Portál AbcLinuxu, 6. května 2024 13:11


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Dreit avatar 12.1.2013 00:31 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Proč nejde podle mě používat pro seriózní práci:

- kapacitní vrstva nesnáší mastnostu a vlhkost :-D

- klávesnice - může částečně kompenzovat hacker's keyboard (Google Play, je opravdu dobrá), případně lze připojit běžnou USB klávesnici a postavit tablet na stojánek. Výhodu vidím jen při použití "gumové" klávesnice, která jde stočit do roličky a je tak skladná ;-)

- když cokoli patlám, tak přes svůj prst nevidím, kde zrovna jsem -> raději tužku -> ideálně stolní PC (nebude omezovat výkonem a architekturou) a k němu "kreslící tablet" se zabudovaným LCD pod kreslící vrstvou. Bohužel cena je někde jinde, ale za použitelnost se platí :-(

- oproti notebooku je sice tenčí, ale náchylnější - po nasazení "kondomu" (ochranného obalu, zřejmě za příplatek) se dostáváme na rozměry podobné běžnému zavíracímu notebooku :-)

 

Tablet nevlastním a nikdy jsem s ním nepracoval, takže možná něco nebude přesně sedět.

Nope
12.1.2013 00:46 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Jsou jiná "zařízení", která mají mastnotu a vlhkost rády, na kterých je "šmrdlání" nejen prstem požitkem. Bez "kondomu" je požitek ještě lepší.
Dreit avatar 12.1.2013 11:38 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?

Hádám že nemyslíte elektronická zařízení, ta vlhkost opravdu nemají ráda :-D

Nope
12.1.2013 17:04 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Psssst nebo si to někdo patentuje :-(
"Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
12.1.2013 02:18 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?

Proč nejde podle mě používat pro seriózní práci:

- kapacitní vrstva nesnáší mastnostu a vlhkost :-D

Nedávnou jsem procházel katalogy zařízení s dotykovou obrazovkou a monitorů pro průmyslové využití a všechny měli rezistivní vrstvy. Ale tipuju, že se i tam dřív nebo později projeví snaha zavést kapacitní vrstvy, protože jsou i místa, kde není prach/vlhkost/špína/nutnost používat rukavice a hlavně to budou vyžadovat lidé zhýčkaní současným zařízeními s kapacitní vrstvou.


PS: Před několika lety jsem měl podobná zařízení v ruce a nejspíš tehdy jsem si získal předpojatost k dotykovým displayům a šmrdlání, protože tenkrát byly odporové vrstvy proti těm dnešním málo citlivé (i když v průmyslu to moc nevadilo), takže jsem měl pocit, že kdokoliv, kdo je bude používat delší dobu, nakonec musí skončit s prsty placatými jako druhá přadlena z pohádky O třech přadelách :-)

12.1.2013 11:55 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
K tabletům se už i dělají futrály s hw klávesnicí :) Jedno mám a dobrá věcička. Sice to tablet o něco zvětší a ztěžkne, ale dá se na tom celkem i psát. To na sw klávesnici nejde. Všichni co mi tvrdili, že je to o zvyku, kecaj. Několik měsíců jsem si zvykal a i po několika měsících jsem měl pocit, že psaní na sw klávesnici je asi jako transplantace mozku bez umrtvení.
12.1.2013 13:23 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Treba Grafitti na Palmech bylo na psani pomerne pohodlne, rychlejsi a presnejsi nez SW klavesnice.
12.1.2013 15:40 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
A to mi ještě stále přijde, že na SW klávesnici, co jsem měl na PPC - tedy malá ve spodu obrazovky a psalo se po ní stylusem, jsem psal pořád rychleji a přesněji než na dnešních kapacitních obludách prstem.
Josef Kufner avatar 13.1.2013 00:37 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Grafitti je i pro Android. Jen to je trošku nedotažené, ale i tak je to použitelné a lepší než klávesnice na displeji.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Luboš Doležel (Doli) avatar 12.1.2013 13:11 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
může částečně kompenzovat hacker's keyboard (Google Play, je opravdu dobrá)
Já jen dodám, že je dobrá nejen v tom ohledu, že má klávesy jako Ctrl, Fx apod., ale i se na ní líp píšou texty než třeba na té výchozí od Samsungu.
Dreit avatar 12.1.2013 14:23 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?

Na 3,5" displeji s ní nemám nejmenší problémy (jen mi dělá trochu problém trefit se do písmen když koukám pod úhlem), ale na tabletu jsem ji ještě neměl možnost vyzkoušet. I tak je o moc příjemnější na používání než klávesnice Samsung ;-)

Nope
12.1.2013 15:41 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Do tý doby než na tý klávesnici natrefíš omylem na Ctrl, pak na a a pak si to smažeš :) Už jsem si párkrát takhle smazal rozepsaný příspěvek sem do diskuze a málem jsem to rozšlapal :)
Luboš Doležel (Doli) avatar 12.1.2013 16:58 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Já na tabletu zase často místo mezerníku mačkám tu fíčuru "miniaplikací", co má tlačítko pod tím. To je taky k zlosti :-)
12.1.2013 00:38 zef
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
* Tablet je pro mě:

zařízení, které je užitečné, ale notebook ani desktop nenahradí

* Notebook a desktop je pro mě:

zařízení, které je užitečné, ale tablet nenahradí

-------------------------

Jaká to černá magie!!! :O
Heron avatar 12.1.2013 18:10 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
+1

