Portál AbcLinuxu, 19. března 2024 05:42

Udělej mi můj úkol I.

16.12.2006 15:31 | Přečteno: 2077× | IT

pure C, nejlepsi resitel ziska ode mne pivo na prvnim linuxackym srazu, kde se potkame

Sestavte funkci pro nalezení v absolutní hodnotě maximálního prvku matice stupně n a jeho indexů. Funkci použijte v programu, který pro definici matice využije dynamickou alokaci paměti a zamění řádek, v kterém se maximální prvek nachází s k řádkem.

Díky :-)

       

Hodnocení: 16 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

vencour avatar 16.12.2006 15:57 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Nic ve zlym, jak to myslíš vážně s céčkem? Že si to necháš dělat? Jak to chápu, je to úloha na práci s polem a pamětí, nic víc ...

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
kozzi avatar 16.12.2006 16:01 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
no kdybych rozuměl zadání, tak bych ti to klidně napsal, ale jelikož nevím co to je matice apod, tak ti nepomuzu. Ale i tak mám pocit, že to nebude nic moc složitého.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
16.12.2006 16:19 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Že by tohle? V terminologii počítačníků normální dvojrozměrné* pole? Spíš by mě zajímal ten k řádek, se kterým se to má zaměňovat. Ovšem ten příklad dělat nehodlám, tím spíš, že jakou současný cvičící v základech programování stojím na opačné straně barikády (a tento zápisek se mi vůbec nelíbí).

* i když v C mám raději jednorozměrná, která si, v případě potřeby, mapuji na vícerozměrná.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
andree avatar 16.12.2006 16:15 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ked uz je niekto lenivy naprogramovat takuto trivku, som zvedavy co bude robit az dojde na gui aplikacie ;-)
16.12.2006 16:25 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
V tom je ten fígl - kdo by se s tím '\a'. BTW Je mi to líto, ale i přes velkou snahu všech zatím v soutěži o nejhloupější komentář vede kozzi, páč tomu stačí vysvětlit, co je to matice, a už si může leštit svoje gécécéčko :-)
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
kozzi avatar 16.12.2006 21:03 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
No leštil bych si třeba i neco jiného, ale bohužel to nejde bo mám zánět dutin a doktorka mi napsala antibiotika a já jsem na ně nejspíš alergickej, takže mám takový křeče v žaludku, že když začnu leštit tak se mi udělá ještě hůř. Btw. Už chápu proč Kurt spáchal sebevraždu.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
16.12.2006 21:33 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Hmm, mamča onemocněla a nemůže ti vařit a ty trpíš chorobnou představou, že všichni ostatní tě chtějí otrávit a jídlo od nich odmítáš pozřít? Technicky to sebevražda je, ikdyž tam chybí to odhodlání se zabít. Nebo jde o jiného Kurta. Ostatně na spojení kurt sebevražda odpovídá Google nějakým Kurtem Cobainem, ale o něm já nic nevím :-)
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
Vykook avatar 16.12.2006 22:52 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Ale to je takovej clovek, ktery pouzil dost extremni zpusob reklamy pro zvednuti prodeje CD skupiny Nirvana... :D
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
Marek Bernát avatar 16.12.2006 16:27 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
V čom sú GUI aplikácie zložitejšie? Snáď len, že nad nimi treba menej rozmýšľať a viacej čítať dokumentáciu.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
andree avatar 16.12.2006 18:37 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
zlozitejsie asi v nicom, ale (kym to clovek nerobi cez nejaky RAD) je tam kooopec mechanickych blbosti - tak ked uz sa cloveku nechce do vyrobenie obycajnej matice, tak neviem :-)
16.12.2006 16:19 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak to tak pozoruji, roste nám na školách generace schopných manažerů, kteří budou umět vždy úkol předat někomu dalšímu. Akorát nevím, kdo tedy nakonec bude něco opravdu dělat?
freshmouse avatar 16.12.2006 16:25 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Alespoň pak budou lépe placeni ti, co skutečně něco umí. ;-)
Marek Bernát avatar 16.12.2006 16:31 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
To je v pohode, súčasná generácia schopných programátorov ešte pár desaťročí vydrží. Ale potom sa potomkovia dnešných manažérov, ekonómov, sekretárok a inej hávede môžu tešiť na návrať do jaskýň :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Josef Kufner avatar 16.12.2006 19:26 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Což bude tak akorát v době, kdy většina zdejšího osazenstva půjde do důchodu, takže se máme opravdu nač těšit. :-D teda vlastně :-(
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Marek Bernát avatar 16.12.2006 22:01 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Dovtedy do Zeme pri troche šťastia narazí asteroid a konečne bude koniec tejto slepej uličke, volanej život :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Josef Kufner avatar 16.12.2006 23:24 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Hmm... to tu pak bude celkem nuda.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Marek Bernát avatar 17.12.2006 11:45 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Nebude tu nuda. Nuda existuje len ak sa má kto nudiť.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
17.12.2006 13:23 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Aha, pán je ateista. :-D
Marek Bernát avatar 17.12.2006 16:03 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Pán nie je ateista. Ateista verí, že boh neexistuje. Kdežto pánovi sú podobné otázky úplne ukradnuté :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.12.2006 17:11 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nikdo nechce pivo? Počkám do zejtra, pak si to udělám sám B-]
www.pcnews.cz
Marek Bernát avatar 16.12.2006 17:20 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Ja keď chcem pivo, tak si ho proste dám. Nie som odkázaný na to, aby som niekomu riešil úlohy z céčka :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.12.2006 17:21 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
To vypadá, jako bychom se domluvili :-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
Marek Bernát avatar 16.12.2006 17:24 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Stávajú sa aj väčšie náhody :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.12.2006 17:20 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Než dělat kvůli jednomu blbému pivu (kdoví kdy v budoucnu) tohle, to si je raději koupím :-P
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
16.12.2006 17:49 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Protože myslíš v dnešních cenách. Co když v budoucnu bude mít jedno piviště stejnou hodnotu jako třeba vznášedlo pro čtyři osoby? :-)
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
16.12.2006 18:49 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Tak si koupí oboje, na jedno pivo stejně nikdo nechodí :-)
17.12.2006 17:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Fakt? My vždycky říkáme jdem na jedno ... že se to málokdy povede, to už je jiná věc :-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
17.12.2006 18:26 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Také si pokaždé odmítáte připustit, že jdete na neprázdnou množinu piv? :-D
vencour avatar 16.12.2006 17:14 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Tak jen nakopnu: zřejmě je úkolem načíst hodnost matice, číslo, podle něj deklarovat matici, naplnit buď něčim náhodnym každej prvek pole nebo načíst komplet z klávesnice, pak to projet třeba forem či dvouma cyklama, podle implementace, porovnávat s nějakym klíčem, třeba s "int.min_value", na konci mít přiřazený indexy nalezeného řádku a pole a s těma to prohodit.

