Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 11:31

tak ho budu objednávat, jen menší dilema

1.9.2006 11:55 | Přečteno: 1166× | Začátky

Nedávno tady Leoš chtěl poradit s výběrem nového pc. Jelikož v neděli nebo v pondělí budu také objednávat, přidám se a budu vás tu s tím chvíli otravovat. Už mám v podstatě vybráno, jen mám takové velké dilema ohledně základní desky.

Moje sestava se zatím skládá z tohoto:

AMD Sempron 64 3000+ (socket AM2) BOX
Asus M2N-E - nForce 570 Ultra
Gainward 8019-Bliss 7600GS 256MB, PCI-E
Geil DIMM 1024MB DDR II 800MHz Kit (GX21GB6400DC)
Western Digital Caviar WD2500KS - 250GB 16MB SATA II
Fortron FSP400-60THN S 400W
Thermaltake Matrix VD2000BNS
Důležitá je pro mne cena. snažil jsem se vejít do 15000Kč ale už jsem na 16000. Ovšem ted řeším základní desku protože s touto jsou prý problémy. Provozovat na tom budu WINXP a SuSE10.1 plus pokusy s jinými distro. Ještě mě zaujala MicroStar K9A Platinum - ATI CrossFire Xpress 3200 ale nemám žádné zkušenosti s deskami od MSI a informace které se ke mě donesly nejsou moc přívětivé.

Myslíte si že sestava dobrá? Případně bych potřeboval poradit nějakou jinou bednu, levnější která splnuje podmínky pozice pro 120x120 větráčky (z důvodu hluku).

Díky za vaše názory a připomínky

       

Hodnocení: -

zatím nehodnoceno
        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

1.9.2006 12:15 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak já bych si takovou mašinu přál..
1.9.2006 12:23 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
No, abych řekl pravdu tak moje představa je ještě AMD Athlon 3800+ X2 neboli česky řečeno dvoujádro, potom trochu jiný chladič než boxovaný který tam je a dva tiché větráky aby to mohlo být zapnuté přes noc ale na to fakt nejsou penízky :-( Ale jinak se mi to takylíbí
Don´t worry, be happy.
1.9.2006 13:26 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Ale nechápu k čemu ti to bude užitečný.. Silně pochoybuju, že to smysluplně využiješ.
1.9.2006 13:42 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
částečně ted máš pravdu. Uvidím jak svižný ten systém bude. Ale stejně bych to kupoval až za hodně dlouho. Jinak diskuze na jednojádro vs. dvoujádro tu už byla.
Don´t worry, be happy.
David Ježek avatar 1.9.2006 12:23 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
imho muzes 1000 usetrit na pametech. kup DDR2-667, tohle to je zbytecne namakany
1.9.2006 12:25 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
A nevíš jaký je přesně rozdíl když budou na nižší frekvenci ale budou mít časování 4-4-4-12 místo 5-5-5-15 já se v tom tak neorientuju
Don´t worry, be happy.
1.9.2006 12:34 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
tak jsem tam našel třeba tyhle, už tam jsou akorát levnější bez chladiče a do toho už se mi moc nechce
Don´t worry, be happy.
DjAARA avatar 1.9.2006 12:48 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Athlony jsou velice závislé na latencích, takže bych doporučoval pomaleji taktované paměti s lepšími latencemi.
1.9.2006 13:23 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Souhlasím, v téhle cenové kategorii nemá smysl, aby se cena pamětí významně přehoupla přes 2500 Kč.

Co je sempron, snad ne nějaká náhražka procesoru?
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
1.9.2006 13:47 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
ddr2 za 2500 Kč? To myslíš bez dph nebo s? Když jsem klesnul z 800MHz na 667MHz tak jsem si pomohl asi o 400Kč takže zas takový rozdíl v tom nevidím.

