Portál AbcLinuxu, 24. května 2024 11:52

Odstranění apendixu - update

30.5.2008 07:24 | Přečteno: 3090× | ostatní | poslední úprava: 30.5.2008 09:21

Operace

Je tomu více než týden kdy mě chytl akutní "slepák". Bolest začala kde jinde než v práci okolo desáté hodiny. Bolest byla tupá, ale poměrně velká v oblasti nad pupíkem. Myslel jsem si tedy, že jsem něco špatného snědl a nevěnoval jsme tomu nějak velkou pozornost. Po příjezdu z práce jsem šel na velkou v naději, že mi pomůže od bolesti. Bohužel se tak nestalo, tak jsem použil starý dobrý trik "strč prst skrz krk" a vyhodil snídani. To také nepomohlo a po poradě s mamkou jsem požil mátového čaje.

Ten mi také nepomohl a jak rychle šel dovnitř ještě rychleji šel ven. Po stálé bolesti jsem se rozhodl s přítelkyní odjet na pohotovost v Pardubicích (což mi působilo jisté problémy - jsem totiž z HK). Nejdřív byla sranda ji vůbec najít. Sice vím kde tu je nemocnice, ale pohotovost je o pár bloků jinde. Při vyšetření mi pan doktor prohmatal břicho. Samozřejmě, že mě v tu chvíli nebolelo vůbec nic a nebyl jsem tedy schopen lokalizovat bolest. Ten pan doktor mi nakonec předepsal ať piji vlažné mléko s medem anebo ledovou coca-colu bez bublinek. Mimo zaplacení regulačního poplatku mi napsal rovnou doporučení na chíru.

Ani jeden lék nepomohl a po pár hodinách svíjení se na posteli jsme se rozhodli jet na pohotovost znovu a tentokrát do HK. Tam jsem se zrovna trefili do autonehody - nebyl volný doktor, který by mě vyšetřil. Asi dvacet minut čekání mi způsobilo brnění celého těla a mírné křeče do rukou a pusy - bylo srandovní mluvit, protože mi nebylo rozumět a nikdo nechápal, že se ptám kde je toaleta, abych se opláchl :-) Po dlouhé chvíli konečně přišla paní doktorka.

Po vyšetření u p. doktorky jsem byl odvezen na ultrazvuk, aby se ještě v diagnóze utvrdila. Po neúprosném zvracení, když už zvracet nebylo co, si mě odvezli na příjem a ubytovali na trojlůžák kde byl zrovna nějaký pán bez nohy - cukrovkář. To byste nevěřili kolik papírů se musí podepsat. Mezi jednotlivým blitím jsem podepisoval co si dávám do trezoru, jestli souhlasím s vyšetřením, jestli souhlasím s tím a oním.

Konečně jsem se dočkal a kolem půl jedné jsem šel pod kudlu. Pamatuji si, že mě odváželi na sál v posteli. Na sál jsem připlul a přelezl si ještě neomámen "rajským plynem" na stůl. Tam mi přikurtovali nohy a ruku, do druhé dali jehlu do ruky na kapačku a už jsem dýchal, jak říkal pan anesteziolog: "Čerstvý vzduch". A začala operace.

Zhruba za skoro hoďku bylo hotovo a převezli mě na dospávací pokoj, kde mě podle informací sestry, museli zahřívat jelikož jsem měl 33,6 °C a k tomu tachykardii. Ve čtyry hodiny jsem si šel už lehnout na svůj pokoj - samozřejmě jel.

Každý kdo byl v nemocnici asi ví, že je tam prd co dělat a i při přítomnosti notebooku mě celodenní čučení na filmy moc nebavilo. Spolubydlící se tam střídali skoro každý den a nestačil jsem se tedy ani zblížit - což mi popravdě ani nějak nevadilo. Po pár dnech mě v neděli pustili do domácího ošetřování a už jsem se těšil domů.

Jediné co jsem zvládal bez nějakých bolestí bylo ležení. Chodil jsem jako stařeček a tak šoural nohama. Už vím jak se starý lidi cítí. Na kontrolu jsem šel po dvou dnech a co mi tam nenašli. Měl jsem tam hematom. Doktor to zlehka až na lehátko pomačkal aby to vyteklo, teklo toho docela dost, až se i on divil. No potom se už nic zajímavého nedělo, každý druhý den jsem chodil na výměnu drénu a převaz. Až dnes jdu na kontrolu k obvoďákovi. Mno jsem na to zvědaví o průběhu budu informovat.

UPDATE: po návštěvě PL jsem na neschopnosti do 9.6. což je skoro měsíc od operace (13.5.). Nějak jsem nečekal, že budu doma tak dlouho. Naivně jsem si myslel, že týden v nemocnici, týden doma a hurá do práce...