Ještě bych tedy oddělil notebook a desktop.
Josef Kufner avatar 13.1.2013 00:40 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Pokud nejde přímo o specifický HW, tak bych za desktop považoval i notebook zapíchnutý v doku a připojený velký displej s klávesnicí. Pak se ten rozdíl tak nějak úplně stírá. Sám ale používám jen notebook a desktop mi nijak nechybí.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Luk avatar 13.1.2013 02:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Pokud se někdo spokojí s nižším výkonem (např. na kancelářskou práci), tak v pohodě. Výkonnější notebooky jsou už ale cenově někde jinde (a na výkonné desktopy stejně nemají), takže už vychází levněji mít běžný notebook na cesty a výkonný desktop na práci za stolem.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Jendа avatar 13.1.2013 05:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Pokud se někdo spokojí s nižším výkonem (např. na kancelářskou práci), tak v pohodě.
Dneska můžeš koupit notebook s i3 s 4 GiB RAM za 12k…
takže už vychází levněji mít běžný notebook na cesty a výkonný desktop na práci za stolem
Ze synchronizování dat by mě asi brzo šlehlo.
Luk avatar 13.1.2013 05:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Dneska můžeš koupit notebook s i3 s 4 GiB RAM za 12k…
Což, přiznejme si, není dnes nic závratného. Sice jsem si nedávno notebook podobných parametrů a o něco vyšší ceny (je to ThinkPad) koupil, ale mám ho primárně na to, abych na něm občas někomu něco ukázal, něco krátkého napsal nebo na konferenci promítal slajdy. Je to asi o třídu níž, než je Heronův pětiletý desktop "stařešina", za který si bude pořizovat náhradu.
Ze synchronizování dat by mě asi brzo šlehlo.
Kdo tahá něco přenosného, stejně se synchronizaci nevyhne. Stačí chvilka nepozornosti a přístroj je pryč (i s daty). Nehledě na to, že lze spojit synchronizaci s verzováním. A zpracování Full HD videa bych si na notebook/tablet stejně netahal, takže většinou nejde ani o žádné závratné objemy dat.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
13.1.2013 12:50 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
To by chtelo nejak vyzkouset, protoze soucasne notebooky, bavime-li se o 15" a ne to ulraboocich nebo ultraportable, jsou vykonove hodne podobne Heronove nove sestave, misty vykonnejsi (casto horsi graficka karta a min RAM ale lepsi CPU), a rozhodne se nedaji srovnavat s tou starou ktere nakope zadek i ono i3.
Heron avatar 13.1.2013 09:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Což, souhlasím s Lukášem, není nic moc a také se jedná o mobilní varianty. Na nějaký velký monitor (nebo dva) je tam zase slabá GK.
Jendа avatar 13.1.2013 18:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Co na těch počítačích proboha všichni děláte? Já jsem teprve nedávno upgradoval z nejnižšího Atomu :-).
Na nějaký velký monitor (nebo dva) je tam zase slabá GK.
Jako že má málo videoram, takže se tam ty pixmapy nenarvou? Nebo v čem bych měl pociťovat slabost Intelu/integrované nVidie?
xkucf03 avatar 13.1.2013 18:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Mne např. dost obtěžuje přehřívání notebooku – pořídil jsem si větší monitor, tím pádem větší rozlišení a GK to teď zvládá hůř – občas se přehřeje a vypne celý počítač. Ani to hučení není moc příjemné. A to tam mám i chladící podložku, která pro stejné nebo větší chlazení hučí méně než integrovaný větrák v notebooku. A bez ní by počítač už asi dávno odešel.

IMHO tohle v notebooku moc dobře nejde zkombinovat – rozumný výkon, malé rozměry, hmotnost, hlučnost… Tak jsem si po letech zase pořídil stolní počítač :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
13.1.2013 22:02 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Mne např. dost obtěžuje přehřívání notebooku

No, ja pouzivam podtaktovany Atom (N270) a ten se pri beznem provozu neprehriva i kdyz ma uplne vyply vetrak.
xkucf03 avatar 13.1.2013 22:05 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
No, můj mobil bez větráku se taky nepřehřívá, ale ten výkon… :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
13.1.2013 22:58 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Podtaktovaná i5-ka při provozu na baterie (v tomto ) nepouští ventilátor a tam ten výkon je už slušný (celkově je to slušné, jen kdyby tam dali klávesnici a wifi, ne ty srandy co tam jsou).
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Jendа avatar 12.1.2013 01:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já nějak nemám pro tablet ani smartphone use-case… A na notebooku mi nevadí ani tak klávesnice, jako spíš to, že spodní hrana displeje začíná v úrovni klávesnice. Na desktopu mám displej skoro o 30 cm výš.
Já to s tou denacifikací Slovenska myslel vážně.
Luk avatar 12.1.2013 01:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
A na notebooku mi nevadí ani tak klávesnice, jako spíš to, že spodní hrana displeje začíná v úrovni klávesnice. Na desktopu mám displej skoro o 30 cm výš.
Já ho mívám naopak spuštěný až dolů (a mírně sklopený dozadu), protože jinak je na mě moc vysoko ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
12.1.2013 02:25 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Pamatuju na nějakou designovou studii nějakého z velkých výrobců notebooků (mám pocit, že to byla Sony), kde měl notebook display na jakýchsi ramenech, takže šel o zvednout nad úroveň klávesnice o slušnou část své výšky. Jenže i tak by to bylo pro pohodlnou práci moc málo a navíc bych tomu moc nevěřil ohledně odolnosti "zdvyhacího mechanismu" - určitě by to nešlo takový notebook dlouhodobě nosit za display jako Thinkpady :-)
Jendа avatar 12.1.2013 06:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Už jsem přemýšlel, jak to fixnout
  • ramena
  • vyklopení (notebook by se neskládal napůl, ale natřikrát :)
  • TouchBook/prostě oddělitelný displej s vlastním stojánkem
Zajímavé je, že co jsem se ptal kamarádů (i těch stejně vysokých jako jsem já), tak jim to moc nevadí (nebo alespoň rozhodně ne tak, že by je z toho po chvíli bolelo za krkem). U mě se to trochu zlepšilo, co jsem si nedávno koupil 13" notebook (předtím jsem měl 10"), ale furt nic moc.
12.1.2013 03:00 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nebo byste se – jako já – nechtěli vzdát pořádného stolního počítače s masivní a tvarovanou klávesnicí, ergonomicky tvarovanou myší a velkým monitorem?
To je trochu falesne dilema - pokud bych pouzival tablet jako primarni PC, tak ho doma budu pouzivat stejne jako ted notebook - tedy s externim monitorem, klavesnici i mysi.

Pro pouziti na cestach mne napada nekolik use case, kde je lepsi notebook, a nekolik use case, kde se vic hodi tablet. Celkove asi nema smysl vozit obe zarizeni a spis si dovedu predstavit prizpusobeni tabletu pro notebookove use case (napr. odjimatelnou ci externi klavesnici).

