Portál AbcLinuxu, 21. května 2025 13:41
No a co byste cekal ?
Semtam me taky oslovi nejaky dealer mobilniho operatora a tak mu povykladam jak jsou jejich sluzby drahe, ruzne z nepochopitelnych duvodu zpoplatnene, ze jejich pausal neni pausal ale pseudopausal tj predplacene levnejsi volani, internet pomaly - bez verejne IP, ruzne zohaveny, telefon ma maly displej a ja na nej blbe vidim nacez telefon vubec nevlastnim a mam pokoj. Tohle vsechno pouze v pripade ze mam cas a naladu se s dealerem vubec bavit. V opacnem pripade "dekuji .... nechci"
Nechapu jak nekdo uzavre smlouvu primo na ulici na zaklade kecu (slibu) nakyho uplne ciziho cloveka. Naprosta vetsina takovych lidi pak lituje a ti co nelituji tak akorat ze sebe nechtej delat blbce ze nalitli.
Kolegovi v praci jednou volal dealer a on s nim smlouvu uzavrel primo po telefonu !!!
Ani sem se mu neodvazoval rict jestli vubec vi s kym telefonoval. Takto muze zavolat kdejaky moula komukoliv a dostat z nej veskere osobni udaje. Lidi jsou proste nepoucitelni. Jak mladi tak stari. Lidi by se posrali kdyby jejich odhozeny listek z bankomatu nekdo pred nima zvedl a videl zustatek. Ale rict kravatakovi bydliste, RC a podobne udaje to neni problem.
No a co byste cekal ?
Férové jednání. Jsem naivní. Ale Oskar/Vodafone se chová celkem slušně, nepočítal jsem, že to bude až takové.
Nechapu jak nekdo uzavre smlouvu primo na ulici na zaklade kecu (slibu) nakyho uplne ciziho cloveka. Naprosta vetsina takovych lidi pak lituje a ti co nelituji tak akorat ze sebe nechtej delat blbce ze nalitli.
Třeba já už jsem to delší dobu zvažoval, tak jsem si říkal, že takhle bych to mohl mít i s nějakými výhodami... Nehledě k tomu, že třeba prarodiče mají pevnou linku plus přípojení k Internetu od "Kyslíku" a jsou spokojeni, takže jsem to (zase naivita) bral trošku jako precedens.
Kolegovi v praci jednou volal dealer a on s nim smlouvu uzavrel primo po telefonu !!!
No to je hovadina... Jde to vůbec bez podpisu?
>>>Jsem naivní.
Rekl bych ze ano.
>>>No to je hovadina... Jde to vůbec bez podpisu?
JJ smlouvu podepsal jakmile mu prepravce predaval SIM
Férové jednání. Jsem naivní.Od Kyslíků? To nejsi naivní, to jsi vůl.
To je teda sviňárna! Jakou fakturu?
Tvoje blbost. Na takový nabídky měls říct jenom "Jděte do prdele!"
Ale přece není smerodatne, co tvrdi telekomunista, ale co rika zakon!
Já mám Vodafone. Jsem spokojený. Mám internet s Vodafone skoro rok. Bydlím mimo Praha a jede přes EDGE ale sláva to není ale hlavně něco surfovat se dá. Kromě cenzurování se musím aktivovat ručně . Pokud neaktivuju a tak můžu klidně na porno čumět. Vodafone je snad jediny operator ktere nedelaji problem. Problem jsou neverim u Vodafonu tiskove zpravy krome 3G. Jinak jsem spokoený zákazínk než sračkO2.
@Jenda H. Aha, to jsem ještě nevěděl. Neznáš nějakou doménu která na Vodafone nejde připojit přes cenzuře? Zatím některé porna youporn, pornhub atd... Nadále je ok.
Zatím takového cenzuru u Vodafone jakoby nebyl. O2 to má docela horší než Vodafone. Vodafone zas snaží kvůli zákazníky aby byly jsme spokojení atd... Jde o to. Pokud lidem vadí tak zapne filtrační tak přísnější pro dětech.
Já tedy taky řeším problém, ale s T mobilem. Jako uživatel jsem v poho, nemám problém, účty platím. Ale vadilo mi, jak mne pořád někdo od T mobilu a jejich firem nahání po telefonu a chce mi vnucovat nějaké služby. Tak jsem si v profilu u operátora a na netu zadala že si nepřeji JAKOUKOLIV formu marketingu. Ani telefonní ani písemný, chci dostat jen účet a mít klid.
I po tomhle zápisu se mi už 2x stalo, že mne někdo od T mobilu otravoval. Tak jsem to nahlásila operátorovi s tím, že ještě jednou a ruším smlouvu a podám stížnost k ČTÚ případně na PČR za obtěžování. Asi 2x jsem toho chudáka operátora zjebala k smrti, protože tohle nesnáším. Něco máme ujednáno a oni to porušují. Podle čísla to je vždy společnost, která pracuje pro T mobile.