Zadání, jak je psané, mi přijde nejednoznačné, kde se mluví o tom "k", co to je? A taky - co s více max. hodnotama? Tj. uvědomit si situaci a zvolit postup a zdůvodnit ho.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Marek Bernát avatar 16.12.2006 17:22 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Tak pozor, nepleťme si hodnosť a rozmery matice!
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
vencour avatar 16.12.2006 18:00 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.

Ale no jo, hodnost = počet nenulových, lineárně nezávislých řádků. Takže lepší zadání = zadání řádků a sloupců na vstupu a ošetření stavu počet_řádků < počet_sloupců. Ať jsme korektní.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
16.12.2006 18:14 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
hodnost = počet nenulových, lineárně nezávislých řádků
Věty taky obvykle formulujeme s minimální (co do inkluze) množinou předpokladů, do definic nepíšeme zbytečnosti a už vůbec se nesnažíme vysvětlovat.
ošetření stavu počet_řádků < počet_sloupců
Tohle bude nějaká ta politická korektnost nemající s reálným stavem věcí nic společného :-D
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
Josef Kufner avatar 16.12.2006 19:31 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Ono se není třeba ani zabývat nějakýma rozměrama, prostě až jich bude moc (řádků/sloupců, ne rozměrů), tak se udělá realloc a jede se dál (krásnej příklad na to je v man vsprintf). Ovšem předpoklad je, že se matice bude dávat do pole pointerů na pole, aby bylo možné měnit rozměry nezávisle na sobě.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
16.12.2006 20:42 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Hmm, pokud budu při zaplnění pole realokovat vždycky dvakrát víc paměti, tak se v nejhorším případě zkopíruje celkem n položek pole, ale kopírovat se bude log2n krát. Kdybych tvořil spojový seznam polí (při zaplnění pole vytvořím nové dvakrát tak velké a přidám do spojáku, a do toho budu teď přidávat prvky) a na konci naalokoval tolik souvislé paměti, kolik opravdu potřebuju, a překopíroval to do ní, tak v každém případě budu kopírovat n položek pole, ale kopírovat se bude až nakonec. Je někdy lepší ten druhý způsob?
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
Josef Kufner avatar 16.12.2006 23:32 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Pokud se nastaví šikovně počáteční velikost pole, tak se realloc bude provádět tak jednou nebo dvakrát (pokud vůbec), takže úspora oproti spoj. seznamu polí bude minimální, ale složitost kódu o znatelně menší (míň chyb a práce). Pokud by mě rychlost opravdu trápila, asi bych dal na začátek chytřejší odhad potřebné velikosti (např. kouknu kolik má předchozí řádek matice) a teprve když by to nepomohlo, tak bych řešil spojový seznam.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Marek Bernát avatar 16.12.2006 22:14 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Mne to pripadá ako zbytočná réžia navyše. Pri matici sú rozmery dané dopredu, takže nevidím dôvod nealokovať si hneď na začiatku dostatok pamäte.

