Portál AbcLinuxu, 23. května 2024 11:00


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
23.6.2006 00:18 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to mediální mrd... :-)))
23.6.2006 00:21 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Nechápu co tím myslíte:-/ Myslíte, že bych se o to měl postarat sám?
23.6.2006 00:28 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Já nevim já ty balíčka nějak nemusím... Ono je to tak přehledný až to normálnmí lidi nechápou... Uživatel by měl mít právo akorát si nainstalovat prográmek jedním kliknutím a neřešit tyhle hovadiny...
Mikos avatar 23.6.2006 00:32 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Fuj, s těmahle názorama sem tě už jednou poslal někam pod tvým blogem, mam to tady udělat znovu? :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
23.6.2006 00:33 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
JO. :-)
23.6.2006 10:46 Quactuda | blog: Muj_mily_denicku | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
To v Ubuntu lze.
Mikos avatar 23.6.2006 00:23 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bod 1 by možná šel realizovat pomocí Pythonu ve spojení Dpkg+APT
V Pythonu by to dozajista šlo napsat a dokonce bys nemusel znovuvynalézat kolo, protože je tu balíčkovací manager Smart, který je napsán právě v Pythonu a funguje jako náhrada apt-getu (_lepší_ náhrada). V další verzi Ubuntu dokonce Smart bude jako výchozí balíčkovací manager.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
23.6.2006 00:30 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
balíčkovací manager Smart, který je napsán právě v Pythonu a funguje jako náhrada apt-getu
Chápu. Ale mě nejde o nadstavbu pro apt-get, ale instalátor debianních balíčků který by závislosti sosnul z repozitáře. Například bych si na disk stáhnul blabla.deb a chtěl by knihovny, tak bych ho spustil přes ten instalátor a on by natahal i závislosti co ten balík vyžaduje. Doufám že tohle bude i ve Smartu (ps:anglicky čtu špatně).
Mikos avatar 23.6.2006 00:35 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Smart není nadstavba nad apt-get, Smart je _náhrada_ za apt-get. A netuším zda to co chceš umí, doporučil sem ti ho pro to, že je napsán v Pythonu a je vysoce modulární, takže bys na napsání programu který by dělal co chceš mohl použít pythoní moduly ze Smartu a měl bys půl práce (možná i víc ;-)) hotovo.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Mikos avatar 23.6.2006 00:39 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Ještě k tomu Smartu: není to náhrada jen za apt-get, ale i za yum (ve Fedoře), urpmi (v Mandrivě), installpkg (v Slacwaru), atd. V tom je jeho krása, že de facto (na vyšší úrovni) sjednocuje veškeré balíčkovací managery. Takže pak by v různých distribucích všichni používali jednotné příkazy na instalaci, upgrade, atd. ať by to byla distribuce založená na rpm, dpkg, či jiném balíčkovacím systemu.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
23.6.2006 00:41 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
No to by bylo jedině dobře... :-))
23.6.2006 00:43 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Musim souhlasit:-))
23.6.2006 00:49 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
2. Přihlašovací obrazovka s ikonkama, stačí kliknout na ikonu uživatele, napsat heslo a jste přihlášen, jako ve Windows XP.

Teda teď nevim jestli tohle umí KDM nebo GDM, ale mám za to, že když se to nastaví, tak je vidět výběr ikonek uživatelů a po kliknutí se automaticky vyplní username, pak už stačí zadat jenom heslo a je hotovo.

Každopádně si myslím, že je to pěkná ptákovina. Ve Win se přihlašuji do domény klasickym zadánim uživatele a hesla, protože to jináč nejde a taky mně to netrápí. Už vidim, jak si v seznamu obrázků 100 uživatelů hledám sebe.
Your distro, your rules!
Mikos avatar 23.6.2006 00:57 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Nevím jak v GDM, ale v KDM to jde. Je to dokonce výchozí nastavení. Problém je ovšem v tom, že distribuce jako Kubuntu a spol. zapínají KDM grafická thémátka (místo klasického dialogového okna) a v nich to bohužel nejde.

