Portál AbcLinuxu, 8. května 2024 18:38


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
13.2.2011 14:20 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dělal jsem na helpdesku Atlas.cz v době kdy prožíval svou největší expanzi (od podzimu 2000 do jara 2001). Byla to cenná zkušenost, bez níž bych asi nedělal to co dělám. Hlavní ponaučení které jsem si z té doby odnesl - nejlepší cesta do pekel je s Microsoftem ;-).
Jakub Lucký avatar 13.2.2011 14:21 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jedna věc je zmiňované neštěstí, když člověk svému problému rozumí a hel(l|p)desk tomu rozumí míň... To je kolikrát slušné peklo a v ČR jsou na to specialisti třeba telefonní operátoři...

Ale i to poskytování podpory je kolikrát zážitek. Chápu to rozčílení těch lidí, kteří musí odpovídat na otázku, na kterou je odpověď napsána opravdu důrazně a kdokoliv, kdo chce tu odpověď jen trochu znát, tak si to zjistí pohodlněji sám (Jak se používá ten Déja Dup?)

Pohybuju se v různých organizacích a jako Iťák přece (a to jsem to nikdy nestudoval a v žádné z těch organizací, kde se pohybuju jsem nikdy IT nedělal) umím všechno a tak poskytuju (neplacenou) podporu na všechno, co počítač kdy jen vidělo, nebo má v sobě trochu křemíku... A občas to umí být fakt frustrující, radit do Finska nebo Německa jak nastavit router, či se pokoušet přes SMS/ICQ debugovat OpenVPN z italské wifi do české firmy... Nejvíc frustrující je na tom ta bezmoc získat rozumnou zpětnou vazbu. "Hodilo to chybu", "nic to nedělá", "vyskočilo mi takové okýnko, co s ním?" jsou obvyklé věty a ani při nejlepší vůli s tím nejde dělat nic jiného, než zase pokládat otázky jako "Co je tam napsáno?" a dostat odpověď "Já nevím, už jsem to odklikla"... Ale nejvíc frustrující, být profesionál, musí být pro mne v poslední době časté: Něco nefunguje a nelze to vyřešit na dálku a je nutno setkat se osobně. Na setkání se usadím za počítač a vše funguje jak má. Protože to dělám pro kamarády, tak si posedíme na kafe, pokecáme a jede se dál, ale být profesionál, kterému mezitím někde stojí práce, tak to bych se asi zbláznil...

A tak je postoj k supportu dost ambivalentní. Sice chápu těch asi tisíc důvodů, proč být na této pozici naštvaný a vyřízený, ale na druhou stranu si tu práci vybrali sami a dobrovolně (a vesměs za ní berou přijatelné peníze), tak ať se chovají profesionálně a místo křičení na zákazníka mají někde kamrlík s boxovacím pytlem...

(uff, to jsem se zas rozepsal...)
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
16.2.2011 22:51 Halis | skóre: 6 | blog: capacitor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
...v ČR jsou na to specialisti třeba telefonní operátoři...
Částečně nesouhlasím, s Vodafounem mám jen dobré zkušenosti, i když pár operací jim trvalo déle než jsem očekával. Na druhou stranu s kyslíkářema mám jen špatné zkušenosti.
Jakub Lucký avatar 16.2.2011 23:25 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Jo, s Vodafone jsem tu zkušenost asi neměl... ale v O2 je to zážitek na celý život, ale jednou se mi povedlo tu první lajnu obejít. Dost rychle jsem ze sebe sypal slova jako traceroute, ICMP, gateway, DNS apod...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
xkucf03 avatar 17.2.2011 22:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Ach jo :-(
Vážený zákazníku,

dovolte, abychom Vás tímto informovali o našem rozhodnutí ukončit poskytování služeb připojení k internetu společností VOLNÝ, a.s.

Nemusíte se ale ničeho obávat, o své připojení nepřijdete. Závazek poskytovat Vám službu připojení k internetu bude na základě uzavřené dohody převeden na nového poskytovatele Telefónica O2 Czech Republic, a.s., který Vám bude službu nadále poskytovat.

Parametry vaší služby zůstanou nezměněny a cena Vám bude snížena.

Navíc se můžete těšit na řadu výhod v podobě služeb zdarma k O2 Internetu, zvýhodněných cen na další služby od O2 a výhod ze členství v O2 Extra klubu.

K převodu dojde v období od 16. 3. 2011 do 30. 7. 2011. O konkrétním datu Vás budeme písemně informovat v dostatečném předstihu. Dnem převodu se stanete zákazníkem společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s.

S tímto datem dojde i ke změně smluvních podmínek. Součástí Vaší nové smlouvy se stanou dokumenty: Všeobecné podmínky pro poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací, Provozní podmínky pro poskytování služby O2 Internetové připojení, Ceník služby elektronických komunikací – O2 Internetové připojení a Reklamační řád. Tyto smluvní dokumenty naleznete na stránkách www.o2.cz v sekci Péče a podpora, Dokumenty ke stažení.

Pokud s uvedenými změnami nebudete souhlasit, máte právo nejpozději do dne převodu službu u společnosti VOLNÝ, a.s. bez sankce vypovědět.

Do doby, než dojde k Vašemu převodu, se se svými zákaznickými požadavky i nadále obracejte na kontaktní centra společnosti VOLNÝ, a.s.

