Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 00:29

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
3.12.2008 00:14 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad dobrý, provedení otřesné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jojo, tu třetí chybu mi to ukazuje pořád a přitom to nevypadá, že je server přetížený (reakční doba dobrá, navíc je půlnoc). Spíš mi to přišlo jako chyba v provádění JS. V případě mého Firefoxu by mě to ani nepřekvapilo, ale podle toho screenshotu to vypadám že to nejede ani v IE? (Ten message box je z IE, ze?)

Luk avatar 3.12.2008 00:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad dobrý, provedení otřesné
Jojo, tu třetí chybu mi to ukazuje pořád a přitom to nevypadá, že je server přetížený (reakční doba dobrá, navíc je půlnoc).
Předtím to ale jelo opravdu pomalu, stránka se načítala i desítky sekund (a většinou se načetla bez CSS).
(Ten message box je z IE, ze?)
Ne, je z Opery (byť pod Vistou). Zkusil jsem to teď v IE, a co vidím: Timeout while getting a connection from pool., ve Firefoxu prozměnu: FATAL: F0000: missing or erroneous pg_hba.conf file Jsou to prostě mistři :-D

Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Luk avatar 3.12.2008 00:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad dobrý, provedení otřesné
Tak už se mi podařilo se promlátit až k seznamu nehod, ale pokus o zobrazení mapy vedl vždy na screenshot č. 1.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Luk avatar 3.12.2008 00:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad dobrý, provedení otřesné
Nejčerstvější stav je: Service Unavailable :-D
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
kozzi avatar 3.12.2008 00:41 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad dobrý, provedení otřesné

U mě stále ten první screen :( 

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
Luk avatar 3.12.2008 00:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad dobrý, provedení otřesné
Já už jsem se dokonce dostal i do mapy. To ale nic nemění na faktu, že je to blbě navržené, protože si nelze přímo začít prohlížet mapu a vidět tam ta nehodová místa - nejdřív se musí projít debilním vyhledávacím formulářem.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Nicky726 avatar 3.12.2008 03:08 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad dobrý, provedení otřesné

Navíc ještě s omezením max. 100 nalezených nehod... co já vím, za jak dlouho se jich tolik nashromáždí :-!

Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
3.12.2008 07:10 grim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad dobrý, provedení otřesné

no jo, vy trubky,.... to je jasny.. nesmite se tam hlasit vsichni tri naraz. Se pak nedivte, ze je to pretizene...

Domluvte se a udelejte poradnik.

3.12.2008 09:00 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad dobrý, provedení otřesné
Oni maji asi hosting od forpsi :-)
3.12.2008 10:32 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad dobrý, provedení otřesné

Dostal do mapy? Jako ze jste mel nejakou tu nehodu? :-)

Luk avatar 3.12.2008 11:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad dobrý, provedení otřesné
Ne. Jako že se mi ta mapa zobrazila ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
regine2 avatar 3.12.2008 06:39 regine2 | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Vyhozený prachy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Vyhozený prachy. Hlavní příčinou nehodovosti je řidič. Když vlítne jak dement na silnici a myslí si "Jsem král siniic", tak bohužel ohrozí nevinné. Ale pořád je to řidičem. I v bohatších státech jsou perfektnější dálnice, ale když ti troubové za sněžení na to šlapou, tak najednou je jich desítka na jedné hromádce šrotu s červeným sněhem. Takže žádná závislost mezi povrchem vozovky a nehodovostí není. Hledají se jen zástupná řešení jako-problému a vyhazují se prachy.

Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
3.12.2008 08:07 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhozený prachy
Takže žádná závislost mezi povrchem vozovky a nehodovostí není.

Ale je. Samozřejmě že lidský faktor hraje velmi významnou roli, ale existují místa, která jsou navržena tak špatně, že to k vyšší nehodovosti přispívá. Policajt z nehodovky vám sice vysvětlí, že podle pravidel má být řidič připraven na cokoli včetně zdi postavené napříč dálnicí za zatáčkou, a že pokud není, je to jen a jen jeho chyba, ale to je čirý alibismus.

