Portál AbcLinuxu, 21. května 2025 14:06

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
peYko avatar 28.1.2008 17:33 peYko | skóre: 8 | blog: /dev/null | Žilina
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
dosku s tymto chipsetom mam; ta grafika utiahne na najnizsich detailoch 1024*768 pod windowsom Battlefield 2 takze composite je malickost :)
...a je zo mna Liferay koder. | She sells Bourne shells by the sea shore... | Eufory - heavymetal este neumrel :)
Fluttershy, yay! avatar 28.1.2008 17:35 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Paráda!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
mám intel 915 a compiz na tom jede nádherně až na občasné záškuby při vyšší zátěži. takže bych pochyboval že ta nvidia to neutáhne. asi tak
Limoto avatar 28.1.2008 17:39 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kup si radši 2x1GB paměti. Hodí se to vždycky a ceny prej půjdou nahoru.
David Ježek avatar 28.1.2008 18:12 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
spíě 2x2GB ... nakupuj fofrem, už to elze nahoru (a to docela HODNĚ)
28.1.2008 19:20 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Řekl bych, že na splnění těch poždavků 2x1GB stačí (dvakrát víc paměti za míň než dvojnásobek ceny)

Btw. Neví někdo, proč teď byly paměti tak levný?
Quando omni flunkus moritati
28.1.2008 20:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
IMHO levný dolar a Vista. :-)
Fluttershy, yay! avatar 28.1.2008 21:08 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Mimochodem, budou mi fungovat DDR2 dvoukanálové paměti v DDR slotu na socketu 754? To jen tak než pořídím zbytek PC.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
28.1.2008 21:16 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Ne.
Fluttershy, yay! avatar 28.1.2008 21:17 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Aha.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
28.1.2008 22:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Paměti samozřejmě fungovat budou, jen to nebude dual channel.
David Ježek avatar 28.1.2008 22:39 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
DDR2 paměti v DDR1 slotu fungovat NEBUDOU :-)
28.1.2008 23:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Aha, tak to jsem přehlédl a soustředil se jen na dual channel vs. socket 754.
28.1.2008 22:39 _radek | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
DDR2 paměti v desce podporující pouze DDR paměti samozřejmě fungovat nebudou, dokonce je tam bez použití velkého kladiva ani nedostanete :-)
28.1.2008 19:31 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Neděs mě! Teprv musím na desktopu přejít na DDR2 (do té doby nemá cenu, abych kupoval paměť, protože DDR1 by nechutně vlezlo do peněz už teď), to radši abych dobral aspoň ty další 2 GB do notebooku... :-/ A přitom by se sakra hodily. :-/
28.1.2008 17:50 neal_cz | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Trackball, hmm... Vybraný vkus ;-)
pools avatar 28.1.2008 20:53 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Sem ani nevěděl jestli, že ještě dělají ;-)
Vivre libre ou mourir!
Prcek avatar 28.1.2008 17:58 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Má dvoujádro (AMD Athlon64 X2 BE-2*) smysl pro normálního člověka nepříliš hrajícího a občas upravujícího hudbu?
Tak zrovna nedavno jsem se hadal s kamaradem, ktery prodava vypocetni techniku, jestli je "quad core" k necemu dobry, nebo jestli je to jen marketing Intelu. Ja tvrdil ze 4 jadra jsou k nicemu (vetsinu vypoctu dela grafika), on tvrdil, ze bez 4 jader si poradne nezahraju novy hry (jako treba Crysis). Tak by me zajimalo, kde je pravda, jestli to tu nekdo dokaze obhajit ;-).
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
David Ježek avatar 28.1.2008 18:12 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
crysis 4 jádra umí, jestli něco jiného, nevím, otázka je také škálování výkonu a zde mám pochybnosti. jiak 4 jádra bych já osobně bral ... na x264
Prcek avatar 28.1.2008 18:19 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Pokud chce clovek kodovat video, tak se to mozna hodi, ale kdyz nejnarocnejsi prace pocitace bude hrani her, tak si myslim ze by mohlo stacit dvoujadro bez nejakeho znatelneho ubytku vykonu. Spis ty prachy usetreny na rozdilu quad-dual investovat do grafiky. IMHO :-).
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
Max avatar 28.1.2008 18:33 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
the engine will be multi-threaded to take advantage of SMP or hyper-threading capable systems. The game will also come in 32-bit and 64-bit versions

jde někomu z vás využití cpu nad půlku u dvoujádra? mně to zatím běží jen na jednom. u q4 bylo smp podstatně lepší

