Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 12:52


Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Josef Kufner avatar 29.2.2012 19:47 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přednášky na státních univerzitách jsou veřejné, takže vrátný tě tam pustit musí. Prý to je napsané v nějakém zákonu, či co. Co se cvičení týče, tam už to je horší.

Součástí rozvrhů na FELu jsou i rozvrhy jednotlivých lidí, takže je zabezpečení celkem pochopitelné, ale rozvrhy samotných předmětů by měly být veřejné, to jo.

Pokud chceš do KN:E-* na Karlově náměstí, existuje zadní vchod bez turniketů, ale pšt ;-)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Jendа avatar 29.2.2012 19:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Součástí rozvrhů na FELu jsou i rozvrhy jednotlivých lidí
Taky jsem koukal. Nebylo by lepší prostě nezobrazovat cizí rozvrhy (a to ani ostatním studentům - vždyť takhle k tomu má přístup několik tisíc lidí, takže je to stejně v podstatě veřejná informace)?
Pokud chceš do KN:E-* na Karlově náměstí, existuje zadní vchod bez turniketů, ale pšt ;-)
He he, zkusím :).
29.2.2012 20:00 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Přednášky na státních univerzitách jsou veřejné, takže vrátný tě tam pustit musí. Prý to je napsané v nějakém zákonu, či co. Co se cvičení týče, tam už to je horší.
Nemas na to nejaky odkaz? Rad bych si to precetl.
Josef Kufner avatar 29.2.2012 20:42 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Nemám. Tu a tam to nějaký přednášející zmínil, ale co jsem zrovna koukal do zákona o vysokých školách, tak tam o tom nic není.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
1.3.2012 00:16 Ondra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
jo, s politovanim musim oznamit, ze jsem tam nic o verejnych prednaskach nenasel.

(a je to .doc, tak si posusnejte)
2.3.2012 03:23 michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Státní univerzity u nás už dávno neexistují.

Vojtěch Trefný avatar 2.3.2012 08:35 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Ale existují, Policejní akademie a UNOB ještě státní jsou ;-)
Bystroushaak avatar 2.3.2012 08:55 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Trochu offtopic: máte někdo zkušenosti s UNOB? Jsem se o ní před týdnem dozvěděl a podle toho co jsem koukal, to vypadá docela dobře. Vcelku se mi líbí ten předmět připravující techniky, jenž budou vyrábět skynet (automatizace velení - mix AI, řízení obrany a programování :D).
7.2.2014 11:59 ElKante
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Přednášky jsou věřejné. Vyplývá to z preambule zákona o vysokých školách.
7.2.2014 21:37 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Nejaky odkaz by nebyl?
29.2.2012 21:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
U nás na TUL jsou přednášky veřejné (to by se musel přednášející zamknout se 100 studentama :-D) a u cvičení by si to člověk musel domluvit s cvičícíma, tam je často problém saturace prostoru.
Bystroushaak avatar 1.3.2012 18:17 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Cvičení se dá taky, takhle jsem se tam vecpal na robotiku. Cvičící byl úžasně překvapený, že tam chci chodit, úplně mu chvíli nepobírala logika, že někdo tam chce jít dobrovolně, zatímco většina se snaží vyhnout :)
1.3.2012 21:49 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Základy robotiky? A na přednášky jsi chodil? :-D
Bystroushaak avatar 2.3.2012 08:52 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Ne, krylo se mi to s něčím jiným. Takhle jsem si na cvikách hrál s robotama. Nechápu co proti tomu všichni mají, tam z toho byli kluci otrávení a přitom to bylo nehorázně cool :)
2.3.2012 18:19 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
tam z toho byli kluci otrávení
Právě proto, že jsi nechodil na přednášky :-D.

Jinak roboti jsou dobrý, si pamatuju jak naše skupina jednoho naprogramovala na ty klasickou hru kdy se s nožem přeskakujou prsty (ale bez nože :-D). Pustit to pak na plnou rychlost bylo zábavný.

Nicméně to programování ABB robotů se mi nelíbí tolik. Dostali jsme se jen k tomu návleku a to je humus na tom psát :-D. Ani nevím zda to maj propojený s kompem.
Bystroushaak avatar 2.3.2012 18:34 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Nicméně to programování ABB robotů se mi nelíbí tolik.
To mě zas docela jo, odpovídá to na spoustu otázek které jsem měl. Dost se mi líbila třeba výměna informací mezi roboty, takové jednoduché, lehce pochopitelné a ovladatelné kanály.
Dostali jsme se jen k tomu návleku a to je humus na tom psát :-D.
Nj, po čtvrt hodině jsem si myslel, že mi to vykloubí ruku :D
Ani nevím zda to maj propojený s kompem.
Údajně nějak, ale prakticky to moc nechodí, jednodušší je prý program nahrát na disketu a tu pak uložit/načíst v té řídící jednotce s kompresorem.
19.3.2012 22:49 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Dobrý den, kolega, který má sám zájem si i po úspěšném ukončení studia na FEL doplňovat vzdělání přednáškami, mě poslal odkaz na toto vlákno.