Príklad v man vsprintf je síce pekný, ale má zmysel len preto, lebo sa používa fmt, takže veľkosť nie je známa dopredu. Pri známej veľkosti stringu by bol realloc opäť zbytočný.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.12.2006 22:59 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Za láhev dobrého vína bych se možná ustrnul.
16.12.2006 23:10 Bubli | skóre: 10 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak koukam, ze domaci ukoly z Ccka se za ta leta na strojarne moc nezmenily :-)
16.12.2006 23:25 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Jo, jenže nikde nic vypracovanýho není :-(

Jinak zájemci se můžou kouknout tady.
xxx avatar 16.12.2006 23:30 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Je z toho jsme dostavali zadani uloh z C na stredni.
Please rise for the Futurama theme song.
17.12.2006 02:30 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.

Na ČVUT se toho vůbec moc nemění... třeba přístup k tvému webu je na jednom počítači v HWlabu v totalcomanderu uložen dodnes ;-)

Každý má právo na můj názor!
17.12.2006 11:06 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
To je ale podpásovka! :-D :-D
17.12.2006 16:04 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
TODO: Po přečtení tohoto blogpostu je třeba přehodnotit názor na entitu zvanou "koffr".
Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
vencour avatar 17.12.2006 16:47 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.

Kdo z lidí nejde cestou nejmenšího odporu? :-(

Je na čase, abych zas změnil patičku ... Kdysi říkaly matky římským chlapcům "vrať se se štítem nebo na něm." Později tento zvyk upadl. Řím taky. Pokud se do těch 100 znaků vejde.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Marek Bernát avatar 17.12.2006 18:40 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Myslím, že všetci tí, ktorí majú chuť na sebe pracovať a zlepšovať sa. Vždy to vyžaduje netriviálnu námahu.

To s tím Rímom je dosť prehnané a úplne mimo mísu.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
17.12.2006 18:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
„Vždy to vyžaduje netriviálnu námahu.“
Když se dívám na anglosaskou gramatiku, napadají mě úplně jiná slova, poněkud peprnější. :-D :-D (O Perlu pomlčím. ;-))
Marek Bernát avatar 17.12.2006 19:18 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Anglosaxština má byť Englisc?
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
17.12.2006 19:24 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Jojo, tenhle jazyk. ;-)
Marek Bernát avatar 17.12.2006 19:31 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Na ang.wiki som bol v posledných dňoch dosť často. To je tak, keď chce človek čítať niektoré Tolkienove básne v origináli :-D

Ale škoda, že naňho nemám viac času, normálne ti závidím :-(
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
17.12.2006 19:35 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Já teď taky nemám čas. :-D Ale příští rok, to bude snad jiná…třeba bych jednou mohl i píchnout s Gnome;-)
vencour avatar 17.12.2006 19:51 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.

Ti, co chtějí na sobě pracovat, snad nedělají takovéto zápisky.

Řím? Věrnost zásadám a neuhýbání před těžkostmi s tím snad souvisí?

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Marek Bernát avatar 17.12.2006 20:17 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Ti, co chtějí na sobě pracovat, snad nedělají takovéto zápisky.

To vyplýva z čoho?

Řím? Věrnost zásadám a neuhýbání před těžkostmi s tím snad souvisí?

Ja si myslím, že nesúvisí. Je to príliš extremistický a zveličený pohľad na vec.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
vencour avatar 17.12.2006 20:35 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.

Mně to přijde normální, že publikuji jen to, za čím si stojím, co jsem ochoten hájit.

Extremistický pohled? Ok. Vy máte názor, já taky.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Marek Bernát avatar 17.12.2006 20:53 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Ja vám váš názor neberiem, len hovorím svoj. A tiež si za ním stojím.

Ale aby som objasnil, ako som to myslel s tým Rímom. V bežnom živote máme na výber, či si vyberieme zdanlivo ľahšie, alebo ťažšie cesty. Tie ľahšie môžu niekedy byť na úkor iných dôležitých vecí, alebo dokonca ľudí. Niekedy nemusia. Príklad s Rímom je strašne zjednodušujúci a prehnaný, lebo zásady mení na vernosť vlasti a možná strata je vlastný život. Navyše, Rím nepadol kvôli nejakým zásadám; táto čast vety mi pripadala mimo mísu.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
vencour avatar 17.12.2006 21:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.

Jo, já vim, nic neni, jak vypadá.

