Portál AbcLinuxu, 5. května 2024 07:56


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
14.1.2007 19:18 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je ale přesně to ...

Jak jste si možná všiml já si pořídil minimaca a neřekl bych, že výkonem nějak zaostává za dněšní špičkou Intel PC a spotrebou je taky nekde jinde ...
Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
Luboš Doležel (Doli) avatar 14.1.2007 19:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Teď zrovna nemluvím o těch extremistech z vás, kteří se buď brutálně věnují nějakému softění a mají tak mezi 2 až 4 GB RAM, nebo jedou bleeding-edge Gentoo a proto oceňují brutální výkon co nejlepšího CPU anebo se prostě více věnují hraní her a oscilují tak někde od úrovně X1800/GF7800 výše.
Spadám do všech třech skupin, je to hodně zlé? :-D

Ale notebook si budu pořizovat taky. Jen ne hned, ale až asi tak za rok a něco, až budu potřebovat mobilitu.
David Ježek avatar 14.1.2007 19:22 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
tebe se tak samozrejme tyka nejaky naslapanejsi notebook, tedy neco s dedikovanou grafikou a vice pameti. pak uz si cenou podstatne vyse, takze o nejake rychle navratnosti vuci desktopu lze pochybovat. to je jediny problem, jinak bych se mobilnimu reseni nebranil ani tak
15.1.2007 13:54 llib | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Nemluvě o tom že lcd noťasech a kategorie her náročnějších na grafiku, zejména 3D, má dost problém s odezvou. To pak vše vypadá hodně rozmazaně :-(
14.1.2007 19:21 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
1) nehodlám dát o 50% víc jen za to, že ten kus hardwaru je menší a má menší spotřebu.

2) v notebooku se špatně mění hardware - jakákoliv změna je buď nemožná, nebo aspoň neproveditelná doma na koleni

Takže sorry, co se mě týče, notebook místo desktopu ani omylem.
Quando omni flunkus moritati
14.1.2007 19:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Ad 2. Nejen mění, ale i vybírá. Měl jsem takovou slabší chvilku, kdy jsem o notebooku celkem uvažoval, ale ztroskotalo to na tom, že najít notebook, který by měl AMD procesor a neměl nVidia chipset ani grafiku, je prakticky nemožné.
14.1.2007 20:06 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Jeden takovej mám, ale je to docela vykopávka.
bazil avatar 14.1.2007 21:01 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
jednoho takového postaršího se chcu zbavit :-D
matla avatar 14.1.2007 22:36 matla | skóre: 16 | Sticany
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Komu, kde a za kolik. Proc
bazil avatar 14.1.2007 23:51 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Ještě nevím komu (nemám kupce), pohybuju se od Znojma (ne úplně Znojmo ale nedaleko) až k Pardubicím, nejideálnější cena (pro mě :-) ) za 13 000Kč, ale sem ochotnej jít níž ... a jednoduše chcu něco jinýho, nevyhovuje, hlavně výdrž na baterky (2hod) a rozlišení (1024x768) ... jinak je to Acer Aspire 1533LC + repas baterka + Atheros cm9 wifi a pravděpodobně i brašna ...
matla avatar 14.1.2007 23:54 matla | skóre: 16 | Sticany
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Skoda preskoda, ja shanim nejaky s podobnou cenou, lec bez ty jednicky pred trojkou, jen tak na hokusy pokusy. neco tak kolem 3oo MHz CPU a 124MB RAM, klidne bez baterky, ale s funkcim displejem. I ty Pardubice by byly vyhovujici
bazil avatar 15.1.2007 00:09 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
joo tak nic takoveho na sklade nemam ...
matla avatar 15.1.2007 00:11 matla | skóre: 16 | Sticany
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Mam ja to holt ale pech. :-)))
bazil avatar 15.1.2007 02:16 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
a ja taky :-D uz sem si myslel ze ho prodam ...
belisarivs avatar 14.1.2007 21:35 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Vsiml jsem si, ze preferujete ATi pred nVidii uz drive. Smim vedet proc?
IRC is just multiplayer notepad.
14.1.2007 22:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Je to spíš subjektivní postoj. Jednak na mne produkce té firmy nikdy nepůsobila příliš důvěryhodným dojmem, vždy se zaměřovali především na hráče her a 3D akceleraci, což je u mne výrazně menšinové využití. Za druhé pak postoj k Linuxu, přestože přístup ATi má do ideálu hodně daleko, jejich karty používám už docela dlouho a closed source driver jsem k nim nikdy nepotřeboval.
belisarivs avatar 15.1.2007 13:50 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Jo. To jsem predpokladal. Jinak, jak jsme resili ten nefunkcni nv driver. Tak to jsem to spatne pochopil. Oni ho jenom predelali tak aby mu nebylo dost dobre rozumet. Takze ho neznefunkcnili ale v podstate ho uzavreli-neuzavreli. Je to presne tak jak jste rikal. Ziskat vetsi zastoupeni na trhu (ta tretina by byla idealni, pak tretinu M$ a zbytek zase nekomu jinemu, treba Apple, jsem holt pro konkurencni prostredi) a pak nVidii a ATi vydrtit a donutit otevrit ovladace.
IRC is just multiplayer notepad.
belisarivs avatar 15.1.2007 13:53 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Az budu mit ten stroj (resili jsme ho v mem blogu, pak jsem Vam jeste psal, ale neodpovedel jste mi, ale to je jedno, stejne uz je to objednane), tak zkusim pomoct s projektem Nouveau. Aspon ten programek pro reverzni inzenyrstvi.
IRC is just multiplayer notepad.
15.1.2007 08:54 Ladislav Sückr | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda

A hledal jste třeba i u HP? Mám nx6125 s turionem&ATI a jsem spokojený.

Myslet špatně je lepší než nemyslet vůbec.
14.1.2007 19:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ideálně pak samozřejmě Core (Duo) nebo Turion (X2). K tomu přidejme obyčejných 512MB paměti (a klidně si 64MB může alokovat grafika, to opravdu pro mne není problém)

Kdybych si musel pro normální desktop vybrat mezi Core Duo resp. Turionem X2 s 512 MB paměti a starým Athlonem 1800+ s 2 GB, beru jednoznačně to druhé.

14.1.2007 19:26 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Naprostý souhlas. Není nic horšího, otravnějšího a pomalejšího, než disk začně swapovat, obzvláště s VMware.
vim ~/.emacs
14.1.2007 19:40 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
hmm a kdo tvrdi, ze 512MB staci na vmware ;-) ? Autorovi 512MB proste staci, pro mne je ovsem malo i 1G. Zivot je otazkou priorit...
Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
15.1.2007 08:01 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Jo jo, ozelim skoro cokoliv, ale pamet at mi nikdo nebere:-):-):-)
... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
14.1.2007 19:46 lacik
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, svého času jsem na notebooku musel chvilku dělat a dopadlo to tak, že byl zavřený pod stolem a měl jsem k němu připojený normální monitor, normální klávesnici a obyčejnou myš. Noťas jsem tak degradoval na předražený desktop. Od té doby mám k notebookům nechuť.
14.1.2007 19:46 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Notebook ani omylem. Spotřeba je sice možná nižší, ale ne o moc. Já se spíš snažím využívat hardware co možná nejdéle, teď je můj počítač starý víc než 7,5 roku, pár součástek má už 10 let, třeba jeden pevný disk, jiné jsou zase docela nové. Skleněný monitor jsem nahradil velikým 20" LCD panelem.
14.1.2007 19:47 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jestli ti nejde o mobilitu, tak proč nezvážit možnost použít mobilní procesor v desktopu a spolehnout se na integrovanou grafárnu? O kolik to bude mít větší spotřebu laptop?
14.1.2007 20:20 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
(incf knize-ignor) :-)
14.1.2007 22:13 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
(print "To je ale sofistikované přitakání") ;-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
14.1.2007 20:18 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co platforma VIA Epia? Zere to snad jeste mene nez notebooky, akorat to nejni moc vykonne, zase ale nektere modely nepotrebuji vetracek na procesoru...
„O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
David Ježek avatar 14.1.2007 20:23 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
vono zase kdyz sectes ceny epia desky a nejakeho levnejsiho lcd a k tomu zbyvajicich nutnych komponent, tak prekonas cenu notasu a to mas tak akorat vykon na ....... preci jen na x264 asi urcite ne :-)
Josef Kufner avatar 14.1.2007 20:33 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Neprekonas, ale pomer cena/vykon bude i tak o neco mene priznivy nez by tomu bylo u notebooku. Pokud ale budu chtit maly pocitac vyhrazeny pro nejaky ucel (router, multimedialni blbost), tak bych se rozhodne poohledl po necem podobnym epii -- hlavne kvuli pasivnimu chlazeni. Ono tu vlastne jedu epii jako router mam, ale ten vykon nic moc :-(
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
14.1.2007 20:26 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
No ale C7 na 1.5 GHz taky nebude vyloženě ořezávátko. ;-) EPIA je v pohodě, ale chtělo by to zlevnit. (Chachá!)