3.12.2008 08:21 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhozený prachy

No vidite. Tedy by stacilo, misto mapy nehodovosti, proste jit a zeptat se mistni policie, o kterych mistech si mysli, ze jsou nebezpecna. Musim tedy patrne souhlasit s predchozim prispevkem, jde jen o vyhazovani penez.

 

Luk avatar 3.12.2008 10:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhozený prachy
Tedy by stacilo, misto mapy nehodovosti, proste jit a zeptat se mistni policie, o kterych mistech si mysli, ze jsou nebezpecna.
To by nestačilo. Že si policie o některých místech něco "myslí", ještě nic nevypovídá. Jsou potřeba čísla. A když už ta čísla jsou, tak proč je neprezentovat vhodným způsobem? Kromě toho nejde jen o správce komunikací, tohle poslouží i řidičům, kteří si podle toho mohou plánovat trasy nebo si v určitých místech dát zvlášť velký pozor.

Je samozřejmě pravda, že za drtivou většinu nehod mohou řidiči. Jenže silnice (a zejména křižovatky) lze navrhovat dobře a špatně (totéž dopravní značení). Když se navrhne dobře, je tam méně nehod, a naopak. Chování řidičů je jen další faktor. Pokud musí řidič například usilovně přemýšlet, do kterého pruhu se má vlastně zařadit nebo který semafor či značka pro něj platí, vyčerpává se tím značná část jeho mentální kapacity, což snižuje ten zbytek, který je potřeba pro sledování situace okolo vozidla. Pak se nehoda stane mnohem snáze.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
regine2 avatar 3.12.2008 12:08 regine2 | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhozený prachy

Co chceš vylepšit třeba na křižovatce na Vypichu (Praha), když spousta "řidičů" tam sviští na červenou. Nikdy jsem nevěřil, že je u nás tolik barvoslepých občanů.

http://www.vtipalek.cz/index.php?uid=134&od=3

Vtip: Jízda v Praze

Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
Luk avatar 3.12.2008 12:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhozený prachy
Je hodně jiných míst, kde se dá něco zlepšovat. Například se ukázalo, že největší relativní nehodovost (vzhledem k hustotě provozu) má v Praze jedna křižovatka na Smíchově. Tehdy analýza ukázala, že hlavní příčinou je nevhodné nastavení časování semaforů. Jestli se něco změnilo, bohužel nevím, ale možnost byla.

Na jiné křižovatce v Praze (tuším někde v oblasti Lhotky) byly skoro denně nehody na vedlejší silnici, kde byla stopka. Ukázalo se, že přijíždějící řidiči se dívají vlevo na hlavní silnici a nevšimnou si, že auto před nimi zastavilo. Stopka byla nahrazena klasickým "dej přednost v jízdě" a nehody zmizely.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
3.12.2008 08:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhozený prachy
Základní problém je v tom, že silnice až moc často nerespektují fakt, že za volantem/řídítky je člověk.
Dalibor Smolík avatar 3.12.2008 09:03 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhozený prachy

Nehody se odehrávají na celém světě a blbců je na silnici všude taky spousta. Jenže na českých silnicích je určité specifikum - mimořádná netolerance mezi řidiči a absolutní džungle, právo silnějšího. Kromě toho se tu míchají řidiči s čepičkou, jedoucí 40 km v hodině na rovné silnici a piráti silnic.  Řidiči, kteří čekají minutu po rozsvícení zelené na křižovatce a pak jedoucí stovkou v místě, kde je povoleno padesát. 

