Portál AbcLinuxu, 3. května 2025 01:29

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
21.3.2011 19:07 lOl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
roflmao
21.3.2011 19:22 lOl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Jednotná ikona pro menu, kterou má například Opera, v linuxu nevím proč nefunguje
Máš to rozbité, v mém Gentoo minimalizace menu do tlačítka normálně funguje už několik betaverzí. Těžkí říci, co zase v Debianu vykoumali za "vylepšení".
21.3.2011 19:12 Pindal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zalez si k té své pár procentní Opeře. Firefox dokázal za ty roky co ona ne. Porazit IE.
21.3.2011 19:40 krasny13
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Porazit IE? Snad jedině na linuxu...
21.3.2011 19:51 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Firefox má 40% trhu prohlížečů v ČR. Když se všechny verze IE počítají dohromady, tak mají celkem 45%. Když se počítají každá zvlášť, tak nejvíc mají IE7 a IE8 každá přibližně po 20% trhu. Zdroj
Migi avatar 21.3.2011 20:02 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Statistiky pro Čr mají stejnou vypovídací hodnotu jako 5 tun šrotu. Lokální statistiky jsou jiné stát od státu.

StatCounter: Svět Evropa Severní Amerika Asie

Z těchto "oblastí" je IE poražen(a jen těsně) pouze v EU. IE i Firefox povětšinou mírně ztrácí a roste Chrome.
21.3.2011 23:17 Aminux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Každopádně Mozille se povedlo to, co se Opeře nepovedlo ani přes různé stížnosti.
22.3.2011 07:36 Pindal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
V době kdy ty si byl na houbách, měl IE 95% a weby se vytvářely jen pro něj. Ano v tu dobu existovala i Opera, krčila se v koutku a krčí se do dnes. Pak přišla Mozilla a web se změnil. No a pak si ty konečně dosáhl na klávesnici a viděl na monitor.
22.3.2011 08:37 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
V době kdy ty si byl na houbách,
asi neumím česky anebo ses v profilu špatně podíval na rok narození ...
měl IE 95% a weby se vytvářely jen pro něj. Ano v tu dobu existovala i Opera, krčila se v koutku a krčí se do dnes. Pak přišla Mozilla a web se změnil.
trošku zvláštní podání historie ... a speciálně:
Pak přišla Mozilla a web se změnil.
- ano, změnil ... teď má Gecko kolem 30% a z mně nepochopitelných důvodů se weby vytváří jen pro něj, s vyjímkou webů institucí jako banky, které se stále vytváří jen pro IE; vyznavači standardů si můžou jít trhnout nohou tak jako tak
21.3.2011 19:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Nezlobte se, ale tohle je ukázkový příspěvek ve stylu "kdo chce psa bít"… Na goupování tabů souží tlačítko s cihličkami v pravé části tabbaru. Pokud ho tam nemáte, tak přidat si ho trvá asi minutu (dvě, když budete hodně nešikovný). Přesunout sloučené tlačítko pro stop/reload nalevo od adresního řádku trvá asi tak stejně dlouho. Přesunout tabbar pod zpátky dolů je ještě rychlejší.

Změny ve Firefoxu 4.0 jsou spíš uvnitř, v renderovacím jádru. A jsem docela rád - u většiny změn v UI je pro mne totiž nejpodstatnější najít, jak je vrátit zpátky.

Migi avatar 21.3.2011 20:05 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde? Jo, to sedí.

Osobně mám dojem že UI změny trvají foxu vždy 5x déle než ostatním/snad krom IE, a co se "motoru" tyče, to na to opravdu potřebovali roky?
21.3.2011 20:32 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Ty tvrdíš, že v jadre neurobili žiadnu zmenu už niekoľko rokov?
Migi avatar 21.3.2011 20:33 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
ne, ja tvrdím že jim ty změny v "jadře" oproti vyvojařum jinych browserů trvá neuvěřitelně dlouho.
21.3.2011 21:21 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Mate recht, nektere jine www browsery udelaji facelift, zmeni ikonku a vydaji to jako novy major release. Takze jejich vyvojari jsou fakt cool a jejich vyplody neuveritelne jdouci s dobou.