Takze celkove me predstava tabletu jako primarniho PC prijde vcelku pouzitelna. Osobne bych ale u nej preferoval ovladani 'tabletovym' perem nez prsty (tedy modernejsi a barevnou obdobu Asus Eee Note EA800).
Jendа avatar 12.1.2013 06:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
a spis si dovedu predstavit prizpusobeni tabletu pro notebookove use case (napr. odjimatelnou ci externi klavesnici)
To bych spíš viděl na něco jako x61t - displej se dá otočit a připlácnout opačně.
12.1.2013 09:38 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
To skôr niečo podobné ako Lenovo Ideapad Yoga 13 (samozrejme niečo, v čom je ozajstný OS :) ).
GeoRW avatar 12.1.2013 09:20 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tablet je vhodny na konzumaciu obsahu (citanie knih, komixov, browsovanie po internete, pocuvanie hudby prip. pozeranie videa), na aktivnu pracu (programovanie, pisanie) moc nie. Ja som napr. nikdy osobne nenasiel pouzitie pre notebook (ak nepoctam pracovny notebook ked som bol v zahranici). Doma mam len desktop (Intel Atom minipocitac) a tablet (predtym PDA).
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
12.1.2013 09:46 Tomáš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Asi tak.

Maily si dovedu zkontrolovat i na 4" telefonu, ale na vážnou práci mám notebook s externí klávesnicí, myší a 2x full hd display.
David Watzke avatar 12.1.2013 10:33 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mně přijde, že to je vcelku k ničemu. Sám jsem měl tedy jen iPad 3 (po dvou měsících jsem ho prodal) a použil jsem ho prakticky jen ve vlaku pro pohodlnější sledování filmů a na přednáškách pro brouzdání na webu. Ještě se na tom dobře hrají některé hry. Na libovolný psaní je to dost nepraktický a používání za pohybu je docela nemyslitelný.

S Androidem jsou ty možnosti trochu lepší. Ale myslím si, že pořízení tabletu budu zvažovat až to bude dostupné jako plnohodnotný stroj, na který si můžu nainstalovat cokoliv (třeba Arch Linux) a ke kterému půjde připojit klávesnice.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
12.1.2013 11:05 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rad smidlam, ale ne po displeji. Proto mam svoji devitku (EEE), a ta je neocenitelna (tedy, do 10kKc).

Navic tablety (elektronicka zarizeni) mi bohuzel nepomahaji v tom, aby mi podrzela (obrazovka).
12.1.2013 12:01 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zdravim,

zajimave tema.

Ony ty tablety asi budou zajimava vec. Rekneme nekde do skladu, elektronicky cisnik nebo na kratke pouziti na netu nebo jako maly prenosny pocitat, co pripojite k netu, tak to bude zajimave a sve misto si najdou. Ale jako uplnou nahradu za PC v nich nevidim a hned reknu proc.

- osobne nesnasim, kdyz musim dlouho delat s mysi. Poti se mi ruce. Fakt neprijemny pocit. A jezdit prstem po displaji, tak to je to same.

- mam na stole asi tyden Eizo 24`. Je to jinej svet. Predstava, ze si zaplacam display mastnou rukou a uvidim rozmazany obraz, tak v tom nevidim smysl.

- jsem vcelku hodne rad, ze na pocitaci pracuji v praci a potom az vecer. Ale doma musim ten notebook postavit a v praci ten pocitac zapnout a nechat nabootovat. Tablet ma to vyhodu, ze je kdykoli pripraven k rychlemu pouziti. Jsem rad, ze ziju i bez pocitacu. Tohle je hrozne dulezity. Asi to znate, kdyz reknete, ze to za 5 minut vypnete a jeste za 2 hodiny masina bezi a Vy klikate.

- tablet je pekna vec pro konzum. Tedy pro cteni. Napsat na nem dokument na dotykovem displaji, tak to neni asi to prave. Je to na par vet a tim to konci. Tedy urceni pro zabavu. Pokud budete chtit opravdu tvorit, tak to chce klavesnici. Je otazkou, jak lide budou vice tvorit, kdyz kazdy bude mit PC, notebook, tablet, telefon, ....., roboticky vysavac, atd.

- lidem dnes staci do tabletu 1-2 jadra. Osobne nekdy je pro me 6 malo a zdrzuje to. 16 GB RAM je taky fajn.

Osobne se nebranim mit malou chytrou vykonnou krabicku, kterou si obcas odnesu a prinesu mezi 2 misty a budu delat. A bude mit vykon. A bude i s tim vybavenim na ty 2-3 mista, kde delam, stat taky rozumne penize. Me se ale nejvice libi, ze nektere veci nemusite mit pustene a ze je obcas i nemate u sebe.

gf
12.1.2013 12:37 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Kdyz uz jsme u tech tabletu, tak reknu, co bych od nich potreboval.

Vcelku je doma problem rychle najit recepty na vareni a videt je v kuchyni na kuchynske lince. Kazdy recept potrebujete rozpocitat na pocet porci. Do toho potrebujete vedet, co je v lednici a v mrazaku. Idealne podle casovych kodu. K tomu potrebujete delat nakupni seznamy. Jidelnicek na mesic dopredu se muze menit. Obcas si potrebujete k tvorbe jidelnicku poznamenat jidla, ktera by jste si dali, ale az tak za 1-2 mesice. Dobre by bylo, kdyz berete recepty z internetu, tak davat na net recenze a poznatky. A to je vec, co by se mi pro manzelku dost hodila.
12.1.2013 14:32 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Hlavne v tej kuchyni sa ukážu problémy kapacitného dotykového displeja a udržiavať presný prehľad o tom, čo je napr. v tej chladničke vyžaduje, podľa mňa, oveľa viac energie, ako je prínos niečoho takého (a to aj v prípade, keď má tá chladnička integrovanú čítačku QR kódov, či niečo podobné).
Josef Kufner avatar 13.1.2013 00:56 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
S touhle myšlenkou si už celkem dlouho pohrávám. Pár magentů přilepených k lowend tabletu, to celé připlácnuté na lednici, přes wifi připojené k Internetu (případně i domácímu serveru) a synchronizované s telefonem.

