Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 04:54
Poštovné od rozdílu nemůžeš odečítat – je to služba navíc (pohodlí). To bys pak musel počítat i s náklady na cestu do prodejny a náklady na vlastní čas strávený cestou a pobytem v prodejně.
Kromě toho tenhle obchod (jako mnoho jiných) nabízí i osobní odběr zboží objednaného po internetu – můžu tedy mít internetovou cenu a vyzvednout si zboží na pobočce s tím, že nebudu platit poštovné ani balné.
Nevím, jestli ten prodejce čekal*, že si zboží pak objednám po netu a druhý den tam naklušu osobně… ale na tohle můžu říct jedině: nasrat! Tenhle přístup k zákazníkům mě neoslovuje. Tehdy jsem ten obchod měl při cestě a klidně bych to tam koupil, druhý den tam ale nepůjdu a můžu si telefon koupit kdekoli jinde, ať už na internetu nebo v kamenném obchodě. Pravděpodobně se jednalo o pouhého zaměstnance, kterému je zisk obchodu úplně ukradený, takže nemá cenu se nad tím víc rozčilovat.
*) že mu nedám 300 za nic, to mu muselo být jasné, to jsem mu řekl.
Poštovné od rozdílu nemůžeš odečítat – je to služba navíc (pohodlí). To bys pak musel počítat i s náklady na cestu do prodejny a náklady na vlastní čas strávený cestou a pobytem v prodejně.to už si přiohýbáš ke své potřebě, nemyslíš? kamenný obchod pro mě samozřejmě znamená místo, kam během půl hodinky dojdu pohodlnou chůzí.
ale na tohle můžu říct jedině: nasrat!proč hned takové invektivy?
Pořád ještě ne? I když jsme v EU oba státy?
Ne, protože je třeba změnit jazykovou sadu přehrátím fw, což je neoprávněný zásah.
A navíc by bylo potřeba předložit oficiální záručák (výrobce, autorizovaný velkoobchod), záručák nějakýho Pepy z Horní Dolní můžete tak maximálně pomačkat a ...
Jazykové balíčky jsou různé, viz. třeba tohle nebo tohle, jinak by se nestávalo, že u aktualizovaných šedivek mizí čeština. Nj, copak Siemens, to je kapitola sama o sobě (naštěstí uzavřená) :D
Mně se ještě nestalo, že bych měl telefon kde by nebyla čeština zároveń s polštinou....kecám, mam vlastně nějaký véčko od Motoroly a tam čeština fakt neni...
Ona je to ale jedna firma – kamenné pobočky a zároveň posílají zboží poštou. Nemyslím si, že by u reklamací řešili, jestli sis pro zboží přišel, nebo ti bylo zasláno (stejně ty opravy bude pravděpodobně zajišťovat nějaký servis, kterému stačí ukázat jejich záručák).
P.S. Ad ta moje otázka „kolik jste ochotni si připlatit…“ je myšlena „u stejného obchodu“.
Za nákup v obchodě bych klidně dal pětikilo... ale musela by obsluha držet jazyk za zuby.
Do kamenných obchodů téměř nechodím. To že se obsluha snaží ze zákazníků dělat permanentně debily je myslím až příliš vysoká cena za výrobek, který chci. Nemám rád, když jdu do obchodu pro konkrétní věc a obsluha mi tlačí do hlavy nějaké koniny jen proto, aby mi prodali něco, co jim leží zrovna skladem, nikdo to nechce nebo by na tom trhli víc. A bohužel i v dobrých obchodech je občas zaměstnaný naprosto vymaštěný prodavač. Takže internet, tam se nemusím s nikým hádat a nemusím poslouchat ničí rádobychytré kecy.
Má vaše holka chytřejší mobil než vy?Chytřejší mobil než máte vy nebo než jste vy?
Hmmmm: http://www.youtube.com/watch?v=YsCR9Y4Ymvo
Jenže slovosled je spíš obsah než forma.
Tak nevím jak Vám, ale mě přijde cena na prodejně adekvátní. Prodejna musí na rozdíl od internetového obchodu živit náklady prodejny a prodavačů, internetový obchod v zásadě jen sklad a pár pomocných pracovníků na daleko větší oblast a rozsah.
Ale nebojte se, chytrý zákazníku, plody Vašeho počínání brzy ponesete. Přijde čas, kdy si pomalu ve svém městě nekoupíte ani rohlík, a pro vše budete muset na internet, nebo autem do vzdálených velkomarketů.