Zaprvé v zápisku chybí informace o tom, jaká (by) byla reakce vyučujících, pokud byli dotázáni na možnost navštěvovat jejich přednášky e-mailem. Obecně schopnost investovat čas alespoň do napsání e-mailu je u studentů často mizivá. Sám se často i o závažném problému dozvím po čase náhodou na nějakých fórech, kde si všichni užívají toho, jak jsou věci špatně a mohou si spolu notovat při kritice. Aneb anketa na FEL, kde chybí účast 80% těch, kvůli kterým byla zavedena a kteří o její existenci dříve bojovali.

S problémem přístupu k rozvrhům předmětů na FEL máte pravdu. Možnost vidět rozvrhy jednotlivých studentů (asi hlavní důvod, proč jsou rozvrhy neveřejné) je přitom velmi prospěšná, když se někdy musí ladit a přesouvat přednášky a cvičení podle počtů zapsaných studentů, místností a fyzických dispozic vyučujících. Opravdu se v takovém případě proklikáváme rozvrhy a zjišťujeme jak moc studentů bude mít potíže nebo bude moci využít alternativ. S přiměřenou mírou ochrany studentů před sledováním souhlasím, takže je podle mě blokování přístupu z externí sítě do rozvrhu bez přihlášení v pořádku.

Naopak ČVUT jako celek chce poskytovat plnou informaci o všech svých programech a předmětech pohromadě. Studenti mají (mít) možnost si zapisovat předměty napříč fakultami. Proto vzniká Bílá Kniha ČVUT. O její existenci jsem se ovšem i já dozvěděl spíš náhodou.

http://bilakniha.cvut.cz/cs/index.html

Zde se již k veřejným verzím rozvrhů (bez možnosti špehovat studenty) dostane každý. Potíž je trochu zvolit program (různé dobíhající a připravované akreditace Vás dovedou k prázdným rozvrhům). Když zvolíte prezenční formu v programech aktivně vyučovaných předmětů, tak rovnou uvidíte rozvrh.

http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet12539404.html

Ten vychází přímo z centrálního IS, takže by měl být aktuální. Tento rok bylo přidané i pole přímo odkazující na stránky předmětu. Pokud není vyplněné, tak s největší pravděpodobností najdete odkaz na stránky předmětu v poznámce (dříve jediná cesta pro jejich uvedení). Obecně pak FEL již spíš nechce investovat do svých lokálních rozvrhů a osnov předmětů, protože by se většina měla postupně centralizovat na Bílé Knize ČVUT.

Co se týče veřejnému přístupu k materiálům (přednášky, cvičení), tak ve všech předmětech, na jejichž výuce a přípravě jsem se podílel, byly veškeré materiály k dispozici na webu (kromě krátkých přechodných období příprav atd.). U předmětu Open-Source Programování jsou dokonce veškeré licencované pod CC-BY-SA a celý Web včetně ODP dokumentů s prezentacemi je k dispozici v GITu/IkiWiki. (Poznámka Zkouškové otázky a externí materiály jsou v jiném/privátním GITu). Velkou část z cvičení z našich předmětů si lze vyzkoušet i doma. Většinou stačí Posix kompatibilní systém. Cvičení s řízením HW a a využitím embedded platforem (PowerPC a ARM) vyžaduje specializované desky a přípravky. Obecně politika vedoucího naší katedry (prof. Šebek - Katedra řídicí techniky) je nakloněna tomu, že materiály nám mají dělat reklamu a mají být přístupné. U téměř všech předmětů naší katedry tomu tak je. U diplomových a bakalářských prací se pak zveřejnění v elektronické podobě považuje za nutnost.

K nahrávání přednášek. Spíš jako člověk nejsem nadšený z toho sám sebe na vidu vidět, ale pokud by to bylo k prospěchu studentů, tak mi nahrávání nevadí. Dálkaři si třeba před lety mé přednášky z X35POS nahrávali. Další rok přišli i prezenční studenti s tím, že by nahrávky chtěli. Moje podmínka byla, ať někdo z nich ustřihne zmatek a nějaké nabádání a pokyny k přípravě na začátku a na konci přednášky, přidají hlavičky a postará se o uložení na AVC. Výsledek, v podstatě každý se na vše vykašle. Zkopírovat ano. Přiložit ruku k dílu, to se nikomu nechce. Jinak opravdu přednášení pro 5% z počtu zapsaných studentů je demotivující, chybí interakce (a to i těch přítomných - kteří hrají hry nebo se dívají na vtipy z YouTube) a možnost o zajímavých problémech diskutovat a i zjistit, co vlastně studentům ve znalostech chybí. A ono jim vetšinou chybí základy, protože opět předchozí prerekvizitní předměty studovali pouze ze slajdů den před zkouškou. Přitom svůdný pocit studentů, že budou mít těsně před zkouškou k dispozici přece videa a tak se nemusí přes rok připravovat, je nebezpečný. Takže sám nemám na otázku videí v reálném světě jasný názor. Ve světě s alespoň rozumnou mírou spolupráce bych byl určitě pro.

