Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 17:50

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
David Watzke avatar 24.1.2007 21:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
LOL! Dobrý :-D
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
mess avatar 24.1.2007 21:23 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jen doplním pár přikázání, které se své předloze podobají trochu více :-)
V jediný Linux věřiti budeš
Cti Linuse svého i matku svou abys dlouho živ byl a dobře ti bylo na zemi
.
.
.
Nepokradeš
Nenainstaluješ Windows
.
.
.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
vogo avatar 24.1.2007 21:26 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
to mi přijde až moc násilné, myslel jsem to jako pravdu dobré rady… třeba Linus mě někdy svými výstupy opravdu se** nepěkná věc (i když se v poslední době uklidnil)
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
24.1.2007 21:25 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
S vetsinou vice nebo mene souhlasim, ale tohle je proste ulet:

Ovšem ideologicky čisté je používat označení GNU/Linux pro celý systém a linux pro jádro.
^D
vogo avatar 24.1.2007 21:28 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Ano RMS by ze mě měl radost ;)
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
24.1.2007 21:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Nejedná se totiž o ideologické důvody, ale o přesné technické vyjadřování. Imho.
24.1.2007 22:07 MJ | Tady a teď
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Nejedná se totiž o ideologické důvody, ale o přesné technické vyjadřování. Imho.
V čem ta přesnost má spočívat? :-)

Je sice pravda, že běžná instalace Linuxu obsahuje spoustu softwaru vzniklého v rámci projektu GNU, ale stejně tak obsahuje třeba kód z MIT X Window Systemu nebo srovnatelně velký ekosystém softwaru okolo TeXu. Kdybych chtěl být technicky přesný, musel bych říkat GNU/MIT/Knuth/WhateverElse/Linux a to by se mi asi na jazyku vzpříčilo ještě víc než onen GNU/Linux.

Jen pan Stallman je jaksi jediný, kdo považuje podobnou věc za důležitou, takže si prosadil svou vlastní verzi spravedlnosti. Jenže co je zvláštní, GNU Hurd (jádro systému GNU) obsahuje docela velké množství kódu z Linuxového jádra (síťování, drivery, ...) a FSF ani nenapadne, aby mu říkala Linux/GNU. Zvláštní druh spravedlnosti, že? ;-)

Pro většinu lidí je název OS spíš dočista normálním vlastním jménem než nějakým technickým označením, takže bychom se na něj měli dívat spíš z pohledu jazykovědy než jakési abstraktní spravedlnosti. V tomto kontextu ovšem "správnost" jména určuje to, jak ho lidé používají a jak "sedí na jazyku". A jistě uznáte, že v tomto ohledu Linux před různými lomítkovými kříženci jasně vede.
24.1.2007 22:16 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
GNU Hurd (jádro systému GNU) obsahuje docela velké množství kódu z Linuxového jádra (síťování, drivery, ...) a FSF ani nenapadne, aby mu říkala Linux/GNU. Zvláštní druh spravedlnosti, že?
Jenomže utility o než se jedná a mají být označovány jako GNU nejsou nějaké aplikace, které by byly jen přizpůsobeny pro použití s jádrem linux (až na gcc), ale přímo ty aplikace, které jako součást projektu GNU vznikly. Kdyby vývojáři vzali 99% kódu z GNU věcí, přejmenovali tyto věci a vydali pod jiným názvěm jako součást projektu Linux pak by vaše argumentace byla správná, ale v současné situaci to tak není. IMO. A nechci flámovat.
24.1.2007 22:28 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Jenomže utility o než se jedná a mají být označovány jako GNU nejsou nějaké aplikace, které by byly jen přizpůsobeny pro použití s jádrem linux (až na gcc), ale přímo ty aplikace, které jako součást projektu GNU vznikly
Ale to TeX taky. Přesto ale RMS a spol. nechce, aby autoři TeXu byli jmenováni v názvu GNU/Linux. Není to nespravedlivé?
Quando omni flunkus moritati
24.1.2007 23:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Asi takhle.. Ať se každý stará o kus svýho softu. :-) Tzn. nevidím důvod proč by měl RMS prosazovat v názvu jakoukoli souvislost s texem, ale nemůže tomu taky bránit, kdyby autor Texu stál o něco takového, může za to bojovat a RMS mu myslím nic vyčítat nebude.
Luk avatar 24.1.2007 23:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Pro používání termínu GNU/Linux je jeden zásadní důvod. Linux je jádro, tedy nezbytná součást systému. GNU je projekt, v jehož rámci vznikla řada komponent (coreutils, glibc, binutils atd.), tvořících další nezbytné součásti operačního systému. Bez těchto součástí by to nebyl plnohodnotný operační systém konformní s POSIXem.

