Portál AbcLinuxu, 23. dubna 2024 17:06


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
dolik.rce avatar 25.2.2015 07:05 dolik.rce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejsi jedinečný, měl jsem přesně stejný problém a došel jsem k prakticky stejnému řešení. Když mi odešel displej na mém jinak spolehlivém MSI Wind U100 (Atom 1.66GHz, 1G RAM, původní cena asi 7k Kč), tak jsem dlouho nemohl vybrat nic čím bych ho mohl nahradit. Skončilo to tím, že jsem si nakonec koupil použitý ThinkPad X200. Od toho tvého se liší prakticky asi jen tím že má dvouřádkový enter, nemá zbytečnost jménem čtečka otisků prstů a nemá touchpad - což ovšem nevadí, protože má výborný trackpoint (narozdíl od těch směšností co se montují třeba do Dellů). Stálo mě to tedy nakonec mnohem míň, než jsem měl připraveno, polepšil jsem si o jedno jádro CPU, 3G paměti a dokoce i o pár centimetrů na úhlopříčce displeje. A jsem naprosto spokejenej...
pavlix avatar 25.2.2015 12:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Skončilo to tím, že jsem si nakonec koupil použitý ThinkPad X200.
O tom jsem uvažoval, ale je to generačně jako x61, kterou už jsem měl, takže x201 vyhrála.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Jezekus avatar 25.2.2015 07:44 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Taky jsem řešil problém výměny stařičkého Esprimo Mobile U9200, nakonec jsem vyměnil CPU, doplnil na 8GB RAM a dal SSD.

Požadavky jsem měl podobné - úhlopříčka 11-13,3" + idealne rozumné rozlišení (čti alespoň stejně jako má kdejaký 5" mobil), slušná výdrž na baterii, ETHERNET PORT!!! a minimálně stejně RAM s možností rozšíření na alespoň 16GB, o možnosti koupit notebook s dockovacím portem jsem snil jen ve vlhkých snech.

Narazil jsem snad ve všem, buď to bylo velké jako náklaďák nebo nemělo to ani ethernet port, případně onboard 4GB RAM (s nemožností rozšířit či max 1 slot), případně bych si ani vykonově nepomohl. To co předvádí s klávesnicemi a touchpady je to poslední dobou příšerné - viz moje služební Lenovo T440 - max 8GB RAM, 14", klávesnice příšerná, touchpad na prohození oknem, rozlišení 1600x900 (zas kdejaký mobil má v 5" FullHD)

:-(

25.2.2015 08:42 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mam X201 už skoro pět let a lepší notebook snad není. Z vlastní zkušenosti musím říci že je takřka nezničitelný.
Nicky726 avatar 25.2.2015 10:02 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V konzoli scrolluju Ctrl+Shift+Pg Up a funguje to i ve VT, nejen v GUI.

Já stejný netbook nahrazoval už před nějakým rokem, takže jsem skončil u Lenovo E130 a jsem celkem spokojen. Klávesnice mi přijde lepší než na EEEčku, blbé výchozí nastavení lze změnit (Ctrl Fn, F1-F12), výdrž jen nepatrně horší, než u EEEčka s novou baterkou. Spíš mě při koupi nepotěšilo, že i když od této řady šlo sehnat notebook s Linuxem, byl to ten nejočesanější (míň RAM, horší CPU) a u hardwarově použitelných konfigurací už byly jen Win. :-( Takže jsem byl se skřípěním zubů opět započítán do statistik za Temnou stranu Síly. No a ještě během záruční doby umřel disk (vyměnili) a i přes šetrné zachází se vylomil pant (neuznali), oprava čehož vyšla, řekl bych, draho a trvala dlouho.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
25.2.2015 14:10 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Ctrl netreba, staci shift+pgup/pgdn.
25.2.2015 17:37 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Díky, o tom scrollování ve VT přes Shift+PgUp/PgDown jsem vůbec nevěděl, vždycky jsem to řešil přes less. S CTRL mi to ale nefunguje.
Nicky726 avatar 25.2.2015 21:23 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Jo je to bez Ctrl, nějak se mi to smísilo s kopírováním.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
25.2.2015 10:02 HUFU | skóre: 2 | blog: Ripping_yarns
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mas muj obdiv, ze jsi tak dlouho vydrzel pracovat na netbooku. Pritelkyne ma take nejaky Asus EEE s dvoujadrovym atomem a v zakladu, jak jsi to popisoval, to je s Windows naprosto nepouzitelny stroj a po zkusenostech s Linuxem nejsem o moc vic optimista (Gentoo jsem nezkousel). Teprve po upgrade RAM na 2GB a vymeny disku za SSD se to da trochu pouzivat, ale ten CPU je proste strasna tragedie. Ergonomie HW je ale na vybornou.

Ja mam momentalne sluzebni Dell Latitude E6430. Je to tezka krava co nevydrzi skoro nic na baterii, ale nastesti takove pozadavky nemam. Jako student jsem ale mel Dell Latitude D430, coz je pro me dosud etalon mezi malymi notebooky. Desil jsem se toho, ze mi odejde, protoze jsem nenachazel nahradu. Ale ta mrska stale beha. Je to fakt tragedie, jake nesmysly jsou schopni vyrobci vymyslet a jeste to navic propagovat jako vyhodu (treba ty priserne touchpady, leskle displeje, oddelene klavesy, dotykove ovladani).
25.2.2015 11:39 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Staral som za kedysi o Samsung N145 s jednojadrovym Atomom (1.66GHz, HT) a defaultne Windows bootovali asi 4 minuty a zaberali 750MB (z 1GB RAM) hned po zapnuti. Utrpenie aj browsovat. Hodil som tam standardne Opensuse 12 a pocital s tym, ze dokupim RAM na 2GB a snad to pojde. Nakoniec som ani nedokupoval, Opensuse po boote do KDE4 zabera 180MB a bezi to velmi svizne. Na ziadost uzivatelky, ktora s tym kadekde cestovala je tam aj sifrovany $HOME, cim klesla rychlost disku z 60MB/s na 21MB/s (CPU nema ziadnu akceleraciu sifrovania) , ale len do $HOME, kde nie su velke objemy dat, takze ide skor o pristupovu dobu a ta sa vyrazne nezmenila. Filmy a hudba nie su povazovane za osobne data, takze ostali na nesifrovanej particii.