Je to škoda, protože takové theme vypadá rozhodně lépe než klasické dialogové okno, jenže ono klikání na výběr uživatele je pro běžnou domácnost velmi praktická věc (samozřejmě to není vhodné pro nějaký masivní multi-user enviroment se stovkami uživatelů, to je myslím zcela jasné ;-)).
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
23.6.2006 01:27 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Docela je škoda že to různé distribuce paskvilí dle svého... Kdyby nechali čisté KDE, třebas, a nechali už na užovateli at si to nastaví tak je to daleko přínosnější for fucking users než je to tedka... :-(
Mikos avatar 23.6.2006 01:32 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Oni si to nepaskvilí nějakým vlastním řešením, ta podpora themes je (myslím že od verze KDE 3.4) přímo zabudována v KDM (jen pro ní není volba v grafickém klikátku, cesta k tomu theme se musí nastavit ručně v /opt/kde/share/config/kdm/kdmrc). Jen je prostě smůla, že ty KDM themes nepodporují klikací výběr uživatelů. Snad ale i toto v KDE 4 už bude vyřešeno lépe ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
23.6.2006 01:36 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
http://www.kde-apps.org/content/show.php?content=34690 :-)
Mikos avatar 23.6.2006 01:40 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
O tom vím, ale tady byla řeč o klikátku které je defaultní součástí KDE (myslím to nastavovátko KDM, je k němu přístup z Control Centra).
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
23.6.2006 01:48 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
jop tak to jsme mluvili každej o něčem jiném... Už bych měl asi jít spát... :-)
23.6.2006 12:19 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Klikátko je - kdmtheme (nebo tak), ale musí se doinstaloval. Největší průser je právě s userlisty, které se dnes musí dopsat do xml souboru s tématem ručně, což je opruz největší :-(
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
Mikos avatar 23.6.2006 13:39 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
To vím, nicméně koukni se na ten odkaz co sem dával Usama ;-) Řeč nebyla o nějakém externím programu, ale o defaultnim nastavovacim klikátku KDM (to co je v KDE Control Center).

Nicméně ty KDM theme jsou řešeny prostě opravdu špatně. Nechápu proč tam tu možnost automatických klikacích userlistů nepřidaj...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
23.6.2006 01:37 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
To je právě problém. Distributor si vytvoří pěkný design a pak už zapomíná na "to uvnitř" a dál si jen upravuje grafické prostředí. Je pravda že pro zkušenější a pečlivější lidi je lepší "čistý" systém bez grafických klikátek a hlavně přizpůobivý OS.
Linux for Human - Ubuntu pro začátečníky nebo Slackwarí konfiguráky pro pokročilé:-))
23.6.2006 01:53 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
To já jsem zase pro grafické klikátka... Ale jako součástí KDE, či GNOME... :-) A né jako to dělá třebas SUSE nebo Mandriva. To je naprostej humus když si chci v KDE nastavit hodiny a jsem zvyklej na klasický KDE a ono na mě vybafne nějaká sprominutím okýnková sračka od SUSE. To bych zabíjel. To samé platí o nastavování třebas Tiskárny, dělení disků, připojení Foťáků, nastavení samby, atd. Fakt Kontrol center je v KDE už na hoodně dobrý úrovni na to aby výrobci distribucí typu SUSE atd tam nesrali svoje zbytečný imbecilní věci. Být managerem SUSE tak vykopu polovinu lidí protože se zabejvaj hovadinama a né uděláním pořádnýho distra. :-)
23.6.2006 02:02 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
sorry. tedka jsem se nad tím zamyslel a v prvé řadě bych vyhodil toho managera za to že nutí lidi dělat hovadiny... :-)))
Daniel Kvasnička ml. avatar 23.6.2006 10:37 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Kontrol center je v KDE už na hoodně dobrý úrovni
Tvurci Kubuntu a dalsich distribuci prave prohledli a pochopili, ze Control center je totalni shit - ne schopnostmi, ale koncepci. Je to preplacany, je tam milion veci a kdyz se chce clovek dostat k uplne zakladnim vecem, musi projit pulku lesa. V Kubuntu to udelali dobre. Defaultni je jejich panel podobny OS X (ktery umi svizne a prehledne zakladni veci) a kdo chce vic, pusti si ten Control center. .
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
Mikos avatar 23.6.2006 13:35 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Budeš se možná divit, ale např. mně Control Center maximálně vyhovuje. A to UI nad Control Center co přidali do Kubuntu mi naopak nesedí.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
23.6.2006 14:24 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
přesně tak. :-)
bazil avatar 23.6.2006 02:11 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
jeee a my to zrovna tak klikací máme ve škole ... mno a že nás je tam pěkná kupa, profily se načtaj ze serveru, takže na každým kompu je vidět v jednu chvíli přihlašováni všech, ještě že po tom, co napíšeš dost písmen, aby poznal tvoje jméno, ho předvyplní, hledat ho v tom pomocí posouvátka by bylo peklo ;-)
23.6.2006 08:53 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
GDM motivů se seznamem uživatelů je celá řada (http://www.gnome-look.org/content/show.php?content=24719).
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
23.6.2006 10:16 Quactuda | blog: Muj_mily_denicku | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
1. Instalátor pro balíčky .DEB který by se automaticky snažil z repozitářů stáhnout požadované závislosti.