Obrázek si udělej sám ... Engine a všechn okolo by měl podporovat více jader apod. věci. Praxe ale asi ještě nebude tak dokonalá, jak by si člověk myslel ...
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Max avatar 28.1.2008 18:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Nebo další možnost, u dotyčných osob to není s grafikou moc super. Přecijen, čtyřjádro se dá u her snad plně využít, když má člověk SLI apod. řešení ...
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Daniel Kvasnička ml. avatar 28.1.2008 21:07 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Tak zrovna nedavno jsem se hadal s kamaradem, ktery prodava vypocetni techniku, jestli je "quad core" k necemu dobry, nebo jestli je to jen marketing Intelu. Ja tvrdil ze 4 jadra jsou k nicemu (vetsinu vypoctu dela grafika), on tvrdil, ze bez 4 jader si poradne nezahraju novy hry (jako treba Crysis).
Este aby tvrdil neco jinyho, kdyz na tech 4 jadrech vydelava ;-)
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
David Ježek avatar 28.1.2008 18:11 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vadí 90nm u AMD Athlon64?
ne, AMD mělo/má naprosto špičkově vyladěný 90nm proces (viz 5200+ EE)
Má dvoujádro (AMD Athlon64 X2 BE-2*) smysl pro normálního člověka nepříliš hrajícího a občas upravujícího hudbu?
imho má, z hlediska svižnosti práce a možnosti dělat více věcí je to rozhodně dobrá investice.
Utáhne nVidia 7050PV kompozitní desktop a nějakou méně náročnou 3D hru?
jak které rozlišení a jak které nastavení detailů, ale moc od toho nečekej, je to píseň
Co za disk? Nemám rád Seagate --- beru WD, nebo Samsung.
Samsung je fajn, tichý, chladný (500GB). western je také fajn, superrychlý (raptor :-)), víc ti neporadím. ale možná chvíli vydrž, pravděpodobně během dvou týdnů ti budu schopen říci, která značka má nejlepší 1TB disk poslední generace ;-)
xvasek avatar 29.1.2008 08:31 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Utáhne nVidia 7050PV kompozitní desktop a nějakou méně náročnou 3D hru?
jak které rozlišení a jak které nastavení detailů, ale moc od toho nečekej, je to píseň
...já chápu, že teď žiješ tím X2 Radeonem, podle kterého je toto celkem plečka, ale kompozitní desktop to utáhne s prstem v nose - ten běží zcela v pohodě i na Intelu 945G. A méně náročných her bych se taky nebál - poběží starý i (s odřenýma ušima) nový Battlefield, Source věci (na nižší detaily) apod.
western je také fajn, superrychlý (raptor :-))
Myslím, že už to dnes není takové terno, jako při uvedení. Seek a vystavení dat je rychlejší, ale souvislé čtení už mají běžné disky (díky větší hustotě dat na jedno otočení plotny) lepší. Navíc i u toho seeku by se dalo říct, že kdyby člověk používal jenom "začátek" (prvních 72 / 150 GB) nějakého běžného 7200RPM disku, tak dosáhne podobné časy.
David Ježek avatar 29.1.2008 11:57 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
zapomínáš na průměrné zpoždění 4,17ms vs 3,00ms ;-)
xvasek avatar 29.1.2008 14:12 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
;-) Nezapomínám, jenom jsem si ho dovolil ho trochu demagogicky neřešit. V první větě toho odstavce mám "seek a vystavení" a pak už řeším jenom seek. Možná by pomohlo 17 voltů do 12V větve, aby to rychleji svištělo. :-)
29.1.2008 14:16 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
...a přepájet minimálně analogovou část elektroniky hlaviček, aby to kromě svištění ještě fungovalo. :-D ;-)
28.1.2008 18:17 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
byl bych pro x2 ten cenovy rozdil tam neni tak velky a vzdicky se hodi jedno jadro teba na kompilaci jadra a druhy na hrani urban terroru :)
Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
28.1.2008 18:44 JK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
HDD bych volil Western digittal, řadu AAKS. Kapacitu podle potřeby. Pokud nespěcháš, WD vydává disky s 320GB plotnami, tak počkej.