14.1.2007 21:04 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Má s ním někdo zkušenosti? Pokukuju po něm; momentálně mám v domácím routeru/serveříku 1GHz C3 Nehemiah (není to Epia, je to na levné desce Asus TUSI-M) a ten mi s notebookovým diskem a obyčejným ATX zdrojem žere v klidu něco kolem 33W - zrovna tenhle víkend jsem si půjčil měřák spotřeby a proměřoval si domácnost ;-) . Ale s výkonem je to fakt bída. C7 by měl být znatelně lepší, ale na někoho s praktickými zkušenostmi jsem ještě nenarazil...
15.1.2007 22:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Jak jsem tu diskuzi pročítal, tak jsem to chtěl navrhnout.
Bluebear avatar 14.1.2007 22:14 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vraž do toho ARM. :-)
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Bluebear avatar 14.1.2007 22:17 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Například takový. (Za tip vděčím Yokotashimu).
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Josef Kufner avatar 14.1.2007 23:20 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Hmm, zvládlo by to živit usb zvukovku datama z ethernetu?
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
14.1.2007 23:44 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Hmm, k čemu by to bylo dobré? Nebylo by možné použít spíš nějaký přenašeč a/v signálu? Zvlášť teda cena té hračky je poněkud odrazující...
Josef Kufner avatar 15.1.2007 01:08 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Jak se to veme, když bych to stavěl, tak bych to naučil i vypínat repráky a lampičku, měřit teplotu,… ale asi zůstanu u toho 10m UTP.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
JiK avatar 14.1.2007 23:40 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je ekologicke nechat bezet desktop v praci nonstop a pocitat na nem BOINC Climateprediction.net?
Jirka Cech
wake avatar 15.1.2007 00:50 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
<paticka>ty ZLY!!! takhle ZKRESLOVAT VYSLEDKY VYPOCTU!!!! ;-)</paticka>
Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
15.1.2007 05:16 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Ono to to má v angličtině svůj název. ;-)
16.1.2007 12:32 Krígl | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Zrovna tohle hipíci obšlohli od nepřítele. Původní heslo bylo "Fighting for peace is like fucking for virginity" a bylo zaměřeno proti "bojovníkům za mír".
18.1.2007 15:22 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
O autorech jsem neřekl ani slovo. ;-)
wake avatar 15.1.2007 00:49 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
vychazel jsem z nasledujicich pozadavku: a vyslo mi: VIA EPIA EN15000G, 2xSATA 100G/7200RPM, 1GB DDR2/533, laptopova IDE DVD-RAM, skrin((ec)ka) EMKO EM142. monitor+kb+mouse "zbyly" od "velkeho bratra", zere to ~25W pri max zatezi (v klidu do 10). Je to male, neni to temer slyset (disky preci jen obcas zaskrundaji), bonusy v podobe AES a HWRNG v procesoru jen potesi. srovnatelny laptop by jiste nevysel levneji.
Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
15.1.2007 08:43 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Ja to taky tak vidím, jen desku jsem nahradil nakonec Jetway J7F3E1750 A 1400MHz Mini-ITX, čili procesor AMD GEODE (predelany Athlon XP 1,4GHz@14W), dle testu ma vykon CPU 2X vetsi nez VIA C7 (viz epiacenter.com)a i propustnost pameti ve mnohem vetsi.
Nevyhoda : SiS čipset a jen DDR1 PC2700 RAM.
15.1.2007 13:17 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Lze v nasi republice sehnat neco postavene na Geode?