Často se mi stává, že se po cestě domů chci stavit na nákup, ale vůbec si nepamatuju, co je na tom papírku na lednici napsané a co vlastně doma chybí. Při nákupu podle seznamu pak zas je otravné náhodné pořadí věcí, které zbytečně zdržuje při nákupu (optimalizace cesty obchodem a vracení se pro přehlédnuté věci).

Napojení na databázi receptů jsem ještě neuvažoval, ale zní to jako logické a praktické rozšíření toho co zatím mám rozmyšleno.

Pokud máte kdokoliv k tomu nějaké nápady, tak mi napište, zatím je to jen ve stádiu návrhu, ale asi se do toho brzy pustím.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
xkucf03 avatar 13.1.2013 14:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Pár magentů přilepených k lowend tabletu, to celé připlácnuté na lednici, přes wifi připojené k Internetu (případně i domácímu serveru) a synchronizované s telefonem.
Pěkná myšlenka :-) jen to trochu kazí představa, že tam bude tak nějak viset kabel napájení… Tohle by chtělo integrované do ledničky, ideálně od výrobce, nebo do ní aspoň vyvrtat díru a protáhnout kabel pod povrchem dveří.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Josef Kufner avatar 13.1.2013 19:47 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Napájecí kabel podrží na správném místě pár neodymových magnetů. To je v pohodě.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
stativ avatar 13.1.2013 15:21 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Ještě by to chtělo mít uložené mapy obchoďáku (tj. kde co je) a aby to samo rovnou počítalo optimální cestu.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
xkucf03 avatar 13.1.2013 17:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Nesmysl. Když X lidí vyjede ze svých domovů do obchoďáku a pak zase zpátky, je to náramně neefektivní (jak z hlediska energií, tak času těch lidí). Lepší by bylo si jídlo objednat a pak by pár dodávek objelo těch X domácností po optimální trase.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
13.1.2013 17:28 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
No a máme tu problém cestujícího obchodníka :)))
pavlix avatar 13.1.2013 17:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Lepší by bylo si jídlo objednat a pak by pár dodávek objelo těch X domácností po optimální trase.
Proč to píšeš v podmiňovacím způsobu?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
xkucf03 avatar 13.1.2013 17:36 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Máš s tím praktické zkušenosti? Poděl se :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
pavlix avatar 13.1.2013 17:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Tesco. Platí se tuším kolem 60 Kč za dovoz a odnos až do bytu za jeden nákup. Využívám to.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
13.1.2013 16:03 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
zdravim,

pridam par postrehu a napadu z praxe k tomu elektronickemu skladniku a receptari.

- nekdy je treba jidlo vyradit. Navari se treba vice. At nahodou ci, ze nemate maly kus masa a uvazi se rovnou z kila.

- nekdy jite jidla s vysokou kalorickou hodnotou a pak chcete mit nejakou pauzu.

- nekdy snim za 3 lidi a nekdy stezi za jednoho cloveka.

- maso se nakupuje jednou za pul roku. Asi 40 kg. Mouky, cukry a par veci podle _trvanlivosti_ take.

- mam jednu velkou lednici a velky mrazak. I kdyz nakoupite, tak zacnou postupne veci jako mlete nebo hovezi krk dochazet.

- chci vedet, ceho snim nejvice a co se neji a je to pak dlouho na mrazaku.

- jidelnicek by se mel take tvorit podle toho, ze potrebuji mrazak ci suroviny "vyjist".

- hodne receptu se stahuje a ozkousi z internetu. Neco jsou kucharky. Nejake uziti standartizace moc neexistuje.

- potrebuji poznamky do existujicich receptu a ne vzdy se vari podle receptu. Hodne receptu je malo korenenych a nevidim duvod, proc do jidla nedat lepsi smetanu, kdyz to ma chut. Taktez potrebuji nekam dopsat, ze zmenou v receptu jsem docilil takove ci onake chuti. Nebo, ze se to nedalo jist.

- cena, pokud by jste to daval za uplatu. 200-300Kc za rok, tak to by slo. I presto, ze tocim v jidle na 2 lidi 120 rocne, tak vice nejsem ochoten dat. Zase takovy prinos v tom neni.

- nakupy taham v ruce a v tasce na rameni. Nekdy 5 kg, nekdy 23 kg. Ale vice jak 25 kg se spatne nosi a prepravuje v mhd. Radeji se dobre najim, nez abych si vozil zadek v aute. Zena Vam bez problemu utahne 3-4 kg, ale 6kg uz bude udrena. A podle toho musi vypadat nakupni seznam.

- OCR na elektronicke letaky by se hodilo. To by byl kseft roku, kdyby to nekdo udelal a mnoho dalsich dusledku.

- Vcelku uvazuju v lete, ze bych si nekoho najal na odvoz tak 120kg potravin a masa. 300-400Kc bych dal. GLobus CCM-Vinohradska. Jenomze tyto sluzby v Cechach najit a za prijatelnou cenu, tak to je tezke. Zase na druhou stranu jsem rad, ze mam nejaky pohyb a pocit, ze vezmu 20 kg tasku a jdu, je taky fajn.

- kdyz rozpocitavate porce, tak pocitejte s tim, ze nekdo si za 3 lidi, ale tuk za 3 lidi mu do toho nemuzete dat.

- chci, aby to umelo rozpocet na vanoce. Zda se na to vykaslat za 2.5 tisice nebo do toho jit.

- u receptu me zajima cas na pripravu. A jak dlouho se to bude varit. Neco musite jen hlidat na plotne. U neceho se musi stat.

