Portál AbcLinuxu, 21. května 2025 13:44

 

7.7.2009 11:57 | nic | poslední úprava: 29.12.2018 22:09

Cupiditate sit voluptatibus architecto minus voluptatem quia et in. Facere repellendus natus ullam sunt eius non. Tempore inventore et nihil alias. Possimus sequi voluptates repellat odio quia suscipit dolores. Et nihil nihil dolore nemo harum qui quidem excepturi. Sit ut ipsa eum.

       

Hodnocení: 43 %

        špatnédobré        

Anketa

Co vy na to?
 (16 %)
 (74 %)
 (10 %)
Celkem 96 hlasů

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

7.7.2009 12:05 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslím, že si McNamara zasloužil lepší a rozsáhlejší zápisek než tenhle štěk a "anketu".
Fluttershy, yay! avatar 7.7.2009 12:08 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
To nechávám na zdejších expertech. Já se v tom hrabat nebudu (byl bych poněkud kritický, o mrtvých jen v dobrém ~_^).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
7.7.2009 12:11 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
A proč jsi tedy vůbec něco psal?

A jak jsi to myslel s tím, že bys byl kritický? Kolik toho o tom člověku víš?
Fluttershy, yay! avatar 7.7.2009 12:17 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
A proč jsi tedy vůbec něco psal?

Upozornění (když se nerozepsal David Ježek).

A jak jsi to myslel s tím, že bys byl kritický?

Válka ve Vietnamu, konkrétně politické chyby v ní --- tehdejší americké velení absolutně nepochopilo situaci v tom regionu.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
JiK avatar 7.7.2009 15:03 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Válka ve Vietnamu, konkrétně politické chyby v ní --- tehdejší americké velení absolutně nepochopilo situaci v tom regionu.
Myslis v regionu od Seattle do San Diega? Protoze nebyt zdivocelych levicaku doma, mohli amici komousum zlomit vaz o 30 let driv a Vietnam by dnes vypadal jak Japonsko ci Jizni Korea.
Cubic avatar 7.7.2009 15:22 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Lol, az mam pochynosti, ze jsi to ty. Tvuj smysl pro humor shledavam povetsinou velmi chabym, ale tohle je vyjimecna perla.
Dalibor Smolík avatar 7.7.2009 16:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

No je třeba si uvědomit tehdejší situaci. Po zuby ozbrojení Sověti a po zuby ozbrojení Američané. Svět byl rozdělen do dvou nesmiřitelných částí a vyloženě šlo o to, kdo s koho. Oslabení jedné strany by mohlo znamenat útok ze strany druhé. Vůbec není podstatný pohled z dnešního (trochu nostalgického) hlediska.  Za této situace se jedna ze zemí JV Asie rozhodla podpořit komunistický blok. Američané trochu zpanikařili - báli se rozšíření vlivu komunistů po celém regionu. To by mohlo mít dalekosáhlé následky.  A pustili se do války, kterou se nedalo vyhrát, ale ani prohrát. Opuštění Vietnamu bylo tak trochu "handlem" za uvolnění oblasti arabských zemí ze sféry Sovětského Svazu ..

Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
7.7.2009 17:39 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Myslíš zlomit vaz bombardováním civilního obyvatelstva Vietnamu napalmem ve stylu padni komu padni?
Quando omni flunkus moritati
7.7.2009 18:49 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Pokud by sis něco málo o Vietnamu přečetl, tak bys takový nesmysl nemohl vyslovit. Neříkám, že občas nebyli zasažení nevinní civilisté, ale to se stává. Bombardování Severního Vietnamu prováděli Američané velmi zdrženlivě a s velkými restrikcemi, čímž sami sebe odsoudili k neúspěchu. To platí především pro Johnsonův Rolling Thunder. Nixon byl podstatně ráznější a mnoho omezení odstranil. Operace jako Linebacker byly proto podstatně úspěšnější, ale stejně to nestačilo.
8.7.2009 00:11 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
ale to se stává
...
JiK avatar 8.7.2009 00:41 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
je to smula a tragedie. Jiste ne umysl, na civilisty by nikdo neplytval drahou munici.

Ovsem v realite zivota se casto voli mensi ze dvou zel, zvolis 300.000 mrtvych severovietnamskych civilistu (bolsevici pobili navic 1.7 milionu jihovietnamskych civilistu, je jejich krev na tvych ruku?) pri zadrzovani komunismu nebo pres deset milionu jako Mao v Cine ci Stalin v SSSR?
8.7.2009 10:46 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Ani jedno bych nepřešel slovy "to se stává", nebo "smůla", je to cynické. Rozhodně ne z pozice někoho, kdo žije pohodlně v míru a blahobytu a o těchto věcí mluví od monitoru počítače. Nehodlám se sice omlouvat (nebo se mrskat) za to, že žiji v relativně vyspělé zemi a v dostatku, či přebytku, ale přijde mi odporné a zbabělé říct cynicky "to se stává - smůla".

Máme tady plnou hubu keců boje za svobodu, demokracii, lepší zítřky a házíme tady čísly, střádajíc je na dvě hromádky - tito umřeli pro naši věc a tito umřeli za jejich věc. Tři sta tisíc, milión, sedm, deset, ... my obětujeme levé křídlo ... my obětujeme obě křídla. Jistě, oni umřeli, aby se zastavilo šíření komunismu, atomovou bombu svrhli, aby Američané nemuseli provést pozemní invazi, což zachránilo spoustu amerických vojáků. To jsou věci, které se ve válce (jakkoliv je nepochopitelná) dají pochopit. Pochopit se dá i to, že armáda bojuje za svou vlast a nasazení vojáci si zaslouží uznání. Co ale pochopit nedokážu je, jak může civilista, který nikdy neválčil, nezažil hrůzy zabíjení, nedostatku a strádání, říct - "to se stává". Naprosto bez mrknutí oka mluvit o desítkách, stovkách, tisících, ... milionech těl na hromadě.

Alespoň trochu pokory, projevit alespoň lítost, do prdele!
Fluttershy, yay! avatar 8.7.2009 11:02 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Ale vždyť se to ve válce stává! Emoce s tím nesouvisí.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
8.7.2009 11:46 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Nevinní lidé umírají každý den, i v míru. Při dopravních nehodách, úrazech, kvůli chybám doktorů atd. Za každým mrtvým ve statistice je nějaký osud, zdrcení pozůstalí atd. Je mi jich líto, ale tak to chodí a já s tím nemůžu nic dělat. Někteří lidé toto nechtějí chápat a mají pocit, že válčit se musí se 100% přesností a nesmí být zabit jediný nevinný civilista, jinak je válka nespravedlivá. Jen jsem konstatoval fakta, která si občas někdo neuvědomuje.

8.7.2009 13:31 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Někteří lidé toto nechtějí chápat a mají pocit, že válčit se musí se 100% přesností...
Já si myslím, že válčit by se vůbec nemuselo. A válka je nespravedlivá vždy.
8.7.2009 14:01 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Já si myslím, že válčit by se vůbec nemuselo. A válka je nespravedlivá vždy.

Kdyby byli všichni lidé na světě pacifisté, bylo by to skvělé. Jenže to se nikdy nestane, a proto někdy neexistuje jiné řešení. Například Adolf Hitler nemohl být zastaven jinak než válkou (od určité fáze). Představa, že někdo přijde za Hitlerem, promluví mu do duše a Adolf následně zruší Gestapo, koncentráky, stáhne vojáky a změní svastiku na smajlíka, je zcela nereálná.

