Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 00:14

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
cynic_asshole avatar 10.2.2010 20:48 cynic_asshole | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nějaký odkaz na zdroj by nebyl?
Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
10.2.2010 20:54 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Updatovano :)
cynic_asshole avatar 10.2.2010 21:01 cynic_asshole | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Jj, díky.
Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
10.2.2010 21:14 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
mno tak neviem, ale mne avatari funguju normalne :-)
10.2.2010 21:19 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zajimave :) me to vyfuckuje, kdyz ho chci zobrazit :)
10.2.2010 21:41 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Facebook podporuje Jabber už nejmíň půl roku ;-)

Quando omni flunkus moritati
Sleep_Walker avatar 10.2.2010 21:55 Sleep_Walker
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Taky jsem to zaregistroval, ale tohle je prvni zminka o tom, ze se nekomu podarilo prihlasit.
Sleep_Walker avatar 10.2.2010 22:26 Sleep_Walker
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
a hele, ono to jde.
10.2.2010 23:14 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Aha, tak jinak. Znám člověka, který jabber od facebooku už nejméně půl roku používá. (Přiznám se ale, že teď nevím, jestli podporují s2s nebo to vede jenom na fb)
Quando omni flunkus moritati
10.2.2010 23:33 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Nevim, ja nasel jen clanek z 14.kvetna 2008, jinak nic oficialniho nevidim.
10.2.2010 23:34 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
To predtim fungovalo taky jak tedkom? Nebo jak to vlastne bylo?
10.2.2010 21:58 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
No, podporovat podporoval, ale spis bych rekl, ze meli jen pul otevreny spravny port. Ale rozhodne jsem deni kolem toho cely pul rok nesledoval, takze nevim :).
10.2.2010 22:02 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
*pul roku
10.2.2010 23:44 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Nj, tež jsem to zkoušel a nešlo mi to, teď no problém. Díky za info :-).
Baník pyčo!
xkucf03 avatar 11.2.2010 14:23 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
hmm, stejným (nebo spíš lepším) způsobem podporuje Jabber i Seznam.cz – a to víc jak rok (pokud se o tom tedy dá mluvit jako o podpoře, spíš to vypadá, že to usnulo).

BTW: nevíte jak je na tom protokol Sametime s „s2s“? Předevčírem jsem se to pokoušel dostat ze dvou IBMáků, ale moc nevěděli, spíš to vypadalo, že to neumí, leda, že by oba servery byly v clusteru (což ale třeba u serverů dvou různých firem nepřipadá v úvahu).
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
cynic_asshole avatar 12.2.2010 00:03 cynic_asshole | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Hm, jak to funguje u toho seznamu?
Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
xkucf03 avatar 12.2.2010 00:38 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Seznam.cz
Špatně, s2s se mi teď taky nepodařilo navázat (a někdy myslím fungovalo). Spolehlivě funguje, když píšu sám sobě, to se zobrazuje i událost „píše“.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
pools avatar 10.2.2010 22:20 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
to ti nestaci pidgin-facebookchat? http://code.google.com/p/pidgin-facebookchat/
Vivre libre ou mourir!
cezz avatar 10.2.2010 22:35 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Mne to robilo cudne problemy s prihlasenim, ked som zaroven mal otvoreny web..

Xmpp som este neskusal..
Computers are not intelligent. They only think they are.
10.2.2010 22:37 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Jo, na tohle jsem zapomnel :). Z technickeho hlediska neslo nijak vypnout to odhlasovani se z webu, kdy se clovek pres pidgin-facebookchat prihlasil :)
10.2.2010 22:36 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Ne, protoze z dlouhodobeho hlediska je na nic. Pri kazde zmene html facebooku se to musi znovu prochazet a ladit, protoze se zmenila nejaka pasaz potrebna pro pidgin-facebookchat (to v tom lepsim pripade, v horsim je potreba prochazet json a premyslet, co zrovna ktera cast znamena a co interne resi (neni nad to, kdyz behem noci pribude jeden true uprostred navic a clovek netusi, co vlastne znamena)). Navic je tam problem s reconnectovanim, kdy jednou za cas musis zadat captchu (protoze pidgin-facebookchat to nekdy prezene a jakoby se zacykli). Ale chapu, ze jestli jsi nikdy pidgin-facebookchat sam neopravoval, tak je pro tebe pidgin-facebookchat vyhodnejsi, protoze tu spinavou praci udela nekdo jiny :).
10.2.2010 22:38 amigapower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zkoušel to někdo na kopete? já nejsem na svym kompu...
10.2.2010 23:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Funguje.
11.2.2010 21:13 amigapower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
díky ;-)
11.2.2010 00:43 Ondra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A ted to nejdulezitejsi: muzu psat lidem na facebook takhle prez XMPP ikdyz nemam ucet na facebooku, ale treba na jabber.cz? :)