K turniketům a čipovým kartám. Je to otrava. Ovšem na KN se nám stalo, že někdo například ukradl starší počítače, aby za ně někde získal pár drobných. O tom, že z nich určitě vyhodil karty, které mu nic neříkaly, nepřemýšlel. Ony řídicí karty byly za statisíce (v běžném bazaru ovšem neprodejné). Při další krádeži se již později podle kartového systému podařilo jednoznačně viníka identifikovat. Takže opět za dnešního stavu světa asi jiná cesta není. Vstup do všech přednáškových místností je na FEL (KN, Dejvice) po odblokování vyučujícím zcela volný. Vrátný by měl do budovy proti zapsání OP a uvedení důvodu pak pustit každého. Pokud nastane problém, opět je správné kontaktovat toho, jehož přednášku chci navštívit případně vedoucího nebo studijního referenta katedry, pod kterou spadá.
29.2.2012 20:04 karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Proč jsou ty šílené obstrukce u vstupu netuším. Nejspíš v tom bude nějaký tunel při stavbě té budovy. Stejně tak nechápu, proč je v polovině učeben smartboard, který nikdo nepoužívá. Klidně stačí podlézt zábradlí. Dělá to tak i spousta studentů s kartou. Přednášky na FITu se prý nahrávají všechny, u kterých to přednášející povolil, pomocí techniky v přednáškové místnosti. Zveřejňovat se prý nesmí kvůli ochraně osobních údajů nebo tak něco. Sem tam se dá něco najít na stránkách avc. Ty slidy se nezveřejňují, protože jsou prý know-how univerzity. U rozvrhů netuším.
Vojtěch Trefný avatar 29.2.2012 20:25 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Proč jsou ty šílené obstrukce u vstupu netuším. Nejspíš v tom bude nějaký tunel při stavbě té budovy.
Ono je to teď všude, asi nějaká mánie. Turnikety u vchodu a "pípátka" na každé místnosti (dokonce i přednáškovky). Navíc je to tak geniálně udělané, že když je učebna v režimu "přístup má jen vyučující", tak když odejdeš (třeba na záchod), tak se nemáš jak vrátit (musí ti otevřít někdo zevnitř).
Stejně tak nechápu, proč je v polovině učeben smartboard, který nikdo nepoužívá.
Smartboard a ještě k tomu projektor (ale aby jej bylo možné použít, tak se musí stáhnout plátno přes tabuli, která je mimochodem na jakékoli předměty, kde se počítá totálně malá).

Btw. co je vlastně tak strašně špatného na kombinaci "klasická" tabule a křída, že se všude cpou ty na fixky?
řednášky na FITu se prý nahrávají všechny, u kterých to přednášející povolil, pomocí techniky v přednáškové místnosti.
Která ovšem aktuálně nefunguje a i když funguje, tak je kvalita otřesná a nikoho při stavbě nenapadlo, že by mohlo být užitečné snímat i to, co se píše na tabuli.

PS: To mám dneska ale "hejtovací" den, co :-)
29.2.2012 20:37 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Btw. co je vlastně tak strašně špatného na kombinaci "klasická" tabule a křída
preci AFAIK dosud nerozreseny spor, zda utirat suchym nebo mokrym hadrem :-)
Vojtěch Trefný avatar 29.2.2012 20:38 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
preci AFAIK dosud nerozreseny spor, zda utirat suchym nebo mokrym hadrem :-)
Jedině mokrý hadr a stěrka! :-D
Jendа avatar 29.2.2012 20:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Proboha, na sucho nikdy.

Nejlépe houbu a stěrku.
otula avatar 1.3.2012 13:08 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Vau, nová doba! :-D