Nevím, jak se tohle dá řešit, mají to tam napsané a přesto mne někdo prudí. Mylíte, že by s tím něco ČTÚ zmohl?
Jinak nic nikomu na ulici ani přes telefon neslibuji, nepodepisuji. Kamarádka na to tvrdě doplatila. Nezavolala si ani jednou, SIMku jí ukradli a přesto musela zaplatit 13 000,- za odstoupení od smlouvy. Ve smlouvě měla jiné jméno a nebyla vyplněna částka měs. paušálu. Nedomluvila se s nimi ač měla snahu
Nevím, jak se tohle dá řešit, mají to tam napsané a přesto mne někdo prudí. Mylíte, že by s tím něco ČTÚ zmohl?Spíš ÚOOÚ. Protože podle § 11, odst. 1, písm. a) se dopouštějí správního deliktu, za který lze uložit pokutu až 10 mil. Kč. Dozorovým orgánem je právě ÚOOÚ. Je to stejné jako u normálního spamu.
Děkuju. Dnes jsem volala kámošce na ČTÚ a ti mi nepomohou. Prý mám max. podat to tr. oznámení. To to zkusím spíše přes ten ÚOOÚ, protože mě pruděj do běla.
Legrační je, jak mají na svém webu cosi o férových obchodech a jak ctí důvěrnost uživatelských dat
Moc děkuju, Luku, já to jdu zkusit.
Jakeho mate operatora? Do toho vam je prt.
Ja si ich v Ostrave vychutnávam podobne, ale na konci im poviem, že som Slovák a teda v ČR paušál mať nemôžem. Keď ich baví zabíjať čas, nech zabíjajú.
Keď nemám chuť, pošlem ich do pr.. (preč) hneď.
http://www.vodafone.cz/pdf/cenik.pdf
Strana 25, dole, ostatní operátori majú niečo podobné
No proste Telefonica. V zemi sveho puvodu ryzuji jeste vic. A nejen oni.
O kolik je vyhodnejsi T-Mobil nebo Vodafone? O minimum - kdyz uz. Tak proc jen jeden?
Sorry, me uz tohle fakt vytaci - vzdycky se nejde nejaka obet, ktera za vsechno muze, a na tu se hazi vsechno I veci. ve kterych je nevinne nebo ve kterych "jen" nezlepsila stav ...
Mě zase štvou lidi, kteří použijí slovo výhodnější, a nenapíšou co tím myslí. Význam slova výhodnější závisí na matematické funkci, kterou tu výhodnost posuzujete.
Pro mě je Vodafone o řád výhodnější, než O2, protože je jednak pro mě levnější, jednak dělá podrazy asi tak 10× méně, než O2 (nepíšu, že je nedělá). Podle mé matematické funkce, kterým si definuji výhodnost, je O2 výrazně nevýhodnější, a není to nevinný obětní beránek.
O2:"Ano pane, roaming opravdu máte objednaný. Pravděpodobně nastala chyba v našem systému. Dorazila vám aktivační SMS?" Já:"Ne nedorazila." O2:"No tak vidíte, tak je přeci jasné, že ta služba nemohla být aktivní." Já:"Váš prodejce mi aktivoval "roumink" na prodejně při sepisování smlouvy, mám k tomu doklad o zřízení této služby." O2:"Prodejce nemohl aktivovat roaming na prodejně ani vám o tom nemohl vystavit doklad, to není možné." Já:"A můžete mi tedy VY tu službu aktivovat?" O2:"Ano aktivuji vám ji teď hned, ale bude to trvat až 24 hodin než se záznam rozšíří ke všem operátorům." Já:"Vy si ze mě děláte srandu, jsem v zahraničí a potřebuji využívat služby, které jsem si u vás zaplatil!" O2:"Lituji, ale více toho pro vás v této záležitosti teď udělat nemohu. Máte ještě nějaké další přání?"Klasická situace, nikdo neví co dělá, nikdo neví proč to nefunguje, nikdo neví co s tím může udělat, zato všichni dobře vědí co ostatní dělat nemůžou a nesmí. Důvodů proč mě O2 sere je docela dost. Víc než kolik jsem tu napsal. Teď ještě k tomu ta slavná cenzura. Jsem debil, vzal jsem si smlouvu se závazkem na dva roky. Teď mě pravděpodobně nechají zaplatit paušály za zbylé měsíce služby, pokud budu chtít smlouvu rozvázat. Alespoň tak to v ní stojí. I přesto, že prodejce mi tvrdil, že se platí jen polovina za paušálu při předčasném ukončení smlouvy. No, uvidíme, každopádně mi držte palce ať nikoho v nulách nezabiju. Nemám k tomu daleko, když vidím ty arogantní ksichty prodejců na pobočkách.