P.S.: Ano, zjednodusuju, ale presne takhle pro mne vyzniva tenhle vas zapisek.
Bedňa avatar 22.3.2011 09:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Máš pravdu, osobne si myslím že ten človek nikdy nič nenaprogramoval, inak by vedel že GUI zmeniť je fakt to najmenej.

Podľa mňa FireFox začal válcovať IE a bojí sa veľkých zmien, aby sa klikači nestratili.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
22.3.2011 13:28 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS

...GUI zmeniť je fakt to najmenej

Pokud jsi někdy naprogramoval více než hello world, pak tohle nemůžeš myslet zcela vážně...

Bedňa avatar 22.3.2011 22:30 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Si to naklikám v QT SDK, Glade, alebo edit XML, tak neviem čo je na tom zložité, či?
KERNEL ULTRAS video channel >>>
21.3.2011 20:35 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak Firefox už od verze 2 byl celkem fajn prohlížeč, co se týče ovládání apod. tak mu sám nemám moc co vytknout... to co mi na něm vadí je jeho naprosto příšerná nenažranost a lenost... ale hádám, že tohle se v 4.0 nijak zvlášť nezlepšilo... :/
21.3.2011 21:30 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS

ale zlepsilo ... , prece jen pouziti vice procesu + gpu akcelerace udela sve ...   a js engine dohnal zbytek sveta ..

USE="-gnome -kde";turris
21.3.2011 23:21 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
To abych to snad i vyzkoušel... ikdyž je otázka, jestli mám teď důvod, když konečně po několika letech to vypadá, že i v chromiu bude fungovat PKCS#11 (vítězoslavně jako druhý browser na linuxu :D )
Jakub Lucký avatar 21.3.2011 22:18 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Moje zkušenost je teda taková, že Opera žere RAMky výrazně víc než Firefox
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
21.3.2011 23:20 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Jak kdy... za normálních okolností to celkem jde (koneckonců to chromium mi teď přijde, že taky bere o něco víc)... nicméně některé moje instalace Firefoxu chytal rapl - typicky při delší době nepřítomnosti, kdy jsem odjel na dovolenou a poté, co jsem se vrátil k pracovnímu PC tak jsem nestačil koukat - 90% swapu plno :))
Saljack avatar 24.3.2011 18:56 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
To kolik to žere RAM mi je celkem fuk. Pro mě je důležitá odezva celého programu a ta u Firefoxu je naprosto tragická. Firefox jsem měl hrozně oblíbený, jenže pak nějak přišlo Chromium se super rozhraním a podporou rozšíření. Od té doby co používám Chromium, tak mi spadlo asi tolikrát co Firefox za týden. Navíc ta rychlost prostředí se s Firefoxem nedá snad ani srovnat.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
24.3.2011 20:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
24.3.2011 22:25 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Jo, rychlost ano, ta se u FF semtam ještě dala (když se to aspoň jednou tejdně vypnulo a znova zaplo, tak to jakžtakž šlo, pak už to bylo na obtíž)... RAM může bejt celkem fuk, ale pokud mu nestačí 8GB, tak to vnímám jako dost zásadní problém na používání :))
Saljack avatar 24.3.2011 22:43 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
No tak to se mi snad ještě nestalo aby to sežralo 8GB a běžně mám otevřeno tak 30 tabů. Víc stejně nemá cenu, protože se v tom sám nevyznám. To vypínání bylo právě to co mě opravdu sr.... Tohle je, ale prasečina vývojářů. Takhle kdyby to dělal každý, tak kde jsme (on ten server půjde týden, pak ho budem muset resetovat, aby byl použitelný)?
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
24.3.2011 22:55 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Njn, ale zrovna chromium mi minimálně na paměti bobtná časem taky... holt u desktop aplikací se to tak moc nesleduje, když to spousta lidí stejně vypíná a půl roku uptime nemaj :)
pavlix avatar 25.3.2011 12:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Nojo, já restartuju hlavně firefox, u toho můžu mít průměrný uptime, než se totálně zaseká několik dní, max nějaký týden. A to tam mám flashblock a minimum rozšíření.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Josef Kufner avatar 25.3.2011 15:40 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Firefox 4 už je celkem svižný. Řekl bych, že je srovnatelný s Chromiem, i když lepší nebude.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
bazil avatar 21.3.2011 21:02 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
NJN, ale to, že FF4 je o hodně rychlejší než 3.6 a lépe pracuje i s flashem a celým plugin-wrapperem to už si člověk na první pohled nevšimne, to by ten FF4 totiž musel používat (a já už ho mám asi 3 měsíce) ...
21.3.2011 21:23 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Slušnej prohlížeč aby člověk pohledal. Opera od verze 11, to je děs. Seamonkey je pomalotina. Firefox je... Firefox (chybí tomu poštovní klient atd.) Včera jsem si řekl, že zkusím Chromium - ono to neumí otvírat taby kliknutím prostředního tlačítka!