Co je to stěrka? :-) My jsme vždy měli ve třídě houbu nebo hadr, většinou se tabule utírala na sucho, na mokro jen na konci dne, pokud vůbec (neb se křída na mokré tabuli rozžbleptávala ;-))
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
Jendа avatar 1.3.2012 20:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
otula avatar 1.3.2012 20:43 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Až tak, jo? No co se v mládí naučíš… (ona spousta lidí neumí ani tu stěrku správně používat - netuší, že je potřeba (alespoň tedy při stírání oken) otírat) :)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
Josef Kufner avatar 1.3.2012 22:49 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Otírání není třeba, pokud celou tabuli vemeš jedním tahem.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Jendа avatar 1.3.2012 23:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Já stírám vodorovně většinou na 4 tahy a taky to jde bez otírání.
otula avatar 1.3.2012 23:33 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Chlapi, však jsem také psal o oknech :-) Na tabuli je to asi jedno, i když v rámci nácviku by to také někteří mohli dělat ;-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
Jendа avatar 29.2.2012 20:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
která je mimochodem na jakékoli předměty, kde se počítá totálně malá
A v T9:105 jsem úplně zezadu skoro neviděl, protože průměrný fix prostě zanechává moc slabou čáru :-(.
Btw. co je vlastně tak strašně špatného na kombinaci "klasická" tabule a křída, že se všude cpou ty na fixky?
Práší a špiní. Ale stejně mi na dost věcí přijde lepší než whiteboard. Ale whiteboard je přece in, tak se musí dávat všude.
Vojtěch Trefný avatar 29.2.2012 20:53 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Práší a špiní. Ale stejně mi na dost věcí přijde lepší než whiteboard. Ale whiteboard je přece in, tak se musí dávat všude.
Fixky sice nepráší ale špiní mnohem víc a když se ušpiníš od křídy, tak se oprášíš a je to, fixku někdy ani nevypereš.

Btw. pokud bys někdy potřeboval zjistit rozvrh na FITu a nemáš kde, tak napiš.
Jaromír Svoboda avatar 29.2.2012 21:07 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
protože průměrný fix prostě zanechává moc slabou čáru :-(
Dost často bývají ty fixy vypsaný a buď nepíšou nebo píšou slabě, takže ani černá barva nejde číst. Ještě horší je ale když se na tabuli píše světle zelenou fixou, to většinou nepřečtu vůbec :-/.

A taky je blbý, když na tabuli po smazání zůstanou stopy po předchozím psaní, to se taky blbě čte ze tabule.
Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
1.3.2012 13:55 čha čha čha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Proč jsou ty šílené obstrukce u vstupu netuším. Nejspíš v tom bude nějaký tunel při stavbě té budovy.
Ono je to teď všude, asi nějaká mánie. Turnikety u vchodu a "pípátka" na každé místnosti (dokonce i přednáškovky). Navíc je to tak geniálně udělané, že když je učebna v režimu "přístup má jen vyučující", tak když odejdeš (třeba na záchod), tak se nemáš jak vrátit (musí ti otevřít někdo zevnitř).
Ono většinou jde o zloděje. Dělal jsem kdysi vrátného na jedné nejmenované fakultě UK a vím, že si zloději odtamtud občas něco odnesli - i přes různá opatření. Na záchodky chodívali feťáci a ty pak bylo nutné vyhánět...
1.3.2012 13:56 čha čha čha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Btw. co je vlastně tak strašně špatného na kombinaci "klasická" tabule a křída, že se všude cpou ty na fixky?
Astma...
29.2.2012 22:32 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
FIT je dost tajnůstkářský, prý se to ale zlepšilo. Slajdy nezveřejňují, protože by jim to FEL vykoukal, to je taková fáma :)
29.2.2012 20:22 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na matfyzu si muzes chodit prakticky kdy chces a kam chces, nikdo se me nikdy na nic neptal, nahravat si to muzes jak chces, sdilet snad taky, slajdy jsou dostupny snad vzdy (nebo staci rict prednasejicimu, domluvit se a on ti je na 99% posle nebo zpristupni).

Na prednaskach se prezence NIKDY nedela, na cvicenich obcas ano - to kdyz zalezi zapocet na absencich. Ale kdyz reknes, ze tam jsi treba vyjimecne, tak by s tim nemel byt problem.

Takove mam zkusenosti z oboru informatika...
Jendа avatar 29.2.2012 20:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Přesně, bohužel když jsem se v tomto semestru díval do rozvrhu matfyzu, tak skoro všechno „začátečnické“ bylo pokračování z prvního semestru. Tak snad příští rok.
1.3.2012 12:08 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Úvod do UNIXu je s Forstem vždycky hrozná sranda :-). U zkoušky ten smích poněkud přechází...
29.2.2012 20:23 Martin Petr | Třinec/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Biologie buňky byla vpravdě fenomenální. Kdyby měl Honza Černý popularizační přednášku na Právnické fakultě, tak se následující rok polovina právníků přesune na biologii. :-D

Biochemie je super jako obor (tuhle cihlu jsem si četl během semestru i jenom tak pro zábavu (!), to se nedá říct o mnoha učebnicích :-)), i když přednášky ne moc záživné (tři přednášející: jednoho nemám rád, druhému nešlo vůbec rozumět, třetí je super).

Mikrobiologie je užitečná, ale docela nezáživná, i když jsem si paní doc. Svobodovou na pokročilejších přednáškách oblíbil. Podle mě tě to nebude moc bavit, bez širšího povědomí o biochemii a molekulární biologii to nemá smysl. S nimi už to ale byla celkem brnkačka.