Stroj 1.25kg s vydrzou 8-10h a stal 4500Kc na jar 2011 s mensou klavesnicou nez beznou, ale rozumnym rozlozenim a slusnym touchpadom. Matny 10" display (ale len 1024x600). Dnes nic take za podobne prachy nezozenies. Je mi luto, ze som si nekupil vtedy jeden aj pre seba.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
Bystroushaak avatar 25.2.2015 14:50 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Teprve po upgrade RAM na 2GB a vymeny disku za SSD se to da trochu pouzivat, ale ten CPU je proste strasna tragedie.
Neumím si představit dnes používat něco menšího. V podstatě stačí jen pustit prohlížeč a ten si ty 2G sežere pro sebe.
Ergonomie HW je ale na vybornou.
Jinak na Asusu 1000h jsem napsal většinu z blogů tady na abclinuxu, ta klávesnice byla fakt hodně dobrá, doufám, že ta X201 na tom bude podobně.
Hans1024 avatar 25.2.2015 17:18 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Lidi, to jsou ty vase obludne Chromy a javascripty, ze vas to s nima bavi :-D

Ja mam otevreny prohlizec s mnoha zalozkama a celej system zabira porad jen cca 500MB
$ free -m
              total        used        free      shared  buff/cache   available
Mem:           7971         380        6992          19         599        7364
Celych 8GB vyuziju jen pri kompilaci...
Veni, vidi, copi
Jendа avatar 25.2.2015 19:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Co je to za prohlížeč? Mně FF bez JS a bez Flashe zabírá 682 MB. (40 tabů, několik dní uptime)
Hans1024 avatar 25.2.2015 20:23 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Qupzilla. Ale nemam nekolik dni uptime a ani 40 tabu (ted jich mam asi 20) :-D
Veni, vidi, copi
pavlix avatar 25.2.2015 20:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Firefox je dobré čas od času otočit.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
25.2.2015 10:11 Robertek | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Urcite dobra volba. Ja takto asi pred 5 lety koupil repasovany X61s a dodnes mi funguje, v podstate jsem v prubheu casu upgradoval na SSD a obcas koupil novou baterku. Ted mam sluzebni X240, stroj to neni spatny, ale vstupni zarizeni (klavesnice,trackpoint) jsou opravdu nepovedene. Na klavesnici jsem si nejak zvyknul, ale clickpad je opravdu zlo. Vzhledem k tomu ze tenhle nb ma 2 baterie tak da s prehledem 10h prace, coz je velmi prijemne.

Vzhledem k tomu ze mi asi pred pul rokem odesel domaci server a ted to tam nejak pachti ruzne zalohy, rozhodl jsem se ze stary X61s jeste do srotu nepujde a bude z nej domaci server. Precejen je to fakt kus kvalitniho kremiku a plastu.

No a posledni vec je gentoo, presne s tebou souhlasim. Sice teda na nb Gentoo mam ale trochu mi schazi ta FreeBSD way kde jsou binarni baliky vytvorene z "portage tree". Takze celkem lehce jde prechazet mezi bin a src. Ne ze by to treba na Debianu neslo, ale neni to na to stavene takze je to jen Gentoo obracene. FreeBSD pkg by byl zajimavy port do Gentoo.
pavlix avatar 25.2.2015 12:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Mně by se líbilo mít reproducible builds, repozitář hashů a třeba torrent, pak by problém s absencí binárních balíků zmizel. Na druhou stranu jsem si zvyknul holt trochu počkat.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Hans1024 avatar 25.2.2015 17:24 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Me by stacilo si kopirovat na ntb to co buildnu na desktopu, akorat jsem si jeste nenasel cas to nejak realizovat a hlavne automatizovat.
Veni, vidi, copi
pavlix avatar 25.2.2015 19:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
To bys byl na půl cesty k vlastní binární distribuci, mně by se víc líbila ta cache.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
25.2.2015 10:39 mustafa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
kup si macbook air a ne zadny levny plastacky sracky, ale pozor, zjistis ze jsi ztratil roky na linuxoidnioch distrech ktery jsou cca dvacet let pozadu za OS X a 15,5 za Windous
25.2.2015 14:14 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Ty si nad nim asi honis, ale inak je to exemplarny priklad nepouzitelnosti. Otrasna klavesnica a touchpad, nema ethernet.
Bystroushaak avatar 25.2.2015 15:23 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Klávesnice je docela fajn*, ale podpora linuxových dister už moc ne. Například se zvukem byly pořád problémy.

*Sice to není zrovna thinkpadová, ale je dost kvalitní a píše se na ní dobře, což říkám jako programátor, který na Airu programoval i psal delší texty. Je to imho zdroj všech těch zbastarděných klávesnic, které všichni od Apple špatně kopírují.
25.2.2015 18:30 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Kvalitna mozno ano, ale chybaju na nej hadam vsetky klavesy na pracu s textom.

P.S. Aj Eee PC 701 ma klavesy Insert a Delete. A to je "trochu" mensia klavesnica.
Fluttershy, yay! avatar 25.2.2015 18:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
OS X používá pro práci s textem Emacs-like teplé klávesy.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
25.2.2015 20:15 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Teplý je v tomto případě správný slovo, i když teda nemám moc rád, když se to používá ve smyslu debilní a úchylný :D
Bystroushaak avatar 25.2.2015 23:23 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Kvalitna mozno ano, ale chybaju na nej hadam vsetky klavesy na pracu s textom.
Viz můj blog Apple keyboard and Linux Mint 13. Na tomhle programuji už přes rok a vůbec si nemám na co stěžovat.
Jendа avatar 26.2.2015 01:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Znám pár lidí co na tom taky programují. Já se nejsem schopen přenést přes absenci Ins, Home, End, Delete, PgUp a PgDn. Ale někomu to zjevně vyhovuje. Takže bych ostatním diskutujícím doporučil si to zkusit než to koupí.
Bystroushaak avatar 26.2.2015 05:34 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Já se nejsem schopen přenést přes absenci Ins, Home, End, Delete, PgUp a PgDn. Ale někomu to zjevně vyhovuje.
Z uvedených tam není jen Ins a Delete, který se dá přidat tak jak jsem popsal tím blogem.

Home, End, PgUp a PgDn jsou mapované přes Fn + Šipka. To se může zdát trochu divné, ale vzhledem k tomu, že to tak používám na noteboocich už asi 10 let, tak ani ne. Naopak mi to teď na thinkpadu docela chybí :)
Takže bych ostatním diskutujícím doporučil si to zkusit než to koupí.
S tím souhlasím - kvůli tomu jsem si tenkrát kupoval tu bezdrátovou apple klávesnici, o které byl ten blogpost. Nakonec to dopadlo tak, že Airu už jsem se zbavil, ale Apple klávesnici doma neustále používám a čím dál vic přemýšlím, že si jí koupím i do práce.
Rezza avatar 26.2.2015 09:37 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
PgUp a PgDn je naopak u Carbonu zase perfektne vyreseny - nad sipkama doleva/doprava.
Marián Kyral avatar 27.2.2015 07:30 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Tak tohle rozvržení na klávesnici nového pracovního NB (LAT E6540) mám a střílel bych za to. Pořád jsem si to pletl se šipkami a skákal úplně jinam, než jsem právě potřeboval.