Bod 1 by možná šel realizovat pomocí Pythonu ve spojení Dpkg+APT, ale ten apt-get nějak nechce stahovat samotné závislosti (moje zkušenost).
Ja nevim, mne apt-get i Synaptic funguje skvele. Myslim, ze tvuj problem bude nekde jinde. Jak casto mixujes balicky z Ubuntu a Debianu? Teoreticky by to melo byt jedno, prakticky uz to platit nemusi, protoze ne vzdy sedi ocislovani verzi jednotlivych balicku mezi Ubuntu a Debianem. To plati pro knihovny.
2. Přihlašovací obrazovka s ikonkama, stačí kliknout na ikonu uživatele, napsat heslo a jste přihlášen, jako ve Windows XP.
To mi zas tolik nechybi. Jeste mi rekni, ze ti chybi stejne jako ve Win XP prihlasovani bez hesla...
3. Po základní instalaci v systému chybí GCC, nutno instalovat z internetu.
Nechce se mi verit, ze by na instalacnim CD chybel GCC. A to, ze neni pri instalaci implicitne instalovan, neberu jako zavadu.
4. V Synapticu by mohl být extra seznam neoficiálních ale kvalitních repozitářů, například z Debianu... (je to blbost, nekamenujte mě)
Jak jsem rekl vyse, neni to uplne ciste reseni. Lepsi je mit ciste Ubuntu repozitare.Nicmene musim rici, ze na tom Ubuntu neni zas tak spatne, co se non-free tyce. A casem bude jeste lepe.
23.6.2006 10:27 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Co je špatného na lokálním přihlašování bez hesla v prostředí, kde lidé respektují soukromí druhého?