Proto je na místě používat termín GNU/Linux. Ostatní software, např. X Window System, TEX, Ghostscript atd. není součástí samotného operačního systému, proto není důvod ho uvádět. Jinak samozřejmě nemám problém používat termín Linux pro celý systém, i když to není úplně přesné.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
25.1.2007 00:33 MJ | Tady a teď
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Bez těchto součástí by to nebyl plnohodnotný operační systém konformní s POSIXem.
Tohle v historii Linuxu asi nebyla pravda nikdy – v dávných dobách se používalo mnoho utilit z BSD, v současnosti je v běžných distribucích pro různé části systému (např. POSIXový shell či awk) k dispozici několik variant, z nichž některé z projektu GNU pocházejí, jiné ne. Navíc co je nezbytná součást operačního systému, na tom se žádní dva unixoví hackeři asi ještě nikdy neshodli :-)

Dovolím si vzývat matku moudrosti, totiž trochu se opakovat: Ať už systém vznikl jakkoliv, nemusí to přeci mít nic společného s tím, jak mu lidé říkají (nebo nedej tučňák mají říkat). Ostatně, mně také říkají Martin nebo MJ a ne Mareš/Böhm/Hlaváček/Prymek, i když všechny tyto rody k mému vzniku zajisté podstatnou měrou přispěly. Zkrátka jména mají být prostředkem ke komunikaci, ne k hloupému politikaření.
25.1.2007 01:44 MJ | Tady a teď
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Vlastně mě až zaráží, jak málo jazykového cítu mnozí počítačníci mají. Asi dneska lidé málo čtou Eisnera a moc Stallmana :-)
25.1.2007 05:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Chlapče prostořeký! Lát nám pro prznění jazyka budeš? :-D Stallman IMHO píše poměrně citlivě a není to žádný analfabet. Nevýhoda pro mnohé je ta, že nepíše česky. Totiž nevýhoda v tom smyslu, že dovedností v jazyku mateřském musí geek nabýti jinde, ale takhle zase získá skilly v „langage englysshe“. (Přiznávám, padl mi nedávno do oka Caxton a jeho velmi povedená historka o „francouzských kupcích“ z Londýna ;-))
3.2.2007 11:54 MJ | Tady a teď
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Souhlasím, že Stallman píše pěknou angličtinou, ale já narážel spíše na nepochopení vývoje jazyka – toho, jak se tvoří slova a jejich významy a že snažit se o nějakém vlastním jménu prohlašovat, že je špatné nebo nespravedlivé, je bláhové.
25.1.2007 00:44 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Blbě čtu, je pozdě a už spím, nebo se mě vážně někdo v této diskusi zastal? :-))
25.1.2007 00:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Jinak taky proti použití slova Linux k označení celého, hodně velkého souboru aplikací nemám problém, protože když uvidím počítač s jádrem linux, utilitami z projektu GNU a třeba na něm bežící maple s tím ošklivým (musíte uznat, že je to fakt hnus :-) ) vzhledem stejně prohlásím, že je to linux. :-)
vogo avatar 24.1.2007 22:31 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
OMG flamewar
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
24.1.2007 21:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jen HURD na Mach mikrokernelu bootovati budeš, jinak bude odezva tvého systému příliš rychlá a ty tak budeš mít mnoho možnosti něco pokazit. :-)
24.1.2007 21:40 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a ty si uz nekdy potkal nekoho, ktery v beznem neinternetovem rozhovoru pouzival misto souvicka Linux GNU/Linux
Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
vogo avatar 24.1.2007 21:47 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Hm třeba mě? Pokud může dojít k záměně tak se používám GNU pro označení balíku software a Linux pro označení jádra :)
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
vogo avatar 24.1.2007 21:48 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
ale v běžné mluvě spíš používám linux a kernel, asi bych měl strávit nějaký čas pokáním
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
24.1.2007 22:20 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Pokanim? Proc? :-) A pred kym? Myslite stareho pana, ktery je na nejlepsi ceste stat se dalsim Noamem Chomskym?