(reknete, ze jo, prosim, prosim, prosim, prosim, prosim, prosim, prosim, prosim, prosim, prosim, prosim, prosim, prosim, prosim, prosim, prosim, ... )
11.2.2010 00:52 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Kdyz si to prejes: Jo...

muzes psat lidem na facebooku, i kdyz ted nemas ucet - staci si ucet zalozit :-).

ale tos asi tusil :-P
Baník pyčo!
11.2.2010 00:56 Ondra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
tak jsem to zkousel napsat takhle kamaradovi na fb, a vypada to, ze to nefunguje :( achjo...
11.2.2010 00:59 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Neni to gmail no, ale u gmailu je to vyresene paradne, s par lidmi takhle kecam, ja v PSI a oni pres web gmail chat :-)).
Baník pyčo!
11.2.2010 01:31 Ondra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
jj, presne tak to provozuju i ja a je to parada

ale myslim, ze to nebude dlouho trvat a bude to tak i s facebookem ;)
Petr Tomášek avatar 11.2.2010 11:55 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Tobě nestačí, že FB vysává osobní informace, odkud jen může? A že teď to bude cucat i skrz XMPP?
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
11.2.2010 13:20 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Ta paranoia uz me zacina stvat :). Kdokoliv provozuje nejakou sluzbu tak bud mit vzdycky k dispozici vsechna data... Co mam teda pouzivat pro komunikaci aby to bylo bezpecne?
Heron avatar 11.2.2010 13:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Vlastní server? Nebo alespoň nějaký malý (do 100 uživatelů). Miliony uživatelů na desetitisících serverech se kontrolují poněkud hůře, než miliony uživatelů na jednom serveru.
11.2.2010 13:32 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Z vlastniho serveru nutne pisu na jine servery => maji veskere moje zpravy. Sami vime, jak male servery funguji/nefunguji. Kdyz uz chci neco pouzivat, tak chci, aby to fungovalo i za rok... Jinak ale chapu, ze jde o to, ze Facebook ma proste moc dat na hromade a geekum to vadi. Nicmene ma takova data, ktere jim lidi sami svobodne daji... (v cemz se lisi od velkeho bratra :) ).
Heron avatar 11.2.2010 13:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Z vlastniho serveru nutne pisu na jine servery => maji veskere moje zpravy.

Nikoliv nutně.

Sami vime, jak male servery funguji/nefunguji. Kdyz uz chci neco pouzivat, tak chci, aby to fungovalo i za rok...

Proč? Když chci s někým komunikovat (od toho snad tyto služby jsou) tak mě nezajímá co bylo před rokem a klidně si založím nový účet (i kdyby na 10 minut).

Jinak ale chapu, ze jde o to, ze Facebook ma proste moc dat na hromade a geekum to vadi. Nicmene ma takova data, ktere jim lidi sami svobodne daji... (v cemz se lisi od velkeho bratra :) ).

Jasně. Jestli mě něco vadí je, že mi lidi posílají odkaz na "informaci" na FB a musím se tam přihlásit (nepřihlásím, nemám účet), přitom totéž (z pravidla obrázek) mohou dát kamkoliv jinam. Jinými slovy cílem je nikoliv předat danou informaci, ale cílem je mít tam dalšího usera.

