Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 18:55

Jabber I - Desatero

5.4.2007 13:53 | Přečteno: 3869× | IM | poslední úprava: 24.9.2007 17:19

Nedávno jsem narazil na jednom blogu na takové desatero proč používat jabber místo ICQ. Snahu sice cením, ale ty důvody se mi moc nezdály, takže jsem se rozhodl sepsat vlastní seznam.

  1. Možnost komunikovat s kýmkoli, bez ohledu na server na jakém je zaregistrovaný
  2. Bezpečnost - šifrovaná komunikace, hesla jsou v bezpečí, jde šifrovat zprávy tak, že je nemůže číst ani provozovatel serveru, ani kdyby chtěl. Open Source je zárukou bezpečnosti (v tom smyslu, že kdokoli může provést audit systému a zkontrolovat, jestli neobsahuje chyby nebo zadní dvířka)
  3. Jabber je budoucnost - nebudu muset mít na počítači několik klientů pro různé sítě, nebudu muset navazovat síťové spojení se servery několika poskytovatelů, nebudu závislý na jedné nebo dvou firmách. Můžu si zřídit vlastní server, přičemž stále platí bod 1. Je to svoboda a moderní technologie
  4. Bezproblémová čeština a další jazyky, všechno jede jen a pouze v UTF-8. Doba, kdy lidé ze strachu psali cesky bez hacku a carek je naštěstí pryč, patří do minulého století.
  5. Doplňkové služby. Jabber.cz je vzornou ukázkou toho, jak se to má dělat, co všechno jabber může poskytovat.

Důvody jsem řadil podle důležitosti (pro mne). Chybí-li vám tu nějaké, budu rád, když je doplníte v diskusi.

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Anketa

Proč používáte Jabber? (hlasujte pro 2-3 nejdůležitější důvody)
 (51 %)
 (57 %)
 (71 %)
 (39 %)
 (45 %)
 (12 %)
Celkem 233 hlasů

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

freshmouse avatar 5.4.2007 14:13 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ad 1. To je ale i nevýhoda.

ad 2. Souhlasím, i když většině to je asi jedno.

ad 3. Můžu říct, že jsi snílek, ale nejsi sám. :-)

ad 4. Naopak. I když mohou, tak češtinu uživatelé ne a ne používat.

ad 5. Ano.

Něco jiného: svoboda.
5.4.2007 14:29 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mně se nelíbí, že jsem v podstatě vázán na server, na který se zaregistruju. U elektronické pošty je to myslím tak, že můžu mít vlatní doménu a DNS záznam, kam se má pošta pro tuhle doménu doručovat. U mobilních čísel taky funguje přenositelnost. Ale u jabberu tohle nijak řešeno není, takže pokud nechci nebo nemůžu provozovat vlastní server a nechci měnit jabber id, musím zůstat na serveru, kam jsem se před třeba i dlouhou dobou zaregistroval, ale dnes mi už jeho služby nevyhovují. Tohle mi přijde jako velké mínus.
xkucf03 avatar 5.4.2007 14:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Ale vždyť je to právě hodně podobné jako elektronická pošta. Když si uděláš e-mail třeba na Seznamu a přestanou ti vyhovovat služby, tak máš taky smůlu a když půjdeš jinam, budeš mít jinou adresu.

A hlavně bych řekl, že přechod z jednoho jabberového serveru na druhý je mnohem jednodušší než přechod třeba z ICQ na MSN. V případě jabberu jen napíšeš lidem v rosteru a oni si přidají tvůj nový kontakt. V případě MSN/ICQ je budeš muset donutit, aby si nainstalovali nový program.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Karel60 avatar 5.4.2007 14:58 Karel60
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Ale jenom podobné. Když Ti nebude vyhovovat Seznam, uděláš si poštovní box třeba na Volny a v nastaveních v boxu Seznamu si dáš přeposílání zpráv na box u Volny. Zprávy už budeš odesílat z Volny a také odpovědi budou chodit do nového boxu. Soušasně v každé odpovědi a zprávě můžeš poslat upozornění na změnu domény. To Jabber neumí.
Luk avatar 5.4.2007 15:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
To Jabber neumí.
Není pravda. Záleží na serveru, jestli to umí nebo neumí. Stejně jako u e-mailu.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Luboš Doležel (Doli) avatar 5.4.2007 15:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Možná by se objevil problém s dialback autentizací:

Zdroj.cz -> StarýServer.cz -> NovýServer.cz

StarýServer.cz nemůže poslat (přesměrovat) zprávu jménem serveru Zdroj.cz. Možná se ale pletu...
Luk avatar 5.4.2007 18:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Zatím by se to asi muselo zapouzdřovat a posílat jménem starého serveru. Jinak tady je specifikace pro přesměrování (zatím neoficiální draft).
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
5.4.2007 15:45 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Tohle je podle mě taky k ničemu. Aby to mělo smysl, tak se celý proces musí vyhnout serveru, ze kterého odcházím.
Luboš Doležel (Doli) avatar 5.4.2007 14:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Pro Jabber platí stejná pravidla jako pro doručování e-maily. Já mám web, mail a Jabber každé úplně jinde, doména stále dolezel.info.
xkucf03 avatar 5.4.2007 14:43 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
On se možná ptal na to, jestli když si pořídí doménu JehoDomena.cz a nasměruje ji na IP adresu jabber.cz, jestli mu tam budou chodit zprávy. Jestli z toho ty servery nebudou zmatené, protože jabberový server zná svoji doménu a když s ním bude někdo (jiný server) komunikovat jako by komunikoval s JehoDomena.cz ale přitom komunikuje s jabber.cz

Tak jestli o tom někdo víte víc, tak pište :-) Kdyby to fungovalo, tak by možná bylo užitečné mít JID jmeno@mojedomena.cz a mít možnost kdykoli změnit jabber server se zachováním JID.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
5.4.2007 14:48 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
No přesně na to jsem se ptal a zdá se, že Doli můj nešikovný popis pochopil.
5.4.2007 14:47 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Fakt? Tak to jsem teď za hlupáka. Nikde jsem o tom neviděl zmínku a sám jsem nic nenašel. Až teď :-) Tady něco je, ale ta část začíná větou Jabberd 2, in addition to other Jabber clients and servers, is able to use DNS SRV records for hostname resolution. To nevypdá, že by to mělo fungovat vždy a za všech okolností.

Lze teda mít doménu ignor.cz a zprávy na knize@ignor.cz se mi budou dorucovat na knize@gmail.com? Nebo je k tomu nutná spolupráce i gmailu?
Luboš Doležel (Doli) avatar 5.4.2007 14:49 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Zprávy nejde takto jednoduše přesměrovávat, cílový Jabber server musí o té doméně ignor.cz vědět. Zrovna Gmail takovou spolupráci nabízí skrze Google Apps. GA používám a funguje to.
Luboš Doležel (Doli) avatar 5.4.2007 14:51 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Jen dodám, že u Google Apps se nejedná o žádný redirect. [lubos na dolezel.info] je plnohodnotný Jabber účet, který se nikam nepřesměrovává.
5.4.2007 15:39 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Jasně, ten příklad byl příliš naivní, ale bylo by hezké, kdyby to tak šlo :-)

Co stojí ten GA? A je to běžná služba? Tedy je to opravdu použitelné pro případ, že bych chtěl server změnit? Když není na co změnit, tak je na nic, že to teoreticky jde :-)
Luboš Doležel (Doli) avatar 5.4.2007 15:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
GA nestojí nic, svou doménu můžeš do projektu zaregistrovat zde, dostaneš navíc kalendář, docs&spreadsheets a mailové schránky (jestli si maily nasměruješ k nim je samozřejmě na tobě). K tomu přísluší i webové rozhraní pro Jabber.

Změnit "poskytovatele" Jabberu můžeš, ale pozor, musíš si přenést contact list.

Navíc je opravdu mnoho hosterů domén, kteří neumožňují přidávání SRV záznamů k doméně, na to pozor.
5.4.2007 16:05 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Dík moc za odpovědi a rady, určitě budou užitečné nejen pro mě.