Možná bych ti doporučil spíš Fyziologii buňky (přednáší ji ten třetí, dobrej, přednášející z Biochemie) nebo Základy molekulární biologie. To je ale celkem hardcore (u nás v prváku myslím 45% úspěšnost), asi by ses často nechytal, bez seriózního studia to moc nejde, ale pro mě jedna z nejpřínosnějších přednášek, protože molekulární genetiku zrovna dělám v laboratoři.

Obecnou parazitologii ti nedoporučuju, ta už je docela pokročilá, docela často se hodily znalosti z Imunologie a Histologie. Absolvoval jsem ji loni ve druháku ještě bez imuny (tu mám až teď) a často jsem se trápil. Mnohem víc doporučuju obecnější Základy parazitologie - je to takový přehled letem světem parazitologií ze všech stran, nezabředá moc do detailů molekulární a bněčné interakce s imunitním systémem hostitele a spíš to bere z ekologického pohledu na věc (interakce "makroskopicky", průběh životních cyklů atd.). Navíc doc. Votýpka je prostě machr.

Co se týče MFF, tak ti určitě doporučuju Diskrétní matematiku, ta byla naprosto parádní a nevyžaduje od tebe nic z předchozího studia, než chuť přemýšlet a rozumět principům matematické indukce. I nějaký základní kurz programování by pro tebe byl myslím super.

Obecně, než chodit na něco moc pokročilého, tak si vybírej radši ty základní kurzy. Sice možná nezní tak cool, ale aspoň si z nich něco odneseš.
Jendа avatar 29.2.2012 20:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Biologie buňky byla vpravdě fenomenální. Kdyby měl Honza Černý popularizační přednášku na Právnické fakultě, tak se následující rok polovina právníků přesune na biologii. :-D
A ono to hlavně ještě volně pokračuje, ale zase dopoledne :-(.
tuhle cihlu
Já teď mám rozečtené tohle. Jasně, je to lamerštější.
Fyziologii buňky
Nemám šanci se tam dostat, jsem rád, že se mi podařilo vyběhat ve škole uvolnění na ty Biosignály v pondělí ráno.
Základy molekulární biologie
To bych s odřenýma ušima stihl a ještě zvážím, jestli se budu vždycky v úterý hnát do Dejvic (XD36OSY), nebo na podstatně bližší Albertov.
Základy parazitologie
Opět, nedostanu se tam. Nebo možná každý druhý týden. Dtto Diskrétní matematika.
Obecně, než chodit na něco moc pokročilého, tak si vybírej radši ty základní kurzy.
Jop jop, proto jsem si vybíral hlavně z prváků.
29.2.2012 23:31 Martin Petr | Třinec/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Tím pokračováním asi myslíš Histologii, co jsem linkoval předtím, ta byla taky super. I když už trochu sušší.

A co Genetika? Na tuhle přednášku jsem zapomněl, doporučuju ji mnohem víc než ty Základy molekuláry, to bys asi vážně nedal, no offense, jsou hodně do detailů. V Genetice jsou molekulárně biologické věci taky, ale o dost víc obecněji a povrchněji, navíc k tomu máš komplet základ klasické genetiky, laboratorních metod, populační genetiky a tak. Skvělá přednáška.

Svatá trojice: Biologie buňky, Biochemie, Genetika.

Jestli ti nevyjdou Základy parazitologie, tak Obecná parazitologie vážně nemá smysl. Pro mě jedna zatím z nejtěžších přednášek. Už to nebylo tolik o té ekologii parazitů, která je základem, jako spíš o imunologii, fyziologii interakce s parazitem a tak. Pro tebe ztráta času, to byl fakt vyšší level. Ty Základy parazitologie stojí za to i jednou za dva týdny, probírá různé skupiny (prvoci, helminti, létavé potvory atd.) odděleně.

Jinak ten "malý" Alberts je na úroveň VŠ podle mě na nic, ale jako počtení pro vážnější zájemce-laiky nebo lidi, co nemají molekuláru a buňku jako "profesi", celkem ideální. Má asi 1/3 stran "velkého" Albertse ale jsou tam prostě ty nejzákladnější věci. Takže bych to nezatracoval, na VŠ to mají leckteří doktorandi jako osnovu letem světem. :-D

