Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 00:25

Multimediální klávesy a jejich praktický přinos

26.11.2005 18:42 | Přečteno: 3456× | linux | poslední úprava: 26.11.2005 18:49

Koupil jsem si novou klávesnici, protože ta předchozí potvora za 70,-Kč nebyla moc použitelná.

Už z předchozí věty je zřejmé, že já ke štěstí nepotřebuji zase až tak moc ;), takže jsem si vybral Geniusku model KB-19e za cca 3 stovky.

Po několika týdnech jsem se rozhodl, že si rozjedu multimediální klávesy. Hned mne přitom napadlo, že pak blognu nastavení Xmodmap či tak něco. Bohužel jsem zažil velké zklamání. Ta potvora se rozchodí jednoduše tak, že si v nastavení klávesnice vyberu jaký model mám. Kam ten svět spěje? ;)

klávesnice

Teda v reálu tam tenhle model ve výběru nebyl, tak jsem zvolil jednadvacítku a následně se ujistil, že všechny klávesy jsou správně namapovány na svoje XF86 symboly. A protože mám Mandrivu, je jasný že jsem měl v KDE rovnou i namapovaný příslušný akce na většinu z nich.

Abych měl vůbec o čem napsat, rozhodl jsem se shrnout alespoň některé postřehy:

       

Hodnocení: 93 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

26.11.2005 18:45 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Muldimediální klávesy a jejich praktický přinos
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já používám ještě tlačítka na spouštění browseru a mailovýho klienta.
David Watzke avatar 26.11.2005 18:46 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Muldimediální klávesy a jejich praktický přinos
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hm, mám tu samou, ale verzi NB - malinkatá a vypadá úplně jinak. Též má předkonfigurované nastavení, jen se musí změnit jedna klávesa.
Multimediální klávesy jsou hezká věc, ale v praxi vidím jediný přínos v ovládání Amaroku. Používáte rutině někdo ještě něco jiného?
KCalc, ztlumení a zesílení zvuku, další, předchozí, stop, obnovit, mkdir, KFind, KMail domů... copak nevidíš? :)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
26.11.2005 18:55 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Muldimediální klávesy a jejich praktický přinos
KCalc, ztlumení a zesílení zvuku, další, předchozí, stop, obnovit, mkdir, KFind, KMail domů.

ja vidím co je tam napsáno, případně vidím že mám něco předdefinováno i umím si namapovat něco jiného, ale nevím k čemu :)

Prostě Amarok a konec. Když chci kmail, kliknu na jeho ikonku, lehčí než v šeru hledat jeho klávesu. KCalc pouštím zásadně přes ALT+F2, lehčí výpočty zapisuji přimo tam a kcalc ani nepotřebuju.

Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
David Watzke avatar 26.11.2005 18:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Muldimediální klávesy a jejich praktický přinos
Jé, ono to umí počítat, to jsem netušil. :o)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
26.11.2005 18:54 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak to budu asi za zpatecnika, ale ja teda bytostne nesnasim uz kdyz ma klavesnice navic tlacitka na vypnuti nebo spani (pripad te, co prave pouzivam), natoz aby mela neco na multimedia.

Notebookove klavesnice, zmrsene, male a malem prakticky nepouzitelne, ovsem s "standardnimi" tlacitky pro IE a Outlook bych nejradsi rozslapal.

Od ceho jsou klavesove zkratky?
26.11.2005 18:57 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
no já v zásadě souhlasím, navíc asi dokáži využít právě jen ovládání Amaroku (další skladba, mute ...)
Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
26.11.2005 19:36 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
No já se bez těch kláves obejdu, s tim problém nemám. Mnohem větší problém mám s nějakym nezvyklym rozložením nebo, což je v poslední době móda) chybějícím tlačítkem (např. Insert).

Hledal jsem teď nějakou pěknou klávesnici a nakonec jsem skončil u Samsungu. Má klasický rozložení, příjemný rozměry a za poměrně zajímavou cenu i nijak nepřekážející tlačítka navíc. Navíc na černý tlačítka s bílym popisem v šeru líp vidim :)
26.11.2005 19:18 nightfish
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
mam genius kb-21e a poslusne hlasim, ze pod windows (2000, XP Pro) nebylo treba zadnych ovladacu

pak sice nefunguji uplne vsechna tlacitka (konkretne 2 tlacitka vlevo, nadepsane Word a Excel), nicmene zaklad, ktery pouzivam - mute, volume up/down a Calculator - funguje bez problemu
David Watzke avatar 26.11.2005 19:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
Souhlasím, tuhle jsem taky měl na Windows. Škoda, že fungovala jen týden.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
26.11.2005 19:22 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
Aha, no tak tam je asi neco podobneho XF86 Symbolum. No nebijte me, ja pouzival naposled win98 :)
Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
26.11.2005 19:31 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
Je to tam a je to logický, když takový klávesnice vyrábí i sám Microsoft (a musim říct, že se mi moc líběj, až na tu cenu).
26.11.2005 19:32 barney
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ja mam chicony wireless kbr0108.