Takze tak par zkusenosti. Mozna je to obsahly, ale jidlo je zaklad. Myho zivota urcite. Zbytek uz jde sam od sebe.

gf

Luk avatar 13.1.2013 17:34 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
- nekdy jite jidla s vysokou kalorickou hodnotou a pak chcete mit nejakou pauzu.
Tak tohle fakt neřeším, jakkoli se mi pohled na mé břicho čím dál víc nelíbí ;-)
- maso se nakupuje jednou za pul roku. Asi 40 kg. Mouky, cukry a par veci podle _trvanlivosti_ take.
Nákup masa jednou za půl roku (předpokládám zmrazeného nebo určeného ke zmrazení) je blbost. Čerstvé chlazené maso je vždycky mnohem lepší. A čím déle je maso v mrazáku, tím ztrácí kvalitu, protože i za optimálních podmínek z něj trochu sublimuje voda (která následně krystalizuje uvnitř obalu, pokud je hermeticky těsný) a maso je čím dál sušší.
- hodne receptu se stahuje a ozkousi z internetu. Neco jsou kucharky. Nejake uziti standartizace moc neexistuje.
Můžeme poslat do W3C návrh příslušného datového formátu. Dalo by se vyjít z toho, co už existuje - RecipeML (tady archiv 10 000 receptů), RecipeBook XML, REML nebo CookML. Není třeba znovu vynalézat kolo.
Vcelku uvazuju v lete, ze bych si nekoho najal na odvoz tak 120kg potravin a masa. 300-400Kc bych dal. GLobus CCM-Vinohradska. Jenomze tyto sluzby v Cechach najit a za prijatelnou cenu, tak to je tezke. Zase na druhou stranu jsem rad, ze mam nejaky pohyb a pocit, ze vezmu 20 kg tasku a jdu, je taky fajn.
Pokud vím, tak Tesco má dopravu za přijatelnou cenu.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
13.1.2013 18:06 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
zdravim,

odpovim bodove:

\\add pauza po kalorickych jidlech. Specielne po Vanocich, kdy jsou chlebicky, rizky, husa, ...., tak si potom cloveka rad da neco odlehceneho. Ne proto, ze bych pribral. Ale proto, ze jeste 2-3 dny vydatne stravy a zaludek by se mohl ozvat. Nebo zlucnik.

\\ add maso a skladovani - mozna by bylo lepsi jej dovazet. Souhlas s Vami. Ale prilis jsem na kvalite neshledal rozdily.

\\ navrhy formatu - to zni zajimave. Dekuji za tipy. Ale urcite budu jako jejich ctenar a ne ten, co je meni. Mam uz tak dost velky zaber cinnosti.

\\ doprava a Tesco. Tesco uz nikdy vice. Nakupujeme tam minimalne. Kvalita sla do haje. A predstava, ze me zase po necem pali zaha nebo je mi spatne od zaludku. Ne, fakt diky. Maso a uzeniny nikdy vice. Pred Globusem jsme nakupovali o dost vice masa. Je rozdil, kdyz se Vam maso po vareni smrskne na 1/2 nebo na 2/3. Hovezi zadni za 200Kc/kg, tak to je uz vcelku znat. O chutich pokrmu radeji nemluve.

Jako ten napad s dovozem od Tesca neni spatny. Ale u zeleniny a masa a uzenin si potrebujete mnohdy dobre vybrat. Kdyby byla dobra kvalita, tak uz uz sluzbu davno vyuzivam.

gf
pavlix avatar 13.1.2013 19:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Není lepší to „ad“ prostě nepoužít?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
13.1.2013 20:03 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Nevim, jak Vy, ale ja si kupuji knihy, proto co je v nich napsano a ne proto, jake jsou v nich fonty a sazba.
Luk avatar 13.1.2013 21:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Jenže typografie nevznikla pro srandu králíkům, nýbrž proto, že lépe vysázený text se lépe čte. V podstatě bychom totiž mohli třeba vynechávat samohlásky a většina českého textu by byla stále srozumitelná, byť za cenu větší procesorové* náročnosti. Osobně ale dávám přednost kvalitněji vysázenému textu, a pokud to jde a má to smysl, snažím se podobný komfort poskytnout i čtenářům mých textů.

* Myslím samozřejmě náročnost pro mozek :-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
PepaSFI avatar 14.1.2013 16:13 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Extrémisto! Koleduješ si o flame na téma "grammar nazi" a "obsah je důležitý, ne forma". Bohužel, někteří jsou schopni vyplodit něco čemu ani nechci říkat text, kde pro zprasenou formu není možné se dobrat obsahu. Bohužel, nejen v internetových diskusích ale i v novinách a časopisech. Obzvlášť v těch obrázkových, určených pro pologramotné čtenáře to jsou někdy typografické a pravopisné masakry.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Luk avatar 14.1.2013 16:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Obzvlášť v těch obrázkových, určených pro pologramotné čtenáře to jsou někdy typografické a pravopisné masakry.
Typografické a pravopisné masakry lze ještě přejít. Ale věty, které nedávají smysl, už dost těžko (a že se vyskytují zhusta - vznikají nejčastěji tím, že se článek postupem času upravuje a nikdo v redakci to po autorovi nepřečte, nejspíš ani on sám). Člověk se z nich nejen nic nedozví, ale ještě si láme hlavu (často neúspěšně), jak to vlastně autor zamýšlel. Ale na druhou stranu to může být i prospěšné, aspoň to donutí některé lidi trochu přemýšlet ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
pavlix avatar 13.1.2013 19:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Jako ten napad s dovozem od Tesca neni spatny. Ale u zeleniny a masa a uzenin si potrebujete mnohdy dobre vybrat. Kdyby byla dobra kvalita, tak uz uz sluzbu davno vyuzivam.
Naštěstí nevidím důvod takové věci vůbec objednávat. Nakupuju v blízké masně a zelenině, které mi vyhovují a v klidu to poberu. Ale když vynechám maso, ovoce a zeleninu, tak mi zbyde ta hromada věcí, kvůli které tu objednávku ve skutečnosti dělám.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
13.1.2013 19:58 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Problem nakupu v supermarketech pres internet a nejen ten jsou sarze. To znamena, ze ruznou sarzi vyrobku stejneho vyrobku muzete koupit za ty same/jine penize. Viz stavy z Linea Nivnice. Rozdil ani moc nepoznate na etikete, ale pouze tak, ze se to neda chlastat. Bud je duvera nebo to musim dopredu videt. A duvera v obchode co se tyce supermarketu neni.

gf
12.1.2013 12:06 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mám všechny 3 typy zařízení a osobně si nemyslím, že by jedno druhým šlo nahradit. Na druhou stranu chápu, že u jiných uživatelů to tak být nemusí. Rok zpátky jsem jako desktop používal notebook. Měl jsem ho připojený ke klávesnici, myši a externímu monitoru, takže plnohodnotné PC, jenže přestal stačit výkonově. Investice do ntb, který by mi výkonově vyhovoval, byla poměrně vysoká a na cestovní použití mi současná konfigurace stačila, tak jsem navíc pořídil desktop domů.