Nepovažuju sempron za náhražku procesoru. Je to plnohodnotný procesor. Ale Athlon je Athlon.
Don´t worry, be happy.
1.9.2006 13:51 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Dva tyhle http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=32522 moduly by ti v pohodě stačily.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
1.9.2006 13:58 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
a pojedou v dualchanellu?
Don´t worry, be happy.
nway avatar 1.9.2006 12:56 nway | skóre: 17 | Česká Lípa
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechci být ošklivý, ale nevidím v kalkulaci zahrnutý OS MS windows XP, předpokládám že levnější varianta Home. Co se týče desek, pokud jsou problémy v linuxu, tak ty jistě časem pominou a pokud ve windows tak dtto, jelikož poslední problémy pamatuji s KT133 a to je dávno a jen u některých výrobců. Ostatně ony ty potíže jsou spíše lokální (výrobní serie, daný bios atd.). Ve většine případů, pokud nerozhoduje výbava, tak krom ceny je to především psychologie. Já říkám, že v drtivé většine co zastane Asus, MSI, Abit zastane i ECS/PC Chips, jen to není taková značka. Ale původně jsem se nechal unést košér OS, tak snad nebude tak zle.
1.9.2006 12:59 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Ty jsi z Microsoftu, že se ve Tvém světě musí s každým počítačem prodat OEM okýnka a při každé výměně motherboardu nejlépe taky? :-D
1.9.2006 13:03 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Ošklivý nejsi, stačí ti vysvětlení že tam pujdou widle ze starého PC? Neo je to zakázané? Já teda license nikdy nepročítal, hlavně ty od MS.

Jinak problémy desek by mne zajímaly spíše okolo výdrže, např. nafukování kondenzátorů, poruchovost atd.
Don´t worry, be happy.
1.9.2006 13:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
že tam pujdou widle ze starého PC? Neo je to zakázané?

Pokud jde o OEM verzi, tak AFAIK ano.

1.9.2006 14:22 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
OEM neOEM nějak deBILL mi může víš co. Jednou to mám doma tak je to moje.
Don´t worry, be happy.
1.9.2006 15:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Ne podle licenční smlouvy, kterou jste odsouhlasil. Ale to je vaše věc, jestli ty Windows použijete nebo ne. Zeptal jste se, tak vám odpovídám.
1.9.2006 16:14 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Jo v poho, řeknu upřímně že nepatřím mezi lidi co ctí MS licence.
Don´t worry, be happy.
1.9.2006 16:14 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Neco podobneho jsem si myslel taky, dokud jsem nezjistil, ze mi ma stara deska (PC Chips s Intel BX chipsetem) dela do pameti nejakych 70MB/s, zatimco obdobna deska od Asusu (taky BX chipset) se stejnym CPU a pameti udelal 230MB/s... a do dneska ten Asus funguje...

Radek
1.9.2006 18:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Pokud je tam opravdu stejný chipset, pak bych viděl problém spíš v (ne)nastavení parametrů než v desce. Navíc u AMD64 podobný efekt zaznamenáte opravdu jen stěží…
1.9.2006 13:01 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Boze, co na tom planujes delat? Simulovat velkej tresk? A jeste prej nechat bezet pres noc :-) «/p>

Ja si svoji masinku predstavuju jinak :-)

Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
1.9.2006 13:19 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
No pokud vím tak velký třesk už někdo nasimuloval :-) Ne, prostě když budu kupovat nové železo tak chci mít pár let klid a mít něco co do budoucna pujde dobře rozšířit nebo na co nebude problém sehnat náhradu.

