Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 03:16


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
29.6.2006 13:09 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vítej do klubu !
Zafod avatar 29.6.2006 14:19 Zafod | skóre: 17 | blog: Zafodovo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Díky :-)
29.6.2006 13:19 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dlouho jsem Arch nemusel a střídavě jsem jej instaloval a mazal. Ale v poslední době mu přicházím víc na chuť
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
29.6.2006 13:41 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Vidím kandidát do klubu :-)
29.6.2006 13:26 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V com je slackware horsi ako archlinux, poprosil by som konkretne veci.
29.6.2006 13:34 Petr Bayer | blog: NIL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
tak u me:

- stary (ja vim, da se zkompilovat doinstalovat, ale to jaksi neni vono, LFS nemusim)
- one man show (vetsinou) - ochuzuje se o silu kolektivni inteligence. Patrick jaksi nepochopil, ze v teamu je vetsi sila
- nema PKGBUILDy ani nic podobneho
- a uz jsem si zvyknul na Arch-a :-)

urcite neco z toho neni pravda a na neco jsem zapomel, mel jsem Slackware jenom v Qemu, takze zkusenosti moc nemam. Ale z vypraveni jinych se da udelat jakz-takz obraz.
Kill the poor!
30.6.2006 13:21 juice | blog: dzusoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
- slack nemá pacmana
Michal Fecko avatar 29.6.2006 13:44 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!

1. Slackware je objektívne pomalši na strojoch i686 ako Archlinux (pomalšie reakcie najlepšie vidno pri desktope (nábeh Xiek, štart aplikácií (hlavne OO.org z Arch repo je ideálnym príkladom rýchlosti ;) )) alebo pri internetovom pripojeni na mašinu cez SSH -> rychlešie prebehne prihlásenie, rýchlejšie sa vykonávajú prikázy)

2. Arch rieši tie neštastné závislosti - pre niekoho nevýhoda pre mňa výhoda. Povedzme si úprimne. Po nainštalovaní Slacka je treba navštíviť linuxpackages.net a niekedy ani to nemusí pomocť a nastupuje siahodlhé kompilovanie.

P.S. Slackware nechcem zahrabať pod čiernu zem... Sám ho na i486/i586 kompatibilných strojoch na rôzne routre alebo mail-serveri používam, ale jednoducho u mňa na desktope (P4,512M ram, hd raid1 2x80G) a serveri (P233, 160M ram, hd 1x40G,1x200G) zvíťazila vynikajúca kombinácia Gentoo, Debiana a Slackwara - a tou je Archlinux.

Mikos avatar 29.6.2006 13:45 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Tak stručně - Arch má narozdíl od Slackwaru naprosto výborný balíčkovací manager (pacman). Se Slackwarem mám také zkušenosti a ty parodie na balíčkovací managery (Swaret, Slapt-get) se skutečnému balíčkovacímu manageru prostě vyrovnat nedokážou (protože balíčky v Slackwaru neřeší závislosti a ony nadstavbové balíčkovací managery to musí řešit různými stupidními hacky).

Dále je Arch Linux mnooohem aktuálnější než Slackware (Arch Linux se drží rolling updates filosofie a vždy je updatováno na nejnovější verze programů) a v jeho repozitářích je mnohem víc softwaru. Ve Slackwaru je člověk nucen používat externí cizí repozitáře a to je zlo ;-) Arch Linux je také modernější - používá např. nejnovější udev (v Slackwaru je nesmírně zastaralá verze), který nahrazuje hotplug a umí i další věci, dále GCC 4.1, poslední glibc, atp.

Další věcí která se mi na Arch Linuxu líbí víc jsou jeho init scripty a hlavně centrální konfigurační soubor rc.conf. Je to to nejpřehlednější řešení jaké jsem zatím kde viděl (srovnávám s Gentoo, Slackwarem a Debianem).

No a v neposlední řadě disponuje Arch výborným systemem ABS (Arch Build System), což je obdoba portage z Gentoo či portů z FreeBSD (nicméně daleko jednodušší). Z toho pak vychází AUR (Arch User-community Repository), což je repozitář kam může přispívat PKGBUILDy každý libovolný uživatel a o který se starají trusted users. Arch Linux je nesmírně otevřený komunitě a to se mi na něm hrozně moc líbí. Narozdíl od Slackwaru, který je de facto "one man show" (což je věc kterou vskutku nesnáším ;-))

No a našlo by se toho ještě víc :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Zafod avatar 29.6.2006 14:58 Zafod | skóre: 17 | blog: Zafodovo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Líp bych to nenapsal. Když jsem psal v blogu o jednoduchosti správy, myslel sem právě soubor rc.conf. Geniálně jednoduché.