8.7.2009 15:21 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
To je krásná představa, bohužel ale nereálná. Co by se asi stalo, kdyby se ve světě pacifistů a dětí květin objevil jeden dravý jedinec? Průser. Dokud svět nebude dokonalý, bude vždycky docházet ke konfliktům ať už v menším nebo větším měřítku. A on nebude dokonalý nikdy.
8.7.2009 16:40 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Nejsem pacifista, ale taky nechci válku. Takhle když vám bomba nevyvraždí rodinu, nebo kamarády, nebo přímo vás, tak se dobře počítají oběti a mluví se o válce. To je všechno o co mi jde. O tu nesnesitelnou lehkost, s jakou tu někteří mluví o obětech války.
8.7.2009 20:24 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Co by se asi stalo, kdyby se ve světě pacifistů a dětí květin objevil jeden dravý jedinec?

Tento problém byl nastíněn v Simpsonových v epizodě Treehouse of Horror II. Lízino přání na nastolení celosvětového míru se vymklo kontrole, když bezbranné lidstvo bylo ovládnuto Kangem a Kodosem. Naštěstí vše zachránil Vočko, vyzbrojený prknem s hřebíkem :-)

Dalibor Smolík avatar 8.7.2009 12:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Tohle je podobná problematika, jako svržení atomových pum na Hirošimu a Nagasaki. Určitě zločin na civilistech ..Ale z jiného úhlu pohledu to vypadá všechno zase jinak: Pokud by nebyly pumy svrženy, čekalo by zřejmě americkou armádu dobývání japonských ostrovů. Ostrov po ostrovu,  boj v každé ulici, v každém domě .. Kolik by bylo mrtvých a raněných - na obou stranách a jak dlouho by válka ještě trvala? Je cynické říci - civilní oběti, to se stává.  Ale  verbální pacifismus může být někdy jako  vylít s vaničkou i dítě ..

Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Fluttershy, yay! avatar 8.7.2009 12:24 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Na pevnině hlavně čekali Sověti a byli připraveni "osvobodit" Japonsko po zemi. Jenže jak by to tam dnes vypadalo, kdyby to osvobodili Sověti?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Dalibor Smolík avatar 8.7.2009 18:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Celkem jednoduše .. Japonci by poznali brigády socialistické práce, kádrováky, mnohahodinové fronty na džíny a banány  a výjezdní doložky. :-) Jako u nás.

Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Darth Phantom avatar 8.7.2009 19:29 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Coby... Jak řekl soudruh Smolík. Navíc by to neměli Japonci daleko do gulagu na Dálný východ a na Sachalin. Navíc by se nemuseli hádat s Rusama o Kurilské ostrovy, všechno by bylo CCCP :-D
Tahle patička nemá hlavu ani patu
8.7.2009 20:37 Mark
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Možno by si Japonci s Rusmi výborne rozumeli. Veď Japonci páchali počas druhej svetovej vojny oveľa horšie zverstvá než Američania.

Fluttershy, yay! avatar 8.7.2009 20:48 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Možno by si Japonci s Rusmi výborne rozumeli.

Pěkná blbost. Sice ruština, jakožto jazyk s častými otevřenými slabikami, by se Japoncům učila lépe než angličtina, ale to je fakt důvod... kultury jsou totiž naprosto odlišné.

Veď Japonci páchali počas druhej svetovej vojny oveľa horšie zverstvá než Američania.

To sice ano, ale to už holt mají ty východní národy v nátuře. ~_^

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
8.7.2009 21:43 Mark
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Nemyslel som jazykovo, ale že si mohli vymieňať skúsenosti, napr. z gulagov a japonských zajateckých táborov a vytvoriť niečo dokonalejšie.

Fluttershy, yay! avatar 9.7.2009 00:22 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Nějak by se domluvit museli.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
19.7.2009 19:33 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Řešíš kraviny. Domluvili by se Rusky. Jako všichni ostatní pod nadvládou SSSR
Quando omni flunkus moritati
Fluttershy, yay! avatar 19.7.2009 20:03 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Domluvili by se Rusky.

Já myslím, že Rusky by se domluvily.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
19.7.2009 22:56 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
OK

A nějaký argument k věci?
Quando omni flunkus moritati
Fluttershy, yay! avatar 19.7.2009 23:19 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
^___^

K věci? Ani ne, ruština není pro Japonce špatnou volbou, rozhodně by se jim to učilo lépe než angličtina. Nicméně oni jsou beztak na jazyky jelita (katastrofální školský systém).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Marek Bernát avatar 20.7.2009 01:38 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

V porovnaní napríklad s Českom, kde každý hovorí plynule a čisto aspoň desiatimi jazykmi? :-)

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 20.7.2009 01:46 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
To se absolutně nedá srovnávat. V ČR skoro každý umí docela dobře anglicky/německy/rusky a ještě jeden jazyk k tomu, zvláště v pohraničí. V Japonsku se vyučuje akorát angličtina a to ještě naprosto katastrofálním způsobem (skoro vůbec neprocvičují konverzaci, taky to podle toho vypadá).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Marek Bernát avatar 20.7.2009 19:52 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Hm, neviem kde žiješ, ale bežná realita v Česku a na Slovensku je úplne iná. Väčšina ľudí sa zúfalo nedohovorí. Mladí (<30) už mali angličtinu v škole, ale to neznamená, že ju ovládajú. Sám som chodil na osemročný gympel, kde sa vyučovali dva jazyky (alebo 3, ak rátaš latinu) a môžem úprimne povedať, že po tých ôsmich rokoch vedeli tie jazyky poriadne ľudia, ktorých by si zrátal na prstoch jednej ruky. A to sme boli ešte relatívne kvalitná škola, odkiaľ drvivá väčšina pokračovala v štúdiu na výške (aj keď je otázka, či to má v dnešej dobe ešte nejakú výpovednú hodnotu). Skrátka s jazykovou gramotnosťou je to tu zatiaľ veľmi biedne. Čo sa Japonska týka, tak tam predsa tiež majú povinnú angličtinu a konverzácia sa tam neprecvičuje rovnako ako tu (mizivé percento škôl v našich končinách má lektorov. Ten zbytok stále učia bývalé ruštinárky, ktoré určite všetkých naučia konverzovať BBC angličtinou, že ;-)).

Pripadá mi to, že si o Japoncoch (alebo dokonca Ázijcoch všeobecne) myslíš, že sú to mimozemšťania, ktoré nič nemajú spoločné so zvyškom sveta :-D

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 20.7.2009 20:47 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Hm, neviem kde žiješ, ale bežná realita v Česku a na Slovensku je úplne iná. Väčšina ľudí sa zúfalo nedohovorí. Mladí (<30) už mali angličtinu v škole, ale to neznamená, že ju ovládajú.

Budeš se divit, ale 90% lidí přes 35 let věku, které znám, hovoří více méně plynně rusky, často ještě obstojně anglicky nebo německy (francouzština se tu a tam vyskytne). Mladší bez té ruštiny. I ta největší mně známá jelita na jazyky se s cizincem vyučovanými jazyky rukama nohama domluví. Možná nebrousím mezi kopáče, pravda.