Ta IGP 3D desktop určitě utáhne. i nějakou tu hru. Ale dal bych pozor na chlazení, některé desky to mají podceněné.

Vzhledem k cenám CPU bych volil dvoujádro. BE ani moc nežere.
28.1.2008 19:48 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
AMD XP 2500+
512 MB RAM
MB VIA ABIT KT400
Nvidia GeForce 6200 pasiv
Ahoj, mam uz par let tuto sestavu kterou pouzivam jako desktop i domaci server (router, www, ftp, dhcp, dns, qmail), normalne na tom smazim Warcrafty online (sice minimalni detaily, ale je to hratelny). Standardni 3D gamesy jako Tuxracer, Chromium uplne vpohode. V posledni dobe dokonce uvazuju ze bych si koupil neco pomalejsiho jestli sezenu, pac to je zbytecne "vykonny" (cti zbytecne to zere). Jediny co by se mi libilo aby to bylo max. tichy tzn. idealne bez vetraku. Mate nekdo neco takovyho? Mate s tim nekdo zkusenosti. Myslite ze to lze postavit aby to bylo opravdu neslysitelny? Kdysi Mironet nabizel nejake tiche pocitace ale nevim jaka je situace dneska.
28.1.2008 20:34 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Nedávno jsem z hecu na webových obchodech zkoušel, jestli jde čistě teoreticky postavit současné pecko s pouze pasivními chladiči (zdroj, chipset, CPU, grafárna): jde to, ale vlezlo by to dost do peněz.
David Ježek avatar 28.1.2008 20:45 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
hmmmm, to si říká o hlubší zamyšlení formou blogpostu ... :-D
28.1.2008 21:11 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Jéžiš, já asi ne, odborník na HW rozhodně nejsem :) Zdroj jsem našel "Yesico FL-550TMS-2 550W" a CPU chladič "ThermalRight Ultra-120 eXtreme". Desek s pasivem chipsetu je hafo, to samé u grafáren.
Fluttershy, yay! avatar 28.1.2008 21:17 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Je i nějaký nepříliš silný Fortron s pasivem.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
28.1.2008 22:55 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zrovna přemýšlím nad domácím počítačem a uvítal bych radu.

Mám následující požadavky na HW: Určení počítadla je práce s grafikou (úprava a tisk fotek), běžné činnosti s videem (sem tam nějaká komprese DVD, nahrávání z TV), sem tam nějaká lehká hra (bzflag, ET, quake, cube), kdyby si grafika poradila s berylem, bylo by to dobré :-).

Chtěl bych aby ten počítač byl co nejmenší rozměrově a také aby nebyl slyšet. Cena není prioritou, ale zbytečně vyhazovat nemusím (stačí už jen ten SSD a časem BlueRay RW:-))