No a jsme zase na začátku, kde aby slušnej prohlížeč člověk pohledal.
Quando omni flunkus moritati
21.3.2011 21:28 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Chromium - ono to neumí otvírat taby kliknutím prostředního tlačítka!
? Jestli myslíš takový to, že na odkaz zmáčkneš prostřední tlačítko a on se otevře v novym tabu, tak to určitě umí... Back/Forward na horizontální scrolling taky.
22.3.2011 09:20 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Ne, myslím to, že kamkoliv do stránky kliknu prostředním tlačítkem, otevře se nový tab a do něj se zadá adresa, která byla ve schránce.
Quando omni flunkus moritati
22.3.2011 09:49 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Jo, tuhle fíčuru jsem měl taky děsně rád... ale ta mi přestala fungovat i ve firefoxu, takže čert ví čim to je :D
Jakub Lucký avatar 22.3.2011 10:10 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
V about:config... Já jsem to před nějakou dobou vypínal...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
22.3.2011 11:29 Jenda (ve škole)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Rozšířené - Obecné - Use autoscroll. Tedy alespoň na školních oknech a FF 3.5.
Jendа avatar 22.3.2011 13:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Potvrzuji, toto jsem opravdu psal já :-).
Jakub Lucký avatar 22.3.2011 14:57 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Takže ten agent, co má pravého Jendu svázaného ve sklepě, z něj už vymlátil heslo na Abíčko?
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
Jendа avatar 22.3.2011 15:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Kdepak, musel jsem z něj vymlátit heslo k celému disku, protože tvrdil, že prý heslo na ABC z hlavy nezná a má ho v password manageru. Agent.
Jakub Lucký avatar 22.3.2011 16:29 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
V tom případě R.I.P (Rest in pieces) Jenda
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
22.3.2011 12:01 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Ve Firefoxu to nedávno ve výchozím nastavení vypnuli, ale možnost to přenastavit tam AFAIK stále je. V Chromiu není a podle vývojářů ani nebude.
Quando omni flunkus moritati
22.3.2011 12:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
V tomhle je potřeba rozlišovat Firefox na Linuxu a Firefox ve Windows. Na Linuxu jsem se snad ještě nesetkal s tím, že by to nefungovalo, protože tam je krajně nepřirozené očekávat něco jiného - prostřední tlačítko je odjakživa selection paste; na Windows je to jen emulace toho linuxového chování, která je IIRC opravdu od nějaké doby defaultně vypnutá.
Jendа avatar 22.3.2011 13:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Hmm, mě zase tahle funkce strašně štve, protože jsem zvyklý používat autoscrolling.
22.3.2011 21:52 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Přiznám se, že nevim. Když jsem hledal nějaké řešení pro Chromium, tak jsem někde narazil na tvrzení, že je to vypnuté - ale bylo to o Ubuntu, takže možná distro-specific úprava.
Quando omni flunkus moritati
22.3.2011 22:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Nevím, jak to má Chromium. To, co jsem psal, se týkalo Firefoxu.
23.3.2011 12:27 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
To, co jsem psal já, taky.
Quando omni flunkus moritati
gtz avatar 21.3.2011 22:58 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Včera jsem si řekl, že zkusím Chromium - ono to neumí otvírat taby kliknutím prostředního tlačítka!
používám chrome a nevím, že by mi to nešlo :-)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
David Watzke avatar 22.3.2011 01:05 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
To asi zkoušel na Macu.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
David Heidelberg avatar 21.3.2011 22:50 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co třeba podpora HTML5, CSS3 a video tagu? To že se nezměnilo UI naprosto nic nevypovídá o vývoji... Jenom Google to umí lépe podat a udělat pro svůj Chrome reklamu. Tím samozřejmě nechci hodnotit kvality, jen chci upozornit na to, že se změnilo hodně věcí...
Mobilní telefony a tablety s GNU/Linuxem v roce 2020. Proč byste se měli zajímat?
MaFy avatar 22.3.2011 07:26 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nemuzes srovnavat prace na Firefoxu a Chrome. Na chrome pracuje mraky dobre placenych a motivovanych programatoru ;-)
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
Bedňa avatar 22.3.2011 10:14 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Tak pokiaľ sú googlaci len dobre platení, tak ja som na tom veľmi zle.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
22.3.2011 09:13 daks
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Že tyhlety věci ještě někomu rvou žíly, kdyby mě v životě vadila jen nová verze nějakýho programu, tak jsem šťastnej člověk.
22.3.2011 10:07 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
s takovým přístupem bychom ovšem už dávno shnili ... vždycky je něco důležitějšího ... nepůjdu se umejt, co je nějaká moje hygiena oproti tomu, že támhle někde v Africe umíraj děti hlady :-)
22.3.2011 12:09 daks
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Proč? Autor nářku nad bídou nové verze může používat jinej prohlížeč, může informovat vývojáře o tom jak to podle něj totálně doprasili, nebo si může napsat prohlížeč vlastní, možností je... ;-)
Max avatar 22.3.2011 14:28 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
10 důvodů, proč zkusit nový Firefox 4
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
22.3.2011 16:57 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS

Skúsiť áno. A aby to až tak nebolelo...

SomaFM commercial-free internet radio
22.3.2011 17:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Hm, v normálním světě by to imho byly 3 důvody: 1) Vylepšené GUI 2) HW akcelerace 3) Synchronizace.
Mimochodem, FF ještě nemá rozdělené procesy+IPC - čili co tab to proces?
Bluebear avatar 25.3.2011 00:58 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Vylepšené GUI

Právě to vylepšení je ale do značné míry v očích pozorovatele; kdyby existovala pokročilá nastavení, kterými bych si to mohl předělat podle svého, byl bych spokojen, ale to ono ne. :-(

HW akcelerace

Jenže, bohužel, právě o té HW akceleraci si můžeme na Linuxu leda nechat zdát. Patřím k těm, kteří se obávají, že Mozilla Foundation začíná na Linux házet bobek.

Synchronizace

Synchronizace pomocí vzdáleného serveru, který nemám pod kontrolou, je věc natolik nebezpečná, že IMO nikdo při smyslech to neudělá.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Jendа avatar 25.3.2011 06:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Synchronizace pomocí vzdáleného serveru, který nemám pod kontrolou, je věc natolik nebezpečná, že IMO nikdo při smyslech to neudělá.
Synchronizace ve Firefoxu je zrovna příklad dobře udělané synchronizace (kéž by to takhle měly všechny ty Google Docy, Calendary a webmaily) - všechno se totiž šifruje už na klientovi a server se tak k ukládaným datům nemá šanci dostat. Navíc si můžeš rozjet vlastní server, dá se to stáhnout někde na webu Mozilly.
Bluebear avatar 25.3.2011 00:53 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ač nerad, připojuji se k těm, které Firefox 4 zklamal. Ve skutečnosti, když nad tím tak přemýšlím, očekával jsem od něj právě především vylepšení GUI, ale bohužel to, co vzniklo, mně nevyhovuje (ano, chápu, že je to individuální).

Zde předkládám, co mě tak spatra napadlo, co jsem čekal a nedostal:

1. Proč proboha není možné mít víceřádkový seznam tabů? To je s prominutím jak u blbejch. Sice si můžu taby seskupit, ale pokaždé vidím jen jednu skupinu a pokaždé, když chci přepnout, musím jít přes celoobrazovkový přepínač a la Exposé (který navíc na pomalejších strojích hrozně zdržuje). Proč, když by úplně stačilo mít ty skupiny jako zvláštní supertab, který by se rozbalil kliknutím?