ABS jsem taky otestoval, chtěl jsem SIM na icq a jabber, ale ten v ARCH repository je skompilovanej se závislostí na KDE a já to chtěl bez KDE. Chvíli jsem koukal do maunálu a voilá, potřebnej PKGBUILD byl na světě.
29.6.2006 13:58 vice | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Asi jediné, co mě vadilo na Slackware a proč jsem z něho nakonec utekl je absence balíkovacího systému. Nemíním diskutovat, je-li to tak lepší nebo horší, to je prostě subj. názor a mě to vadilo .

Z toho (asi z toho) plynula roztříštěnost zdrojů sw pro slaka (odešel jsem od verze 10, nepamatuji si, jak je to dlouho). V Debianu (a samozřejmně i v Archu) nastavím seznam zrcadel a instaluji i upgradeuji (ufff;) jedním příkazem.

A výběr balíků (i variant) je rozsáhlý. Ve slaku byl často soft jen v jedné variantě, a když jsem (ať už ze zvyku nebo z rozmaru) chtěl jinou, bývalo často utrpení ji tam dostat. Možná jsem to dělal blbě, ale nakonec mě to dovedlo k Debianu (a těď k Archu ;-)

Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
Mikos avatar 29.6.2006 14:09 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Sám Slackware používam déle jak rok na routeru, ale i tam bych se ho už chtěl zbavit. A na desktop bych si Slackware nedal ani za nic, to je podle mého čirý masochismus.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
29.6.2006 14:34 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
A na desktop bych si Slackware nedal ani za nic, to je podle mého čirý masochismus.
Naprosto souhlasím. Nedávno jsem ho na desktopu po roce a půl vyměnil za Debian. Na firemním serveru mi ještě Slack běží, ale už mám připravený HDD s Debianem i na něj.
Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
29.6.2006 13:44 vice | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Asi měsíc zpátky jsem Arch natáhnul na starý stolní stroj (Celeron 633), protože Debian tam sice šel, ale neběžel. Abych kompiloval, na to čas nemám, tak jsem zkusil Arch. Všude v recenzích upozorňovali na složitost instalace a konfigurace a tak jsem dlouho váhal (i když jsem dlouholetý linuxák který si prošel i Slackware i LFS ;) a pak jsem byl doslova zděšen, že za hodinu nebylo co řešit a problém žádný (jen drobnost s konzolou, páč jsem si usmyslel, ža chci utf8).

Dojmy z Archu a jeho baliksystemu jsou veskrze kladné. Teď jen hledám nějakou časovou díru, aby arch natáhl i na můj nb. Už aby to bylo ;-)

Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
Mikos avatar 29.6.2006 13:48 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vítej mezi námi ;-) Sem rád že se řady Archerů rozrůstají :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
29.6.2006 15:00 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Tak, tak...teď ještě rozhodnout ve veliké bitvě, jestli uděláme pro Arch init v Pythonu nebo v Ruby a máme vystaráno... :-D

(Just kidding. ;-) Čím víc archistů, tím líp! ;-))
David Watzke avatar 29.6.2006 15:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Čím víc archistů, tím líp! ;-)
Jsem četl "anarchistů"... už jsem chtěl napsat "tak, tak" :-D
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Mikos avatar 29.6.2006 15:11 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Obávám se že s init skripty v Pythonu (či nedejbože Ruby ;-)) bychom v Archu neuspěli, jeho vývojáři jsou ohledně filosofie KISS dost nekompromisní. Nicméně to nevadí, Arch má naštěstí init skripty jednoduché, přehledné a hlavně rychlé :-)

Ale stejně bych si ten init systém v Pythonu jednou rád vyzkoušel ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
29.6.2006 15:12 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Nikdy jsem netvrdil, že mi archí skripty vaděj... ;-)