Můžete mi někdo poradit co a kde hledat?
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
David Ježek avatar 28.1.2008 23:10 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
není problém, pokud chceš můj názor vydržíš do čtvrtka. do té doby jsem bohužel zaměstnán nečím jiným
29.1.2008 09:03 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Určitě vydržím, počítač budu kupovat až budu vědět co vlastně chci koupit :-)
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
28.1.2008 23:36 neal_cz | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Apple iMac nebo Mac mini? Mini je opravdu mini a jediné co je z něj slyšet je občas mechanika.
29.1.2008 06:51 JK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
CPU bych v tom případě volil Intel Wolfdale. E8200 má naprosto luxusní spotřebu, která se v burn pohybuje okolo 30W, možná i méně.
David Ježek avatar 29.1.2008 07:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
... která se v burn pohybuje okolo 30W, možná i méně.
tomu mám problém uvěřit
29.1.2008 10:41 thl | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=9977&Itemid=28&limit=1&limitstart=4

Tak se mrkni sem na 8200/8400. Ty 45 nm dvoujádra jsou fakt skvělé. Dokonce i moje předpotopní deska s chipsetem i975x je podporuje s posledním biosem.
29.1.2008 12:04 JK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Ano máš. Ta spotřeba je stejně tak neuvěřitelná jako skutečná. Je toho plný internet. Nejedná se o žádný exces. Jedině, že by všichni testeři blbě měřili, ale tomu snad ani jako fanoušek AMD nemůžeš uvěřit :-D Holt i AMD-BE co sis koupil žere moc.
David Ježek avatar 29.1.2008 12:48 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
nemám pocit že BE žere moc. navíc nezapomeň že BE2400 stojí 2200kč zatímco E8200 stojí 3800kč, tedy o 73% více. myslíš, že E8200 je o 73% rychlejší, nebo že to kompenzuje nižší spotřebou? Já myslím, že ani jedno.

To je zhruba totéž jako když všichni nVidioti hulákají (:-)) do světa, že 3870X2 jejich 8800ultru neporazí vždy. jenže už zapomenou dodat, že 3870X2 stojí lehce přes 9000Kč, zatímco 8800u stojí 15000Kč.
29.1.2008 15:51 JK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
O 73% to ne. On je totiž asi o 100% rychlejší. Stačí nebýt slepý a podívat se na testy:

http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=873&model2=935&chart=431

A to jsem jeeště mírný, protože v této ukázce E8200 simuluji procesorem E6750, který je nepatrně pomalejší než E8200. MAD BE-2400 jsem nahradil stejně výkoným X2 4400+ a jak vidíš, srovnání výkonu je přímo tragické. Alespoň +/- 200% mi tak připadá (podle typu testu to kolísá)
29.1.2008 15:52 JK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
David Ježek avatar 29.1.2008 21:04 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
dobře, pokud vezmu jako směrodatné tvé výsledky vidím 106 vs 152sec, což je +69,7% pro intel. a když ti přihodím i něco za to, že 8000 řada je rychlejší, pak to i klapne. ale ne tak, že by intel byl nějask výrazně lepší, maximálně jsem ochotnej souhlasit, že jeho poměr výkon/cena je ekvivalentní. Pak je třeba srovnat spotřeby kompletních sestav a také cenu desky (P35 vs 790). vono to asi nakonec klapne tak, že nula od nuly pojde.

každopádně zde se bavíme o jednom konkrétním testu. osobně jsem to nezkoumal, ale dovolím si vnést jednu otázku ... víme jak je na tom E8200/E8400 vs BE2400 z hlediska podpory instrukcí? předpokládám mimo jiné, že SSE4 by mohlo být ono. a nevíme, jak je na tom mainconcept encoder z hlediska příslušných optimalizací.

