Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 13:06


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
andree avatar 1.1.2008 09:07 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
vo fedore aj ubuntu sa utf-8 (aj) v konzoli uz nejaku dobu pouziva, a celkom sa mi zda ze uspesne... nebolo by lepsie nejak naportovat ich baliky, resp. ich upravy v zdrojakoch?
vogo avatar 1.1.2008 10:18 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
ne nejlepší by bylo protlačit něco z toho do upstreamu, aby si to konečně nemusela řešit každá distribuce po svém :) ovšem těžko říct jak je to s jeho vývojem… a nebo můžeme udělat fork 'midday commander' :D
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
stanger avatar 1.1.2008 09:18 stanger | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pacman -S mc-utf8
mess avatar 1.1.2008 10:53 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Zrovna jsem se chystal, že to sem napíšu. :-)
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
1.1.2008 12:07 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8

Kdepak, tohle ani omylem.

  1. Repository community nebo unsupported pro mě nejsou důvěryhodné, nikdy z nich nic nestahuju a nemám je vůbec v konfiguraci povolené.
  2. K tomu balíčku není na AUR žádný PKGBUILD. Tudíž je pro mě podezřelý. Že by vznikl sám od sebe?
  3. Určitě bych nezískal nic lepšího než to, co mi (bezpečně a s mými optiony kompilátoru) udělá ten PKGBUILD v blogpostu.
kozzi avatar 1.1.2008 12:12 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
1.) community repositare jsou stejne duveryhodne jako ty ostani. 2.) Alspoň nekecej, samozřejmě tam je 3.) Težko posoudit, ale mě to funguje perfektně, takže by si možná získal i víc
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
kozzi avatar 1.1.2008 12:13 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
  • 1.) community repositare jsou stejne duveryhodne jako ty ostani
  • 2.) Alspoň nekecej, samozřejmě tam je
  • 3.) težko posoudit, ale mě to funguje perfektně, takže by si možná získal i víc
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
1.1.2008 12:32 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
1.) community repositare jsou stejne duveryhodne jako ty ostani.

A na to jsi přišel sám? Tohle je věc názoru. Mě ani nenapadne si něco takového instalovat na svůj počítač. (Nepříjemné zkušenosti...) A nemíním se o tom přít.

2.) Alspoň nekecej, samozřejmě tam je

Máš pravdu, že v CVS ten PKGBUILD je. Ale pak nechápu, proč proč tam není přímý odkaz na PKGBUILD, jako například u mc-suse. To mi připadá dost matoucí.

3.) Težko posoudit, ale mě to funguje perfektně, takže by si možná získal i víc

Možná ho vyzkouším, protože existence PKGBUILDu je pro mě dost dobrý důvod mu důvěřovat.

Shadow avatar 1.1.2008 12:35 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
(Nepříjemné zkušenosti...)
Tak zrovna to by mne velice zajímalo. Mohl byste to trochu rozvést?
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
1.1.2008 12:57 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8

Těžko si vzpomenu na konkrétní případy. Jednou se odporoučela celá instalace OpenOffice po stažení nějakého povedeného lokalizačního balíčku. Několik her (tuším vdrift a ještě další bourákoviny) fungovalo, když jsem je kompiloval sám, ale balíčky z AUR byly prostě mrtvé. Nezřídka jsem na AUR natrefil na zcela nefunkční PKGBUILD. (Jak mám pak takovému balíčku věřit?) Odhadoval bych, že u víc než poloviny těch balíčků jsou špatně uvedené závislosti nebo jiné problémy. (Ale to jsou jen ničím nepodložené osobní dojmy.)

Často dělám (pomocí vlastního skriptu) kompilované updaty systému. (Nepoužívám srcpac, protože nefunguje.) Proto můžu alespoň přibližně srovnávat průměrnou spolehlivost PKGBUILDů v hlavním stromě a v AUR. Můj dojem je takový, že oficiální balíčky jsou na tom nesrovnatelně lépe. (Až na zapomenuté povinné proměnné arch a license u mnoha z nich...)

kozzi avatar 1.1.2008 13:01 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Jo, moc pěkné jen škoda, že se tu bavíš o AUR PKGBUILDech, ale my se celou dobu bavíme o community repository což je IMHO něco jiného.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
1.1.2008 13:04 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8