S pozdravem,

VOLNÝ, a.s.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Jakub Lucký avatar 17.2.2011 22:58 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Gratuluju k CenzorFonice...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
Jendа avatar 18.2.2011 02:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Bude IWF CensorshipChecker, nebo si seženeš nějakého ISP?
Jendа avatar 18.2.2011 02:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
13.2.2011 15:35 Tomáš Honzák | skóre: 19 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Z toho plyne ponaučení, že hlupáci nejsou jen mezi uživateli, ale i na technické podpoře, zejména v těch prvních liniích – je to prostě levná námezdní síla, která bystrostí často neoplývá a slouží hlavně k tomu, aby odpověď přišla včas (podle SLA), ale na její kvalitě zas tak moc nezáleží.
Vystihl jsi to dobře. První lajna má typicky za úkol: Na to pochopitelně stačí "levná pracovní síla", čas odborníků je drahý - a proč s ním plýtvat na zvedání telefonů a banality.

Zejména v "normálních" firmách, kde nadpoloviční počet service callů tvoří právě takovéhle banální záležitosti, to vede k nemalým úsporám. Navíc specialisti, kteří řeší ty "složitější" problémy, jsou typicky součástí té samé servisní organizace, čímž odpadají problémy "komu předat".

Pro IT firmu je takový přístup z pochopitelných důvodů o něco problematičtější: Mimochodem - pěkný příběh ze života. Říkal jsem si od začátku, že mi to něco připomíná...

Zaskoč někdy ke mně, dáme kafe a já ti budu vyprávět smutné příběhy o ISD PPDC a o tom, jak se zavedením centrálního service desku zlepšila průměrná obslužnost IT problémů zaměstnanců jedné nejmenované nadnárodní firmy... :)
Quork!
Luk avatar 13.2.2011 15:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chybí tam volba „Ano, dělal jsem to a klidně bych to dělal znovu“.
Na školení nám řekli, že help desk (spíš hell desk) máme outsourcovaný a sedí v Londýně.

Pořád lepší než helpdesk outsourcovaný do Indie. Protože na takové helpdesky se pak nabírají Indové přímo z ulice, kteří o problematice v životě neslyšeli. Volání/mailování na takový helpdesk je pouze ztrátou času.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Jendа avatar 13.2.2011 17:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
To bylo nedávno na Rootu jako blbinka ;-).
13.2.2011 20:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
:-D, vědel jsem, že to někdo nalinkuje.
Jakub Lucký avatar 14.2.2011 12:51 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Nejde než nalinkovat i CollegeHumor video
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
14.2.2011 15:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Koothrappali :-O
Jakub Lucký avatar 14.2.2011 13:02 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Indové z ulice těžko, protože Indové z ulice neumí anglicky, maximálně Hindi a to by sis asi moc nepokecal... Ale to že to není žádná sláva, o tom žádná...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
otasomil avatar 13.2.2011 18:27 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Ono je neco jineho delat helpdesk jako zamestnanec a neco jineho "za flasku rumu" po vecerech.

Mnozi helpdesk pracovnici jiste daji za pravdu.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
13.2.2011 19:42 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pěkně jsi to napsal. Já bych jenom dodal, že mám pocit jakoby všichni okolo považovali za svoje neupiratelné právo něco plodit na počítači a byly přesvědčení, že když to zvládne Tonda od vedle, tak proč bych já taky nemohl psát ty dokumenty ve Wordu? Prostě s tím dělá každej kdo má do (|) díru a pak to holt vypadá jak to vypadá. Naštěstí většinou nejde o život ale jenom o peníze a tak to nikdo moc neřeší.
13.2.2011 21:15 Sandokan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
JJ, opravdu pěkný článek. Sám na hepl desk občas volám, většinou při řešení problémů s ERP. To je samozřejmě jiná situace, tam už jsou samozřejmě odborníci. Podle mých zkušeností dost pomáhá, když ty lidi osobně znáte.

Pro pobavení ještě přikládám historku, kterou jsem slyšel o interním hepl desku jednoho zdravotnického zařízení kdesi u Opavy:

Telefon....

Dobrý den, tady nemocnice .... IT oddělení..

hlas ve sluchátku chvíli cosi naléhavě sděluje..

Aha, takže vám nefunguje tiskárna, že. A chcete si o tom popovídat ??

...........

Tak se mi to zalíbilo, že jsem to musel vyzkoušet i na našich uživatelích. Doporučuji.
13.2.2011 22:18 PeterS. | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Môj známy, ktorý pracuje v "2. línii" podpory, hovorí, že nikdy never užívateľovi. Sem patria prípady, ked užívateľ do telefonu odprisahá že mu dané konto ešte do minulého piatku išlo a pritom v systéme vidno že tam už veľmi dávno nebol prihlásený a podobné pikošky zo života...
14.2.2011 10:35 Chulda | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nicméně mi přijde zajímavé, že ani zkušenost z práce na helpdesku nepomáhá lidem při hlášení jejich problému.

Lidi z helpdesku neustále nadávají na nedostatečné informace o problému (např. chybí IP adresa nebo jméno stroje, ze kterého to zkouší), ale sami tímto problémem trpí - skoro vždy mi nahláší "mě to nefunguje"...
pavlix avatar 14.2.2011 18:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Moje odpověď není mezi možnostmi, protože je "Ano, jednou za čas" (když dělám záskok).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.