Řím? Taky by mne zajímala pravda, mam pocit, že "vyhnil zevnitř", pamatuju si, že se z republiky stalo císařství atd., zmizlo pojítko státu, snad byly nějaký boje o trůn, kdo bude císařem, nebyli schopní císařové (kdysi jsem "ležel" v knížce Starověký Řím, to je/byl můj hlavní zdroj).

Já v tom citátu vidim i to, že je nutno bránit, co jsme získali a máme. A když není vůle, tak konec.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Marek Bernát avatar 17.12.2006 21:24 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Rím upadol kvôli mnohým faktorom. Jedným z nich bolo napríklad, že sa príliš rozpínal. Ďalším bolo rozmáhajúce sa kresťanstvo. Ďalej vnútorné spory a občianske nepokoje. Preto mi ten citát pripadá úplne vytrhnutý z kontextu.

Já v tom citátu vidim i to, že je nutno bránit, co jsme získali a máme. A když není vůle, tak konec.

Neviem, toto ja v tom citáte nevidím, ak ho použijem na Rím ako tyranský štát, kde bola chudoba a dobre sa tam malo pár ľudí. Čo mali obyčajní ľudia brániť? Blahobyt senátorov?
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
vencour avatar 17.12.2006 22:20 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.

Jj, máte pravdu. Ale to už jsme úplně mimo ;-)

Rozpínavost byla po celou jeho dobu. Možná přerostl své meze, možnosti komunikace nedostačovaly na tak velkou zemi. I když, byl nějak správně dělen ... O občanských nepokojích vim, o křesťanství se zmiňuje i Šifra.

Že se mělo dobře jen málo lidí ... vim, že nakonec dostávali občanství i neřímani. Tedy byla nouze o kvalitní lidi.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Marek Bernát avatar 17.12.2006 22:27 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Nie je to až také zlé, ešte sa to týka Ríma. S Kyosukem (jak sa to kurňa skloňuje :-) ) sme sa dostali k staroangličtine. Pekne to ukazuje, že všetko súvisí so všetkým. Zvlášť na linuxovom portále :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
17.12.2006 22:32 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Ještě je tu hypotéza o olověných trubkách a hemživosti. :-D :-D A vůbec, staroangličtina je tady relevantní, už jen kvůli lokalizaci Gnome. :-D Latinskou jsem bohužel nezahlédl.
17.12.2006 19:54 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Tyhle citáty a moudra porůznu vkládané do komentářů vencouroj jdou. Teda určitě víc než lineární algebra :-D
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
vencour avatar 17.12.2006 20:03 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.

Ty kecko ;-), jelikož šlo ode mne o "výklad u piva a od boku" a ne větu, tak mi formulace přijde v pořádku.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
17.12.2006 20:27 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
No pořád tu ovšem zůstává ta nepříjemnost s počtem řádků:
ošetření stavu počet_řádků < počet_sloupců
Ale třeba existuje nějaký dobrý důvod proč tento stav ošetřit :-D
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
vencour avatar 17.12.2006 20:31 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.

Ok, jelikož chci být precizní, tak mluvím o řádkové/sloupcové matici a proto musim zajistit i platnost zadaných dat, že skutečně načtu sloupcovou matici. Ovšem toto je už o zadání, stejně tak lze deklarovat, že jen volím největší prvek z dvourozměrného pole = nemusí mne vztah indexů trápit.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
17.12.2006 20:46 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Pojmem řádková matice (row matrix) bývá zpravidla označována matice tvaru 1xn. Ale ikdyž si dokážu představit, co tím myslíte vy, tak stejně nechápu o co vám jde. Ale to je jedno, nechme to být :-)
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
Marek Bernát avatar 17.12.2006 20:55 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Z vašich pseudodefinícií začínam byť dosť zmätený. Súhlasím s kolegom, že tie citáty vám idú lepšie, hoci na rozdiel od neho si myslím, že ani tam to nie je žiadna sláva :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
vencour avatar 17.12.2006 21:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.

Ok, zřejmě je řádková matice taková, co je 1/n a sloupcová m/1 (řádek/sloupec). Zmastil jsem dohromady hodnost s rozměry. (?)

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
17.12.2006 22:16 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Ale třeba existuje nějaký dobrý důvod proč tento stav ošetřit :-D
Politika?
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
17.12.2006 19:33 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jsem si to udelal sam, trvalo mi to tri ctvrte hodiny :-/. Dokonce to nepise ani zadny varning. Jdu na pivo B-]
www.pcnews.cz
17.12.2006 22:12 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Dal jsem si tři (řezaná) piva a tento úkol jsem nedělal. Tak mám nepříjemný pocit, že vím, kdo na tom byl líp ...
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
17.12.2006 23:10 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Udělej mi můj úkol I.
Jen počkej, až tě budu chtít udusit smíchy, tak ti pošlu ten zdroják co sem dnes sesmolil :-D

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.