Hmmm, chtělo by to nějaký Archcon. :-) Nebo aspoň Archpivo. ;-)
Michal Fecko avatar 29.6.2006 16:20 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Archcon? ako conference? ;)tak to by slo ;)
29.6.2006 16:27 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Nebo spíš to Archpivo, ze začátku bych to nepřeháněl. :-) Nebo se to dá prostě nějak neformálně propojit... ;-)
Michal Fecko avatar 29.6.2006 16:29 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
a co tak este napr. archlinux.sk / archlinux.cz / archlinux.net? ;) a to ArchPivo znie slubne ;)
29.6.2006 16:44 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Nooo, potřebuju Rails hosting. :-) Uvažoval jsem o jiné doméně, ale pro začátek by mohla stačit i archlinux.cz, s tím, že bych další doménu přesměroval na tentýž server. Nebo obráceně, zřídit si už konečně hosting a dodatečně k němu připíchnout archlinux.cz?
Michal Fecko avatar 29.6.2006 16:56 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Ja server mam staci domena a presmerovat na subdomenu na mojom serveri ;)
29.6.2006 16:59 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Mno, něco vymyslíme, teď mám v práci fakt dvanáct až čtrnáct hodin denně napilno. :-) (Měl bych tedy pokračovat v práci a nevykecávat se tu... :-D)
Mikos avatar 29.6.2006 17:02 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Jsem pro! Na archlinux.cz bych se rád sám podílel :-) Ale já bych byl pro Django, né Rails ;-) To by zas mohli být flejmy :-D
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Michal Fecko avatar 29.6.2006 17:06 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Mno archlinux.cz mi nevadi ale co tak nieco nadnarodne ;) napr. archlinux.net alebo archplanet.net ci archers.org/net hmm?
Mikos avatar 29.6.2006 17:08 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Nadnárodní je oficiální archlinux.org ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
29.6.2006 17:08 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Nemusí to být v kolejích, hosting, který mám vyhlídnutý, podporuje PHP,. Perl, Python i Ruby. :-) Nicméně svoje věci potřebuju dělat v kolejích a 700 MB místa rozhodně nevyužiju. ;-)

I když samozřejmě ideální by byl serverhosting s Arch Linuxem, že jo. ;-)
Mikos avatar 29.6.2006 17:10 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
I když samozřejmě ideální by byl serverhosting s Arch Linuxem, že jo
To rozhodně :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Michal Fecko avatar 29.6.2006 17:10 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Ved Vam to hovorim ;) 7crows.net
29.6.2006 17:11 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Goffix tady kdysi něco takového navrhoval a mě se jeho nápad líbil (měl jsem taky v plánu přeložit dokumentaci k Archu, ale byl rychlejší). Akorát byl tady docela "zpruzen" lidmi, kteří říkali, že další speciální web o jedné distribuci je na prd. Pořád se mi ta myšlenka líbí, jenom ten Arch na compu mi pořád chybí, ale to se brzy vyřeší :o)
29.6.2006 17:32 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Mně to pořád přijde jako zbytečná práce. Arch je určený pokročilejším uživatelům a ti holt musí umět anglicky.
29.6.2006 17:35 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Jasně, vím, že na tomhle něco bude. Já to tehdy taky bral jako dobrou možnost se při překládání i učit.
29.6.2006 17:36 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Navíc mě překládání z angličtiny hodně baví. Tak jsem to bral jako spojení příjemného s užitečným ;o)
29.6.2006 17:44 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Mně to taky baví. Ale holt po dobu příštích čtyř týdnů mi to sebere veškerý čas výdělečně v práci. :-D

Jinak teda packagování, jak navrhuje kolega níže, je užitečná činnost, do které budu muset proniknout, jakmile lehká-žena dodělám ten český manuál k Informixu. :-)
29.6.2006 17:38 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Teď mě jen tak napadá, že pokud chce někdo pro Arch opravdu něco dělat, tak by se mohl začít angažovat na archlinux.org, hlavně teda na fóru a v AURu, získat důvěru, stát se TU a protlačit do community repozitáře například české lokalizační balíčky.

Taky by ses tím toho určitě hodně naučil. ;-)
29.6.2006 17:51 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
O tom vůbec nepochybuju, ba naopak :o) Ale pořád je tady to, co jsem řekl v tomhle threadu. Arch mě holt nějak zlobil a já potřeboval dobře fungující počítač. Až bude novej, tak ho rozhodně ještě vyzkouším, i když je Zenwalk naprosto úžasný distro.