Tablet používám víceméně na ty běžné věci. Brouzdání po webu, flamování v diskuzích a čtení mailů. Narozdíl od telefonu se web na tabletu prohlíží celkem slušně, takže se necítím nijak ochuzen. Nenahradí to plně to, co jinak na PC/notebooku dělám, nicméně po pořízení tabletu se snížilo používání mého notebooku. Dříve jsem notebook často měl v posteli právě na prohlížení diskuzí atd. To dnes zastanu s tabletem lépe (je lehčí, rychlejš se zapíná/vypíná, není k němu 3 kilový napájecí adaptér, ...). Dále se tablet lépe táhne někam na výlety. Ačkoliv mám poměrně malý a lehký ntb (pod 2kg), tak když člověk nese na zádech těžký batoh s fotovýbavou, tak je každé kg míň dobré. Na tahání notebooku už jsem neměl sílu; tablet se tam vleze v pohodě a na cestě stejně nic víc než to koukání na maily nechci.

Takže, jelikož spousta dnešních uživatelů stejně nedělá nic jiného, než že kouká na FB a případně další přiblblé stránky, tak bych jim i věřil, že jim tablet bohatě stačí místo PC/notebooku.
=^..^= AmigaPower® avatar 12.1.2013 12:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Osobně si mislím, že tablet je nahovnoidní věc (tim nemislim tablet na kreslení), neni to ntb, nepřipojim myš, běžnou klávesnici, tiskárnu a v neposlední řadě hlavně flashku, nejde to využít jeko telefon, protože to nemá gsm modul. Dortykovej telefon jsem si koupil z jednoho prostýho důvodu - k nouzovýmu připojení k internetu, to že jsem na wifi furt a využívám i další funkce jako gps, navigaci, kalendář atd. je věcí takovýho nějakýho přirozenýho vývoje... Stolní PC nenahradíš notebookem, ten je dobrej na cesty avšak né do dálkovýho autobusu kde se vám '15 už mezi vás a sedačku před prostě nevejde (ty nový sráče s nesmyslnou "okradenou" obrazovkou 15:9 možná jo), tam bych ale místo tabletu využil spíš něco velikosti aaa702 (nebo jak se to jmenovalo), má klávesnici a je to rozměrově něco mezi ntb a telefonem, kterej je zas moc malinkej a napsat něco na tý virtuální klávesnici třeba na D11 je díky neustálýmu poskakování autobusu takřka nadlidskej výkon :-D
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
David Watzke avatar 12.1.2013 13:05 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
nejde to využít jeko telefon, protože to nemá gsm modul
Neříkej :-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
=^..^= AmigaPower® avatar 12.1.2013 13:07 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
No tak zatim sem slyšel jen o jednom co ho má, ale stejně si to dost dobře nedovedu představit... :-D
Josef Kufner avatar 13.1.2013 01:02 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Sluchátka s mikrofonem (špunty s 15x3x5mm věcí na drátě navíc) není problém sehnat, ani používat místo obyčejných sluchátek ;-)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Luboš Doležel (Doli) avatar 12.1.2013 13:14 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Osobně si mislím, že tablet je nahovnoidní věc (tim nemislim tablet na kreslení), neni to ntb, nepřipojim myš, běžnou klávesnici, tiskárnu a v neposlední řadě hlavně flashku, nejde to využít jeko telefon, protože to nemá gsm modul.
Myš jsem nezkoušel, ale to ostatní není pravda. Neboli zařízení s Androidem nejsou nějaký dementní iPad (ale i tam se už věci pohnuly).
  • GSM/3G modul: mám, dá se s tím i volat (hlasitý odposlech nebo sluchátka s mikrofonem)
  • přes BT jde připojit klávesnice
  • flashku jde připojit taky, viz USB OTG
  • tiskárna přes Google Cloud Print
12.1.2013 15:44 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Myš funguje taky, normálně se tam objeví kurzor. A přes USB OTG jdou i normální USB klávesnice a myši. Na Nexusu 7 mi funguje dokonce i USB->RS232 adaptér :)
Luboš Doležel (Doli) avatar 12.1.2013 16:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Pěkný :-)
Josef Kufner avatar 13.1.2013 01:06 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Mám USB-OTG kabel (nemají to všude, ale sehnat se to dá celkem v pohodě; stojí pár korun), připojil jsem přes to obyčejnou myš k telefonu s Androidem a okamžitě se na displeji objevila černá myška a normálně to fungovalo.

Můj starý Sony-Ericsson mobil umí emulovat bluetooth klávesnici s myší a to ten Androidí telefon zvládl bez váhání také.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
=^..^= AmigaPower® avatar 13.1.2013 10:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
  • GSM/3G - tipnul bych to na nějakej dražší samsung a že to standart rozhodně nebude, někdy před rokem sem čuměl na HTC a gsm to neumělo.
  • klávesnice - BT moje Tescoklávesnice za 140Kč nemá, předpokládám že její koupí bych hodnotu tabletu zdvojnásobil...
  • Flashka - USB OTG, sice nevim co je to OTG, ale jestli mi stačí zastrčit flashu ho USB a připojí se, pak je to teda super ;)
  • Tiskárna - cloud? jak se do cloudu strká USB? navíc cloudu se vyhejbám jak jen můžu...
gtz avatar 13.1.2013 12:17 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
GSM/3G uměl i levný Huawei IDEOS S7-SLIM. Prodával se před půl rokem za cca 6000.- Držel jsem ho v ruce a nebyl to špatný kousek HW. Když se použila alternativní romka tak to šlapalo jak bič.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
13.1.2013 12:36 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Ty máš tablet za 140 korun?
=^..^= AmigaPower® avatar 13.1.2013 16:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Ty měla problému s rozumět psaného texty? :-D
12.1.2013 20:50 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
USB host
12.1.2013 13:18 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak se notebook vylucuje s poradnou klavesnici, mysi a monitorem? Az se nebude vylucovat tablet, pak zacnou byt tablety pouzitelne, ale obavam se ze k tomuto nikdy nedojde (lidi si porizuji co nejvetsi mobily a co nejmensi (pokud vubec jake) monitory.
PlnýBus - spolujízda student taxi nejen pro studenty
12.1.2013 13:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejsem 100% přesvědčen, že dotykové ovládání je dobrý nápad na telefonu. Natož nějakej tablet.