Ano, je to něco jiného, ale ani jedno z toho u mě prostě důvěru nemá. :-)

vogo avatar 1.1.2008 12:40 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
to co je v community je dostupné přes cvs, to co je jen v AURu je dostupné přes web rozhraní
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
kozzi avatar 1.1.2008 12:41 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
no to co je v community je taky dostupné přes web
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
kozzi avatar 1.1.2008 12:41 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
  • Ano, přišel jsem an to sám a ano je to věc názoru a taky se nehodlám o tom příd.
  • IMHO, je to stejné jako u core, extra atd, je to normální repositář, jinak přímý odkaz tam je přes viewcvs odkaz cvs :-D
  • Určitě vyzkoušej
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
stanger avatar 1.1.2008 12:44 stanger | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Ze je nejakej PKGBUILD spatne udelanej se obcas stane. Nicmene neverim, ze by uz pripravenej balik primo v repozitari byl jakkoliv nebezpecnej, zkus si najit kdo muze do repozitare balicky pridavat.
1.1.2008 13:02 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8

Já vím, že jsou tam TUs a podobně. Ale stáhl jsem několik balíčků, které mi nefungovaly, a kdysi (už je to víc než rok zpátky) jsem musel přeinstalovat celý OpenOffice po karambolu s lokalizačním balíčkem.

Abych to upřesnil: Nemám pochybnosti o bezpečnosti z hlediska rootkitů nebo jiných srandiček. :-) Jde mi spíš o bezpečnost z pohledu psychického zdraví uživatele. Například některé OpenGL hry a k nim příslušející speciální knihovny jsou (resp. byly) toho příkladem. (Možná už jsou ty problémy v AUR dávno opravené.)

kozzi avatar 1.1.2008 13:04 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
No já používám community už 2 nebo 3 roky a za celo dobu můžu konstatovat že snima nebyl ani jeden jedinej problém což se u officiálních repo říkat nedá.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
vogo avatar 1.1.2008 13:07 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
nemohu než souhlasit, občas bývají balíčky z community v lepším stavu, než třeba ty v extra
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
1.1.2008 13:08 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8

Tomu rád věřím. Záleží to totiž na spoustě věcí a každý uživatel používá něco jiného. Stačí si totéž stáhnout třeba o týden později (nebo dřív) než někdo jiný a nenatrefíš na žádný problém, zatímco ten druhý skáče vzteky do stropu.

Taky tu hraje roli má (a obecně lidská) vlastnost, že příjemné zkušenosti považuji téměř za samozřejmé, zatímco ty nepříjemné si pamatuji ještě dlouho. Takže asi tak.

Jak už jsem ale někde psal, v tomto okamžiku nepotřebuji ani jeden balíček z community. Tedy nemám co řešit.

kozzi avatar 1.1.2008 13:18 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
jj když nepotřebuješ tak nepotřebuješ.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
1.1.2008 20:18 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
+1
vogo avatar 1.1.2008 12:18 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
1. dělej si to jak chceš, ale v community je tolik balíčků, že bez nich si musíš kompilovat všechno skoro jak ve slacku :) (nic proti slacku), balíčky mají na starost důvěryhodní lidé, a ne jen tak kde kdo

2. PKGBUILD k balíčku co je v community je v AURu, ale ne jen tak, ale v CVS repository, právě protože je v binárním repositáři

3. nemachruj :) chce to činy, mlátit pantem umí kde kdo (neber si to osobně, musel jsem něco napsat i k tomuto bodu :) )
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
1.1.2008 12:48 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
3. nemachruj :) chce to činy, mlátit pantem umí kde kdo (neber si to osobně, musel jsem něco napsat i k tomuto bodu :) )

Jak už jsem psal výše, existence PKGBUILDu je pro mě dost dobrý důvod ten balíček vyzkoušet. Zmátlo mě webové rozhraní, kde odkaz na PKGBUILD nebyl. Nenapadlo mě, že musím ještě nahlížet do CVS a kontrolovat, zda tam náhodou někde není...

Na mém stroji je cca 700 balíčků. Za dobu používání ArchLinuxu jsem se pouze přibližně pětkrát dostal do situace, kdy balíček, který bych potřeboval, nebyl k dispozici. V drtivé většině případů stačilo použít (po důkladné kontrole) PKGBUILD z AUR (nebo si napsat vlastní) a počkat cca měsíc, než se balíček dostane do core nebo extra. (Příkladem může být třeba SIP klient Twinkle.)