To mě přivádí k tomu, že se po tom Goffixovu překladu jako by slehla zem. Je sice fakt, že Arch používají spíš pokročilejší uživatelé (i když to ani zdaleka nebude pravidlem), ale když už ten překlad je, tak by mohl být někde vidět.
29.6.2006 19:31 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Nene, neslehla ;-) Naopak jsem se divil, ze co jsem ji zverejnil tady ve zpravickach, tak si ji google docela rychle zaindexoval a lze najit az velice snadno i maximalnim "neandrtalcem" ;-)

Dokonce pri zadani pouheho archlinux se pri ceskem vypisu najde na prvni strance. Takze si myslim, ze se neda rict, ze by zapadla.
29.6.2006 19:36 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Jo a jinak, domena "archlinux.cz" mi byla nabidnuta k prenechani, pokud budu mit zajem. A o hostingu ani nemluve, ten mi zdarma nabidli asi tri ruzni lide.
Mikos avatar 29.6.2006 19:45 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
To by bylo fakt super, sem s tou doménou :-) Jinak hosting tu už někdo výše taky nabízel. Já jsem hlavně pro to, aby na tom hostingu byl Python (a nejlépe i Ruby) a MySQL (případně i PostgreSQL). Prostě aby ten hosting nebyl moc omezený, ale měli jsme tam volné ruce :-)

Jinak jak už jsem psal, s pomocnou rukou na archlinux.cz můžete ode mě počítat :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
29.6.2006 20:02 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Kdybych do toho sel, tak potrebuju jen PHP+Firebird ;-). Jo a GIMP ;-). A jelikoz jsem obrovitanskou nahodou (dlouhej pribeh, ale sakra dobrej) dostal diky ty prelozeny dokumentaci skvelou praci (PHP+Firebird) co jsem vzdycky chtel, tak mi bylo nabidnuto, ze to muzu klidne hodit v praci na server a tim padem to mit pod dohledem.
Mikos avatar 29.6.2006 20:11 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Tak PHP pro mě není problém, programuju v něm asi tak 5 (nebo možná už 6) let :-) Ale přecijen sem chtěl raději ten Python, protože to je prostě o třídu lepší nástroj (obzvláště za použití frameworku jako je Django, to je vysloveně radost v tom pracovat ;-)). Ale tak i s tím PHP bych se spokojil :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
29.6.2006 20:21 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Začíná to pro mě být tak zamotaný, že jako první operaci doporučuju zřídit komunikační mailing list, poněvadž se v tom už nevyznám... :-D
29.6.2006 20:27 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Zrovna vcera jsme se s kamosem bavili na tohle tema (Python, Java, PHP, apod. pro web). Rikal mi, ze nekde byli sepsany nejvetsi omyly v IT na svete. A mezi prvni desitkou bylo neco jako "Podcenovani a zatracovani PHP" ;-) Nevim presne jak to bylo, on to rikal mnohlem lepe.
29.6.2006 20:35 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Já PHP nějak moc nepodceňuju, jenom mě po těch letech co v něm sem tam bastlím (TO je totiž to správné slovo :o)), už přestalo trošku bavit :o) Ale žádnej web jsem v Pythonu ještě nedělal, tak nevím. Ale jazyk je Python rozhodně hezčí, ať si říká kdo chce co chce ;o)
Mikos avatar 29.6.2006 21:04 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Tak pozor, já PHP nikdy nezatracoval, dokonce sem ho v různých diskuzích hájil (nesmírně mě štvou takoví ti "chytráci", co si vždycky musí na PHP plivnout ;-)). Jak říkam dělam v něm už cca 5 - 6 let. Nic to ale nemění na tom, že Python považuju za mnohem vymakanější jazyk v kterém se mi dělá mnohem lépe, jak říkam v Pythonu je radost pracovat, v PHP je to spíš prostě práce (alespoň tedy pro mě :-)).
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
29.6.2006 20:19 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Jako člověk, který měl tu čest pokecat si u piva s Jimem Starkeym, se připojuju k firebirdovským preferencím... :-D
29.6.2006 19:48 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Ježis sorry :o)))

Já to myslel tak, že jsem od tebe neviděl nikde zápis ani v blogu ani nikde jinde na tohle téma. A fakt jsem nehledal :o) A zprávičky jsem si vůbec nevšimnul. Teď tu budu za debila :o)))

Jo a abych to teda ještě připomenul: ten kdo ti předtím posílal toho maila, že čeká na ten novej comp jsem já ;o) Věci se začínají dávat do pohybu, brzo to už bude :o)