kupříkladu u divx661 je to 108 vs 168sec, tedy +64,3% pro intel, xvid112 je 124 vs 193sec tedy +64,3%. 3koda že tam není x264.
30.1.2008 11:47 JK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
cena +/- odpovídá výkonostnímu rozdílu. nicméně E8200 je úspornější. A hlavně P35 desky jsou levnější. Tvůj gigabyte GA-MA790X DS4 stojí cca o 1000,- kč více, než moje P35-DS3. Ano souhlasím, DS4 a DS3 jsou jiné řady, ale P35 DS3 má přídavný řadič a nemá zbytečný druhý PCIe16x slot jako 790X DS4, která má zas méně SATA portů. Další výhodou je, že výkon P35 je vyrovnaný, kdežto AMD 770 790X a 790FX jsou rozdílné chipsety a skutečně se také liší ve výkonu.
David Ježek avatar 30.1.2008 12:54 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
A hlavně P35 desky jsou levnější. Tvůj gigabyte GA-MA790X DS4 stojí cca o 1000,- kč více, než moje P35-DS3. Ano souhlasím, DS4 a DS3 jsou jiné řady,
Neber moji desku jako směrodatnou. místo ní si klidě představ MSI 790X za 1900Kč.
ale P35 DS3 má přídavný řadič a nemá zbytečný druhý PCIe16x slot jako 790X DS4, která má zas méně SATA portů.
druhý PCIe x16 bnení zbytečný. Spíše věřím, že bude více lidí kteří přidají druhou 3850 do crossfire, než těch, kteří budou potřebovat osadit více než 4SATA+2ATA zařízení.
Další výhodou je, že výkon P35 je vyrovnaný, kdežto AMD 770 790X a 790FX jsou rozdílné chipsety a skutečně se také liší ve výkonu.
aha, takže výkon JENDOHO čipsetu je vyrovnaný, ale výkon TŘÍ čipsetů ATI se liší. Stejně tak bych ale já mohl říci, že výkon 945G+P35+X48 se liší, zatímco výkon 790X je vyrovnaný. nic proti, ale v téhle myšlence nespatřuji žádnou logiku.
29.1.2008 16:47 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Při pohledu zpoza pentia M 1,6@0,6 dostávají tyhle hádky zcela nový rozměr. ;-)
29.1.2008 17:00 JK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Já se nechtěl hádat. :-D Možná to tak vypadá, a to se D. J. omlouvám. Jeho zápis o jeho úsporné sestavě byl velmi inspirativní. Dokonce jsem o ní uvažoval vnějaké kombinaci. Ale Wolfdale v tom udělal pořádný zmatek. Je výkonější než cokoli od AMD a úspornější než cokoli od AMD (mluvíme o 2jádrech) což je docela zvláštní situace a tak jsem nákup AMD sestavy stornoval.
29.1.2008 17:01 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
No já, když teď mám 1,66 GHz Core 2 Duo na 30 W, a vidím, že 3 GHz Core 2 Duo má tutéž spotřebu na 45 nm, si taky říkám, jestli bych neměl upgradovat desktop. Ten má momentálně spotřebu dvojnásobnou, zato je ale třikrát pomalejší. :-D