Té diskrétky je škoda.
29.2.2012 20:31 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
přednášková místnost na kartu už je větší oříšek
tohle jsem taky nepochopil, k cemu je to dobre a zajimalo by me, ktery debil to vymyslel...
29.2.2012 21:03 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud s vetřelcem nejsou spojeny výdaje, práce místo nebo nezabírá místo, tak to asi není problém. Praktika asi vzdej. Nikdo nebude ochoten plýtvat materiálem a časem na někoho, na koho univerzita nedostává peníze.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
29.2.2012 21:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a nový barák v Dejvicích je úplně ztracený
Myslíš ten s tím betonovým hranolem? Já sice nemusím do učeben, ale na turniketech to bylo při odchodu vždycky fuck-da-police metoda :-D. BTW v tý budově jsem nějak nepochopil výtahy, zkoumal jsem vnitřek a například jsem nenašel žádný tlačítka (nebo jsem slepý) :-D.
Intel meltdown a = arr[x[0]&1]; karma | 帮帮我,我被锁在中国房
Jendа avatar 29.2.2012 21:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Myslíš ten s tím betonovým hranolem?
Pohledový beton se tomu říká.
ale na turniketech to bylo při odchodu vždycky fuck-da-police metoda :-D
Já musel někoho prosit i cestou ven.
BTW v tý budově jsem nějak nepochopil výtahy
Jsem byl jenom v přízemí.
zkoumal jsem vnitřek a například jsem nenašel žádný tlačítka
Třeba je to na kartu a podle rozvrhu nejlíp ví, do kterého patra chceš ;-).
29.2.2012 23:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Já musel někoho prosit i cestou ven.
U fuck-da-police metody právě nemusíš :-D.
Vojtěch Trefný avatar 29.2.2012 21:21 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
BTW v tý budově jsem nějak nepochopil výtahy, zkoumal jsem vnitřek a například jsem nenašel žádný tlačítka (nebo jsem slepý) :-D.
Protože vevnitř tlačítka nejsou, jsou venku -- zmáčkneš si patro a tam se ti rozsvítí, který výtah přijede.

Ale ta budova je prostě divná celá. Už jsem to tady v jedné diskusi psal -- chodil jsem na jinou fakultu do ~100 let staré budovy, na které bych chybu hledal jen těžko a tahle nová budova jedna hrůza vedle druhé.

Zajímavost z nové budovy: Na střeše je senzor a když prší (resp. když rozhodne, že prší), tak automaticky uzavře okna a nedovolí je otevřít (klička byla uznána příliš low-tech a všechna okna jsou ovládána motorky na tlačítko a otevřít je i v případě, že se počítač rozhodne, že to povolí, je nadlidský úkol). Jak to potom vypadá v místnosti s 25počítači po několika cvičeních bez vyvětrání, si asi dokáže každý představit (a ne, nechat otevřené dveře taky nejde).
anyone avatar 29.2.2012 21:41 anyone | skóre: 1 | Červený Kostelec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Dešťový senzor se obvykle řeší seběhnutím na vrátnici, kde mohou povolit otevření oken(vadí to i v menším počtu bez PC). A tlačítko pro otevření je nutné blíže neupřesněnou dobu držet, než ten systém přesvědčíš, že to okno opravdu otevřít chceš.
29.2.2012 23:10 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Protože vevnitř tlačítka nejsou, jsou venku -- zmáčkneš si patro a tam se ti rozsvítí, který výtah přijede.
OMG tomu říkám kvalitní řešení :-D.
Zajímavost z nové budovy: Na střeše je senzor a když prší (resp. když rozhodne, že prší), tak automaticky uzavře okna a nedovolí je otevřít (klička byla uznána příliš low-tech a všechna okna jsou ovládána motorky na tlačítko a otevřít je i v případě, že se počítač rozhodne, že to povolí, je nadlidský úkol). Jak to potom vypadá v místnosti s 25počítači po několika cvičeních bez vyvětrání, si asi dokáže každý představit (a ne, nechat otevřené dveře taky nejde).
Sakra to vypadá už jen krok od nepřátelské sebeuvědomující se UI :-D.
1.3.2012 14:06 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
To tam je takovej high-tech a neni tam klimatizace?
Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
Luboš Doležel (Doli) avatar 29.2.2012 21:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Jo. Není nic snazšího, než před očima vrátných ty turnikety obejít.
1.3.2012 15:51 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Tak tak. Turnikety v Nový Budově se daj obejít ze dvou stran, když člověk neni tlustej (jednu chvíli zabarikádovali tu lepší cestu nástěnkou, ale už to dali pryč). Pro fyzicky aktivnější je možný je i přeskočit nebo to někudy podlézt. Nikdo se nestará. Zbytek se dá prolízt s nějakym kolemjdoucim. Osobně kartu používam skoro výjimečně (NTK).
okbob avatar 29.2.2012 22:08 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Důvod turniketů na stavárně znám - bohužel se tam začalo intenzivně krást - ztrácely se počítače z učeben (a to počítače, které by se velice obtížně prodaly - staré krámy), klávesnice. Občas zmizely baterie ze záchodů, občas měly některé kanceláře vykopnuté dveře. Takže tak
29.2.2012 22:35 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Na KN se turnikety zavedli kvůli bezdomovcům přespávajícím na WC a krádežím v učebnách. Jednou jsme čapli "studenta" s LCD v baglu.
29.2.2012 23:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Jako že se ví kdo kdy prošel a může se to mezi těma stovkama studentů šetřit? BTW jestli to jsou ty samý jako na FIT, tak jak přesně projití otočnejma tyčema zabrání odnešení myši?

