Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 19:57
Milý Oskare,
20.10.2008 23:20
| Přečteno: 2160×
| poslední úprava: 20.10.2008 23:20
nevím jestli tam ještě někde jsi, ale rozhodl jsem se Ti napsat. Nevím ani
jestli Tě můj dopis zaujme a zdali vůbec ještě můžeš něco dělat. Kdysi jsi
byl nejmladším operátorem a já jsem Ti držel palce. Pak se tady kdesi vzala
firma s kapkou krve ve znaku a nyní asi roníš krvavé slzy zazděný někde
v temných sklepeních za zdí nové korporátní identity. Ale možná není všechno
ztraceno.
Důvod, proč Ti vlastně píši je, že jsem dneska dostal fakturu. Není to první
faktura, spíše padesátá, ale přesto jsem byl velmi nemile překvapen. Faktura
je na závratnou částku 1633,50, což chápu že je částka vysoká. Zřejmě proto
jsi mi fakturu zaslal doporučeně. Netěší mne to. Takovou fakturu musím
vyzvednout na poště, což znamená obětovat nemalé množství času na její
návštěvu a stání ve frontě. To však není jediný problém, ještě mnohem
nepříjemnější překvapení bylo, že faktura byla vystavena 30. 9., ale podle
poštovního razítka odeslána až 9. 10., doručena dnes a splatná je v úterý.
Při rychlosti českých bank je velmi reálné, že splatnost nestihnu ani takto,
natož kdybych např. neměl čas navštívit poštu v den příchodu zásilky.
Faktura samotná si zaslouží speciální odstavec. Musím pochválit křídový
papír a novou barevnou laserovou tiskárnu. Tím s chválou končím a zbytek
odstavce raději ani nečti. Nevím jestli jsi zkusil fakturu přečíst, ale
počítám že ne, nejsi už žádný mladík a tak bys to těžko svedl. Podařilo se
ti ji totiž vytisknout fontem ještě menším, než používají lichváři ve
smlouvách a studenti na tahácích. A to je skutečně co říct. Chápu, že
barevným tonerem je třeba šetřit, ale proč je potom dobře 30% plochy pokryto
barevným podtiskem? Texty samotné jsou titěrné, přitom s řádkováním 2, na
šířku textu zabírají ani ne polovinu políčka, které je pro ně určeno.
Variabilní symbol 8000002292 je také dobrý, chápu, že číselná řada musí
někde začínat a tak musí existovat i variabilní symbol s hodně nulami, ale
zkoušel jsi spočítat počet nul vypsaný fontem velikosti 3? A teď bez lupy?
Nehledě na to, že máme již dlouhou řádku let sjednánu platbu inkasem.
Samotný obsah faktury je také hlavolam, který si nechám asi na dlouhé zimní
večery, až budu sedět ve vězení pro dlužníky, protože nedokážu včas zaplatit
faktury. Položka Volání na barevné linky [tabulátor] Tísňové a bezplatné
volání, v délce 9 vteřin, je mi skutečnou záhadou. Skoro bych řekl, že nic
nemůže být vzdálenější tísňovému či bezplatnému volání, než volání na
barevné linky. Ale mohu se mýlit, možná jsi na nás tak hodný, že nám v čase
zoufalství zaplatíš i nějaké to volání na erotickou linku či konzultaci u
astrologa. Předem Ti za to děkuji jménem svým i jménem mých kolegů.
Dále mne velmi zaujala položka SMS e-mail ve kategorii služeb Premium SMS.
Jednak nevím jestli je to Premium SMS služba, ale budiž. Ani po novém
přečtení ceníku mi není jasné, za co je nám účtováno 6 Kč. Nepodařilo se
najít ve skupině nikoho, kdo by poslal nějaký email přes SMS. A jestli je to
paušál za používání služby, má vůbec smysl jej účtovat?