Sám som chodil na osemročný gympel, kde sa vyučovali dva jazyky (alebo 3, ak rátaš latinu) a môžem úprimne povedať, že po tých ôsmich rokoch vedeli tie jazyky poriadne ľudia, ktorých by si zrátal na prstoch jednej ruky. A to sme boli ešte relatívne kvalitná škola, odkiaľ drvivá väčšina pokračovala v štúdiu na výške (aj keď je otázka, či to má v dnešej dobe ešte nejakú výpovednú hodnotu). Skrátka s jazykovou gramotnosťou je to tu zatiaľ veľmi biedne.

Netvrdím, že je to zázrak, ale pochybuji, že bych měl tak obrovské štěstí na kantory. Navíc, když to porovnám s tím Japonskem...

Čo sa Japonska týka, tak tam predsa tiež majú povinnú angličtinu a konverzácia sa tam neprecvičuje rovnako ako tu (mizivé percento škôl v našich končinách má lektorov. Ten zbytok stále učia bývalé ruštinárky, ktoré určite všetkých naučia konverzovať BBC angličtinou, že ;-)).

Tak tady si dovolím hrubě nesouhlasit, jelikož jsem měl tu možnost hovořit na toto téma s lidmi, kteří mají s japonským vzdělávacím systémem celkem bohaté zkušenosti.

  • V ČR/SR se začíná s výukou cizího jazyka ve výrazně nižším věku než v Japonsku.
  • Japonští kantoři (angličtiny) mívají obvykle poměrně špatné znalosti (několik lekcí před třídou) a hlavně: Japonci se stydí. Navíc se probírá téměř výhradně gramatika, výklad probíhá (až na výjimečné ukázky) v japonštině, nikoliv v cizím jazyce.
  • V Japonsku probíhá výuka v celých třídách (40 lidí) u nás je to v nejhorším případě 20 až 30, obvykle kolem 15.
  • Japonština není podobná žádnému jinému jazyku a už vůbec ne angličtině.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Marek Bernát avatar 21.7.2009 23:32 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Nehovorím rukami nohami, to sa dohovorí každý blbec. Hovorím o ovládaní jazyka a na tú úroveň sa dostane mizivé percento, bez ohľadu na to, či je výuka povinná alebo nie. Rovnako ako nie každý (= takmer nikto) ovláda poriadne stredoškolskú matiku a fyziku a povinná je pre všetkých ;-)

_Mal_ si obrovské šťastie, ver mi. Zvlášť, keď chodíš na prestížne gymnázium :-)

S tým sa dá v podstate súhlasiť, ale nijako z toho neplynie, že sú na tom japonci s výukou kvalitatívne horšie. A aj keby áno, ako som povedal už v prvom odstavci, výuka nie je všetko, väčšina ľudí sa proste hovoriť poriadne nenaučí tak či tak (nemusí to byť na úrovni lingvistickej analýzy Shakespeara, ale skôr na tomto konci spektra než tvoje ruky--nohy :-) ).

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Marek Bernát avatar 9.7.2009 23:48 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

To sú zas kecy. Nemecko snáď nie je západný národ? Alebo sa na koncentráky zabudlo? Ázijci rozhodne nemajú patent na zverstvá, tie sú typické pre celú ľudskú rasu bez výnimky. Existuje nejaký národ, ktorý za celú históriu nebojoval, nezabíjal, atď?

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 10.7.2009 10:30 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Německo je národ jako (více méně) každý jiný evropský. Tedy krom jiného ctí zhruba stejné právo jako zbytek Evropy. Že se tam tu a tam objevil nějaký militantní magor a v důsledku se prováděly různé masakry, mučení a podobně, to se stává. Katolická církev, respektive inkvizice toho byla zářným příkladem.

Ale srovnej si to třeba s čínskými dějinami, s čínským právem, (jiho)východoasijskými totalitními režimy (především různé extrémní implementace komunismu) a jejich zvěrstvy. Nelze si nevšimnout rozdílu.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Marek Bernát avatar 14.7.2009 23:02 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Tak ako v Európe, tak aj v Azii existuje _pár_ magorov, ktorí nastoľujú diktatúry, vojny, atď. Chceš mi snáď tvrdiť, že priemerný ázijec má v krvi to, že sa môže stať ďalším Hitlerom? Podľa mňa je to všade rovnaké, bežní ľuďia chcú mať od všetkého pokoj a magori pri moci chcú naopak robiť problémy. Netuším, čo je to za rozdiel, ktorý som si nemohol nevšimnúť, ale stále ho nevidím ;-)

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 15.7.2009 01:35 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Bylo tam víc absolutistických (absolutističtějších) režimů, ale pravda, to může být tím, že je tam víc lidí. Jenže oni mají hlavní jinou náturu, jiný způsob myšlení, jinou kulturu. Těžko to popsat, leda na příkladech, ale je to tak.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
JiK avatar 15.7.2009 02:05 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
staci se podivat na cenu lidskeho zivota. V Evrope (krome narodnich a nadnarodnich socialistu) od stredoveku nikdy nikdo nezabijel lidi (ani nepratele) jen tak, pro nic. Aspon je zotrocil a vyuzil. Asi diky krestanstvi? V Asii je to zabijeni bezne, berou to jako normalni a jsou s tim srozumeni. Nikdo (krom Evropanu) se nad tim nepohorsuje a nekrouti ocima. Vsichni zucastneni to chapu a akceptuji. Podivejte se do nedavne historie Ciny, Laosu, Barmy, Japonska, Malaysie,...koneckoncu ona povestna asijska krutost i ke zviratum, o ktere mluvi i desitky let mrtvi, politickou korektnosti nezatizeni, autori jako Kipling, ma docela dosti realny zaklad.
=^..^= AmigaPower® avatar 15.7.2009 19:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
...to snad neni možný! Já plně souhlasim s Faunem! Musim se napít...
Marek Bernát avatar 16.7.2009 13:56 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Je to samozrejme úplne iná kultúra, s úplne inými hodnotami, ktorá môže našincovi pripadať miestami čudná, alebo dokonca krutá. Ale nesúhlasím s tým, že platí nejaká rovnosť medzi ázijec = primitívna krvilačná beštia (aspoň tak nejak som ja pochopil tvoje reči o zverstvách v Ázii), that's all :-)

 

physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 16.7.2009 14:08 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
...ázijec = primitívna krvilačná beštia...

^__^

Až takhle samozřejmě ne, ale zase tak daleko k tomu nemají (normálně ne, ale pokud se překročí jakási hranice v mysli, pak...).

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Dalibor Smolík avatar 8.7.2009 21:23 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
No, celkem to odpovídá, až na toho soudruha :-). Japonci by měli formální samostatnost, ale režim by byl podobný jako v Severní Koreji nebo tehdejším Severním Vietnamu ..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
8.7.2009 17:44 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Jasně, to se stává... cs.wikipedia.org/wiki/Masakr_v_My_Lai

Obzvlášť tohle musel být zuřivý vietkong: commons.wikimedia.org/wiki/File:My_Lai_massacre3.jpg

 

Ale to je vlastně normální, chceš přidat fotky rozstřílených dětí z Granady, Panamy, Srbska, Afghánistánu, Iráku nebo Gazy? Máš představu co udělá dávka z M-16 na pět metrů z pětileté holky?