tuto bolo treba (pred rokom, mozno viac) konfigurovat celu.

pouzivam vsak len zaklad pre multimedia plus
 - gimp
 - umount + eject
 - eject -t + mount
 - xset dmps force off

na wireless klavesnici sa tieto extra tlacitka daju akceptovat,
sluzi mi i ako "dialkove ovladanie"

jedno z tych tlacitiek je mam vyhradene na sw suspend, no zatial
som sa zatial nedokopal ku konfiguraci :-))

Rezza avatar 26.11.2005 19:55 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Me se libi na mem aceru mm tlacitko pro check mailu s blikajici obalkou - kombinace acerhk a jednoducheho skriptiku zneuzivajiciho fetchmailu me prave ted predvedcuje, ze mam noveho maila;)
26.11.2005 20:00 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Standa Brabec pracuje v SUSE stále, ale že má něco společného s Amigami je pro mě novinka .o)
^D
26.11.2005 20:43 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
Svět je malej. Myslím že jeho kódování češtiny UTX byl na Amize první pokus o cz lokalizaci. A párkrát jsem ho viděl i živýho, ještě teď se mi klepou kolena :-D
Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
26.11.2005 20:01 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak nevím, mám šmejdskou radiovou klávesnici od Labtecu a ve Windows jsem nic instalovat nemusel (jo, kvůli té myši už bych z neznámého důvodu musel, ale mám lepší, takže nic ^_^).

Možná by neškodilo nežít v mylných představách... Strach pramení z neznalosti. :p
26.11.2005 20:14 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
No je pravda, že u některejch klávesnic to potřeba je, nebo je minimálně potřeba zapsat do registrů Layout (případ mojí starý klávesnice Chicony). Nicméně u těch kvalitnějších aspoň základní zásoba tlačítek např. na ovládání přehrávače médií funguje i bez driverů.
26.11.2005 21:04 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
Uz ve spotu sem napsal, ze si tim nejsem jistej a v komentarich me vyvedli z omylu uz pred hodinou :)

Jinak se rad podel, posli odkaz na ekvivalent XF86 Symbols. Ono je totiz mozny, ze ta tvoje klavesnice je jen kompaktabilni s nejakou od Microsoftu, ktera tu podporu ma. A jina, ktera posila jiny kody sama nejede. Ale jen to uvadim jako moznost, nepouzivam Win a nemam duvody tomu rozumet.
Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
26.11.2005 22:31 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
Googlefight

Myslím, že jsem to už jednou psal. ;-)
27.11.2005 09:01 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
:) sorry, opakovani matka moudrosti, treba se to jednou naucim
Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
26.11.2005 21:31 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslím, že mám tu stejnou klávesnici (akorát je tak špinavá, že to z obrázku těžko poznat) a jen co se týče RouroKlávesy nad Enterem - myslím, že je to výhodné. Pokud se nepletu, ta klávesa standardně bývá vedle backspace, zatímco takhle je nad zmenšeným enterem (kterej mačkám malíčkem u levýho okraje; takže dvouřádkový enter nepotřebuju), takže tedy díky tomu může být backspace delší a líp lze na něj dosáhnout, než když má šířku jednoho čudlu.
26.11.2005 23:22 Voidless
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Btw nemate nekdo tip na USB klavesnici v klasickem provedeni, ale s notebookovymi tlacitky (tj. s malym zdvihem)? Nejak jsem si na maly zdvih zvyknul a chtel bych neco takoveho i ke klasickemu kompu.
27.11.2005 14:24 David Macura | skóre: 14 | blog: Trápeníčko | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
Jsem šťastným majitelem UMAX WK-711..naprosto perfektní klávesnice až na jedno tlačítko, které nezvyklému zpočátku vadí. Ale tento typ se už přestal vyrábět, ale určitě jseou nové modely.. Tahle stála 990kč :)
Nejsem lama...
jose17 avatar 27.11.2005 16:40 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Multimediální klávesy a jejich praktický přinos
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ovládam nimi beep-media-player/amarok, občas spúšťam evolution či firefox alebo prepínam monitor do dpms módu. inak sa mi osvedčilo:

WinLogo + sipky hore/dole -- hlasitost (aumix)

WinLogo + Insert/Delete -- basy

WinLogo + Home/End -- výšky

Ja vim, on vi, ty nano!

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.