       

Hodnocení: 91 %

        špatnédobré        

Obrázky

Odstranění apendixu - update, obrázek 1

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

kouzer avatar 30.5.2008 07:45 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Konec dobrý všechno dobré. Já jsem měl slepák předloni. Než jsem se donutil jít k doktoru, tak utekly dva dny. Slepák jsem měl tak blízko k prasknutí, že jsem po přijetí v nemocnici šel na oholení a cca 20 minut po tom ihned pod kudlu...
Linux user #448944.
30.5.2008 09:08 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu
Tohle bylo něco podobného, sice jsem to neměl až tak akutní, ale po oholení jsem si sotva lehnul a už jsem frčel...
Toto APT má schopnosti svaté krávy.
30.5.2008 07:59 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A já blbec jsem přemýšlel, co to zase bude za narážku na Microsoft... Tak ať zdraví slouží!
30.5.2008 09:10 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu
Pravda, že windows takovýchto zanícených apendixů má mnoho, ale asi by bylo těžký všechny dostat ven...
Toto APT má schopnosti svaté krávy.
andree avatar 30.5.2008 08:42 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hehe, veru - to s tym cakanim poznam.. tiez sa teraz bavim pri spomienke, ked odomna sestricka chcela x podpisov a ja som ledva vedel, ako sa volam :-D
30.5.2008 08:52 Archman | skóre: 34 | blog: plky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Uf... fuj. Po ránu a na lačno.. Asi budu dělat to co si dělal ty mezi tim papírováním.
Dalibor Smolík avatar 30.5.2008 08:57 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nojo, slepák - to jsem si prodělal asi v 18 letech, než jsem se dostal na sál, byl to boj. Operovali mě asi ve 2 hodiny ráno. Ale apendix jsem si nevyfotil, škoda. Mohu to napravit. Po prázdninách podstupuji operaci kýly, fotku bych sem mohl taky hodit :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Rezza avatar 30.5.2008 09:05 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu
Na kyle uz jsem byl, par roku jsem o ni vedel, ale nejak jsem se nedokazal odvazit k doktorovi, az kdyz uz to bylo moc a pri kaslani jsem si ji musel drzet :)

Jinak ano - clovek chodi pak jak starecek, proto se mi libil ten dil Lostu, jak tam Jack chvilku po operaci (navic v jungli) beha jako frajer!
30.5.2008 09:13 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu
jj, taky jsem si vzpomněl na všechny ty filmy od Ramba až po Lost... si říkám, že museli dostat hodně morfia.
Toto APT má schopnosti svaté krávy.
30.5.2008 09:11 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu
kýlu mám taky za sebou naštěstí laparoskopicky, což bylo mnohem kratší léčení. operaci jsem taky podstoupil tak ve dvě ráno a fotka je jen ilustrační :-D
Toto APT má schopnosti svaté krávy.
Luk avatar 30.5.2008 10:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu
Apendix se dnes také běžně dělá laparoskopicky (i když ne vždycky to jde a podle prováděných výzkumů je to o dost dražší kvůli delšímu trvání operace).
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
30.5.2008 11:21 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu
dělá se běžně když se jedná o chronický. když jde o akutní tak ve většině případech se dělá klasicky. Nebo alespoň tak mi to říkala doktorka.
Toto APT má schopnosti svaté krávy.
Luk avatar 30.5.2008 13:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu
V zásadě ano, ale hodně záleží na nemocnici. Někde vysloveně inklinují k "jednodenní chirurgii" a dělají laparoskopicky všechno, co jde (i nekomplikované akutní apendixy). V klasických nemocnicích se do toho až tolik nehrnou. Často jsou dost velké obavy z toho, že začnou laparoskopicky, ale pak budou muset to břicho stejně otevřít (což se stává i u jiných břišních operací) - a pojišťovna zaplatí jen jeden výkon, i když to jsou v podstatě dva.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
31.5.2008 01:23 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu
(i když ne vždycky to jde a podle prováděných výzkumů je to o dost dražší kvůli delšímu trvání operace).
Na druhou stranu menší zátěž pro organismus, můžeš se dřív vrátit do práce atd.
Quando omni flunkus moritati
30.5.2008 12:35 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu

A byla to fotka opravdu nutná ? Četl jsem to hned ráno a skoro ... :o)~~~~~

To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
30.5.2008 11:10 heetly | skóre: 9 | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu - update
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, mě o slepák připravili v 11 letech.

Já blb ze strachu ještě bolest tajil, takže nakonec mne do nemocnice vezla sanitka.

A tam se mi to pokoušel nějaký blb rozhánět ledem, ještě že mne za půl hodiny navštívil doktor, manžel mojí sestřenice, a okamžitě mě poslal na sál.

Bohužel mi apendix prasknul, takže zánět pobřišnice a otrava krve.
30.5.2008 11:31 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu - update
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Při vyšetření mi pan doktor prohmatal břicho. Samozřejmě, že mě v tu chvíli nebolelo vůbec nic a nebyl jsem tedy schopen lokalizovat bolest.
To znám. Člověk pak vypadá jako hypochondr a je za blbce.. Také už jsem to párkrát absoloval, pokaždé to shrnuli na obligátní - "to bylo nejspíš od páteře". No možná mají pravdu.
30.5.2008 13:03 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu - update
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co ti to vlastne nakonec urizli?:-))) Neni to prvni vzorek kdyz te holili?:-) Ale jinak v hradci je novej spital a dobri doktori tak snad to je fakt slepe strevo:-)
V podstatě nic nevím
30.5.2008 14:08 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu - update
těžko říct, co mi šmikli, ale bolest je pryč a to je důležitý
Toto APT má schopnosti svaté krávy.
30.5.2008 14:33 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu - update
A vsechno funguje tak jak ma?:-) Kazdopadne preju jen to nejlepsi zdravi. Dokud neni clovekovi ouvej tak si to neuvedomuje
V podstatě nic nevím
Dalibor Smolík avatar 30.5.2008 15:39 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odstranění apendixu - update
S tím nelze než souhlasit :-). Já si teď "užívám", než mě vezmou na kudlu ..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.