A fakt se ještě jednou omlouvám, jsem pako a právem bych mohl být nazýván neandrtálcem :o)
29.6.2006 19:58 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Toho neandrtalce jsem nemyslel na tebe :-D. Myslel jsem to vseobecne, ze kdyz nekdo bude hledat dokumentaci k archlinuxu, tak co by defakto mohl do googlu napsat jinyho ;-). Nechapu proc by si se mel omlouvat, proste si myslel, ze nekam zapadla, ale nezapadla ;-).
29.6.2006 20:19 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
No... každopádně já tím myslel sebe :o) Buď jsem trouba a nebo je to tím vedrem. A nebo, což je nejhorší, je to obojím :o)
Mikos avatar 29.6.2006 18:53 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Řekl bych že v AURu a částečně i na Arch Linux fórech se angažuju docela dost ;-) V AURu mam celkem 37 vlastních balíčku (a měl sem i další, které už si někteří TU adoptovali a jsou teď v community, třeba kernel26ck, ttf-dejavu, atp.). Na fórech se zas starám o XGL, compiz, atd. Myslím že kdybych měl na to ještě trochu víc času, TU bych se stát mohl (teda doufam že by mě ostatní TU podpořili, ale snad jo ;-)).

Jenže teď přes prázdniny moc času mít nebudu (alespoň v červenci, v srpnu už možná jo) a zatim sem se prostě o to stát se TU nijak aktivně nestaral. Ale mohl bych to zkusit :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
29.6.2006 19:14 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Já vím, sleduju to. :-)

Český TU by se docela hodil, oni ti ostatní na češtinu celkem prdí.
29.6.2006 20:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Vidí mé oči Squeak? Hmmm.... :-) Sympatické! ;-)
Mikos avatar 29.6.2006 21:06 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Vidí ;-) Smalltalk se mi koncepcí hrozně líbí, ale bohužel sem si ještě nenašel čas na to se v něm naučit dělat :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
29.6.2006 15:51 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Existuje Heretix GNU/Linux, který je založen na Ruby. Mně se to kdysi ale nepovedlo snad ani nainstalovat, když jsem to chtěl vyzkoušet. Problém byl myslím s aplikací Whitewater, ale už si to přesně nepamatuju.
29.6.2006 14:27 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mně se Arch strašně líbí, ale když jsem si ho posledně chtěl nainstalovat a začít používat Linux na 100% (po dlouhé nucené éře na Windows), tak mě dost zlobil. Jednou jsem úspěšně nahodil Xka, ale zase ani za nic nešlo rozjet něco jinýho. Tak jsem to zkusil znova, a to jsem pro změnu ani ty Xka nerozjel. Tak jsem si řekl, že vzhledem k tomu, že mám spoustu práce, učení a programování, tak mu dám šanci trochu později. Už jsem ho jednou chvíli používal a líbil se mi, ale tohle mi opravdu dost zkazilo chutě.

Tak jsem hledal něco ve stylu Slackwaru, jehož styl se mi líbí ze všech dister nejvíc a objevil jsem Zenwalk. Úžasná věc. Základ Slackwaru, všechno podstatné je přejato z něj. Princip jeden úkol - jedna aplikace. Nainstaloval jsem a všechno běželo okamžitě, mohl jsem se pustit hned do práce :o) Fakt mi to distro učarovalo :o) Komunita kolem něj trochu menší, ale o to víc přátelská. Když je problém nebo chybí nějaká fičurka, dá se vědět na fóru a pokud je ten návrh rozumný, tak není problém. Rychle se to vyřeší. Instalace balíčků pomocí zenového nástroje netpkg. Prostě paráda :o)
Mikos avatar 29.6.2006 14:37 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
To tedy nevím jaký jste mohl mít problém s Xkama, vživotě se mi nestalo že by mi X.Org nestartovaly :-) Nechal jste si vygenerovat konfigurák pomocí příkazu "X -configure"? To mě totiž jakživ nezklamalo...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
29.6.2006 14:48 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Mě nemusíš tykat :o) Teda pokud sis po nějaké době nerozmyslel, že mi z ničeho nic začneš vykat ;o)

Fakt nevím, čím to mohlo být. Čuměl jsem na to jako puk a zkoušel jsem to několik dní. Všechno možný.