Z drivejska mam spatne zkusenosti s VIA Mini-ITX platformou, spatna stabilita a velmi bidna propustnost, takze se tomu ted vyhybam. Ale neco maleho na hrani si domu poridit by nebylo spatne. Prece jen notebook obcas nekde zapomenu...
15.1.2007 18:27 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Právě že jo, v lednu se objevila výše jmenovaná deska u SWS, nabízí ji ted i cybex.cz, podle manazera z SWS je dostupnost cca 7 dní.
wake avatar 16.1.2007 00:32 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Domnivam se, ze subjektivni pocit z vykonu desktopoveho pocitace (presneji GUI - pocit "hejbe se to") ovlivnuji nasledujici parametry, v poradi dle klesajici dulezitosti:
  • rychlost pristupu do RAM/rychlost sbernice
  • akcelerace desktopu (2D v pripade klasickych win manageru, 3D v pripade beryl/compiz/aqua/aero)
  • pristupova doba diskoveho subsystemu
  • rychlost procesoru
do toho pocitam i "developer's desktop", je kvzteku, kdyz vam syntax hiliting nebo 50 oken se zdrojaky zpomali pocitac do nepouzitelna. (o vim nechci nic slyset, tabovany editor s object browserem je nenahraditelny a vi/vim je nutne zlo na nahatych prestarlych solarisech).

samozrejme, databazovy server, ovecka z webove farmy nebo chroustac cislicek maji uplne jine naroky.
Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
16.1.2007 01:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Ještě bych někam na začátek (nejspíš úplně na začátek) přidal dostatek paměti. Jak ta potvora začne swapovat, jsou seberychlejší sběrnice houby platné…
wake avatar 16.1.2007 01:45 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
souhlas.
Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
Josef Kufner avatar 16.1.2007 09:55 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
do toho pocitam i "developer's desktop", je kvzteku, kdyz vam syntax hiliting nebo 50 oken se zdrojaky zpomali pocitac do nepouzitelna. (o vim nechci nic slyset, tabovany editor s object browserem je nenahraditelny a vi/vim je nutne zlo na nahatych prestarlych solarisech).
Co se ti na vimu nelibi? Taby umí (>= 7.0, do té doby to mělo "jen" buffery, což ale bohatě stačí) a object browser umí taky (stačí vybrat hezký plugin/script).
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
wake avatar 16.1.2007 15:40 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Ano, to je presne ono. vi(m) se mi nelibi. Nejsem na nej zvykly. Jsem zvykly na WS-like editory, byv odkojen Borlandem a posleze Visual Studiem.
Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
15.1.2007 14:32 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
U notebooku neni ani tak problem s nakupni cenou, ta je jen o trochu vetsi nez u desktopu, ale znacny rozdil je zejmena v cenach oprav a nemoznosti vyuzit funkcnich casti ze stareho rozbiteho notebooku (napr. display). V pripade desktopu opravu clovek je schopen vyresit sam a snadno sezene standardni komponenty, ktere je treba vymenit, u notebooku jde casto o specificke tezko sehnatelne komponenty. Dnes je uz situace lepsi nez pred lety (notebooky mivaji pridavne karty v standardnich miniPCI a graficke karty v "miniPCIexpress" (ted si nevzpominam na presny nazev), nicmene dokud nepujde volne kombinovat board, case a display, tak si nejspis notebook neporidim.
David Ježek avatar 15.1.2007 15:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
zarucni opravy jsou snad afaik zdarma ;)
15.1.2007 16:29 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Jo, ale zaruka netrva vecne. Rozhodne vydrzi kratsi dobu, nez dany notebook. Nehlede na to, ze na spoustu zavad ji nelze uplatnit (napr. rozlita kapalina na klavesnici, rozlamany plast v okoli kloubu). A i v pripade, kdy ji uplatnit lze, tak je casto mozne na desktopu vyresit dany problem znacne rychleji, nez bude trvat zarucni oprava u notebooku.
David Ježek avatar 15.1.2007 16:35 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
no vsak ja bych se take pokud mozno vyhnul aceru ;) takove IBM/Lenovo rady T (nebo alespon R, estli teda ma klitoris, ted zhlavy nevim), to je jine kaficko
16.1.2007 12:01 TurboLama | skóre: 13 | blog: TurboLama
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Má :)
15.1.2007 14:51 Comodet
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Problem notebook/desktop je trochu slozitejsi. Notebooky obecne maji horsi display nez jsou stolni monitory - chybovost bodu, pozorovaci uhly, rychlost, velikost. Dale je znacny rozdil ve vykonu disku 7200rpm bezne pouzivanych v desktopu a 5400rpm nebo dokonce 4200rpm pouzivanych v noteboocich (na netu se daji najit velmi pekne studie rozdilu vykonu). Celkove tedy notebook vybaveny podobnymi komponentami jako desktop je pomalejsi. V pripade ze pouzivate podobne komponenty, kde si myslite ze se usetri ten prikon? Podle me je to alibismus. Pouze nektere notebookove komponenty (procesory) umi snizovat frekvenci a neco usetrit. Takovy athcool nebo nyni Cool'n'Quite dela to same i na desktopovych procesorech.

