Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 14:00

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
21.7.2006 10:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To si holt člověk musí vybrat. Buď se zobrazí jen první chyba a když jsou tam čtyři, je potřeba na ně přicházet jednu po druhé, nebo se provede nějaký failover a pak to občas dopadne takhle. Některé překladače volí jednu možnost, některé druhou.
msk avatar 21.7.2006 10:57 msk | skóre: 27 | blog: msk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Niekto mi svojho casu spominal nejaky switch pre gcc, ktory humanizuje hlasky pochadzajuce z chybnej syntaxe pri praci s stl. Ked tak by ma niekto mohol doplnit a autor blogu by ho mohol vyskusat a dat vediet vysledok :o)
elviin avatar 21.7.2006 12:20 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
-D _GLIBCXX_CONCEPT_CHECKS
21.7.2006 11:14 machr | skóre: 2 | blog: machr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
jo, to je pravda, ale tohle by urcite slo vyresit nejak lip. Treba preskocit vse az do nejblizsiho stredniku a cely prikaz ignorovat. Potom by to zahlasilo chyby jen tam, kde je pouzita promenna out.
(__) (oo) /-------\/ / | || * ||----|| ~~ ~~
Jan Zahornadsky avatar 21.7.2006 19:23 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Vždyť to tak řešené je... Aspoň teda z běžného prolétnutí výstupu zrakem.
Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
21.7.2006 22:35 machr | skóre: 2 | blog: machr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
ja bych rek, ze neni. Ta pomenna je soucasti jednoho malyho objektu a NIKDE se tam nepouziva (presneji receno nikde v souboru body.cpp, kterej jsem prave kompiloval, a ani v zadnym hlavickovym souboru. Takze kdyby to tak fungovalo, tak by to melo nahlasit jen tu prvni chybu. ;-)
(__) (oo) /-------\/ / | || * ||----|| ~~ ~~
21.7.2006 11:46 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše g++ saje
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Copak 'stream' není subclass 'ostream'-u? Proč to vůbec hlásilo chybu? A proč když už chyba, tak 'syntax error' místo 'incompatible type'?
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
21.7.2006 12:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: g++ saje
Žádný std::stream ve standardní knihovně není. Máte std::istream (stream, ze kterého lze číst) a std::ostream (stream, do kterého lze zapisovat). Pak samozřejmě ještě řadu dalších typů, které jsou odvozeny od jednoho, od druhého nebo od obou. Pokud byste chtěl společný základ, tak tím je std::ios.
26.7.2006 11:11 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: g++ saje
Aha, spletl jsem si 'stream' s 'iostream', tak se tuším ten obskurní potomkem násobné dědičnosti istreamu a ostreamu jmenuje.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
21.7.2006 11:52 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To buďte rád, že to vyhodilo chybové hlášení. Četl jsem o (pravděpodobně) nejdražší chybě. Programátor napsal 1.3 místo 1:3. Nevím v jakém jazyku, ale operace, která se měla provést 3x se provedla (nebo spíš neprovedla, protože je to nesmysl) 1.3x.

Bohužel šlo o startovací sekvenci rakety, která tímto hned po startu žuchnula k zemi.
Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
Luk avatar 21.7.2006 12:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Mám dojem, že to bylo ve Fortranu, a že to nebyla dvojtečka, nýbrž čárka. Ale jistý si nejsem a je to navíc jedno :-D
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
21.7.2006 12:46 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Ve Fortranu to možná bylo, ale nebylo to ani tečkou, ani čárkou, ani dvojtečkou, ale byla to programátorem špatně přepsaná funkce ze vzorce poskytnutého matematikem a dotyčná mise byl Mariner 1. :-)
21.7.2006 13:03 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
http://en.wikipedia.org/wiki/Mariner_1
21.7.2006 12:36 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
To bylo nedávno v KLDR ne? :-)
21.7.2006 12:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Ne, šlo údajně o vesmírnou sondu NASA. Podle všeho jsou ale v této historce namíchány fragmenty několika různých skutečných příběhů.
21.7.2006 12:44 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Aby vytvořily jeden neskutečnej :-)
21.7.2006 12:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Tak nějak. Vypadá to, že NASA skutečně o jednu sondu přišla v důsledku překlepu v programu a že skutečně jednou někdo napsal ve Fortranu něco jako 'DO 3 I=1.5' místo 'DO 3 I=1,5' (jednotlivé zdroje už se ale liší ohledně konkrétních hodnot). Ale nejspíš se to takhle neseběhlo všechno najednou…
21.7.2006 13:09 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
„Google doporučuje“™: :-D http://www.cs.unc.edu/~pozefsky/BugsMariner1.ppt

Snad to OtevřenáKancelář.neziskovka zvládne... :-D
bazil avatar 21.7.2006 14:55 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
já bych se asi šel oběsit :-)
21.7.2006 22:49 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je humus. Hází g++ takový chybový hlášky často? A má to nějaký racionální důvod (pomoc programátorovi při ladění to zřejmě nebude :o))?
22.7.2006 00:00 machr | skóre: 2 | blog: machr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Obcas, a vetsinou kvuli podobne stupidni chybe :-D Ale da se na to zvyknout, proste opravis prvni nalezenou chybu a ostatni se "opravi samy..." :-)

Duvod asi bude nedokonale zotaveni po chybe. Ale nepovazuju to za velkej problem a ve zbytku prekladu si g++ vede velmi dobre. Kdysi jsem cvhili programoval v C++ Builderu, kde jsou chybovy hlaseni sice lepsi, ale ten kod, co to generovalo... :-( obcas to dopadlo tak, ze sem musel pouzivat jen globalni promenny, protoze jakoukoli lokalni promennou me kompilator zrusil jeste pred jejim pouzitim...
(__) (oo) /-------\/ / | || * ||----|| ~~ ~~
22.7.2006 00:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Pořád je tu možnost použít '-Wfatal-errors', pak by měl překladač skončit první chybou.
David Watzke avatar 22.7.2006 03:09 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
A pro masochisty -Wall :-D Ale nevěřím, že by to mohlo být ještě horší ;-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
22.7.2006 11:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Své programy překládám zásadně s -Wall a nemám s tím žádný problém.
David Watzke avatar 22.7.2006 11:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Já ty svoje taky, jestli se těm hello-worldům dá říkat programy :-), ale měl jsem na mysli tento případ. To by bylo počteníčko :-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Heron avatar 22.7.2006 11:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Taktéž překládám s -Wall a -ansi. Má to tu výhodu, že svoje prográmky pak přeložím i na jiných platformách, stačí překladač dodržující ANSI C normu. Pochopitelně to nejde dodržet u všech projektů, ale pokud člověk dodržuje jistou hygienu psaní, zbaví se půlky problémů.
22.7.2006 16:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Miluju g++
Co se týká těch zavlečených chyb, jak už jsem napsal, ty řeší '-Wfatal-errors', pak se zobrazí jen první chyba a další už ne.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.