To, co tu píšu jsou poznatky cizinců, jezdících u nás. Například v Německu je provoz plynulý, v obci se jede max. do 55 km/h a všichni dodržují předpisy (i když ne striktně).  V jižních zemích každý jezdí jak chce, červená, zelená, všechno jedno.  V Turecku klidně i v protisměru :-)  Jenže s tím každý počítá a vzájemně si řidiči vyhoví. Pár gest a hotovo. U nás je nehoda z každé prkotiny, protože vůle si trochu vyjít vstříc není vůbec žádná. A to od Chebu až po Ostravu.

K tomu dále je nutné přičíst stav silnic (například počet železničních přejezdů, neřešených mimoúrovňovou křižovatkou, chybějící semafory na nepřehledných a složitých místech, nevysekaná tráva atd.)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
3.12.2008 09:38 CET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhozený prachy
Nehody se odehrávají na celém světě a blbců je na silnici všude taky spousta. Jenže na českých silnicích je určité specifikum - mimořádná netolerance mezi řidiči a absolutní džungle, právo silnějšího. Kromě toho se tu míchají řidiči s čepičkou, jedoucí 40 km v hodině na rovné silnici a piráti silnic.  Řidiči, kteří čekají minutu po rozsvícení zelené na křižovatce a pak jedoucí stovkou v místě, kde je povoleno padesát. 

 

Mozna je to taky tim, ze spousta ridicu zna predpisy jen tak letem svetem a mysli si, ze jsou pravidla jinak. Takze kdyz jedou 120 a najednou dostanou smyk, tak si mysli, ze to je OK. Pripadne si mysli, ze maji porad prednost. Lepsi by asi bylo zrusit predpisy uplne a nechat provoz ridit samotny lidi. Kazdej by pak vedel, ze i ti ostatni pojedou jako prasata a davali by si bacha:-) Presne jak pises dole. V Egypte jezdi taky docela divoce, proste kdo prvni zatroubi, ten ma prednost:-)

To, co tu píšu jsou poznatky cizinců, jezdících u nás. Například v Německu je provoz plynulý, v obci se jede max. do 55 km/h a všichni dodržují předpisy (i když ne striktně).  V jižních zemích každý jezdí jak chce, červená, zelená, všechno jedno.  V Turecku klidně i v protisměru :-)  Jenže s tím každý počítá a vzájemně si řidiči vyhoví. Pár gest a hotovo. U nás je nehoda z každé prkotiny, protože vůle si trochu vyjít vstříc není vůbec žádná. A to od Chebu až po Ostravu.

Ted prijeli za manzelkou pracovne kolegove z Cech do Svycarska. Kdyz stali u prechodu a kourili, tak prej kdyz zastavilo asi treti auto, tak si uvedomili, ze je asi pousti, protoze si mysli, ze chteji prejit. Prej se to v CR dost zhorsilo.

K tomu dále je nutné přičíst stav silnic (například počet železničních přejezdů, neřešených mimoúrovňovou křižovatkou, chybějící semafory na nepřehledných a složitých místech, nevysekaná tráva atd.)

Tohle je druhej problem. Obcas jsou ruzny semafory a zeleznicni prejezdy nastaveny prekne debilne, takze clovek jedouci vecer na prazdnej silnici musi zastavit na semaforu a cekat dlouho, nez semafor dokonci cyklus a zapne zelenou v jeho smeru. Zeleznicni prejezdy, kde sviti cervena a vlak nejede pres 20 minut je kapitola sama pro sebe. Co jsem vypozoroval ve Svycarsku, na krizovatkach jsou hodne casto cidla, takze pokud je hodne prazdno, a sviti mi cervena, tak muzu v pohode ject, protoze kus od semaforu cidlo zjisti, ze jedu a nez dojedu k semaforu, tak hodi zelenou. Snad na kazdym zeleznicnim prejezdu i pro maly mezimeststvy vlacky (ala povrchovy metro) jsou tady zavory. Ale ty se zavrou par sekund pred tim, nez vlak opravdu projede a hned jak projede se zase otevrou.

3.12.2008 08:46 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhozený prachy

Takže žádná závislost mezi povrchem vozovky a nehodovostí není.