Věřím, že děláš co můžeš, ale nemohu nezmínit, že se mnou klientský systém
mluví často španělsky, především, když má nějaký problém. Bohužel problém má
prakticky neustále, nemám příliš pochopení, pro systém, který v roce 2008
funguje výhradně v Microsoft Windows s prohlížečem Internet Explorer. A to
je prosím napsán v Javě. Děkuji za návod, který jsi mi zaslal, ale těch 5
Power Pointových obrázků mi principy ovládání a funkce virtuální telefonní
ústředny neosvětlilo. Navíc jsem v systému nenalezl např. přehledy, kolik má
které telefonní číslo ve skupině provoláno. Ani z faktury se to nedá
zjistit. Trochu nevýhoda ve srovnání s podrobným výpisem hovorů zdarma,
který jsme měli před migrací na OneNet. Chápu, že se jedná o systém dočasný,
ale současně slavíme roční výročí od okamžiku, kdy jsme začali jednat s
Tvými obchodníky o přechodu na OneNet. Takže se nám ta dočasnost trochu
protahuje.
V reklamních materiálech na OneNet jsou zmiňovány zajímavé funkce jako
hunting group nebo filtrace volajících. I v klientském systému se takové
položky vyskytují. Nelze je ale zapnout. Zřejmě se jedná o nadstandardní
službu, ale nikde jsem nenašel její ceník. Neříkám, že bychom si službu
objednali, ale celkem by mne zajímalo, na kolik si ji ceníš a jak se taková
objednávka provede.
Samotnou migraci jsme sledovali s napětím. Kolega totiž používal SIM 2v1,
protože má soukromé i firemní číslo u Tebe. Čekali jsme, kdy nám někdo
řekne, že SIM 2v1 nelze migrovat, nebo jestli se snad dokonce přihodí to, že
SIM bude zmigrována. Nestalo se ani jedno. A asi by bylo slušné říct, že
číslo umře. Na druhou stranu není třeba to nějak řešit, stejně si člověk
připadá jako idiot, když pro změnu čísla musí vypnout telefon. Budiž v
zastaralé síti Eurotelu to jinak nejde, ale Ty jsi koupil síť mnohem později
a přesto celá léta jen smutně koukáme na indikaci, že síť umí ALS, přijímáme
hovory signalizované, že přichází po line1 a line2 máme mrtvou. Před asi
pěti lety jsi mi řekl, že tuto službu nelze prodávat, protože některé
telefony zákazníků ji neumí. To dneska možná platí pro telefony zákazníků v
Ugandě. Ale stejně jsme s SIM 2v1 měli jen trápení a reklamací na
nefunkčnost přesměrování jsme podali nepočítaně.
S napětím očekáváme, kdy nastane TEN příští měsíc, ve kterém budou k
dispozici softwaroví klienti pro SIP. Ač je vůbec nepotřebujeme a nebudeme
používat. Jednak budou k dispozici asi jen pro Microsoft Windows a druhak
tuto fázi vývoje jsme už překonali a odvrhli jako slepou. Ale umožní nám to
propojit do OneNet naší telefonní ústřednu. Sám jistě uznáš, že propojení na
E1 je out jako kalhoty do zvonu.
A když už píši tuto litanii, nemohu neotevřít starou ránu, která je pro nás
stále živá. Při zahájení jednání nám bylo řečeno, že poplatek za uživatele
mobilního/pevného čísla je pokryt v minimálním plnění. Ve smlouvě je to nyní
jinak a akceptovali jsme to, byť nás to nijak netěší. Nebylo by špatné,
kdyby obchodník věděl o Tvých službách více než zákazník.
Budu Ti držet palce i dál, ale prosím nenech mě čekat věčně.
Tvůj prý VIP zákazník číslo 00351
Dan Ohnesorg
P. S. Tento text ma zase pobavit, neni minen jako stiznost na Vodafone, jsem si jisty, ze se s nimi nakonec dohodneme k nasi plne spokojenosti.
Tiskni
Sdílej:
Komentáře
Vložit další komentář
21.10.2008 00:40
iguru
Re: Milý Oskare,
21.10.2008 07:44
Leoš Literák | skóre: 74
| blog:
LL
| Praha
Re: Milý Oskare,
21.10.2008 17:56
jyrki | skóre: 22
| blog:
JKR
Re: Milý Oskare,
Založit nové vlákno •
Nahoru
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.