Jakýkoli problém se Vám pak prodraží, protože bude znamenat balík, poštovní náklady a další.
Já jsem čekal něco ve smyslu „na prodejně za to chtěli o 1500 Kč víc, tak jsem to objednal přes internet“. Že určitá mírně vyšší částka na prodejně je v pořádku asi každý ví. Navíc na rozdíl od internetu je konečná, zatímco v ceně na internetu nejsou v ceně zahrnuty náklady na poštovné, ani balné, které zaplatíte extra. Nemáte v ní zahrnuty ceny při případné reklamaci, které se Vám patřičně zvednou. Suma sumárum, mě cena na prodejně přijde velice adekvátní a pokud Vy nevíte co by, nedělejte ze své rozmařilosti blbost prodejce. Prodejce nabízí telefon IMHO za velmi solidní cenu vůči eshopům.
internetový obchod v zásadě jen skladdnes už často ani to ne, jen si 18letý šmudla pronajme za měsíční poplatek eshop nějakého velkoprodejce, který pak realizuje i odesílání objednávek a posílá marže tomuto 18letému šmudlovi. žádná práce, jen malý rejžung. mrkněte se všici na zbozi.cz na pc komponenty, nejlevnější ceny mají právě takovéto eshopy s absolutně minimálními maržemi, které často tvoří jen jeden člověk, co dvakrát denně refrehuje www-ebanking a kouká, jak mu naskakují malinké částky. tihle lidé (a samozřejmě logický normální vývoj trhu, to se nedá nic dělat) zabili malé kamenné prodejce. jednoho takového prodejce jsem měl v Kvarech před více než dekádou v oblibě. bohužel také skončil, ale byl to skvělej chlap, občas jsem si tam cestou ze školy zašel pokecat o novinkách a hw obecně. když jsme tak upgradovali z 486sx33 na 486dx100, tak nám jako bonus přihodil krabičku disket (tehdy 240kč, hodně velká částka pro dva chudý študenty). tenhle osobní přístup mi chybí. klidně bych pc komponenty kupoval zas u nějakého takového chlápka, i kdyby mě to ročně mělo stát třeba o 2000kč více.
Přesně tohle mi chybí. V obchodě, kde mi tohle nabídnou, tak nechám mnohem víc. Ale pár krámků už jsem si našel, a od té doby nakupuji trochu raději. Chce to se pořádně rozhlédnout po okolí a člověk často najde i poklady.
Dost mě štve, že dnes často prodavač má mnohem menší znalosti, než já. Často mi tvrdí takové hovadiny, až to hezké není. A nebo je naopak na něm vidět, že se snaží oškubat kde se dá. Ale nejsou takoví všichni.
Tak nevím jak Vám, ale mě přijde cena na prodejně adekvátní. Prodejna musí na rozdíl od internetového obchodu živit náklady prodejny a prodavačů, internetový obchod v zásadě jen sklad a pár pomocných pracovníků na daleko větší oblast a rozsah.
Je to ale jedna firma, jeden zisk. Když vidí, že si předražený telefon nekoupím, mohli mi ho nabídnout za internetovou cenu – na tom by taky něco vydělali, takhle nevydělají nic. Asi je to o lidech – jestli to jsou jen prodavači-zaměstnanci, nebo mají nějaký zájem na zisku firmy.
Navíc na rozdíl od internetu je konečná, zatímco v ceně na internetu nejsou v ceně zahrnuty náklady na poštovné, ani balné, které zaplatíte extra.
*) někteří to i zneužívají jako bezplatný pronájem.
Oni za nemohou telefonu prodávat pod náklady. Navíc prosím nezneužívejte emotivní slova jako „předražený“ – ta cena byla velmi solidní a slušná.
Žádná prodejna, ani kamenná, ani inetová, nemá jinou volbu, než vydělávat, alespoň mírně. Pokud od nich chcete telefon za cenu, kde by prodělali, nejlepší, co mohou udělat je Vám ho neprodat. Dokážu si spočítat, že jako malý obchod mají nákupku trochu výše, než velký eshop. Dokážu si spočítat, že z té prodejní ceny platí nájem, energie, platy prodavačů a další.