2. Po celou dobu života Firefoxu 3 jsem čekal, kdy konečně udělají do bookmarků tlačítko "Přidat záložku zde", nebo jinak usnadní vkládání záložek. Nedočkal jsem se. S Firefoxem 4 jsem se opět nedočkal, opět je to stejně nepohodlné jako u trojky. Ano, můžu si záložky otagovat, ale co si s těmi tagy počnu, když nikde není možnost si podle nich ty záložky zobrazit? (Nebo jsem natolik simplex, že jsem to nenašel?)

3. Seznam extenzí se otvírá v novém tabu. Historie se otevírá v liště. Proč se běžící downloady nedají otevřít ani v tabu, ani v liště, ale vždycky jen v samostatném okně, které se všude plete? Nešlo to ve trojce, nejde to ve čtyřce. (Nebo, opět, jsem natolik stupido, že jsem to po celou dobu nenašel?)

4. Tlačítko na reload nebo zastavení nahrávání je teď "elegantně" ve stejném políčku jako URL, takže je menší a hůře dostupné (do levé sady tlačítek se dostanu vždycky rychleji než se strefovat doprostřed obrazovky na lištu - možná jsem blbec, ale mám dojem, že na to existuje nějaká studie).

5. Proč nejde tlačítko na přidání nového tabu umístit vedle posledního existujícího tabu, abych nemusel najíždět úplně napravo? Má to Chrome, má to i MSIE.

6. Jsem asi divný, ale mně se spodní lišta líbila. Dalo se na ni umístit dost různých indikátorů, které zbůhdarma zabírají místo na hlavní liště.

Pokud jde o rychlost... nevím. V práci mám workstation s Atomem. Nástroj Testopia, těžce javascriptová nadstavba nad Bugzillou, je ve starém Firefoxu hnusně pomalá, v Chromiu je hnusně pomalá, v novém Firefoxu je taky hnusně pomalá. U jiných stránek jsem si nevšiml ani zlepšení, ani zhoršení rychlosti.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
25.3.2011 07:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Příloha:

Ad 4: kliknout pravým na lištu, zvolit "customize", přesunout pole URL napravo od těch dvou tlačítek a je vymalováno, společné tlačíto stop/reload je zase normální tlačítko nalevo od pole URL jako dřív (tedy až na to, že je to jedno společné tlačítko, ne dvě samostatná). Viz příloha.

Ad 5: já ho přesně tam mám. Nebo aspoň měl jsem, než jsem ho odstranil (zjistil jsem, že ho stejně nepoužívám, používám jen Ctrl-T). Viz příloha.

Ad 6: Stačí nainstalovat rozšíření Status-4-Evar a pak si můžu dokonce nastavit, co v té liště má být.

Josef Kufner avatar 25.3.2011 15:43 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Není to moc zřejmé, ale pokud se stop a reload prohodí, tak se to rozpadne na dvě tlačítka.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Jakub Lucký avatar 25.3.2011 09:29 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
1) Není to sice víceřádkové, ale umí to spoustu věcí v tomhle směru, navíc to jde nacpat doprava a ne nahoru, TreeStyleTab

2) Bookmarks -> Organize Bookmarks -> Tags, o adresářích na bookmarky ani nemluvě... Pravda, v bookmark-sidebaru tagy nejsou, ale já mám pořád Iceweasel 3.5

3) extenžna Downloads in Tab, jasně, neumí to samo od sebe, nahlásit bugreport, třeba to zařadí (btw: to je nějaká nová móda cpát všechny věci do tabů ?)

4) rClick -> Customize

5) Protože jiným zase vyhovuje přesně vědět, kde to je... Jinak je na to TabMix Plus

6) Jo, tím mě taky nas...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
Josef Kufner avatar 25.3.2011 15:43 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Skupiny tabů nechápu. Proč nestačí otevřít druhé okno?
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
25.3.2011 14:18 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla - kopirujeme co můžeme a učíme se od MS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co chcete řešit? To jsou celé takové žabomyší války. Co za sebe můžu říct, tak FF je na Linuxu v podstatě nenahraditelný prohlížeč, protože jako jediný bezproblémově zobrazí všechny stránky, spolupracuje s různými pluginy atd. Do budoucna se nejspíš na stejnou úroveň dostane Chromium, ale zatím tam fakt není.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.