Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 19:16

GameZone klient pro Linux (3)

3.3.2005 21:52 | Přečteno: 1169× | Linux

Jak to jednání s GZ nakonec dopadlo...

Při jednání s GZ vyšlo najevo, že možnosti jdou dvě:

- open source vývoj
- closed source vývoj (zadarmo!)

Nic napůl není. Mé rozhodnutí je jasné: open source. Zadarmo pro ně dělat nebudu.

Včera jsem navíc vydal další verzi: 0.2alpha.
Vylepšení:
- horší rozpoznatelnost od oficiálního klienta
- podpora nastavování parametrů místností (základních i rozšířených)

Takže teď už chybí jen tam dát zbytek her, podporu editace maplistu a chat. Mám teď hodně práce, takže to bude chvíli trvat, než vydám další verzi.

Obsah 2,5 hodinového jednání s GZ je k dispozici ke stažení na fórech GZ klienta v threadu E-mail od GameZone pod Vývojem klienta ve formátu XML (z historie ICQ5), lepší formát bohužel nemám :-/. XML dokument je BZIPován - projeví se bug (?) ve Firefoxu (a jiných Gecko browserech), kdy dokument s příponou .xml.bz2 považuje za XML dokument, takže vyhodí chybu. Možná je to chyba WebZdarma, možná posílá špatný Content-Type - nevím.        

Hodnocení: -

zatím nehodnoceno
        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

3.3.2005 22:39 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
Rozbalit Rozbalit vše nejde rozbalit
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
$ tar xvfj mamertus-rozhovor.xml.bz2 
tar: This does not look like a tar archive
tar: Skipping to next header
tar: Read 964 bytes from mamertus-rozhovor.xml.bz2
tar: Error exit delayed from previous errors

$ file mamertus-rozhovor.xml.bz2 
mamertus-rozhovor.xml.bz2: bzip2 compressed data, block size = 900k

$ du -b mamertus-rozhovor.xml.bz2 
6436    mamertus-rozhovor.xml.bz2
Je to nějaké divné, stahoval jsem to poprve foxem podruhé wgetem
zdraví

bejvalej pařan
a ještě víc bejvalej GZ pařan (kvůli blokování IP mého providera jsem tam přestal hrát)
V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
Luboš Doležel (Doli) avatar 3.3.2005 22:45 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: nejde rozbalit
Jenže tohle není tar.bz2 archív. Je to XML dokument zkomprimovaný BZIPem.

Zkus třeba:

bzcat mamertus-rozhovor.xml.bz2 > mamertus-rozhovor.xml
3.3.2005 22:47 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
Rozbalit Rozbalit vše Re: nejde rozbalit
hmm, proč jsem si toho nevšim?
dám si pauzu a pujdu do hospody
V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
3.3.2005 22:50 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše vyhruzky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
protokol klienta neni v tuto chvili nijak zvlast zabezpeceny. Pocitame s tim do nektere z dalsich verzi.

Co se tyka klienta pod Linux plati to co jsem psal hned v prvnim mailu. Bud budete delat klienta oficialniho pro GZ jako closed source distribuovany jako binarku s veskerou podporou a nebo si ho delejte jak chcete s tim, ze hraci co budou tohoto klienta pouzivat budou na GZ banovani a pokud vy pouzijete ve vasem klientu jakykoliv kus kodu nebo komunikacniho protokolu ziskaneho disasemblingem GZ klienta, ci rozsirovat cracky na nej, predame cely pripad pravnimu oddeleni Ceskeho Telecomu.

To je teda ftipalek. Pokud vim, tak reverz. eng. neni v CR zakazany. Nebo je?
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
4.3.2005 02:21 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyhruzky
To je teda ftipalek. Pokud vim, tak reverz. eng. neni v CR zakazany. Nebo je?
Ne, neni...
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.3.2005 09:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyhruzky
Já si taky říkal, že není, ale radši jsem ho nechtěl provokovat.
3.3.2005 22:57 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Tak jsem to precetl az do konce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a jedine co na to muzu rict: "To je ale dabil!" Ten clovek je vlastne rozhodnuty predem a o diskuzi evidentne nejevil zajem.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.3.2005 09:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem to precetl az do konce
Zajímavý bylo, jak dlouho mlčel, když jsem se ho zeptal, proč nechce přistoupit na můj návrh (sledovat, jak se chvají linuxoví uživatelé a jestli jsou to fixláci).
3.3.2005 22:57 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše MAC adresa
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hele, z toho co jsem pochopil, tak ten klient posílá MAC adresu nějakého síťového interfacu (všech? co když žádný není?) a ta se pak používá jako jednoznačná identifikace. Je to tam někde uvedené? Kdysi (jsou to roky, pravda) jsem to zkoušel a nepamatuji se na jediné upozornění, že by se něco takového dělo.

Nejspíš to tam někde zakopané je, ale program, který bez mého výslovného svolení odešle o mém počítači podobnou informaci, tak okamžitě letí ať je to co je to.
Copak toho není dost?
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.3.2005 09:37 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: MAC adresa
Když tam žádný není, tak se nic neposílá.
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.3.2005 09:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: MAC adresa
Aktuálně to klient řeší takhle: hledá v počítači rozhraní typu Ethernet (např. FireWire MAC adresu jejich sever neuznává), pokud žádné nenajde, tak MAC adresu nepošle.