Darth Phantom avatar 8.7.2009 18:02 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
To bude určitě nějaká fotomontáž. Na 500 dětí a žen v My Lai by přece nikdo zbytečně neplýtval drahou municí, jak řekl Faun.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
8.7.2009 18:54 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Masakr v My Lai se stal a byl to zločin. Lidé jako ty mají bohužel problém rozlišit mezi ojedinělým excesem frustrovaných vojáků a systematicky organizovaným násilím ze strany totalitních režimů.
8.7.2009 19:55 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Před časem se na Novinkách, v diskuzi u článku o ruském raketýrovi, který ve Vietnamu setřelil McCaina, objevila tahle skvělá hláška: 

Rusové pomáhali zabít 60.000 Američanů. Američani pomáhali zabít 2 miliony Vietnamců. Ti Rusové jsou ale nelidské bestie.

 Ano, byl to exces, bohužel nebyl zdaleka ojedinělý, i když zase nešlo úplně o denní praxi :-/

7.7.2009 17:47 Josif
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
7.7.2009 18:56 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Tvůj problém je, že nemáš znalosti, jen povrchní dojmy. Při tomto incidentu svrhnul jihovietnamský letoun napalm na jihovietnamskou vesnici obsazenou severovietnamskými vojáky. Pilot si spletl utíkající civilisty s nepřátelskými vojáky. Byl to tragický omyl, ale takové věci se bohužel stávají.
Darth Phantom avatar 7.7.2009 19:05 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Jojo, máš recht! Ten McNamara byl hodný bombardovací napalmový tatík a strejda, a všichni jsou volové, že to neví. Ještě přihoď nějaký referát o generálovi Westmorelandovi, aby to bylo úplné.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
pools avatar 7.7.2009 20:32 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Nikdy si neslyšel o humanitárním bombardování? ;-)

Vivre libre ou mourir!
7.7.2009 20:43 Snoop Doggy Dog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
pools avatar 7.7.2009 21:58 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

furt nejaky odkazy a vlastni nazor nikde ;-)

Vivre libre ou mourir!
7.7.2009 19:36 Josif
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

 

Tvůj problém je, že nemáš znalosti, jen povrchní dojmy. Při tomto incidentu svrhnul jihovietnamský letoun napalm na jihovietnamskou vesnici obsazenou severovietnamskými vojáky. Pilot si spletl utíkající civilisty s nepřátelskými vojáky. Byl to tragický omyl, ale takové věci se bohužel stávají.

Aj toto su Juzny Vietnamci na lietadlach? Este mi chces nahovorit ze Americania vobec neboli vo Vietname a NAPALM bomby spravili Juhovietnamci sami? A tu nezomierali na zemi deti a nevinny?

 

7.7.2009 19:50 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Aj toto su Juzny Vietnamci na lietadlach? Este mi chces nahovorit ze Americania vobec neboli vo Vietname a NAPALM bomby spravili Juhovietnamci sami? A tu nezomierali na zemi deti a nevinny?

Tvrdil jsem něco z toho, co tady píšeš?
Na tomto videu jsou zřejmě taktické údery proti VC nebo PAVN. Použití napalmu bylo v té době zcela legální a i nyní je legální za určitých podmínek.
Jinak gratuluji, že se ti podařilo najít odpovídající video. Na to musí mít člověk opravdu "talent", aby z té hromady videí na netu vybral to špatné. Připomínáš mi jednoho místního "experta", který ke svému článku o letadlech z WWII neomylně vybral obrázek se stíhačkou Hurricane, který ovšem vydával za Spitfire.

Darth Phantom avatar 7.7.2009 20:06 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Tohle jsem přesně věděl, že přispěcháš těmahle blafama :). Ještě bych k tvojemu referátu doplnil, že v případě Vietnamu šlo přece o boj proti komunismu (na to si zapomněl). Sice tam nikdo nic nevybojoval a bylo zbytečně zabito mnoho Vietnamců i amerických vojáků, což nakonec přiznal i ten tajtrdlík McNamara, že to byla hloupost a zbytečnost. A referát o Westmorelandovi pro nechápajíci a nezasvěcené je kde? :-)
Tahle patička nemá hlavu ani patu
7.7.2009 20:15 Duke of Westmoreland
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Ah, Westomoreland. Love that country.


Darth Phantom avatar 8.7.2009 16:00 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Tak povídání o Westmorelandovi nebude, to mě mrzí :-(. Taky aby ses neposral z toho obrázku letadla ty šašku :-).

Ale k tématu: Tenhle dědula byl sice poměrně známý zločinec, ale v porovnání s dosud žijícími zločinci Donaldem Rumsfeldem a Wesley Clarkem byl Namara zločinec poněkud menšího formátu. No a samozřejmě nelze opomenout největšího dosud žijícího zločince a teroristu přelomu tisíciletí a tohoto století Jirku z Křoví, řečeného Bush. Ten se vesele a beztrestně ožírá na ranči v Texasu.

Takže závěr zní: Jeden válečný zločinec umřel, ale mnoho dalších dosud žije :-)

Tahle patička nemá hlavu ani patu
belisarivs avatar 10.7.2009 16:12 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

On akorat trefne podotknul, ze tve znalosti historie maji pomerne zasadni trhliny.

Nesli ani tak o boj proti komunismu z principu. Slo spis o to, aby se nerozsirovala svera vlivu SSSR, protoze komunisticke zeme mu povetsinou delaly dojnou kravu.

Treba s Titem, ktery narozdil od nasich slabochu poslal Stalina ke vsem certum, kam patril, vychazeli celkem dobre.

Americany az tak nemusim, ale tva argumentace tu je zjevne hodne chaba a Randy_Sh evidentne nema problem si s ni poradit. Pro mne je jasnym vitezem vasich debat.

I fakt, ze se uchylujes k osobnim vypadum mluvi jasne ve tvuj neprospech protze odhalujes ze jsi v koncich.

Nic osobniho, ale myslim, ze bys mohl vzit na vedomi ze napadanim oponentu shazujes predevsim sam sebe.

IRC is just multiplayer notepad.
Darth Phantom avatar 10.7.2009 21:13 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Randy nebo jak si to říká je pošahanej píčus, stejně jako Faun nebo jak si dnes říká. Tvoje blafy jsou sice hezké, ale můžeš mi s nima vylízat prdel. Dobrou noc. :-O
Tahle patička nemá hlavu ani patu
11.7.2009 12:25 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Zkus se trochu odosobnit a podívat se na své a na jejich příspěvky s odstupem. Pokud jsi toho tedy schopen, fanatici tuhle vlastnost obvykle nemají. Možná dojdeš k závěru, že by ses mezi ty "pošahané píčusy", jak ty říkáš, mohl zařadit i sám.

Není pochyb, že prohlásíš, že jedním z nich jsem i já, i když jsem se do tohohle vlákna zapojil poprvé. Kromě toho jsem taky kokot, komsomolec, čůrák a tak podobně. Furt dokola, ani bych od tebe nečekal nějakou invenci, takže to můžeme rovnou přeskočit.

