeji stare vykopavce a co s tim ma neustale problemu)
pavlix avatar 9.10.2010 12:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Linux jsme matce nainstalovali taky... pravidelná údržba počítače se tím omezila na minimum, stejně jako řešené problémů... takže u matky pijem víno a kecáme a komp používá a nečeká už dny až týdny na to, až ti někdo z nás najde čas a náladu na celovečerní vrtání se v okýnkách.

Z praxe.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
5.10.2010 17:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Správně. Udělal jsem matce totéž.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
5.10.2010 19:06 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Záleží, jak se s tím kdo popere.
Ona právě tato osoba by se s tím nemusela prát vůbec, linux jsem chtěl dát jen jako OS, na kterém pojedou virtuální stroje, které v případě poruchy půjdou strčit na jiný notebook a až se to opraví, tak zas zpátky. Štve mě že v momentě kdy řeknu slovo "Linux", hodně lidí to bere skoro jako nějakou sprosťárnu a posílá mě do nejtemnějších zákoutí lidského těla :-(
A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
otasomil avatar 5.10.2010 20:25 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“

>>> posílá mě do nejtemnějších zákoutí lidského těla

Co by za to kolikrat chlapi dali, kdyby jim partnerka dovolila tam napichnout ....

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
6.10.2010 00:46 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Abych pravdu řekl, nejsem tento případ
A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
6.10.2010 18:33 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
No mne asi pred dvema roky rikal bratr o Linuxu kdyz jsme se chvili bavili o PC a v duchu jsem si rikal taky neco o tom, ze je Linux slozitej apod. pak asi za dva mesice jsem si jen tak zkusil nainstalovat Ubuntu 8.04 pres Wubi. (vedel jsem ze Ubuntu je Linux) Byl jsem spokojenej, tak jsem disk rozdelil a mel jsem dualboot XP+Ubuntu. Ale po par mesicich jsem se vratil na nejakou dobu k XP. Pak jsem zkousel W7 a ted jsem uz pres pul roku spokojene na Linuxu. Akorat jsem od te doby minulou stredu doby zmenil distribuci - z Debianu jsem presel na dva dny na Ubuntu 10.10, ktery jsem v patek nahradil Sabayonem ;-)
5.10.2010 16:57 kamsal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Moje kamarádka zase dříve odmítla linux, protože by měla Skype v angličtině.
6.10.2010 18:16 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Skype se da pocestit dvema soubory,..kdyztak muzu poslat odkaz.
5.10.2010 12:56 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zdravim,

o jakou televizni kartu se jednalo nebo jedna ?

gf
5.10.2010 17:19 Woknař
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Alelujá.
otula avatar 8.10.2010 23:48 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už si nepamatuji, jaká verze to byla, ale jednalo se o distribuci OpenSuse. I když moje představy byly daleké realitě, přesto jsem byl s Linuxem spokojen. Sice GUI zatím nebylo nic moc, většina aplikací ještě běžela pod terminálem, ale přeci, bylo to jiné, nové a popravdě také rychlejší než mě předtím známé Windows 2000
Nějak mi to uniká. Většina aplikací ještě běžela pod terminálem - k Linuxu jsem se dostal v devadesátých letech, a to už grafická desktopová prostředí fungovala včetně mnoha aplikací.

Mně předtím známé Windows 2000 - to by vypadalo na raná léta tohoto století, protože v roce 2002 už přišla Windows XP (ale je samozřejmě možné, že ses s nimi nesetkal)

Jednalo se o OpenSuse - jenže to přišlo až v roce 2005, a to už se bežný-franta-uživatel s terminálem skoro nepotkal, pokud nechtěl…
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
otula avatar 8.10.2010 23:52 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
A aby toho nebylo málo, od kdy vlastně tedy Linux používáš? V zápisku pokračuješ, že ses k němu vrátil před rokem (tedy 2009), ale v profilu máš
Linux používám od roku: 2008
Hmmm, hmmmm, hmmmm…
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
9.10.2010 02:05 marpit
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Od roku 2008 Linux používám, to ano, ale ne soustavně. jedná se třeba o instalaci či spuštění Live na experimenty. Jinak se od roku 2008 setkávám s Linuxem ve škole v rámci studia. Teprve rokem 2009 začínám Linux používat více i doma na běžnou práci s PC. Kdybych se v blogu zmínil o všech spuštěních Linuxu, tak by byl několikrát delší.
9.10.2010 01:55 marpit
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
No vzhledem k tomu, že v té době jsem neměl internet, jednalo se o CD z Computeru a to bylo již nějaky ten pátek staré.
otula avatar 9.10.2010 11:31 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem poznal Linux aneb příběh zarytého „Windowsáka“
Ještě jednou: nejstarší OpenSUSE je z roku 2005, a to už fungovalo takovým způsobem, že kdo nechtěl, nemusel terminál ani vidět.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.