Pro stahování z community tedy (v mém případě) není žádný pádný důvod. Zas takový dobrodruh nejsem...

vogo avatar 1.1.2008 12:55 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Pro stahování z community tedy (v mém případě) není žádný pádný důvod. Zas takový dobrodruh nejsem...
nedělal bych z community repositáře takovou vědu, balíčky v něm prochází kontrolou a troufám si tvrdit, že jsou bezpečné, to je taky důvod proč se v AURu podepisují PKGBUILDy, proč existují TU, a konečně proč existuje repositář community, ale proti gustu… jo koukal jsi se jestli za dveřmi někdo nestojí? to už je ta paranoia
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
stanger avatar 1.1.2008 13:01 stanger | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Presne tak, lidi ktery muzou do community pridavat baliky je +-30 a rozhodne se mezi ne nemuze dostat kazdy viz http://wiki.archlinux.org/index.php/TU_Person_Specification. O kontrole nemluve.
vogo avatar 1.1.2008 09:50 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rozhodně bych tohle neoznačoval za problém Arch Linuxu, spíš je to obrovský problém MC. Správně (tak na 99% :) ) funguje to co odkazoval Stanger.

Možná by stálo za to popřemýšlet, jak se liší software od distribuce k distribuci a co na distribuci dokáží ovlivnit vývojáři… ve zkratce mají dost jiných problémů a rozhodně nebudou hackovat cizí projekty takových rozměrů, obzvlášť u distribuce jako je Arch Linux není vývojářů tak mnoho.
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
1.1.2008 10:16 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Co takhle zkusit udělat balíček mc-suse? ;-) Protože mi přijde, že tam je MCčko ošetřené poměrně brutálně.
vogo avatar 1.1.2008 10:19 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
jdu si uvařit čaj a mrknu na to :D
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
1.1.2008 10:33 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Ha, koukám, že Ládínkova aktivita ohledně MC je už v blogpostu zmíněná. ;-) V susím Factory repozitáři (v Build Service) je toho trošičku víc, ale netuším samozřejmě, co všecho těch ~dvacet patchů dělá. A ani si nejsem jistý, jestli to vědět chci. ;-)
vogo avatar 1.1.2008 12:05 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše mc-suse
a je to tam :) a vypadá to dobře, jen jsem chvilku zápasil s množstvím patchů, ale nakonec jsou tam všechny :)
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
1.1.2008 12:23 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: mc-suse

Tak to vypadá hustě. Hned si stáhnu ten PKGBUILD a zkusím to.

1.1.2008 12:19 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8

Jistě, zrovna tohle není chyba ArchLinuxu. Midnight Commander byl už od začátku špatně navržený a s UTF-8 se tam nikdy nepočítalo.

Ale ještě nedávno jsem měl pocit, že mezi vývojáři ArchLinuxu panuje jistá nechuť zavést lepší podporu pro „neanglické“ jazyky. Například jednu diskusi na téma lokalizace a balíčky uzavřel jeden z nich slovy: Já umím mluvit/číst/psát jenom anglicky, tudíž se o takové věci příliš nestarám. To mě opravdu dost silně namíchlo a byl to jeden z okamžiků, kdy jsem uvažoval o změně distribuce.

Když už jsme u lokalizace, ArchLinux dodnes nemá například české balíčky Firefoxu nebo Openoffice. To je poněkud otravné, protože obyčejný upgrade pak znamená ještě klikání a hledání lokalizačních balíčků.

V žádném ze zmíněných případů nejde o hackování cizích projektů. Funkčních patchů existuje spousta, viz třeba můj PKGBUILD v blogpostu.

Kromě toho bych rád poznamenal, že některé balíčky (KDE, kernel) mají v ArchLinuxu tolik patchů, až je z toho člověku zle. (Proto používám Vanillu...) Na ně vývojáři zjevně čas mají.

kozzi avatar 1.1.2008 12:25 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
No tak nešiř tady bludy, samozřejmě Arch má český firefox i OpenOffice. To co řekl ten vývojář sice není zrovna ideální, ale v podstatě má pravdu. Proč by se on měl o něco takovýho starat? Vždyť to není jeho práce, na to mají existovat skupiny lidí, kteří se o to starají nějaký lokalizační tým. Krom toho mi například vyhovuje, že například ifconfig není přeložen do češtiny apodobně.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
vogo avatar 1.1.2008 12:28 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Zrovna kernel je celkem podstatný balíček, ale v kde zase tak moc patchů není :) viz třeba kdemod :)). ano je to hlavně o snaživosti jednotlivývh správců. Co se týče lokalizace, není problém si z AURu zbuildovat balíčky s podporou pro češtinu. Čeština do firefoxu je dokonce i v binárním repositáři, balíček se jmenuje firefox-i18n. Co se týče OpenOffice tak balíček je v community, ale jen u i686, ovšem nic nebrání si udělat balík i pro x86_64… takže to není zase tak strašné, ale ano chtělo by to protlačit mezi Trusted Users někoho od nás :)
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
vogo avatar 1.1.2008 12:29 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
zase s křížkem po funuse :)
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
1.1.2008 12:38 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Kernel Arche že má hodně patchů? Ale kdeže. V tom případě jsi "hodně patchů" ještě, troufnu si říct, neviděl. ;-) (Tedy jestli vanilla + několik MB patchů ještě vůbec je Linux... :-))
kozzi avatar 1.1.2008 11:01 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevím jestli jsem to špatně pochopil, ale mě mc funguje úplně bezproblémů. IMHO takže je chyba spíš u tebe.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
1.1.2008 12:21 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8