Rudý, modrý, Putinovec, Bushovec, je to jedno... Kdo nejde s námi, jde proti nám, viď? S lidmi, se kterými bys tak rád bojoval máš hodně společného, i když to zřejmě nevidíš.
Darth Phantom avatar 11.7.2009 21:51 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Možná dojdeš k závěru, že by ses mezi ty "pošahané píčusy", jak ty říkáš, mohl zařadit i sám.
Ale jo, já jsem k tomu závěru už došel. Někdy se opravdu za svoje nekulturní komentáře a za to, jaké jsem nekultivované hovado docela stydím :-). Ale když vidim Faunovo večerníčka a Randyho "kdyby si o tom něco věděl, tak to nemůžeš napsat" atd., tak mi holt rupne cévka v mozku no :). Takže jsem došel k závěru, že jsem se zkompromitoval už dost, a že už není co kompromitovat :-).
Kromě toho jsem taky kokot, komsomolec, čůrák
O kokotech jsme spolu myslím již vedli rozsáhlou diskuzi a jako první si označil za kokota ty mě. Já jsem ti doporučil knihu MUDr. X. Crementa Spiknutí kokotů. Jinak moje nabídka zaslání této knihy stále trvá (pokud si stále v tíživé sociální situaci a jestli si jí už neukradl v knihkupectví). Takže tady máš důkaz, že dokážu být také vstřícný a milý :-D. Jestli si čůrák to nevím, ale modrý komsomolec si určitě. Tož tak, synu :-O
Tahle patička nemá hlavu ani patu
11.7.2009 23:48 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
A všiml sis také, když už jsme u té sebereflexe, že podobně jako je JiK/Faun posedlý svými démony a nedá s nimi pokoj, tak i ty jsi posedlý JiKem? :-) Neodoláš příležitosti se o něm rozepsat. :-) Jak říkám, máte k sobě docela blízko.

Ano, na tu diskuzi si matně vzpomínám. Tuším, že jsem napsal, že se *chováš* jako kokot. :-) Ne, že jsi kokot. V tom je jemný rozdíl. :-) Kupodiv snad, pokud tě zrovna neposedne JiKův démon, dokonce působíš i vcelku normálně. Ale bohužel tady nejvíc mluvíš o svém oblíbenci Faunovi, jiné příspěvky bohužel nevidět. Trochu škoda.

Nabídku zaslání knihy musím znovu odmítnout. Jsem sice socka, ale zatím ještě hrdá socka. Takže se ještě pořád zdráhám žádat a brát od lidí peníze. Dokonce i na kariéru v odborech se teprve chystám. Možná tedy později.

Mimochodem, s tím komsomolcem jsem se už smířil (i když nevím, proč jsem komsomolec, neměl by ten titul být spíš bližší tobě? asi nejsem dostatečně inteligentní a nechápu to), ale proč jsem modrý?
=^..^= AmigaPower® avatar 11.7.2009 23:57 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Ale bohužel tady nejvíc mluvíš o svém oblíbenci Faunovi, jiné příspěvky bohužel nevidět. Trochu škoda.
Přesně tak, když si něco napsal, bylo to aspoň poučný a zároveň prdel, teď jsi se zaměřil jen na komentáře Fauna, který jsou sice trefný, ale než úsměvný je to spíš smutný, protože je to holt blbec (i když asi né inteligenčně, ale spíš lidsky, ale o to je to zas smutnější).
=^..^= AmigaPower® avatar 11.7.2009 18:59 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
...Randy_Sh evidentne nema problem si s ni poradit. Pro mne je jasnym vitezem vasich debat.
...je vidět, že jsi nečet celou diskusi, podívej se o pár postů níž na jejich roztržku "o Henrym", tam bych to hodnotil přesně obráceně.

Co se týče tzv. "osobních výpadů", tak k Phantomově "pojebanosti" tohle prostě patří, stejně tak jako k Randymu trička "Fanaticky miluju Ameriku" a "i když vim, že nemam pravdu, stejně se za svůj názor budu prát do krve".

Ad "letadlo": Tady nejde ani tak o trhliny ve znalosti historie, jako spíš o hrubou nedbalost. Pokud si googlneš obrázky "spitfire" a pak "Hurricane", sám uvidíš, prostě mu to na dotaz vyplivlo jiný letadlo... :-D
Darth Phantom avatar 11.7.2009 21:58 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
tak k Phantomově "pojebanosti" tohle prostě patří,

Jenom bych to trošku poopravil. Termín "pošahanost" se mi zdá vhodnější :-))))))))))

Ad "letadlo": Nedávno jsem byl v leteckém muzeu ve Kbelích a pozoroval jsem fuhrerské messerschmitty, Spitfiry, prkenné Lavočkiny a jiné, takže si bych si to už asi nespletl. Randy z toho ale má Vánoční svátky po půl roce :-D
Tahle patička nemá hlavu ani patu
=^..^= AmigaPower® avatar 11.7.2009 22:05 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
No vidíš! Tam jsem taky dlouho nebyl... Jinak, tady máme taky pěkný vojenský muzeum, jsou tu celkem zajímavý letadla co jsem ani netušil že existujou. Například něco co vypadá skoro přesně jak mig21, ale je to tak 2,5x větší, bohužel si nepamatuju označení.
Darth Phantom avatar 11.7.2009 22:11 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Jo, je to tam docela pěkný a je to i pro socky, protože je to zadarmo! :-D. Takže by tam mohl jít i Petr Martin, když je ta socka :-D .-O. A kdeže je to vojenský muzeum? Do Varšavy se mi nechce :)
Tahle patička nemá hlavu ani patu
=^..^= AmigaPower® avatar 11.7.2009 23:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
No, ve Varšavě :-D Ta technika je ale na okraji Varšavy samostatně, je tam spousta místa, takže mraky věcí na prohlížení (řezy tankem, možnost prohlídky vnitřku, muzeum Katyně atd.) ;-)
=^..^= AmigaPower® avatar 11.7.2009 23:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Tady a fakt je to bomba, zvlášť že je tam odbornej vojenskej personál se kterym se můžeš bavit o konkrétních věcech, ke kterým jinak nemáš šanci se dostat...
Fluttershy, yay! avatar 7.7.2009 20:41 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Na video jsem se nekoukal, nemám na to připojení. Jsi si ale jist, že to, co se dělo v té válce, bylo horší (chyby se samozřejmě staly, to nepopírám) než to, co se dělo (a místy stále děje) v dalších regionech (maovská Čína, polpotovská Kambodža, KLDR,...)?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Grunt avatar 8.7.2009 17:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Wow, to je teda sračka.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
7.7.2009 19:08 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Myslis v regionu od Seattle do San Diega? ...
Já vím že to tak nebylo míněno, ale: ANO, to je přesně udeřený hřebíček na hlavičku (tedy až na tu geografii, neměl by to místo Seattle být Boston?).

Podpora veřejnosti je stejně důležitá jako počet děl, to věděli válčící mocnosti již za té první světové. Nechat si ji rozleptat je prostě strategická chyba jako každá jiná.
Fluttershy, yay! avatar 7.7.2009 20:09 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Já vím že to tak nebylo míněno, ale: ANO, to je přesně udeřený hřebíček na hlavičku (tedy až na tu geografii, neměl by to místo Seattle být Boston?).