11.2.2010 13:51 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Nikoliv nutně.
Stejne jako Facebook nemusi logovat zpravy (opravdu nevim jestli to dela nebo nedela)...
Proč? Když chci s někým komunikovat (od toho snad tyto služby jsou) tak mě nezajímá co bylo před rokem a klidně si založím nový účet (i kdyby na 10 minut).
Ok, na tohle jsem asi moc liny... Proste potrebuju aby to jelo a potrebuju se na to dalo spolehnout, coz u malych serveru zpravidla, opet dodavam ze ne vzdycky, nemuzu.
Jasně. Jestli mě něco vadí je, že mi lidi posílají odkaz na "informaci" na FB a musím se tam přihlásit (nepřihlásím, nemám účet), přitom totéž (z pravidla obrázek) mohou dát kamkoliv jinam. Jinými slovy cílem je nikoliv předat danou informaci, ale cílem je mít tam dalšího usera.
No, ale to je kvuli tomu soukromi, ne? :) Na jednu stranu lidem vadi, ze je Facebook spehuje a ma tolik dat, ale kdyz neukaze informaci kazdemu, ale vyzaduje opravdu overeni, jestli i pro tohoto jednotlivce je informace "pripustna", tak se jim to zas nelibi :). To, ze tam nekdo da informaci, ktera ma byt dostupna uplne vsem je nepochopeni sluzby (no, mozna ani ne tak nepochopeni jako to, ze pratele proste nemysli na to, ze by nekdo facebook nemel... coz je ale chyba tech pratel, nikoliv facebooku).
Heron avatar 11.2.2010 14:45 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Nikoliv nutně.
Stejne jako Facebook nemusi logovat zpravy (opravdu nevim jestli to dela nebo nedela)...

Ne, nikoliv nutně nemusí jít tvoje zprávy přes cizí servery.

No, ale to je kvuli tomu soukromi, ne? :) Na jednu stranu lidem vadi, ze je Facebook spehuje a ma tolik dat, ale kdyz neukaze informaci kazdemu, ale vyzaduje opravdu overeni, jestli i pro tohoto jednotlivce je informace "pripustna", tak se jim to zas nelibi :).

Ne to mi tedy rozhodně nevadí. To ta druhá část (nepochopení technologie). Pošlou 25MB video (které klidně můžou dát na ten FB) emailem 100 lidem, zatímco 25kB dokument pro pár lidí dají na FB :-D.

11.2.2010 15:32 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Ne, nikoliv nutně nemusí jít tvoje zprávy přes cizí servery.
Souhlas, v pripade, ze mame oba svuj vlastni verejne dostupny server. Ale nevim, kolik takovych lidi znam.
Ne to mi tedy rozhodně nevadí. To ta druhá část (nepochopení technologie). Pošlou 25MB video (které klidně můžou dát na ten FB) emailem 100 lidem, zatímco 25kB dokument pro pár lidí dají na FB :-D.
Nojo, ale to je potreba evangelizovat jinde :).
Heron avatar 11.2.2010 15:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Nojo, ale to je potreba evangelizovat jinde :).

Zrovna minule jsem uživateli vysvětloval co je to hoax a taky že když už, tak nemá odesílat tyto emaily přes fwd protože tam zůstávají adresy spousty dalších lidí. Reagoval na to tak, že už mi nikdy nic nepošle. Zatím to funguje :-D. Což ale neřeší problém, protože to posílá dál jiným.

xkucf03 avatar 11.2.2010 15:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Na tohle odpovídám tím Krčmářovým článkem, prostě jen pošlu odkaz a víc se s nimi nebavím – reakce není buď žádná, nebo pozitivního (omluva, „polepším se“…)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Petr Tomášek avatar 11.2.2010 13:49 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Sorry, ale od té doby, co FB vyžadoval od nových uživatelů heslo k jejich poště (IMAP), aby si potom odtamtud vysosal informace o jeho přátelích (i těch, kteří o žádný kontakt s FB nestojí), mě opravdu tahle roztahovačnost FB dost sere...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
11.2.2010 13:57 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Porad je to jen o tom, co tomu lidi daji. Jestli si clovek rekne, ze riziko zjisteni jeho hesla (ktere teda muze bezprostredne po akci zmenit) mu nestoji za to, aby mu to automaticky pridalo pratele, tak ho tam neda. To, ze 90% lidi nad timhle nepremysli je druha vec. Jinak jestli to bere/uklada i info o pratelich, kteri FB nemaji vubec netusim (a imho je to teda jen spekulace). A opet, posilat mail jim to automaticky neposila, ale posle jen kdyz si to uzivatel vyzada.
xkucf03 avatar 11.2.2010 14:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Ochrana soukromí
  1. Šifruj zprávy pomocí OpenPGP (polopatický návod vyšel nedávno na Rootu).
  2. Pokud chceš utajit i to, s kým komunikuješ (ne jen obsah zpráv), používej vlastní server a kamarády měj buď na něm nebo na jiných serverech, které jsou vzájemně propojené přes šifrované (výhradně) s2s spojení.
  3. Ještě lepší ochrany dosáhneš použitím TORu – i když je strašně pomalý, na chat to krásně stačí.