Ale znám lidi, který si to nemůžou vynachválit. Typicky holky... ("Ten notebook je moc těěěžkéééj.")
What Big Oil knew about climate change
12.1.2013 14:34 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Ono je otázne, či je dotykové ovládanie dobrý nápad na ovládanie čohokoľvek (samozrejme pár výnimiek sa určite nájde). :)

Inak pred nejakým časom som čítal celkom zaujímavý článok o niečom podobnom A Brief Rant on the Future of Interaction Design
12.1.2013 14:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Dík, to je výbornej článek ;-)
12.1.2013 23:28 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Já si stejně jakou autor myslím, že dotyková technologie je v současném provedení jen dočasné řešení a pravděpodobně bude pokud ne nahražená něčím jiným, tak alespoň drasticky vylepšená dodáním vrstvy, co bude přinášet hmatovou odezu. Techologie už existují (jak jednodušší verze, tak pokročilé), takže jde jen o to převést je do praxe..
xkucf03 avatar 12.1.2013 13:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tablet může být zajímavý jako bezdrátový mobilní terminál, třeba ve skladu, ve výrobní hale, v nemocnici atd. Ale tuhle roli dobře plní i mobil – a ten má obrovskou výhodu v tom, že se vejde do kapsy – kdežto na tablet už člověk potřebuje nějaké zavazadlo.

Na prezentace pro pár lidí je dost nepohodlný i notebook, natož tablet – ideální je projektor nebo alespoň slušná televize. Přiznám se, že pro tablet nemám moc využití – možná jako pořádná GPSka do auta…
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
12.1.2013 16:21 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tablet je jiné zařízení, sloužící k jinému, byť podobnému, účelu.
Někdo možná i s tabletem telefonuje (ono to už není ani moc rozdíl oproti „některým telefonům“, které jsou pomalu větší než hlava a tito telefonisté mě vždy rozesmějí).
Takže, mohou ta zařízení částečně nahrazovat některé funkce zařízení druhého (některé zavírací nože mají vidličku, ale doma s tím jíst asi nebudeme).
Takže tablet může klidně ležet vedle PC (monitoru) a obě zařízení lze používat současně.
Proto mě zarazilo, že Intel (chce dát nebo dal) podmínku splnění definice Ultrabook šmudlací display (neustále jsem doufal, že dá něco jako min 1920×1200 display apod., aby se to konečně pohnulo, nebo případně maximální velikost 300×210, ale toto mě zklamalo). Doufám, že tedy následně přidá i stěrač a ostřikovač.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Max avatar 12.1.2013 16:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Stejně to všechno směřuje k tomu, mít výkonný mobil + dock station. Resp. výkonný mobil být ani nemusí, když bude dock station obsahovat rozšíření typu : výkonnější GPU + RAM + LAN + atd.atd.
Dnes už jsou podobné snahy a byly i dřív, viz Motorola a jiní. Ještě na to není čas, ale technologi jdou ryhcle kupředu a pokud se třeba thunderbolt (Light Peak) dotáhne do konce, tak tu bude možnost mít oddělenou grafiku a jiné části.

Budoucnost je tedy asi v tom, mít všude mobil, který se doma cvakne do dock station, jenž ten mobil rozšíří o výkonnější GPU, RAM a možná třeba i o CPU. Systém bude stejný, aplikace budou stejný, nastavení všude stejný a to vše bez cloudu. Do roku 2020 by to mohlo být plně reálné.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
xxxs avatar 12.1.2013 16:31 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
tusim pomaly pisem.
xxxs avatar 12.1.2013 16:30 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
sice som este nic take nevidel, ale mne by vyhovovalo zhruba toto:

kombinovany dumb/smart telefon, dva displeje. smart cast a kvalitny displej by boli vypnute a zapinali sa az ked potrebujem. inak by som bol na dumbphone a nejakom nenarocnom displeji. dokina - desktopovy monitor, klavesnica, mys. asi uz existuje nieco ako vga cez usb, ale patrilo by sa hdmi, alebo nieco podobne. ked som v doku, tak nejdem z baterie.

proste nosim si telefon. ked potrebujem pocitac, prejdem do zraveho rezimu. ked skoncim, idem na hlupom telefone. pridem domov, alebo inde, napojim sa nejaky normovany dok a moj prenosny telefon/pocitac pouzivam s komfortom desktopu iba tym, ze ho vrazim do doku. odchadzam, beriem stroj so sebou. vykon je podla mna na bezne veci uz dostatocny. kto potrebuje naozaj velky vykon a vadia lagy pri napojeni na vykonny server, tak ci tak potrebuje silny stroj a to tablet a ani telefon nie su.
12.1.2013 17:45 PavelC
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tablety a mobily-dotykáče považuju za neuvěřitelně nepraktická zařízení s těžkopádným ovládáním a nechápu ten hype kolem a kolik lidí je ochotno zaplatit za tyhle hračky, když za podobnou cenu se dá pořídit slušný (mini)notebook. Ale je to asi víc sociální než technická otázka - snobství, práce marketingu.

Psaní souvislejších textů, kódění, úpravy v grafickém editoru, současné používání více aplikací atd. je s "dotykáči" holé utrpení. Připojování externí klávesnice a optické myši pro rozumější činnost pak považuju za drbání se pravou nohou za levým uchem, ale každému co jeho jest.