A to je vse co pro vas mohu v tuto chvili udelat. Dal je to na vas chlapci.
A jeste: Mate nespravna data, takze vas nebudu vubec poslouchat ...Asi nechteli abych to mel levny. Nabizeli mi nakej vyhodnej neomezenej mobilni internet za ctyri kila mesicne. Nasrat, to radsi to GPRS za 30 haliru za kB, stejne muj mobil nic rychlejsiho neumi a na bombus, jimm a operu mini to staci.Pokud dobře počítám, tak po přenesení 1,3MB po tom GPRS ty 400 stejně zaplatíš. To přenášíš tak málo? Já tedy přes rok nic, ale o prázdniních si vždycky aktivuju tarif Twist Surf+ (39 týdně) a když to používám někde jako hlavní připojení (rozuměj ABC, root, lupa, plaintext maily, nic jiného po GPRS dělat nejde, SSH má třeba 10s lagy), tak za týden udělám přes 25MB.
No a pak pro jistotu (asi pred mesicem) zavedli naky novy pocitani, uplne uzasny, 20 korun za 10 minut na netu.Ano, to je debilní. Začal jsem z mobilu místo SMS posílat maily (Twist bez extra tarifu 7 halířů/kB) a tohle bych nevydržel. Mám předplacenou SIMku, takže ji můžu kdykoliv zahodit a koupit si novou, jenže se bojím, že nebude ke komu přejít
...jenže se bojím, že nebude ke komu přejít.
Zatím je Vodafone to nejlepší... Kyslíci blé. T-Mobile cenzuru slíbil, navíc blokuje porty. Vodafone sice cenzuruje, ale žádná smlouva, žádná omezení, jen ta blbá cenzura (pro případ nouze to stačí).
<rýp> Když spolu nemate žádnou smlouvu tak proč jim platíš? </rýp>
Jo, O2, to je lahůdka nejen v telefonech.
Na firmě máme od nich pevnou (ne ADSL, pevnou), která je zakončena JEJICH routerem a my máme sadu IP a.b.c.x až a.b.c.y. Jednou si začali lidi stěžovat, že od nás neodchází pošta, ale jenom někam. Tak jsem zjistil, že mailserver, který má veřejné DNS jméno mail.xxxx.cz na IP a.b.c.x je najednou v odchozím směru posazený na a.b.c.y a kdo měl u sebe u antispamu kontrolu DNS jména, tak naše maily prostě zahazoval. Po půl dni (ano skutečně půl dni) telefonování uznali, že se na ten router podívají. To po mě pořád chtěli nějaká ověření mého oprávnění a podobně, až je můj šéf (jednatel společnosti) zjebal, že na samovolnou změnu konfigurace routeru žádné ověření nepotřebovali, tak to opravili. A alespoň slůvko omluvy? Kdepak, jen suchý email "Závada byla odstraněna"!
Já jsem zrušil asi před rokem pevnou linku, stejně tak u babičky. Důvod nebyl jen finanční, ale také už jsem nechtěl být pořád ve střehu na zjišťování dalších a dalších fíglů od O2, které si vymyslí na další tahání peněz. Více, než finanční úspora to pro mě bylo zbavení se nepřítele, a klidnější život.
Cokoli od O2 striktně odmítám. I kdybych si jinde měl připlatit 30% ceny a u O2 to měli nejlevnější, udělám to.
Nemám nic proti O2, ale pokud se můžu zbavit někoho, kdo se mě snaží pořád podvést a lhát mi, a neustále využít cokoli, aby mě dostal, udělám to. Byl jsem mu důstojným protivníkem, ale klid má svou cenu.
Stejně tak jsem se zbavil před několika lety prostějovské (a vyškovské) firmy Infos (www.infos.cz), jedna z nejhorších firem, se kterými jsem měl kdy co do činění. Neustálé problémy, všichni zaměstnanci to měli na háku. Nikdo tam nic pořádně neumí. Nikdo k ničemu nemá pravomoce.
Ještě ale musím pro vyváženost dodat, že oni v Infosu to nemyslí zle, a nesnaží se Vás dostat. Prostě jsou jen opravdu hodně laxní.
Mohl bys ten Infos trochu rozvíst? Celkem by mě to zajímalo...
Infos je firma, která funguje na principu, že nikdo nic neumí a všechno si udělá zákazník.
1) Instalace: přišel brigádník, který nebyl schopen ani nakrimpovat kabel. Nevěděl, zda ho má překřížit, nebo ne. Koncovku kabelu udělal tak, že po nasunutí volně vypadávala ze síťové karty s tím, že je to dobrý. Moje rázné „není to dobrý“ následovalo. Nastavit počítač neuměl, i když to mi nevadilo, ale ani netušil, co mají za parametry.