Ještě že je nad numerickým blokem pár zbytečných kláves kam to šlo přemapovat. A z původních PgUp a PgDn mám teď další šipky doleva a doprava :-D
Vykook avatar 26.2.2015 15:29 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Fakt? :) Když musím používat jinej touchpad, tak si připadám, že mi prsty přejel parní válec...
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
25.2.2015 16:40 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Zjistil bych to, že jsem za to zaplatil minimálně 2x víc, než na kolik mě vyšel ten repasovaný ThinkPad i s novou baterií, ale má to méně pohodlnou klávesnici, chybí tam track point a zprovoznění Linuxu by taky rozhodně bylo obtížnější než na tom Thinkpadu. OS X mi nemá co nabídnout.
Ruža Becelin avatar 25.2.2015 10:51 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dobra volba, ale do budoucna ani nepremyslejte nad necim od Lehovna, kvalitativne se dostali na uroven Aceru apod. Chybne kusy rovnou pri dodani, podpora na dve veci a tem srotum rikaji business notebooky.
pavlix avatar 25.2.2015 12:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Nějaká alternativa? Jinak provedením se mi docela líbí příští lenova s tlačítky i touchpadem.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Josef Kufner avatar 25.2.2015 22:31 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Už nejsou příští, už jsou aktuální. Tento týden (možná trochu minulý) se objevily v obchodech (v ČR).
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Ruža Becelin avatar 25.2.2015 23:19 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Dell Precision/HP EliteBook. Lenovo nee - my mame X240/T440s a to jsou totalni sroty, Lenovo si nas dela QA, cast z toho, co prijde, je rovnou DOA, takze je muzem poslat zpatky, coz zdrzuje, jejich opravarna je spatny vtip (chteli po mne admin heslo do OS). U Dellu/HP ma clovek NDB a moznost spoustu veci opravit lokalne (do tech thinkpadu se dneska clovek ani pomalu nedostane)
26.2.2015 16:30 čavo | skóre: 13
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Mám HP EliteBook 8560w a poviem. Klávesnica je zlý sen (a sňou aj trackpoint, ktorý nefunguje ako má, len sa zasekáva). Škoda, že mi odišiel môj starý T42p a narýchlo som potreboval kúpiť niečo použiteľné. Nakoniec som si prikúpil externú ThinkPad klávesnicu ku tomu HP, aby sa to dalo používať. Enter, na tom HP, síce dvojriadkový, ale taký úzky, že som častejšie zatlačil buď klávesu '\', alebo numerickú '4'. Ani za dva roky som si na tú klávesnicu nezvykol a pár dní po konci záruky ešte aj odišla (asi nejaký kontakt, lebo nefungujú dva stĺpce kláves a dve v numerickej časti.

U mňa sú trošku iné nároky na NB, a tiež akosi neviem nič nájsť. Už oželiem aj tie paródie na klávesy, mám externú klávesnicu (neviem čo urobím, keď táto odíde, už lenovo robí aj takúto externú klávesnicu len s tými novými klávesami, strašné)

Display 12-13 (prežijem aj 14) - aktualne mám 15,6 a chcelo by to niečo menšie. FullHD, ani viac ani menej. Max. 2000x1500, či ako je ten rozmer na niektorých tabletoch. A matný.

Klávesnicu neriešim, lebo viem, že nič nie je. Jedine, že by niekde ponúkli nejakú ako bola na ThinkPad T42. Ale to nehrozí. Touchpad sa musí dať vypnúť. Na mňa akýkoľvek tablet začne reagovať tak že kurzor poskakuje po obrazovke. Netuším čo mám na rukách.

Toto bude úplne mimo. kúpil som si 4k monitor, ale akosi ho ten môj HP neuživý a tak sa obzerám po niečom, čo by vedelo poslať cez DP, alebo aspoň HDMI taký signál. Čiže procesor s virtualizáciou a asi vstavaná grafika (nepotrebujem inak veľký grafický výkon, zobrazujem len terminály a prehliadač. Ale používam drobné písmo, tak mi vyhovuje velké DPI)

Ethernet (wifi nemám rád kvôli oneskoreniam, keď ju niekto zaťaží. robte niečo potom cez terminál, či vnc)

Dostatok RAM. Teraz mám 12GB, ale v prípadne núdze by som vydržal s 8GB, ale nebol by som proti ak by bolo 16GB. (kompilácie môjho gentoo mám nakonfigurované do tmpfs, nemusím dlho čakať.)
26.2.2015 16:45 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Broadwelly (Core iNěco 5***U) už by měly umět 4K na 60 Hz snímcích za vteřinu i svoují integrovanou grafikou, IIRC.

Přes to HDMI bude ten problém, že by bylo třeba HDMI 2.0, které zatím nic nemá - možná snad GeForce GTX 980M a GTX 970M, ale to byste si musel zkontrolovat u konkrétního notesu. Větší potíž je, že by HDMI 2.0 to musel podporovat taky váš monitor, což dneska snad žádný 4K model neumí (až teď se takové začínají objevovat). Čili radši si kupte notebook s DisplayPortem, to bude bezpečnější.
26.2.2015 18:01 čavo | skóre: 13
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
4k mi ide aj cez HDMI a je tam tuším 1.4 na tom monitore. Dá len 30Hz, ale pokiaľ nebliká mi to nevadí. Mám v stolnom počítači už starší AMD A8-5600K APU a ten v pohode dá 4k do toho monitora, ale to je server a teda ho ku monitoru nepripájam. len som skúšal. (má DP aj HDMI, ale sú zdieľané a tak môže byť len v jednom niečo pripojené)

Problém s Intel procesormi je ten, že nikde neviem nájsť zaručnené informácie aké rozlíšenie a pri akej frekvencii dokažu živiť DP, či HDMI. Našiel som takúto stránku https://software.intel.com/en-us/articles/quick-reference-guide-to-intel-processor-graphics ale i tam je nie isté je tam kopu podmienok a záleží na kažom písmenku na procesore. A nenašiel som také dačo pre staršie procesory. (Priznám sa, že neviem ani aký je presne vzťah medzi eDP a DP a teda netuším, či keď napíšu, že eDP to zvládne, tak to tak bude aj v prípade DP. eDP by malo byt len na pripojenie vstavaného display-a)