Heron avatar 12.1.2013 18:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
U mě iPad3 stolní počítač spíše velmi vhodně doplnil. Tablet je velmi dobré zařízení pro konzumaci obsahu (otřesný výraz). YouTube (online videa obecně), web a im. Nejsem omezen umístěním počítače. Potom se to hodí jako druhé zařízení (lepší druhý monitor).

Na práci to není a nebylo navrženo.
Heron
12.1.2013 19:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Něco jiného - vstupní zařízení používané zejména grafiky.
PepaSFI avatar 12.1.2013 20:10 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
s tabletem příliš zkušeností nemám takže můžu jen říct že je velká sranda když s tím někdo fotí. S mobilem s šmrdlacím ovládáním jisté zkušenosti mám, dlouhé roky jsem zarputile používal a udržoval stařičký palm Treo, domnívajíc se že lepší stroj už nebude. Bohužel je to tak. Dotykový displej ovládaný šmrdlací pastelkou plus rolovací kolečko-tlačítko plus hardware QWERTY klávesnice je asi nejdokonalejší ovládání pro všestranný kapesní přístroj. nebyl problém na tom napsat několikastránkový text, stylusem označit kus textu, klasika copy, paste a tak podobně. Co já na tom přečet knih. Však taky první co jsem si doinstaloval do andryáše byl Ireader co umí číst palmí formát .pdb protože číst na mobilu pdf nebo doc je hrůza strašlivá. To šmrdlání prstem na kapacitním displeji se hodí maximálně tak na nejhrubší ovládání, otáčení stránek nebo posun textu, což jsem na palmu dělal točítkem bez rizika že mi text odjede kdoví kam. Bezva je taky když venku prší nebo sněží. Potřebujete něco v mobilu, máznete prstem po displeji, uděláte mokrou šmouhu a ten krám se může pominout. A já dostanu atomovej záchvat protože ten křemíkovej blb si myslí že na tom šmrdlám kdoví co a začne mi třeba zvětšovat obraz. Napsat něco na virtuální klávesnici na zařízení kapesní velikosti je záležitost vyvolávající bolestivé svědění konečníku. Kdysi se mi lidi divili jak můžu psát na titěrné klávesnici Trea. Dnes se divím já jak můžou ti samí lidi používat stejně titěrnou, avšak nehmotnou, nenahmatatelnou virtuální. Však taky běžná sms poslaná z takového přístroje obsahuje v každým slově aspoň jeden překlep.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
gtz avatar 12.1.2013 22:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
PALM Treo nebo něco co mělo použitelnou klávesnici == super.

Kapacitní displej pokud je kvalitní tak je i celkem použitelný, ale hodně z nich má problémy na přímém slunci apod. No a to focení namiř a pak zmáčkni nějaké místo na displeji je také něco. Zlaté tlačítko, které ovládalo spoušt.

Bohužel mobily s klávesnicí pomalu vymírají.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
13.1.2013 00:19 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tablet maj všichni v mém okolí, takže na něj asi taky dojde, ale určitě při práci potřebuju klasickou klávesnici, protože potřebuju hodně psát a naštěstí to umím všema deseti. Takže na cesty jen tablet, doma není důvod nepoužívat normální počítač.
Nobody can give you as much as I can promise you
13.1.2013 22:30 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Shodou okolností jsem dnes s jedním takovým zařízením jako pokus procházel přes 1000 fotek a otáčel jsem ty špatně orientované.

V dané aplikaci bylo otočení na tři dotyky. Protože zařízení nemívají hardwarovou klávesnici, aplikace nemají klávesové zkratky. A dávat každé funkci další widget by složitější než primitivní aplikaci učinilo nepoužitelnou. Takže první problém, že mnoho práce se s tím dělá obtížně.

Po několika hodinách budete mít unavené ruce/prsty. Proč? Protože je musíte držet nad obrazovkou, když je odložíte na obrazovku, začne si to aplikace vykládat jako příkaz. Odkládání na rám je jako pořád sahat po myši.

Po několika hodinách vás začne bolet krk, protože v sedící poloze máte zařízení v klíně a hlavu skloněnou. Zkusíte zařízení držet v úrovni očí. Jenže si unavíte ruce, protože i zařízení má netriviální hmotnost, a především zjistíte, že prsty nedosáhnete všude. Obzvlášť pokud menu aplikace je nahoře a zařízení držíte dlaněmi za spodní rohy.

(A i tak jednoduchá aplikace dodávaná výrobcem dokázala jednou spadnout a jednou se dostat do nedefinovaného stavu. O nemožnosti cokoliv si nastavit ani nemluvím.)

15.1.2013 01:17 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rádi šmidláte prstem po displeji?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jako clovek ktery je casto na cestach (nekolikamesicni cestovani) ocenuju nizkou vahu, dlouhou vydrz a lehci adapter nez netbook (tahat s sebou nahradni baterky je myslitelne stejne maximalne pro mobil, i kdyz tablet s vymennou baterkou by pro me i zajimavy byl, takze dobre, nevymenitelnost baterky je nevyhoda).

Dale pro Android zkratka existuji aplikace (pro offline pouziti), ktere pro Linux nejsou, hlavne vychytane mapy (google s tema vektorovyma hodne zabodoval, osmand taky super), slovniky (pro me konkretne anglicko cinsky s prekvapive dobre fungujicim ocr (na cinske znaky!), ruzne mapy metra apod. - tohle samozrejme muze mit clovek i na telefonu, ale velky displej je mnohem pohodlnejsi.

Posledni bod, nevim, jak je to na jinych skolach, ale ja mam vetsinu materialu dostupnych jako skeny (v knihovne je ta knizka jen jednou, tak ji pomved pro obor naskenuje povetsinou do obrovskeho pdf, ale lepsi nez nic...). Pokud to clovek nechce cist na pocitaci (ono je fajn obcas u toho nesedet), nabizi se kindle, ten je ale na skenovane veci nepouzitelny. Tablet - super.

Ale souhlasim, ze na psani to neni. A taky se clovek citi, ze je furt obklopeny nejakyma postradatelnyma hrackama. Takze jsem tablet chvili pouzival, ale holt kdyz se nepracuje, nejsou penize, tablet neni zas tak potreba, tak sel zase pryc :)
I am Jack's wasted life.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.