Jináč k tomu tvému, to se mi hrozně líbí ale využil bych to spíš někam pod stůl jako router a zároven file server.
Don´t worry, be happy.
1.9.2006 18:28 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
No taky si moc nejsem jisty jestli si ten Leosuv blog cetl poradne ;-). To co tam mas je za 15000,-??? To snad ne!!! Ja planuju za 13000,- a mam tam Athlona X2, GF7600GS a zbytek celkem podobnej. Akorat, ze ty jsi tam vyjmenoval veci, proti kterym byla vetsina lidi v tom Leosove blogu - nForce, Sempron,...
1.9.2006 18:33 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Aha tak koukam, ze kartu tam mas stejnou, tak ted opravdu nechapu kde jsi prisel k ty cene...
multi avatar 1.9.2006 14:10 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přesně tu samou bednu mám Jsem s ní velmi spokojen, ještě přikoupil větrák před disky a vylepšil proti prachnou ochranu.
Jinak ja mam vyhlídlou desku asus A8V-XE.
Fitness ajťák: kutilův web; bezdrátová čidla teploty vývoj softwaru linux server
1.9.2006 14:19 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
a jak je to s hlukem u toho větráku co tam je? řve to hodně? a dají se regulovat otáčky nějak?
Don´t worry, be happy.
multi avatar 1.9.2006 15:23 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Je to 12cm Thermaltake TT-1225
Regulavatelnej neni, tichej je. Ale uz ho tam nemam protoze jsem si ho chtel dat do jiny bedny ale tam ne se vešel. Ted tam mam dva obdobný regulovatelný, ale stejně je nereguluju.
Pár dalších postřehů na mejch stránkách
1.9.2006 16:43 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
zrejme mam stejny vetrak v thermaltake mambo a nakonec jsem ho pripojil mezi 12 V a 5V, je to mnohem lepsi, mam jeste velky vetrak na spodku zdroje
Urine should only be green if you're Mr. Spock.
Mikos avatar 1.9.2006 14:59 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No jak asi 50 lidí (včetně mě) psalo v té Leošově diskuzi - nForce chipset opravdu nikdy :-) Být tebou si vážně radši seženu vhodnou desku s VIA chipsetem (i když jsou třeba hůř k sehnání, rozhodně to stojí za to)...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
1.9.2006 15:13 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
a co myslíš ta MSI s ati chipsetem? s těma nemám zkušenosti
Don´t worry, be happy.
Mikos avatar 1.9.2006 15:35 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
S ATI chipsetem bohužel zkušenost taky nemám. Ale vzhledem k tomu, že AMD koupilo ATI, tak by z toho v budoucnu mohli vzejít hooodně kvalitní chipsety pro AMD procesory (něco jako kombinace Intel - Intel). V současnosti bych šel ale jednoznačně do VIA, ta je nejlepší a nejosvědčenější ;-)

Btw. zkus Google, podle mě nějakou recenzi toho ATI chipsetu někde určitě najdeš... a i nějaké info o jeho podpoře pod Linuxem určitě někde bude
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
1.9.2006 19:03 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Co konkrétně je na nForce špatného? Já mám 430ku a sem tam se mi počítač kousne, je to dosti nepříjemné a vůbec se mi nedaří lokalizovat chybu. Vždy se mi to stane při CPU+DISK zátěži (např. když otvírám velký projekt v Eclipse -- to je Java IDE).

Mám na obou kanálech disky a DVD vypalovačku a mám takové tušení, že ten bazmek / řadič od nvidie to nějak nedává... Fakt radost.
1.9.2006 22:37 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Mám 550ku a nemám s ní problémy, na interním IDE řadiči mám disk a dvd,v PCI mám řadič s dalšíma 4 diskama. Počítač se nekouše a to na něm provádím docela dost velká zvěrstva (virtuální mašiny, komprese 40GiB do bzipu a podobně)
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
3.9.2006 20:13 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Dík, no ještě mě napadlo, že by mohl být problém v tom, že na jednom kanále je disk na UDMA5 a na druhém je disk a vypalovačka na UDMA2. Třeba se to nějak pere... Kdyby tu zde byl někdo, kdo má podobnou konfiguraci (nForce 410/430, více disků), tak ať mi prosím hodí zprávu (thread už nesleduju). Rád bych tomu přišel na kloub, nForce se mi totiž nejeví jako špatné čipsety. Windowsáci si je docela pochvalují...
1.9.2006 16:44 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak se Vam povedla takova cena? Ja jsem si o vikendu kupovala novy pocitac, a byl to byl Venice 3000+, na pohled neco dost podobneho, jen disk zhruba polovicni. Bez displeje s dani to stalo nejakych 13 000 (v alzasoftu). Pokud jde o desku, chipset od ATI bych na Linuxu provozovat fakt nechtela, poridila jsem nForce (od MSI).