Pro e-mail platí prakticky totéž. Není to zbytečná paranoia – jen oprávněná ochrana soukromí (oprávněná proto, že všemožných slídilů je v dnešním světě opravdu hodně). Není tedy pravda, že provozovatel služby by musel mít všechna tvoje data.

A třeba i takový Weave pro synchronizaci Firefoxu na různých počítačích ukládá data na serveru šifrovaně – takže i když si nedáš tu práci se zprovozněním vlastního serveru, je ukládání dat relativně bezpečné. Technické prostředky pro ochranu soukromí jsou, to není problém – akorát se občas naráží na blbost lidí, kteří si na svoje data nedávají pozor, poskytnou je kde komu a odkliknou kdejaké licenční podmínky (viz třeba ICQ).

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
11.2.2010 06:59 mikimana
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No já zůstanu raději na připojení přes jabbim.cz, tam fb funguje výborně...
11.2.2010 08:06 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
No, nerad bych delal nejake zavery, ale pocitam, ze tam ho prave casem zrusim :) ale jiste to neni
Rezza avatar 11.2.2010 14:25 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Praveze to nefunguje zas tak dobre, jak bych si predstavoval.
Prcek avatar 23.2.2010 19:27 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
No tak jsem ten transport zkusil a je pravda že to doručení zprávy trvá dost dlouho, no. Ale zase by byla škoda ten transport zrušit, mně to přijde jako super věc, mít ty lidi v kontakt listu, aniž bych musel mít otevřený okno s facebookem.
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
11.2.2010 07:55 ABCLinuxuIsAlive | skóre: 12 | blog: Cubix | Nodnol
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Oproti jabber transportu teda nevidim zadnou vyhodu (i kdyz .. videt online opravdu ty, kdo jsou online by se semtam hodit mohlo) ...
Nejsem povinen byt takový, jaký bych podle ostatních měl být. Je to jejich omyl, ne moje selhaní.
11.2.2010 09:23 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tak na toto som tiez cakal; plno ludi, co poznam sa presunulo z ICQ, MSN ... na facebook a mat kvoli chatu zapnuty browser s FB neni bohvieco; dnes vecer to otestujem :)
12.2.2010 02:41 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Sifrovani nelze pouzit, ...

Tudíž Facebook nepodporuje Jabber. Tohle by mělo být řečeno hned na začátku a ne až nenápadně ke konci.

12.2.2010 07:14 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
No, RFC zrovna timhle neporusuji, pokud maji padny duvod TLS nepodporovat. Jestli ho maji muzete zjistit sam a informovat nas. Mohli bychom pocitat, ze ho maji, takze zrovna v tomhle Jabber "podporuji". :)
12.2.2010 15:38 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber

Mně se ještě nepodařilo k tomu jejich Jabberu přihlásit. Ani s TLS ani bez něj, ani s Psi, ani s Pidginem.

Na svůj Jabber server se přihlásím několika různými klienty (Psi, Pidgin, Gajim, Qutecom, SIPCommunicator, Kopete, TKabber, Coccinella, Empathy, cojávímco) prakticky okamžitě, a to samozřejmě i s podporou TLS.

Návod na Facebooku nic nového neříká. Vypnout TLS, standardní port, digest autentifikace. To všechno mám, ale nefunguje to. Tak nevím, co mám špatně. Z téhle diskuse mám pocit, že to ostatním funguje a jenom mně ne. :-D

12.2.2010 15:45 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber

BTW, právě jsem si v praxi ověřil to, co už tady před dávnou dobou někdo říkal: Ani půl roku po deaktivaci vašeho účtu ta data nezmizí. Ty účty tam jsou v podstatě napořád.

K tomu TLS: U běžného Jabber serveru by mě nepřítomnost TLS až tolik neiritovala, protože pokud chci komunikovat opravdu soukromě (tedy tak, aby zprávám nerozuměl ani server), můžu si s druhou stranou domluvit nějaké OpenPGP klíče. Pokud ale druhá strana sedí u webového rozhraní Facebooku, žádné zabezpečení k dispozici není.

13.2.2010 00:01 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook podporuje Jabber
Ja nerikal, ze mi to chybejici sifrovani nevadi :) ale neznamena to, ze Facebook nepodporuje Jabber.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.