A právě ten můj ukázkový crack zablokoval odesílání MAC adresy ve Windowsovském klientovi.
2.4 GZ si vyhrazuje právo na používání číselných kódů, globálních jedinečných identifikátorů, cookies nebo jiných technologií za účelem identifikovat specifický počítač, který přistupuje k GZ. Tato informace může být monitorována z účelem vyvinutí souhrnné a anonymní statistiky, týkající se počítačového využití GZ, která může být využita pro provoz GZ nebo třetími stranami. Technologie počítačové identifikace může být rovněž použita k vynucení podmínek používání GZ.
4.3.2005 15:04 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: MAC adresa
Krásná podmínka, něco s takovou licencí používat, to po mně nechtějte. Každopádně, nejsem sice expert, ale tohle řešení mi přijde jako naprosto debilní. Jestli je i zbytek gz řešen podobnými způsoby...
Copak toho není dost?
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.3.2005 15:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: MAC adresa
Celé GZ je řešeno debilně. Kvůli každé operaci ("připojení", přihlášení, seznam místnosti, seznam uživatelů, vstup do místnosti apod.) se vytváří nové HTTP/1.0 spojení.

Jenže jak jinak by se dalo snadno jediněčně identifikovat PC v debilním programu v Delphi?

To, že mají mojí MAC adresu je mi úplně ukradené; nějak mi není jasné, proč Vám to vadí ;-) ?
4.3.2005 15:57 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: MAC adresa
Vám, to neznám ;-) Jenže teď Vám musím taky říkat Vy :-)

Ten problém je právě v té jednoznačné identifikaci počítače. Nějak si nemyslím, že by gz muselo jednoznačně identifikovat můj počítač. Třeba já, když něco hraju, tak většinou vždy sedím před jiným strojem než minule. To by si fakt někdo pomohl mě zakázat podle MAC adresy čehosi v počítači u kterého jsem tehdy seděl.
Copak toho není dost?
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.3.2005 18:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: MAC adresa
Hehe, nějak jsem si zvyk psát Vy. Nevím, možná to bylo tím dlouhým rozhovorem, kde jsem se snažil "Vy" používat ;-).
4.3.2005 21:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: MAC adresa
Na mě prosím s žádným vykáním nechoďte a s Vykáním už vůbec ne ;-)
Copak toho není dost?
Pavel Stárek avatar 4.3.2005 00:43 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše No jo,no proti větru nenačůráš :-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak to tak sleduji, nejlepší by se na to bylo vyprdnout. S pány není žádná řeč, tak ať si trhnou nohou, jejich chyba. Jen by mě zajímalo, co je na tom protokolu tak tajného ? Jde jim snad o to, že by lidi, co by protokol vešel ve známost začli čitovat. Nevím. Věřím ti že by si byl schopen toho klienta napsat, ale podle mne zbytečná práce. Věřím tomu, že už teď pracují na něčem, aby oficiálního klienta rozeznali od neoficiálního. No bóže, tak tam holt linuxáci nebudou pařit. Ten kdo používá linux jistě nemá (většinou) tolik času, aby jím mrhal pařením her.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.3.2005 09:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: No jo,no proti větru nenačůráš :-)
Větsinou není vždy a o hraní je zájem.

0.2 alpha už je poměrně dobře použitelná verze, takže práce už je celkem hotova.

Vždy, jakmile vydají update zkontroluju změny v protokolu a je to...
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.3.2005 09:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Jen ať bojují
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Řeknu to takhle: jestli budou banovat uživatele mého klienta, tak můj klient přestane posílat MAC adresy a mají po hehe. Ale ani mě si zatím netroufli zabanovat...
4.3.2005 10:22 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen ať bojují
Hraju online hry pod linuxem, a proto bych chtel podekovat, ze toho klienta vyvijite. Nenechte se zdeptat ani zastrasit. Pokud uz ten program umi to, co popisujete, urcite pro vas nebude problem jejich servru posilat takove odpovedi, aby byl presvedcen ze komunikuje s oficialnim klientem. :-)
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.3.2005 11:50 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše GZ bude dělat klienta v2.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na diskuzních fórech GZ jsem se dočetl, že GZ bude tento rok dělat klienta nového, takže ten protokol tento rok stejně změní.
btw - GameZone jsme delali tak, aby bezela korektne na vsech prohlizecich ... jenze udelat noveho klienta pro linux neni jen tak a navic to neni o tom ho udelat, ale udrzovat aktualni - a to je vic prace, nez si vy dva asi dokazete predstavit ... pak si vem, pro kolik lidi by tato prace byla .. pro naprosto minimalni mnozstvi...
Neodpustím si malé rýpnutí do autora (autorů) originálního klienta, když už mě tak naštvali.

Udělat nového klienta neni jen tak? Hmm.

Udržovat klienta? Přidání hry je otázkou 3 řádků kódu a úpravou jednoho dialogu. Parametry hry a jiné věci říká server, takže to se v klientovi upravovat nemusí.

Tím jsem chtěl jen říct, že GZ admini jsou tak trochu lháři.

BTW už se těším na jejich nový protokol - jak je naštvu, až ho implementuju :-)

Nevíte, jaký je defaultní příkaz na spuštění "Neverwinter Nights" a "Kingpin" pod Linuxem? Rozchodil už někdo Vietcong pod Linuxem? Pokud vám v klientovi chybí vaše oblíbená linuxová hra, tak mi napište (a přidejte defaultní příkaz na spuštění).

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.