Ale já za to Arch neobviňuju, řekl jsem, že je mi hrozně sympatickej a nějakou dobu jsem si s ním poměrně úspěšně hrál. Kdo ví, čím to bylo. Na fóru Archu jsem totiž taky našel podobně zoufalý dotazy, pokud si dobře vzpomínám. Se kterejma si ani po pětistránkový diskusi nevěděl nikdo rady.

Čekám, až si po brigádě koupím novej comp a pak na něm, pokud to jenom trošku půjde, začnu používat Arch Linux. Pacman je super, rc.conf je zázrak... ale zároveň se mi líbí i přístup Slackwaru, proto jsem si jako plnohodnotnou náhradu vybral jeho moderní dítko Zenwalk ;o)

Si nemysli, že jsem z toho nebyl zoufalej, že jsem nebyl schopnej rozchodit mou nejoblíbenější distribuci :o) Ale holt to se může stát. zkoušel jsem všechno, co se dalo. Třeba to na tom novým compu půjde.
Mikos avatar 29.6.2006 15:07 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Promiň, já si nevšiml žes to psal ty ;-) Často se stává, že čtu příspěvek a na jméno autora se vubec nekouknu. A lidem s kterými0 jsem se předtím nebavil vykám :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
29.6.2006 15:15 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Jasně, v pohodě. Já se jenom trochu divil, co se proboha stalo a čím sem si to zasloužil ;o)
29.6.2006 14:58 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Včera jsem zkoušel Arch nainstalovat na SATAna (nemusí mít souvislost) a neuspěl jsem. Zprvu jsem mávnul rukou nad podivnou konfigurací sítě - automaticky instalátor našel jen firewire, pak najednou naběhl i eth, ale nešly přimountovat oddíly... Po restartu a košer "modprobe 8139too" už vše bylo v pořádku. Tak jsem nainstaloval. Grub mi po restartu nabídnul Arch (na disku nic jiného nebylo, v PC byl jediný disk), tak jsem odenteroval a ... Grub: Unknown filesystem type (nebo něco podobného). Hmm. Zkusil jsem to pro jistotu ještě s ext2. Stejný problém. Jestli jsem neměl natažený nv_sata ani nevím, ale hádám, že by pak nekřičel GRUB... Trochu zklamání, ale zkusím to určitě znovu;-).
Math, as Barbie says, is hard.
29.6.2006 18:24 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Nainstalováno - auto-partition pomohlo.
Math, as Barbie says, is hard.
Pinhead avatar 29.6.2006 17:41 Pinhead | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Měl by jít Arch nainstalovat na Pentium MMX 233 Mhz ? Na mojim nouťasu to teda nejde. Chvilku po začátku instalace se to vždycky restartuje. Taky jsem někde četl, že při instalaci chce mermomocí formátovat i home. To jako proč?
Michal Fecko avatar 29.6.2006 17:50 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Osobnemi na podobnej konfiguracii bezi internetovy server a s instalaciou nebol najmensi problem. Viac tu. Nemusite formatovat nic, staci iba pripojit root particiu a normalne dat pokracovat instalaciu (staci mat primountovanu root particiu do /mnt adresara pri instalacii -> no a date select packages a potom install packages a je to... ;)
29.6.2006 17:54 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Není Pentium MMX náhodou i586? Arch přece běží jen na i686 a výše.
Michal Fecko avatar 29.6.2006 17:58 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Zmiatli ma MHz-e. Na serveri mam Pentium II (Klamath) 512kB cache (i686) a nie Pentium MMX - ospravedlnujem sa ;)
29.6.2006 18:42 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
V pohodě :o)

Pracovalo/pracuje(?) se na Archu pro i586. Akorát už jsem se o to nějakou dobu nezajímal, tak nevím, jak to pokračuje. Ale i v době, kdy jsem se asi před půl rokem pokoušel na Pentium 166Mhz Arch pro i586 instalovat, mi to přišlo už trošku zanedbaný a nevyvíjený.
Mikos avatar 29.6.2006 18:42 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Pentium MMX je 586, Arch Linux je kompilován pro 686 a výše (tedy Pentium Pro, Pentium II, atd.). Tzn. máš asi smůlu (i když existoval port Archuna 586, odkaz na něj je přímo na archlinux.org, ale nevim zda je ten projekt stále živý, řekl bych že ne).
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
kozzi avatar 2.7.2006 20:00 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Archlinux? Paráda!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Moje patička mluví za vše :D
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.