Nebylo to myšleno v severojižním směru s ohledem na to, že východ je tradičně konzervativnější? Jinak máš samozřejmě pravdu.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
7.7.2009 23:06 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
No, severovýchod konzervatismem zrovna neoplývá.
JiK avatar 8.7.2009 00:31 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
No nevim, myslim, kdybys meril, kde v te dobe bylo (a dodnes je) vic commies a lefties, zda v Berkeley v Kalifornii nebo treba v Richmondu, Baltimore nebo Pittsburghu, je myslim vse jasne.
8.7.2009 12:20 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Richmond je severovýchod?!?
=^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 15:34 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Fluttershy, yay! avatar 7.7.2009 20:12 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
To byla věc druhotná. Být to rychlá akce, nemuselo dojít k té vnitrostátní situaci.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Dent avatar 7.7.2009 12:06 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No myslel jsem, že o tom napíše místní znalec těchto osob, a ono stále nic :(
7.7.2009 12:08 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Taky jsem doufal, snad napíše.
Cubic avatar 7.7.2009 12:26 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
snad napise a nebude to zalozene na jednom filmu
David Ježek avatar 7.7.2009 15:35 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
/me se rozepíše, až bude mít čas. snad to bude tento týden.

jinak upřímně mě sere, jak všechna (mas)média spojují mcnamaru jen s vietnamem.
7.7.2009 22:12 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
A divis se? Co vis o dr. J. I. Guillotinovi? O Étiennu de Silhouette?
Fluttershy, yay! avatar 7.7.2009 23:25 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
jinak upřímně mě sere, jak všechna (mas)média spojují mcnamaru jen s vietnamem.

No a? Jo, dělal ve Světové bance a ve Fordu, zavedl spoustu šetřících opatření,... Na Vietnam jakožto jednu z největších (ne-li největší) vojenských akcí druhé poloviny 20. století to ale nemá.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
belisarivs avatar 7.7.2009 15:36 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Poradte mi koho mam jeste odprasknout aby se o tom rozepsal i David Jezek.

IRC is just multiplayer notepad.
Darth Phantom avatar 7.7.2009 16:22 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
No tak umřel no, taky už na to měl věk. Žádný válečný zločinec nemůže žít věčně.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
7.7.2009 23:10 cadic | blog: cadic
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

to je dobře, protože by sis ho pak nemoh honit v mauzoleu...

7.7.2009 17:13 Snoop Doggy Dog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Planoval zabijanie tisiciek nevinnych civilistov v Azii - nechyba a nebude chybat...

Fluttershy, yay! avatar 7.7.2009 20:15 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Ty jsi demagog... Máš vůbec potuchu o tom, co prováděl například polpotovský režim na civilním obyvatelstvu? Kdyby USA neudělaly ty chyby, které udělaly (včetně dočasné podpory Pol Pota), nemuselo tam dojít k ničemu takovému, mohla to být prosperující oblast jakou je Taiwan, Korejská republika nebo Japonsko.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
8.7.2009 17:57 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Kdyby USA nedělaly samé chyby :-D Podporovali Talibán, podporovali Saddáma, podporovali... Byl ve dvacátém století kromě Stalina vůbec nějaký masový vrah, kterého minimálně na počátku nepodporovali?

Fluttershy, yay! avatar 8.7.2009 18:55 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Podporovali menší zlo (třeba ten Saddám byl proti Chomejnímu relativně ještě beránek, ehm), to se jim ale na Dálném Východě nedařilo.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Darth Phantom avatar 8.7.2009 19:23 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Podporovali menší zlo
Pěkný kulový. Podporovali a podporují to, co se jim zrovna hodí. Saddam byl kdysi věrný přítel jůesej a raketky a zbraně se mu určitě líbily (a možná i chemické zbraně na Kurdy pocházely z jůesej). Stejně jako Usama se přátelil s rodinkou Bushů a tak by se dalo pokračovat. V současnosti se mírové úsilí USA soustředí na osvobozování zemí Středního východu od ropných produktů a nerostného bohatství.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Dalibor Smolík avatar 8.7.2009 19:35 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Usama se přátelil i s reprezentanty našeho  bývalého režimu. Znám člověka, který s ním osobně mluvil  - bylo to při stavbě nějakého mostu v  Libyi  v 80. letech.

Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Fluttershy, yay! avatar 8.7.2009 20:45 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Pěkný kulový.

Vždyť to sám potvrzuješ! Podporovali menší zlo pro sebe.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Darth Phantom avatar 8.7.2009 21:34 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Jo, pro sebe. Ale to neznamená, že "menší zlo" pro jůesej je i menší zlo pro ostatní. Třeba takový Irán. Za vlády šáha Páhlavího byl Irán byl Irán s USA vcelku zadobře. V podstatě to byl taky diktátor a tyran, ale byl zadobře s Američany a ropa z Iránu proudila, a tak bylo vše v pořádku. Pak tam proběhla nějaká islámská revoluce a k moci se dostal ajatolláh Chomejní. Jeho následovník Chameneí však na Američany a americké ropáky zvysoka sere, a proto je teď světový nepřítel č.1. V podstatě ale v Iránu asi jen chtějí vyvarovat situace jako je v Iráku, tj. aby se stal z Iránu ropný protektorát a sultanát USA.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
8.7.2009 21:54 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Viz Saúdská Arábie pár let zpátky a dnes, dost obdobná situace.

8.7.2009 19:33 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Saddám byl dobrý, když ho Reagan přes Rumsfelda vyzbrojil.

Saddám byl špatný, když s ním Bush senior válčil o Kuvajt.

Saddám byl dobrý, když s ním Cheyney kšeftoval.

Saddám byl špatný, když Bush junior potřeboval odvést pozornost od prohry v Afghánistánu...

 

Je to můj volný překlad z angličtiny, doufám že jsem si to pamatoval správně ;-)

8.7.2009 18:58 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Stalina samozřejmě podporovali také, během WWII. A to dost výrazně. V ideálním světě by člověk spolupracoval pouze s čestnými, chytrými, schopnými a vůbec celkově skvělými lidmi. V praxi člověk musí pracovat s tím, co je k dispozici. V některých zemích se čestní demokraté prostě nevyskytují.
Fluttershy, yay! avatar 8.7.2009 19:00 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Možná i vyskytují, ale někde to prostě není in, být čestným demokratem.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
8.7.2009 19:44 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

To je fakt, Stalina podporovali také, i když v té chvíli už neměli moc na vybranou, potřebovali pořádný kanonenfutter, na kterém Německo vykrvácí.

8.7.2009 20:09 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
USA podporovaly SSSR ještě před Pearl Harborem a především měly perfektně na vybranou. Stačí se podívat na mapu, aby si uvědomil, jaký nesmysl říkáš. Atlantik je největší protitankový příkop na světě a Hitler se nedokázal dostat ani z Calais do Doveru.
8.7.2009 20:29 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Churchill říkal o Hitlerovi, že je to jeho nejlepší generál, dobře věděl proč. Kdyby ten kopnul Goeringa do míst, na kterých nosíval padák a udělal tu invazi rovnou, tak by Anglie padla ještě rychleji než Francie, navrch s vydatnou podporou zevnitř, včetně některých členů vlády. Naštěstí nevěděl že je anglická armáda  v tu chvíli úplně na kolenou a díky Bitvě o Británii jí dal šanci vstát, a Churchillovi mezitím umožnil vyčistit si ten chlív ;-)

V USA nebyla situace o nic jiná, spíš naopak, díky velmi početné německé emigraci. To mi připomíná jistého významného "podnikatele", Josepha Kennedyho, který (kromě výborných styků s mafií) Hitlera velmi obdivoval a chystal se vbrzku kandidovat na prezidenta. Odhalení toho, co se v Německu dělo, mu tu šanci doživotně zmařilo, ale syna tam protlačit dovedl, s vydatnou pomocí svých starých kamarádů.