2) Věčně jim síť nešla, ztrátovost paketů 90% a více byla ke konci celkem normální.
3) Všichni ve firmě se chovali k vám jako k hadru. Když jste se domluvil s kompetentním pracovníkem v Infosu na něčem, záhy jste zjistili, že dohoda neplatí, protože oni si ve firmě vzájemně nic neříkají a je na zákazníkovi, aby celou firmu seznámil jednu osobu po druhé s tím, co se dohodl. Všechno měli na háku, a zákazník je musel neustále uhánět, kdykoli bylo něco potřeba a jim to bylo naprosto jedno. Opravdu na všechno kašlali. Jen perlička: Když jsem u nich končil, tak jsem přišel na účtárnu k pokladně s tím, že zaplatím zbytek, co dlužím a nazdar. Účetní začala s tím, že si není jistá mým tarifem, a peníze ode mě nevzala. Prostě neznala situaci ve firmě a tak to odnesl zákazník. Následně mi přišla upomínka na dlužnou částku. Odpověď ode mě byla velmi šťavnatá.
4) Shodou okolností jsem byl nucen udržovat web jednomu klientovi, který ho měl hostovaný na Infosu. Web byl věčně crackován, měněn crackery a kradena cenná data z databáze. Jede jim to na Windows a neumějí zabezpečit ani to nejzákladnější, prostě tomu nerozumí. Trvalo půl roku, než jsem přesvědčil klienta, aby odešel jinam.
5) Klient si také poptával grafický návrh a chtěl Infos (taky naposled v životě, pak už Infos nechtěl). Grafik z Infosu to měl tak na háku, že pracoval jenom, když jsme nad ním stáli já a klient. Bez ohledu na to, že jsme ho platili. Ve skutečnosti to bylo neefektivní až hrůza, zaměstnali se tři lidi, aby jeden placený grafik v Infosu nám vykonal, co jsme si zaplatili.
6) Ohledně internetu umějí kulové. Naprosto kulové. Jejich znalosti jsou minimální. Síť jim často nešla. Všechno maji na háku a vy je musíte seřvat, a pak možná se něco bude dít, a možná taky ne. Infos nefunguje jako jedna firma, s kýmkoli (byť i kompetentním) se dohodnete, nefunguje to, pokud to externě nesdělíte všem osobám, které to mají v infosu zařídit. Neustále se staráte za Infos. Pokud se dohodnete s ředitelem, neplatí to, protože to musí osobně pak sdělit všem dalším lidem, kterých se to v Infosu týká a ještě je hodinu přesvědčovat o tom, že to je vůle ředitele. Pokud se dohodnete s technikem, neví o tom zbytek firmy. Pokud cokoli kterýkoli člověk z firmy udělá, zbytku firmy to zůstává utajeno a vůbec o tom neví.
7) Prostě vše, co by měla řešit firma budete řešit Vy.
K dobru je jim nutno přičíst, že jsem zadarmo dostal veřejnou IP. Ovšem za situace, kdy jsem často enbyl schopen přes jejich síť odeslat ani mail.
Infos je firma, která funguje na principu, že nikdo nic neumí a všechno si udělá zákazník.Tzv. "systém zedník Lorenc" (viz Na samotě u lesa)
Dík za informace
Přiznejme si, že velká část providerů se alespoň částečně podobně chová. Je to do jisté míry takový trend.
Přesouvání problémů na zákazníka je vůbec dlouhodobý trend ve většině firem. Viz třeba programátorské firmy za nic neručí, a svoje zisky si ochraňují ochranami v sadistickém režimu vyžadující užívání antidepresiv při používání legálně zakoupeného programu.
Nicméně Infos to opravdu přeháněl. Oni se nesnažili člověka podvést, nebo mu ublížit na rozdíl od třeba O2, oni jen nic nedělali.
Cokoli od O2 striktně odmítám. I kdybych si jinde měl připlatit 30% ceny a u O2 to měli nejlevnější, udělám to.
Nemám nic proti O2, ale pokud se můžu zbavit někoho, kdo se mě snaží pořád podvést a lhát mi, a neustále využít cokoli, aby mě dostal, udělám to. Byl jsem mu důstojným protivníkem, ale klid má svou cenu.
Popravdě řečeno jediná situace kdy se mě někdo snažil natáhnout nebyla v režii O2, ale nějakého jejich externího dealera -- jmeno mi bud nerekli nebo jsem ho zapomel (bohuzel). Tvrdil mi, že mi končí smlouva a že si okamžitě musim uzavřít novou -- přitom mam smlouvu na dobu neurčitou!
Jinak ja s nema mam v podstate dobre zkusenosti -- fakt je, že "vyhodne" cenove nabidky a spol. ani nectu... Take jsou pro me dulezitejsi jine veci nez MMS a 5 Kc uspory.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.