Ty si doma zamykáš zásuvky pracovního stolu?
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
23.6.2006 10:53 Quactuda | blog: Muj_mily_denicku | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Asi mas pravdu. Osobne ale stejne preferuju heslo;-)
23.6.2006 12:57 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Takové prostředí se mi moc nezdá. V zásuvkách nic podstatného nemám (nic co by si nemohl každý klidně přečíst) o počítači bych to neřekl ani zdaleka. Krom toho, jak se ošetří přihlášení po síti? Taky bez hesla? Nic moc :-)
Copak toho není dost?
23.6.2006 14:14 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Tak já mám v počítači věci, o kterých taky nemusí nikdo vědět, ty mám ale na šifrovaném filesystému. Ovšem ne proto že bych se bál, že by mi do počítače mohl lézt někdo, kdo má lokální přístup (a to ani na koleji), ale spíš kvůli nějakému vnějšímu útočníkovi nebo kvůli zcizení/ztrátě notebooku.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
23.6.2006 12:02 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Ja nevim, mne apt-get i Synaptic funguje skvele. Myslim, ze tvuj problem bude nekde jinde. Jak casto mixujes balicky z Ubuntu a Debianu? Teoreticky by to melo byt jedno, prakticky uz to platit nemusi, protoze ne vzdy sedi ocislovani verzi jednotlivych balicku mezi Ubuntu a Debianem. To plati pro knihovny.
Našel jsem aplikace které jsou zabaleny v .DEB a nejsou v žádném repozitáři Ubuntu...
21.12.2006 20:54 nightentity | skóre: 5 | dobruška
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
1. On to umi i apt-get? Ja myslel, ze myslel kdyz si soubor .deb stahne z netu na disk a pak ho zkusi instalit(ja to vzdy delam dpkg -i soubor.deb). Jestli to jde pres apt-get, je to super...reknete mi jak:)

2.no me nechybi, ja mam jen jednoho usera a to sebe a mam povoleno aby se prihlasil automaticky. Nejak nepredpokladam ze nekdo bude mit zajem se ke me domu vloupat a poleze mi do pc. A kdyby fest chtel, heslo mi nepomuze (proste nastartuje z livecd..). Ale chapu ze na rodinem pc je to vec dobra. Jak jiz nekdo zminil odkaz, takova temata ale existuji....

3.souhlas, to neni zadna zavada....

4. no me se v tomhle smeru styska po emerge, kdyz sem mival jeste tu trpelivost vsechno kompilovat:)
Lama nekouše, jen prská....Hep číííííík
Daniel Kvasnička ml. avatar 23.6.2006 10:29 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ad 2) Pouzivam tento a jsem spokojen :-)
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
brk avatar 23.6.2006 13:33 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nedávno jsem si dal na notebook Ubuntu místo Gentoo a jsem celkem spokojen. Jediné, co mi na Ubuntu „chybí“ je Portage. Trošku paradox, protože už mne to kompilování na notebooku nebavilo a proto šlo Gentoo pryč, ale zas mi to dávalo velkou kontrolu nad tím, co tam mám.

Onehdá jsem si chtěl nainstalovat svůj oblíbený Kazehakase a Ubuntu na mne vybaflo, ze se bude instalovat i Mozilla. V Gentoo si to přeložím proti Firefoxu a pohoda. V Ubuntu asi smůla, pokud neprohrábnu nějaké neoficiální zdroje nebo si ten balíček neuplácám sám.
USE="-qt -kde"
23.6.2006 16:45 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Onehdá jsem si chtěl nainstalovat svůj oblíbený Kazehakase a Ubuntu na mne vybaflo, ze se bude instalovat i Mozilla. V Gentoo si to přeložím proti Firefoxu a pohoda. V Ubuntu asi smůla, pokud neprohrábnu nějaké neoficiální zdroje nebo si ten balíček neuplácám sám.
Mám Kazehakase z balíčku zkompilovanej proti firefoxu ;-), ale nebylo to úplně přímočaré:

1. stáhnout zdrojový balíček (apt-get source kazehakase)

2. rozbalit zdroják, aplikovat diff

3. podívat se do debian/control, změnit závislosti z mozilly na ff, ve vedlejším terminálu nainstalovat závislosti pro překlad; nainstalovat fakeroot

4. v debian/rules přidat do configure --with-gecko-engine=firefox

5. přeložit balíček pomocí dpkg-buildpackage -rfakeroot

6. nainstalovat deb, který se objeví o adresář výš
22.9.2006 12:11 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"1. Instalátor pro balíčky .DEB který by se automaticky snažil z repozitářů stáhnout požadované závislosti."

Vždyť to přece v Ubuntu JE!

http://www.ubuntu.com/testing/flight5#head-84659e4a45b7a0e1147bb068022f6f3a04a22f8d
Petr Tomeš - Blog

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.