8.7.2009 20:37 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Britská armáda byla sice v létě 1940 na kolenou, ale letectvo a námořnictvo ani zdaleka. Kdyby se německá armáda dostala do Británie, tak by to vzalo rychlý konec, jenže překročit Kanál je podstatně těžší než přebrodit potok. Na to Němci neměli kapacity. O překročení Atlantiku nemohla být řeč už vůbec. Stačí porovnat sílu US Navy a Kriegsmarine během WWII.
8.7.2009 21:07 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

US Navy měla dost práce v Pacifiku, do Kanálu by se nehrnula, navíc v roce 1940 se do války nehrnula celá americká veřejnost. To že Roosevelt o chystaném útoku na Pearl Harbor věděl nemusí být jen konspirační teorie, to že tím Japonci rozzuří i zaryté odpůrce války se mu mohlo jedině hodit.

8.7.2009 21:34 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Kdyby Roosevelt nechtěl válčit s Německem, tak by neválčil ani s Japonskem. FDR dělal všechno, aby mu Německo vyhlásilo válku (Cash and carry, Panamerická bezponorková zóna, Torpédoborce za základny, Lend-Lease). Když to přesto nestačilo, doslova dotlačil Japonce k Pearl Harboru (sankce, zmražení japonských aktiv v US bankách). Američanům by stačilo jen sedět na zadku a vybudovat mocné ozbrojené síly k odstrašení nepřítele, nemuseli se nikam tlačit. Jejich produkce během WWII byla obrovská.
Darth Phantom avatar 9.7.2009 18:07 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
navrch s vydatnou podporou zevnitř, včetně některých členů vlády.
No ona i královna matka tleskala Chamberlainovi na nádvoří, když se vracel z podpisu Mnichovské dohody. A třeba takový Edward VIII. nakonec musel abdikovat i kvůli svým neskrývaným sympatiím k Hitlerovi a jeho počínání. Aspoń že ten Churchill měl rozum.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
9.7.2009 19:35 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Přečetl sis ten článek o Edwardovi? Asi ne, jinak bys věděl, že abdikoval kvůli Wallis Simpsonové. Ty si jen maluješ vzdušné zámky, aby sis potvrdil své vidění světa. Zřejmě se učíš od svých ruských soudruhů, kteří nedávno dospěli k závěru, že za WWII vlastně můžou Poláci.
Darth Phantom avatar 9.7.2009 20:01 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Ó pán je dokonce i vtipný a došlo už i na soudruhy. Nemusíš už to ale se svým chytračením až tak přehánět, šulínku. Ten článek jsem četl, ale četl jsem i jiné zdroje kde stálo, že to bylo spíše kvůli tomu, co jsem uvedl. Takže klídek, šuldo.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
8.7.2009 19:21 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Hitler, Mao, Hodža.
8.7.2009 19:29 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Hitler - chyba,

Mao - velká chyba,

Hodža - no, že by se něco nenašlo? Ale fakt je že to byl celkem amatér, tak jim za to třeba nestál.

8.7.2009 19:31 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
To jako že měli podporovat Hitlera? Originální názor...
Darth Phantom avatar 8.7.2009 19:50 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
To jako že měli podporovat Hitlera? Originální názor...
Na nějaké nejvyšší státní úrovni ne, ale před válkou a za války probíhal mezi Führerem a USA čilý obchodní ruch. Namátkou IG Farben, IBM a docela pašák byl i Henry Ford, který vesele pokračoval ve spolupráci téměř celou válku a taky za to dostal vyznamenání přímo od Vůdce, kluk jeden šikovná :)
Tahle patička nemá hlavu ani patu
8.7.2009 20:03 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Á, Henry Ford, to pyl felká pšítel :-D U vjezdu na zaměstnanecké parkoviště měl ceduli s textem "Židé jsou zhouba Ameriky, nakupuj u nežida!", a prohlásil "Nevím jestli jsou Protokoly pravdivé, ale věci se dějí tak, jak je v nich psáno."

Darth Phantom avatar 8.7.2009 21:01 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Jaja, Henry Ford byla velka přitel Třetí Říše. Jedna německá maršál řekla, že bez Henryho nákladní automobil by nebyla možná zahájit německá ofenzíva :-) (a ještě s nákl. automobily Opel, které se zase vyráběly ve spolupráci s General Motors). I krajané na Henryho docela mysleli, když unikly bombardovačce jeho závody v Německu. Letecká motor vyráběná ve spolupráci Třetí říše - USA být také významná podpora Fuhrerova iniciativa. Dalo by se ještě dlouho pokračovat. Jojo, hloupost a pošahanost se nedá porazit, ale bojovat se musí :-D ))))
Tahle patička nemá hlavu ani patu
8.7.2009 21:24 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Jaja, Henry Ford byla velka přitel Třetí Říše. Jedna německá maršál řekla, že bez Henryho nákladní automobil by nebyla možná zahájit německá ofenzíva :-) (a ještě s nákl. automobily Opel, které se zase vyráběly ve spolupráci s General Motors)

Samozřejmě jsi "zapomněl" uvést, že GM i Ford vstoupily na německý trh již ve 20. letech. Jejich přínos k vítězství Spojenců byl obrovský, prezident Roosevelt dokonce označil Detroit za Arzenál demokracie.

I krajané na Henryho docela mysleli, když unikly bombardovačce jeho závody v Německu.

Nevím, jestli to můžeš dokázat. I kdyby to byla pravda, je potřeba něco vědět o US strategickém bombardování. Američané soustředili své bombardovací kapacity na úzká hrdla německého hospodářství - rafinérie, nádraží, kuličková ložiska. Není třeba zničit továrny na tanky a letadla. Stačí zničit rafinérie a koleje. Tank stojící na dvoře továrny je zcela neškodný.

Letecká motor vyráběná ve spolupráci Třetí říše - USA být také významná podpora Fuhrerova iniciativa.

Který motor? Pokud narážíš na hvězdicové motory BMW, tak ty skutečně vycházejí z amerického Pratt & Whitney Hornet. Problém ovšem je, že licence byla zakoupena již koncem 20. let, takže tvá vize světa je opět narušena.