Vlastne vubec nerozumim tomu, jak RMS dokazal tolik lidi presvedcit, ze je "spravne" rikat GNU/Linux, ackoliv to lze snadno nahlednout, ze pro to neexistuji rozumne duvody. (Viz vyse v prispevku, co napsal MJ.)

Od linuxovych hackeru bych necekala, ze se nechaji tak snadno opit rohlikem ;-)
^D
vogo avatar 24.1.2007 22:30 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
to byl vtip :) btw vše ne do nového roku, dlouho jsem Tě (můžeme si tykat stejnej ročník) tu neviděl já a linux hacker? to spíš Linux kačer :)
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
24.1.2007 22:39 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Ale... kazdy hacker na zacatku taha kacera :-)

(tykat si samozrejme muzeme, ja si vlastne jeste nezvykla, ze uz to na Internetu neni default :-)

Vse nejlepsi do noveho roku i Tobe, dekuju.
^D
vogo avatar 24.1.2007 22:43 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Taky díky, koukám, že mi vypadlo j :( to bude asi tou pozdní hodinou, a brzkým vstáváním…
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
Max avatar 24.1.2007 22:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmm, tak toto desatero mi zas tak moc nesedí :-/ ...
Proprietární moduly nebudeš do jádra zaváděti => ale budu, pod fuse klidně :)
Software mimo balíčkovací systém nebudeš instalovati. => Ale budu, nejsem ňákej žabatér :)
Jen software kterému věříš budeš používat. => No, nevěřím ničemu a zároveň všemu, co teď? :-/
Dodržováním tohoto desatera se vyhnete spoustě problémů => co když ale chci problémy, abych je mohl řešit?

A teď ta terminologie… GNU je balík software a Linux je jádro. Linux je tudíž jednotné číslo a neoznačuje celý systém, ale postupem času si uživatelé zvykli označovat jako Linux celý systém. Ovšem ideologicky čisté je používat označení GNU/Linux pro celý systém a linux pro jádro.
=> to má každý na svém webu, je to všude, každý to ví a stejně všichni říkají linux (jen já říkám GNU/Linux, z 50% :))

Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
24.1.2007 22:56 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Mne na tom kupodivu asi nejvic nesedi ta GPL - kdyz uz obcas napisu nejaky vlastni slepenec kodu a pouzite knihovny to umoznuji, vetsinou k tomu pripisu jen "delejte si s tim co chcete," uz proto, ze text GPL je vetsinou delsi nez ten kod :-)
^D
Luk avatar 24.1.2007 23:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Proprietární moduly nebudeš do jádra zaváděti => ale budu, pod fuse klidně :)
Nejen pod FUSE - nemám morální problém s používáním "binárního svinstva" od nVidie.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Max avatar 25.1.2007 21:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Také s tím nemám problémy, ale pšt, neb by nás tady taky někdo mohl umlátit ;-) ...
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
michich avatar 25.1.2007 08:02 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Proprietární moduly nebudeš do jádra zaváděti => ale budu, pod fuse klidně :)
FUSE do jádra nic nezavádí.
Max avatar 25.1.2007 21:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Vím, co dělá fuse a ty jen slovíčkaříš ;-) ...
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
25.1.2007 07:47 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden Linux bootovati budeš
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nepozadas distribuce kolegy sveho :-D

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.