BTW, těch 0,6 GHz sis tam dal natvrdo, nebo jen máš ondemand, který bude samozřejmě fungovat i na té E8200? ;-)
29.1.2008 17:28 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Píšu z widlí, kterým ekvivalent ondemand chybí, takže ekvivalent powersave :-D a ten mívám při běhu z baterky i v linuxu. Co se týká výkonu mi chybí jediná drobnost: řetězec vmx ve výpisu /proc/cpuinfo. Jinak mi tohle CPU stačí a základní spotřebu má stále menší. :-)
29.1.2008 17:33 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
To mi přijde divný, mně řízení frekvence on-demand ve Windows na HP XE3 fungovalo, a nepředpokládám, že pro Thinkpad tyhle věci nejsou. ;-)
29.1.2008 17:48 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Aha, fakt že jo. :-) Nicméně "Minimum" a "Maximum" odpovídají powersave a performance a jiné jsem zatím nepotřeboval. ;-)
30.1.2008 04:07 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
3870X2 jejich 8800ultru neporazí vždy. jenže už zapomenou dodat, že 3870X2 stojí lehce přes 9000Kč, zatímco 8800u stojí 15000Kč.
Což je vcelku nepodstatné - jestliže sháníš největší možný výkon, tak musíš počítat s tím, že za něj něco zaplatíš.
Quando omni flunkus moritati
David Ježek avatar 30.1.2008 08:24 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
já mám pocit, že to stále nechápeš. ono je to tak, že ty karty jsou si "přibližně rovny". často je lepší ati, ale jinde zase výrazněji ztrácí, takže na ní budu zlý a řeknu, že jsou to kartu výkonově srovnatelné. jenže ati má navíc DX10.1 a hlavně jeden faktor, který nvidia nemá tak silný: růst výkonu (často razantní) s každou novou veríz ovladačů. A jedině blázen by za ekvivalentně výkonnou kartu dal 166% ceny zvláště, když ani neumí akceleroavt 1080p video v 2560x1600. to, že ati výrazněji zaostává v eye-candy ptákovinách jako lost planet v tu chvíli ztrácí veškerou váhu.
30.1.2008 10:21 thl | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Kde maji toho radeona x2 za 9000 včetně daně skladem?? Naopak ultra je vyprodana, tu seženete horko těžko.
Daniel Kvasnička ml. avatar 29.1.2008 07:57 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Uz mas vybrane nejake zajimave AoE zarizeni? Neco podobneho take shanim. Chtel jsem puvodne jen USB externi disk, ale nejaky rozumny transparentni pristup pres LAN by se taky hodil...
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
29.1.2008 09:02 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Ano mám, jak se večer dostanu domů, tak napíšu co přesně to je za krabičku.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
29.1.2008 12:50 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Na to se taky těším! :-)
29.1.2008 14:41 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Sice jsem ještě nebyl doma, ale podíval jsem se do odeslaných objednávek na webshopu. Mám krabičku Welland ME747GK LAN 3,5", SATA, USB2.0 a v ní strčený disk HDD Samsung HD501LJ 500GB 16MB SATAII.

Krabičku připojuji k počítačům přes AoE, USB jsem zkoušel snad jen jednou. Na všech svých počítačích mám 1gbps síťovky a v síti jsou jen gigové switche. V linuxu stačí jen "modprobe aoe", pak se mrkněte na to jaké zařízení vzniklo pomocí "aoe-stat". No a pak už stačí jen rozparcelovat disk a používat.

Na síťovém rozhraní kde se používá AoE může běžet i normální IP provoz, takže stačí v počítači i jedna síťovka. Disk se chová jako standardní interní disk, rychlost odpovídá danému HDD uvnitř krabičky (testy mohu spustit až budu doma). Krabička není nijak hlučná, takže může běžet pořád. Sem tam se mi stane, že vykopnu ze zdi napájení i když mám disk namountovaný, stačí pak zapnout znovu do elektřiny, zapnout vypínačem na krabici a vše pokračuje dál jako by se nic nedělo.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
29.1.2008 15:33 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Saprlote, vůbec jsem netušíl, že se AoE boxy u nás seženou takhle rozumně. :-)

(Miso, tady máš odpověď na tu Tvoji přenášku o iSCSI...sorry, ale ty EMC věci si koupit nemůžu, zato tohle docela v pohodě... :-D)
29.1.2008 18:47 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Nejsem si jistý, jestli je vhodné srovnávat iSCSI s AoE, přeci jen se jedná o dost rozdílné technologie, ale jestli jde o domácí použití, tak to řešit nemusíme :-)
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
29.1.2008 18:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Pokud vím, dělají totéž, blokové zařízení přes síť, ale jedna mnohem jednodušeji a levněji. :-D Detaily už pro mě tak zajímavé nejsou, obzvlášť při tom domácím použití. ;-)
Daniel Kvasnička ml. avatar 29.1.2008 18:12 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
Tak to zni opravdu dobre. Tenhle model uz jsem videl -- byl jediny, ktery mi z Jyxa vypadl, kdyz jsem chtel AoE a usb2.0 zaroven. Dik za postrehy, zrejme brzo bude funet i u me doma ;-)

Muzu se zeptat z jakeho obchodu jsi ho kupoval, pokud to bylo pres net?
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
29.1.2008 18:23 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Když už jsme u těch sestav...
czechcomputer.cz
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.