Máš locale cs_CZ.UTF-8? Pokud ne, mc bude samozřejmě fungovat bez problémů. Tenhle problém se týká pouze kódování UTF-8.

kozzi avatar 1.1.2008 12:26 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
samo ze mam cs_CZ.UTF-8, používám mc-utf8
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
kouzer avatar 1.1.2008 13:17 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Po přečtení dikuze musím konstatovat, že kvalita balíčků ArchLinuxu mě dohnala změnit Arch za Debian testing. Zatím jsem neměl žádný problém. I když mám Archa moc rád a pod Virtualboxem si s ním hraju stále. Je to stále velice dobrá distribuce.
Linux user #448944.
kozzi avatar 1.1.2008 13:20 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Kvalita balíčků u Arch linuxu je určitě lepsší než u Debian testing, to mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Dříve tomu tak ale nebylo. Ale posledních pár měsíců se situace rapidně zlepšila.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
kouzer avatar 1.1.2008 14:27 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Takže už se nestane abych po aktualizaci systému zjistil, že mi přestala jít síť, protože byl špatný balíček obsahující dhcp? Respektive OpenOffice, init a amarok?
Linux user #448944.
kozzi avatar 1.1.2008 15:08 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
už nee. Dokonce jsem měl pocit že dřív se repozitáře aktualizovali pokaždé když se tam přidal nějaký balíček, ted se mi zdá že se vždy čekáaž jsou tam splněny všechny závislosti. Jinak už dlouhou dobu sem nenarazil na to že by něco po celkové aktualizace nefungovalo. Sice se tím trochu zdelšila doba čekání na nejnovjejší verzi programu ale stojí to za to.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
Pinhead avatar 1.1.2008 15:24 Pinhead | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Stát se ti může cokoliv kdekoliv. Nicméně já aktualizuju zhruba 2x týdně a síť mi chodila vždycky. Stejně tak Openoffice. Není to zvláštní?
kouzer avatar 1.1.2008 16:05 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
No tak já jsem si s tím hrával už před delším časem... :-) Jestli se to změnilo, tak jsem rád.
Linux user #448944.
stanger avatar 1.1.2008 16:10 stanger | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Ja pozoruju bezproblemovy aktualizace uz 2 roky.
kozzi avatar 1.1.2008 16:16 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
No tak to ja teda zas ne. Me se dost vasto stavalo ze neco nejelo. Ale je pravda ze vzdy jedu na testing.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
stanger avatar 1.1.2008 16:18 stanger | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Tak testing nepokousim, oni se tam ty baliky stejne dlouho neohrejou :)
2.1.2008 18:47 shshsh
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
mc sucks! Nejenomze s nim ziskas debilni navyky a kdyz pak budes instalovat nejaky hardcore unix tak budes v prdeli, ale dokonce po dlouhodobem pouzivani zapomenes i ty zbytky cos kdysi umel jako jsou napriklad zatarovani/roztarovani archivu apod. Vsem lidem radim, serte na veci jako mc, je to o nicem a verte mi, ze tarovou kouli udelam z prikazovky rychleji nez vy lidi s vecma jako mc (o ostatnich vecech radeji ani nemluvim). To ma byt jako "zpet do woken" nebo co?
2.1.2008 19:16 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: ArchLinux, Midnight Commander, UTF-8

To se to anonymně hezky mele, že jo.

Mě ani za mák nezajímá, co používáš nebo co je podle tvého názoru lepší. Zaprvé proto, že jsi anonym, a zadruhé proto, že si můžu používat, co se mi zachce, stejně jako kdokoliv jiný.

Denně skrz ssh tuneluju tolik zatarovaných dat, že se ti o tom ani nesnilo, tak mi tu laskavě nekaž něco o návycích.

Jestli si myslíš, že lidé používající Midnight Commander neumí shell, jsi vedle jak ta jedle. Problém je pouze v tom, že jsi nepochopil, k čemu tento program slouží. To ale není chyba programu...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.