Je to vskutku zajímavá možnost a zadarmo je moc pěkná cena :-)
pavlix avatar 12.5.2007 01:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Mám doménu pavlix.net, jabber ID pavlix(at)pavlix.net, a hostuju to jinde než mail a web.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
xkucf03 avatar 12.5.2007 11:06 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Nechceš o tom napsat do blogu? :-) Nebo aspoň hoď odkaz na nějaký návod.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
5.4.2007 14:37 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
U mě to je légální možnost volby klienta ;-)
To je síla televize...
5.4.2007 14:59 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zrovna chvilku už Jabber používám a účet mám na jabber.cz a teď odpoledne je nějaký výpadek jabberu.cz, jejich www stránky jsou nedostupné(jabber.cz i jabbim.cz) a ani přes PSI se nejde přihlásit. Co s ním je? :-o
5.4.2007 15:12 ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
netusim co s tym serverom je...ale mam nato nervy lebo ho pouziwam :'( ...treba pockat asi kym to nabehne
xkucf03 avatar 5.4.2007 16:11 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Díky Bohu, už to jede :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
5.4.2007 20:10 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Cituji z Jabbim.cz :
Dnes mezi 14:30 až 16:00 provedl provozovatel hostingového centra, ve kterém jsou umístěny servery Jabbim.cz, neplánovanou údržbu. Bohužel jsme o ní nebyli informováni a nemohli jsme Vás předem upozornit na chystaný výpadek. Protože naše služby jsou dlouhodobě ceněny právě pro svoji stabilitu a podobný výpadek nebyl zaznamenán déle než rok, omlouváme se našim uživatelům. S naším ISP se pokusíme nalézt takové řešení, aby se tato situace už neopakovala.
Josef Kufner avatar 5.4.2007 20:18 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Dlouhodobá stabilita? LOL.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
5.4.2007 22:15 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Taky bych řekl, že v tomhle ohledu trošinku ... ehm... nadhodnocují své služby.
Quando omni flunkus moritati
9.4.2007 17:06 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Já mám zase jiné zkušenosti - nemám se stabilitou jabber.cz žádné problémy...
I am Jack's wasted life.
9.4.2007 21:22 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Dobré zboží se chválí samo, ale nedá mi to: jabber.cz dostupnost 99.86%, google talk 99.85%, polsky chrome.pl 99.57%, jabber.org 99.20%, jabber.sk 95.35%. Ze stejně velkých serverů má lepší uptime jen jabber.ru, 99.89%, tato měřící služba běží jen pár měsíců, takže nás dost poznamenal čtvrteční výpadek 1.5hod (ne naší vinou nebo vinou software), jinak opravdu bez problémů dodržujeme dostupnost služeb přes 99.9%, což považuji za špičkové číslo. Nezávislé grafy a statistiky: http://uptime.toliman.pl/ .

Takže můžu jen poradit: zkuste to sami a lépe, konkurence není nikdy dost. Nebo čekejte na zázrak, až to Ivo pustí na seznamu :-)
Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
5.4.2007 15:16 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
něco jiného: otevřený standard
vim ~/.emacs
mess avatar 5.4.2007 17:18 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, s tou češtinou nevím, nevím. S ICQ transportem mi blbne. Jak mi někdo pošle zprávu s diakrtitikou, tak se mi zobrazí celkem solidní azbuka.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
5.4.2007 17:37 Rootan | skóre: 5 | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
To dělá AFAIK jen klient QIP, mají to ode mne (na qip.ru) reportováno někdy od vánoc a pořád nic.
6.4.2007 23:58 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
http://www.jptuning.net/clanky/qip-a-znaky-z-azbuky-v-nekterych-klientech-118.html
xkucf03 avatar 5.4.2007 20:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Takže si to ujasněme: když si píšeš s někým z ICQ můžeš mít problémy s diakritikou. Kdežto když si píšeš s lidmi na jabberu, problémy nikdy nejsou. Je to tak? :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Ilfirin avatar 3.5.2007 07:02 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Je to tak. Ocenil jsem to v Anglii, když sem seděl u počítače, který o češtině nic nevěděl, ale zprávy z Jabberu chodili jak mají, zato ty z ICQ jsem musel žádat, aby nepoužívali háčky, čárky.
6.4.2007 14:48 SirWolf | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Nemysli jako IT odborník
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To jsou hezky vyjmenovaný důvody, ale absolutně k ničemu. Dneska jsou všichni mladí v ČR naučení na ICQ a tím, že jim řekneš, že Jabber má takový a takový kódování znaků je fakt určitě přesvědčí přejít.

Už vidím, jak své čtrnáctileté sestře (a s IM se dnes začíná v mnohem nižším věku) říkám: "Hele, ségra, ...síťové spojení se servery několika poskytovatelů...blablabla...Jabber...blabla...Open Source a záruka bezpečnosti...".