Nemám nic proti tomu, když se někdo rozhodne koupit na internetu. Ale měl by přestat s lysohlávkami, a LSD a reálně se podívat na věc. Pokud takový jedinec solidní, rozumnou a dobrou cenu v kamenné obchodě nazve “předraženou“, či napíše tento nesoudný zápisek na abclinuxu, kde solidní jednání i cenu prodejce nazve tím, že blbec, protože nechce zkrachovat, obávám se o duševní zdraví autora tohoto zápisku.
Lidé nakonec rozhodnou, jak se bude nakupovat. To je věc lidí, jak to chtějí mít. Ale minimálně by měli používat rozum, ono se to občas fakt vyplatí. Také se člověk i méně veřejně ztrapní.
Oni za nemohou telefonu prodávat pod náklady. … Pokud od nich chcete telefon za cenu, kde by prodělali, nejlepší, co mohou udělat je Vám ho neprodat.
Ale vůbec ne. Jak už jsem tu psal, ten obchod má i možnost osobního odběru – tzn. v téže prodejně, bez poštovného, jen si to člověk musí předem naklikat po internetu – a o to mi šlo – vadila mi ta nevstřícnost, že bych musel jít domů, udělat objednávku po netu a druhý den jít zase do té samé prodejny si to vyzvednout.
Stejně tak by se mohlo třeba stát, že někdo má dvě holky, z nichže jedna má chytřejší telefon a druhá hloupější. Případně může mít někdo ještě víc holek. A k tomu všemu ne všechny holky mají telefon!
Myslím, že jsme se dostali do pěkné pasti, většina z nás není schopna odhlasovat!
Ještě mě napadá, že někdo může mít víc telefonů. Prostě je tato anketa pěkně zbabraná.
Byl jsem ve stejne situaci. Sel si pro telefon a zjistil, ze je o pomerne dost drazsi nez ho maji na internetu.
Prvni jejich reakce byla. "Musite si objednat pres internet az nam sem prijde ten objednany, tak ho dostanete za internetovou cenu." Nechtel dat ten co tam mel.
Nakonec jsem ho ukecal, udelal tam objednavku na jejich strankach pres muj stary telefon, dostal jsem za internetovou cenu ten co tam mel a na prodejnu si vzal ten co jsem objednaval ja.
Prislo mi to jako pekna saskarna.
Šaškárna možná, ale snažil se a nakonec jste byli oba spokojení. V obchodě, kde jsem byl já, se ale tolik nesnažili a musel bych tam ještě jednou – a to se mi nechce.
Nicmene tenhle priklad ukazuje, ze ty rozdilne ceny mohou mit smysl - v zminovanem obchodu resili prodej v prodejne ze skladu, zatimco prodej z Internetu objednavkou u dodavatele. Tedy i kdyby takoveho kupujiciho nechali objednat pres Internet rovnou z prodejny, tak by nemel ihned dostat ten kus, ktery tam maji, ale teprve az jim dojde novy od dodavatele. Tedy defacto ten priplatek neni za nakup ve fyzickem obchode, ale za nakup z prubezneho skladu.
Jak jsem si tak přečetl text o cenách... Jsi si jistý, že z tebe blbce (u)dělali až v tom obchodě?
Asi stárnu. Na holce by mě zajímaly úplně jiné věci, než to, zda je její mobil chytřejší ..
Jinak na mobilu ocením přehlednost a tvorba slušných fotek.
Já jsem zase rád, že nejsem sám, kdo má blbější mobil – proto jsem tu anketu dělal
Já bych jim ty tři "kila" dal.
Protože kamenný obchod je kamenný obchod. Kdyby se mobil rozbil (v záruce), tak ho tam prostě odnesu a hotovo! V e-shopu bys ho musel balit, posílat poštou (PPL...)... Což mě nebaví, zatěžuje mě to.
Navíc už jsem jednou (co se týká e-shopů) naletěl!
Jenže tohle je stejná firma -- provozuje jak internetový, tak kamenný obchod, takže serióznost by u obou distribučních kanálů měla být stejná. Navíc pokud bych srovnával s čistě internetovými cenami: včera jsem našel u bezejmenných e-obchodů ceny 3300 Kč, což už je rozdíl 600.
Jen aby to nebylo dovezený odněkud z Asie s přehrátým firmwarem na češtinu. Bohužel mám tu zkušenost (koupil jsem takhle v e-shopu Nokii N95).
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.