Ještě, že na TUL tohle nemáme, asi bych měl problém, neboť jsem si během studia občas nosil vlastní klávesnici. Sice hnus z dob DOSu, ale ty školní jsem měl z nějakého důvodu neustále chuť podrobovat stavům vysokých přetížení.
29.2.2012 23:28 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Tak nezabrání to tomu aby student odnesl myš, ale zabrání to tomu aby nestudent odnesl tu myš :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
29.2.2012 23:58 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Po mě na FIT nikdo identifikaci nechtěl a tu na FIT nestuduju.
1.3.2012 15:52 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Houbeles.
okbob avatar 29.2.2012 23:33 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Turnikety myšku asi nezachrání - jestli to pomohlo nevím, mám pocit, že potom těch krádeží bylo méně.

Další vymoženost bez které by se dost lidí obešlo - ale je fakt, že tam mizely věci.
Jendа avatar 29.2.2012 23:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Ale vždyť se tam dá pořád dostat - každý druhý tě pustí.
29.2.2012 23:15 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Turnikety nejsou špatná věc. U nás, PřF, žádné nejsou a lidé mají velkou svobodu pohybu kdekoli. Samozřejmě toho zneužívají kriminálníci a neustále se něco odněkud ztrácí. Často notebooky, ale taky kola, peněženky, mobily a jiné drobnosti. Vrátný nezachrání skoro nic. Jasně že vinu sdílí lidé co si věci nechávají bez dozoru, ale ... Jistě, je tu konflikt mezi svobodou a bezpečností, ale uvítal bych svobodu nechat si baťoh s notebookem v uzamčené pracovně. V současné době ji nemám.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Jendа avatar 29.2.2012 23:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Tak já taky nechci přístup do kabinetů, že jo. Ale současné řešení akorát prudí, protože já stejně jako potenciální zloděj projdeme (někdo nás pustí) a když se něco ztratí, tak se stejně maximálně zjistí, že tam tou dobou bylo těchto 450 lidí.
1.3.2012 00:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Lidi jako ty by měli dostat vlastní karty pro vstup. Turnikety a další opatření krádežím samozřejmě nezamezí, ale snížily by jejich frekvenci.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
1.3.2012 00:25 l
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hehe, v bio jsem taky na VS dal jeden predmet prtz tam narozdil od it byly kundicky :-)
1.3.2012 00:25 l
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
ale http://www.fel.cvut.cz/education/bk/predmety/15/95/p1595206.html vypada hrube tak jako tak
Jendа avatar 1.3.2012 00:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Ta matika, co tam zatím byla, je na mě jako středoškoláka trošku obtížnější, ale dá se. Přednášky jsou spíš teorie a na cvičení, kde se to uvádí do praxe, se nedostanu.
1.3.2012 00:41 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Jsou, to potvrzuju. Malá ukázka.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
1.3.2012 10:47 Blabla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Trochu jednodussi je studovat nejaky pseudoobor a proste chodit na prednasky a cvika ktera me bavi.
Jendа avatar 1.3.2012 20:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Já ještě nemám maturitu, takže mě jako studenta jaksi nevezmou.
1.3.2012 21:01 David
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Některé předměty vypadají docela zajímavě. Dají se někde sehnat skripta nebo alespoň slajdy pro ty, kteří nemají možnost tuto školu navštěvovat? Především Základy bioinformatiky a Operační systémy bych velmi ocenil :-)
Jendа avatar 1.3.2012 21:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Můžeš napsat přednášejícímu, případně zkusit někoho, kdo to studuje (minimálně na ty OS by se tu mohl vyskytovat), nic jiného se s tím asi dělat nedá. Člověk na Základy bioinformatiky vypadal ochotně, ale koledovat teď z flashkou nemá cenu, protože to vždycky připravuje den předem.
1.3.2012 23:15 hajoucha | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co online kurzy? Na youtube je toho halda, tedy v angličtině.
Jendа avatar 2.3.2012 00:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
No hlavně teď mám potaháno 30 giga CCCček a ve frontě několik tisíc stránek učebnic :).
2.3.2012 20:02 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Záznamy na MUNI se řeší skoro pořád. ;-) Ta uzavřenost je velmi často i vůči samotným studentům, dokonce i vůči studentům daného předmětu. Proč tomu tak je, ti budu citovat z fakultní diskuse:
Jedním z velkých problémů v rámci zveřejňování přednášek jsou autorská práva. Běžná, prvoplánová odpověď, že záznam veřejné přednášky je principielně veřejný, není pravdivá. Proto byl zaveden způsob regulace přístupu k přednáškám přímo vyučujícím, což se ukázalo po mnoha diskuzích jako nejlepší kompromisní řešení. Z toho plyne také to, že každý vyučující může regulovat přístup dle svého uvážení a proto je na místě jen a pouze rozumná diskuze pouze s vyučujícím.
Osobně bych byl rád, pokud by byly záznamy standardně dostupné (aspoň studentům), ale přednášející špatně snášejí malou docházku (příklad z minulého semestru: podle údajů v ISu mělo předmět zapsáno 420 studentů (i když mám pochybnosti o tom, že se do té posluchárny tolik lidí vůbec vejde…), ale praktická docházka na přednášky byla nějakých 10-20, co si pamatuji -- všichni přišli až na poslední přednášku, kdy přednášející slíbil, že nám poví, co bude na zkoušce :-D).
Kryptoměny a bločenka.
⧠ A = 0 avatar 4.3.2012 22:05 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Jaká autorská práva? Trapná výmluva. Pokud si tedy myslí, že jejich super kůl přednáška splňuje parametry autorského díla, zpravidla se jedná o autorské dílo zaměstnanecké, k němuž vykonává majetková práva zaměstnavatel -- tedy universita. A pokud ta řekne, že se to zveřejní na webu, tak se to prostě zveřejní na webu. Kdokoliv v tomhle případě zmíní autorská práva, je potřeba mu to patřičně omlátit o hlavu. Opravte mě, pokud se pletu.
Nevolte zmrdy.
Jendа avatar 4.3.2012 23:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Spíš se stává, že přednášející použije v přednášce obrázky a podobné materiály, ke kterým buď nemá práva vůbec, nebo to nesmí dál šířit.
4.3.2012 22:10 JirkaK | skóre: 15 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
Já myslím, že ten argument s malou účastí na přednáškách je naprosto mimo, a to minimálně ze dvou důvodů:
  1. Na spoustu přednášek chodí dost lidí i přesto, že se nahrávají (ať už proto, že je předmět náročný a nechtějí si zbytečně pod sebou podřezat větev, nebo proto, že je to zajímá).
  2. (ve spojení s argumentem, že se snižuje úspěšnost u zkoušky) - tohle je VŠ a ne mateřská školka, tzn. jestli tam někdo chodí nebo nechodí, je jeho věc, stejně jako je jeho věc, jak se připraví na zkoušku. Jestli má zájem si něco z toho předmětu odnést, nebo aspoň prostě udělat tu zkoušku, tak tam bude chodit, nebo si to nastuduje jinak, no a pokud bude lempl, tak jeho účast na přednášce (kde si bude surfovat na netu, hrát WoW či kdovíco dalšího) ničemu nepomůže, jen to bude opticky vypadat, jako že je všechno OK.
(příklad z minulého semestru: podle údajů v ISu mělo předmět zapsáno 420 studentů (i když mám pochybnosti o tom, že se do té posluchárny tolik lidí vůbec vejde…), ale praktická docházka na přednášky byla nějakých 10-20, co si pamatuji -- všichni přišli až na poslední přednášku, kdy přednášející slíbil, že nám poví, co bude na zkoušce).
Co to bylo za předmět? Podle mých zkušeností s prezencí na přednáškách bych odhadoval něco od doc. Staudka :-), i když za sebe teda můžu říct, že jsem se tam snažil chodit, protože mi to přišlo většinou docela zajímavé.
** Počítač bez window$, to je jako ryba bez bicyklu... ** echo 'Kdo neskáče, není Čech!'|sed s/Čech/cvičená\ opice/
5.3.2012 00:08 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lezeme na VŠ (how-to) a o otevřenosti veřejného školství
(příklad z minulého semestru: podle údajů v ISu mělo předmět zapsáno 420 studentů (i když mám pochybnosti o tom, že se do té posluchárny tolik lidí vůbec vejde…), ale praktická docházka na přednášky byla nějakých 10-20, co si pamatuji -- všichni přišli až na poslední přednášku, kdy přednášející slíbil, že nám poví, co bude na zkoušce).
Co to bylo za předmět? Podle mých zkušeností s prezencí na přednáškách bych odhadoval něco od doc. Staudka :-), i když za sebe teda můžu říct, že jsem se tam snažil chodit, protože mi to přišlo většinou docela zajímavé.
Škarvadovy Principy programovacích jazyků.

Se Staudkovými přednáškami máš pravdu -- nejednou jsem si ze zajímavosti počítal, kolik konkrétně lidí tam je (už si to nepamatuji, ale opět do 10 nebo 20). Ale člověk si časem zvykne na ten luxus vybrat si prakticky kterékoli místo z celé posluchárny, i na to, že přede mnou nesedí hráč WoW, který mě leda rozptyluje (tyhle vážně nesnáším -- oproti tomu facebookáři mi prakticky nevadí). O to nepříjemnější jsou první přednášky v následujícím semestru. ;c)
Kryptoměny a bločenka.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.