A s AMD procesormi je ten, ze ho nedávajú skoro do žiadneho NB. určite nie do takých, ktoré by ma parametricky zaujali.
Ondroid avatar 25.2.2015 11:53 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já měl ThinkPad X200 asi 6 let, na svojí dobu super stroj. Teď když se totálně odporoučel (klávesníce a větrák) a začal jsem vybírat novej model mě Lenovo dost znechutilo tím co je k dispozici, "vylepšené" klávesnice bez F-kláves, malý enter, nízké rozlišení, nic moc hmotnosti... Když už nějaký ThinkPad požadavky skoro splňuje tak zase stojí 55 tis. :-/ Nakonec jsem vybral Toshibu Z30 což taky nebyla žádná láce ale zatím spokojenost. Kdyby někdo měl zájem - zbyly mi dva zdroje a DOCK pro X2xx ThinkPady, za symbolickou cenu...
Rezza avatar 25.2.2015 12:22 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja mam ted Carbon X1, splnuje vse, az na klavesnici. Na druhou stranu problem s rozmistenim insertu, print screen a dalsich klaves resi. Tedy po svem. Vubec tam nejsou :). Esc je mezi Alt Gr a Ctrl, Delete na miste Backspace. Fn klavesy vubec nejsou, jen dotykove. Ale zvykl jsem si uz. Co je super, je to lehke, dobre se to prenasi, da se to jen tak vzit do pohovky na klin. Pritom je to 14ka se slusnym rozlisenim...
25.2.2015 13:08 afgs
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Fn klavesy vubec nejsou, jen dotykove. Ale zvykl jsem si uz.
nastesti se idioti v Lenovu poucili a uz je zase vratili zpet
2.3.2015 13:58 washeck | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Ty jo, ta 3rd generation vypadá dobře. V listopadu jsem kupoval Carbon a horko těžko jsem sehnal snad poslední kus v ČR z té první generace, tu hrůzu s dotykovými klávesami bych nepřežil.
pavlix avatar 25.2.2015 12:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ono při instalaci to tolik nevadí, ale představa, že bych někdy mohl chtít udělat update mě docela rychle vyléčila.
Mám to naopak. Instalace mě zdržuje, průběžné aktualizace už nikoli. Konkrétně ta x201 mi ale přijde dostatečně rychlá, tedy alespoň s tím procesorem, co tam mám, 8 GB RAM a SSD. Je to rychlovka. Přecházel jsem z x61 s HDD, které už bylo občas zdlouhavé.
Zkrátka a dobře, raději si nainstaluji ten Mint.
To může být dobrá volba.
Trochu mě mrzelo, že model na fotce měl dvouřádkový Enter, zatímco dodaný model má Enter jednořádkový.
Klávesnici bys třeba sehnal.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
25.2.2015 12:44 Frack
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Bottleneckem je dneska grafická karta. Procesor většinou bohatě dostačuje, paměť se dá u většiny modelů upgradovat aspoň na 8 GB, což je taky dostatečné, a disk lze jednoduše vyměnit za SSD, pokud člověku přijde pomalý. Jen ta integrovaná grafická karta už dnes často nedostačuje a nejde s tím nic dělat. Mám pět let starý ThinkPad a jestli ho budu kvůli něčemu vyměňovat, bude to kvůli grafickému výkonu.
pavlix avatar 25.2.2015 13:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Bottleneckem je dneska grafická karta.
O RLY?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
25.2.2015 14:22 Frack
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
No, tak samozřejmě záleží na tom, co na počítači člověk dělá. Pokud používá OpenBox, v kterém má na fullscreen otevřený terminál, tak samozřejmě, že to bottleneck není a dalších deset let nebude. Nicméně pokud chce člověk používat prostředí jako KDE nebo GNOME s jejich efekty, pokud si chce pustit film ve vysokém rozlišení v H.264, či zahrát hru alespoň s minimálními věcmi v OpenGL (a mezi takové dnes patří i tahovky), tak integrovaná Intel karta, která je =>5 let stará, už nestačí. Ten rozdíl mezi novými notebooky a 5 let starými je obrovský. Výkon u integrovaných karet narostl 20x.
pavlix avatar 25.2.2015 14:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
No, tak samozřejmě záleží na tom, co na počítači člověk dělá.
No mě to obecné tvrzená právě překvapilo. Nenarazil jsem na problémy ani s Gnome 3 ani s Enlightenment, KDE jsem v posledních letech nezkoušel. Ani s filmy jsem neměl problémy. Takže se obávám, že vaříš z vody.
či zahrát hru alespoň s minimálními věcmi v OpenGL
Nezkoušel jsem nic složitého, ale běžné OpenGL hříčky mi šly bez problémů i na té x61, co si pamatuju, a tam už mi vadí pomalý procesor a v některých případech i omezení RAM na 8 GB.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
25.2.2015 16:21 Frack
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Tak si připoj X61 k externímu monitoru a spusť si třeba GNOME 3 a uvidíš, jak plynulé ty efekty jsou, ty vařiči vody ;-)

Co se týče her, tak od toho neočekávám, že na tom budu pařit nejnovější AAA tituly, ale pořádně mi na tom nejdou už ani graficky hodně podprůměrně náročné hry na Steamu.
25.2.2015 17:20 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Ony u Intelu začaly být použitelné spíš až ty grafiky od Sandy Bridge vejš.
pavlix avatar 25.2.2015 19:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Tak si připoj X61 k externímu monitoru a spusť si třeba GNOME 3
To můžu zcela jistě zkusit, zrovna X61 mi teď slouží jako testovací hardware pro Fedoru 22, takže to ani nedá moc práce. Jenže to je pro mě taky jediný důvod Gnome 3 vůbec spouštět, dám vědět.

Ale výsledky pro X61 neberu jako směrodatné, vzhledem k tomu, že tam je úzkým hrdlem i procesor. Osobně bych se nebavil o ničem starším než X201.
Co se týče her, tak od toho neočekávám, že na tom budu pařit nejnovější AAA tituly, ale pořádně mi na tom nejdou už ani graficky hodně podprůměrně náročné hry na Steamu.
Pokud vím, tak nic z toho, o čem se bavíme, nebyly hráčské stroje ani v době vydání.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Rezza avatar 25.2.2015 16:37 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Tak ja u neco pres tri roky stareho notasu se nechal prekecat k dual grafice a jsem rad, ze jsem ted menil za Intel only s desetinovym vykonem. A nemam minimalni problem s Plasmou 5 na tom...
Fluttershy, yay! avatar 25.2.2015 13:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Já mám trošku jiný problém. Moje X200T nejde nahradit.

Takže pořád čekám, až někdo konečně udělá de facto X200T s jemnějším displejem, USB 3 a novější generací grafiky.

Otočný displej je ultimální killer fíčura. Jednak je to super na čtení, jednak se na tom dá čmárat a konečně: dá se otočit tak, abych ho měl blíž k sobě, zatímco píšu na externí klávesnici na klíně.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Fluttershy, yay! avatar 25.2.2015 14:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
V lifeboocích aby se prase vyznalo.

Tak po chvíli hledání jsem se v tom trochu zorientoval.

Dotykové lifebooky P* jsou minulost (a stejně za moc nestály), starší Q* nemají klávesnice a novější jsou asi jenom tenčí (či co) verze T*, TH* jsou pasé a všechno relevantní je T*.

Minimálně T902 vypadá fakt dobře a T731+ by asi taky šel. Teď jestli v tom není nějaký háček.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
25.2.2015 21:02 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
No já teď uvažuju nad Thinkpad Yogou 14, nová řada vrátila klasická tlačítka pro trackpoint a má matný (antireflex) display.
Fluttershy, yay! avatar 25.2.2015 21:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
nVidia? Meh...
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
26.2.2015 08:01 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Bez zaurdění, chci si občas něco zahrát a nechce se mi kvůli tomu mít PC.
Fluttershy, yay! avatar 26.2.2015 09:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
To je zajímavé, já úplně v pohodě hraju na integrovaném intelu... a nový Zaklínač tam stejně nepojede.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
26.2.2015 11:32 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
No kupuju počítač na pár let do předu. Na X201i mám grafiku tak na CIV5 na minimální detaily. .... a to ještě pod WIN :( Prostě na takový ten základ M840 stačí a většinu času jí můžu mít vypnutou. Jen nevím zda jde snadno řízeně zapínat a vypínat jako ATI (pod linuxem)
Fluttershy, yay! avatar 26.2.2015 11:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
No kupuju počítač na pár let do předu.