(PS. Neházejte kamení, že jsem příznivcem ICQ. Páč nejsem. Jabber mi je bližší.)
Jabber: SirWolf@njs.netlab.cz
6.4.2007 15:33 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
Existuje několik patchů do iptables, kterými můžeš své sestře znepříjemnit život, pokud bude používat ICQ. Například random, fuzzy, nth ... všechny samozřejmě použité tak, aby se zahazovaly pakety s portem odpovídajícím ICQ.

Ale já nic neřekl. ;-)
Quando omni flunkus moritati
Luk avatar 6.4.2007 15:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
Pokud Seznam opravdu zprovozní Jabber (s tím, že každý bude mít stejný účet jako pro mail, se stejnou adresou atd.), bude zajímavé pozorovat, co to udělá. Většina lidí používá právě poštu na Seznamu, proto to pro ně bude zajímavé (a Seznam jim to navíc bude cpát horem dolem). Pak uvidíme, jestli zůstanou u ICQ nebo začnou masově přecházet na seznamácký Jabber.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
freshmouse avatar 6.4.2007 15:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
Když malinký Atlas zprovoznil "svoje" ICQ, byl to boom. Když totéž udělá Seznam, bude to booooom (ve stylu Gooooogle :-D), a to i přesto, že má horší výchozí pozici. Bude to chvilku trvat, ale podle mě se to uchytí. A záleží na klientu, co poskytnou / doporučí.
6.4.2007 16:29 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
A ono je kromě toho zbožného přání (viz odkaz výše) někde psáno že Seznam snad má s jabberem nějaké úmysly ? Kdyby byl odkaz na nějaký relevantní článek, rozhovor, oznámení, tak sem s ním, ale mám obavu, že už by tu informaci zachytily i další média, takže momentálně jde podle mě fakt jenom o zbožné přání :-(
8.6.2007 06:18 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
Bohužel ten můj tebou odkazovaný blogspot je jen spekulace. Seznam by tím nepochybně zabodoval i u mas, ale to neznamená, že to udělá.
Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
xkucf03 avatar 8.6.2007 08:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
U Jabberu se uživatelům téměř nedá vnutit reklama* takže to na první pohled není moc zajímavé, ale na druhou stranu Seznam stojí před volbou: a) nemít nic (protože ICQ už má Atlas, Skype má Centrum a ostatní IM ani nestojí za řeč)
b) mít Jabber, který sice přímo nic moc Seznamu nepřinese, ale bude pro něj mít příznivé vedlejší účinky (větší popularita a návštěvnost, oslabení konkurence). Otázkou je, jaké projekty teď v Seznamu probíhají a jestli tam není něco s větší prioritou (což asi je, protože jinak by už Jabber dávno měli). *) leda že by měli vlastního klienta s velkou přidanou hodnotou, službami navíc, a tak by lidi byli ochotní ho používat i s reklamou.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
xkucf03 avatar 6.4.2007 15:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
Takoví lidé potřebují pomoct. Prostě jí tam ten Jabber nainstaluj a nediskutuj o tom :-) Dej jí tam ICQ transporty, aby neztratila kontakty a postupně ji uč poznávat výhody jabberu.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
freshmouse avatar 6.4.2007 15:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
To zní rozumněji, než sabotáže.
6.4.2007 17:09 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
Transport? To snad patří pod sabotáže, ne? :-P
freshmouse avatar 6.4.2007 17:43 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
To jo, ale to nesabotuješ uživateli, ale poskytovateli. :-D
7.4.2007 02:45 HS | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hlavni duvod, proc jsem si poridil jabber vyplynulo z potreby mit alternativu ICQ.

Mam hodne odbornych zajmu a z toho plyne moje naroky na kompatibilitu zdola. Nemuzu si dovolit vzdy resit jak neco rozjet, obzvlaste kdyz mam nejake dulezitou deadline pred sebou. Strucne receno potrebuji takovy komunikacni protokol, ktery bez problemu funkuje na starsich verzi IM klientu. Ovsem asi pred rokem AOL naproosto zmenil komunikacni protokol, samozdrejme v dobe, kdy jsem nemel cas se s tim drbat, cimz me naprosto nastvali, a tudiz jseem se podival necem spolehlivejsim. Samozdejme jsem se podival tady, co zdejsi uzivatele abicka pouzivaji a rozhodl se vyzkouset jabber. Zacatky byly tezke, zkousel jsem delat osvetu mezi mymi kamarady, ale nikdo me nebral vazne. Nakonec se paru kamaradu rozhodlo vyzkouset ten jabber, a muzu rici ze vsichni s nim jsou spokojeni.

