Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 18:57

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Luk avatar 19.10.2005 13:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Z hlediska trestního práva platí oznamovací povinnost jen u některých činů. Mezi ně patří např. vražda, uplácení, obecné ohrožení apod., ale porušování autorských práv mezi ně nepatří.

Druhá věc je povinnost morální - to ať si každý vyřeší sám. Podle mě je nesmysl bonzovat na někoho, kdo pro kamaráda zkopíroval pár CD, nebo nějaká CD nasdílel do sítě. Nic by to v globálu neřešilo. Ale když budu vědět, že někdo např. masově lidem pálí CD, a dokonce si za to nechává platit, bude na místě to ohlásit. Podobně jako třeba distribuce drog - kvůli pár jointům nikoho neprásknu (ani kvůli více, ale to je na jinou debatu), nebo když někdo někomu jednorázově prodá dávku extáze. Ale když bude někdo kšeftovat s drogami (zejména tvrdými) ve velkém, s ohlášením nebudu váhat.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
19.10.2005 13:32 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Musím s tebou souhlasit. Jen néchápu ty, kteří o sobě hlásají jak jsou čestní. Muziku a filmy jenom stahujou, to není trestné, takže je vše v pořádku. Keci.

Stahovat muziku, filmy a tvrdit o sobě že jsem se ničeho nedopustil je kravina. Ostatně většina p2p sítí sdílí i to co stahuje. Jde nastavit nesdílení stahovaných kravin, ale kdo to řeší. Možna se někdo najde.
LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
19.10.2005 13:44 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Možná bys to měl přestat řešit ty, protože omíláš stále to samé. O svém nesouhlasu se stahováním už jsi všechny přesvědčil, takže vykládat o spoluvině je spíš směšné, protože fakt je ten, že stahováním, kopírováním a podobnými věcmi se většinou lidi - podle našich zákonů - trestného činu nedopouštějí. Jak si to omlouvají u svého svědomí, to je věc jiná. Tobě nikdo neupírá možnost si myslet, že je to nemorální.
19.10.2005 14:09 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Ty jsi ale šikovný Robertek, jen sis nevšiml toho, že ně nevadí stahování filmů, muziky, knížek, programů a třeba všeho pro vlastní potřebu. Já nechápu lidi, kteří o obě tvrdí jak jsou spravedlivý, open, free, nekradou a přitom stahujou.

Na Linuksu jsem hrál Quake 1,teneebrae,2,3, Doom 1,2,3, Unreal 1,Napali,Tournament, SeriouSam fe,se, ... a nic jsem si z toho nekoupil a vůbec mi to nevadí. To že onen Linuks mám zadarmo a legálně neznamená že vše co dělám pod tímto systémem je legální. Klidně si všichni stahujte, mě je to jedno.

PS. Jen jednou jsem viděl originál Quake3.
LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
19.10.2005 14:15 PatMatt
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
A ktere lidi myslis ? Vole...
19.10.2005 14:22 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Toho neznáš. To je jeden úplně magzimální Linukgszákg.
LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
19.10.2005 14:36 PatMatt2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Tak kdyz neni znamy, co s nim tady otravujes ??? Nemas co na praci ?
19.10.2005 14:41 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Mohl by jste PROSÍM psát čitelně? Tohle se už opravdu čte špatně.
19.10.2005 14:43 PatMatt
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
To po nem chces moc.... uber trochu. Uvedom si, ze mu tim seberes veskerou jeho radost, kterou ma, kdyz popoichuje ostatni kolem...
19.10.2005 15:44 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Ty jsi ale šikovný Robertek
Co jiného od tebe čekat...
nevadí stahování filmů, muziky, knížek, programů a třeba všeho pro vlastní potřebu. Já nechápu lidi, kteří o obě tvrdí jak jsou spravedlivý, open, free, nekradou a přitom stahujou.
Co to meleš? Proč tedy zjišťuješ, jestli jsi spoluviníkem, když to nenahlásíš? Tvoje výplody nejsou zrovna konzistentní.
19.10.2005 17:02 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
On je celý nějaký nekonzistentní :-)
19.10.2005 13:49 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Jde nastavit nesdílení stahovaných kravin, ale kdo to řeší. Možna se někdo najde.
To jo, mě to takhle u bt nastaví NAT :-). Což má jediný efekt, že místo stahování přes bt tahám všechno z ftp, protože když se ke mě nikdo nemůže připojit, stojí ta rychlost za houby. Jenže co jiného se dá dělat, když pro providera znamená bittorent == warez.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
19.10.2005 13:53 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Změnit providera.
LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
20.10.2005 16:27 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Změnit providera.
"Dobrá rada nad zlato."