Přesně z toho důvodu se vyhýbám dedikovaným grafikám jako katolík kondomům. Odchází to a podpora v binárním blobu není věčná. Pokud se teda pár nerovná přesně dvěma, ale pak mi to přijde jako plýtvání.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
pavlix avatar 26.2.2015 12:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Přesně z toho důvodu se vyhýbám dedikovaným grafikám
+1

Dokud k tomu nejsou slušné open source drivery, nemá to pro mě cenu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
26.2.2015 12:40 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Pod linuchem mi bohatě stačí Intel. Ale chci-li si zahrát nemusím mít k tomu další výkonný stroj. Jinak nemám důvod k nákupu nového stroje.
pavlix avatar 26.2.2015 12:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
V tomhle tom mám jednodušší. Hry prakticky nehraju a když výjimečně přijde chuť, tak mi půjčí žena svůj se zavaděčem her. Několikrát jsem uvažoval o steamu a dalších, ale zatím jsem neměl dost velkou motivaci :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
26.2.2015 13:01 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Pak je to tedy bezpředmětné, na práci mi stačí SSD a pět let starý CPU :P
pavlix avatar 26.2.2015 13:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
To jsme na tom stejně.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
pavlix avatar 26.2.2015 13:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Ještě mě napadá, že já bych už v dnešní době spíš kupoval samostatný stroj na hry, bez ohledu na to, jestli by běžel na Windows nebo Linuxu. Můj pracovní stroj je těžce experimentální a nesnesu, když mi na něj má někdo hrabat a nedej bože aby si pak stěžoval, že něco zrovna nefunguje.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Fluttershy, yay! avatar 26.2.2015 13:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Ale chci-li si zahrát nemusím mít k tomu výkonný stroj.

FTFY

Na streamování, nové A+ tituly nebo prostě hraní na úrovni (s adekvátními monitory apod.) nějaký ultrabook stejně nestačí.

OTOH mám ne zrovna malou sbírku RPG&RTS, které i na levné, úsporné šunce s integrovaným intelem jedou krásně.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Jendа avatar 26.2.2015 11:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Vypínat jde snadno, zapnout se mi ji povedlo jednou a pak už se mi to nepovedlo reprodukovat. (na OpenCL stejně není tak rychlá že bych to chtěl řešit)
Josef Kufner avatar 25.2.2015 22:41 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Já se cca příští týden chystám na Thinkpad Yogu 12. Má to stejné rozlišení jako 14" verze, je to jen menší a hlavně to má digitizér od Wacomu, takže to bude použitelné na kreslení (různé náčrtky a poznámky).
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
26.2.2015 08:05 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Mě u yoga 14 zajímá dedikovaná grafika. Mám teď X201i s 12 palci na 1280x1014 bodů a je to dostatečně titěrné. Z výběru notebooku mě zatím jiný nenachl. Uvidím zda Dell nezaktualizuje pracovní notebooky, většinou jsou v nich grafiky z roku 2012, a to se mi nevyplatí. Nu a pokud chci trackpoint není moc na výběr. Je 41 tisíc je trochu overkill, ale zase ho kupím na pár let do předu ...
Josef Kufner avatar 2.3.2015 11:14 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Spíš než TP Yogu 14 bych bral nové modely z T řady. Ty velké Yogy nemají Wacom digitizer, je to jen šmatlací na prsty. T jsou mnohem lépe vybavené, pokud jde o konektory.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
3.3.2015 20:31 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
To jsem chtěl, ale nemají dedikovanou grafiku. Případně jenom L řada má ATI M240 ... což je takový lepší Intel
Bystroushaak avatar 25.2.2015 23:28 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
No já teď uvažuju nad Thinkpad Yogou 14, nová řada vrátila klasická tlačítka pro trackpoint a má matný (antireflex) display.
To je jedna z těch zrůd s PrintScreenem vedle pravého Altu. Jako bonus zmenšená klávesnice, aby po stranách zbylo 2 centimetry místa, kam si můžeš něco namalovat a smrsknuté šipky o velikosti shiftu, po kterých budeš mít ruku zaručeně v křeči. Ani zadarmo.
Fluttershy, yay! avatar 25.2.2015 23:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Jak se to liší od té tvé jablečné zrůdy?

Mezery jsou náhodou super, díky nim na to jde postavit slušnou klávesnici (u mě TM2030, Choc Mini, HHKB).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Bystroushaak avatar 26.2.2015 05:43 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Jak se to liší od té tvé jablečné zrůdy?
Podívej se na její obrázek a zjistíš, že má jiný layout. Já si na konci listopadu koupil ten zde již zmiňovaný Asus X200MA, který má klávesnici hodně podobnou a taky jsem si myslel, že když vypadá trochu jako ta Applí, tak to budu moct používat. Výsledek je takový, jaký je - po čtvrt roce jsem ho s radostí vyměnil za ten thinkpad. Šlo to dokonce tak daleko, že jsem v hodnocení toho notebooku proklel tvůrce té klávesnice do sedmého kolene a aby ho zem vyhodila.
Fluttershy, yay! avatar 26.2.2015 10:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu

Tak namátkou

smrsknuté šipky o velikosti shiftu, po kterých budeš mít ruku zaručeně v křeči

má i to jabko.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Bystroushaak avatar 26.2.2015 10:25 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
má i to jabko.
Do výšky, ne do šířky. Ta výška mi nevadí, ale ta šířka, to je ble smrt. Když chci dát prsty do klasické šipkové pozice, tak musím zmáčknout pravou ruku a skutečně z toho mám křeč (nepoužívám vim, takže šipky jsou můj denní chleba při editaci, speciálně když je na tom i PgUp/Down a Home/End).
mirec avatar 26.2.2015 10:46 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu

Hmm, šípky menšie neš shift? Neviem ako ostatní ale u mňa je štvorica hjkl dosť široká.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Bystroushaak avatar 26.2.2015 11:28 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Viz závorka.
mirec avatar 26.2.2015 11:34 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu

Premapovať sa dá vo všeličom. Ja som si na ovládanie vimu ovládal dosť drastickým spôsobom (odmapvoaním šipiek), ale po pár dňoch používania som namapoval vim navigáciu všade kde sa to dalo. Presun ruky vpravo dole je časovo šialene drahá záležitosť oproti presunu prstokladu o 1 naľavo.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Bystroushaak avatar 26.2.2015 11:49 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Presun ruky vpravo dole je časovo šialene drahá záležitosť oproti presunu prstokladu o 1 naľavo.
Jo, to jo, trvá to asi 200 milisekund.
mirec avatar 26.2.2015 12:00 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu

Hmm, 200ms je nejaká krátka doba. Tých 200ms je tak doba presunu o 1 naľavo, smerom ku kurzorovým klávesam a naspäť na správny prstoklad s nahmataním výstupku je to u mňa 950ms. Pri takom bežnom používaní 2x presun za minútu to je pri 6 hodiovej pracovnej dobe slušných 11 minút.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Bystroushaak avatar 26.2.2015 15:30 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Protože to není ta apple, která to má pod shiftem? Jinak 2x za minutu ani náhodou, to určitě podstatně méně často a hlavně v blocích - tedy se chci chvíli pohybovat v textu, nebo skákat po slovech a pak zas píšu pár vět / řádků kódu.
mirec avatar 26.2.2015 16:15 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu

Mám k dispozícii aj apple. Meriam čas presunu ruky na klávesy po presun naspäť na prstoklad s nahmataním tej veci (ako sa ten výstupok volá?).