Co se tyce platforem Epia, ac sam mam pocitac postaveny na Via C3, doporucuji vasi pozornosti moznost podtaktovani procesoru AMD64. Zjistite, ze pri stejne spotrebe jako Via podavaji mnohem vetsi vykon, jen se takto skalovane neprodavaji.

S tim ze nvidia neni vhodna usporna platforma naprosto souhlasim. Vyrobky nvidia se soustredi na vykon a nikoli efektivitu. Takovy chipset nForce4 topi i pri vypnutem pocitaci.
JiK avatar 15.1.2007 15:17 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
.... Vyrobky nvidia se soustredi na vykon a nikoli efektivitu. Takovy chipset nForce4 topi i pri vypnutem pocitaci....
Perpetum Mobile?
15.1.2007 17:23 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Tak třeba můj sčot (s VIA chipsetem) si bere 4W ve vypnutém stavu. Pokud ho samozřejmě neodpojím od elektrické sítě.
David Ježek avatar 15.1.2007 18:30 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
njn, odber ve standby to je holt dan za vymozenosti typu zapinany buttonkem mysi/nejakou klavesou, WOL/WOR anebo to, ze narozdil od AT uz nemusite na konci vypinat sitovy vypinac na bedne. a pak je prave otazkou, co ktery chipset/deska pri standby napaji.
16.1.2007 00:22 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Na druhou stranu už se mi párkrát hodilo, že si z práce můžu zapnout po síti svůj domácí počítač a stáhnout si zapomenutá data. Což by s AT nešlo. V současné době to dělá za elektřinu měsíčně něco pod dvanáct korun, to se ještě nechá skousnout; zaplaťpříroda většina ostatních spotřebičů má ve standby režimu spotřebu tak malou, že už ji ten půjčený měřák ani nebyl schopen ukázat.

A kolik teda žere ta nForce?
15.1.2007 15:20 Jimmy
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)příjemná pravda
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak zrovna pracuji na starším notebooku P3 1GHz, 64O MB RAM, 100 GB HD a herní mašina s 1GB RAM a GeForce 7600GT stojí vedle vypnutá. Nějak jsem si při půlročním pobytu v zahraničí zvykl, že počítač je úplně zticha a můžu si ho vzít kam chci, ke stolu, do postele, do křesla.
Je jasné, že na novou hru, pěkný film a podrobnější úpravu fotek si raději zapnu velký počítač, protože má větší výkon a lepší monitor, ale věcí které nemůžu dělat na notebooku je čím dál tím méně. A lidí kterým už stačí jen notebook znám stále více.
Jinak doporučuji se místo po levném novém notebooku za cca 15 kkč podívat po nějakém repasu nějaké lepší značky, sice to bude mít trochu pomalejší procesor, ale nebude to nějaký celeron ale plné Pentium M, které umí lépe šetřit energií, ostatní parametry budou zhruba stejné a kvalita provedení mnohem lepší.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.