Ojojoj... to je mi novinka, to jsi cetl v blesku nebo ti to nekdo nakukal? U nas na jednom hlavnim tahu by mohli udelat ceduli "bacha hnusnej asfalt, klouze i v lete". Pred rekonstrukci uz vice nez pred nekolika to bylo jeste horsi. Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
kozzi avatar 3.12.2008 13:19 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhozený prachy

No tak závislost mezi povrchem a tím jaj je silnice navržena tu je. Třeba když se jede ze šumperka k nám do bratrušova, je tam uplně blbě udělaný esíčko ve kterém dochází skoro každou chvíli k nehodě. Ti co to znají už si tam dají majzla, ale skoro každeou chvíli tam vidím auto na střeše a už tam zahinuli i lidi, psolední byl můj kamarád. Prostě některý místa jsou špatně navrženy. Stačilo by sebrat ksu pole a místo esíčka to nechat přímo a nehod by bylo mnohem méně. 

Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
drc avatar 5.12.2008 23:21 drc | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhozený prachy

Kdesi jsem slyšel/četl, že podobné paragrafoidní útvary na silnicích jsou dědictvím původních C. K. cest pro koňská spřežení -- prostě je akurát zalili asfaltem.

Luk avatar 6.12.2008 00:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhozený prachy
Ano, naše silniční síť v podstatě odpovídá síti císařských silnic (nové jsou jen dálnice, pár nově postavených silnic, a dále samozřejmě obchvaty měst a různé přeložky). Kdo nevěří, ať se podívá třeba na mapy.cz a porovná aktuální síť s tím, co bylo okolo roku 1850.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Jendа avatar 6.12.2008 15:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhozený prachy
Vždycky mě zajímalo, pro byly ty cesty pro koně tak klikaté?! Např. toto ( 49°11'56.2"N 16°12'31.5"E) (rybník tam nebyl a je to rovinka).
Luk avatar 6.12.2008 16:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhozený prachy
Mohlo to souviset s vlastnictvím pozemků. Nevím, do jaké míry se tehdy vyvlastňovalo (císař sice mohl prakticky cokoliv, ale mohly tam vstupovat další zájmy, a navíc ne všechny silnice stavěl císař), takže důvodem mohlo být to, že bylo potřeba se vyhnout něčímu pozemku.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
6.12.2008 16:26 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhozený prachy
Ta silnice evidentně není císařská a překonává velké převýšení. Tady jde o docela normální "rozvinutí trasy" tak, aby se zmírnilo stoupání a svou roli mohly sehrát i ty pozemky.
3.12.2008 08:58 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad dobrý, provedení otřesné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vypada to docela katastrofalne, ale tak treba prikoupi novych server z nasich dani ;-) Ale na tohle tech penez asi neni skoda.
3.12.2008 09:14 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad dobrý, provedení otřesné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já bych řekl, že to ani zdaleka není první blamáž našeho ministerstva vnitra pod taktovkou p. Langra.
drc avatar 4.12.2008 19:43 drc | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad dobrý, provedení otřesné

Na mě tam vyskočilo logo Ministerstva dopravy... Ale jinak mi to funguje jak má (asi) -- FF 3.0.4. Takže vím, že za poslední rok se srazil jenom jeden ožralej cyklista s lesní zvěří.

hikikomori82 avatar 4.12.2008 20:19 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad dobrý, provedení otřesné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
Toto je velmi zaujimave. Vo firefoxe vidim stale tu zltu obrazovku ale wgetom mi to ide normalne stiahnut:

wget -O index.html --save-headers http://www.jdvm.cz/pcr/

Objavi sa ta stranka co je v prilohe
Slobodný font na technické kreslenie
Luk avatar 4.12.2008 20:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nápad dobrý, provedení otřesné
Mně už to dneska normálně funguje (včera ještě ne). Odezva je sice jako prase (cca 10 vteřin při jakékoli operaci, včetně např. posunutí mapy), ale aspoň už to nepadá.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.