Počet presunov som možno zle odhadol, je fakt, že častejšie používam skok na definíciu / naspäť / navigáciu v histórii skokov, ale dosť často sa presúvam o pár znakov vľavo / vpravo.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
mirec avatar 26.2.2015 18:02 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu

Ešte k apple klávesnici aby som doplnil, raz som to mal používať a najradšej by som ňou dosekal ruky tomu kto to vymyslel (subjektívna záležitosť).

Layout je zlý. Keď mi nejaká klávesa jednocuho chýba (print screen, insert ...) tak ju inak nemôžem označiť hoc oproti tomu čo vidím v obchodoch je layout nadpriemer. Nové thinkpady majú layout ešte horší, doslova odpad.

Zdvih je subjektívne nedostatočný (a to mám rád malý zdvih). Odozva na stlačenie slabá. Odpor malý takže nemôžem pohodlne porieť prsty tak aby som niečo nestlačil. Tvar kláves je katastrofa nemajú prehnutý tvar ktorý by držal prsty aretované na správnom mieste, takže častejšie stláčam okraj klávesy / úplne mimo než na bežnej klávesnici (ešte aj na steampunkovej klávesnici ktorá má okrúhle klávesy sa píše lepšie).

Ergonómia ... celé zle, klávesy sú rozmiestnenie ako na písacom stroji hoc tu nie sú technické dôvody aby to tak bolo. Žiadne zakrivenie tiež nie je pre ergonómiu ideálne.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Fluttershy, yay! avatar 26.2.2015 10:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Aha. Mno, doporučuju nějakou variantu Extend layer.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Bystroushaak avatar 26.2.2015 11:30 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
No, doporučovat nemusíš, extendoval jsem celý ten notebook za X201 a na té Apple klávesnici to právě je v pohodě, to jen u těch nových notebooků dělají ty šipky prťavé.
28.2.2015 16:56 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Taky uvazuju nad nejakym starsim macbook air z druhe ruky na cestovani - koupil jsem si bluetooth klavesnici k tabletu a stejne je utrpeni na tom neco delat, normalni pc s linuxem by bylo nebe.

Spokojenost? Co ti vadi? Jak je to s baterkou?
I am Jack's wasted life.
Bystroushaak avatar 28.2.2015 17:39 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Spokojenost? Co ti vadi? Jak je to s baterkou?
Teď jsem nějak ztratil kontext. Ptáš se na Air, na X200MA, nebo na ten thinkpad X201? Reaguješ na zprávu o X200MA, kde jsem psal co mi vadí, ale píšeš o Airu, tak budu předpokládat, že myslíš Air.

Na Air je hlavně porod dostat Linux - apple používá nějaký svůj vlastní bootloader a zatímco instalace šla docela v pohodě, donutit to bootovat byl proces na několik týdnů, ale nakonec se podařilo. Jakmile ho tam konečně dostaneš a celé to bootuje, tak je tu problém s klávesnicí a jejím dementním layoutem, ale i to je řešitelné. No a pak už skoro všechno funguje, až na občasné neprobuzení se z uspání do RAM (zhruba po měsíci/dvou běhu mi to vždy vytuhlo) a potížích rozchodit zvuk. Zvuk jsem nakonec nějakým šamanstvím rozchodil, ale hrály jen repráky, nikdy se to nepřeplo na sluchátka a po měsíci se to zase samo rozbilo.

Nakonec jsem zjistil, že mi to výkonově stejně nestačí, protože jen 2G RAM jsou pro mě málo (pustím Sublime, to sežere GB, prohlížeč další GB a tím to hasne) a procesor taky nebyl zrovna mladík. Tak jsem tam flashnul zpět Mac OS X a prodal.

Je možné, že by ses těmhle peripetiím úplně vyhnul, kdybys tam používal původní OS, ale to mi přijde hrozné co se týče programování. Klávesnice má jiný layout, speciální znaky se na české nedají psát, není tam klávesa delete atd.. To nepočítám, že systém je sice Unix, ale taky proprietární blob, který nemá žádný oficiální package manager. App store je konzumní demence, kde nenajdeš nic co k programování potřebuješ, kromě Xcode, a neoficiální package managery zejí prázdnotou (uspokojivé tak v 1/10 případů). Pokud programuješ pro web, tak to asi půjde, taky dost designerů to používá, ale pro mě, jakožto python programátora, to bylo docela utrpení a programovat v tom třeba v C? To si neumím představit.

Baterie je docela v pohodě, nikdy jsem to nemusel moc řešit, i proto, že nabíječka je prťavá.
28.2.2015 18:13 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Díky za reakci, ano, měl jsem na mysli Air. V bývalé práci (americká firma poskytující outsourcování správy serverové IT infrastruktury) všichni frčeli na applu (...), a po konstrukční stránce se mi ten laptop hrozně líbil. Vadila mi absence trackpointu (momentálně už pěkných pár let funguju na lenovu t61 a touchpad používám maximálně na scrollování), ale zvyknout se dá na všechno. Když ale vidím, jaké jsi s tím měl problémy, tak se na to můžu tak leda vyprdnout. Proprietární OS dobrovolně používat nehodlám.

Celkem škoda, je to opravdu povedený kus hardwaru. Neprobuzení se jednou za měsíc se dá přežít, ale ten problém se zvukem už ne, a ze současného thinkpadu vím, že ani 4GB ram už dneska moc nestačí.
I am Jack's wasted life.
Bystroushaak avatar 28.2.2015 18:31 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
po konstrukční stránce se mi ten laptop hrozně líbil
To chápu, mě se právě po hardwarové stránce taky hodně líbil. Ale kdybych si měl dneska vybrat něco v téhle cenové hladině a těhle tvarů, tak koupím asi Zenbook, nebo nějaký jiný ultrabook.
Jendа avatar 26.2.2015 02:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
To je jedna z těch zrůd s PrintScreenem vedle pravého Altu.
Je, ale pomocí xmodmap nebo konfigurace svého desktopového prostředí z toho člověk udělá co potřebuje. Já mám taky na klávesnici spoustu čudlíků co nedělají to, co je na nich napsáno.

Víc mi vadí trend posouvat touchpady vlevo (tady to ještě není tak hrozné). Asi mám špatnou majoritní ruku…
Josef Kufner avatar 26.2.2015 02:22 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Touchpady se posouvají kvůli numerické klávesnici, aby byl pod středem klávesnice. Pokud si vybereš notebook bez ní, bude touchpad uprostřed notebooku.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Jendа avatar 26.2.2015 02:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
To, co odkazuje Bystroushaak, ani to, co mám já, numerickou klávesnici nemá, ale touchpad je bokem.
Josef Kufner avatar 26.2.2015 02:51 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Fíha, toho jsem si ani nevšiml. Já mám také touchpad trochu na stranu, aby byl přesně pod středem klávesnice, tedy spíš mezerníku a 'B'. Ale tohle mi přijde naprosto logické.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Bystroushaak avatar 25.2.2015 14:42 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Během toho výběru jsme spolu komunikovali po jabberu, takže když jsem viděl, že s ním má autor kladné zkušenosti, tak jsem si ho koupil taky (od nějakého poláka co jich na aukru prodává desítky). Včera dorazil, dnes už jsem tam strčil Mint a přenesl systém z Asusu X200MA, u kterého jsem si hodně stěžoval na klávesnici.

