Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 18:53
Mít názor není chyba, mít chybný názor je jen omyl. Být omylný patří k lidství. A to že se mnou někdo souhlasí nebo nesouhlasí nic nevypovídá o skutečnosti. Jedna věc je svět nějak vidět, druhá se v něm nějak chovat.
Každá kultura má své priority, které si chrání. Evropská civilizace založila svoji existenci na judaisticko-křesťanské tradici. To se nemusí někomu líbit, ale je to tak. Jestliže v této zemi je většina těch, kteří to neberou na vědomí a popírají to, nedá se s tím nic dělat.
Napsal jsem kontroverzní příspěvek a věděl jsem co se stane. Diskutoval jsem tak jak jsem psal ve svých příspěvcích o komunikaci. Předložil jsem svůj názor, hájil jsem jej, argumentoval fakty. Oponenty jsem nehodnotil ani neurážel a tím jsem se je nepokoušel zesměšnit a dosáhnout potvrzení svého názoru. Mnozí co se mnou nesouhlasili chovali se stejně. Mám z toho radost. Někteří se chovali jinak, ale to se mě netýká. Nemusím se zabývat cizím chováním. Oni mě o to nepožádali a já z jejich způsoby žít nemusím.
Mám svoje chyby a se svými chybami musím žít jen já sám. A jen já za ně nesu odpovědnost. Jako každý jiný nese za své chyby odpovědnost. V příspěvku „Konflikt a spor ” jsem řekl, že konflikt vede ke změně a k růstu. Byl jsem s vámi v konfliktu a proto nikdo z vás není můj nepřítel. Pouze oponent v diskusi. Děkuji vám za příspěvky i za to že jste si na mě našli čas. Bylo mi ctí se s vámi setkat v demokratické diskusi a děkuji Bohu, ve kterého věřím, že mi dal možnost se toho dočkat. Žil jsem v dobách, kdy se to zdálo nemožné.
Jan Jílek
Tiskni
Sdílej:
Evropská civilizace založila svoji existenci na judaisticko-křesťanské tradici. To se nemusí někomu líbit, ale je to tak.Není tomu tak. A ne, nebudu pokračovat. Judaisticko-křesťanské tradice či kýho výra co jsou součástí evropské kultury (bohužel), ale nejsou součástí jedinou a neuhádalo by se myslím ani to, že jsou tou nejdůležitější. Křesťanství je do evropy dovezené a nepatří sem. Je tedy otázka, co bereme jako křesťanství, ale pokud uvažujeme to co vzniklo tam kdesi pryč, tak ne, na tom fakt založeni nejsme. Sorry, ty dějiny mají víc kapitolek než těch pár kousků co se vám hodí pro vaše tvrzení.
Ale ne, vážně, které přikázání si myslíte, že bych dodržel?co treba alespon to prvni - "nezabijes!" ?? btw, krestan sice nejsem, ale nektera imo maji neco do sebe.
Já teda nejsem ochotný dodržovat víceméně ani jedno z nichNo to musíš být moc milá osůbka. Zloděj, vrah, křivopřísežník, žádná slušnost k rodičům... nezbývá jen doufat, že tvou likvidací společnosti pomůže společnosti chlápek, co mu chodíš za manželkou.
(satanismus je, je mi líto, forma křesťanství, bez něj by prostě nebyl)Tady pozor, pokud to bereš podle toho co si většina lidí pod tím pojmem představuje, tak by to byla pravda, nicméně ne všechny formy jsou takové a jediná spojitost s křesťanstvím může být v rekvizitách, které se dají bez problémů vyměnit. Pak už zbyde jenom jméno.
Ona to židovsko-křesťanská tradice má vůbec těžké a je to hrozný nesmysl. Křesťané Židy většinou považovali za nepřátele. Židé, byli v celé Evropě minorita. Žili si po svém a Křesťané měli za svoji svatou povinnost jim do jejich záležitostí zasahovat. Je to velmi nešťastné spojení. Židé a Křesťané se nikdy neměli zrovna v lásce. Tak jakápak židovsko-křesťanská tradice ?
Mimochodem, Freud byl Žid a celý život se se svým židovstvím vyrovnával. Dost těžko. Jeho psychosomatické potíže o tom nasvědčovaly. Totéž Marx. To co odvrhli, toho se stejně nezbavili, šlo to s nimi. . A bolelo to. Oba.
Křesťanství vychází ze Starého Zákona. Z "Tory" Ježíš Kristus se na něj v Evangeliích odvolává. Třeba takto "Miluj bližního svého jako sebe sama. To je největší přikázání a na tom stojí celý Zákon i Proroci." To může přijmout skoro každý. Třeba i psychoanalytik, který se vůči náboženství velmi vymezuje. Jako to činil Freud.
No já vím, že Freud byl Žid, se svoji vírou se nakonec smířil. Poměrně velká část analytiků jsou Židé. O tom já však nehovořím. Mluvila jsem o tom, že je nesmysl psát o židovsko-křesťanské tradici. V Polsku, po první světové válce, např. byla židovská komunita dost rozsáhlá. Křesťané v celé Evropě něměli na práci nic lepšího než se do Židů trefovat a snažit se o svrchovanou vládu nad Židovskými obcemi, protože jim Židé připadali "divní". V historii Evropy byli Židé vždy zlem. Celé to je jen o tom, že si obě náboženské obce neporozuměli. Ale Křesťané dosud mají potřebu Židům dokazovat, že jen jejich víra je ta pravá. Židé mají a měli dostatek soudnosti tento výmysl Křesťanům nevyvracet a dál si v klidu žili ve svých komunitách a po svém. Církev je megalomanská a omnipotentní.
Toleranci od Křesťanů nevidím. Stále mají vůči Židovské obci připomínky. Mnoho příslušníků Židovské obce se ukázalo býti skvělými vědci. Matematiky, fyziky, psychoanalytiky .. To bude asi to, co jim mají Křesťané za zlé. Jsou schopnější, jsou ochotni snášet i mnoho nepohodlí a i přesto něco dobrého a zajímavého vymyslet.
BTW, podstatou psychoanalýzy je nikomu nic nenutit. Ani psychoanalytikovy názory a postoje a už vůbec ne náboženství. Viz pravidlo abstinence a neutrality.
Neortodoxního Žida asi na ulici nepoznáte. Dnes se od ostatní společnosti neseparují, existují i smíšená manželství. Mladí Židé nemají takovou potřebu se jakkoliv odlišovat. Je to i o tom, v jaké rodině kdo vyrůstá.
Rodiny ortodoxních Židů žijí v komunitách. Tato potřeba vychází zjm. z obavy ze ztráty identity.
Ano, zatím nejsem psychoanalytikem.
A zřejmě ani nebudete.Ano, zatím nejsem psychoanalytikem.
Co není, může být. Nic není definitivní, ani doživotní kriminál. Život je dlouhý, nechť se schopnosti a vlastnosti projeví.
Jo, pardon, psychoanalytičkou.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.