IMHO nema u vyberu desky velky smysl zkoumat, jestli je na ni nalepka ASUS nebo MSI. Podstatny je chipset, rozlozeni (aby se tam vubec veslo vsechno, co tam chceme poskladat)... a to je tak zhruba vsechno. Ja jeste hledim na to, aby byl na northbridgi pasivni chladic :-)
^D
1.9.2006 16:48 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Jo, jak tak koukám do otevřené skříně na moji starou MSI, byly doby, kdy ke chlazení northbridge stačila samolepka s logem výrobce :-)
Copak toho není dost?
1.9.2006 18:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Pokud jde o desku, chipset od ATI bych na Linuxu provozovat fakt nechtela, poridila jsem nForce

Nějaký konkrétní důvod nebo jen všeobecný odpor ke značce?

2.9.2006 01:12 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
nForce, neni to chipset s tou jednou z mala sitovek, ke ktere neni dostupna dokumentace?
2.9.2006 02:00 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Mno dokumentace možná ne, ale ovladač určitě ano. Důvěřuji aničce natolik, že pochybuji, že by koupila zajíce v pytli.
2.9.2006 10:06 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Ovladac forcedeth je v jadre a v jeho hlavicce je:
 * forcedeth: Ethernet driver for NVIDIA nForce media access controllers.                                               
 *                                                                                                                      
 * Note: This driver is a cleanroom reimplementation based on reverse                                                   
 *      engineered documentation written by Carl-Daniel Hailfinger                                                      
 *      and Andrew de Quincey.
Coz je docela prekvapive, nebot v oblasti sitovych karet jsou vyrobci obvykle ochotni poskytovat dokumentaci.
2.9.2006 10:20 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Ovladac k nForce je rozumny, o ATI chipsetu bych si nic takoveho prohlasit netroufla. Pokud clovek vybira podle ovladace, samozrejme by mel vybrat via chipset, ale zadnou rozumnou desku jsem tak narychlo neobjevila.
^D
2.9.2006 09:01 nhy | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
ovladac forcedeth je v jadre
1.9.2006 18:57 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: tak ho budu objednávat, jen menší dilema
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Velmi podobnou sestavu jsem nedávno objednával, ale nakonec jsem se rozhodl pro nForce 430 (kvůli dvěma IDE kanálům) s integrovanou grafikou (nepotřebuji výkonnou kartu). Bohužel mi CzechComputer nebyl schopen dodat do 14 dnů ty GEILy, takže jsem je stornoval a koupil dva transcendy (teď toho trochu lituju - něco mě v systému zlobí a je to možná paměť).

Každopádně bych rozhodně doporučil vzít FORTRON BLUE STORM 400W. Mám ho doma a je to totální paráda. Tichý naprosto, není slyšet ale vůbec nic. Navíc se sám reguluje, takže není potřeba rozchodit lm-sensors, který pro nForce 4xx a 5xx zatím nejsou ani ve vanille. Chladič CPU totiž umí regulovat sama deska (máš ASUS - dobrá volba).

Chybí mi tam chladič na CPU, doporučuju Artic Cooling Freezer 64. Když nechytneš vadnej kus (může sem tam zavrnět), tak je to nádhera. Teplota mi zřídkakdy jde přes 42 stupňů (i při zátěži - je to naprosto tichý).

Grafika taky dobrá, tu bych si asi taky koupil. Nebo Gigabajt dělá pasivy, to už je myslím jedno.
Later --- Lukáš Zapletal

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.