(já vím, už se opakuji ... nicméně, jak se bránit, jestliže všichni dostupní provideři jsou přesvědčeni, že zákazníkovi stačí HTTP a email, a cokoliv jiného může být takzvaným FUPem omezeno nebo rovnou zaříznuto? jakého providera vybrat, když jiný - s jinými podmínkami - po ruce není?)
Luk avatar 20.10.2005 17:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Taková situace už je naštěstí málokde. Skoro vždycky je ADSL, skoro vždycky je CDMA (i když to je zrovna špatná volba), skoro vždycky už je nějaký bezdrát (často i více). Snad jen v některých odlehlejších vesnicích je to špatné.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
19.10.2005 14:39 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
bittorent == warez
A není snad? :-) I když jsem tak jednou stahoval Knoppix na DVD, protože to jinak nešlo...
21.10.2005 01:20 llook | skóre: 8 | blog: l'blog | Prágl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Ne, není! Bittorent je především technologie. Právě díky podobným názorům dnes při xeroxování nebo nákupu prázdných CD platíme autorským svazům, protože někdo vymyslel, že kopírování == neoprávněné kopírování autorského díla.
10 REM Dej si pauzu... 20 FOR DELAY=1 TO 5000 : NEXT DELAY
21.10.2005 09:51 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Nevěřím tomu, že většinu dat přenášených přes BitTorrent, DirectConnect atd. netvoří warez.
Luk avatar 19.10.2005 15:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
S Bittorentem jsem skoncoval rychleji, než začal. S asymetrickým připojením (což ADSL je) je to k ničemu. Začal jsem stahovat soubor, sotva jsem měl první kousek, už najely uploady a zcela vyčerpávaly přenosové pásmo směrem ven, takže se pořádně nedostávalo ani na potvrzovací pakety downloadu - dovnitř to v tu chvíli běželo na nějakých 5-7 KB/s, což je na úrovni modemu. Takže Bittorent nee...
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
19.10.2005 16:13 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Já s ním mám velmi dobré zkušenosti na ADSL. Asymetričnost samozřejmě hodně zamrzí, ale co jsem potřeboval, to jsem stáhnul většinou dost rychle.
Luk avatar 19.10.2005 18:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Jenže to, co potřebuji, obvykle stáhnu mnohem dříve jinými cestami, např. přes FTP. Jediný případ, kdy se může BT hodit, je "nutnost" mít čerstvou verzi nějaké distribuce. Prvních pár dní jsou všechny mirrory beznadějně přetížené, takže BT může být velice užitečný.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
19.10.2005 16:39 WerK | skóre: 19 | blog: desktop
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
U drtive vetsiny se da nastavit posilaci limit. Treba u Azurea to vyslovene doporucuji prave kvuli zahlcovani pasma ... ideal by melo byt 75% maximalni rychlosti
19.10.2005 20:17 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Tak jest, limit odesílání je opravdu třeba nastavit. Pak už to ovšem funguje dobře.
Copak toho není dost?
19.10.2005 14:32 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ano, i já stahuji :-) (kdo by to byl řekl do mě, kdo mě zná :-)), ale ze svých ne tak hudebně fanatických známých (tak normálně) mám nejvíc originálů ze všech, dokonce je pár kapel od kterých bych nic nestáhl, ale vždy si koupím originál (CoF, ...). Stahuje snad každý a kdo tvrdí že ne, tak to dělá dodnes :-). Já to sice také dělám dodnes. Rozdíl je v tom, že to nešířím dál za prachy a nevypaluju, vím, torrent to sune dál po síti, dobře. Také se nehájím tím, že je to naprosto morální atd. Ale upřímně, se svou kapelou jsme měli radost, když si lidi naše alba (dvě:) stahovali :-)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.