Dojmy zatím pozitivní, kromě baterie; testoval jsem to a výdrž něco okolo tří hodin. To je běžné, nebo je jen jetá a bude to chtít novou?
blog.rfox.eu
Fluttershy, yay! avatar 25.2.2015 14:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
X201 má oproti X200 hodně velkou spotřebu, takže asi je to spíš normální.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
pavlix avatar 25.2.2015 14:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Já to testnu, ale mám za to, že mi x201 vydrží podstatně dýl.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
25.2.2015 16:25 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
S dodanou mírně opotřebenou 4-článkovou baterií mi při vypnuté WiFi a minimálním zatížení vydrží asi 3,5 hodiny. S podtaktovaným procesorem (což dělá právě ta moje utilitka) by to asi bylo ještě o něco víc.

U modelu s 6-článkovou baterií je na Alze udávaná výdrž 7 hodin.

Než jsem to koupil, dočetl jsem se různě ve fórech, že s 9-článkovou baterií to snadno dosáhne i 9 hodin. Jen když udělám velmi hrubý výpočet: 4 články (29 Wh) dají cca 3,5 hodiny, 9-článková baterie má 84 Wh. Tzn. že při stejné spotřebě se bavíme o 10 hodinách, v praxi na tom ale budeš něco dělat, takže bych očekával tak 8 - 9 hodin práce při vypnuté WiFi a nižším zatížení.

Mělo by to tedy dostačovat.

Hlavní otázka je, kde tu baterii koupit. Originální za 4 390 Kč se mi vážně kupovat nechce, takže spíš uvažuju nad neoriginální od T6 Power za 1 844 Kč. Moc se mi ale nepodařilo zkušenosti s tímto výrobcem nikde najít a bojím se, abych nekoupil zmetek, nebo notebook dokonce nepoškodil.
25.2.2015 14:43 Jonáš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co UX305FA-FC004H?
Jendа avatar 25.2.2015 15:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Nemá ethernet, vyndavací baterku a nejspíš ani disk.
Jendа avatar 25.2.2015 15:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
(a je 4x dražší než ten repasovaný thinkpad)
Bystroushaak avatar 25.2.2015 15:27 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
To mi přijde asi nejvíc přehnané, jinak bych nad zenbookem hodně uvažoval. Za tu cenu se mi ale rozhodně nevyplatí.
25.2.2015 15:25 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Notebook bez ethernetu? WTF?
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Bystroushaak avatar 25.2.2015 15:29 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Hodně lidí (včetně mě) chce netbook, kde klidně ethernet oželím. Je to něco, co si beru do práce na porady, do čajovny, nebo večer do postele, abych na tom chvíli procházel internet, nebo psal. Na ethernet tam tedy nedojde, jak je rok dlouhý.
25.2.2015 20:44 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu

Nie je netbook už príliš maly vzhľadom na veľkosť písma na displeji ? Ethernet by mal byť pevná súčasť netbooku a iných prenosných PC. Prečo väčšína ľudi preferuje bezdrôtový prenos ? Myslím, že je to nelogicke nedať ethernet do zariadenia, ktoré má dostatočné rozmery. Uvidíme koľko bude trvať doba bezdrôtová.

Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
Fluttershy, yay! avatar 25.2.2015 20:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Nie je netbook už príliš maly vzhľadom na veľkosť písma na displeji ?

Nastavení dpi, neslyšeli? NIKDY?!

Ethernet by mal byť pevná súčasť netbooku a iných prenosných PC.

Modem by měl být pevná součást netbooku a jiných přenosných zařízení.

Prečo väčšína ľudi preferuje bezdrôtový prenos ?

Proč většina lidí preferuje notebooky na baterie?

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Bystroushaak avatar 25.2.2015 23:30 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Modem by měl být pevná součást netbooku a jiných přenosných zařízení.
Dálnopis by měl být pevná součást netbooku a jiných přenosných zařízení.
Bystroushaak avatar 25.2.2015 23:32 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Myslím, že je to nelogicke nedať ethernet do zariadenia, ktoré má dostatočné rozmery. Uvidíme koľko bude trvať doba bezdrôtová.
K čemu na netbooku potřebuješ ethernet? Jediné co mě napadá je přenos filmů, ale na ty zase na netbooku nekoukám. Žádné jiné velké soubory tam nemám a u všeho ostatního je mi jedno, jestli přenos trvá 20 vteřin, nebo jen 10.

Tím nechci říct, že ethernet je špatně, jen jsem prostě neměl tu potřebu, i když jsem si na začátku myslel, že mít budu.
mirec avatar 26.2.2015 08:35 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu

Ja som na tom zase podobne s wifi. Použil som ju naposledy v lete keď som pracoval vonku inak mám stále ethernet modem (pozor nie router).

Tým ale nechcem tvrdiť, že by výrobca nemal montovať wifi. Keby som konštruoval notebook ja tak kašlem na nejakých dizajnérov a napchám konektory všade kde je to prístupné, hrúbka je mi ukradnutá (aspoň sa tam dá napchať poriadný kus mede ktorá to uchladí + poriadne baterky + veľa slotov na RAM). Samozrejme ethernet s 2 LED nech na rozdiel od toho blbého applu vidím, že mám zastrčený kábel. V práci sme mali nový mac mini na ktorom žiadna LED, ethernet kábel fungoval len keď bol zastrčený pod určitým uhlom, zistiť či chytil aspoň linkovú vrstvu nemožné, wifi nefunkčná ... fakt super, hlavne že krabička úhľadná.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
pavlix avatar 26.2.2015 12:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
inak mám stále ethernet modem
Co to je?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
mirec avatar 26.2.2015 12:46 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu

Vec ktorá nevie routovať. Pripojí sa to k počítaču ethernetom a na počítači sa spustí pppoe. No teda aby som bol presný je to konrkétne jednoportový DSL router s linuxom z ktorého som vyhodil zbytočnosti ako routovanie a presunul ich na svoj notebook, takže cez "modem" idú len pppoe rámce, nemá svoju vonkajšiu IP adresu a je minimálne zraniteľný. Dôvod: nechce sa mi liezť do webového rozhrania keď chcem na nejakom divnom porte spustiť divnú p2p službu, rýchlejšie si urobím dieru do iptables tam kde potrebujem.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
pavlix avatar 26.2.2015 13:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Vec ktorá nevie routovať.
Já se ale neptal, co to není.
No teda aby som bol presný je to konrkétne jednoportový DSL router s linuxom z ktorého som vyhodil zbytočnosti ako routovanie a presunul ich na svoj notebook
Takhle jsem kdysi používal Pentium I router s nějakým *DSL routerem přepnutým do režimu modemu, dneska bych vážně uvažoval o nějakém DSL routeru s možností instalace OpenWRT, ale naštěstí mám k dispozici wifi připojení, které je kvalitativně stokrát lepší než jakékoli DSL, co jsem kdy viděl. Osobně nevidím důvod provozovat PPPoE na laptopu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
mirec avatar 26.2.2015 13:25 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu

Mám tam OpenWRT. Ako som písal PPPoE použvam pretože mám rád verejnú IP kvôli rôznym p2p (nie je potrebné zisťovať verejnú IP z vonku, nastavovať zvonku dostupné porty ...), sledovanie trafficu (robím aj hardvér, občas potrebujem debugovať čo to posiela do siete). Pre mňa konkrétne to má význam. Okrem DSL mám ešte optiku ale tú nepoužívam kvôli NAT.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
pavlix avatar 26.2.2015 13:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Jasně, no, já doma nepoužívám NAT vůbec, ale je pravda, že se stěží vejdu i do velkorysého IPv4 rozsahu, takže se to může změnit. Na druhou stranu to se nebavíme o DSL přípojce.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Jendа avatar 25.2.2015 15:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Dívej se kolem sebe, i v nejmenovaném pražském hackerspace se jich už dá pár vidět.
Fluttershy, yay! avatar 25.2.2015 15:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Eyes cream. How did you think it was spelled?