8.7.2009 20:14 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Hloupost se nedá porazit, ale bojovat se s ní musí. Od září 1939 se z USA do Německa nemohl dostat téměř žádný materiál a to díky zákonu Cash and carry. Zatímco ze SSSR se do Německa dostalo materiálu docela dost, nemluvě o společném rozdělení Evropy.
8.7.2009 20:18 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Takový Prescott Bush, bývalý pašerák kořalky, si s tímhle hravě poradil, zatrhli mu to až ve dvaačtyřicátém. A tu milionovou pokutu si později jeho potomci vynahradili na kšeftech s ropou ve společných podnicích s nějakými bin Ládiny, i na dva prezidentské posty jim to vyneslo ;-)

8.7.2009 20:32 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Pochybuji, že Bush posílal do Německa nějaký materiál. Prorazit britskou blokádu bylo téměř nemožné. Bush měl nějaké obchody s německými podniky, což bylo do prosince 1941 zcela legální. Navíc jeho německý protějšek Fritz Thyssen byl sice nacistický sympatizant, ale později byl nacisty uvězněn. Zajímavé je také toto prohlášení Anti-Defamation League. Proč by se Židé zastávali kšeftaře s nacisty?
8.7.2009 20:51 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Osobně spíš než ADL dávám přednost JDL, ale budiž, když to tvrdí... Pokutu dostal od amerických úřadů. Mám pocit že v roce 1942 byl spíš problém prorazit německou blokádu a dostat do Anglie potraviny, v té době ještě U-booty celkem solidně ovládaly Atlantik. Však Američané také přišli s výbornou konvojovou taktikou - stavět víc lodí, než jich Němci stačí potopit! A stavěl je Němec :-P

8.7.2009 21:04 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Mám pocit že v roce 1942 byl spíš problém prorazit německou blokádu a dostat do Anglie potraviny, v té době ještě U-booty celkem solidně ovládaly Atlantik. Však Američané také přišli s výbornou konvojovou taktikou - stavět víc lodí, než jich Němci stačí potopit! A stavěl je Němec :-P

Němci se snažili blokovat Atlantik ponorkami, Spojenci hladinovými plavidly. Německo sice teoreticky mohlo v USA nakupovat, ale už nemělo možnost zboží přepravit. V tom byla mazanost zákona "Cash and carry", kdy USA navenek zachovaly neutralitu a ve skutečnosti odřízly Německo.

8.7.2009 21:24 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Každý používal to co měl, Němci se s křižníky spíš schovávali než válčili, ale když už museli, tak to zase stálo za to. A sem tam se jim něco převézt povedlo, s menší pomocí přátel... On ani Goerig ten jed neměl schovaný u sebe, dostal ho od dozorce ;-)

Darth Phantom avatar 9.7.2009 17:48 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Jsem dojat! Tvoje úporná snaha ukazát strýčka Sama vždy v křišťálově čisté podobě je tak dojemná :-). Určitě by sis zasloužil nějaké to Purporové srdce, nebo alespoň nějaký odznáček, jaký nosil na saku veliký válečník z Texasu George Bush. A taky máš pravdu, že proti hlouposti se musí bojovat, ty náš malý skautíku :-)

Samozřejmě jsi "zapomněl" uvést, že GM i Ford vstoupily na německý trh již ve 20. letech.

To je sice pravda, nicméně to nic nemění na tom, že obchodní vedení General Motors je až do poloviny roku 1941 z USA a hezky prohlašuje, že se začíná ztotožňovat s osudem Německa. Co se týče Henryho, tak to byl kvalitní fašon, a jeho portrét visel v nejedné kanceláři NSDAP. Nakonec ten Velký kříž Řádu německé orlice od Fuhrera za rozvoj Třetí říše nedostal jen tak a určitě si jej zasloužil :). Henry byl určitě jedním z nejvýznamnějších průmyslníků v jůesej a jeho podpora Fuhrerovi určitě nebyla nezanedbatelná. Henry zakládal i lidové milice na obranu svých závodů, ale to je jen taková malá informace na závěr.

Nevím, jestli to můžeš dokázat. I kdyby to byla pravda, blablabla...
Je to prostě tak. Americkému bombardování neunikly civilisté v Drážďanech, zato mu však jako zázrakem unikly závody Henryho Forda v Kolíně. To je prostě konstatování. Navíc nevim proč tady meleš o tancích a letadlech, když Henry Fuhrer vyráběl auta pro německé ofenzivy.

Takže závěrem: Americké koncerny a průmyslníci přispěly velmi významným způsobem k nástupu Hitlera k moci a někteří jako Henry Ford v tom pokračovali i za války. Texaco, Standard Oil(zvláště zajímavý odstavec World War II. Dále General Motors (Opel Blitz pro německá ofenzíva a Opel vyrábí i letecké součástky), pobočka IBM ( děrné štítky pro evidenci Židů), IG Farben (plyn do pl. komor) atd. atd. Je toho dost a už si ani na všechno nevzpomenu. Pak nějací méně významní přicmrndávkové jako Prescott Bush a jiní Bushové. To je prostě fakt, a tato spolupráce a podpora probíhala ve většině případů až do kritického období války, tj. až do přelomu roku 1942. Na tom nic nezměníš, ani kdy ses pokakal. Ty si samej odkaz na anglickou wiki, kterou asi píšeš ve volném čase sám na politbyru :-). Taky si učinil politický závěr, tj. že Fuhrera vlastně nakonec vybavil a vyzbrojil SSSR. Hlavně myslet politicky, soudruzi! :-))).
Tahle patička nemá hlavu ani patu
9.7.2009 19:28 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Henry byl určitě jedním z nejvýznamnějších průmyslníků v jůesej a jeho podpora Fuhrerovi určitě nebyla nezanedbatelná

Jaká tedy byla ta "nezanedbatelná" podpora Forda Hitlerovi? Kolik náklaďáků poslal Ford z USA do Německa od září 1939? A jak je tam dostal? Odpověď je jasná - nic neposlal, i kdyby chtěl, protože nebylo možné dostat materiál přes Atlantik.

Americkému bombardování neunikly civilisté v Drážďanech, zato mu však jako zázrakem unikly závody Henryho Forda v Kolíně.

Drážďany byly zničeny především RAF, Američané přiletěli až druhý den a zase tolik pum nesvrhli. Jen jsem se ti snažil vysvětlit, jaké měli Američané priority při výběru cílů. Nemohli vybombardovat vše, tak se soustředili na úzká hrdla. Por náklaďáky platí to samé, co pro letadla a tanky. Proč ničit továrny na náklaďáky, když stačí zničit rafinérie. Myslel jsem, že ti to dojde, ale příště raději vysvětlím vše do detailu.

Darth Phantom avatar 9.7.2009 19:49 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Si roztomilý! :-). Já tě asi miluju :-O . Kolik poslal Henry náklaďáků po roce to nevím, ale ono úplně stačilo, kolik jich udělal před tímto datem no a Henryho závod samozřejmě v Kolíně fungoval dále. Tož tak. Rozepisovat se o tom, jak to bylo nemožné přes Atlantik nemusíš. I po tomto datu posílal GM tajné dodávky z Detroitu.
Jen jsem se ti snažil vysvětlit, jaké měli Američané priority při výběru cílů.
Jojo, děkuji :-). Já tomu rozumím, že nejde vybombardovat vše ale je nutno se zaměřit na úzká hrdla (tj. na srovnání Dráždan se zemí a bombardování Škodovky pár týdnů před koncem války) a vynechat při tom závod Henryho v Kolíně. Si roztomilý tajtrdlík a já tě žeru! :-)))))))
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Dalibor Smolík avatar 8.7.2009 19:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

Hodža rozhodně nebyl amatér :-) zažil jsem jej, mládí jsem prožil v Albánii ..

Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
8.7.2009 20:15 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara

No, proti jiným velikánům tohoto oboru... Ale bydlet bych tam teda nechtěl :-D

7.7.2009 18:20 maertien
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zemřel Robert McNamara
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Co take cekat v tomto veku :-(   Je mi to fuk.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.