Ad Jabber jako IM budoucnosti - jedine, kdyby kazdy clovek pouzivajici pocitac byl informatik. Beznym uzivatelum nevysvetlis, ze je neco lepsiho ve vsech technickych parametrech nez jejich obllibene ICQ. Pro ne je dulezite, ze se jim libi ikonky, ze to pouziva hodne jejich kamaradu, a hlavne ze jim to bezproblemu jede, jsou radi, ze se naucili to pouzivat a nechtejte po nich, aby se ucili neco noveho. Je to boj s vetrnymi mlyny stejne jako kdyby jsi chtel vytlacit Windows do historickych OS. Strucne receno ocekavam, ze jabber bude pouzivat stale vice lidi a posili sve postaveni mezi IM, ale nejspise nikdy nebude souperem pro ICQ co se tyka poctu uzvatelu.
parazit
xkucf03 avatar 7.4.2007 10:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Třeba pomůže tohle: http://xeus-messenger.blogspot.com/ Běžným uživatelům by se to právě mohlo líbit díky lentilkovému vzhledu :-)

IMHO by stačilo, kdyby se to začalo používat na školách - lidi pak zjistí, že si pomocí téhož klienta můžou psát s uživateli Gmailu, kterých není zrovna málo, a s ostatními na jiných serverech. A kdyby se do toho zapojil Seznam a nabídl to na lidech, tak to by bylo už vůbec ideální.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
xkucf03 avatar 7.4.2007 22:31 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
P.S. "kdyby se to začalo používat" se týká obecně jabbera, ne XEUSe :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
xkucf03 avatar 29.4.2007 21:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Zlé a ošklivé ICQ
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Můj příspěvek byl laděn spíše pozitivně (proč si pořídit Jabber), ale abyste nebyli ochuzeni ani o negativní (proč se zbavit ICQ), na následujících stránkách si můžete přečíst něco o licenci a vůbec o nevýhodách ICQ:
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Ilfirin avatar 3.5.2007 07:15 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlé a ošklivé ICQ
Kompletní znění ICQ licence v češtině je právě na icq.xmpp.cz, přesto děkuji za link.
pavlix avatar 12.5.2007 01:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlé a ošklivé ICQ
díky za odkaz na http://icq.xmpp.cz/, bude se ještě upravovat k lepšímu, tak občas koukni, případně navštiv místnost xmpp@chat.xmpp.cz
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.5.2007 05:19 darkcraft
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Do te ankety bych doplnil moznost "Protoze jabber je otevreny protokol", tedy, alespon pro me, je to jeden z nejhlavnejsich duvodu, proc Jabber.
xkucf03 avatar 11.5.2007 21:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Možná ano. Ale ta vlastnost, že to je otevřený software, prostupuje více možnostmi, alespoň těmi prvními třemi :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
pavlix avatar 12.5.2007 01:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
Jabber není otevřený software. Je to otevřený protokol.

Na Jabber existuje i uzavřený i otevřený software.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
xkucf03 avatar 12.5.2007 11:09 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
"Otevřený software" je už taková fráze, takže jsem to asi napsal nějak automaticky. :-) Ale máš pravdu, je to protokol.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
26.5.2007 13:09 Franta
Rozbalit Rozbalit vše Článek na itbiz.cz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Docela hloupý a nekompetentní článek vyšel na ITBIZu: http://itbiz.cz/software-komunikace-firmy

Jestli máte někdo chuť na "házení perel..." tak jim to tam běžte vysvětlit :-)
29.5.2007 10:22 Radim Hasalík | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Článek na itbiz.cz
Hezký den, mrzí mne, že článek považujete za hloupý a nekompetentní. Docela bych uvítal, když mi pošlete na e-mail informaci, proč si to myslíte. Můj e-mail je radim.hasalik(zavináč)itbiz.cz. Předám to autorovi článku. Snad se příště polepší.
Autor je šéfredaktorem serveru ITBIZ.cz
xkucf03 avatar 7.6.2007 19:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Článek na itbiz.cz
Pro ostatní diskutující: dohodli jsme se přátelsky po e-mailu, takže nebojte, žádná kybernetická válka z toho nebyla :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.