I scream.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Nicky726 avatar 25.2.2015 16:09 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
To je nějaká narážka na Hjóku? Nebo mi to naskočilo špatně?
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
25.2.2015 16:56 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už dlouho řeším stejný problém, používám v práci i doma jen Asus Eee PC 900A připojený na externí monitory a dosud jsem nenašel žádnou náhradu. Děsím se toho až odejde do křemíkového nebe, i když má už odslouženo, pracuje denně cca 12 hodin od ledna 2009, venku, na kole ....
25.2.2015 17:33 ET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
imho Gentoo bych na takhle slaby zelezo (EEE) nedal, ale skoro bych si tipnul, ze jsi hledal Sabayon ;)

MINT urcite neni spatna volba, njoy
25.2.2015 18:05 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Přesně! Na Sabayon jsem už kdysi narazil, když jsem s Gentoo řešil stejný problém. Z nějakého důvodu jsem ho tehdy zamítl a mezitím na to pozapomněl. Určitě to prozkoumám důkladněji.
Genunix avatar 25.2.2015 18:14 Genunix | skóre: 17 | blog: Memdump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
Já si nedávno pořídil starší X200s. Vadí mi jen 2 věci, které budou pravděpodobně podobné na X201:
Co se týká displeje, tak pokud má člověk X200 (ne s-ko), anebo X201, lze ho vyměnit za IPS. Link
Bohužel na X200s mám smůlu, má tenké víko, takže bych ho musel celé vyměnit. A to už mi přijde levnější tenhle stroj (se kterým jsem jinank spokojený) prodat a pořídit něco novějšího (i když bych měl stejný problém s výběrem jako autor).
*´¨`*.¸.·´¨`*.¸.·*´`*·>>>
Genunix avatar 25.2.2015 18:18 Genunix | skóre: 17 | blog: Memdump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Ještě jeden "horký tip" - X200s má CPU přivařený na desce, takže nelze upgradovat (narozdíl od X200). V tom jsem se taky při pořizování zmýlil a tak mi zůstal původní slaboučký L9300:
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU L9300 @ 1.60GHz

Jinak na X200 by měl jít nasadit Coreboot/Libreboot, pokud se v tom někdo chce pohrabat.. :-)
*´¨`*.¸.·´¨`*.¸.·*´`*·>>>
Bystroushaak avatar 25.2.2015 23:37 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Shitoidní displej, mizerné podání barev (i když člověk použije zkalibrovaný ICC (v příloze))
To jsem si taky dnes všiml, na druhou stranu mi to zas tak moc nevadí, protože na tom hlavně píšu texty a programuji. Ale vedle IPS, který jsem měl na novém Asusu x200ma to vypadá jak něco z minulého století.
the.max avatar 25.2.2015 22:40 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevím jak pro x201, ale kdysi pro x41, x41T, x61 atd se dal jako uživatelem vyměnitelný náhradní díl objednat i jiná klávesnice s jiným rozložením kláves. A jsem si jist, že právě těch různých Enterů tam bylo více.

A o Sabayon, jakožto binární Gentoo tu již zmíněn byl.
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
Bystroushaak avatar 25.2.2015 23:56 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Příloha:
Já ten notebook kupoval před týdnem na aukru a tomu týpkovi, který je zřejmě profesionálně repasuje jsem napsal ať mi tam dá dobrou klávesnici. Tak jsem to dostal s velkým enterem :)
25.2.2015 23:27 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když se tu ta diskuze tak pěkně rozjela, nechám si poradit s výběrem baterie. Rozhoduju se mezi třema možnostma (všechno 9-článkové): Nejvíc se mi zamlouvá ta poslední, ale zdá se mi to za tu cenu trochu podezřelé (ve srovnání s tím z Alzy). Co myslíte?
Josef Kufner avatar 25.2.2015 23:46 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
A co tohle? Jednu od nich mám a je v pohodě.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
26.2.2015 00:01 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Na to jsem taky koukal, ale má to jiné napětí než originální (o 0,3 V vyšší). Nevím, jestli to může něčemu vadit.
Jendа avatar 26.2.2015 02:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Je to způsobeno tím, že někdo uvádí jako jmenovité napětí LiION článků 3,6 V a někdo 3,7. Fyzicky je to nastejno.

V EEEčku se mi akumulátor nabíjel na 12,6 V a notebook chcípnul při nějakých 8,5. Takže to rozmezí je široké.
26.2.2015 07:26 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Kupoval jsem od nich před časem baterii do T60p. Zřejmě špatně ukazovala zbývající kapacitu, protože se při cca 30 % notebook vypnul (s původní originální baterií vše fungovalo). Po reklamaci jsem dostal novou, která dělala přesně to samé. Tak jsem ji musel vrátit.
Josef Kufner avatar 25.2.2015 23:47 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Btw, všimnul jsi si, že ta od Lenova má jiný tvar?
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Fluttershy, yay! avatar 25.2.2015 23:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Naopak, ty ostatní mají jiný tvar a nebudou kvůli němu pasovat do dokovací stanice.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
26.2.2015 16:09 HUFU | skóre: 2 | blog: Ripping_yarns
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
A ještě je tu možnost to risknout na ebay

Já mám zatím jen pozitivní zkušenosti. Klep Klep na dřevo.
Bystroushaak avatar 26.2.2015 06:20 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Teď jsem si s tím hrál a rozchodil jsem i čtečku otisků prstů. Postup je na Mintu kupodivu velmi jednoduchý:
sudo aptitude install libpam-fprintd
fprintd-enroll
Pak už stačí jen po čtečce přejíždět tak dlouho, až je software spokojený. Jakmile je toto hotovo, tak to automaticky funguje pro zámek obrazovky, sudo a další.
blog.rfox.eu
Bystroushaak avatar 16.3.2015 18:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lapálie s výběrem laptopu
V případě, že by se někdo setkal se zamrzáváním čtečky po probuzení ze suspendu, tak se to dá (na debianovských systémech) krásně vyřešit vytvořením následujícího scriptu v /etc/pm/sleep.d/fprintd_restart
#!/bin/sh
case "$1" in
    resume|thaw)
        /usr/bin/pkill -9 fprintd
        /usr/sbin/fprintd &
        ;;
esac
+ přidělení 755 privilegií. To bude restartovat fprintd při každém probuzení.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.